
Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
ahojky,na plyn jsem měl toho zmíněného explorera.plyn mu dal na čumák,dle sdělení jiného servisu než mi ho montoval,obsah přes 3lt.už je problém,explorer je 4,2lt.cena byla za přestavbu na plyn 45tis.plyn je suchej a proto doporučují sem tam projet na benzín,ale to u modernějších zařízení již je vyřešeno startem a cca.jednou minutou jízdy na benzín. mám spousty známých co mají auta na plyn a jsou spokojeni.mě se to nepovedlo.co se týká spotřeby tak je o něco vyší cca.deset procent.na výkonu u již zmiňovaného explorera to znát nebylo u slabších kubatůr je to trochu znát.L
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Zdravím Vás všechny, chtěl bych také přispět troškou do mlýna.
Jednou jsem se zde zmiňoval, že mám Pick-up 4x4 Toyota Hilux 3l automat. Jezdím tak 5500 Km měsíčně a cca tak 1500 – 2000 s vlekem. Spotřeba je podle počítače 9,6l/100 km. Dálka bez vleku do 9 l. Motor je stejný jako do Toyoty LC 120. Má to cca 174 koníků. Koule 2,2 t. Auto je staré jeden rok.
K jízdním vlastnostem: Pokud jedu kopcovitý terén, a to jezdím často, používám při jízdě z kopce na AT převodovce D3 a D2 – brzdím motorem, pro normální jízdu používám D. Terén jak kde, polňačky se dají zvládnou na zadek na D, některé rozbahněné lesní cesty 4x4 s plnou parádou. Vytažení lodě Slapy, Orlík vždy 4x4, jelikož je tam písek. (Tedy tam kam já jezdím).
Před tímto vozem jsem měl MPV 1,9 PD s 6 Q převodovkou. Výborné na repre a pro rodinu ale na vytažení lodě bída. Dokonce jsem byl potupně tažen i s lodí. Spotřeba, ale do 7,30 l.
U AT převodovky si dát hlavně pozor při změně směru vpřed a vzad. Pokud chci couvat musím auto úplně zastavit a pak zařadit zpátečku. Po couvání opět zastavit a dát D vpřed. Pokud auto není úplně zastaveno a hned zařadím může časem dojít k poškození převodovky. Praská tam nějaký kroužek u zpátečky. Tuto informaci jsem dostal od kamaráda který měl v opravě Tiptronic. Další kamarád říkal, že zrovna Tiptronic je hodně poruchový, (je dovozce aut)US auta mají AT převodovky daleko lepší, co se týče Toy je údajně velice dobrá. Hlavně 5r. Zatím zdravím Venca
Jednou jsem se zde zmiňoval, že mám Pick-up 4x4 Toyota Hilux 3l automat. Jezdím tak 5500 Km měsíčně a cca tak 1500 – 2000 s vlekem. Spotřeba je podle počítače 9,6l/100 km. Dálka bez vleku do 9 l. Motor je stejný jako do Toyoty LC 120. Má to cca 174 koníků. Koule 2,2 t. Auto je staré jeden rok.
K jízdním vlastnostem: Pokud jedu kopcovitý terén, a to jezdím často, používám při jízdě z kopce na AT převodovce D3 a D2 – brzdím motorem, pro normální jízdu používám D. Terén jak kde, polňačky se dají zvládnou na zadek na D, některé rozbahněné lesní cesty 4x4 s plnou parádou. Vytažení lodě Slapy, Orlík vždy 4x4, jelikož je tam písek. (Tedy tam kam já jezdím).
Před tímto vozem jsem měl MPV 1,9 PD s 6 Q převodovkou. Výborné na repre a pro rodinu ale na vytažení lodě bída. Dokonce jsem byl potupně tažen i s lodí. Spotřeba, ale do 7,30 l.
U AT převodovky si dát hlavně pozor při změně směru vpřed a vzad. Pokud chci couvat musím auto úplně zastavit a pak zařadit zpátečku. Po couvání opět zastavit a dát D vpřed. Pokud auto není úplně zastaveno a hned zařadím může časem dojít k poškození převodovky. Praská tam nějaký kroužek u zpátečky. Tuto informaci jsem dostal od kamaráda který měl v opravě Tiptronic. Další kamarád říkal, že zrovna Tiptronic je hodně poruchový, (je dovozce aut)US auta mají AT převodovky daleko lepší, co se týče Toy je údajně velice dobrá. Hlavně 5r. Zatím zdravím Venca

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Elan3, ty to ako riešiš zo svojou loďou? Mohol by si nám poradiť, lebo my si rady nevieme. Kde mať loď keď nie sú prístaviská na zimné uloženie? Ty si nechávaš loď na vode aj cez zimu? A čo radíš ak chcem mať loď týždeň na Balatone a potom u nás na priehrade? Myslíš že by sme nemali striedať revíry a keď nemáme celoročné kotvisko tak by sme nemali mať loď?
- elan3
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
myslím,že většina jachtařů veze jednou za rok loď na vodu na na podzim zase domů a to je vlastně jedno,čím to vezou, a do vody pomůže kamarád se silnějším autem.Ale jinak jsem vozil lodě Vianem, automat,V6, úplně bez problémů a dovezli jsme loď až ze Španělska, celkem za 4 dni ujeto 5000Km, vlek 2500Kg, spotřeba cca 14l,a průměr skoro 100Km/hod.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 839
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Chci se zastat elana 3. Denisi, pokud máš nějakou loď nad 1,5 tuny, tak my jsme tu naši nechávali legálně v Kraljevici u Tomislava na zahradě za 2 kuny na den. Protože jsme za soudruha vozili téměř každý rok někam nějakou loď, tož mě dnes ani nenapadne kupovat kvůli tomu monstrum za půl mega a dělat si pakárnu ( nebo image). To ty prachy dám do další a tu zase uskladním třeba na severu. Na Balaton ap. mi stačí katík 5m / 150 kg. Je to jen můj názor ! kanic
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Hmm. Nevím co komu zase vadí. Mám loď, vodu daleko. Nemám možnost kotvit loď na vodě. Nemám možnost spouštět loď na vodu na nějakém dobrém místě. Rád taky s lodí jezdím do zahraničí a nikde ji kvůli tomu nechávat nehodlám. Protože si zatím nemůžu dovolit mít na každého mého koníčka jiné auto, ačkoliv bych si to velmi přál, musím spojit vše najednou tzn. práce, rodina, hobby. Proto vítám tuhle diskusi. Jestli to někoho natolik pohoršuje, tak to prosím nečtěte. Vím, že loď má především plout po vodě a holt to máte vymyšlené naprosto perfektně k vaší spokojenosti. Já ale bohužel né, loď tahám za autem a tak jsem celkem vděčný za zkušenosti co se týká aut, jelikož mne časem čeká kup nového.
Kanic: víš oni sem nechodí třeba jen jachtaři a motoráček váží kapku více. S koupí lodě, jsem si udělal cokoliv jen né IMAGE a PAKÁRNU. Já na severu nic skladovat nehodlám, rád si lodičku opečovávám doma.
Elan3: To samé, nechodí jsem (asi bohužel) jen jachtaři. Tahám taky za Passatem 1,6 tuny a co se týká dávání do vody, kromě prachu a písku nemám problém.
Hezký den.
Kanic: víš oni sem nechodí třeba jen jachtaři a motoráček váží kapku více. S koupí lodě, jsem si udělal cokoliv jen né IMAGE a PAKÁRNU. Já na severu nic skladovat nehodlám, rád si lodičku opečovávám doma.
Elan3: To samé, nechodí jsem (asi bohužel) jen jachtaři. Tahám taky za Passatem 1,6 tuny a co se týká dávání do vody, kromě prachu a písku nemám problém.
Hezký den.
Naposledy upravil(a) Sullaco dne ned led 11, 2009 3:55 pm, celkem upraveno 1 x.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Sullaco plně s Tebou souhlasím já mám loď + vlek skoro 2,5t a s tím pasát ani nehne
takže to "monstrum" potřebuju a otravovat kamaráda s půjčováním nechci (to jde jednou nebo dvakrát) , takže jsem rád za každou radu nebo názor třeba i ze "světa motorů".
Jsem taky rád,když mám přes zimu loď doma v dílně, skoro denně tam zajdu třeba jen na 5 minut se potěšit.
takže to "monstrum" potřebuju a otravovat kamaráda s půjčováním nechci (to jde jednou nebo dvakrát) , takže jsem rád za každou radu nebo názor třeba i ze "světa motorů".
Jsem taky rád,když mám přes zimu loď doma v dílně, skoro denně tam zajdu třeba jen na 5 minut se potěšit.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Bohuzial sme sa v nasich lokalitach narodili povacsinou ako suchozemci, nie kazdy ma znamosti z menej komercnych cias alebo prachy umoznujuce kotvenie/skladovanie/udrzbu svojej lode pri mori daleko od domova. Preto pokladam pre nas za vyhodnu kategoriu jednoducho prepravitelnych lodi (trailersailerov). Obvykle si to na tahanie vyzaduje pouzitie tazsieho auta ako je u nas standardne. Kvoli MacGregorovi som si zaobstaral starsi Jeep Cherokee 2.8 CDI, s univerzalnou lodou tejto koncepcie (motorak, plachetnica, karavan) nie je problem vystriedat za sezonu viac lokalit - Dunaj, domace nadrze, Balaton, more smerom juznym ci severnym ... ale otvorili sa mi tym aj dalsie moznosti - vysoku terennu priechodnost som uz vyuzil na zimnych lyzovackach cez sviatky. 

Naposledy upravil(a) Milos dne ned led 11, 2009 2:51 pm, celkem upraveno 1 x.
- vladaz
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Kladna
Sullaco píše:... Tahám taky za Passatem 1,6 tuny a co se týká dávání do vody na prachu a písku nemám problém.
Mimochodem, používáte ještě někdo jiný tahouny této kategorie nebo všichni raději off-roady?
Já osobně mám VW co umí 1600kg, ale šilhám po Passat 4x4, ten může i 2.000kg. Jaké máte zkušenosti s pouhým předním náhonem?
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
to vladaz: Kym som nemal Cherokee, auto na tahanie som si poziciaval, alebo som (ilegalne) tahal autom Grand Scenic 1.9 tdi. Scenic zhruba zodpoveda Passatu, tahanie po rovine bez problemov. V kopcoch by som s nim brzdil premavku jazdou do prudsieho kopca na 1. stupen. Vytiahnutie lode z vody som skusal - na strku bez sance, na asfalte by to bolo asi za cenu spalenej spojky. Jeep Cherokee taha na strku po zaradeni redukcie a 4WD lod z vody bez pridania plynu uplnne v pohode. Jazda s lodou aj do prudkeho kopca alebo pri predbiehani sa dynamikou prilis nelisi od moznosti okoloiducich beznych aut nizsej triedy, takze nespomaluje beznu premavku.



- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
vladaz píše:Sullaco píše:... Tahám taky za Passatem 1,6 tuny a co se týká dávání do vody na prachu a písku nemám problém.
Mimochodem, používáte ještě někdo jiný tahouny této kategorie nebo všichni raději off-roady?
Já osobně mám VW co umí 1600kg, ale šilhám po Passat 4x4, ten může i 2.000kg. Jaké máte zkušenosti s pouhým předním náhonem?
No asi takhle. Jak jsem psal, tahám 1600 Kg (klasika 1.9 Tdi 130 HP, předohrab). Pokud je sjezd do vody čistej beton nebo asfalt jako třebas v Roudnici, tak si auto ani nehrábne a to může být ten povrch klidně mokrej. Prostě naprosto bez ztráty kytičky. Průser je třeba sjezd u přívozu v Žernosekách, kde jsou kočičí hlavy porostlé távou a zasypané trochou hlíny. Tam hrabu jako kráva až hořej gumy a nejednou mi musí přítelkyně zatlačit. Až jednou bude pršet počítám, že budu muset vedle do vsi pro traktor. 4Motion u VW je celkem dobrej na tohle, ale třeba v zatáčkách na sněhu mě to nějak extra nepřišlo. Je to prostě jen Haldex, spíná to až když už se kola od povrchu utrhnou. Ale se Subaru Symetrical AWD se to nedá vůbec srovnat. Nicméně na vytáhnutí lodě to určitě postačí. Škoda, že u nás nemáme tak kvalitní sjezdy do vody jako třeba venku. Klidně bych platil nějakou rozumnou částku za spuštění.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9292
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 175
- Kontaktovat uživatele:
vladaz píše:
Mimochodem, používáte ještě někdo jiný tahouny této kategorie nebo všichni raději off-roady?
Já osobně mám VW co umí 1600kg, ale šilhám po Passat 4x4, ten může i 2.000kg. Jaké máte zkušenosti s pouhým předním náhonem?
Momentálně Š-Superb 96kW, na kouli 1600, předtím Octávie 4 x 4 1300 na kouli. Na tahání z vody, i když slabší, byla lepší. I ta Haldex spojka dost pomůže.
Jinak max spokojenej, volil jsem víceúčelový kompromis. Tahám loď cca 1200-1300kg, 2T vlek cca 450kg + zásoby nedifinovatelné váhy. Po cestě žádnej problém, v kopcích držím krok s náklaďáky cca 80km/h. Pomalejší auta lze na dostatečně dlouhém úseku i předjet. Ale k moři je to z kopečka, to frčí samo

- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak to se tedy omluvuju
, seznam je samozdřejmně větší,
dost údajů je zde http://katalog-automobilu.cz/

dost údajů je zde http://katalog-automobilu.cz/
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tak moje vysněné tažné vozidlo je konečně doma. Je to už dědeček( ale zachovalej) a bude na něm nějaká práce. Na jaře už ale určitě poveze Alču na vodu. Tažné má na 2300 kg a po první vyjížďce do zasněžené krajiny musím říci, že je to opravdu auto nejen na práci, ale především pro radost! ( akorát má zatím trochu vzdušnější interiér)



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host