Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Standa*
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Bilina
Ahoj také tahám Nissanem Patrol GR krátkým loď + trailer cca 4t a jedu sám to znamená celková váha auta je 2180kg+ já a náplně.Do 90km/h o lodi ani nevím podle silnice jde jet i 110km/h pak se to rozhoupává při cestě do HR kdy jedu většinou v noci na ní nevidím tak kolikrát zapomenu,že jí vůbec táhnu pak je to šok.Tohle auto s tímhle výkonem pro tahání lodě super až na ten 3,0l zprasenej motor.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Milos píše:Bohuzial sme sa v nasich lokalitach narodili povacsinou ako suchozemci, nie kazdy ma znamosti z menej komercnych cias alebo prachy umoznujuce kotvenie/skladovanie/udrzbu svojej lode pri mori daleko od domova. Preto pokladam pre nas za vyhodnu kategoriu jednoducho prepravitelnych lodi (trailersailerov). Obvykle si to na tahanie vyzaduje pouzitie tazsieho auta ako je u nas standardne. Kvoli MacGregorovi som si zaobstaral starsi Jeep Cherokee 2.8 CDI, s univerzalnou lodou tejto koncepcie (motorak, plachetnica, karavan) nie je problem vystriedat za sezonu viac lokalit - Dunaj, domace nadrze, Balaton, more smerom juznym ci severnym ... ale otvorili sa mi tym aj dalsie moznosti - vysoku terennu priechodnost som uz vyuzil na zimnych lyzovackach cez sviatky.
[align=center]

Malý a krátky Jeep Cherokee (Liberty) síce vyzerá pred MacGregor26M ako angličák, ale mekáča utiahne bez problémov - aj z vody na štrku. Akurát s naloženou loďou neodporúčam to púšťať z kopca moc vyše 100km/h, to sa už začína súprava správať znepokojivo až nekľudne. Do kopca koľko to dá ... po rovine niečo medzi tým.
V HR na dialnici údajne policajti merajú až strelcov nad 150km/h ... a ono občas sa človek na dlhej štreke pozabudne že niečo ťahá.

Normálne príčetný idem cca okolo 90km/h, nie je problém ani predbiehať slimákov na okreskách, hlavne v HU.
Takýchto 4x4 autíčok sú teraz za babku plné bazáry aj v EU. Ja mám 2,8 TDi, manuálny 6-kvalt, na ceste zadný náhon, v teréne možnosť ísť 4x4 prípadne aj s 1/2 redukciou. Spotreba cca 10l nafty/100km, pri ťahaní lode 11 - 12 l /100km. Benzínové motorizácie sú pri ťahaní výrazne žravejšie.
Potvrdzujem názor, že na guli musí byť určite viac ako doporučených 50kg! Ja tam mám cez 100kg.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s Milošem, na jeho doporučení jsem koupil Jeep Cherokee 2.8 CRD, r.v.2006
120 kw, najeto 66.000 km za 11.200,- EUR.
Výhodou je italský motor (asi IVECO) takže žádná amerika.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
120 kw, najeto 66.000 km za 11.200,- EUR.
Výhodou je italský motor (asi IVECO) takže žádná amerika.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Až nyní mi došlo, proč se dost liší názory na tahání vleku s lodí. Všiml jsem si, že Sullaco má motorák, většína ostatních plachetnice. U motorových lodí je zásadní rozdíl v těžišti lodě, které je hodně za polovinou délky lodi.
Nápravy pak bývají cca ve 2/3 délky vleku, což je pro stabilitu mnohem lepší situace.
Naopak plachetnice mají vesměs těžiště blízko středu lodi, to je příčinou náchylnosti na podélné kmitání. Jak píše Libor, dá se to zlepšit zvětšením váhy na kouli. V mém případě je to cca 150 kg. Při 50kg se to začne houpat nad 80km, při 150 kg je to do 100km OK. Ovšem při 100 je už potřeba dávat větší pozor na vlny na silnici a určitě nedělat myšky. a to je na českých a maďarských děravých cestách problém.
Obdivuju ty řidiče, kteří ještě dnes mají odvahu jezdit s značně těžším vlekem, než má auto povoleno.
To před 15-20 lety jsme si to dovolili klidně i v německu tahat 2tuny autem s povolenými 1360 kg na kouli.
Od příhody, kdy se muselo na D1 odstavit vlek a nechat ho odtáhnout už tu odvahu nemám. Němci nebo rakušáci by mě za to asi zavřeli nebo rovnou zastřelili.
Nápravy pak bývají cca ve 2/3 délky vleku, což je pro stabilitu mnohem lepší situace.
Naopak plachetnice mají vesměs těžiště blízko středu lodi, to je příčinou náchylnosti na podélné kmitání. Jak píše Libor, dá se to zlepšit zvětšením váhy na kouli. V mém případě je to cca 150 kg. Při 50kg se to začne houpat nad 80km, při 150 kg je to do 100km OK. Ovšem při 100 je už potřeba dávat větší pozor na vlny na silnici a určitě nedělat myšky. a to je na českých a maďarských děravých cestách problém.
Obdivuju ty řidiče, kteří ještě dnes mají odvahu jezdit s značně těžším vlekem, než má auto povoleno.
To před 15-20 lety jsme si to dovolili klidně i v německu tahat 2tuny autem s povolenými 1360 kg na kouli.
Od příhody, kdy se muselo na D1 odstavit vlek a nechat ho odtáhnout už tu odvahu nemám. Němci nebo rakušáci by mě za to asi zavřeli nebo rovnou zastřelili.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Na stabilitu súpravy s vlekom má samozrejme poloha ťažiska (lode) významný vplyv. Poloha lode vôči náprave/ám musí zabezpečiť dostatočný tlak na guli. Hmota za nápravami je práve to čo rozkmitanie spôsobuje - a to tým viac, čím je situovaná viac od nápravy dozadu.
Pred rokom som pre vladaz viezol z BA kus za Prahu jeho MacGregora - ale bez motora. Bol som v časovej tiesni (od hranice po Brno išiel za mnou policajt s radarom, pozeral som stále iba na tachometer) a mal som na výber zaradiť sa medzi súvislý vlak náklaďákov alebo ísť skoro stále v predbiehacom pruhu.
Nakoniec, aby som nebrzdil osobáky, valil som s nimi 120 - 140 km/h kus cesty kým nezačala pred Prahou 3-prúdovka. Ťahanú loď bez motora som skoro necítil.
S motorom +cca 120 kg vyše 2,5 m za nápravami by to cez 100km/h začalo byť dosť nebezpečné, hlavne z kopečka keď začne príves tlačiť.
Pred rokom som pre vladaz viezol z BA kus za Prahu jeho MacGregora - ale bez motora. Bol som v časovej tiesni (od hranice po Brno išiel za mnou policajt s radarom, pozeral som stále iba na tachometer) a mal som na výber zaradiť sa medzi súvislý vlak náklaďákov alebo ísť skoro stále v predbiehacom pruhu.
Nakoniec, aby som nebrzdil osobáky, valil som s nimi 120 - 140 km/h kus cesty kým nezačala pred Prahou 3-prúdovka. Ťahanú loď bez motora som skoro necítil.


S motorom +cca 120 kg vyše 2,5 m za nápravami by to cez 100km/h začalo byť dosť nebezpečné, hlavne z kopečka keď začne príves tlačiť.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
bokal píše:Až nyní mi došlo, proč se dost liší názory na tahání vleku s lodí. Všiml jsem si, že Sullaco má motorák, většína ostatních plachetnice. U motorových lodí je zásadní rozdíl v těžišti lodě, které je hodně za polovinou délky lodi.
Nápravy pak bývají cca ve 2/3 délky vleku, což je pro stabilitu mnohem lepší situace.
Naopak plachetnice mají vesměs těžiště blízko středu lodi, to je příčinou náchylnosti na podélné kmitání. Jak píše Libor, dá se to zlepšit zvětšením váhy na kouli. V mém případě je to cca 150 kg. Při 50kg se to začne houpat nad 80km, při 150 kg je to do 100km OK. Ovšem při 100 je už potřeba dávat větší pozor na vlny na silnici a určitě nedělat myšky. a to je na českých a maďarských děravých cestách problém.
Obdivuju ty řidiče, kteří ještě dnes mají odvahu jezdit s značně těžším vlekem, než má auto povoleno.
To před 15-20 lety jsme si to dovolili klidně i v německu tahat 2tuny autem s povolenými 1360 kg na kouli.
Od příhody, kdy se muselo na D1 odstavit vlek a nechat ho odtáhnout už tu odvahu nemám. Němci nebo rakušáci by mě za to asi zavřeli nebo rovnou zastřelili.
Tak to sme za jedno, s přetíženým vlekem bych kor venku nejel ani za zlatý prase. Tam je to na basu.

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem dneska pořídil auto, za kterým budu tahat i loď, na tu trasu 300km za rok s plachetnicí po ČR by to mělo být OK.
Pořídil jsem Peugeota 607 2,2HDi 98kW, na kouli 1800kg
Uploaded with ImageShack.us
Tak jakmile budu mít zkušenost s tažením lodi za tímto autem, rozepíši se tu více.
Pořídil jsem Peugeota 607 2,2HDi 98kW, na kouli 1800kg

Uploaded with ImageShack.us
Tak jakmile budu mít zkušenost s tažením lodi za tímto autem, rozepíši se tu více.
- heavy
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Preci jenom zkusim "blbeho".... zda by to nejaka "prestavba" nevyresila. Uz nam parkuje na zahrade takovejch aut, ze si nekdo musi myslet jestli to nahodou neni autobazar
. Mám 6ti místné LDV-CONVOY na kouly má 2t.... s tímhle bych to chtěl nějak vymyslet...nebo se smirim s tim ze holt to bude o trochu lehci lodicka...uvidime 


- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
heavy píše:Preci jenom zkusim "blbeho".... zda by to nejaka "prestavba" nevyresila. Uz nam parkuje na zahrade takovejch aut, ze si nekdo musi myslet jestli to nahodou neni autobazar. Mám 6ti místné LDV-CONVOY na kouly má 2t.... s tímhle bych to chtěl nějak vymyslet...nebo se smirim s tim ze holt to bude o trochu lehci lodicka...uvidime
papir snese vsechno, to neni problem ... ale pokud te na silnici prevazi, tak mas zasadni problem.
+ vyrobce auta taky vetsinou ma duvod, proc tam ten onen vahovy limit do papiru pise
- heavy
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Ne v podstate mam jen auta(LDV CONVOY, Vito V220...) ... a vybiram lod.
Chci mit lod se kterou muzu jak na prehradu tak i na delsi dovolenou k mori. Z hlediska bezpecnosti na mori se mi jako lepsi zdá kylova a konkretne si mi dost zalibila Neptun 27 co jsem mel pujcenou na Lipne, nebo neco obdobneho v delce pres 8m (Delanta atd.).
Poctiva bytelna lodicka...
Zatim jsem mel s rakusaky dost starosti i bez prelozeneho vleku
, takze touto cestou bych asi radsi nesel...
Ve stredu tam zadju... toz sa uvidi.
Chci mit lod se kterou muzu jak na prehradu tak i na delsi dovolenou k mori. Z hlediska bezpecnosti na mori se mi jako lepsi zdá kylova a konkretne si mi dost zalibila Neptun 27 co jsem mel pujcenou na Lipne, nebo neco obdobneho v delce pres 8m (Delanta atd.).
Poctiva bytelna lodicka...
Jedno řešení, ne zcela košér, je snížit celkovou na vleku tak, aby to sedělo s autem.... Wink
Zatim jsem mel s rakusaky dost starosti i bez prelozeneho vleku

Ve stredu tam zadju... toz sa uvidi.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Všechna ručně řazená Subaru, mají při tahání velkých zátěží potíže se spojkou. Staré modely do roku výroby 1990 +- s odpojitelným zadním náhonem měly potíže i s předními poloosami.
Je to způsobeno levou nohou řidiče.
Obávám se že stejně trpí i ostatní auta.
Na oplátku u Subaru neodcházela převodovka.
Redukce jsou plně synchronizovný a dají se řadit za jízdy.
Abych nezapoměl při prudkém brždění z 200kilometrové rychlosti jim "vadnou" brzdy. Nic dobrého pro sjíždění s vlekem s lodí z kopce k moři.
Proto s nimi 15 let jezdím a Simon má už 3tý, nebo 4tý?
Je to způsobeno levou nohou řidiče.
Obávám se že stejně trpí i ostatní auta.
Na oplátku u Subaru neodcházela převodovka.
Redukce jsou plně synchronizovný a dají se řadit za jízdy.
Abych nezapoměl při prudkém brždění z 200kilometrové rychlosti jim "vadnou" brzdy. Nic dobrého pro sjíždění s vlekem s lodí z kopce k moři.
Proto s nimi 15 let jezdím a Simon má už 3tý, nebo 4tý?
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Pár let jezdím s Foresterem, takže o tom taky trochu něco vím
Ale pokud je životnost spojky u nových dehtových Subaru cca 20 tisíc kilometrů, zdá se mi to málo.
Podrobnosti zde.

Ale pokud je životnost spojky u nových dehtových Subaru cca 20 tisíc kilometrů, zdá se mi to málo.
Podrobnosti zde.
Osobni zkusenost. Subaru Outback 2,0D, spojka nevydrzela ani 70 tisic km ( uz nevim presne kolik jsem mel najeto ). Pristup dovozce ( Emil Frey ) - delali ze me kretena, ze neumim ridit, byli arogantni. Vse dopadlo tak, ze bud opravu neudelaji, nebo ji musim zaplatit - pripadne pak soudni spor. Nemel jsem cas a nechtel si kazit naladu sporem s debilama, takze jsem zaplatil 35 tisic.
Nicmene, Subaru ma tak dobre jizdni vlastnosti, ze si ho asi necham.
Jo a jeste jedna vada - odolnost proti kroupam je opravdu velmi, velmi spatna:)) - uz je 14 dni v servisu a jeste tam chvilku bude:(( Ale pak bude zase jak novej. Snad:)
Nicmene, Subaru ma tak dobre jizdni vlastnosti, ze si ho asi necham.
Jo a jeste jedna vada - odolnost proti kroupam je opravdu velmi, velmi spatna:)) - uz je 14 dni v servisu a jeste tam chvilku bude:(( Ale pak bude zase jak novej. Snad:)
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Jirina píše:simon píše:ja resil problem minuly tyden land cruiserem... muzu doporucit
Subaru Legacy by to nezvládlo?
uvidis

...predposledni legacy/outback (moc libi) ma nizsi kufr nez predpredposledni, proto nakonec land crusier. jinak proti subaru nemuzu rict kriveho slova, povazuju je za vynikajici auta. kdybych nepotreboval nektery vlastnosti land cruisera, tak bych zustal u subaru
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů