Nepsaná pravidla na lodi
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Dokumentaristi majú výnimku. Tiež závisí na tom kto ťa učil jazdiť na lodi. Mňa Palo Macháček, morský vlk čo oboplával zemegulu a on to považoval za velmi dôležité, aby nikto nestál na schodkoch a som presvedčený, že vedel prečo. Ja som sa s tým stotožnil, ale ako som napísal na začiatku, velmi často sa to porušuje. Je to naozaj pohodlný flíček, ale naozaj to ostatným bráni v pohybe.
- koudy
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 73
- Registrován: ned zář 03, 2006 10:36 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
když už jsme u těch zvyků a tradic, myslim že spousta z nich vznikla čistě z praktického hlediska. Když jsem absolvoval svý první plavby (jako člen posádky) tak jsem se vždy setkával s názorem: dopředu chodit zásadně po závětrné straně, hlavně kvůli možnosti přeletění ráhna. Nedavno jsem se plavil s kapitánem o kterýmu si troufám napsat že je to téměř profík a ten zas zastával názor že po návětrný straně je to bezpečnější a praktičtější. Po který straně chodíte?
Souhlas, jedině návětrná.
Ono taky když se "umývá paluba", tak bych tam dolů nikoho nedostal.
Z čistě praktického hlediska:
- O nechtěné halze se dá uvažovat při plavbě na zaďák, kdy je hlavní otěž vypuštěná. V tomto případě není nahoře a dole, je to úplně jedno a já toto nebezpečí eliminuji přikurtování ráhna k bočnímu vantu horolezeckým úvazkem a karabinami. Při plavbě na motýla mám na závětrnější straně kosatku, ale to snad všichni.
- Pokud pluji v ostrém kurzu na vítr, je otěž dotažena, ráhno má minimální prostor k pohybu a k jeho pohybu na původní návětrnou stranu může snad dojít pouze přeostřením....
Ono taky když se "umývá paluba", tak bych tam dolů nikoho nedostal.
Z čistě praktického hlediska:
- O nechtěné halze se dá uvažovat při plavbě na zaďák, kdy je hlavní otěž vypuštěná. V tomto případě není nahoře a dole, je to úplně jedno a já toto nebezpečí eliminuji přikurtování ráhna k bočnímu vantu horolezeckým úvazkem a karabinami. Při plavbě na motýla mám na závětrnější straně kosatku, ale to snad všichni.
- Pokud pluji v ostrém kurzu na vítr, je otěž dotažena, ráhno má minimální prostor k pohybu a k jeho pohybu na původní návětrnou stranu může snad dojít pouze přeostřením....
- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
- jachtingFAN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Raději si zopakujte COLREG, než se zabývat takovými hovadinami.
Naposledy upravil(a) Anonym dne úte lis 13, 2007 8:59 pm, celkem upraveno 1 x.
- jachtingFAN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Možná jsem to napsal trochu ostřeji, než jsem měl na mysli. Omlouvám se. Možná jsem nebyl v nejlepším rozmaru.....
Mě také zajímají nepsaná pravidla, jen mě připadá to pátrání po neexistenci zeleného jachtařského oblečení trochu uhozené. Jsou asi barvy, které na moře nějak přirozeně patří: modrá-voda, bílá-pěna, žlutá-bezpečnost, červená-nevím. Jsou to barvy výrazné a efektní, dobře se prodávají. Zelená a hnědá asi patří spíše do lesa. Nic hlubšího bych v tom nehledal.
Mě také zajímají nepsaná pravidla, jen mě připadá to pátrání po neexistenci zeleného jachtařského oblečení trochu uhozené. Jsou asi barvy, které na moře nějak přirozeně patří: modrá-voda, bílá-pěna, žlutá-bezpečnost, červená-nevím. Jsou to barvy výrazné a efektní, dobře se prodávají. Zelená a hnědá asi patří spíše do lesa. Nic hlubšího bych v tom nehledal.
Baharis píše:Možná jsem to napsal trochu ostřeji, než jsem měl na mysli. Omlouvám se. Možná jsem nebyl v nejlepším rozmaru.....
Mě také zajímají nepsaná pravidla, jen mě připadá to pátrání po neexistenci zeleného jachtařského oblečení trochu uhozené. Jsou asi barvy, které na moře nějak přirozeně patří: modrá-voda, bílá-pěna, žlutá-bezpečnost, červená-nevím. Jsou to barvy výrazné a efektní, dobře se prodávají. Zelená a hnědá asi patří spíše do lesa. Nic hlubšího bych v tom nehledal.
.. se mi taky zelena nelibi
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
My na naší loďce chodíme dopředu zásadně po prostředku. A to z těhto důvodů.
1) ani začátečníci s tím nemohou mít problém, jelikož zde odpadá dilema zdali je lepší návětrná nebo závětrná strana.
2) stále je čeho se držet tj. kokpit, stěžeň, bejbyvant ( pro Denise bejbystág), přední stěh, příďový koš. Při cestě zpátky je to naopak.
3) po ochoze stejně chodit nemůžeme, jelikož ho nemáme
4) máme bekdekr
5)jsem rád, že ho máme, protože mít to hrozné dilema po které straně chodit, tak snad skončím s jachtingem.
6) zítra jedeme na dovolenou, 3 týdny po českých vodách po trase Slapy- Orlík.
7)jachtingu a jachtařům zdar!!!
1) ani začátečníci s tím nemohou mít problém, jelikož zde odpadá dilema zdali je lepší návětrná nebo závětrná strana.
2) stále je čeho se držet tj. kokpit, stěžeň, bejbyvant ( pro Denise bejbystág), přední stěh, příďový koš. Při cestě zpátky je to naopak.
3) po ochoze stejně chodit nemůžeme, jelikož ho nemáme
4) máme bekdekr
5)jsem rád, že ho máme, protože mít to hrozné dilema po které straně chodit, tak snad skončím s jachtingem.
6) zítra jedeme na dovolenou, 3 týdny po českých vodách po trase Slapy- Orlík.
7)jachtingu a jachtařům zdar!!!
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
To jerryx:
to víš, že jo, vyzkoušel. Praktikuji to tak každý rok.
Mám na mysli velikost lodě cca 6 - 8 m.
Když už jdou vlny přes luknu, nepluji, to si nemůžu dovolit.
Mám na mysli moře, které pěkně houpe, že se držíš jako klíště, ale voda ještě není na palubě. Sprcha od vln se nepočítá..
V těžších podmínkách většinou musím kormidlovat sám a dopředu posílám mladého. Je to přes luknu i pro něj snaží a jistější. Jinak bych ho musel vázat.
Takto se natáhne z lukny a je to v pohodě.
Potřebuji vlastně pomoc jen v jednom případě. Mám asi malý buben na rollfocku a špatně se tam namotává lanko. Při vytahování kosatky je třeba ho pohlídat a případně ho trochu usměrnit. Jinak tam není nic potřeba.
to víš, že jo, vyzkoušel. Praktikuji to tak každý rok.
Mám na mysli velikost lodě cca 6 - 8 m.
Když už jdou vlny přes luknu, nepluji, to si nemůžu dovolit.
Mám na mysli moře, které pěkně houpe, že se držíš jako klíště, ale voda ještě není na palubě. Sprcha od vln se nepočítá..
V těžších podmínkách většinou musím kormidlovat sám a dopředu posílám mladého. Je to přes luknu i pro něj snaží a jistější. Jinak bych ho musel vázat.
Takto se natáhne z lukny a je to v pohodě.
Potřebuji vlastně pomoc jen v jednom případě. Mám asi malý buben na rollfocku a špatně se tam namotává lanko. Při vytahování kosatky je třeba ho pohlídat a případně ho trochu usměrnit. Jinak tam není nic potřeba.
- Majsner
- nováček na fóru
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned lis 29, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mladá Boleslav
Zdravení lodí
Měl bych jednu připomínku, zvlášť pro zahraniční plavby. Na kurzu VMP nás učili na žádnou okolo proplouvající loď přátelsky nemávat, neboť by to mohlo být považováno za žádost o pomoc. Podle semaforové abecedy se žádá o pomoc vzpaženými rukami ve tvaru Y. Jasně, že mávat budeme většinou jenom jednou rukou, ale kapitán druhé lodi nemůže tušit, že tu druhou zrovna nemám zlomenou... Takže pokud připluje (a třeba i přes naše námitky kvůli jazykové bariéře) nás odtáhne do přístavu a podobně, má nárok na odškodné. Takže zdravit, ale s rozmylsem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů