SEA SCOUT po česku
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Fulda píše:Ahoj Karle, když to prvně stříkneš slabou a řídkou vrstvou (poprášit) a na zavadlé budeš stříkat silnější vrstvu, tak ti to tolik nepoteče.
Silná a hustá vrstva by ti mohla stékat, nebo dělat takzvaný pomeranč. Lepší 3x slabě než 1x silně.
Čau
K tomu lepší 3x slabě ako 1x silne. Problém nariedených epoxi alebo PU farieb je v tom, že po vyprchaní riedidla ostane farba jemne porézna a to preto že ako tuhne a vyparuje sa to riedidlo, tak tam zostanú po tom vyparenom riedidle mikrokanáliky. Bavil som sa s chlapíkom ktorý staval ocelový motorák, bol s ním v Brne na výstave a ten tomu pripisoval mimoriadny význam. Mal to naštudované a odkonzultované s výrobcom, kupoval od Českého zastúpenia Hempel. Vôbec neriedil a použil kompresor s tlakom 18 atmosfér! Takže ja to radšej mastím válčekom aj keď je to mierne pomarančové. Biely email, aj keď som kúpil matný, je tak oslnivý až bolia z neho na slnku oči a tak už mám tónovací pigment kúpený.
Karle ten tvoj kompresor má aký výkon?
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
tak doteď jsem řešil jenom to jestli stříkat naředěnou nebo hustou barvou , a teď mě k tomu přibyla díky davidovy ještě třetí varianta
. O vysokotlakém bezvzduchovém stříkání ale bohužel vím jen to že existuje , ale nikdy jsem to neviděl na vlastní oči , ale rozhodně by mě to zajímalo , třeba i kontakt na půjčovnu kde by se to dalo půjčit .
Jinak to vzduchový stříkání vychází nerozhodně , Fulda říká ředit , a Denis neředit
.
Mám dvoupístový Orlík , není problém s ním stříkat neředěný PU přes 2,2 trysku , jen je to dost rychlé , a člověk nesmí dát na to že není barva hned slitá .
To s těma mikrokanálkama jsem konzultoval s technikem firmy Barvy Laky , a ten mě říkal že ty mikrokanálky jsou i v neředěné barvě , v menším množství ale jsou tam . Říkal že je to spíš věcí osobní preference , jestli dvě vrstvy neředěné barvy s malým počtem kanálků , ale když se trefí na sebe tak je to hotový (velice malá pravděpodobnost) , nebo ředěná barva s větším počtem kanálků ,ale šest vrstev což výrazně snižuje riziko , pravěpodobnost že se v šesti vrstvách udělá kanálek v jednom místě
. On sám má loď a zvolil více vrstev ředěné barvy.
Já mám ještě nějaký čas nad tím podumat , teď budu stříkat vnitřek kajutky , a to se neředěným PU opravdu nedá , a než se dostanu k nástřiku trupu to bude ještě chvíli trvat. Budu každopádně rád za vaše názory .
Čistě bílou barvou jsem natíral vnitřky komor v lodi a je to opravdu až řezavě bílé a neumím si to představit na palubě ve slunečním dni . Teď mám barvu tónovanou na RAL 9010 a řekl bych že to bude dobrý , ale i tak nevým jestli by nebylo lepší pořídit na palubu matnou barvu.

Jinak to vzduchový stříkání vychází nerozhodně , Fulda říká ředit , a Denis neředit

Mám dvoupístový Orlík , není problém s ním stříkat neředěný PU přes 2,2 trysku , jen je to dost rychlé , a člověk nesmí dát na to že není barva hned slitá .
To s těma mikrokanálkama jsem konzultoval s technikem firmy Barvy Laky , a ten mě říkal že ty mikrokanálky jsou i v neředěné barvě , v menším množství ale jsou tam . Říkal že je to spíš věcí osobní preference , jestli dvě vrstvy neředěné barvy s malým počtem kanálků , ale když se trefí na sebe tak je to hotový (velice malá pravděpodobnost) , nebo ředěná barva s větším počtem kanálků ,ale šest vrstev což výrazně snižuje riziko , pravěpodobnost že se v šesti vrstvách udělá kanálek v jednom místě

Já mám ještě nějaký čas nad tím podumat , teď budu stříkat vnitřek kajutky , a to se neředěným PU opravdu nedá , a než se dostanu k nástřiku trupu to bude ještě chvíli trvat. Budu každopádně rád za vaše názory .
Čistě bílou barvou jsem natíral vnitřky komor v lodi a je to opravdu až řezavě bílé a neumím si to představit na palubě ve slunečním dni . Teď mám barvu tónovanou na RAL 9010 a řekl bych že to bude dobrý , ale i tak nevým jestli by nebylo lepší pořídit na palubu matnou barvu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Myslím že je to v našom návyku vidieť dokonalé laky na autách a je to pre nás merítko a štandart. A samozrejme lode z profesionálnych lodeníc. Tie povrchy často ešte lakujú priezračnými lakmi aby sa to viac blyšťalo. Hustou farbou taký povrch nespravíš, asi. Ja som zvolil cestu nekomerčného vzhladu, robím válčekom, neriedenou farbou a vela vrstiev. Ako som už spomínal, tak zloženie na preglejku mám nasledovné: 2x napúšťanie epoxidom, 2x epoxidová základovka, 2x PU podkladová 2-3 x matný PU email. Teda 8-9 náterov.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Denisi , je to asi opravdu tak jak to píšeš , krásný laky na autech a nových lodích nás masírujou . Když mě se to ke všemu docela líbí , nový lesklý nástřik . Začínám ale přemýšlet o tom jestli bude úplně nejlepší řešení mít lesklou palubu.
Koukal jsem na stránky Devlin Designing Boat Builders a tam to maj tak nějak napůl . Půlka lodí lesklý nástřik a druhá matný .S tím válečkováním je to pro mě těžký vzhledem k tomu že velký kompresor mě stojí deset metrů od lodi . Jinak mám Denisi tvoje složení barev napsané
a počítám s tím že to tak proběhne +- i na Scautovy 
Koukal jsem na stránky Devlin Designing Boat Builders a tam to maj tak nějak napůl . Půlka lodí lesklý nástřik a druhá matný .S tím válečkováním je to pro mě těžký vzhledem k tomu že velký kompresor mě stojí deset metrů od lodi . Jinak mám Denisi tvoje složení barev napsané


-
- moderátor
- Příspěvky: 5869
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 231
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
karel píše:díky davidovy ještě třetí varianta. O vysokotlakém bezvzduchovém stříkání ale bohužel vím jen to že existuje , ale nikdy jsem to neviděl na vlastní oči , ale rozhodně by mě to zajímalo , třeba i kontakt na půjčovnu kde by se to dalo půjčit ..
Milan Macek - 602 387 696 barmakolor@volny.cz , dělá velkoobchod s barvama, airless má a půjčuje, MÁ LOĎ a tím i pochopení !!, sídlí v Praze, v Holešovicích.
Co chceš víc?

- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Díky davide za kontakt , poptám se , připravím si ke stříkání podlážky do kajuty a vyzkouším to na nich
.
Každopádně abych mohl lakovat trup lodi , čeká mě ještě kopec práce . K tomu ještě hektický konec pracovního roku . Na loďku jsem se dostal jen sporadicky , ale přece jen jsem něco stačil udělat .
Slepil jsem si podstavec pro svojí 18 A gelovou baterii , ke kterému ji budu připevňovat popruhem. Bude vlepený v té skříňce jak je na fotce a na dvířkách bude mini elektro panel s pojistkou , vypínačema a ampérmetrem .
[IMG]
Dodělal jsem skříňky a zjednodušil jsem si to oproti své původní představě co to šlo . Když už jsem vypustil ty různé plnovýsuvné aplikace tak jsem si alespoň pohrál s usazením pantů . Řekl jsem si že přišroubovat panty jen tak vrutama není nic pro mě a zvolil jsem jako správný modelář
nerezové zapuštěné šrouby M4 se závrtnými závitovými vložkami. Dvířka jsem spasoval v lodi se spodními zatím nepřilepenými díly na plastové podložky a udělal si značky kam je usadit .
[URL=http://imageshack.us]
[IMG]
Udělal jsem si z ocelového plocháče přípravek na svrtání pantů na skříňky , a pak jsem svrtal vše na stole a v pohodě bez zadržování dechu což provozuji při ohýbání .
[URL=http://imageshack.us]
Do otvoru pro závitovou vložku jsem před našroubováním vložky špejlí vpravil PU lepidlo které mě následně báječně napěnilo takovým způsobem že jsem pak závity radši projel závitníkem . Pak už jen zbývalo vše napustit epoxidem a spodní díly přilepit na místo .
namontovaná dvířka
Taky jsem se rozhodl že by bylo dobré zjistit kolik mám vlastně olova , které jsem sehnal částečně ze sběrných surovin a částečně od kamaráda . Byla to směska různých polotovarů , vodovodní trubky plechy tyče a ve všem byl bordel .
Brácha se nabídl že by mě to přetavil , tak jsme z ocelového L profilu 60 x 60 x 6 který jsme oboustraně začílkovali udělali formu na odlitky . Tavnou nádobu jsme udělali z kusu ocelové trubky které jsme přivařili dno a kulatiny na
nošení a jednu kulatinu směrem dolů abychom ji mohli postavit do otvoru v kovadlině a nemuseli ji držet při ohřívání .
K tavení se použil ohřívací hořák od firmy Harris na směs propanbutanu a kysliku.První odlitky nebyly ty pravé ořechové a bylo to tím že si bratr myslel že bude dobré formu chladit .Po druhém pokuse zjistil že to není dobré , a co víc , čím víc ohřátá forma tím lepší ingot
. Přetavil mě vše co jsem měl v bedně a dalo to 114 kg , takže vzhledem k plánované a konstruktérem doporučené 100 kg balastní bombě na konci kýlu mě něco málo i zbude .
Každopádně jsem zatím získal ideální materiál na zátěže při lepení , a tak jsem se rozhodl že to rovnou vyzkouším na středové podlaze v kokpitu kterou jsem vyřezal po jejím prvním nalepení , protože jsem nebyl spokojen s její pevností ,
a to nehovořím o tom lehkém chřupání
. Každopádně jsem už dříve vlepil na místa pod tuto podlahu nosníky , které jsem teď obrousil tak aby byla podlaha v rovině .
Abych neopakoval u tohoto panelu stejnou chybu tak jsem si na něj nakreslil kde všude se bude lepit a tyto místa jsem nekompromisně zdrsnil smirkovým kotoučem na úhlové brusce .
Místa lepení jsem natřel napouštěcím epoxidem , po chvilce neředěným epoxidem a pak jsem dal epoxid smíchaný s pilinkami .Podlahový panel byl spasovaný cca s milimetrovou vůlí po stranách takže nebyl problém s usazením na místo . Měl jsem připravené 50 mm pásky z 9 mm překližky obalené potravinářskou folií které jsem položil na dlouhé spoje panelů a na tyto pásy jsem naskládal olověné tyče . Dopadlo to tak jak jsem chtěl , zátěž tlačila panel dolů ale po dosednutí obalených překližkových pásků na již nalepené podlahy se se pohyb zastavil a panely jsou nalepené v rovině .
Také mě začalo období kdy se snažím sám sebe přesvědčit že je úplně normální vše co jsem do teď udělal pro změnu dlouhé hodiny až dny brousit aby se to dalo úspěšně nastříkat . Tím teď trávím svůj stavitelský čas . Začal jsem vnitřkem kajuty který chci kvůli jeho malým rozměrům nastříkat také na bílo abych si nepřipadal jak v jeskyni . Po přebroušení epoxidového nátěru jsem vnitřek nastříkal plničem , a teď se bavím tmelením a broušením .


Každopádně abych mohl lakovat trup lodi , čeká mě ještě kopec práce . K tomu ještě hektický konec pracovního roku . Na loďku jsem se dostal jen sporadicky , ale přece jen jsem něco stačil udělat .
Slepil jsem si podstavec pro svojí 18 A gelovou baterii , ke kterému ji budu připevňovat popruhem. Bude vlepený v té skříňce jak je na fotce a na dvířkách bude mini elektro panel s pojistkou , vypínačema a ampérmetrem .

[IMG]
Dodělal jsem skříňky a zjednodušil jsem si to oproti své původní představě co to šlo . Když už jsem vypustil ty různé plnovýsuvné aplikace tak jsem si alespoň pohrál s usazením pantů . Řekl jsem si že přišroubovat panty jen tak vrutama není nic pro mě a zvolil jsem jako správný modelář

[URL=http://imageshack.us]

[IMG]
Udělal jsem si z ocelového plocháče přípravek na svrtání pantů na skříňky , a pak jsem svrtal vše na stole a v pohodě bez zadržování dechu což provozuji při ohýbání .
[URL=http://imageshack.us]


Do otvoru pro závitovou vložku jsem před našroubováním vložky špejlí vpravil PU lepidlo které mě následně báječně napěnilo takovým způsobem že jsem pak závity radši projel závitníkem . Pak už jen zbývalo vše napustit epoxidem a spodní díly přilepit na místo .


namontovaná dvířka




Taky jsem se rozhodl že by bylo dobré zjistit kolik mám vlastně olova , které jsem sehnal částečně ze sběrných surovin a částečně od kamaráda . Byla to směska různých polotovarů , vodovodní trubky plechy tyče a ve všem byl bordel .
Brácha se nabídl že by mě to přetavil , tak jsme z ocelového L profilu 60 x 60 x 6 který jsme oboustraně začílkovali udělali formu na odlitky . Tavnou nádobu jsme udělali z kusu ocelové trubky které jsme přivařili dno a kulatiny na
nošení a jednu kulatinu směrem dolů abychom ji mohli postavit do otvoru v kovadlině a nemuseli ji držet při ohřívání .
K tavení se použil ohřívací hořák od firmy Harris na směs propanbutanu a kysliku.První odlitky nebyly ty pravé ořechové a bylo to tím že si bratr myslel že bude dobré formu chladit .Po druhém pokuse zjistil že to není dobré , a co víc , čím víc ohřátá forma tím lepší ingot

Každopádně jsem zatím získal ideální materiál na zátěže při lepení , a tak jsem se rozhodl že to rovnou vyzkouším na středové podlaze v kokpitu kterou jsem vyřezal po jejím prvním nalepení , protože jsem nebyl spokojen s její pevností ,
a to nehovořím o tom lehkém chřupání



Abych neopakoval u tohoto panelu stejnou chybu tak jsem si na něj nakreslil kde všude se bude lepit a tyto místa jsem nekompromisně zdrsnil smirkovým kotoučem na úhlové brusce .


Místa lepení jsem natřel napouštěcím epoxidem , po chvilce neředěným epoxidem a pak jsem dal epoxid smíchaný s pilinkami .Podlahový panel byl spasovaný cca s milimetrovou vůlí po stranách takže nebyl problém s usazením na místo . Měl jsem připravené 50 mm pásky z 9 mm překližky obalené potravinářskou folií které jsem položil na dlouhé spoje panelů a na tyto pásy jsem naskládal olověné tyče . Dopadlo to tak jak jsem chtěl , zátěž tlačila panel dolů ale po dosednutí obalených překližkových pásků na již nalepené podlahy se se pohyb zastavil a panely jsou nalepené v rovině .


Také mě začalo období kdy se snažím sám sebe přesvědčit že je úplně normální vše co jsem do teď udělal pro změnu dlouhé hodiny až dny brousit aby se to dalo úspěšně nastříkat . Tím teď trávím svůj stavitelský čas . Začal jsem vnitřkem kajuty který chci kvůli jeho malým rozměrům nastříkat také na bílo abych si nepřipadal jak v jeskyni . Po přebroušení epoxidového nátěru jsem vnitřek nastříkal plničem , a teď se bavím tmelením a broušením .


- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Dík Fuldo za pochvalu která obzvláš potěší od člověka kterej si taky stavěl loď a tudíš moc dobře ví o čem to je
. V poslední době začínám mít na věc takovej názor že je úplně jedno jestli se někdo na někoho hrabe nebo ne , jestli je loď vyšperkovaná do posledního detailu a nebo jestli je "jenom" plně funkční a schopná splnit všechna očekávání svého kapitána . Důležité je být na vodě , pokud možno se svojí lodí , ač třeba není úplně dokonalá
.
Ty moje fotky nejdou otevřít protože jsem je zmenšil a vložil v plné velikosti aby se prostě mohli prohlížet tak jak jsou , ale není problém je v plné velikosti vložit do do mé fotogalerie.


Ty moje fotky nejdou otevřít protože jsem je zmenšil a vložil v plné velikosti aby se prostě mohli prohlížet tak jak jsou , ale není problém je v plné velikosti vložit do do mé fotogalerie.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Karle , přesně o tom vyprávěl kamarád z klubu, který v roce 2007 plul se svojí lodí do Švédska http://www.pasat.estranky.cz/clanky/pla ... a-reportaz Švédové plují na starších, ale udržovaných lodích
žádné předvádění, povyšování, jen radost z jachtingu.
žádné předvádění, povyšování, jen radost z jachtingu.
- Fulda
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 229
- Registrován: pon lis 20, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň, Hracholusky,
- Kontaktovat uživatele:
Karle, jistě že to není o nějakém šperkování nebo předvádění se, ale k pohodovému jachtingu přeci patří i pocit dobře odvedené práce
a seberealizace. Já jsem stavěl Pannu s dost omezenými finančními prostředky, ale přesto jsem na ni dost pyšnej (sám pro sebe).
Až se to naučím dám do galerie nějaké foto. Bude tam i moje druhá loď, zrepasovaná Lily. Pannu jsem bohužel hned po dokončení
prodal, protože jsem zjistil (i přes varování kamarádů před stavbou), že je mi malá.
a seberealizace. Já jsem stavěl Pannu s dost omezenými finančními prostředky, ale přesto jsem na ni dost pyšnej (sám pro sebe).
Až se to naučím dám do galerie nějaké foto. Bude tam i moje druhá loď, zrepasovaná Lily. Pannu jsem bohužel hned po dokončení
prodal, protože jsem zjistil (i přes varování kamarádů před stavbou), že je mi malá.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Ahoj geronimo dík za odkaz , moc pěkné počtení , a nejen plavba Kardamonu , ale i ty ostatní plavby .
Ahoj Fuldo , já jsem to napsal tak že to mělo spoustu možných významů , ale já to myslel hlavně na sebe . Kolikrát se snažím na lodi dotáhnout věci k absolutní dokonalosti ( myšleno vzhledem k mým schopnostem ) , a v podstatě tím dost zdržuji termín dokončení . Jinak s tebou absolutně souhlasím , také mě jde o pocit dobře odvedené práce , a i já jsem na svojí loď pyšnej i když zatím ještě nikdy neplula . Jinak s tou velikostí to mám dost podobné , ale já ji rozhodně prodávat nebudu , můj plán je mít ji celou sezonu na vodě abych mohl kdykoliv to bude možné jít si alespoň na chvíli zaplachtit (15 minut od baráku autem), a na dovolenou si zatím budu holt půjčovat větší .
Prohlížel jsem si ve fotogalerii fotky Panny a řekl bych že dost dobrý . Akorát nejsem znalec okruhovek tak nepoznám co jsi to použil za loďku jako základ trupu . Hodně oceňuju jak jsi to citlivě zpracoval , viděl jsem pár malých loděk s totálně zbastlenou krabicovou nástavbou , ale Panna to je něco úplně jiného , prostě loď i když malá . Doufám že jsi na ní alespoň pořádně povozil než jsi ji prodal .
Přes svátky jsem měl volno , ale většina padla za oběť rodince ale i tak se mě podařilo o kousek přiblížit termín dokončení .
V tmelení a broušení vnitřku kajuty jsem si dal dvě kola a pak jsem to uznal za dobrý , ještě by to někde trochu chtělo ale musím se krotit a na podlaze stejně budou molitanové matrace , takže to nebude vidět .
Vrchní nástřik vnitřku kajuty byl opravdová lahůdka , jediná klika byla že mám velice výkonný respirátor s aktivním filtrem , protože bych byl kromě toho že jsem byl celej bílej i totálně otrávenej . Přestože jsem neměl osazený vrchní panel kajuty tak se rozprášená barva držela velice pěkně uvnitř . A ty různé nezvyklé pohyby a polohy které jsem u toho musel provozovat , úplnej aerobik se strečinkem dohromady , prostě hrůza a to třikrát za sebou . Každopádně s absolutní jistotou vím že jestli budu někdy znovu stavět loď tak buď tak velkou abych mohl vevnitř normálně dělat , a nebo bez kajuty .
[IMG]
Ve volných chvílích jsem si připravoval vrchní panely na kajutu . Celou dobu jsem věděl že je chci lepit už s hotovou povrchovou úpravou . Abych to mohl tak udělat musel jsem je dopředu přesně spasovat na místo a zajistit jejich polohu takovým způsobem aby šli přesně označit místa lepení zevnitř obyč. tužkou , poté je sundat a po nastříkání je znovu velice přesně usadit na namíchanou epoxidovou směs .Jako nejednoduší řešení mě přišli nerezové dvoumilimetrové dráty které jsem použil jako vodící kolíky na lyse . Když jsem měl spasovaný panel usazený na místě , tak jsem ho zatížil aby se mě nehýbal a v ose panelu jsem svrtal panel 2 milimetrovým vrtákem se žebrem pod ním a na dvou místech zajistil kolíčky z drátu . Všechny tři kusy jsem usadil takto na sucho najednou aby vše pasovalo . Pak nastal zas koloběh povrchovek , tentokrát zajímavější o polepování páskou v místech lepení , aby lepené spoje byly epoxid na epoxid .
[URL=http://imageshack.us]
[IMG]
Každopádně minulou sobotu jsem se rozhodl že nalepím první stropní panel , a šest hodin mě trvalo jen polepování páskami abych pak neměl moc čistění . Když jsem to měl připravené tak mě došlo že sám ten panel neusadím ani když použiji naváděcí kolíčky . V neděli jsem přemluvil ženu aby se mnou jela na romantický výlet na dílnu a tam mě trochu pomohla. Každopádně bylo dobře že se mnou jela protože mě řekla že daleko jednoduší bude když udělám nerezové kolíčky delší a necháme je v žebrech a na ně nasadíme panel svrchu a pomalu ho spustíme dolů ( na panelu byly otvory v pohodě vidět byl v místech lepení jen penetrovaný , kdežto na žebrech byla epoxidová kaše ) já to původně chtěl ladit opačně . Kolíčky fungovali perfektně , panel se posadil přesně na své místo . Pak už stačilo nandat zátěže , a začít stěrkou stírat vytlačený přebytečný epoxid , a ve vnitřku i následně strhávat polepovací pásku . To co jsem přes všechny opatření pocintal epoxidem jsem otřel technickým lihem .
[URL=http://imageshack.us]
[URL=http://imageshack.us]
Přes pracovní týden jsem se k lodi vůbec nedostal , a tak jsem pokračoval tento víkend . V sobotu mě jela pomáhat mladší dcera která nutně musela vyzkoušet nové montérky co dostala k vánocům . Společně jsme připravili další stropní panel na lepení a vše polepili krycí páskou a zavolali jsme naší přítelkyni na telefonu (žena měla radost ) aby mě pomohla s panelem na jeho místo. Pak už jen vše očistit a jet domů si užít rodinného života . V neděli jsem jel už jen na dvě hodinky , abych si sbrousil vnější hrany panelů a vybrousil na nich rádius .

Ahoj Fuldo , já jsem to napsal tak že to mělo spoustu možných významů , ale já to myslel hlavně na sebe . Kolikrát se snažím na lodi dotáhnout věci k absolutní dokonalosti ( myšleno vzhledem k mým schopnostem ) , a v podstatě tím dost zdržuji termín dokončení . Jinak s tebou absolutně souhlasím , také mě jde o pocit dobře odvedené práce , a i já jsem na svojí loď pyšnej i když zatím ještě nikdy neplula . Jinak s tou velikostí to mám dost podobné , ale já ji rozhodně prodávat nebudu , můj plán je mít ji celou sezonu na vodě abych mohl kdykoliv to bude možné jít si alespoň na chvíli zaplachtit (15 minut od baráku autem), a na dovolenou si zatím budu holt půjčovat větší .
Prohlížel jsem si ve fotogalerii fotky Panny a řekl bych že dost dobrý . Akorát nejsem znalec okruhovek tak nepoznám co jsi to použil za loďku jako základ trupu . Hodně oceňuju jak jsi to citlivě zpracoval , viděl jsem pár malých loděk s totálně zbastlenou krabicovou nástavbou , ale Panna to je něco úplně jiného , prostě loď i když malá . Doufám že jsi na ní alespoň pořádně povozil než jsi ji prodal .
Přes svátky jsem měl volno , ale většina padla za oběť rodince ale i tak se mě podařilo o kousek přiblížit termín dokončení .
V tmelení a broušení vnitřku kajuty jsem si dal dvě kola a pak jsem to uznal za dobrý , ještě by to někde trochu chtělo ale musím se krotit a na podlaze stejně budou molitanové matrace , takže to nebude vidět .
Vrchní nástřik vnitřku kajuty byl opravdová lahůdka , jediná klika byla že mám velice výkonný respirátor s aktivním filtrem , protože bych byl kromě toho že jsem byl celej bílej i totálně otrávenej . Přestože jsem neměl osazený vrchní panel kajuty tak se rozprášená barva držela velice pěkně uvnitř . A ty různé nezvyklé pohyby a polohy které jsem u toho musel provozovat , úplnej aerobik se strečinkem dohromady , prostě hrůza a to třikrát za sebou . Každopádně s absolutní jistotou vím že jestli budu někdy znovu stavět loď tak buď tak velkou abych mohl vevnitř normálně dělat , a nebo bez kajuty .

[IMG]
Ve volných chvílích jsem si připravoval vrchní panely na kajutu . Celou dobu jsem věděl že je chci lepit už s hotovou povrchovou úpravou . Abych to mohl tak udělat musel jsem je dopředu přesně spasovat na místo a zajistit jejich polohu takovým způsobem aby šli přesně označit místa lepení zevnitř obyč. tužkou , poté je sundat a po nastříkání je znovu velice přesně usadit na namíchanou epoxidovou směs .Jako nejednoduší řešení mě přišli nerezové dvoumilimetrové dráty které jsem použil jako vodící kolíky na lyse . Když jsem měl spasovaný panel usazený na místě , tak jsem ho zatížil aby se mě nehýbal a v ose panelu jsem svrtal panel 2 milimetrovým vrtákem se žebrem pod ním a na dvou místech zajistil kolíčky z drátu . Všechny tři kusy jsem usadil takto na sucho najednou aby vše pasovalo . Pak nastal zas koloběh povrchovek , tentokrát zajímavější o polepování páskou v místech lepení , aby lepené spoje byly epoxid na epoxid .
[URL=http://imageshack.us]







[IMG]
Každopádně minulou sobotu jsem se rozhodl že nalepím první stropní panel , a šest hodin mě trvalo jen polepování páskami abych pak neměl moc čistění . Když jsem to měl připravené tak mě došlo že sám ten panel neusadím ani když použiji naváděcí kolíčky . V neděli jsem přemluvil ženu aby se mnou jela na romantický výlet na dílnu a tam mě trochu pomohla. Každopádně bylo dobře že se mnou jela protože mě řekla že daleko jednoduší bude když udělám nerezové kolíčky delší a necháme je v žebrech a na ně nasadíme panel svrchu a pomalu ho spustíme dolů ( na panelu byly otvory v pohodě vidět byl v místech lepení jen penetrovaný , kdežto na žebrech byla epoxidová kaše ) já to původně chtěl ladit opačně . Kolíčky fungovali perfektně , panel se posadil přesně na své místo . Pak už stačilo nandat zátěže , a začít stěrkou stírat vytlačený přebytečný epoxid , a ve vnitřku i následně strhávat polepovací pásku . To co jsem přes všechny opatření pocintal epoxidem jsem otřel technickým lihem .
[URL=http://imageshack.us]

[URL=http://imageshack.us]






Přes pracovní týden jsem se k lodi vůbec nedostal , a tak jsem pokračoval tento víkend . V sobotu mě jela pomáhat mladší dcera která nutně musela vyzkoušet nové montérky co dostala k vánocům . Společně jsme připravili další stropní panel na lepení a vše polepili krycí páskou a zavolali jsme naší přítelkyni na telefonu (žena měla radost ) aby mě pomohla s panelem na jeho místo. Pak už jen vše očistit a jet domů si užít rodinného života . V neděli jsem jel už jen na dvě hodinky , abych si sbrousil vnější hrany panelů a vybrousil na nich rádius .


- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Dík za chválu kluci , to vždy potěší a dodá morálku
.
geronimo bohužel na Olešku zatím nemám místo kde bych mohl stavět loď (malá závist k ficcusovi
), takže ji stavím na Radlíku u Jílového (cca 12 km od Oleška ) . Mám tam pronajmutou halu na práci a v jeden roh nechanej pro stavbu lodě , není to ideální ale lepší naž nic . Kdybys jel za příbuzenstvem tak se ozvi a domluvíme se .

geronimo bohužel na Olešku zatím nemám místo kde bych mohl stavět loď (malá závist k ficcusovi

- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Fuldo ty jsi mistr zkratky
, ale až ti bude trochu lépe tak bys mohl za domácí úkol zkusit napsat o tom něco více . Každou chvilku tu někdo řeší podobnou věc , a kdyby si o tom mohl něco přečíst , tak jim to třeba pomůže v rozhodování . Jinak všichni jachtaři nemají problém s malou lodí ,
přidávám odkaz na stránky chlapíka , řekl bych námořníka každým coulem , s malou lodí , s ještě menším sextantem a velkou vůlí který si staví loď k obeplutí mysu Horn .
ficcusi peníze jsou v dnešní době bohužel až na prvním místě , ale stejně se alespoň trošku styď
. Já to mám naštěstí to samé , k práci na lodi se dostávám o víkendech , ale furt lepší než čekat na jaro , že Denisi
.
marksi já to tak nějak tuším že jsem si vybral dobře , letos v srpnu spolu budeme dvacet let , a přesto mě pořád dokáže v dobrém překvapit . No a kovář jsem , jen jsem se musel kvůli práci přeonačit spíš na zámečníka . Doufám že budu jednou sledovat jak si tvoříš ty svoji Spray .

přidávám odkaz na stránky chlapíka , řekl bych námořníka každým coulem , s malou lodí , s ještě menším sextantem a velkou vůlí který si staví loď k obeplutí mysu Horn .
ficcusi peníze jsou v dnešní době bohužel až na prvním místě , ale stejně se alespoň trošku styď


marksi já to tak nějak tuším že jsem si vybral dobře , letos v srpnu spolu budeme dvacet let , a přesto mě pořád dokáže v dobrém překvapit . No a kovář jsem , jen jsem se musel kvůli práci přeonačit spíš na zámečníka . Doufám že budu jednou sledovat jak si tvoříš ty svoji Spray .
Nezbývá než přát, ať tě v dobrém překvapuje ještě nejmíň dvakrát tak dlouho. Ono to hovoří i o tvých kvalitách pro vztah, spousta chlapů by si ani poradit nenechalo, natož aby se veřejně přiznali
.
Se spray je to zatím v útlumu, ale dál nasávám informace o stavbách lodí a závatně slibuji, že jinou loď než dřevěnou spray stavět nebudu.

Se spray je to zatím v útlumu, ale dál nasávám informace o stavbách lodí a závatně slibuji, že jinou loď než dřevěnou spray stavět nebudu.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Velice dlouho jsem si říkal že už musím koupit ty molitanové desky na matrace abych je pak nedělal až budou osazené stropní panely . Tento týden v pondělí jsem se k tomu dostal , ale kajuta je už uzavřená . Vidím to na papírové šablony
, jiné rozumné řešení mě nenapadá . Koupil jsem si to tužší provedení v síle 5 cm . Já sice tuším že to bude spartánské poležení , ale co mě nezabije to mě prý posílí . Zato v té prodejně jsem si připadal jako v hračkářství , spousta krásných ručních truhlářských věciček dovezených z USA (kombinace bronz / ocel / dřevo ). Bohužel ve vyšších cenových relacích , třeba si na jeden hoblíček časem našetřím .
http://frantisekcerny.eu/obchod/popup_i ... d-128.html
Abych mohl nalepit poslední stropní panel na přídi , tak jsem musel nejdříve vyrobit nerezový úchyt pro připevnění spodního dílu mrtvého muže . Nejdříve jsem myslel že to naohýbám z jednoho kusu , ale nakonec jsem si to zjednodušil a svařil to ze dvou kusů . Chtěl jsem aby to bylo na přesno tak jsem to svařil na zbytku z toho nosníčku co je tam vlepený . Nějak jsem si neuvědomil že vnitřek má pět vrstev barvy a tak to je skutečně na fest . Úchyt jsem na místo nalepil polyuretanovým lepidlem od Den Braven a jen tak z legrace jsem si spočítal že pevnost spoje na tah je něco málo přes 8,5 t (teoreticky) , a to si myslím bude stačit
.
Další den jsem si připravil panel nalepení a vyzkoušel si na sucho kolik a kam dát zátěže . Panel jsem na lepení schválně nechal nezaříznutý abych ho byl schopen zátěžemi prohnout i ve špičce . Přitom jsem si naznačil nerez úchyt a otvory v něm abych si je před přilepením vyvrtal . Při obkreslování úchytu jsem si uvědomil že v případě přetržení polepovací pásky nebudu schopen ji úplně odstranit vzlášť když by se to povedlo úplně ve špičce . Takže jsem se rozhodl dát na polici papír kdyby něco většího odkáplo a vyřešit to posléze papírovými utěrkami a technickým lihem. Vzhledem k velikosti panelu bylo nalepení hračka , o to lepší ale bylo dočistění vnitřku. Zvlášť výživné byly lihové výpary když jsem lihem čistil vnitřek , nejvíc mi to připomnělo mládí a večírek s výčepní lihovinou
.
Udělal jsem si u kajuty opěrky s otvorem abych je mohl využít jako úložný prostor pro cokoliv .Místa není nikdy dost , vzlášť na malé loďce . Už jsem zkoušel jestli mají správný sklon a u mě dobrý .
No a ta poslední fotka nepřináší sice žádnou očividnou změnu , ale dneska jsem se konečně dokopal k laminaci vrchu kajuty . Loď mě ztěžkla o necelých šest kilo . Jedna vrstva 290 g tkaniny a druhá vrstva 160 g tkaniny daly dohromady 2760 g a k tomu 3000 g natužené směsy . Do teď jsem laminoval jen menší kousky tak jsem byl dost nervózní , ale řekl bych že to docela vyšlo . Hodně moc mě pomohlo že jsem měl tři pomocníky . Sice ani jeden z nich s tím neměl žádnou zkušenost , ale v jednom bych to nezvládnul a ty ruce navíc byly hodně znát . No a poprvé jsem míchal epoxid v kýblu vrtačkou míchadlem
.
[URL=http://g.imageshack.us/img301/p1010073.jpg/1/][IMG]
, jiné rozumné řešení mě nenapadá . Koupil jsem si to tužší provedení v síle 5 cm . Já sice tuším že to bude spartánské poležení , ale co mě nezabije to mě prý posílí . Zato v té prodejně jsem si připadal jako v hračkářství , spousta krásných ručních truhlářských věciček dovezených z USA (kombinace bronz / ocel / dřevo ). Bohužel ve vyšších cenových relacích , třeba si na jeden hoblíček časem našetřím .
http://frantisekcerny.eu/obchod/popup_i ... d-128.html
Abych mohl nalepit poslední stropní panel na přídi , tak jsem musel nejdříve vyrobit nerezový úchyt pro připevnění spodního dílu mrtvého muže . Nejdříve jsem myslel že to naohýbám z jednoho kusu , ale nakonec jsem si to zjednodušil a svařil to ze dvou kusů . Chtěl jsem aby to bylo na přesno tak jsem to svařil na zbytku z toho nosníčku co je tam vlepený . Nějak jsem si neuvědomil že vnitřek má pět vrstev barvy a tak to je skutečně na fest . Úchyt jsem na místo nalepil polyuretanovým lepidlem od Den Braven a jen tak z legrace jsem si spočítal že pevnost spoje na tah je něco málo přes 8,5 t (teoreticky) , a to si myslím bude stačit



Další den jsem si připravil panel nalepení a vyzkoušel si na sucho kolik a kam dát zátěže . Panel jsem na lepení schválně nechal nezaříznutý abych ho byl schopen zátěžemi prohnout i ve špičce . Přitom jsem si naznačil nerez úchyt a otvory v něm abych si je před přilepením vyvrtal . Při obkreslování úchytu jsem si uvědomil že v případě přetržení polepovací pásky nebudu schopen ji úplně odstranit vzlášť když by se to povedlo úplně ve špičce . Takže jsem se rozhodl dát na polici papír kdyby něco většího odkáplo a vyřešit to posléze papírovými utěrkami a technickým lihem. Vzhledem k velikosti panelu bylo nalepení hračka , o to lepší ale bylo dočistění vnitřku. Zvlášť výživné byly lihové výpary když jsem lihem čistil vnitřek , nejvíc mi to připomnělo mládí a večírek s výčepní lihovinou



Udělal jsem si u kajuty opěrky s otvorem abych je mohl využít jako úložný prostor pro cokoliv .Místa není nikdy dost , vzlášť na malé loďce . Už jsem zkoušel jestli mají správný sklon a u mě dobrý .


No a ta poslední fotka nepřináší sice žádnou očividnou změnu , ale dneska jsem se konečně dokopal k laminaci vrchu kajuty . Loď mě ztěžkla o necelých šest kilo . Jedna vrstva 290 g tkaniny a druhá vrstva 160 g tkaniny daly dohromady 2760 g a k tomu 3000 g natužené směsy . Do teď jsem laminoval jen menší kousky tak jsem byl dost nervózní , ale řekl bych že to docela vyšlo . Hodně moc mě pomohlo že jsem měl tři pomocníky . Sice ani jeden z nich s tím neměl žádnou zkušenost , ale v jednom bych to nezvládnul a ty ruce navíc byly hodně znát . No a poprvé jsem míchal epoxid v kýblu vrtačkou míchadlem


[URL=http://g.imageshack.us/img301/p1010073.jpg/1/][IMG]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti