Stáří lodě
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Stáří lodě
Zdravím,chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor na staří lodě. Má smysl kupovat loď která je vyrobena v 70-80 letech. Mám vyhlédnuté lodě z Bodamského jezera a vypadají zachovale jak z venku tak interier. Údajně nikdy nejeté na moři. Lodě jsou vybaveny kuchyňským koutem, chemickým wc, rozvodem vody a zabudovaným diesel motorem a mají slušné oplachtění a kování. Cena jedné lodi vyjde cca na 8000 a druhá na 10 000 Euro. Rozměry jsou 7,5x2,45, 8,5x2,5.
Závady na trupu jsem neviděl žádné (nejsem odborník), ale na palubách obou lodí jsou okolo bočních okének popraskaná místa a to samé je u dvou sloupků zábradlí. Je toto závažná závada, nějaký problém spojený s únavou materiálu ? Jak je to pracné na opravu ? Kolik můžou být náklady? Jinak jsou obě lodě velice udržované a připravené na sezónu.
Momentálně jezdím na gumáku na výlety s rodinou a na ryby, takže žádné zkušenosti s laminátem. Předem díky za vaše odpovědi.
Venca
Závady na trupu jsem neviděl žádné (nejsem odborník), ale na palubách obou lodí jsou okolo bočních okének popraskaná místa a to samé je u dvou sloupků zábradlí. Je toto závažná závada, nějaký problém spojený s únavou materiálu ? Jak je to pracné na opravu ? Kolik můžou být náklady? Jinak jsou obě lodě velice udržované a připravené na sezónu.
Momentálně jezdím na gumáku na výlety s rodinou a na ryby, takže žádné zkušenosti s laminátem. Předem díky za vaše odpovědi.
Venca
Ahoj Venco.
Nejsem žádný velký odborník na Laminát, ale podobné trhlinky najdeš na každé starší lodi. Mám na mysli takové, co vypadají, jako když na laminát položíš černý vlas. Předpokládám, že to nejsou trhliny skrze které vidíš do kajuty. Tyto trhlinky vzjikají jednak částečnou strátou pevnosti a pružnosti laminátu zapříčiněnou stárnutím, ale především v důsledku velkého bodového namahámí. To je např. u sloupků zábradlí naprosto evidentní. Je to dáno relativně malou přírubou pod sloupkem, průměr cca 6 cm a dlouhou pákou sloupku cca60 cm. Když ti do něho spadne chlap se 100kg.), potom máš dole na hraně příruby tlak 2000 kg. Nediv se, že tam jsou trhlinky. Možná náprava-uříznout malé příruby, navařit větší a dát i ze spodu, pokud to pujde větší příruby. Otázka je, zda tento zásah bude nutný.
To, že to jsou lodě staré 20-25 let, nemusí nutně znamenat, že jsou špatné. Skutečně mnoho závisí na průběžné údržbě lodi, které byly asi pečlivé, aspoň to naznačuješ. Podstatné bude vyloučit případnou rozsáhlejší osmózu. Uvedené rozměry považuji osobně za optimální. Pokud bych chtěl loď, tak to maximum, co mohu táhnout za os. autem. To znamená cca 7,5 x 2,5m až 9 x 2,5 /8-9 m délky bude asi znamenat při přepravě odmontovat kýl nebo balast. Záleží na provedení konstrukce kýlu.
Ty ceny se jeví se zabudovaným diselovým motore jako přijatelné. Takže, pokud se ti lodě líbí a cena odpovídá tvé představě o velikosti investice, rozhodně o tom vážně uvažuj.
Vzít loď, dát ji na vodu a vyplout je něco jiného než např začít stavět. To je běh na hodně dlouhou trať, zvláště u 8 m lodi, a pokud to není tvúj koníček, potom koupě dobré starší lodi je to nejrozumnější řešení.
Nové lodě v těchto délkách se budoupohybovat přes milion.
Bylo by mnohem zajímavější, kdyby jsi napsal technická data lodí trochu podrobněji /váha lod, váha kýlu, konstrukce kýlu,ponor, oplachtění, výkon motoru, výška v kajutě, členění interiéru, apod. Případně sem dát pár fotografií, které určitě máš.
Přepravitelnost za os autem bych hodnotil velmi počlivě, pokud chceš jezdit s lodí jinam /moře/. Pokud ji dáš jen na Slapy či Orlík a na zimu ji vytáhneš, není to až tak důležité.
Nejsem žádný velký odborník na Laminát, ale podobné trhlinky najdeš na každé starší lodi. Mám na mysli takové, co vypadají, jako když na laminát položíš černý vlas. Předpokládám, že to nejsou trhliny skrze které vidíš do kajuty. Tyto trhlinky vzjikají jednak částečnou strátou pevnosti a pružnosti laminátu zapříčiněnou stárnutím, ale především v důsledku velkého bodového namahámí. To je např. u sloupků zábradlí naprosto evidentní. Je to dáno relativně malou přírubou pod sloupkem, průměr cca 6 cm a dlouhou pákou sloupku cca60 cm. Když ti do něho spadne chlap se 100kg.), potom máš dole na hraně příruby tlak 2000 kg. Nediv se, že tam jsou trhlinky. Možná náprava-uříznout malé příruby, navařit větší a dát i ze spodu, pokud to pujde větší příruby. Otázka je, zda tento zásah bude nutný.
To, že to jsou lodě staré 20-25 let, nemusí nutně znamenat, že jsou špatné. Skutečně mnoho závisí na průběžné údržbě lodi, které byly asi pečlivé, aspoň to naznačuješ. Podstatné bude vyloučit případnou rozsáhlejší osmózu. Uvedené rozměry považuji osobně za optimální. Pokud bych chtěl loď, tak to maximum, co mohu táhnout za os. autem. To znamená cca 7,5 x 2,5m až 9 x 2,5 /8-9 m délky bude asi znamenat při přepravě odmontovat kýl nebo balast. Záleží na provedení konstrukce kýlu.
Ty ceny se jeví se zabudovaným diselovým motore jako přijatelné. Takže, pokud se ti lodě líbí a cena odpovídá tvé představě o velikosti investice, rozhodně o tom vážně uvažuj.
Vzít loď, dát ji na vodu a vyplout je něco jiného než např začít stavět. To je běh na hodně dlouhou trať, zvláště u 8 m lodi, a pokud to není tvúj koníček, potom koupě dobré starší lodi je to nejrozumnější řešení.
Nové lodě v těchto délkách se budoupohybovat přes milion.
Bylo by mnohem zajímavější, kdyby jsi napsal technická data lodí trochu podrobněji /váha lod, váha kýlu, konstrukce kýlu,ponor, oplachtění, výkon motoru, výška v kajutě, členění interiéru, apod. Případně sem dát pár fotografií, které určitě máš.
Přepravitelnost za os autem bych hodnotil velmi počlivě, pokud chceš jezdit s lodí jinam /moře/. Pokud ji dáš jen na Slapy či Orlík a na zimu ji vytáhneš, není to až tak důležité.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
My máme taky loď z Bodamského jezera ale pouze 6m x 2,5, zasunovací kýl, fi německá Klepper Traveler, váha 800,-Kg. Hlavní plachta kosatka i gena (vše orig Klepper), rolfok, refování hlavní plachty otáčením ráhna. Je z roku 1971, celolaminát, na kajutě i spodku je původní originál barva-gelkout samozřejmě jedna mikroskopická trhlinka vedle druhé. Každý rok to pořádně umejem a ošetříme leštěnou s voskem a je to v pohodě. Podponorovou část jsem letos pouze z pilnosti obrousil a našel jsem pouze pár puchýřků asi 12 cca 1 cm v průměru. Ty jsem vyškráb a opravil jak se píše v tomto fóru Jak na osmózu.
Loď je v provedení bekdekr to zn. nemá ochozy a chodíš po střeše. I když nemá klasickou podpěru stěžně ( pouze žebro) nikde se střecha neprohýbá. Rovněž na spodku jsem žádný měkký nebo jinak narušený laminát nenašel. Má slušné značkové kování a vše v nerezu. Akorát má méně úložných prostor jelikož má hodně vztlakových vypěněných komor. Spodek i vršek je sendvič. Zařízení kajuty velmi jednoduché 4x lůžko, stolek, zašupovací stolek pro vařič, odkládací plocha. Byla bez motoru ale s držákem a naše cena byla ale o mnoho nižší. Taková loď o jaké píšeš je taky náš cíl, ale bohužel a doděláme barák. Já bych se toho taky nebál.
Loď je v provedení bekdekr to zn. nemá ochozy a chodíš po střeše. I když nemá klasickou podpěru stěžně ( pouze žebro) nikde se střecha neprohýbá. Rovněž na spodku jsem žádný měkký nebo jinak narušený laminát nenašel. Má slušné značkové kování a vše v nerezu. Akorát má méně úložných prostor jelikož má hodně vztlakových vypěněných komor. Spodek i vršek je sendvič. Zařízení kajuty velmi jednoduché 4x lůžko, stolek, zašupovací stolek pro vařič, odkládací plocha. Byla bez motoru ale s držákem a naše cena byla ale o mnoho nižší. Taková loď o jaké píšeš je taky náš cíl, ale bohužel a doděláme barák. Já bych se toho taky nebál.
- Pajas11
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
- Kontaktovat uživatele:
Pokud nema lod jadro treba z balsy,jsou trhlinky opravdu jen kosmeticka zalezitost.Voda se dostane k nemu a balsa vyhnije.Oprava je opravdu nakladna,pokud si ji nedelas sam.Pokud jsou mekka mista na palube takove lodi se radsi vyhnout.Je strasne hodne veci co se da zkontrolovat.Radsi bych si vzal nekoho sebbou co se aspon trochu vyzna.Me chteli prodat nejednou krasnou lod a kdyz jsem ji proklepal,tak jsem zjistil plno schovanych veci.A ty jsou nejhorsi.Mozna moc strasim,potom se omlouvam.
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Omlouvám se že odepisuji až dnes a děkuji za Vaše odpovědi.
Bohužel dnes jsem se dozvěděl,že obě lodě jsou již prodané. Obě lodě zaujali i někoho jiného. Času je málo abych jezdil po loděnicích, takže se asi podívám po našem trhu. Foto lodí nemám ale větší loď byla 7,45 m výrobce CNSO, bohužel víc o lodi neznám , druhá 8,55 byla WIBO také více o ní nevím.
Mohl bych se Vás zeptat, zda něco nevíte podle těchto názvů o výrobcích těchto lodí, případně jaká je kvalita loděnice? Jinak jsem se dnes podíval na nabídku na našem trhu a zjistil jsem, že v této cenové relaci jsou v nabídce nějaké Sasanky (bohužel jsou menší než 7m), OLSEN, C+C. Chtěl bych, aby loď byla využita pro rodinu. Loď která by takřka nahradila ,,chatu´´. O víkendu přespat, samozřejmě wc, a něco pro děcka uvařit.
Ještě jednou Vám Všem děkuji.
Venca
Bohužel dnes jsem se dozvěděl,že obě lodě jsou již prodané. Obě lodě zaujali i někoho jiného. Času je málo abych jezdil po loděnicích, takže se asi podívám po našem trhu. Foto lodí nemám ale větší loď byla 7,45 m výrobce CNSO, bohužel víc o lodi neznám , druhá 8,55 byla WIBO také více o ní nevím.
Mohl bych se Vás zeptat, zda něco nevíte podle těchto názvů o výrobcích těchto lodí, případně jaká je kvalita loděnice? Jinak jsem se dnes podíval na nabídku na našem trhu a zjistil jsem, že v této cenové relaci jsou v nabídce nějaké Sasanky (bohužel jsou menší než 7m), OLSEN, C+C. Chtěl bych, aby loď byla využita pro rodinu. Loď která by takřka nahradila ,,chatu´´. O víkendu přespat, samozřejmě wc, a něco pro děcka uvařit.
Ještě jednou Vám Všem děkuji.
Venca
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Ahoj.
Ano zajímám se o loď od 7,5 x 2,5 až do 8,5 x 2,5 m. Stojná výška je v našem případě okolo 175 cm a přepravitelnost cca do 2 t. Moje auto má tažné 2,2 t. Samozřejmě jsem omezen rozpočtem, proto se zajímám o lodě od poloviny 70 let. Budu hledat a pokud loď nebude letos, tak věřím, že příští rok určitě bude. V červnu jedu do IT tak se podívám i tam.
Díky
Venca
Ano zajímám se o loď od 7,5 x 2,5 až do 8,5 x 2,5 m. Stojná výška je v našem případě okolo 175 cm a přepravitelnost cca do 2 t. Moje auto má tažné 2,2 t. Samozřejmě jsem omezen rozpočtem, proto se zajímám o lodě od poloviny 70 let. Budu hledat a pokud loď nebude letos, tak věřím, že příští rok určitě bude. V červnu jedu do IT tak se podívám i tam.
Díky
Venca
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj Venco.
Budeš si muset nejprve určit priority.
Trochu Denise doplním.
S širší lodí než 2,50m nebudeš mít potíže jen při cestě k moři ale i při jakékoli přepravě po silnici u nás. (U nás nejakej ten cenťák možná ještě okecáš. V zahraničí ani náhodou.)
Nezapomeň že vlastníci lodí jsou „milionáři“ a to se neodpouští.
Další potíže mohou vzniknout i při vlastní plavbě.
Například zdvihadlo na Orlík. Maximální parametry:
3,5t / L max.= 8,5m, B max = 2,59m.
Také je třeba uvažovat o ponoru.
Stojná výška v kajutě je jistě věc příjemná, zejména když týden leje a nedá se vystrčit nos.
To bývá většinou když si vezmeme dovolenou.
U 8smi metrovky se dá předpokládat že té stojné výšky dosáhneš. Zase bude ale trochu problém s cenou.
300 000 Kč, bude asi málo. Pokud tedy nepůjde o loď hodně starou.
No máš toho na uvažování dost. Očihovat lodě můžeš sám. Na vážnější prohlídku si ale rozhodně vezmi někoho zkušenějšího sebou.
Také se zajímej o papíry od lodě (techničák).
Přeji hodně úspěchu, alffa
Budeš si muset nejprve určit priority.
Trochu Denise doplním.
S širší lodí než 2,50m nebudeš mít potíže jen při cestě k moři ale i při jakékoli přepravě po silnici u nás. (U nás nejakej ten cenťák možná ještě okecáš. V zahraničí ani náhodou.)
Nezapomeň že vlastníci lodí jsou „milionáři“ a to se neodpouští.
Další potíže mohou vzniknout i při vlastní plavbě.
Například zdvihadlo na Orlík. Maximální parametry:
3,5t / L max.= 8,5m, B max = 2,59m.
Také je třeba uvažovat o ponoru.
Stojná výška v kajutě je jistě věc příjemná, zejména když týden leje a nedá se vystrčit nos.
To bývá většinou když si vezmeme dovolenou.
U 8smi metrovky se dá předpokládat že té stojné výšky dosáhneš. Zase bude ale trochu problém s cenou.
300 000 Kč, bude asi málo. Pokud tedy nepůjde o loď hodně starou.
No máš toho na uvažování dost. Očihovat lodě můžeš sám. Na vážnější prohlídku si ale rozhodně vezmi někoho zkušenějšího sebou.
Také se zajímej o papíry od lodě (techničák).
Přeji hodně úspěchu, alffa
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
V segmente od 7m do 9m a v cene okolo 10000Euro sa dá naozaj vyberať. Teda až na to zdvihadlo na Orlík sa mi zdá táto vynikajúca: http://www.boatshop24.com/web/de/suchen ... alcount=95
- Pajas11
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
- Kontaktovat uživatele:
Znam z nich jenom C&C to je tusim kanadska,ty nejsou spatne ale vetsinou to jsou zavodni,takze omezeny a spartansky vnitrek.Olsen v zasade je dobra lod,zalezi na udrzbe.Zkus se podivat po Mc Gregor,nevim kolik jich v Evrope se potuluje a za jake ceny,ale vim dost o udrzbe.O doprave atd nemam tuseni Vase omezeni,ale kazdopadne,aspon v casti lodi je dobre mit misto se postavit.Misto kuchynky postaci jakykoli kempovy varic(vetrat!) atd.Jde hlavne o vnitrni usporadani.To se ale da upravit.Nejdulezitejsi je udrzba a preprava.Nerozhoduje stari lodi,rozhoduje stav.Da se rici dokonce cim starsi tim lepsi.Hodne vyrobcu totiz zacalo setrit na materialech nekdy v 70satych letech.To sly nahoru ceny epoxidu.Proto se na dnesnich lodich setkas s osmozou a na starsich lodich ne.Dale nekupoval bych lod s balzovym jadrem a u preklizky bych byl dost opatrny.Pokud chces lod novejsi tak opravdu vybirat.Nebrat prvni co vidis a libi se ti.Vzdy si vzit sebou nekoho dalsiho,vic oci vic vidi.Precti si o lodich a konstrukcich lodi,na netu je hromada info.Nespechej a nevybirej jenom podle fotek a to co ti rekne prodejce.Par veci na zaver,projdi se vzdy po paluve a nesetri palubu.Jakmile uslysis vrzani nebo praskani to neni mala vec.Od takove lodi radsi pryc.Patka stozaru a podivej se zevnitr,treba Ericsony rady praskaly.Kyl,neloupe se,neni praskly,pokud je napevno tak srouby a matky jestli nejsou orezle a volne,zvenku tam kde je kyl uchyceny k trupu.Pokud vidis znamky po struzkach vody,znamena to za kyl nedrzi dobre a do lodi zateka.Bublinky i ty nejmensi na spodku lodi.Kormidlo nesmi mit praskliny a zkontrolovat uchyceni.Znamky zatekani kolem oken,tem kde se spojuje trup s palubou(zevnitr) tzv hull joints.Stav plachet.No a samozrejme motor a sroub.Je toho mnohem vice ale tohle jsou asi ty nejdrazsi veci a hodne lidi na to doplatilo.No a nakonec teprve jak se ti libi a jak je pohodlna.Kazdopadne drzim palce a preji hodne stesti.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Té délky 9 m bych se na Orlík nebál. Budeš víc koukat z klece, ale 9 m se tam vejde určitě. S šířkou už je problém, , ale tu máš v pohodě. Píše tam cca 9 to znamená, že každý si rád při prodeji přidá . Bude to určítě i s příďovým košem. Loď samotná bude mít 8,5. Jinak koukni na www.zh-boote.de tam jsou taky pěkné kousky. Líbí se mi ten Jakon Cruiser, ocelovka, dlouhý nízký kýl, 8,5 mx2,5 m, vestavěný diesel, sice starší kousek, ale vypadá pěkně. Nedávno byl ještě za 10.000€ , ale teď slevil na 8.000€.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Na téhle stránce jsou i jiné pěkné kousky. Sice starší , ale o to v téhle rubrice přece jde.
www.zh-boote.de/php/offerlist.php?class=8150&page=6&
www.zh-boote.de/php/offerlist.php?class=8150&page=6&
Naposledy upravil(a) bobes dne čtv kvě 17, 2007 9:39 am, celkem upraveno 4 x.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
bobes píše:www.zh-boote.de/php/offerlist.php?class=8150&page=6&
Ahoj bobes,
Musím tě pochválit za pěkné tipy:
............................
Do takové lodě by se člověk mohl i zamilovat.
Jen bych Tě pro příště poprosil, abys to dával do jednoho příspěvku.
Tři příspěvky na jedno thema pod sebou, v rozsahu 20 min. to je skutečně zbytečné.
Děkuji, alffa
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Vůbec se sám sobě divím, že se mi to vůbec povedlo na ty tři pokusy. Dělal jsem to prvně. Příště to bude lepší jelikož už snad vím jak na to. Já jsem to potom chtěl dát do jednoho, ale nepřišel jsem na to jak příspěvek smáznout. Upravit ho umím, ale smazat mi nejde. Pokud mi poradíš tak předem dík!!!
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Klídek bobes,
Vždyť jsem psal „pro příště“.
Příspěvek nesmažeš ale poradit Ti mohu.
Když se něco takového stane klidně to naper do prvního příspěvku a o ostatní uprav,
nahrazením stávajícího textu nápisem, „prosím smazat“. Team už se o to postará.
Jinak ten odkaz je fakt dobrej.
Našel jsem tam pěknou chatu:
Tak jen tak dál, alffa
Vždyť jsem psal „pro příště“.
Příspěvek nesmažeš ale poradit Ti mohu.
Když se něco takového stane klidně to naper do prvního příspěvku a o ostatní uprav,
nahrazením stávajícího textu nápisem, „prosím smazat“. Team už se o to postará.
Jinak ten odkaz je fakt dobrej.
Našel jsem tam pěknou chatu:
Tak jen tak dál, alffa
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ještě k vysvětlení proč jsou ty inzeráty na prvních stránkách bez fotek. zh-boote vychází jako inzertní časopis - měsíčník a na internet to vždy doplňují až za nějaký čas po vydání. Jinak obě lodě co jsi vložil na fotkách jsou i mé favoritky. Ta cena docela ujde. Zatím jezdíme s naší 6 ti metrovkou , ale až doopravíme náš stařičký barák nějakou větší džunku určitě pořešíme. Akorát máme dilema, jestli v naší cenové relaci 3-4 roky starou Sasanku 660 nebo podobnou z Polska (rozum) nebo něco takového jako na fotce (srdce).
ProStr. Bidlo. Je k mání za 7.200,-€ se čtyřtaktní pětikoňovou hondou. Klikni si na můj odkaz o něco výš.
ProStr. Bidlo. Je k mání za 7.200,-€ se čtyřtaktní pětikoňovou hondou. Klikni si na můj odkaz o něco výš.
Naposledy upravil(a) bobes dne čtv kvě 17, 2007 8:50 pm, celkem upraveno 1 x.
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Ahoj, už jsem na drátě. Pro PAJAS 11: děkuji za užitečné informace. Jenom, jak poznám že je balzové jádro. Jinak až něco zase najdu tak určitě nafotím a přesněji popíšu stav lodi. Pro Bobes: Díky za odkazy, ty lodě jsou opravdu fešandy. Chtěl bych se zeptat, nejsou lodě MC GREGOR motosailery? Ty mají asi vyšší trup,že. Tam by mohla být zaručená stojná výška. Zatím díky.
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
to venca Mc gregor 26M je motorsailer ,stojna vyska 5stop 8 incu tzn asi 1,78m.sirka 2.44m,jsou snadno prepravitelne diky vodnimu balastu,na motor mohou dosahnout kolem 22mil v hodine.hodne jsem o nem uvazoval,nebot perfekte splnuje pozadavky stredoevropskeho jachtare ohledne prepravy i relativniho pohodli pri pribrezni plavbe.ve Statech se da poridit 5 let stara lod s orginal trailerem kolem 15 000 usd tj asi 10000 eur.starsi mcgregory 25 jsou bezne plachetnice, ve kterych se postavit neda.
- Pajas11
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
- Kontaktovat uživatele:
Balsove jadro normalne nepoznas ale tu informaci je prodejce povinen ti poskytnout,nebo na netu info o te lodi.Jo a ty Mcgregory nove jsou motosailery a starsi jsou klasiky se swing kylem a udajne jedny z nejjednodussich co se tyce uceni a hlavne nepotopitelne.Normalne se v tech starsich nepostavis ale maji vychytavku,da se zdvinout strecha a potom tam je mista habakuk.Pokud bych chtel praktickou,skladnou,jednoduchou lod,sel bych do ni.Neni to lod pro moje potreby ale jako rodinna vikendovka je skvela.Tady ve statech se opravdu da koupit do 10.000,00 dolacu v dobrem stavu.Dokonce jsem skoro koupil 22 stopovku za 800 i s trailerem.Sice byla na opravu,ale za pul roku by byla vode,nakonec jsem koupil co jsem koupil.
Jooo a ta modra beauty s mahagonovou? kabinou je opravdu lod k zamilovani.Doufam,ze ta moje bude jeste krasnejsi.
Jooo a ta modra beauty s mahagonovou? kabinou je opravdu lod k zamilovani.Doufam,ze ta moje bude jeste krasnejsi.
- olaf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
ahojky
potřeboval bych prosím poradit
kdysi jsem koupil otevřenou závodní plachetnici, která je celá mahagonová a obšívka je nýtována takovýmy mosaznýmy nýty, je to výroba východní německo, asi 60 léta ale nevím, má to ještě spouštěcí ocelový kýl, dřevěný stěžň a je dlouhá asi 6m
je to perfektní práce
chybí mě ale plachta atak nevím co mám shánět
děkuji za radu
olaf
potřeboval bych prosím poradit
kdysi jsem koupil otevřenou závodní plachetnici, která je celá mahagonová a obšívka je nýtována takovýmy mosaznýmy nýty, je to výroba východní německo, asi 60 léta ale nevím, má to ještě spouštěcí ocelový kýl, dřevěný stěžň a je dlouhá asi 6m
je to perfektní práce
chybí mě ale plachta atak nevím co mám shánět
děkuji za radu
olaf
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ještě k Mac Gregoru 26. Typický motorsailer jako Haber 660, nebo Sportlake 660 to asi není . Kajuta je při bočním pohledu poměrně nízká ale loď má trochu vyšší bok než je obvyklé. Vypadá to ale dobře a myslím , že žádná jiná loděnice něco podobného nedělá. Jako plachetnice s vodním balastem má 7,90x2,4, ponor 70cm, 26m2 plachet , hmotnost cca 1.700 kg. ( Z toho balast 680 kg) Bez vodního balastu , který se dá vypouštet za plavby to jde s padesátikoňovým motorem do kluzu a rychlost je jak už někdo psal 45 km/h. Je zajímavé že jako plachetnice má dvě kormidla a když jede na motor kormidla se zvednou a pak kormidluje motorem jako motorák. Uvnitř slušně vybavený stojná výška už tu taky proběhla. Okna kolem dokola, nepotopitelný a další americké vymoženosti jako držáky na skleničku s rumem a podobně. U nás jsem zatím potkal jen dva. Jeden bez stěžně jako motorák kotví na Staré Živohošti pod chatama a s majitelem jsem mluvil a nechal mě ho prohlédnout. Ten ale vůbec neví co vlastně má. Druhý už jako plachetnice vloni kotvil kousek od hráze na té straně co parníky.(Slapy) Toho jsem jezdit neviděl ale až ho potkám určitě dám s majitelem řeč. V evrobě jich v inzerátech moc není ale občas se mihne. Na zh-boote viz minulý můj příspěvek jsou dva ten levnější za 9.000€. Jinak Mac Gregor je velmi stará firma a málo kdo ví, že například u nás dříve velmi oblíbený kajutový člun Vltavan je od tohoto konstruktéra, akorát trochu zmenšený pro tehdejší československé vody.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů