člun Suzumar, Yam
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pozeral som tú Nemeckú stránku čo tu dal Brut a tie Bombardy tam majú velmi slušnú cenu. Tiež je zaujímavý rozdiel vo váhach oproti Suzumaru, čím to je neviem. Znovu som si overil že na Suzumar 390 cm sa môže zavesiť len 15 k motor, ale o to večšia záhada je že na mojom člne je štítok s údajom 17,8 KW ???
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to halladin: Nějak mi tebou udaná cena nesouhlasí s ceníkem Czechmarine ale to není podstatné. Já jsem již dávno přestal řešit
co je kde vyrobené, koukám jak je to vyrobené a za jakou cenu to mohu koupit. Shánění nejnižší ceny na internetu je spíše druh
sportu a zábavy. Mě by více zajímalo, jak se ti ten člun líbí a jak jej hodnotíš co se týče výbavy a provedení.
co je kde vyrobené, koukám jak je to vyrobené a za jakou cenu to mohu koupit. Shánění nejnižší ceny na internetu je spíše druh
sportu a zábavy. Mě by více zajímalo, jak se ti ten člun líbí a jak jej hodnotíš co se týče výbavy a provedení.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
to tatas -cena je zaokrouhlená, na celé eura. bylo to nějak 923,xx s 19 % DPH. Tu cenu jsem předtím napsal blbě, omlouvám se. Fakturu jsem ale dostal v Kč
Loď jsem ještě nenafoukl, akorát vybalil z krabic, a zabalil do tašek. A zděsil se, jak je ta potvora těžká, a co zabere místa
Takže - na fotkách a v katalogu se mi líbí moc
V reálu nemůžu sloužit.
já taky neřeším co kde bylo vyrobeno. Bylo to jen lehounké rýpnutí, ale ne do Tebe
Loď jsem ještě nenafoukl, akorát vybalil z krabic, a zabalil do tašek. A zděsil se, jak je ta potvora těžká, a co zabere místa

Takže - na fotkách a v katalogu se mi líbí moc

V reálu nemůžu sloužit.

já taky neřeším co kde bylo vyrobeno. Bylo to jen lehounké rýpnutí, ale ne do Tebe

- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Teda nedá se nic dělat, musim také přispět se svou troškou a to vlastní zkušenost
se šlunem s nafukovacím dnem.Mám qiksilver 340 s nafukovací podlážkou a 15k Tohatsu.
Meteriál podlážky nevypadá, že by se hned lekl, když šlápneš na kamínek, který tam zůstal.
Na vodě se chová velmi pěkně až do rychlosti okolo 30km/h, měřili kluci když sem byl na Dunaji.Pak zbývá ještě kousek plynu, rychlost se nezvýší a člun se začne kroutit.To mne netrápí
protože jezdit na plný plyn není ze známých důvodů dobrý nápad.Člun se do kufru Octavie vejde, a při troše štěstí tam poskládáš i ten motor a příslušenství a trošku místa zbyde.
Já koupil 2-takt a koupil bych zas, je jednoduchej a lehkej a omezení provozu v horizontu 10-15let se nebojim, a do té doby se výrobci snad naučí dělat 4takty lehčí.
Jinak čínský kvality u motoru bych se ještě chvilku bál.
Danda
Jo ještě délku 3,4m bych považoval za OPRAVDU MINIMÁLNÍ a to sme už jen dva dospělí.
Až budu kupovat další koupim o něco delší.
se šlunem s nafukovacím dnem.Mám qiksilver 340 s nafukovací podlážkou a 15k Tohatsu.
Meteriál podlážky nevypadá, že by se hned lekl, když šlápneš na kamínek, který tam zůstal.
Na vodě se chová velmi pěkně až do rychlosti okolo 30km/h, měřili kluci když sem byl na Dunaji.Pak zbývá ještě kousek plynu, rychlost se nezvýší a člun se začne kroutit.To mne netrápí
protože jezdit na plný plyn není ze známých důvodů dobrý nápad.Člun se do kufru Octavie vejde, a při troše štěstí tam poskládáš i ten motor a příslušenství a trošku místa zbyde.
Já koupil 2-takt a koupil bych zas, je jednoduchej a lehkej a omezení provozu v horizontu 10-15let se nebojim, a do té doby se výrobci snad naučí dělat 4takty lehčí.
Jinak čínský kvality u motoru bych se ještě chvilku bál.
Danda
Jo ještě délku 3,4m bych považoval za OPRAVDU MINIMÁLNÍ a to sme už jen dva dospělí.
Až budu kupovat další koupim o něco delší.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Rozhodující pro velikost motoru je štítek na člunu! V různých katalozích se údaje různí ale většinou nepíší maximální ale
doporučený! výkon nebo motor.
Na ježdění po Dunaji je lepší větší člun. Pokud ale s ním jede člověk pouze na dovolenou k moři, tak je to zbytečný přepych.
Soudě podle dosti velkého množství inzerátů na prodej člunů s motorem po jedné nebo dvou dovolených, soudím že na to přišlo
více lidí.
To s tím zavíráním člunů s nafukovací podlahou je všeobecně známo a proto se tam dávají slabší motory.
Nový dvoutakt je již nyní problém sehnat a bude hůře a tak ti nezbude než koupit čtyřtakt.
doporučený! výkon nebo motor.
Na ježdění po Dunaji je lepší větší člun. Pokud ale s ním jede člověk pouze na dovolenou k moři, tak je to zbytečný přepych.
Soudě podle dosti velkého množství inzerátů na prodej člunů s motorem po jedné nebo dvou dovolených, soudím že na to přišlo
více lidí.
To s tím zavíráním člunů s nafukovací podlahou je všeobecně známo a proto se tam dávají slabší motory.
Nový dvoutakt je již nyní problém sehnat a bude hůře a tak ti nezbude než koupit čtyřtakt.
- cervik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
To Halladin, už si sa dočkal? Pamätám si, že keď ja som dovliekol 74 kg ťažký Adventur / 4m/ na 4 poschodie paneláku do bytu , tak moja prvá robota bola vysťahovať obyvák a čln v celej svojej kráse nafúkať na zdesenie mojej rodiny / 1+2/ nahodiť aj strechu a kochať sa nad novotou bielučkého Hypallonu. A čo Ty ?
Good luck novej lodi !

Good luck novej lodi !




- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
K tomu člunu by to chtělo elektrickou pumpu na alespoň 300mBar. Protože se buřty foukají na 250 a kýl na 350mBar. To našlapat
je pěkná makačka. A při balení to vycucat je taky dřina. Já měl tu elektro-kraftgeblase co mají Czech marine za 112EUR ta fouká
300mBar a teď jsem si u Marine sport v Praze koupil Super-turbogeblase za 140EUR a k tomu gelový akumulátor 12V/5Ah u
GM elektronik Praha (www.gme.cz) co dávají do UPS k PC.(typ: B-WP 5-12K za 325,-Kč 1,5kg 90x70x101mm) a nemám starost to kdykoliv nafouknout bez dřiny.
je pěkná makačka. A při balení to vycucat je taky dřina. Já měl tu elektro-kraftgeblase co mají Czech marine za 112EUR ta fouká
300mBar a teď jsem si u Marine sport v Praze koupil Super-turbogeblase za 140EUR a k tomu gelový akumulátor 12V/5Ah u
GM elektronik Praha (www.gme.cz) co dávají do UPS k PC.(typ: B-WP 5-12K za 325,-Kč 1,5kg 90x70x101mm) a nemám starost to kdykoliv nafouknout bez dřiny.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv kvě 15, 2008 11:03 pm, celkem upraveno 1 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
No nevím. Já se v těch Budějicích ptal pana Řepy, jestli se to dá s tou přibalenou pumpou nafoukat, a on tvrdil , že v pohodě jo. A že prý kupovat něco jiného je vyhazování peněz.
Nějaké elektrické pumpy doma mám, i když ne s tím tlakem. Nafouknu to, co budou stačit , a zbytek holt nožně - alespoň poprvé.
Pak se uvidí.
Nějaké elektrické pumpy doma mám, i když ne s tím tlakem. Nafouknu to, co budou stačit , a zbytek holt nožně - alespoň poprvé.
Pak se uvidí.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Pan Řepa má ty pumpy hodně drahé a já jsem tam nikdy nikoho neviděl něco našlapat. Mají na to elektriku tak se jim to mluví.
Ono našlapat ten tlak je trochu problém. Na začátek to chce aspoň vysavačem dát to množství. Chce to mít otevřené ventily.
Je dobré mít manometr do 0,6 mPa abys poznal kdy přestat šlapat. Všechny rotační větráky udělají max 80-110mBar a to je dost
málo. Na větší tlaky to chce pístovou pumpu a v těch není moc velký výběr.
Ono našlapat ten tlak je trochu problém. Na začátek to chce aspoň vysavačem dát to množství. Chce to mít otevřené ventily.
Je dobré mít manometr do 0,6 mPa abys poznal kdy přestat šlapat. Všechny rotační větráky udělají max 80-110mBar a to je dost
málo. Na větší tlaky to chce pístovou pumpu a v těch není moc velký výběr.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Benzínka je ti houby platná bez přípojné redukce a manometru. Jinak všichni výrobci člunů důrazně varují před foukáním
kompresorem asi dobře ví proč. Tím autokompresorem nic nenafoukáš to bylo jinde již probráno. Tlak 0,25 Atm neodhadneš
a při přefoukání a potom ještě ohřání sluncem si koleduješ o problém.
Na vodě bude taky na slunci, ne jenom na zahradě můžeš zkoušet za jak dlouho je třeba jej dofoukat. Já jsem zjistil, že chce
přifouknout za asi 14 dní. Ale bez manometru bych to nepoznal. Na přikrytí jsou perseniky nebo plachty.
kompresorem asi dobře ví proč. Tím autokompresorem nic nenafoukáš to bylo jinde již probráno. Tlak 0,25 Atm neodhadneš
a při přefoukání a potom ještě ohřání sluncem si koleduješ o problém.
Na vodě bude taky na slunci, ne jenom na zahradě můžeš zkoušet za jak dlouho je třeba jej dofoukat. Já jsem zjistil, že chce
přifouknout za asi 14 dní. Ale bez manometru bych to nepoznal. Na přikrytí jsou perseniky nebo plachty.
Já jsem ke svému člunu dostal šlapací pumpu,která je na nic.Koupil jsem si elektrickou turbo pumpu na 12V /takový fén/kterou člun předfouknu při otevřených ventilech /Halky Roberts/.Pak je rychle zavřu a na předepsaný tlak dofouknu vysokotlakou pumpou Bravo 6 s manometrem.Stačí k tomu i obyčejná dvojčinná pumpa z Makra za 199,-Kč.Při předfouknutí el.pumpou se tak nenadřu.vov
Jestlipak von nám sem ten zájemce vůbec chodí? Taková diskuze se mu tu rozproudila a nereaguje.Kalambur píše:Dalsi do klubu. Nechal som sa namotat BRUTom a kupujem cln. Precital som relevantne diskusie a chcem sa poradit.
Jazdit budem prevazne na Dunaji a okolitych ramenach, niekedy na viacdnove treky. Pocet osob 2-4 (na trek max. 2). Vynimocne to mozno zoberiem aj k moru. Skladovanie v pivnici, takze jedine nafukovacka, odniest a poskladat by to mal 1 clovek.
Moja predstava je 3.3-3.8m a 10HP. Rado (aka) Kalambur

http://www.kingsmarine.co.uk/Yam_Inflatable_Boats.htm
The 2007 Yam by Zodiac Inflatable Boats
-> Yam sa vyraba vo fabrike Zodiaku laebo je to len marketingovy trik?
The 2007 Yam by Zodiac Inflatable Boats
-> Yam sa vyraba vo fabrike Zodiaku laebo je to len marketingovy trik?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
To se nedá přesně říci. Je to různé dle toho kde jsou jaké volné kapacity. Některá řada se může dělat také jinde než je původní
sídlo. Stejně se to takřka všechno dělá v Asii a dnes už je jedno jestli v Číně,Korei,Taiwanu,Malysii nebo Filipínách.Kvalita bývá
standartní a jak se to povedlo poznáš až při provozu. Je to stejné u člunů i motorů. Bývá lepší koupit lehce jetý. U něho už by
mělo být jasné jak se povedl a ještě ušetříš. S reklamacemi je to u tohoto druhu zboží vždy trochu problematické, pokud to není
něco nad pochybu viditelné. (Jak bys chtěl reklamovat člun u kterého ti někde v cizině povolí spoj na válci a dokázet, že jsi ho
nepřefouknul?.) Pokud sám nestojíš u výroby, tak každý v reklamě může tvrdit co chce a může mít i pravdu. Na světě plave
strašná spousta gumových člunů, které jsou vyráběné nejrůznějšími technologickými postupy ke spokojenosti uživatelů, kteří
většinou neřeší kde byly vyrobeny. Když se v Blavě začli dělat VW Touaregy, tak se také kde kdo ošklíbal a již si zvykly.
Každý také nejezdí novým Mercedesem, nebo Rolsem. Pokud to nemáš na obživu, nebo ti s tím nejde o život, tak jde o h...o jak
pravil Švejk. Stejně za pár let koupíš něco jiného tak jako každý kdo s tím začal a na začátek na odzkoušení je chyba do toho
nacpat hodně peněz, když ještě nevíš jak moc to využiješ. U této zábavy neexistují účelně vynaložené peníze - pouze vyhozené,
protože návratnost není žádná (cena člunu klesá ještě snad více nežli u auta) a u větších a dražších člunů je prodejnost velmi
špatná. Podívej se na eBay.de a pod. jak dlouho tak nabízejí čluny a jak nikdo nepřihazuje a tak to opakují pořád s nižší cenou
mockrát.
sídlo. Stejně se to takřka všechno dělá v Asii a dnes už je jedno jestli v Číně,Korei,Taiwanu,Malysii nebo Filipínách.Kvalita bývá
standartní a jak se to povedlo poznáš až při provozu. Je to stejné u člunů i motorů. Bývá lepší koupit lehce jetý. U něho už by
mělo být jasné jak se povedl a ještě ušetříš. S reklamacemi je to u tohoto druhu zboží vždy trochu problematické, pokud to není
něco nad pochybu viditelné. (Jak bys chtěl reklamovat člun u kterého ti někde v cizině povolí spoj na válci a dokázet, že jsi ho
nepřefouknul?.) Pokud sám nestojíš u výroby, tak každý v reklamě může tvrdit co chce a může mít i pravdu. Na světě plave
strašná spousta gumových člunů, které jsou vyráběné nejrůznějšími technologickými postupy ke spokojenosti uživatelů, kteří
většinou neřeší kde byly vyrobeny. Když se v Blavě začli dělat VW Touaregy, tak se také kde kdo ošklíbal a již si zvykly.
Každý také nejezdí novým Mercedesem, nebo Rolsem. Pokud to nemáš na obživu, nebo ti s tím nejde o život, tak jde o h...o jak
pravil Švejk. Stejně za pár let koupíš něco jiného tak jako každý kdo s tím začal a na začátek na odzkoušení je chyba do toho
nacpat hodně peněz, když ještě nevíš jak moc to využiješ. U této zábavy neexistují účelně vynaložené peníze - pouze vyhozené,
protože návratnost není žádná (cena člunu klesá ještě snad více nežli u auta) a u větších a dražších člunů je prodejnost velmi
špatná. Podívej se na eBay.de a pod. jak dlouho tak nabízejí čluny a jak nikdo nepřihazuje a tak to opakují pořád s nižší cenou
mockrát.
ja myslim ze otazka skor smerovala tam, ci pri vyrobe Yamu nejako participuje Zodiac, t.zn. ci to trebars dozoruje, dodava material, technologiu atd. To kde sa to vyraba myslim ze uz nemusime riesit, asi tam, kde je lacnejsia pracovna sila, dolezite ale je, kto to vlastni, kto za to zodpoveda a kto vyrobu riadi a to asi nebudu cinania, vietnmci a thaiwanci. 

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Obávám se, že tvoje otázky jsou nezodpověditelné. Asi pouze vyvoláš útrpný úšklebek u každého, od koho tyto informace budeš
vyzvídat. Ani ta největší kontrola neodhalí všechny chyby při výrobě a u těchto člunů se nejedná o military nebo cosmos výrobu.
Všichni tito výrobci počítají s nějakým procentem zmetkovitosti (2-5%) a ty se můžeš pouze modlit aby to nepadlo na tebe.
Při výrobě elektronických součástek je spousta kontrol a super čisté prostředí a přesto se považuje za velký úspěch 0,5-2% zmetků
a proto se kromě specielní výroby neprovádí konečná kontrola, protože by se tím ty součástky moc zdražili. Čluny na konci určitě
nafouknou a nějakou dobu nechají jestli neuchází ale do spojů nikdo nevidí a u každého dělníka nestojí kontrolor. A tak je to u všeho.
vyzvídat. Ani ta největší kontrola neodhalí všechny chyby při výrobě a u těchto člunů se nejedná o military nebo cosmos výrobu.
Všichni tito výrobci počítají s nějakým procentem zmetkovitosti (2-5%) a ty se můžeš pouze modlit aby to nepadlo na tebe.
Při výrobě elektronických součástek je spousta kontrol a super čisté prostředí a přesto se považuje za velký úspěch 0,5-2% zmetků
a proto se kromě specielní výroby neprovádí konečná kontrola, protože by se tím ty součástky moc zdražili. Čluny na konci určitě
nafouknou a nějakou dobu nechají jestli neuchází ale do spojů nikdo nevidí a u každého dělníka nestojí kontrolor. A tak je to u všeho.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Teď jsem narazil na http://qingdao.yandao.boat.com jsou to číňani a dělají z Hypalonu všechny možné čluny i laminátové.
mají tam odkazy na Zodiaka a jiné značky tak je dost dobře možné, že svoji produkci prodávají pod těmito značkami. Vypadají
velmi podobně. Myslím, že po čínských motorech můžem brzy očekávat i gumáky. Stejně jsou odtamtud a my si myslíme jakou
to nemáme značku jinou. Ty s jejich firmou budou dle těch motorů asi také levnější o dost. Tak už aby to bylo.
Jsem zvědav jak budou lidi pochybovat o kvalitě a hlídání technologických postupů. Myslím, že bude víc těch co budou koukat
na cenu a starší čluny super značek za super ceny budou neprodejné. Už aby to bylo a ta konkurence aby fungovala i u nás.
mají tam odkazy na Zodiaka a jiné značky tak je dost dobře možné, že svoji produkci prodávají pod těmito značkami. Vypadají
velmi podobně. Myslím, že po čínských motorech můžem brzy očekávat i gumáky. Stejně jsou odtamtud a my si myslíme jakou
to nemáme značku jinou. Ty s jejich firmou budou dle těch motorů asi také levnější o dost. Tak už aby to bylo.
Jsem zvědav jak budou lidi pochybovat o kvalitě a hlídání technologických postupů. Myslím, že bude víc těch co budou koukat
na cenu a starší čluny super značek za super ceny budou neprodejné. Už aby to bylo a ta konkurence aby fungovala i u nás.
Gumák údržba,tlakování,platby v HR
Zdrvím všechny přátele plavby na gumáku,jsem čerstvý začátečník.Dost jsem se dozvěděl právě odsud.Koupil jsem 4 roky starý YAM 330 a motor YAMAHA 6DHMA 2takt.Je to snad seriozní kup od německých přátel.Měl bych tyto dotazy:Jak to skladovat mimo sezonu a čím ošetřovat.Bude to jezdit hlavně po moři tak 2x do roka.Dále jak to nafoukat na jaký tlak.Mám jen orig.pumpu ke člunu.No a jak je to s těma předpisama v HR.Na netu je toho moc ale není to z toho opravdu jasné.Tak bud je to omezeno délkou nebo výkonem.Prostě jsem asi blbec ale nechápu to.Zasvěcenci tvrdí at to neřeším.Takže to je asi zatím vše.Když mě někdo poradíte,budu opravdu vděčný.Díky Jarda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti