Strašná búrka na mori
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
Opravdu zajímavé počtení. Ty příběhy by se měly snad vázat, aby si člověk neustále opakoval, co vše se může stát. Ten řetěz od kormidelního kola dolů k převodům, to není žádný střízlík. A jak dovede vypéct.
Ten vjezd do Bonifacia znám. Za příznivého počasí. A hned jsem si říkal jak se tam asi vplouvá, když to duní.
BTW: 36 hodin motorovat, to by mě omývali....
Ten vjezd do Bonifacia znám. Za příznivého počasí. A hned jsem si říkal jak se tam asi vplouvá, když to duní.
BTW: 36 hodin motorovat, to by mě omývali....
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
mráz
mi běhal po zádech, když jsem si to přečetl a to je "jen" středozemí, takže z toho vyplývá, že i při současné technice-meteorologické nelze se spolehnout na hlášené předpovědi. ona si to ta příroda udělá jak ona bude chtít a předpovědi, nepředpovědi, stále musíme mít před ní respekt a to ne ledajaký. Zdraví Pecho
odpověď - pecho
Bohužel se nám diskuze o zde probírané vichřici dostala omylem do jiných vláken, takže ji vracím sem:
http://www.cany.cz/index.php?option=com ... &Itemid=43
Zde o ní výše píše "Komín".
Myslím, že poučení je jednoduché.
Máme-li nejasnou meteorologickou situaci, získanou nejlépe z více jak jednoho zdroje, neměli bychom do ní vyplouvat, nechceme-li riskovat.
Jak praví Murphy: Může-li se něco pokazit, pak se to pokazí!.
Jak by se ovšem rozhodli oni a pravděpodobně ani jak bychom se rozhodli sami ovšem těžko předvídat, protože jinak se to hodnotí následně a jinak v situaci, kdy jsme pod časovým tlakem, kdy přeplavba je načasovaná, hrozí penále a další komplikace a jinak následně po akci, kdy víme, jak to dopadlo. Je to někdy fakt složité, protože k vyplutí mnohdy tlačí i sama posádka, která neumí zvážit rizika a je natěšená plout.
Pecho se ptá na situaci, ve které se ocitl Milan a popisuje ji na webu ČANY:pecho píše:...Rendo, ... Zajímalo by mě, jaké ponaučení nebo jakou zkušenost získali a v případě, že by se dostali do podobné situace-časová tíseň a zprávy o počasí atd. atd. jak by se nyní zachovali. Zdraví Pecho
http://www.cany.cz/index.php?option=com ... &Itemid=43
Zde o ní výše píše "Komín".
Myslím, že poučení je jednoduché.
Máme-li nejasnou meteorologickou situaci, získanou nejlépe z více jak jednoho zdroje, neměli bychom do ní vyplouvat, nechceme-li riskovat.
Jak praví Murphy: Může-li se něco pokazit, pak se to pokazí!.
Jak by se ovšem rozhodli oni a pravděpodobně ani jak bychom se rozhodli sami ovšem těžko předvídat, protože jinak se to hodnotí následně a jinak v situaci, kdy jsme pod časovým tlakem, kdy přeplavba je načasovaná, hrozí penále a další komplikace a jinak následně po akci, kdy víme, jak to dopadlo. Je to někdy fakt složité, protože k vyplutí mnohdy tlačí i sama posádka, která neumí zvážit rizika a je natěšená plout.
- Komín
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 225
- Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpověď - pecho
pecho píše:...Rendo, ... Zajímalo by mě, jaké ponaučení nebo jakou zkušenost získali a v případě, že by se dostali do podobné situace-časová tíseň a zprávy o počasí atd. atd. jak by se nyní zachovali. Zdraví Pecho
Zkušenosti, které jsme plavbou získali, jsou nepopsatelné. Myslím, že to co jsme prožili o letošních velikonocích, neprožijí někteří jachtaři ani za deset let. Když jsme si o svých zážitcích v průběhu další plavby povídali, v legraci jsme konstatovali, že jediné, co jsme neprocvičovali byl "muž přes palubu". Naštěstí, už by ho nikdo nenašel. Ale někde uvnitř každého z nás se zmnohonásobil respekt před sílou moře a větru.
Pro mě osobně bylo velmi poučné jednání našeho kapitána. Za žádné situace neztratil hlavu a rozvahu ( nebo to alespoň nedal znát ) a to nás všechny uklidňovalo a motivovalo jednat věcně a bez paniky. Díky tomu jsme bez diskuzí plnili jeho rozkazy. A to je další ponaučení - kapitán musí mít takový respekt, aby celá posádka jednala podle něho - on nese odpovědnost za jejich zdraví a životy, za loď . Vůbec si nedovedu vybavit, jestli jsem měl i v těch nejhorších chvilkách u Bonifacia strach, asi jsme neměli čas na to myslet, ale dneska, když si na to vzpomenu, mám mrazení okolo žaludku.
Překvapilo mě, co všechno naše loď vydržela. Asi bude hodně pravdy na tom, že v bouři je pro loď nejnebezpečnější pevnina.
Pokud bych se jako kapitán dnes dostal do podobné situace , asi bych vyplul. Nevyplouvali jsme ve chvatu - v přístavu jsme byli od sobotního poledne, celé odpoledne a večer jsme věnovali přípravě a vyplouvali jsme v neděli dopoledne, předpověď neříkala nic o bouři a větru přes 70 uzlů, a loď, která plula s námi a neměla žádnou závadu se v pořádku i když s vypětím všech sil posádky dostala do přístavu v Bonifaciu. Defekt nebo závada na lodi se nedá předvídat a může posádku ohrozit i za daleko mírnějších podmínek.
Snad jen ta GPSka, na každou plavbu teď vozím dvě svoje.
Nejdůležitější zkušenost: Mám pilného a starostlivého anděla strážného, ale raději ho vědomě nebudu zkoušet.
Krásně jste tu popisovali vaši jarní plavbu,někteří se zúčastnili i nedávno proběhlé akce Keep West.Kde jsou zážitky?
Říkala jsem si, že nechám Windwarda trochu vydechnout,ale zvědavost je silnější.Popis jarní přeplavby byl super -jak postřehy posádky,tak i vyjádření kapitána.Nevím,jestli to patří do sekce Strašná burka,ale trošku jsem počasí sledovala a myslím,že se nenudili,i když tak zlé jako u Tunisu to asi nebylo.Tak sem s tím!
Říkala jsem si, že nechám Windwarda trochu vydechnout,ale zvědavost je silnější.Popis jarní přeplavby byl super -jak postřehy posádky,tak i vyjádření kapitána.Nevím,jestli to patří do sekce Strašná burka,ale trošku jsem počasí sledovala a myslím,že se nenudili,i když tak zlé jako u Tunisu to asi nebylo.Tak sem s tím!
Jeli jsme loni v cervenci (prez svatky). Sest lidi. Z toho 4 suchozemske krysy, kapitan a kapitanka.
Jeden clen posadky uz to popsal tady:
http://ketry.net/list/9/read/179318/page=3
pokud budou nejake dotazy budu muset konzultovat s lodnim denikem.
Jen bych dodala, ze lod i posadka byla po bource solidne prosolena (i rahno a stezen). Po prijezdu do Vela Luky si vetsina posadky sla jen tak postat na pevnou zem a tehotne osazenstvo fakt silne litovalo, ze si nemuze dat panaka na uklidnenou s ostatnima. Tretina posadky prisahala, ze uz se zpatky na lod nevrati, ale nedodrzel to nikdo. Krome ztraceneho radaroveho odrazece, utopenych osmicek zapomenutych na palube, praskle cocky jednoho fotaku a par dvirek na lodi, ktere sli opravit skody zadne.
Jeden clen posadky uz to popsal tady:
http://ketry.net/list/9/read/179318/page=3
pokud budou nejake dotazy budu muset konzultovat s lodnim denikem.
Jen bych dodala, ze lod i posadka byla po bource solidne prosolena (i rahno a stezen). Po prijezdu do Vela Luky si vetsina posadky sla jen tak postat na pevnou zem a tehotne osazenstvo fakt silne litovalo, ze si nemuze dat panaka na uklidnenou s ostatnima. Tretina posadky prisahala, ze uz se zpatky na lod nevrati, ale nedodrzel to nikdo. Krome ztraceneho radaroveho odrazece, utopenych osmicek zapomenutych na palube, praskle cocky jednoho fotaku a par dvirek na lodi, ktere sli opravit skody zadne.
Blesky
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo z vas nezazil blyskavici primo na lodi? Nas chytla letos bourka na Baltu, kdy se okolo nas obtocila bourkova mracna, ze kterych to blyskalo vpravo vlevo, ale nastesti tak 1-2 mile od lodi. Ale byl cas na diskuzi, jestli ma plachetka vyresene bleskosvody ze stezne nebo jestli mame ponorit do vody kotvu a uzemnit (uvodnit) ji pres predni steh. Nakonec bourka odtahla, ale otazky zustavaji.
Jednou jsem zazil peknou bourku v Holandsku na motorove lodi, byla to takova hezka obytna lod s kormidelnou uvnitr i venku. Byli jsme uprostred jezera, bourka jak blazen, jeden blesk za druhym a kormidloval jsem venku, manzelka sedela vedle me a uzivali jsme si to - proste mame radi bourku a tenkrat jsme i chteli zmoknout, no proste tak.. A kdyz jsem po cca pul hodine zakotvil, prisel ke me mistni rybar a rikal, ze mu dluzim 5 EUR, jelikoz se vsadil s kolegou, ze nas to urcite zabije.
Teprve pak jsem si to uvedomil, lod byla zelezna, i pri sezeni za venkovnim kormidlem byla nejvyssim bodem moje hlava
Teprve pak jsem si to uvedomil, lod byla zelezna, i pri sezeni za venkovnim kormidlem byla nejvyssim bodem moje hlava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů