laminovani pro zacatecnika

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 18, 2006 8:38 pm
Reputace: 0

laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod ninja » stř kvě 03, 2006 4:34 pm

Potrebuji prelaminovat par poskozenych mist na drevolaminatovem clunu, nikdy jsem to ale jeste nedelal. Muzete mi poradit, rici kde neudelat chybu a v neposledni rade kde a co koupit (tkanina, pryskirece)? Budu delat zhruba 2 metry ctvrerecni, prodejna Praha nebo okoli.
petr.n99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 26, 2006 10:31 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Laminovani

Příspěvekod petr.n99 » čtv kvě 04, 2006 9:57 am

V Praze na vetsi mnozstvi Chemex, na ty dva metry zas tolik neprodelas, kdyz koupis tkaninu i pryskyrici v lepsi drogerii.
Doporucuju drogerii ve Zlatnicke ulici. Kdyby tam cirou nahodou nemeli tkaninu, tak vedle je Pecka-modelar. Tam tkaninu mivaji. Laminoval bych to epoxidovou pryskyrici, je pravda drazsi, ale na dreve lip drzi. Kitovat pak muzes bud eprosinem, nebo polyesterovym tmelem Rapid. Na epoxidu drzi dobre, ale musi byt (ten laminat) vytvrzeny. Jestli tu lodku mas v Praze, tak Ti muzu pomoci jak radou 8-) tak skutkem. Asi tak za pifko-2 8-))
Petr
Uživatelský avatar
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 18, 2006 8:38 pm
Reputace: 0

Příspěvekod ninja » čtv kvě 04, 2006 12:19 pm

Lodku mam na chalupe u orlika :(.

Jeste prosim vysvetlit postup kitovani, moc nevim jak/co/proc.

Odhaduji ze po zatuhnuti prskyrice to trochu prebrousim (cislo papiru?), napatlam tim tmelem/kitem a pak zase prebrousim? A az nasledne natiram podkladovkou?

Jeste jeden dotaz: jak hodne do hloubky mam pripravit podklad pro laminovani? Clun je puvodne pouze dreveny, laminoval to nejaky kutil. Mam zkusit laminat strhat az na drevo, nebo staci odstranit znicene casti a lehce zbrousit?
petr.n99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 26, 2006 10:31 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Laminovani

Příspěvekod petr.n99 » pát kvě 05, 2006 10:29 am

Tak nic, na Orlik se nechystam...

> Jeste prosim vysvetlit postup kitovani, moc nevim jak/co/proc.

Bude to hrbolaty a bude videt zaplata, tak aby to k necemu vypadalo.

> Odhaduji ze po zatuhnuti prskyrice to trochu prebrousim (cislo papiru?), napatlam tim tmelem/kitem a
> pak zase prebrousim? A az nasledne natiram podkladovkou?

Presne tak. cislo papiru 60-80-100-xx, uvidis sam. Na ten tmel i jemnejsi. Proste aby po smirku nezustavaly
hluboky ryhy.

> Jeste jeden dotaz: jak hodne do hloubky mam pripravit podklad pro laminovani?
> Clun je puvodne pouze dreveny, laminoval to nejaky kutil. Mam zkusit laminat
> strhat az na drevo, nebo staci odstranit znicene casti a lehce zbrousit?

Paklize na dreve drzi, tak bych ho nechal. Jinak servat co jde.
Pak staci obrousit a hlavne dukladne odmastit, delam to acetonem.

Co se barev tyka, pouzivam polyuretanove dvouslozkove. K dostani v
libovolnem odstinu RAL v Modranech. www.framar.cz Jsou podstatne
levnejsi, nez lodni barvy, maji celkem slusnou vydrz, ale neni to antifouling,
takze dno vesele zarusta.

Petr
Uživatelský avatar
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 18, 2006 8:38 pm
Reputace: 0

Příspěvekod ninja » pát kvě 05, 2006 5:38 pm

Petre moc dekuji za rady i za doporuceni drogerie, nakoupil jsme tam. A obchod s barvou taky urcite vyzkousim.

Jeste prosim o rady:

1. Kolik vrstev tkaniny mam pouzit? Budu to davat na "kyl" (pouziva se to u motoraku vubec?) na misto s nehlubsim ponorem, takze asi bude namahany obcasnym najetim na melcinu. Uvazuji 2-3 vrstvy tkaniny. Staci?

2. Kolik si mam namichat pryskyrice na metr ctverecni tkaniny?

3. Kde koupit tmel?
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Příspěvekod Ferdinand » pon kvě 08, 2006 9:35 pm

:roll: No tak na začátek tam dej roho? 350 g potom dvě vrstvy 220 g a na zači?tění jednu vrstvu 110 g. A? to bude betélně dr?et tak po týdnu v teple alespoň 16 C to moc nebrus a nerovnosti vyrovnej tmelem na auta BKP, anebo cokoliv jiného třeba dra??ího, - poradí ka?dý autolakýra. Teď mů?e? bez obav, ?e probrousí? ten drahý epoxydový laminát obrousit povrch do roviny. Spotřeba tmele je asi 1 kg na 1 m2. Potom to nastříkej základovou epixydovou dvouslo?kovou barvou tu?ím značka Syndat nebo Sindat a na to nějaký polyuretanový lak třeba od fy. Glasurit. Potom navrch několik vrstev bezbarvého polyuretanového laku. No a hurá na vodu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zdar Pedro !
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Příspěvekod Ferdinand » pon kvě 08, 2006 9:48 pm

:oops: Jo je?tě před tou základovkou na ten obrou?ený tmel musí? nastříkat plnič, aby tam nepadlo tolik barvy. To je snad v?e.
Uvedené operace zvládne autolakovna, bacha dej si na ně pozor k lodím mají přezíravý vztah je třeba je hlídat! Jsou schopni probrousit laminát a? na dřevo, aby u?etřili tmel!!! A bude to od nich sakra drahé , anebo si to udělej sám. Zvládne to i ?impanz po týdenním zácviku, ale chce to čas a trpělivost. Dobrou noc.
petr.n99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 26, 2006 10:31 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Laminovani

Příspěvekod petr.n99 » úte kvě 09, 2006 8:20 am

No, tak koukam, ze Ti co se poctu vrstev tyka poradil kolega 8-)

Tmel koupis taktez ve Zlatnicke.

Kolik pryskyrice - pro zacatek bych rozdelal kolem pul kila. Pak uvidis.
Mno a k technologii - pryskyrici natrit stetcem na drevo, polozit tkaninu,
napnout, urovnat zahyby. Prejet valeckem, nebo tvrdsim stetcem tkaninu
"poklepat" Tak aby tkanina nasakla. Podle toho, kolik pryskyrice vyleze, bud
polozit rovnou dalsi vrstvu, nebo znova nanest pryskyrici.

Neni treba prilis spechat, mas cca hodku cas, nez to zacne tuhnout. Pokud
s tim nebudes na sluvicku. To je pak vcelku rychly.

Porid si na to chirurgicky rukavice, stoji par supu 8-))

Strikanim plnicem bych se netrapil, uplne staci nekolikre tmeleni.

Petr
david
moderátor
Příspěvky: 5869
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 231
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Laminovani

Příspěvekod david » pon kvě 15, 2006 11:03 pm

nepochopil jsem čím a na co chce? laminovat, jen podle mejch zku?eností nedr?í epoxydpryskyřice na polyesteru. Pokud dělá? jen záplaty, je potřeba okolní laminát hrubě rozbrousit do ztracena, na vět?í plo?e a a? do skla. Tím minimalizuje? nerovnosti po záplatách a zvět?í? polochu za kterou to dohromady v?echno dr?í. A hlavně, v?echno musí být absolutně suché. Jak ti laminát zbělá, tak to stojí za prd.
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » pát čer 22, 2007 2:43 am

:( mám okruhovku a z nedostatku místa chci zvíšit prostor v kajutě tím,že vylaminuji nástavbu.vizuálně to už mám vymyšlené,ale mám guláš v materiálech.David tu píše,že epoxydová pryskyřice nedrží na poliesteru.jak ale poznám z čeho je moje loď vyrobená?vím jen,že je to tovární odlitek z formy.uvnitř lodě jsou vydět zalitá vlákna,nepoznám ale o jaký materiál jde.a v případě poliesteru-lze ho vůbec nadstavit?poraďte prosím :?: :!:
Naposledy upravil(a) erny dne ned čer 24, 2007 5:12 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

lodní dodělávky

Příspěvekod pavel65 » pát čer 22, 2007 1:14 pm

zoušel jsem taky poznat rozdíly v pryskyřicích polyester a epoxid , zdravé lamináty mají rozdílnou vůni v řezu flexou, epoxid jako by do hořkých mandlí a polyester má takovou sladkou vůni, skoro ,ale otázka proč to řešíš, vyzrálé a letité lamináty lze lepit vzájemně různě. A zvedáš lod z nosného laminátu nebo dřevo laminát ? Taky otázka pro další řešeni a volbu materiálů
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » pát čer 22, 2007 3:16 pm

:? kajutu chci zvednout tak že mezi palubu(bok lodi) a střechu kajuty chci vsadit překlišku zhruba 35x300x15x320cm,z venku olaminovat,vsadit okna, zevnitř nalakovat a těšit se aspoň z částečného dyzainu z přírodního materiálu.tato úprava mi umožní se v kajutě (úložném prostoru pro plachty) aspoň pohodlně posadit.ve zmíněném prostoru 2m dlouhém se teď sice ve dvou pohodlně vyspíme ale už tu není místo ani pro igelitku s věcmi, takže vážně uvažuji i o prodloužení trupu lodi z 5m na 5,8m tak, že loď říznu v místě těžiště na 2 části a vzniklou mezeru vylaminuji. Tady je na místě zřejmně nosný laminát.david se tu ale zmínil o vlastní zkušenosti, že polyester a epoxid na sobě nedrží.v práci jsem celkem zručný,ale co se technologií týká jsem naprostý amatér a nerad bych,aby se mi moje zlatíčko někde uprostřed lipna zlomilo vejpůl.jsem totiž dost mizernej plavec :!: :!:
tak co si o tom myslýš ,a jak a s jakým materiálem bys postupoval ty :?:
přivítám každou radu a dík za zájem.
Uživatelský avatar
DonEmilio
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 412
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvekod DonEmilio » sob čer 23, 2007 9:30 pm

Ahoj, no pokud se týče zvýšení kajuty, tak i když jsem nebyl tázán, tak se pokusím přispět názorem: kajutu bych klidně zvýšil, jak říkáš, ale co se týče délky, to bych byl opatrnej. za prvé přeříznout v těžišti lze leccos, ale pak zjistit, že to neumím dát dohromady je docela vodvaz. I se zkušenostmi je to riziko - dodržení osových souměrností apodobně. Podélnou celistvost trupu bych nenarušoval a to hlavně v případě, že vyskočí jediný otazník(pevnost kombinace polyester-epoxy), nesázel bych na zkušenost, že vyzrálé pryskyřice vzájemně drží zvlášť v případě, kde je v sázce celistvost lodě, na které se mám plavit. Takže: moje pravidlo je : co funguje, do toho nezasahuji a počítám s tím že když něco v dobré víře upravím tak když se to může někde podělat, tak se to určitě podělá, když to nejméně potřebuju. Jinak: nastavená loď bude fajn v zátoce nebo ve vánku. Až půjde do tuhého a budu potřebovat bezpečně dojet v silném větru a vlnách, loď povolí. Tím nechci zrazovat, ale lehce zvaž, do jaké míry Ti to riziko stojí za to.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » sob čer 23, 2007 9:51 pm

erny: vznikne paskvil, nic jiného.... designem i vlastnostmi..
věnoval bych raději čas buď stavbě nové či opravě starší lodě (bez zásahu do tvarů, zejména trupu)
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » ned čer 24, 2007 10:27 am

erny píše::? kajutu chci zvednout tak že mezi palubu(bok lodi) a střechu kajuty chci vsadit překlišku zhruba 35x300x15x320cm,z venku olaminovat,vsadit okna, zevnitř nalakovat a těšit se aspoň z částečného dyzainu z přírodního materiálu.tato úprava mi umožní se v kajutě (úložném prostoru pro plachty) aspoň pohodlně posadit.ve zmíněném prostoru 2m dlouhém se teď sice ve dvou pohodlně vyspíme ale už tu není místo ani pro igelitku s věcmi, takže vážně uvažuji i o prodloužení trupu lodi z 5m na 5,8m tak, že loď říznu v místě těžiště na 2 části a vzniklou mezeru vylaminuji. Tady je na místě zřejmně nosný laminát.david se tu ale zmínil o vlastní zkušenosti, že polyester a epoxid na sobě nedrží.v práci jsem celkem zručný,ale co se technologií týká jsem naprostý amatér a nerad bych,aby se mi moje zlatíčko někde uprostřed lipna zlomilo vejpůl.jsem totiž dost mizernej plavec :!: :!:
tak co si o tom myslýš ,a jak a s jakým materiálem bys postupoval ty :?:
přivítám každou radu a dík za zájem.


Přeříznout loď v jejím těžišti, tedy v místě, kde je trup nejvíce namáhán, pak jej nastavovat, ať již trup laminátový nebo dřevěný, to bych si nikdy netroufl. Na lodi je nejdůležitější pevnost trupu a jeho vodotěsnost. Všechno ostatní je méně důležité. U dřevěného trupu pevnost závisí na jeho páteři - kýlu a konstrukci - žebrech, podélných, bortových a outorových latích, na jejich hustotě, profilu, materiálu, kvalitě dřeva... U celolaminátových trupů jejich tuhost a pevnost zajišťují výztužné profily, které jsou nedílnou součástí kontrukce trupu. Některé skořepiny jsou sendvičové. Uvnitř mezi vrstvami laminátu bývají např. balsové špalíky (kolmo lety na obšívku) nebo tvrzená polystyrénová pěna. Menší trupy mají vzduchové dutiny a ty nejmenší jen několik vrstev laminátu s vytvarovanými podélnými výztuhami. Ať už máš jaký-koliv trup, jeho přeříznutím jej v podstatě znehodnotíš. Pokud toužíš po větší lodi, prodej tu co máš a kup si, nebo postav si větší. V opačném případě bych se začal shánět po nepotopitelných spacích pytlech. :?
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

úpravy ?

Příspěvekod pavel65 » ned čer 24, 2007 8:56 pm

ahoj to co popisuješ je docela dost práce, sdílím i náměty kolegů, osobně bych to nedělal,koupit větší a opravit snad nebo na Slapech se válela dost dlouho forma na Sasanku , možná by byla k mání, osobně vim o formě na 7.8 m délky jen spodek, začínal jsem taky na 5.2 m prodloužil za 2 roky prodal, postavil Sasanku, prodal postavil 8 m MS , posádka mi pořád narůstá do výšky. Když bych byl omezen financema je možná jednoduchá stavba na www.stevproj.com , převzal jsem od nich plno věcí, stará technologie, ale jednoduchá stavba, musíš něco preferovat a dát něčemu přednost a dej bacha abys za rok nelitoval té hory práce.
ber mě jako názor jednoho z mnoha a když tak se ozvi, lodě se upravují a opravují všude a pořád a dycky se najde někdo kdo Tě pochválí ,kdo pomluví a komu to bude jedno , čau
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned čer 24, 2007 10:40 pm

Kamarád postavil před 20 lety kajutovku ze staré dřevěné Olympijské joly. Prodloužil ji vzadu o dve žebra, nastavil borty, udělal samovylévací kokpit a kajutu pro dva. Olaminoval to i z vrchu, stěžeň a plachtu nechal origoš a později přidal kosatku. Místo ploutve vyrobill sundavací pevný kýl. Udělal to velmi pěkně a opticky vyváženě. Jezdí bez problému dodnes a říkal, že už si nic jiného pořizovat nebude. Nejhorší nebo spíš nejlepší na tom je, že při regatě natrhne i mnohem větší a zánovní lodě.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

prodloužení lodi

Příspěvekod pavel65 » pon čer 25, 2007 8:49 am

prodloužením lodi vzadu získáš prostory pro uložení věcí, motoru, benzínu atd,zvednutím boků a kajuty trochu místa bagáž, plachty.Pořád to ale bude málo a prostor pro inovace a různá vylepšení co máme všichni rádi bude dost omezen ne-li žádný a to hlavní doby před 20-ti lety jsou dávno pryč i jachtař když musí by se měl prezentovat jako schopný lodní řemeslník.
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » úte čer 26, 2007 2:43 am

:? tak vám všem moc děkuji za vaše příspěvky a názory a musím přiznat, že jste nme zlomili.zrovna dnes jsem vytáhl své zlatíčko z garáže, vlezl do vnitř a špekuloval.a došel jsem k závěru,že řezat ji vejpůl je opravdu hřích byť 5m délky je i při mé velké skromnosti opravdu nedostačujících.taky by se mi moc líbila nějaká sasanka ,ale z nedostatku času ,zkušeností a především financí musí ještě chvíli počkat.takže zvednout mou současnou loď bohužel musím.vždyť já na ní nemám ani okna.má přítelkyně jí přezdívá (rakev)a já nemohu namítat.takže přestavba je nutná,čímž se dostávám k mému prvnímu příspěvku a dotazu v něm.mohu použít epoxidovou priskyřici na starší polyester :?: nevím totiž z čeho je má loď vyrobena tak abych něco neskazil.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » úte čer 26, 2007 9:56 am

ano, je možné použít epoxidové pryskyřice na polyester. Je potřeba původní laminát zdrsnit (např. plátkem pilky na kov)tak, až z něj lezou chlupy (sklo). Pak není s lepením problém..
Chci se zeptat, co je to za okruhovku - jaká lodní třída..
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte čer 26, 2007 10:29 am

smike píše:Chci se zeptat, co je to za okruhovku - jaká lodní třída..

To by mě také zajímalo. I případné foto.

Ještě k té pilce na kov:
Výhodné je, sešroubovat více plátků dohromady.
Vznikne tak poměrně účinný nástroj. ;)
alffa
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte čer 26, 2007 9:43 pm

Před použitím skelné tkaniny je dobré tuto zbavit separátoru, který výrobce používá při její výrobě. Jde to např. vypálením horkovzdušnou pistolí. Budete se divit, jak potom tkanina nasává pryskyřici a lépe se s ní pracuje a laminát je pevnější.
Pro začátečníka ještě jedna základní rada. Čím méně pryskyřice, tím lépe. Tkanina má být jen právě nasycená, nesmějí se dělat louže pryskyřice.
Při napojování na původní laminát to chce vrstvit tak, aby každá další vrstva nové tkaniny přesahovala na ten původní kus trochu více nežli ta vrstva pod ní.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

epoxid ?

Příspěvekod pavel65 » úte čer 26, 2007 9:53 pm

jak tak vnímám popis Tvé lodi , tak si řikám skoro škoda dražšího epoxidu, pokavad neni nějak levnější . Já mám vrch lodi i boky polyester
, neuspěchaná laminace smrk. překližky z loupaný dýhy,pořádně napitý 1. nátěrem mírně ředěný pryskyřice, dost výztuh ,aby se nikde nic neprohybalo ani pod 100 kg, já plus váha motoru a věřim , že je to na
xxx let , dělal jsem si testy pás překližky 12 mm cca 10x 50 cm plus polyester 3 x 350 a za 24 hod jsem to vrazil mezi 2 cihly a skákal na tom
do úmoru , průhyb to mělo 5.5 cm a laminát na té překližce držel, násilím jsem ho serval. Takové průhyby na lodi nikdy nejsou jako na testovacím kusu a tak jsem olaminoval palubu i boky , tady na tvoji lod by se rýsovala taky úspora, budeš mít ty zvedaný místa pochozí nebo ne ?
a ještě jeden šetřivej tip Balakom Komárov dělá průmyslovou versi
polyuretanový barvy je asi o třetinu levnější než jakýkoli velkoobchod,
ale jen 5 kg, na tvýho mrnouse na celou lod ...tak hurá na to
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » úte čer 26, 2007 10:49 pm

Lubor píše:Před použitím skelné tkaniny je dobré tuto zbavit separátoru, který výrobce používá při její výrobě. Jde to např. vypálením horkovzdušnou pistolí. Budete se divit, jak potom tkanina nasává pryskyřici a lépe se s ní pracuje a laminát je pevnější.
Pro začátečníka ještě jedna základní rada. Čím méně pryskyřice, tím lépe. Tkanina má být jen právě nasycená, nesmějí se dělat louže pryskyřice.
Při napojování na původní laminát to chce vrstvit tak, aby každá další vrstva nové tkaniny přesahovala na ten původní kus trochu více nežli ta vrstva pod ní.

Lubore, díky, to je opravdu dobrý tip. Právě se chystám laminátovat povrch mé nové dinghy a horkovzdušnou pistoli jsem nedávno zakoupil, protože chci v nejbližších týdnech zkusit vyrobit trup z PP a ten se svařuje. Takže díky Tobě ji mohu využít pro Tebou zmiňovaný účel. Výhodu to bude mít ještě jednu. Odstraním z tkaniny případnou vlhkost. Tím spíš, že poslední dny je té vlhkosti v ovzduší trochu víc, než je pro laminátování zdrávo. A čekat na vysoké teploty není to pravé ořechové.
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » stř čer 27, 2007 12:54 am

:D no konečně se to rozjelo tím správným směrem.konečně získávám představu co a jak. s těmito informacemi bude přestavba :whist: :whist: :whist:. pánové, jen abychom věděli,o čem se vlastně bavíme posílám pár fotek.Sami vidíte že to není nicmoc.O komfortu tu nemůže být žádná řeč .Když sem jí ale kupoval,byla má priorita její flexibilita při přepravě pro víkendové vyjížďky.jeden víkend orlík a další třeba lipno nebo mazuri.manipulace s ní je úžasně jednoduchá.spuštění a vytáhnutí z vody je záležitost několika minut a když jí vleču za autem,ani nevím že ji mám.co se plavebních schopností týká je to velmi stabilní a rychlá(opravdu rychlá)loď.když fouká ,je jízda na ní opravdu adrenalinovou záležitostí. :good:
ObrázekObrázek
Obrázek
Obrázek
a tady mám nákres,jak loď vypadá nyní a jak bude vypadat po úpravě
Obrázek

Pavle
oprav mne, jestli se mýiým.předpokládám , že tu polyuretanovou barvu myslýš až na konečný nátěr po úpravě :!:jo a ta zvíšená paluba bude pochozí.je to zřejmé z posledního nákresu
zatím všem díky a jak se říká: (všem aspoň stopu vody pod kýlem)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů