SEA SCOUT po česku
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
ahoj marks , já se odtokům nebráním , naopak bych je nejraději měl . Na druhou stranu to zatím vypadá že asi moc osamělích plaveb mít nebudu a tak se o lopatku nebo vědro bude muset postarat posádka a ne já . Hrana přetoku do podpalubí je 12 cm což není moc ale i tak je zapotřebý cca 500 l vody aby přetekla . Jinak doufám že mojí loď letos uvidíš na vlastní oči až pojedu na výlet na Orlík po vodě , je to cestou tak by jsme to nějak domluvili .
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
tak vám musím ukázat svůj první pokus o persenik který by měl při kotvení a mé nepřítomnosti zamezit naplnění kokpitu vodou a následné promáčení matrací v kajutce . Je to taková pracovní verze ušitá z krycí plachty , ale nechtělo se mě ničit na první pokus pěkné plátno . Vzhledem k tomu že to je moje první zkušenost s šicím strojem tak mě daleko déle trvalo naladit rumunskej strojek z roku 65 než to ušít . Ten stroj za to nemohl , to já protože jsem pořádně nečetl návod .
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Souhlas s davidem, lavůrek udělá lavor, blbě se to vylejvá a s klidem to trhá oka. Taky nějakej větrací otvor není k zahození a pak už je to s lavorem úplně jinak, to už má i kudy odtéct dovnitř.
Ovčička mi šil na piráta a i původní originál byl jako stan na ráhno, čímž nechci říct, že to tak máš řešit taky, jen pro zajímavost a inspiraci .
Taky je k zamyšlení aby se dal nandavat a sundavat z lodi, ale není to zásadní problém pro nás co nemaj problém pobejt ve vodě už před vyplutím .
Ovčička mi šil na piráta a i původní originál byl jako stan na ráhno, čímž nechci říct, že to tak máš řešit taky, jen pro zajímavost a inspiraci .
Taky je k zamyšlení aby se dal nandavat a sundavat z lodi, ale není to zásadní problém pro nás co nemaj problém pobejt ve vodě už před vyplutím .
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
tak jsem si trochu hrál s kýlem , hlavně tedy s balastní pumou . Objednal jsem si výpalky a tuhle sobotu jsem se vzhledem k parádnímu počasí zavřel na dílnu a svařil to do kupy . Venku bylo pořád hnusně tak jsem se rozhodl že skusím začít s litím olova do závaží . Bohužel jsem zjistil že nemám žádný vhodný trychtýř pro nalévání olova a tak jsem cca hodinku vyráběl vhodný trychtýř .Bylo to významné zdržení v práci vzhledem k tomu že následné roztavení a odlití 100 Kg olova do balastní bomby trvalo dvě hodiny s jednou půlhodinovou přestávkou na dojetí a výměnu pb bomby za plnou . Je pravda že k dobrému času přispěl kamarád Jirka který si na dílně původně natíral plaňky a nakonec fungoval jako dělič olověných tyčí aby se nám vešli do tavné nádoby , takže díky Jirko .
Druhý den jsem si pro zátěž dojel , přes noc nám krásně vychladla a asi i ztěžkla , ve dvou jsme měli docela dost , 115 Kg se docela pronese .
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Druhý den jsem si pro zátěž dojel , přes noc nám krásně vychladla a asi i ztěžkla , ve dvou jsme měli docela dost , 115 Kg se docela pronese .
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
tak se omlouvám máro že mě tak dlouho trvalo ti ukázat kam a jak to patří , ale to víš , bylo léto a tak .
Tady je už plotna kýlu vtažená vrátkem do trupu a kýlová bomba připravená na osazení .
Uploaded with ImageShack.us
Na této fotce je kýlová bomba přišroubovaná a kýl je v pracovní poloze .
Uploaded with ImageShack.us
Bomba i s plotnou má 140 Kg , vrátek to dává docela v pohodě , ale abych pravdu řekl tak jsem kýl na vodě ještě dolů nespustil . Není proč ho pouštět dolů protože nejsou ještě plachty ani stěžeň . Ale musím říct že i v zatažené poloze dává lodi velkou stabilitu a moc se těším až bude loď komplet i s plachtami .
Provedli jsme předčasný porod a loď dali na vodu a musím říct že jak někteří říkají že nejhezčí pohled na svět je z hřbetu koně , tak já si myslím že daleko lepší je pohled přes příď svojí lodě .
Uploaded with ImageShack.us
Večery na lodi jsou príma ale rána jsou lepší , s horkým kafem .
Uploaded with ImageShack.us
Na špatné počasí jsme si připravili zatím provizorní plachtu která zakryje celí kokpit , což je u takto malé lodi více než potřeba a už jsme pod ní úspěšně strávili jednu povedenou sobotu .
Uploaded with ImageShack.us
Hlavní je že jsme konečně na vodě .
Tady je už plotna kýlu vtažená vrátkem do trupu a kýlová bomba připravená na osazení .
Uploaded with ImageShack.us
Na této fotce je kýlová bomba přišroubovaná a kýl je v pracovní poloze .
Uploaded with ImageShack.us
Bomba i s plotnou má 140 Kg , vrátek to dává docela v pohodě , ale abych pravdu řekl tak jsem kýl na vodě ještě dolů nespustil . Není proč ho pouštět dolů protože nejsou ještě plachty ani stěžeň . Ale musím říct že i v zatažené poloze dává lodi velkou stabilitu a moc se těším až bude loď komplet i s plachtami .
Provedli jsme předčasný porod a loď dali na vodu a musím říct že jak někteří říkají že nejhezčí pohled na svět je z hřbetu koně , tak já si myslím že daleko lepší je pohled přes příď svojí lodě .
Uploaded with ImageShack.us
Večery na lodi jsou príma ale rána jsou lepší , s horkým kafem .
Uploaded with ImageShack.us
Na špatné počasí jsme si připravili zatím provizorní plachtu která zakryje celí kokpit , což je u takto malé lodi více než potřeba a už jsme pod ní úspěšně strávili jednu povedenou sobotu .
Uploaded with ImageShack.us
Hlavní je že jsme konečně na vodě .
Na které vodě ta krás pluje....slapské, orlické...
Až bude stěžeň, možná by bylo dobré vyzkoušet, zda po položení na bok nepude voda do kajuty. S ohledem na tu nástavbu, by to mohlo vyjít, ale je dobré vědět na čem jsi.
Jinak Karle velký obdiv, rychlost stavby, kvlita, vlastní tvořivost, fakt dobrý.
Pepa
Až bude stěžeň, možná by bylo dobré vyzkoušet, zda po položení na bok nepude voda do kajuty. S ohledem na tu nástavbu, by to mohlo vyjít, ale je dobré vědět na čem jsi.
Jinak Karle velký obdiv, rychlost stavby, kvlita, vlastní tvořivost, fakt dobrý.
Pepa
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Pořád jsem váhal kde zakotvit , Orlík nebo Slapy ? Nakonec vyhrály Slapy , s tím že na Orlík si sem tam doplujem .
S lodí se pořád navzájem seznamujeme a zkoušíme co kdo snese . Až bude stěžeň tak ji tedy zkusím položit abych věděl , ale pro jistotu vyndám matrace , na mokrých se špatně spí .
Samozřejmě děkuju za vyjádřený obdiv , ale musím zde napsat že bez tebe a tvého topicu KONSTRUKCE PLACHETNICE ANEB JAK SI SÁM NAVRHNOUT A SPOČÍTAT by to bývalo mohlo dopadnout úplně jinak a třeba i né úplně dobře a za to máš můj obdiv zase ty .
S lodí se pořád navzájem seznamujeme a zkoušíme co kdo snese . Až bude stěžeň tak ji tedy zkusím položit abych věděl , ale pro jistotu vyndám matrace , na mokrých se špatně spí .
Samozřejmě děkuju za vyjádřený obdiv , ale musím zde napsat že bez tebe a tvého topicu KONSTRUKCE PLACHETNICE ANEB JAK SI SÁM NAVRHNOUT A SPOČÍTAT by to bývalo mohlo dopadnout úplně jinak a třeba i né úplně dobře a za to máš můj obdiv zase ty .
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Ahoj.
Tak co Scout v sezoně 2012?
Jinak pro všechny zájemce - plány jsou stále ke stažení na adrese:
http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=2
(hodím to i do tématu lodní plány - tam to patří....)
Tak co Scout v sezoně 2012?
Jinak pro všechny zájemce - plány jsou stále ke stažení na adrese:
http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=2
(hodím to i do tématu lodní plány - tam to patří....)
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Ahoj Corwine , sezona 2012 se nesla v duchu dokončovacích prací směřujících k tomu aby ze Scouta byla pro mě plnohodnotná loď , a to plachetnice . Chci k tomu napsat o trošičku víc a přidat i fotky , ale v týdnu není čas a víkendech jsem na vodě , ale bohužel už brzo skončí sezona a pak to napravím .
S těma plánama na Sea scout to je tak , že je Morten stáhl a už je nemá v nabídce , prý kvůli nějakým nesrovnalostem v rozměrech , mě ale jen trošku neseděli podle výkresů podlahové panely ale nic hrozného .
Zdar ficcusy , ostuda nebo neostuda , já dobře chápu že člověk co pracuje a má ženu , děti a další báječné koníčky nemůže furt sledovat co se děje na internetu . A na tu gratulaci pod plachtami jsem hodně zvědavej , jestli jako poplujem vedle sebe jedním směrem , nebo proti sobě a při míjení si potřesem pravicí .
S těma plánama na Sea scout to je tak , že je Morten stáhl a už je nemá v nabídce , prý kvůli nějakým nesrovnalostem v rozměrech , mě ale jen trošku neseděli podle výkresů podlahové panely ale nic hrozného .
Zdar ficcusy , ostuda nebo neostuda , já dobře chápu že člověk co pracuje a má ženu , děti a další báječné koníčky nemůže furt sledovat co se děje na internetu . A na tu gratulaci pod plachtami jsem hodně zvědavej , jestli jako poplujem vedle sebe jedním směrem , nebo proti sobě a při míjení si potřesem pravicí .
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Sezona 2012 byla plánovaná už od března , kdy měly nastat práce v našem suchém doku abychom tuto sezonu dali konečně jako plachtiči . Jenže Murphyho zákony fungují a tak celý březen i duben jsem strávil prakticky nonstop v pracovním procesu včetně večerů a víkendů . Takže začátkem května když se to zvládlo jsme dali hausbot na vodu a začal jsem s proměnou Scouta z motorové výtlačné lodi na plachetnici .
Jako první věc jsem začal dodělávat kormidlo , teda spíš jen kování a pínu. Chtěl jsem hlavně osadit kování na loď abych ji mohl dát na vodu i bez kormidla a to následně přivést až po hotových povrchovkách .
Do sklápěcího kormidelního listu jsem vlepil nerezovou ložku pro čep otáčení a zdvihací lanko , nemám rád když zůstanou průchody překližkou povrchově neupravené a v těchto exponovaných místech by i epoxi a barvy byly slabé řešení .
Vzhledem k tomu že tak trochu klesla moje důvěra k vlastnostem polyuretanu jako vrchní vrstvy povrchu který je pod vodoryskou ( delší dobu ) jsem se rozhodl pro jiné řešení – napouštěcí epoxid / základní epoxidová barva / vrchní epoxidová barva .
Druhá věc na seznamu byl nátěr podponorové části trupu , včetně vnitřku skříně pro spouštěcí kýl .
Po sezoně 2011 jsem kontroloval stav podponorové části trupu (pod vlivem diskuze zde na foru o vhodnosti použití polyuretanu jako vrchní barvy pod ponorem ) a zjistil jsem že cca 10 cm pod hladinou se skutečně vytvořily malinké bublinky které tam předtím nebyly . Nebyla to žádná hrůza jednalo se o cca 20 bublinek a co je zajímavé , že zhruba po měsíci co byla loď z vody venku zmizely . Každopádně jsem se rozhodl to pořešit i když né úplně radikálně .Linii nátěru jsem posunul o 10 cm nahoru oproti vodorysce , vyznačil lihovou fixou a začal brousit smirkem pod vodou . Pak jsem na to válečkem napatlal epoxidový základní nátěr od Plastima a po zaschnutí ( týden ) modrý antifouling od téhož výrobce.
V mezičasech jsem se poptával po starším stěžni pokud možno se vším všudy a měl jsem štěstí , podařil se komplet stěžeň i s ráhnem a komplet okované z plachetnice z které se stala rybářská loď plující jen na motor .
Stěžeň byl o něco delší nežli jsem potřeboval , ale to rychle vyřešila úhlová bruska s řezacím kotoučem na hliník , ráhno
mělo délku jak kdyby bylo pro mě na zakázku . Jediné co potřebovalo větší zásah byly sálingy , byly na špatném místě , jinak dlouhé , pro mě se špatným úhlem . Nakonec jsem vyrobil z nerezu úplně nové sálingy a osadil na jejich nové místo . Hojně jsem při zpětné montáži používal nerezové trhací nýty a musím říci , že bez problémů jsou při ručním nýtování průměr 3,2 mm , 4,2 mm ještě taky šli ale u 4,8mm jsem se hodně potil a přemýšlel jestli dříve prasknou nýtovací kleště nebo mě nějaká céva v hlavě .
Také jsem si musel vyrobit stěžňovou patku , od začátku stavby jsem si vymýšlel všechny možné systémy a nakonec jsem skončil u toho asi výrobně nejjednodušího _|_|_ . A ty různé úchyty upínaček a předního stěhu , to bylo zase děr do lodi . Je ale pravda že když už jsme konečně vztyčily stěžeň tak loď dostala alespoň pro mě jinou dimenzi ) .
Každopádně jsem hned viděl že krycí plachta na kokpit tak jak jsem ji měl doteď skončila a odchází dožít na složené dřevo na buřty a začal přemýšlet nad novým úkolem . Krycí plachta přes ráhno je klasika a po dokoupení 2 bm šedé batohoviny k té co jsem koupil před rokem ( ještě ji naštěstí měli ) jsem mohl začít tvořit , měřit střihat a šít . Dal jsem tomu dva víkendy a nějaké ty odpolední směny a doma jsem si vysloužil zákaz okovávání plachty v pozdních hodinách , že plaším psa a dědu . Když jsem to měl hotové tak jsem se ještě rozhodl udělat vzadu a vepředu větrání se všitou síťkou jako bývá ve stanech.
No a pak už jsem jen přivařil schůdek na čeleň aby se dobře vystupovalo na pláž a vyrobil novou překližkovou desku na držák motoru protože tu původní americkou jsem za 1 sezonu zničil , asi jsem byl surový při dotahování upínacích šroubů . Novou desku jsem slepil epoxidem ze tří kusů 12 mm české borovicové překližky , tenkovrstvou lazurou jsem jí dal povrchovku alá teak a trochu jí poladil , na stranu upínacích šroubů jsem v místech kde dosedají nalepil destičku z 2 mm nerezu a na druhou stranu 3 mm gumu pod dosedací plochy motoru .
Poslední víkend v červenci byl pro naší plavební sezonu začátkem . Stěžeň jsme vztyčili ještě na vleku a pak už nás čekali jen samá pozitiva a sociální jistoty , i když zatím ještě bez plachet .
Jako první věc jsem začal dodělávat kormidlo , teda spíš jen kování a pínu. Chtěl jsem hlavně osadit kování na loď abych ji mohl dát na vodu i bez kormidla a to následně přivést až po hotových povrchovkách .
Do sklápěcího kormidelního listu jsem vlepil nerezovou ložku pro čep otáčení a zdvihací lanko , nemám rád když zůstanou průchody překližkou povrchově neupravené a v těchto exponovaných místech by i epoxi a barvy byly slabé řešení .
Vzhledem k tomu že tak trochu klesla moje důvěra k vlastnostem polyuretanu jako vrchní vrstvy povrchu který je pod vodoryskou ( delší dobu ) jsem se rozhodl pro jiné řešení – napouštěcí epoxid / základní epoxidová barva / vrchní epoxidová barva .
Druhá věc na seznamu byl nátěr podponorové části trupu , včetně vnitřku skříně pro spouštěcí kýl .
Po sezoně 2011 jsem kontroloval stav podponorové části trupu (pod vlivem diskuze zde na foru o vhodnosti použití polyuretanu jako vrchní barvy pod ponorem ) a zjistil jsem že cca 10 cm pod hladinou se skutečně vytvořily malinké bublinky které tam předtím nebyly . Nebyla to žádná hrůza jednalo se o cca 20 bublinek a co je zajímavé , že zhruba po měsíci co byla loď z vody venku zmizely . Každopádně jsem se rozhodl to pořešit i když né úplně radikálně .Linii nátěru jsem posunul o 10 cm nahoru oproti vodorysce , vyznačil lihovou fixou a začal brousit smirkem pod vodou . Pak jsem na to válečkem napatlal epoxidový základní nátěr od Plastima a po zaschnutí ( týden ) modrý antifouling od téhož výrobce.
V mezičasech jsem se poptával po starším stěžni pokud možno se vším všudy a měl jsem štěstí , podařil se komplet stěžeň i s ráhnem a komplet okované z plachetnice z které se stala rybářská loď plující jen na motor .
Stěžeň byl o něco delší nežli jsem potřeboval , ale to rychle vyřešila úhlová bruska s řezacím kotoučem na hliník , ráhno
mělo délku jak kdyby bylo pro mě na zakázku . Jediné co potřebovalo větší zásah byly sálingy , byly na špatném místě , jinak dlouhé , pro mě se špatným úhlem . Nakonec jsem vyrobil z nerezu úplně nové sálingy a osadil na jejich nové místo . Hojně jsem při zpětné montáži používal nerezové trhací nýty a musím říci , že bez problémů jsou při ručním nýtování průměr 3,2 mm , 4,2 mm ještě taky šli ale u 4,8mm jsem se hodně potil a přemýšlel jestli dříve prasknou nýtovací kleště nebo mě nějaká céva v hlavě .
Také jsem si musel vyrobit stěžňovou patku , od začátku stavby jsem si vymýšlel všechny možné systémy a nakonec jsem skončil u toho asi výrobně nejjednodušího _|_|_ . A ty různé úchyty upínaček a předního stěhu , to bylo zase děr do lodi . Je ale pravda že když už jsme konečně vztyčily stěžeň tak loď dostala alespoň pro mě jinou dimenzi ) .
Každopádně jsem hned viděl že krycí plachta na kokpit tak jak jsem ji měl doteď skončila a odchází dožít na složené dřevo na buřty a začal přemýšlet nad novým úkolem . Krycí plachta přes ráhno je klasika a po dokoupení 2 bm šedé batohoviny k té co jsem koupil před rokem ( ještě ji naštěstí měli ) jsem mohl začít tvořit , měřit střihat a šít . Dal jsem tomu dva víkendy a nějaké ty odpolední směny a doma jsem si vysloužil zákaz okovávání plachty v pozdních hodinách , že plaším psa a dědu . Když jsem to měl hotové tak jsem se ještě rozhodl udělat vzadu a vepředu větrání se všitou síťkou jako bývá ve stanech.
No a pak už jsem jen přivařil schůdek na čeleň aby se dobře vystupovalo na pláž a vyrobil novou překližkovou desku na držák motoru protože tu původní americkou jsem za 1 sezonu zničil , asi jsem byl surový při dotahování upínacích šroubů . Novou desku jsem slepil epoxidem ze tří kusů 12 mm české borovicové překližky , tenkovrstvou lazurou jsem jí dal povrchovku alá teak a trochu jí poladil , na stranu upínacích šroubů jsem v místech kde dosedají nalepil destičku z 2 mm nerezu a na druhou stranu 3 mm gumu pod dosedací plochy motoru .
Poslední víkend v červenci byl pro naší plavební sezonu začátkem . Stěžeň jsme vztyčili ještě na vleku a pak už nás čekali jen samá pozitiva a sociální jistoty , i když zatím ještě bez plachet .
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Takže ja som tvoje spustenie lode na vodu a aj začatie plnohodnotnej prevádzky asi preplaval. S dvojnásobným omeškaním sa pripájam ku gratulantom
Kýl s tým navijákom ako vyťahuješ? Máš nejakú fotečku, alebo môžeš to popísať? Na mojej H16 som sa zastavil na zdvíhaní kýlu, obdobného ako máš ty, jednoducho ten kladkostroj čo som vymyslel nefunguje. Celé som to 2x prerobil, teda vysekal a znovu vyrobil a vlepil, ale bezúspešne. Myslel som že budem ťahať len za provázky, ale to sem se splet Takže uvažujem že tam vložím k tomu kladkostroju nejaký navyják, prípadne vinšňu.
Kýl s tým navijákom ako vyťahuješ? Máš nejakú fotečku, alebo môžeš to popísať? Na mojej H16 som sa zastavil na zdvíhaní kýlu, obdobného ako máš ty, jednoducho ten kladkostroj čo som vymyslel nefunguje. Celé som to 2x prerobil, teda vysekal a znovu vyrobil a vlepil, ale bezúspešne. Myslel som že budem ťahať len za provázky, ale to sem se splet Takže uvažujem že tam vložím k tomu kladkostroju nejaký navyják, prípadne vinšňu.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Díky za chválu kluci , snažím se co to dá ) . Ještě sem něco málo napíšu , třeba o plachtách …
To by bylo fajn ficcusi kdybychom se v létě potkali , já jsem na lodi víceméně skoro každý víkend , přes týden to je horší
v létě mám většinou pracovní sezónu . A rum nebo rum mám v lodní lékárně také . Za hotelem Laguna se dej hned první ostrou doprava a u třetího hausbotu jsme s lodí uvázaní .
Ahoj Denisi , já jsem taky přemýšlel o kladkostroji , ale já bych mu hledal složitě místo . Koupil jsem malý lanový naviják na 350 kg . Ale já jsem od začátku celou tuto část , konstrukci s kladkama a s montážní deskou řešil i jako podpěru stěžně a tak jsem nosné části vyrobil z nerezového profilu kvůly pevnosti . Kýl i se závažím má 140 Kg , když pouštím kýl dolů tak to dávám jednoručně ale opatrně protože tento naviják nemá při vytáčení žádnou zpomalovací pojistku . Když kýl vysouvám nahoru tak je to daleko jednoduší oběma rukama . Ale není to žádné násilí , nedělá mě problém to absolvovat víckrát denně když je třeba .
Ono by to možná s těma lanama šlo , ale ne jako kladkostroj , ale zrovna jako ten lanovej naviják , akorát místo kliky mít velký kotouč na ovládací lano a na malý průměr by se navíjelo lano zdvihací , které by mohlo jít ještě přes jednoduchou kladku upevněnou na kýlové desce . Ovládací lano by pak mohlo být vytažené ke vchodu do kajuty abys při spouštění kýlu nemusel jako já dovnitř do lodi . Jenže aby z toho nakonec nevzniklo něco velkého a nefunkčního .
Lanový naviják je jistota , akorát si musíš zvyknout na tu kliku v kajutě , občas z ní bolí hlava .
Moje řešení přikládám na fotkách , bohužel jsem nenašel žádnou fotku z vnitřku s navijákem tak alespoň takto .
To by bylo fajn ficcusi kdybychom se v létě potkali , já jsem na lodi víceméně skoro každý víkend , přes týden to je horší
v létě mám většinou pracovní sezónu . A rum nebo rum mám v lodní lékárně také . Za hotelem Laguna se dej hned první ostrou doprava a u třetího hausbotu jsme s lodí uvázaní .
Ahoj Denisi , já jsem taky přemýšlel o kladkostroji , ale já bych mu hledal složitě místo . Koupil jsem malý lanový naviják na 350 kg . Ale já jsem od začátku celou tuto část , konstrukci s kladkama a s montážní deskou řešil i jako podpěru stěžně a tak jsem nosné části vyrobil z nerezového profilu kvůly pevnosti . Kýl i se závažím má 140 Kg , když pouštím kýl dolů tak to dávám jednoručně ale opatrně protože tento naviják nemá při vytáčení žádnou zpomalovací pojistku . Když kýl vysouvám nahoru tak je to daleko jednoduší oběma rukama . Ale není to žádné násilí , nedělá mě problém to absolvovat víckrát denně když je třeba .
Ono by to možná s těma lanama šlo , ale ne jako kladkostroj , ale zrovna jako ten lanovej naviják , akorát místo kliky mít velký kotouč na ovládací lano a na malý průměr by se navíjelo lano zdvihací , které by mohlo jít ještě přes jednoduchou kladku upevněnou na kýlové desce . Ovládací lano by pak mohlo být vytažené ke vchodu do kajuty abys při spouštění kýlu nemusel jako já dovnitř do lodi . Jenže aby z toho nakonec nevzniklo něco velkého a nefunkčního .
Lanový naviják je jistota , akorát si musíš zvyknout na tu kliku v kajutě , občas z ní bolí hlava .
Moje řešení přikládám na fotkách , bohužel jsem nenašel žádnou fotku z vnitřku s navijákem tak alespoň takto .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů