motor Honda 4takt - BF 2,3HP - bude stačit ?
Moderátoři: Pepa, david, vilma
motor Honda 4takt - BF 2,3HP - bude stačit ?
Dobrý den, ahoj
Objevil jsem na internetu motor Honda 2,3HP s dlouhou nohou 4takt. Mám 6m plachetnici Atol s pevným kýlem. Cena tohoto motoru je cca 21tis. Chtěl jsme se zeptat zda nemáte někdo zkušenosti s tímto motorem na plachetnici. Zda to utáhne nebo ne.Nebo jaký máte názor na výkon pro plachetnici. Také přemýšlím o starším Tohatsu 5HP-2takt za 16tis , stáří 7let. Prosím co bude lepší pro mojí plachetnici. Děkuji Lukáš
Objevil jsem na internetu motor Honda 2,3HP s dlouhou nohou 4takt. Mám 6m plachetnici Atol s pevným kýlem. Cena tohoto motoru je cca 21tis. Chtěl jsme se zeptat zda nemáte někdo zkušenosti s tímto motorem na plachetnici. Zda to utáhne nebo ne.Nebo jaký máte názor na výkon pro plachetnici. Také přemýšlím o starším Tohatsu 5HP-2takt za 16tis , stáří 7let. Prosím co bude lepší pro mojí plachetnici. Děkuji Lukáš
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Neznám váhu tvé lodě.
Pro porovnání ti pošlu parametry moje.
Loď prázdná 1250kg (dle projektu), zpravidla naložená mnohem víc.
První motor 2T Mariner 4HP - na přehrady v pohodě, ale na moři proti vlnám nebo proti proudu jsem cítil, že je tak na hraně bez velké rezervy.
Letos už na moři s motorem 2T Yamaha 8HP. To bylo jiné.
Fif má cca poloviční váhu (Avar Micro) a jezdil na moři myslím s právě vzpomínanou Hondou 2,3HP. Zkus se ho ještě zeptat.
Na přehrady, kde jsou vlny minimální, by to mohlo stačit. Záleží jakou máš váhu. Rezerva ve výkonu není špatná. A starý motor neznamená špatný. Ten Mariner jsem bral také starý, ani nešlo dohledat jak moc starý a běhá spolehlivě (po servisu).
Na přehrady tedy stačí, na moře bych volil silnější.
Pro porovnání ti pošlu parametry moje.
Loď prázdná 1250kg (dle projektu), zpravidla naložená mnohem víc.
První motor 2T Mariner 4HP - na přehrady v pohodě, ale na moři proti vlnám nebo proti proudu jsem cítil, že je tak na hraně bez velké rezervy.
Letos už na moři s motorem 2T Yamaha 8HP. To bylo jiné.
Fif má cca poloviční váhu (Avar Micro) a jezdil na moři myslím s právě vzpomínanou Hondou 2,3HP. Zkus se ho ještě zeptat.
Na přehrady, kde jsou vlny minimální, by to mohlo stačit. Záleží jakou máš váhu. Rezerva ve výkonu není špatná. A starý motor neznamená špatný. Ten Mariner jsem bral také starý, ani nešlo dohledat jak moc starý a běhá spolehlivě (po servisu).
Na přehrady tedy stačí, na moře bych volil silnější.
Naposledy upravil(a) Libor dne pon črc 30, 2007 1:13 pm, celkem upraveno 1 x.
4takt 2,3HP nový nebo starší 2takt 5HP
ahoj, dík za odpovědi. Ted fakt nevím váhu mojí lodi nenaložené odhaduji tak na cca 750kg ale možná je to více,méně, opravdu netuším. Naky fotky mám tady na webu své lodi v sekci moje lod. Nevím zda mám koupit tu novou hondu 4takt 2,3HP za 21tis nebo starší . r.v. 2000 Tohatsu 5HP (moc nepoužívaný) 2-takt. za cenu 16tis po servisu. Do čeho by jste šli vy? Poradte pls. Děkuju
Tohatsu 5HP - zkušenosti
Libor píše:Radit je těžké, každý má jiné podmínky.
Já bych volil Tohatsu 5HP a měl bych to i na moře, kdybych se vydal.
Obecně mi sedí celkem dobře dvoutakty - malé lehké, živé už odspodu.
A spočítej si jak dlouho by jsi za těch ušetřených 5 tis. mohl plout.
dík za názor. Asi bude lepší mít silnější motor, v každém případě se sjedu na ten motor kouknout a uvidím. Když bude vypadat a vrčet pěkně tak ho asi vezmu. Na moře se s mojí plachetnicí Atol asi nechystám. Myslím že na to fakt není. Rozměry...atd. Tam bych si spíše pronajmul nakou plachetnici. Jak máš umístěný tvůj motor na plachetnici? Máte tady někdo zkušenosti s tímto typem motoru Tohatsu 5HP-2T ?děkuji
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Na moře se s mojí plachetnicí Atol asi nechystám. Myslím že na to fakt není. Rozměry...atd.
Tímto neargumentuj, v tom to není.
Podívej se na rozměry moje 6,5m + ploutev.
Nebo Fif - Avar Micro 5,5m
Umístění viz foto. Je to pantograf co má 3 polohy (na fotce horní poloha).
Naposledy upravil(a) Libor dne pon črc 30, 2007 2:35 pm, celkem upraveno 2 x.
moře - Atol
To Libor - dobře, neříkám že moje 6m plachetnice by nemohla být na moři. Mohla samozřejmě, ale rozhodně to neplánuji (obtížný převoz, nedostatečná výbava lodi na moře..atd.) , budu s ní na přehradě. ale i tam občas pěkně fouká do zátoky, nebo naopak přestane foukat a velké vzdálenost ke kotvišti, ten motor 2,3 HP by asi možná stačil ale 5HP bude frčet určo lepší..uvidím jak bude vypadat.
- Ferdinand
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 321
- Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Předklášteří
Motor.
Samo, kup si ten 5 Hp od Tohatsu, ale připrav se na to, že budeš jezdit pořád jen na volnoběh . Tady ty motory nemůžou mít moc naběhaný, kde ? a kdy ? Pár hodin za rok provozu ?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
U nás v Bratislave je chlapík, čo vozí ojazdené motory z Nemecka a Švajčiarska, 5 k 4-takt starý 3 roky predáva za cca 22 tis Sk, čo je asi 18-19 Kč.
Ja som si kúpil na 5m plachetničku 5k 4 takt a kamarát má na Pirátovy tiež 5k 4-takt a je to akurát, má tam výkonovú rezervu a za normálnych okolností ide na malý plyn a motor len tak šepoce. Dvojtakt neber, pri pomalej jazde a ešte keď ti fúka vietor do kokpitu to dosť smrdí. Na gumáku mám 15k Yamahu 2-takt, tam sa dáva olej 1:100 !!! a žiadna sláva, smrdí a smrdí.
Ja som si kúpil na 5m plachetničku 5k 4 takt a kamarát má na Pirátovy tiež 5k 4-takt a je to akurát, má tam výkonovú rezervu a za normálnych okolností ide na malý plyn a motor len tak šepoce. Dvojtakt neber, pri pomalej jazde a ešte keď ti fúka vietor do kokpitu to dosť smrdí. Na gumáku mám 15k Yamahu 2-takt, tam sa dáva olej 1:100 !!! a žiadna sláva, smrdí a smrdí.
chlapek ze Slovenska
To Denis, máš na toho chlapka naky kontakt. Mohl by jsi mi ho prosim poskytnout.. mail, telefon, web, cokoliv. Co ty si myslis o tom 2,3HP stačil by na tu plachetnici ? Zase mit zbytečně silny když muzu mit za 21tis novy 4takt. Dík Lukáš
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ja som od toho chlapíka kúpil už štvrtý motor a každý z nich bol bezchybný. 5k motory má vždy s dlhou nohou, vyzerajú ako z výkladu a na plachetnici majú najazdené pár hodín. Švajčiary a Nemci sú pedanti, večšina z nich sa stará, je to aj otázka prestýže. Tie dvojtakty čo som kupoval boli tiež dvoj-trojročné, ale bolo vidieť že ich ozaj používali. Ja som tú 15k yamahu obúchal ešte viac, ale jazdí ako hodinky. To že je ten motor starší by som sa nebál, keby mal 15-20 rokov, to by bolo iné. Samozrejme že ti 2,5 koňový motor bude stačiť, ale ja som zástancom dimenzovania motora na medzný stav. Vezmi si, že by si mal v lodi 4 ludí, 200 litrov vody a je poriadna búrka. Ten 5k motorek pojde na plné pecky a bude mať čo robiť. Ja som kúpil pre seba 5 k. S tou zárukou to vidím tak, že 3-ročný motor ktorý sa používal na plachetnici je už zabehnutý a preverený, ak na ňom aj bola uplatňovaná reklamácia, tak to môžeš brať aj tak, že už má muchy vychytané. Telefon ti pošlem v SZ. Pri kúpe vystavuje kúpnu zmluvu s overeným podpisom u notára.
To Denis : dík za kontakt , pošli mi ho teda jako SZ, zkusím toho pána kontaktovat a uvidím. Bratislava taky neni zrovna moc blízko jsem kousek od Prahy
To Libor : Libore ten držák na motor jsi dělal nebo to je kupovany, z jakyho materialu co přesně je, kde se to da sehnat nebo jsou naky planky na vyrobu takoveho držáku na motor. Děkuji
To Libor : Libore ten držák na motor jsi dělal nebo to je kupovany, z jakyho materialu co přesně je, kde se to da sehnat nebo jsou naky planky na vyrobu takoveho držáku na motor. Děkuji
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Dnes som bol s kamarátmi v Bratislavskej predajni Avar jachtu a prišiel tam česky rozprávajúci pán. Žiadna zvláštnosť, ale keď nám povedal, že prišiel z Mělníka pre držiak motoru, pretože v Prahe ani v Brne ho nemali, tak nám teda padla sánka. Ten džiak je z nerezu, sklopný a stojí menej ako 3000,-Kč, to sa neoplatí vyrábať a ani to tak dokonale nikdy nevyrobíš.
Myslím že taký dovozcovia ojazdených motorov budú aj v Čechách, ale možno majú vyššie ceny, ťažko povedať.
Myslím že taký dovozcovia ojazdených motorov budú aj v Čechách, ale možno majú vyššie ceny, ťažko povedať.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Libore ten držák na motor jsi dělal nebo to je kupovany, z jakyho materialu co přesně je, kde se to da sehnat nebo jsou naky planky na vyrobu takoveho držáku na motor. Děkuji
Ten držák byl už v ceně lodě a je z nerezu. Je podobný jako tento:
Jen tam mám plynové vzpěry jako jsou u 5. dveří u aut a po 4 letech úplně odešly.
Do 8HP stojí 90,-EUR. Hlavně je potřeba si pohlídat váhu motoru a dle ní volit držák.
Více zde
Oba motory, jak jetý Mariner, tak nový Yamaha, jsem kupoval u dealera Yamaha z Lipníku - viz odkaz v levém sloupci nahoře ( http://jachting.info/modules.php?name=C ... age&pid=12) , nebo přímo http://www.zizi.cz/
držák motoru
To Denis: dík za kontakt, no tak snad nebude problém ten držák sehnat, vyrábět ho asi fakt nemá cenu, pže vyrobit ho tak aby fungoval tak pěkně jako ten kupovanej to asi těžko. A ten držák určitě něco vydrží, takže investice se vyplatí.
To Libor : Dík Libore za obrázky , ten na obrázku vypadá moc pěkně a bytelně. Něco takového budu muset koupit, koukal jsem na Avar yachtu a tam mají z duralu, lehký atd. ten by mohl stačit.
Dík
Už se těšim až budu mít jistotu, myslím motor. Ale jezdit jenom na plachty taky jde, hlavně se naučím, při velkym větru do zátoky, žádná sranda vyject. Ale pro začátečníka nejlepší škola bez motoru. Aspon se to naučim pořádně. Nastartovat motor je asi jednodušší.
To Libor : Dík Libore za obrázky , ten na obrázku vypadá moc pěkně a bytelně. Něco takového budu muset koupit, koukal jsem na Avar yachtu a tam mají z duralu, lehký atd. ten by mohl stačit.
Dík
Už se těšim až budu mít jistotu, myslím motor. Ale jezdit jenom na plachty taky jde, hlavně se naučím, při velkym větru do zátoky, žádná sranda vyject. Ale pro začátečníka nejlepší škola bez motoru. Aspon se to naučim pořádně. Nastartovat motor je asi jednodušší.
konečný výběr
Zdravim, tak nakonec vyhrál 4takt 2,5HP od Suzuki, nový motor se zárukou, hlavní rozhodování bylo kvůli tomu že tahat se s 25kg motorem na lodi a nebo s motorem ktery ma 13kg je celkem rozdíl a nakonec vyšel jenom o 1000kč dráže. Což myslím je vpohodě. Jediná nevýhoda je krátká noha ale to už by neměl být problém přizpůsobit pomocí držáku. Snad to teda půjde. Až ho otestuji tak napíšu jestli opravdu stačí výkonostně. Lukáš
Pánové, obracím se na vás s dotazem, zda nevíte, kde by se dala sehnat tato: http://www.nauti.pl/pub/img/32.jpg deska na pantograf? Zatím tam mám dřevenou, ale časem bych ji raději vyměnila za desku z PVC, to dřevo přeci jen trpí více a plast je plast. Díky za jakýkoli nápad
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
V Praze mají ten polypropylén v tyčích i deskách ve Feroně. Musí se vzít celá deska nebo tyč. Ceny ale jsou dosti nelidové. Ten materiál je dosti tvrdý a bál bych se, že
po tom budou utahovací šrouby klouzat. Rozhodně kus kvalitní vodovzdorné překližky je praktičtější. Zrcadla se z ní taky dělají a vydrží zatraceně dlouho.
po tom budou utahovací šrouby klouzat. Rozhodně kus kvalitní vodovzdorné překližky je praktičtější. Zrcadla se z ní taky dělají a vydrží zatraceně dlouho.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů