Kapitánské licence
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
koudy píše:Jinak co se papírů týče, myslím že Denis to vystihl perfektně:
"nášmu sprostredkovatelovi ukážem chorvatský preukaz, v čártrovke ukážem ten istý preukaz a ak mi dajú loď, tak už to začína byť ich problém."
Podle mýho názoru by tak fungovat mělo.
No to je určitě pravda.
Ale letos jsem byl svědkem, jak začínají v HR přitvrzovat.
Dostali jsme větší loď, protože ten kdo ji měl objednanou neměl papíry na tak velikou a tak mu vrazili naší menší (to bylo radosti na naší straně).
Dříve jim to prý bylo celkem jedno - takže pozor.
To se asi týká především papírů C.
V Itálii a v Řecku papíry taky podrobně zkoumali.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
jerryx píše:... zase dalsi cernobila diskuze
BTW nekdo to tady uz tusim psal, kdyz s vami uzaviraji pojistku, tak si museji zkontrolovat
opravnenost pojistky - tedy vase potrebne doklady k pojistce
to je pomerne vysoka davka naivity.
pokud mas mit neco co nemas (a je jedno, zda ti povinnost uklada zakon ci smlouva), tak ses na 50% (ja jako pesimista, co se feroveho jednani lidi tyka , bych rekl, ze aspon na 80%) namocenej v pruseru
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
K samotnemu uzavreni pojistky neni potreba zadne opravneni. Opravneni k vedeni plavidla si ma kontrolovat ten, kdo by uplatnoval narok na pojistovnu (opravnena osoba, zpravidla majitel). Ted mala citace ze Zvlastnich pojistnych podminek pro pojisteni rekreacniho plavidla ZPPRP 1/05 pojistovny Allianz : Clanek 10 - Dalsi vyluky z pojisteni "Pojisteni se rovnez nevztahuje na skody zpusobene: d) v dobe, kdy plavidlo vedla osoba, ktera k tomu nemela odpovidajici opravneni dolozitelne obecne uznavanym dokladem o kvalifikaci"
Naposledy upravil(a) dana dne pon říj 01, 2007 11:10 am, celkem upraveno 1 x.
simon píše:jerryx píše:... zase dalsi cernobila diskuze
BTW nekdo to tady uz tusim psal, kdyz s vami uzaviraji pojistku, tak si museji zkontrolovat
opravnenost pojistky - tedy vase potrebne doklady k pojistce
to je pomerne vysoka davka naivity.
mozna jsem dle tebe naivni, ale zarazuji se k lidem jako monty (s dovolenim monty ) - takze
mozna naivni, ale rozhodne nebudu sedet doma naprdeli a spekulovat o tomto
BTW opravnenost papiru se resi vsude a asi odjakziva a do dneska se nikde nic nevyresilo
BTW podruhe: mam ceske papiry 'C' a priznavam, ze je trvale porusuji - jezdim v silnem
vetru, jezdim v noci a jezdim na lodich pres 12 m - A NEMEL JSEM A NEMAM zadne problemy
simon píše:pokud mas mit neco co nemas (a je jedno, zda ti povinnost uklada zakon ci smlouva), tak ses na 50% (ja jako pesimista, co se feroveho jednani lidi tyka , bych rekl, ze aspon na 80%) namocenej v pruseru
upresnuji: nemyslel jsem tim, ze budu pojistovnu uvadet v omyl.
BTW v charterech si moje papiry kopiruji, zapisuji (nebo by meli) a pojistka je jejich, tzn. pujci-li
mi vetsi lod a vedi o tom, ze moje papiry na to nestaci, je to jejich problem.
mozna jsem zase naivni, ale ver ze s tim problemy mit nebudu
- RadekS
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nové Veselí
koudy píše:To RadekS,
můžeš prosimtě nějak konkretizovat ten "Competent crew" ? Jasně, nějaké potvrzení o účasti člena (ů) posádky při plavbě, zřejmě nějakého počtu nm, a asi zároven něco jako potvrzení o znalostech ovládání lodi. Ale spíš mi jde o to, kdo a kde ho může vydat, podepsat, co vše tam musí být aby to mělo tu správnou platnost...... .
Já jsem se na to informoval u prezidenta ČANY. Protože má bohaté zkušenosti s plavbou v řeckých vodách. Aniž jsem to čekal, tak mi sdělil, že potvrzení praxe vydává přímo on za účelem jedné konkrétní plavby (pronájmu) na základě předložení lodního deníku s předchozí praxí. Počet uplutých námořních mil není směrodatný. Důraz je především kladen na typ a velikost lodě a funkci v posádce.
Měl jsem ten papír v ruce jen chvilku, takže už nevím, jak to tam bylo přesně napsané. Potřeboval jsem osobní údaje člověka, pro něhož to bylo vydáváno, včetně místa narození.
No a kulaté razítko. - ČANY
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
jerryx píše:mam ceske papiry 'C' a priznavam, ze je trvale porusuji - jezdim v silnem
vetru, jezdim v noci a jezdim na lodich pres 12 m - A NEMEL JSEM A NEMAM zadne problemy
No, ale to je přesně to co jsem psal, že fungovalo a možná to teď začne zadrhávat, protože jsem letos byl svědkem toho jak někomu prostě loď nad 12 m nedali, protože na to neměl papíry.
Bohužel nevím přesně kdo to byl, když jsem dorazil do mariny byli už odplutí, ale je velká pravděpodobnost, že to byl někdo s českými/slovenskými papíry. Vyměnili mu Oceanis 411 za Oceanis 363.
Mě dali větší loď, ale klidně by se mohlo stát, že ten někdo s kým budou chtít tu loď vyměnit řekne, že tu větší loď nechce - to je klidně pravděpodobné, všichni většinou chtějí, aby to stálo co nejméně a stání v marinách se vypočítává z délky, sežere to víc nafty, ..... no však víte, dost lidí se předhání kdo to dokáže levněji .
Řekl bych, že nám Jerrixi křivdíš , že Tě chceme nechat doma spekulovat na prdeli, ale na druhou stranu bych řekl, že je lepší vědět co se děje a podle toho se zaopatřit, každý dle svého naturelu.
MartinB píše:No, ale to je přesně to co jsem psal, že fungovalo a možná to teď začne zadrhávat, protože jsem letos byl svědkem toho jak někomu prostě loď nad 12 m nedali, protože na to neměl papíry.
to ja, ale nerozporuji - to je totiz asi spravny postup, ale jeste jsem to nezazil - zrovna minuly
tyden jsem mel delsi lod a specielne jsme si to nechavali potvrdit
MartinB píše:Řekl bych, že nám Jerrixi křivdíš , že Tě chceme nechat doma spekulovat na prdeli, ale na druhou stranu bych řekl, že je lepší vědět co se děje a podle toho se zaopatřit, každý dle svého naturelu.
jenze ono je to stale dokola nekoncici diskuze (nejen tady) - proste v tom maji pani politici
dost veliky bordel a to my obycejni to asi proste nevyresime . tzn. ze nejaky rozumny zaver
udelat nejde, tzn. ze ve finale stejne nevis co se deje
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Libor píše:Já bych tipnul, že je to všechno tím, že se zvedl zájem o charter.
Určitě to bude tím, časem se tam nebude moc ani plout co tam bude lodí (HR), kotvit se už skoro nedá teď a dostat se do mariny po 6té je bláhovost pokud tam nejste mimo sezonu.
Sranda je ten systém C B A: když jsem dělal B (rozdílovky z 2.1) tak tam bylo spousta Cečkařů a předseda komise se děsně rozčiloval, že mnoho z nich mělo problém s mapou a pak řekl: "Oblast C je nejhorší plavební oblast - mělčiny, boje, spousta lodí a všelijaké další nástrahy. Plavba v oblasti B a A je proti tomu brnkačka" a dalo by se říct, že je to z velké části pravda. No a pak je od zkoušky většinou vyhodil
"Já jsem se na to informoval u prezidenta ČANY. Protože má bohaté zkušenosti s plavbou v řeckých vodách. Aniž jsem to čekal, tak mi sdělil, že potvrzení praxe vydává přímo on za účelem jedné konkrétní plavby (pronájmu) na základě předložení lodního deníku s předchozí praxí. Počet uplutých námořních mil není směrodatný. Důraz je především kladen na typ a velikost lodě ."
Nádherně řečeno prezident ČANY převzal za Vás nebo za toho dotyčného zodpovědnost. Jen doufám, že v případě průseru také zaplatí. Půjčím si loď zajedu do první zátoky a stačí už jen psát lodní deník perfekt.
RadkuS, RadkuS……
Monty se nám jaksi odmlčel a zřejmě dospěl k názoru , že je to zbytečné plýtvání silami a radami. Na každý zde uvedený argument pro jakékoliv průkazy jsou minimálně další dva opačného názoru podpořeného praxí na vlastní lodi. Také stále porušuji pravidla a nikdy se mi nestalo, že by mne někdo za to peskoval. Závěr bude asi takový kdo chce papíry ať si je udělá, naše, anglické, čínské –jaké mu je libo pak možná také dospěje k závěru Montyho a mého , že stačí VMP „C“ a pojištění buď plavidla, nebo vůdce – kapitána. Kdo chce vykazovat upluté nm ať je vykazuje- každému co jeho jest. Jen si prosím uvědomte, že je to vše jeden veliký „job“, na kterém se více nebo méně podílíme všichni. Co to je ta ČANY ? To bude asi podobné jako s lékařskou komorou. Kdo v ní není a nepřispívá, není lékař.
Tento web rozhodně čtou i zkušební komisaři, pracovníci ministerstva dopravy atd… . Ti všichni zainteresovaní budou vždy tvrdit: papíry jsou potřeba, vykazování nm také, přezkušování by bylo potřeba nejlépe dvakrát do roka atd. Už nyní přemýšlí jak a kde by se ještě daly nastavit poplatky. Ještě, že to vlastní moře nemáme celý svět by se pak mohl od nás učit a Chorvati by byl slabý odvar. Jestli se dá něco více svázat svažme to, buďme papežtější než papež, jestli se dá někomu vlézt do …… tak tam vlezme. Hlavně, že s toho budou peníze. Kam se poděla ta svoboda a výchova lidí k zodpovědnosti sám za sebe a za ty ostatní okolo nás na lodi, na moři. Ten kdo se chce plavit mělo by být v jeho eminentním zájmu aby cosi o problematice znal a byl zodpovědný jinak v případě průseru ať platí.
Průkazy jako takové nezavrhuji něco by být mělo. Řidičák platí na celý život, kdo se chce živit dopravou ať dělá profesní zkoušky, kdo chce mít „chartovku“-půjčovnu ať ji má, kdo se chce živit jako kapitán- lodivod, myslím službu pro ostatní, ať dělá profesní zkoušky, vykazuje upluté nm a všechen ten cirkus okolo.
My kdo se plavíme na vlastních lodích jen s rodinou nebo s nejbližšími kamarády máme zaručeně dosti zodpovědnosti, za to co děláme.
Otázka na závěr: Už se někomu stalo, řekněme třeba v Chorvatsku na půjčené lodi, že plul dále kde neměl podle „C“, a lučka jej nahnala zpět do oblasti 0.75 nm. Možná ano, pokud se nechoval jak měl.
Berty
Nádherně řečeno prezident ČANY převzal za Vás nebo za toho dotyčného zodpovědnost. Jen doufám, že v případě průseru také zaplatí. Půjčím si loď zajedu do první zátoky a stačí už jen psát lodní deník perfekt.
RadkuS, RadkuS……
Monty se nám jaksi odmlčel a zřejmě dospěl k názoru , že je to zbytečné plýtvání silami a radami. Na každý zde uvedený argument pro jakékoliv průkazy jsou minimálně další dva opačného názoru podpořeného praxí na vlastní lodi. Také stále porušuji pravidla a nikdy se mi nestalo, že by mne někdo za to peskoval. Závěr bude asi takový kdo chce papíry ať si je udělá, naše, anglické, čínské –jaké mu je libo pak možná také dospěje k závěru Montyho a mého , že stačí VMP „C“ a pojištění buď plavidla, nebo vůdce – kapitána. Kdo chce vykazovat upluté nm ať je vykazuje- každému co jeho jest. Jen si prosím uvědomte, že je to vše jeden veliký „job“, na kterém se více nebo méně podílíme všichni. Co to je ta ČANY ? To bude asi podobné jako s lékařskou komorou. Kdo v ní není a nepřispívá, není lékař.
Tento web rozhodně čtou i zkušební komisaři, pracovníci ministerstva dopravy atd… . Ti všichni zainteresovaní budou vždy tvrdit: papíry jsou potřeba, vykazování nm také, přezkušování by bylo potřeba nejlépe dvakrát do roka atd. Už nyní přemýšlí jak a kde by se ještě daly nastavit poplatky. Ještě, že to vlastní moře nemáme celý svět by se pak mohl od nás učit a Chorvati by byl slabý odvar. Jestli se dá něco více svázat svažme to, buďme papežtější než papež, jestli se dá někomu vlézt do …… tak tam vlezme. Hlavně, že s toho budou peníze. Kam se poděla ta svoboda a výchova lidí k zodpovědnosti sám za sebe a za ty ostatní okolo nás na lodi, na moři. Ten kdo se chce plavit mělo by být v jeho eminentním zájmu aby cosi o problematice znal a byl zodpovědný jinak v případě průseru ať platí.
Průkazy jako takové nezavrhuji něco by být mělo. Řidičák platí na celý život, kdo se chce živit dopravou ať dělá profesní zkoušky, kdo chce mít „chartovku“-půjčovnu ať ji má, kdo se chce živit jako kapitán- lodivod, myslím službu pro ostatní, ať dělá profesní zkoušky, vykazuje upluté nm a všechen ten cirkus okolo.
My kdo se plavíme na vlastních lodích jen s rodinou nebo s nejbližšími kamarády máme zaručeně dosti zodpovědnosti, za to co děláme.
Otázka na závěr: Už se někomu stalo, řekněme třeba v Chorvatsku na půjčené lodi, že plul dále kde neměl podle „C“, a lučka jej nahnala zpět do oblasti 0.75 nm. Možná ano, pokud se nechoval jak měl.
Berty
Naposledy upravil(a) berty dne úte říj 02, 2007 1:17 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Slovenský preukaz C neobmedzuje jeho držitela dĺžkou lode. Obmedzenie je stavom mora, nad 4 boforty nemôže vyplávať a vdialenosťou od pobrežia, tuším je to cca 10 míl. Tiež je to dosť vtipná definícia, 4 boforty. V maríne vždy fúka menej a keď je po vyplávaní viac ako 4, o tom sa už nepíše. Aspoň ja som o tom nič nevidel.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
berty píše:"Já jsem se na to informoval u prezidenta ČANY. Protože má bohaté zkušenosti s plavbou v řeckých vodách. Aniž jsem to čekal, tak mi sdělil, že potvrzení praxe vydává přímo on za účelem jedné konkrétní plavby (pronájmu) na základě předložení lodního deníku s předchozí praxí. Počet uplutých námořních mil není směrodatný. Důraz je především kladen na typ a velikost lodě ."
Nádherně řečeno prezident ČANY převzal za Vás nebo za toho dotyčného zodpovědnost. Jen doufám, že v případě průseru také zaplatí. Půjčím si loď zajedu do první zátoky a stačí už jen psát lodní deník perfekt.
RadkuD, RadkuD……
Monty se nám jaksi odmlčel a zřejmě dospěl k názoru , že je to zbytečné plýtvání silami a radami. Na každý zde uvedený argument pro jakékoliv průkazy jsou minimálně další dva opačného názoru podpořeného praxí na vlastní lodi. Také stále porušuji pravidla a nikdy se mi nestalo, že by mne někdo za to peskoval. Závěr bude asi takový kdo chce papíry ať si je udělá, naše, anglické, čínské –jaké mu je libo pak možná také dospěje k závěru Montyho a mého , že stačí VMP „C“ a pojištění buď plavidla, nebo vůdce – kapitána. Kdo chce vykazovat upluté nm ať je vykazuje- každému co jeho jest. Jen si prosím uvědomte, že je to vše jeden veliký „job“, na kterém se více nebo méně podílíme všichni. Co to je ta ČANY ? To bude asi podobné jako s lékařskou komorou. Kdo v ní není a nepřispívá, není lékař.
Tento web rozhodně čtou i zkušební komisaři, pracovníci ministerstva dopravy atd… . Ti všichni zainteresovaní budou vždy tvrdit: papíry jsou potřeba, vykazování nm také, přezkušování by bylo potřeba nejlépe dvakrát do roka atd. Už nyní přemýšlí jak a kde by se ještě daly nastavit poplatky. Ještě, že to vlastní moře nemáme celý svět by se pak mohl od nás učit a Chorvati by byl slabý odvar. Jestli se dá něco více svázat svažme to, buďme papežtější než papež, jestli se dá někomu vlézt do …… tak tam vlezme. Hlavně, že s toho budou peníze. Kam se poděla ta svoboda a výchova lidí k zodpovědnosti sám za sebe a za ty ostatní okolo nás na lodi, na moři. Ten kdo se chce plavit mělo by být v jeho eminentním zájmu aby cosi o problematice znal a byl zodpovědný jinak v případě průseru ať platí.
Průkazy jako takové nezavrhuji něco by být mělo. Řidičák platí na celý život, kdo se chce živit dopravou ať dělá profesní zkoušky, kdo chce mít „chartovku“-půjčovnu ať ji má, kdo se chce živit jako kapitán- lodivod, myslím službu pro ostatní, ať dělá profesní zkoušky, vykazuje upluté nm a všechen ten cirkus okolo.
My kdo se plavíme na vlastních lodích jen s rodinou nebo s nejbližšími kamarády máme zaručeně dosti zodpovědnosti, za to co děláme.
Otázka na závěr: Už se někomu stalo, řekněme třeba v Chorvatsku na půjčené lodi, že plul dále kde neměl podle „C“, a lučka jej nahnala zpět do oblasti 0.75 nm. Možná ano, pokud se nechoval jak měl.
Berty
places pekne, ale na spatnym hrobe.
spravny papir neni o tom, ze s rodinou pojedes lepe a bezpecneji, ale o tom, ze tvoje lod muze potkat skalu nebo se utrhnout z kotvy a pak je pri jednani s pojistovnou rozhodne lepsi byt papirove v poradku.
Libore, je to jednoduché např. jachetní instruktoři jmenovaní ministerstvem jejich seznam je na stránkách MD. Mají své vlastní lodě někdy půjčené (na čem by ostatně školili)a sem tam se zde na webu objeví jejich inzerce. Je nás tu přibližně 1200 registrovaných uživatelů a každý má nějaké známé,že? Jak na SPS tak v ČANY atd. Jak je daleko od ČANY k ministerstvu (nemyslím vzdálenost) co je spojuje? Kolik je zde jejich členů jeden?
Na stránkách MD odkaz na lode.cz, plavidla.cz, myslíš, že se úředníci neproklikají až sem?
Jen jsou potichu a ví jak to ve skutečnosti je. My jim neříkáme žádné novinky.
Kolik lidí ví, (a mají tu kuráž) že se jako fyzická osoba můžeš přihlásit na zkoušky v Chorvatsku ?
Pohled odjinud, kolik našich jachtařů těží z toho, že organizují plavby v Chorvatsku s následnými zkouškami na kapitanátech. Proč to dělají všichni víme. Nebo je to jen „natruc“ MD? MD a ti ostatní s tím ale nemohou nic dělat jen to blbě komentovat (jako např. neplatnost, platí jen v HR atd.) protože jim unikají peníze. Nejsme jiní jak ti Chorvati, kolik stojí všechny poplatky, co by jsi měl legálně mít, než vypluješ?
Tato debata a konfrontace je nekonečná a mrzí mne, že skoro nikam nevede, protože není vůle to někam posunout a jednou pro vždy to vyřešit. Jsou jednání na MD např. oblast vnitrozemských vodních cest a SPS k tomu často nebývá ani přizvána a nebo jejich názor nikdo neakceptuje. Osobně SPS důvěřuji, kdy mohli pomohli a nebo hledali řešení.
Berty
Na stránkách MD odkaz na lode.cz, plavidla.cz, myslíš, že se úředníci neproklikají až sem?
Jen jsou potichu a ví jak to ve skutečnosti je. My jim neříkáme žádné novinky.
Kolik lidí ví, (a mají tu kuráž) že se jako fyzická osoba můžeš přihlásit na zkoušky v Chorvatsku ?
Pohled odjinud, kolik našich jachtařů těží z toho, že organizují plavby v Chorvatsku s následnými zkouškami na kapitanátech. Proč to dělají všichni víme. Nebo je to jen „natruc“ MD? MD a ti ostatní s tím ale nemohou nic dělat jen to blbě komentovat (jako např. neplatnost, platí jen v HR atd.) protože jim unikají peníze. Nejsme jiní jak ti Chorvati, kolik stojí všechny poplatky, co by jsi měl legálně mít, než vypluješ?
Tato debata a konfrontace je nekonečná a mrzí mne, že skoro nikam nevede, protože není vůle to někam posunout a jednou pro vždy to vyřešit. Jsou jednání na MD např. oblast vnitrozemských vodních cest a SPS k tomu často nebývá ani přizvána a nebo jejich názor nikdo neakceptuje. Osobně SPS důvěřuji, kdy mohli pomohli a nebo hledali řešení.
Berty
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
berty píše: Osobně SPS důvěřuji, kdy mohli pomohli a nebo hledali řešení.
Berty
Tak když to ouřadové čtou, přidám se se svou trošku do mlýna.
Ohledně SPS s tebou plně souhlasím, v mém případě SPS Přerov. Mám vlastní zkušenost - zkoušky, registrace lodě, další jednání ohledně prodloužení papírů na loď (nově jsou lhůty kratší, než byly dříve).
Prostě tak si představuji státního úředníka!
To Libor :V mém také Přerov.
To Simon já o koze ty o voze! ProsímTě přečti si tovlákno od začátku co jsem tam napsal o pojištění a nemotej to pořád dokola.To pojištění osoby je proti vlastní blbosti. Někdo možná v jiném vlákně psal,že podepisuješ česté prohlášení že máš praxi a zkušenosti. Podle mne to prohlášení musíš podepsat ať máš potvrzení od ČANY kolik je Ti libo.
Berty
To Simon já o koze ty o voze! ProsímTě přečti si tovlákno od začátku co jsem tam napsal o pojištění a nemotej to pořád dokola.To pojištění osoby je proti vlastní blbosti. Někdo možná v jiném vlákně psal,že podepisuješ česté prohlášení že máš praxi a zkušenosti. Podle mne to prohlášení musíš podepsat ať máš potvrzení od ČANY kolik je Ti libo.
Berty
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
SPS Přerov,klobouk dolů.Kdysi bylo takovéto chování skoro samozřejmostí všude u vody a hlavně na moři.Celníci,policie,kapitanáty,CoastGuard prostě všude .Ne,že by dneska byly nepříjemní /nepočítat proboha Balkán/ ale nějak se ta srdečnost a vstřícnost těchhle lidí vytrácí.Ono,kdysi každej na vodě byl brán jako námořník a tak se k němu i chovali.Jako rovný s rovným.Dneska jsou lidi na lodích /turistických/už ve většině bráni jako potenciální nebezpečí a problémy.A oficiality to už zjevně unavuje a znechucuje.Dobré mravy a zvyky na moři,tradice,to už dneska něco říká jenom starým námořníkům a ostatní s toho mají akorát srandu.Ale usmějme se.....Bude hůř....No.......časy se mění......
Jenom taková perlička:Byl jsem svědek,když se novinář ptal jednoho staršího pána na jeho vlastní lodi v portu v Cap d´Agde/Fr./na to,jak se dostal k jachtingu.Odpověď byla výstižná a zcela vystihovala dnešní poměry na moři.:Na moři jsem už skoro 40 let.Obeplaval jsem dvakrát kouli,ale vyprošuju si,aby mně někdo nazýval jachtař.Taky vám neříkám pisálek.Já nejsem jachtař,jsem námořník a s jachtařama se nebavím a nikdy s nima nechci mít nic společného.Je to ta největší nemoc na moři.
Jenom taková perlička:Byl jsem svědek,když se novinář ptal jednoho staršího pána na jeho vlastní lodi v portu v Cap d´Agde/Fr./na to,jak se dostal k jachtingu.Odpověď byla výstižná a zcela vystihovala dnešní poměry na moři.:Na moři jsem už skoro 40 let.Obeplaval jsem dvakrát kouli,ale vyprošuju si,aby mně někdo nazýval jachtař.Taky vám neříkám pisálek.Já nejsem jachtař,jsem námořník a s jachtařama se nebavím a nikdy s nima nechci mít nic společného.Je to ta největší nemoc na moři.
- RadekS
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nové Veselí
berty píše:Nádherně řečeno prezident ČANY převzal za Vás nebo za toho dotyčného zodpovědnost. Jen doufám, že v případě průseru také zaplatí. Půjčím si loď zajedu do první zátoky a stačí už jen psát lodní deník perfekt.
RadkuD, RadkuD……
Berty
Prezident ČANY, jako vydavatel potvrzení za nikoho odpovědnost nepřebírá pouze potvrzuje, že dotyčná osoba má praxi na lodi. Zkušenosti napomáhají snižovat riziko, předvídat a řešit krizové situace. A o to si myslím jde těm společnostem. Aby, když kapitán z jakéhokoli důvodu odpadne byl na palubě někdo, kdo tu loď dovede do přístavu. Jestli je ten dotyčnej moula a poškodí loď, tak si to vyžere kapitán, tedy já.
No když už se tady chváli SPS Přerov, tak já se připojuji.
To: RadekS
a jak to ten tvůj prezident prosím Tě ověřuje? To běháš s jachtařskou knížkou od kapitanátu ke kapitanátu s sbíráš razítka? Nebo od hotelu v jedné zátoce k apartmánu o 20 nm dále? Nebo mu předkádáš smluvy s "chatrovkama"?
Konec "šmitec" nemá to fakt smysl. Vezmi škatulu průkazů a potvrzení a jeď. do bouřky, v noci přikotvení za špatného počasí nestavěj hlídky atd ..... to ti bude pasovat.Ty na vše budeš připraven - papírově.
Berty
a jak to ten tvůj prezident prosím Tě ověřuje? To běháš s jachtařskou knížkou od kapitanátu ke kapitanátu s sbíráš razítka? Nebo od hotelu v jedné zátoce k apartmánu o 20 nm dále? Nebo mu předkádáš smluvy s "chatrovkama"?
Konec "šmitec" nemá to fakt smysl. Vezmi škatulu průkazů a potvrzení a jeď. do bouřky, v noci přikotvení za špatného počasí nestavěj hlídky atd ..... to ti bude pasovat.Ty na vše budeš připraven - papírově.
Berty
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
RadekS píše:To Berty: přečti si moje příspěvky na předchozí starně a pak se do mě navážej.
Ten paír jsem potřeboval, protože ho charterovka chtěla. Měla to v podmínkách. Gumárnu taky memám rád.
bud klidny, ja myslim, ze berty je ponekud mimo, tak nejak si asi zvykl brojit proti papirum a uz nema chut cist nejake argumenty
prehledl, ze pro nikoho v diskusi tady zatim nebyl papir svatym gralem ktery nauci kazdeho okamzite a strelhbite kapitanovat, ale ze slouzi ponekud k jinym ucelum. On je tedy tenhle Bertyho postoj u odpurcu papiru celkem bezny. Tez nemam rad papiry a tez si myslim, ze me papir nic nenauci, nicmene pokud mam ve smlouve (nebo zakonnou povinnost v danych vodach) ze ho mam mit, tak bych byl idiot kdybych ho nemel. Jakekoliv reci o tom, ze zodpovednost neni na mne, ale ze si to nekdo mel zkontrolovat, ze ten papir mam, je povetsinou nesmysl, ktery se muze draze nevyplatit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů