Skoro všetko už bolo vymyslené. S toho vychádzam. Teda vysnívam si nejakú loď a potom skúšam niečo podobné nájsť na webe či to už niekto nevymyslel. Keď to nájdem, kúpim projekt a prepracujem ho ideovo a na VŠ si to dám prerátať a dať to do podoby aby to prešlo cez SPS. Teda tá večšia loď, to má byť taký karavan na vode. Je to jednopodhonová pramica s velmi plochým dnom, ale do tavaru V, teda schopným kĺzania a bezpečných manévrov. Má dve paluby, resp. kokpity, v predu je dvojmetrový a v zadu 2,5m a medzi tým je postavená búdka s trochu zošikmenou prednou stenou. Teda čistý funkcionalizmus. Hlavná myšlienka je taká, že chceš ísť na vodu, vypeckuješ motor a dáš tu krabicu do sklzu a valíš 30-40 km rýchlosťou a za pol hodinky prejdeš do výtlačnej plavby, nájdeš si pekný flek a zapichneš to. Vďaka ponoru len 22 cm /max.25/ si nájdeš flek tam, kde si iný netrúfajú ani náhodou a v tej chvíly keď zakotvíš si ako v karavane. Povedať že ako na chate by bolo prehnané, ale velkosťou sa to podobá na ten karavan. Čiže pohodlíčko, nemusíš sa krčiť ako keď ideš do kajuty nejakého motoráčku s kajutkou za pětset. A krásny výkend na vode pred sebou. Kajuta je priechodná, v predu aj vzadu sú dvere. Na prednej palube máš nahodené, na zadnej je stolík, na laviciach sa dá opalovať a samozrejme sú tam schodky do vody. Vnútri to nie je velké, ale zmestia sa tam dve pohodlné postele / a dve palandy na poschodí/ chladnička, varič a samozrejme záchod do ktorého nemusíš ísť v polohe skrčenca. Na noc si pustíš plynové kúrenie, no pohodička.
Nízky ponor, malá váha a schopnosť jazdiť v sklze kladú zvláštne nároky na material. Ide tam prekvapujúco vela preglejky a spústu epoxidu a epoxilaminátu. Pracnosť vysoká. S výbavou ako som popísal a s prácou dvoch pomocných pracovníkov som sa pod 450 tis nedostal, samozrejme bez motoru. Teda idylka by to bola pekná, ale kopec prachov. Projekt mám ako som písal pripravený na schvalovanie, ale publikovať ho verejne nebudem. Až postavím.
No a ten druhý lacnejší, ako som písal vychádza zo snahy postaviť lacno niečo také, ako velký a drahý gumák s laminátovým spodkom. Zatial som sa v cenových odhadoch dostal na asi 120 tis, ale ešte to nemám nakreslené. Vzhlad by mal byť taký ako velká motorova piroga na amazonke. Čiže taký klasický štíhly čln so špicou mierne zdvihnutou, schopný plavby vo vlnách. Lahký, rýchly, lacný a oproti drahým gumákom aj trvácnejší. Čiže klasický daycruiser. Ale ak by sa v predu zakryla paluba tak na cca 2 m zakončená štítom, v zadnej tretine komando s dvomi sedadlami a pred komandom lavice zasahujúce až pod palubu, na ktorých by sa dalo spať, tak to už by bol cestovný čln. Ak by táto zostava bola doplnená skládacou plátenou strechou, tak by sa s tým daly robiť aj pekné dialkové plavby. Samozrejme je to pre športovo založených ludí. Ak má niekto 10m bajlinijéra, tak ten ohrnie nos. A pri použití porta poti, teda chemického wecka, by sa musel zatiahnuť plátený kabriolet. No hrúza. Ale čo narobíš keď si len začinajúci milionár, no nie?
Tak čo, dojdeš v lete na workšop, alebo to mám stavať dvojmo?
