Nemusíš. To je na tobě. Uvidíš sám jak to půjde umýt po sezóně.
Asi také záleží na tom jak je člun dlouho ve vodě.
Antifouling a ostatní nátěry
Moderátoři: Pepa, david, vilma
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Ahoj.Jestli tedy dobře chápu,když pojedu s lodí na moře na 14 dní,nemusím řešit antifouling?Motor je jasný,ochranu má.Člun tedy vydrží.Na orlíku při sezoně se vykoupu,houbou setřu řasy a jedu dál.Děkuji.Honza
- Nemo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 113
- Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
olin píše:Nejlepší je pásová bruska. Za ní následuje excentrická, která zanechá nejkvalitnější povrch, ale je o poznání pomalejší, než pásová. Poslední je klasická vibrační, na tom ale necháš ruce.
Flexou bych to ani nezkoušel. Ta díky velkým točkám ráda podbrušuje a pak je z toho nerovnej povrch, jak píšeš.
Oline, máš naprostou pravdu. Ruční pásová bruska je super když potřebuješ odbrousit větší množství materiálu. Samozřejmě s hrubým pásem se zrnitostí 40 nebo 80. A následně s jemnějším pásem, který uhladí škrábance po hrubém pásu. Dokončení s jemným smirkem s vibrační bruskou je možné materiál téměř vyleštit. Ale opravdu jen pokud ji nebudeš držet v holých rukách. Chce to silné rukavice, které částečně pohltí nepříjemné vibrace. Mám s tím bohaté zkušenosti a potvrzuji tvé znalosti pro ty, co to ještě neznají. Podmínkou broušení s pásovkou je držet ji celou brusnou plochou na materiálu. Brusku nenaklánět, jinak odebere i to, co má zůstat.
- Nemo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 113
- Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Zdravím všechny členy po mé několikaleté odmlce. Už přes hodinu hledám radu ohledně nátěrů překližkové motorové pramice, ale zatím jsem nic nenašel. Vše se točí kolem laminátu.
V současné době stavím motorovou překližkovou pramici (borová údajně vodovzdorná překližka). Materiál nic moc a tak uvažuji o kvalitním nátěru. Laminovat se mi ji nechce, i když je to ve světě běžným zvykem. Opravy odřené vrstvy laminátu jsou obtížnější než oprava laku. Dostal jsem typ jako základ použít epoxydovou základní barvu ve 2 vrstvách a na ni vrchní polyuretanovou barvu U2072 AXAPUR PLUS. Základní U2008 nebo S2318 je určena pro kovy. Asi bude postrádat pružnost.
Pramičku jsem lepil polyuretanovým lepidlem D4 s nímž mám už jisté zkušenosti. Obávám se, že epoxydový základní nátěr nebude schopen vyrovnávat pnutí v dřevěné překližce a bude praskat. Vrchní PU barva by měla být pružnější.
Jednu dobu jsem uvažoval o tom, že povrch obšívky napustím fermeží a na ni pak po zaschnutí vrchní olejovou barvu. Případné oděrky bych pak velmi snadno opravil. Musím totiž brát v potaz okolnost, že s pramičkou budu najíždět na břeh, sem tam škrtnu o kámen pod hladinou apod. Není to jako na hluboké mořské vodě, kdy kotvíte u mola s pružnými nárazníky.
Prosím o radu. Nechtěl bych ale, aby cena nátěrů přesáhla cenu pramice.
V současné době stavím motorovou překližkovou pramici (borová údajně vodovzdorná překližka). Materiál nic moc a tak uvažuji o kvalitním nátěru. Laminovat se mi ji nechce, i když je to ve světě běžným zvykem. Opravy odřené vrstvy laminátu jsou obtížnější než oprava laku. Dostal jsem typ jako základ použít epoxydovou základní barvu ve 2 vrstvách a na ni vrchní polyuretanovou barvu U2072 AXAPUR PLUS. Základní U2008 nebo S2318 je určena pro kovy. Asi bude postrádat pružnost.
Pramičku jsem lepil polyuretanovým lepidlem D4 s nímž mám už jisté zkušenosti. Obávám se, že epoxydový základní nátěr nebude schopen vyrovnávat pnutí v dřevěné překližce a bude praskat. Vrchní PU barva by měla být pružnější.
Jednu dobu jsem uvažoval o tom, že povrch obšívky napustím fermeží a na ni pak po zaschnutí vrchní olejovou barvu. Případné oděrky bych pak velmi snadno opravil. Musím totiž brát v potaz okolnost, že s pramičkou budu najíždět na břeh, sem tam škrtnu o kámen pod hladinou apod. Není to jako na hluboké mořské vodě, kdy kotvíte u mola s pružnými nárazníky.
Prosím o radu. Nechtěl bych ale, aby cena nátěrů přesáhla cenu pramice.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Ahoj, pokud máš v plánu najíždět na břeh a chceš aby ti pramice co nejdéle vydržela, tak podle mě jedině epoxy laminace. Jedině tak dosáhneš nějaké odolnosti a tvrdosti.
Pak epoxy základ ale ne ve 2 ale alespoň ve 4 vrstvách a pak ten polyuretan.
pokud to neolaminuješ, tak si škrábneš barvu a tudy ti tam poteče voda do míst kam nechceš aby voda tekla. Překližka ti začne bobtnat a máš po nátěrech a časem i po překližce.
Pak epoxy základ ale ne ve 2 ale alespoň ve 4 vrstvách a pak ten polyuretan.
pokud to neolaminuješ, tak si škrábneš barvu a tudy ti tam poteče voda do míst kam nechceš aby voda tekla. Překližka ti začne bobtnat a máš po nátěrech a časem i po překližce.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Hmm, víte někdo?
...u antifoulingu Seatec Standard je psáno >>> Před ponořením nutno nechat schnout (platí pro 20°C): min. 5 hodin / max. 30 dní.
Co se s ním stane, bude-li schnout o mnoho déle než 30 dní?
Chtěl jsem na mé stavbě "udělat" komplet dno dokud je dnem vzhůru - abych se k němu (pod něj) už nemusel vracet. Ale loď půjde na vodu třeba až za 2 roky.
...u antifoulingu Seatec Standard je psáno >>> Před ponořením nutno nechat schnout (platí pro 20°C): min. 5 hodin / max. 30 dní.
Co se s ním stane, bude-li schnout o mnoho déle než 30 dní?
Chtěl jsem na mé stavbě "udělat" komplet dno dokud je dnem vzhůru - abych se k němu (pod něj) už nemusel vracet. Ale loď půjde na vodu třeba až za 2 roky.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Nebude fungovat. Ale dávat antifoul na loď, co je na sladký a jen pár měsíců ve vodě, jsou v podstatě vyhozený peníze.
Stačí dno natřít Epoxydehtem, na něm taky nic moc nenarůstá.
Stačí dno natřít Epoxydehtem, na něm taky nic moc nenarůstá.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Myslíš tento Epoxy DHT?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Tenhle neznám.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9330
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Dotaz na znalce z druhého konce.
Po nanesení časy min max vždy dodržím, s tím není problém.
Ale jak je to potom. Nezimuji loď na vodě. Tedy více než půl roku potom stojí "na suchu". Degraduje to pak nějak antifouling ve smyslu čím déle na suchu, tím hůř...? Nebo po smočení ve vodě několik měsíců už je to pak jedno?
Po nanesení časy min max vždy dodržím, s tím není problém.
Ale jak je to potom. Nezimuji loď na vodě. Tedy více než půl roku potom stojí "na suchu". Degraduje to pak nějak antifouling ve smyslu čím déle na suchu, tím hůř...? Nebo po smočení ve vodě několik měsíců už je to pak jedno?
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Znalec nejsem. Já to každé jaro jednou natřu. Trvá to asi dvě hodiny, stojí to asi dva tisíce a je to. Zatím to je stále nula od nuly. Co natřu, to se rozpustí a není třeba ani skrabat ani řešit několik vrstev. Rok je malá doba. Obzvlášť pro mě, který díky věku má nový rok snad každý měsíc, jak rychle to běží...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů