Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » pon říj 10, 2011 1:25 pm

No, a my bychom potřebovali ještě něco navíc - kromě možnosti utáhnout loď ještě 7 míst k sezení. Nemyslím ty malé "dětské" sedačky na krátkou jízdu, ale možnost cestovat v 7 lidech s bagáží třeba do Chorvatska. MB Vito či Viano či VW Transporter či podobné jsou fajn, ale jsou to už "dodávky" a nevejdou se nám do garáže. A taky jsou drahé. :hmm:
Napadá vás něco?
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » pon říj 10, 2011 2:53 pm

Co třeba Freemont?

http://www.fiat.cz/modely/freemont/

Ve verzi 4X4 se má začít vyrábět koncem roku.
699000,- mně přijde vcelku dobrá cena, byl jsem na zkušební jízdě a vypadá to dobře.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 2:59 pm

To se asi nedá splnit nijak jinak než některým mikrobusem. pokud mají být 7x plnohodnotné sedačky, pak i krátká verze Viano nebo Transporter je malá. Mám na mysli ty bagáže, pro 7 lidí - taky zaberou dost místa.
Jsou ještě takové ty menší jako VW Sharan, peugeoty atd, ale tam je za sedačkama tuším jen asi 50cm
Mám taky to Viano, místo do garáže má přístřešek a je to OK.
Nedávno jsem si zkoušel Hyundai H1 Tour. Je to fajn, cena asi o 40% nižší (cca 600tis.Kč) než MB nebo VW, akorát nedělají 4x4. Ale prostorné, tiché, silné a rychlé.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon říj 10, 2011 3:01 pm

Freemont je celkem pěkný auto, viděl jsem ho i naživo, ale pro tahání lodě totálně nevhodný. Hmotnost bržděného vleku udávají u všech verzí jen 1100kg, což je žalostně málo, kor na 4x4 a nebržděný vlek jen 450kg. A to i u motorizace 3,6 V6 275k 4x4 takže jestli nemají blbě napsaný parametry v katalogu, tak je to auto k ničemu pro lidi co tahaj vleky.
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » pon říj 10, 2011 3:08 pm

Aha, na hmotnosti vleků jsem se nekoukal, to je vážně docela málo.
Ale co se týká třetí řady sedadel, tak jsem to zkoušel a sedí se tam vcelku dobže, jsou to plnohodnotná sedadla. Je je pak míň místa na zavazadla, ale to se dá řešit střešním boxem.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 3:37 pm

Ten Freemont je zajímavý, ale jako 7 míst malý, vzadu bych nechtěl cestovat, už jen se tam nasoukat je výkon. Je to pro děti. Další problém je kufr - 145 litrů, při 7 sedačkách. Prostě jako každé SUV. Ale pro 5 lidí dobré.
O robustnosti podvozku a převodovky napovídá povolená váha přívěsu - 1100 kg, to Octavia má tuším 1400?
Většina podobných SUV jiných výrobců má 2000 kg.

Pro mne zásadní vada je značka
znám dvě pořekadla o fiatech
Němci mají : zkratka FIAT = Fehler Im Allen Teilen (pověstná poruchovost, horší je už prý jen renault)
nedávno mi kamarád řekl :
Víte proč vymysleli Fiata? Aby nebyl Ford nejhorší.
A o Fordu: Fordem tam, vlakem zpátky.

tak to bylo trochu na zasmátí.
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » pon říj 10, 2011 3:42 pm

Kolik Fiatů jsi vlastnil? :-)
Že je pro tebe ta značka tak špatná...
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 3:57 pm

pokud dobře počítám tak 7.
4 z nich jsem rozebral do šroubku a složil.

Ale třeba se už to naučili dělat. Na sobě to nemám chuť zkoušet.
To je ovšem osobní věc. Znám lidi, co jsou spokojení třeba s nějakým renaultem, jim nevadí jezdit každý měsíc do servisu. Mi stačí, když 4x za rok jedu vyměnit olej.

Nenapadá mě, jak bych ve střešním boxu vozil třeba 10 koní motor, do auta se nevejde, tak kam s ním?
Když jedeme na dovolenou 4-5 lidí na 3 týdny s lodí, tak mám plný zavazadelník odhaduji tak 800 litrů, je tam i ten motor.
Naposledy upravil(a) bokal dne pon říj 10, 2011 4:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » pon říj 10, 2011 4:03 pm

Já mám třetího, nikdy jsem na žádném nic nerozebíral, ani neskládal, protože to nebylo potřeba.... :)

Do servisu jezdím na olej 2x za rok, sem-tam vyměnit destičky a to je asi tak všechno. Holt, každý máme jinou zkušenost, to se stává.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 4:17 pm

Ono je už to pár let, za tu dobu se to dost změnilo, mnozí se zhoršili, jiní zlepšili.
Na novém autě je to někdy jedno, těch 100 tis.km vydrží každé, rozdíly nastávají po 200 tis.km.
Když jsem prodal posledního fiata (132) koupil v německu MB, měl najeto 215tis.km, prodal jsem při 530tis.km , s tím jsem si opravdu pojezdil.
Z Fiatů mě zaujalo nové Scudo, jen nevím, jestli se dělají 4x4. Jeho sesterské provedení u Peugeota to mají (Expert TEE PEA).
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » pon říj 10, 2011 4:29 pm

Já narazila na Renault Grand Espace, vím o špatné pověsti Renaultů, ale my měli Megana a byl v pohodě. Pak jsme měli Citroena Picasso a s ujetím 100 000 km začaly problémy, hlavně v elektronice.
Doplním - chceme případně koupit ojeté auto.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 4:48 pm

Espace měl můj kamarád, měl postupně 2, první byl dost ojetý a sypal e hodně často, druhý byl lepší, ale oba byly 4x4, to se jim opravdu nepovedlo. Já měl tu čest muřešit tyhle problémy. Je to natvrdo bez nějaké mezinápravové spojky, bez možnosti rozepnutí, tak to chtělo jet jen rovně. Skoro nepochopitelné řešení. Důsledkem byly často prasklé poloosy a kardan.

Ty co byly jen s předním pohonem asi ušly, u renaultu je asi třeba mít hodně štěstí.
Problémy s elektrikou mají všichni francouzi, ale u VW to v posledních 10 letech není o nic lepší. Všichni svorně se vymlouvají na to, že je tam už vysoce sofistikovaná technika, která nutně musí mít mouchy..............
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 839
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

auta

Příspěvekod kanic » pon říj 10, 2011 6:37 pm

Nevím, co tím natvrdo myslíš.
Jezdím s Espace I Quadra a ten má před zadním difer . visco spojku.
Pokud s ní má někdo problémy, že jde ztuha, je to proto, že silikonová náplň je stará.

Repasuje ji maník z Žiaru n. Hronom. Taky do Roverů.

Jinak s mým kosočtvercem jsem zatím vždy dojel a opravy minimální. Jeden na R. foru natočil půl mega.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 7:02 pm

A ta viskospojka je v diferáku nebo kde?
měli jsme to ve dvou servisech a tam tvrdili, že to je natvrdo bez spojky. Sám jsem tam nic takového neviděl.
Jeden byl Espace I Quadra a druhý II. Oba byly dovezeny ze Švýcarska.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon říj 10, 2011 7:33 pm

bobes píše:
bobes píše:Tak moje vysněné tažné vozidlo je konečně doma. Je to už dědeček( ale zachovalej) a bude na něm nějaká práce. Na jaře už ale určitě poveze Alču na vodu. Tažné má na 2300 kg a po první vyjížďce do zasněžené krajiny musím říci, že je to opravdu auto nejen na práci, ale především pro radost! ( akorát má zatím trochu vzdušnější interiér) :D

Obrázek


Tak jsem nějak zapoměl dopsat, že Landík je už v plné kondici. Byl jsem s ním vyndavat Sporta 50 tku. Je to radost s ním jezdit.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Kdyby byl na prodej, dej hned vědět. Mám o Land Rovera zájem. Jednoho jsem měl asi před 15ti léty a vymámili ho za mě pražáci. Měl prasklou hlavu, nebo jen těsnění a na předním nárazníku měl přivařenou kouli. Původně byl v Jachtklubu ve Vídni a strkali s ním lodě do vody.
Naposledy upravil(a) Jirina dne pon říj 10, 2011 7:47 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon říj 10, 2011 7:41 pm

bokal píše:Ten Freemont je zajímavý, ale jako 7 míst malý, vzadu bych nechtěl cestovat, už jen se tam nasoukat je výkon. Je to pro děti. Další problém je kufr - 145 litrů, při 7 sedačkách. Prostě jako každé SUV. Ale pro 5 lidí dobré.
O robustnosti podvozku a převodovky napovídá povolená váha přívěsu - 1100 kg, to Octavia má tuším 1400?
Většina podobných SUV jiných výrobců má 2000 kg.

Pro mne zásadní vada je značka
znám dvě pořekadla o fiatech
Němci mají : zkratka FIAT = Fehler Im Allen Teilen (pověstná poruchovost, horší je už prý jen renault)
nedávno mi kamarád řekl :
Víte proč vymysleli Fiata? Aby nebyl Ford nejhorší.
A o Fordu: Fordem tam, vlakem zpátky.

tak to bylo trochu na zasmátí.

Děkuji za potvrzení poruchovosti Renaultů.
O malé životnosti Fiata, snad nikdo nepochybuje.
Naposledy upravil(a) Jirina dne pon říj 10, 2011 7:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 839
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

auta

Příspěvekod kanic » pon říj 10, 2011 7:44 pm

Je to uzavřený valec ca 15 x 15 cm, který je přímo na zadním difu a na němž je přišroubovaná zadní strana kardanu.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2477
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 200
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon říj 10, 2011 7:51 pm

Pro Jiřinu: mám už v pořadí čtvrtého Renaulta jako druhé auto a všechny bez závad, u současného se jednou měnila žárovka a pravidelně olej atd. :?
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon říj 10, 2011 8:00 pm

Charlie píše:to Jiřina: Koukám, že prolémy s francouzema máš jenom ty. Jestli si nevybíráš samé trosky, když je kupuješ. Já na ně nemůžu říct nic jiného než chválu a lidi kolem mě co je používájí, to samé. Mají své mouchy, ale asi jako každé jiné auto.

Problémy s "francouzy" mají všichni. Osobně si zásadně si pořizuji jenom AUTOtrosky. Ty drobné mouchy jsou hodně velký masařky s ulomenými křídly.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon říj 10, 2011 8:03 pm

geronimo píše:Pro Jiřinu: mám už v pořadí čtvrtého Renaulta jako druhé auto a všechny bez závad, u současného se jednou měnila žárovka a pravidelně olej atd. :?

Jaký typ, motor a rok výroby?
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » pon říj 10, 2011 8:14 pm

Denis píše:....Parkuje sa tu po francuzky, ťuk dopredu, ťuk dozadu .....

Hezké tak to zrovna nemusím... :?
Věř v lepší zítřky... třeba se časem dospěje k stání šikmo ;)
Lucifer píše:...., ale možnost cestovat v 7 lidech s bagáží třeba do Chorvatska.....

bokal trefil hřebík na hlavičku. Když započteš délku na nohy pro 7 lidí a k tomu bagáž když vezmu každej cca 2 tašky po 35l. Kapitánský vak cca 50L. Basu piv.... Tak se neposkládáš do ničeho menšího než co nazýváš "dodávkou" a to ještě v nejdelší verzi :whist:
Lucifer píše:...A taky jsou drahé. :hmm: ....

Zas až tak hrozné to není.... chce to hledat.
Mobile.de
Když si člověk vystačí s manuálem a má lehkou nohu :D Tak tahle obluda se dá provozovat na 8l kombi spotřeby.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1708
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon říj 10, 2011 8:26 pm

bokal píše:...
Z Fiatů mě zaujalo nové Scudo, jen nevím, jestli se dělají 4x4. Jeho sesterské provedení u Peugeota to mají (Expert TEE PEA).


Scudo, Expert a Jumpy se mi taky moc líbí. Prostorově je to hezky multifunkční rodinné auto. Akorát jsem na podzim viděl jedno z nich, jak se vytáhl gumový člun (cca 390 cm) na vleku z vody Lipna a následný zatravněný svah k asfaltu byl pro něho problém (ne velký, ale byl) - byla to obyč. 2kolka - buď vyšší hmotnost auta, malý rozjezd nebo těžká noha řidiče. Já vzápětí to samé vyjel bez hrábnutí s 3x větší váhou na vleku - se starým Fordem Escortem.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Re: auta

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 8:26 pm

kanic píše:Je to uzavřený valec ca 15 x 15 cm, který je přímo na zadním difu a na němž je přišroubovaná zadní strana kardanu.


Tak nic takového tam nebylo, asi dělali více provedení. Kamarád to řešil pak tak, že na léto vymontoval kardan a na zimu jej tam zase dal. Kdyby tam byla ta viskospojka, bylo by to asi OK.

To dohadování o tom, které značky jsou lepší jsou zbytečné.
Každý jsme jiný, máme jiné nároky a potřeby, životní styl.
Není nad to, když je člověk spokojený, ať je to Trabant nebo Rols Royce.
Každý máme své zkušenosti, když nás něco zklame, tak už tomu nevěříme.
Pak dáme důvěru jiné značce, buď máme štěstí, budeme chválit, nebo nás naštve a budeme nadávat.
A to platí o všech věcech, nejen o autech.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 9:11 pm

Jinak stále znovu mě překvapuje, jak moc se lidi v čechách bojí velkých aut. Mají pocit, že nezaparkujou, budou mít velkou spotřebu a kdoví co ještě.
Pak stále řeší, že se do něho něco nevejde. Asi pro ně vymýšlejí takové neužitečné věci kategorie Škoda Yeti.
Opak je pravdou, víc místa nikdy není na škodu a ty pocity pak plynou jen z předsudků, řidičské nezkušenosti, názory druhých.
Řeší se to pak vozíkama, střešními kufry a pod. Což má následně už objektivní zhoršení jízdních vlastností.

Jezdím třeba dost často o dost větším vozem než zmíněné dodávečky a mikrobusy. Je to VW LT 2,5TDI, dlouhý, vysoký pro 9osob. Tedy stále ještě osobní auto. Délka 5,7m, šířka taky větší než Transporter. Parkuju často u obchoďáků mezi škodovkami a spol, pravda trochu vyčnívám. Nikdy nemám problém, že by nešlo zaparkovat. Jezdím stejně svižně a rychle jako s osobákem po dálnici 150, spotřeba 7-10L.
Nejvíce se větších aut bojí ženy. Ta moje taky, Ale když jsem měl zrovna většího džípa - Ford Explorer, byla postavena před situaci, buď pojede, nebo pěšky. A hned to šlo i s tímhle drobečkem jezdit normálně. Dnes jede s tím co je doma a není to problém.

U mne je to jako s lodí, co největší, aby se tam vždy vešlo, co je třeba.
U auta považuju jako přiměřený rozměr kufru metr x metr. Proč?
Když tam naložím tašku s gumovým člunem a motorem, moc už nezbude. Logické, přitom na výběr takových aut není moc.

Pro Lucifer: Ještě je taková ta kotegorie MPV, ale málokdy 4x4, Třeba Peugeot 806, 807, VW Sharan, z těch větších Chrysler Grand Voyager , KIA Carnival,
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 301
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 1
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod karf » pon říj 10, 2011 9:26 pm

bokal píše:Pro Lucifer: Ještě je taková ta kotegorie MPV, ale málokdy 4x4, Třeba Peugeot 806, 807, VW Sharan, z těch větších Chrysler Grand Voyager , KIA Carnival,

Zrovna Sharan a Alhambra se 4x4 dělají. Sice máme obyč předokolku, ale známý má 2.0tdi 4x4 sharana...ale tahat může asi 1800kg

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů