Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2095
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Sudy kolem lodi já být tebou tak se toho nápadu držím za prvé se ti to tutově nepotopí bude to mít stabilitu a do každého si můžeš něco nalejt benzín,pitnou vodu točené pivo.i jako fekální nádrž to můžeš využít.Dokonce bych si to nechal i patentovat a možná se dočkáš tučné odměny a pak si koněčně koupíš něco pořádnýho ENDE
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Livote, možno ešte posledný pokus. Je jasné že s tým tvojím 15 HP to nemôže ísť do sklzu. Možno by stálo za to zistiť kolko je možné do Sportu naložiť, teda či je naozaj preťažený ak je v ňom 500 kg. " Sporťáci" by to mohli vedieť. Tiež je úplne jasné, že s 500 kg nákladu sa dostaneš do sklzu iba zo silnejším motorom. Pozorne si prečítaj posledný Luborov príspevok, je absolútne pravdivý a nikto z nás naň nereagoval, lebo to považujeme za samozrejmé. Uvedomil som si ale, že začiatočníkovi to nemusí byť jasné a preto na Luborov príspevok zvlášť upozorňujem. V každom prípade ťa čaká kúpa silnejšieho motora. Videl som v inzerátoch peknú 4 takt Yamahu 40 HP za 3000 eur. Ak ten Sport nie je zúfalo preťažený, tak by to mohlo byť riešenie.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Základní problém je, že dotyčný chce asi za každou cenu se současným člunem a motorem jezdit ve skluzu za pár deci a pořád zkouší ostatní aby mu poradili jak toho dosáhnout.
Je to zde obvyklý problém lidí, kteří si koupí ze škudlivých důvodů (to mě stačí, nebudu do toho dávat peníze) levný starý slabý motor, nebo člun a potom loudí a
vyžadují od ostatních aby mu poradili nějaký zázračný způsob jak za pár deci benzínu, bez dalších nákladů s tím lítat ve skluzu s celou familií. A potom se snaží
dokázat jak za pár korun (EUR) koupili nějaký zázračný člun a motor, který jim pouze pro nepochopení jejich geniality od ostatních jaksi nechce lítat.
Opakuje se to tady pořád dokola a vždy se to táhne na kolik stránek bez nějakého řešení přes snahu několika stálých lidí zde je postavit na pevnou zem.
A to tady moderátorům nevadí, hlavně se držet tématu i když je to o ničem konkrétním.
Je to zde obvyklý problém lidí, kteří si koupí ze škudlivých důvodů (to mě stačí, nebudu do toho dávat peníze) levný starý slabý motor, nebo člun a potom loudí a
vyžadují od ostatních aby mu poradili nějaký zázračný způsob jak za pár deci benzínu, bez dalších nákladů s tím lítat ve skluzu s celou familií. A potom se snaží
dokázat jak za pár korun (EUR) koupili nějaký zázračný člun a motor, který jim pouze pro nepochopení jejich geniality od ostatních jaksi nechce lítat.
Opakuje se to tady pořád dokola a vždy se to táhne na kolik stránek bez nějakého řešení přes snahu několika stálých lidí zde je postavit na pevnou zem.
A to tady moderátorům nevadí, hlavně se držet tématu i když je to o ničem konkrétním.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tatasi, problém je v tom že si nepochopil podstatu veci, podstatu toho čo trápi Livota. Napriek tomu že dosť jasne ten problém pomenoval. On totiž nejazdí na susednú pláž, nechodí sa povoziť z dlhej chvíle na hodinku dve po rybníku. On chodí na fotosafari v Dunajskej delte a tam si neskočíš na benzínku autom do susednej dediny. Je úplne jasné že chce jazdiť s čo najlahším motorom s čo najmenšou spotrebou. Zistil že to čo má nesplňuje jeho požiadavky a preto sa opýtal presne v tom vlákne v ktorom sa opýtať mal: Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby. Libor Janko velmi precízne naformuloval tieto slová názvu vlákna a Livot sa chce len dostať k poznaniu podstaty problému a nájsť vhodné riešenie. Som presvedčený že keby sa jednalo o fotografovanie, tak Livot bude radiť nám všetkým a možno bude ťažko chápať, že my s trojtisícovími foťákmi chceme mať dokonalé snímky. Ak má /majú/ na lodi 50 kg fotovýstroje, tak sú asi fotografickí nadšenci a nie skúsení vodný motoristi.
Ludia čo jazdia dlhé štreky vedia čo to je jazdiť na výpary, obložený prázdnymi bandaskami. Čím večší výkon motoru, tým je vyššia jeho váha a o to menej nákladu, alebo benzínu zoberieš zo sebou. A preto Livot hladá ako velký čln potrebuje, ako velký motor k nemu teba, akú to bude mať spotrebu? A ďalšie následné veci s tým spojené ako napríklad velkosť prívesu a ťažného auta. Pretože nemôže experimentovať donekonečna, tak sa pýta a prosí o radu. Rady ako kúp si nový čln za milion sú mu k ničomu, lebo ten milion nemá a ak by ho mal tak bude kupovať asi niečo iné. Jednoducho hladá optimálne riešenie, čo je na tom zlého?
Toto vlákno a preberaná téma je dobrá a ako moderátor nedovolím ho zanešváriť neobsažnými príspevkami. Keď neviete poradiť, nechajte to tak.
Ludia čo jazdia dlhé štreky vedia čo to je jazdiť na výpary, obložený prázdnymi bandaskami. Čím večší výkon motoru, tým je vyššia jeho váha a o to menej nákladu, alebo benzínu zoberieš zo sebou. A preto Livot hladá ako velký čln potrebuje, ako velký motor k nemu teba, akú to bude mať spotrebu? A ďalšie následné veci s tým spojené ako napríklad velkosť prívesu a ťažného auta. Pretože nemôže experimentovať donekonečna, tak sa pýta a prosí o radu. Rady ako kúp si nový čln za milion sú mu k ničomu, lebo ten milion nemá a ak by ho mal tak bude kupovať asi niečo iné. Jednoducho hladá optimálne riešenie, čo je na tom zlého?
Toto vlákno a preberaná téma je dobrá a ako moderátor nedovolím ho zanešváriť neobsažnými príspevkami. Keď neviete poradiť, nechajte to tak.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2095
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
V tomto článku je shrnuto vše a tak to je a pravda taky myslím další reakce jsou zbytečné už je to spíše na erekcitataS píše:Základní problém je, že dotyčný chce asi za každou cenu se současným člunem a motorem jezdit ve skluzu za pár deci a pořád zkouší ostatní aby mu poradili jak toho dosáhnout.
Je to zde obvyklý problém lidí, kteří si koupí ze škudlivých důvodů (to mě stačí, nebudu do toho dávat peníze) levný starý slabý motor, nebo člun a potom loudí a
vyžadují od ostatních aby mu poradili nějaký zázračný způsob jak za pár deci benzínu, bez dalších nákladů s tím lítat ve skluzu s celou familií. A potom se snaží
dokázat jak za pár korun (EUR) koupili nějaký zázračný člun a motor, který jim pouze pro nepochopení jejich geniality od ostatních jaksi nechce lítat.
Opakuje se to tady pořád dokola a vždy se to táhne na kolik stránek bez nějakého řešení přes snahu několika stálých lidí zde je postavit na pevnou zem.
A to tady moderátorům nevadí, hlavně se držet tématu i když je to o ničem konkrétním.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Chlapi klídek. Livotovi jsem poslal několik mailů, okopírované stránky, grafy, vzorce a vysvětlení. Pak ještě jsem detailně odborně i polopaticky vysvětlil různé věci kolem tvaru trupu lodě, výpočtu rýchlosti a potřebného výkonu motoru. Tak snad mu to bude stačit a pochopí, že plout s kluzákem se starým motorem v přechodovém režimu plavby, je nevýhodné, neekonomické a zbytečně se výkon motoru používa na vytvoření pořádné vlny. Taky jsem mu doporučil jiný typ člunu, nebo mu poradím, pomůžu sehnat člun, který by mu vyhovoval. samoliter.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Samolitře,
Tvoje ochota pomoct livotovi je záslužná. A ještě záslužnější by bylo ty Tvoje rady hodit sem.
Mám dojem, žes to vzal důkladně a od podlahy.
A že by bylo opravdu dobré to zde uveřejnit - třeba i ve formě samostatného topicu.
A pokud to máš problém vložit, třeba by se našel někdo jiný, komu by se to dalo mailnout, a vložil to za Tebe.
Tvoje ochota pomoct livotovi je záslužná. A ještě záslužnější by bylo ty Tvoje rady hodit sem.
Mám dojem, žes to vzal důkladně a od podlahy.
A že by bylo opravdu dobré to zde uveřejnit - třeba i ve formě samostatného topicu.
A pokud to máš problém vložit, třeba by se našel někdo jiný, komu by se to dalo mailnout, a vložil to za Tebe.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Samoliter, tak skús to čo si napísal Livotovi dať aj sem na stránky. Ak si s tým dal tolko práce tak je škoda aby to poslúžilo len jednému človeku. Ak to nevieš vložiť, tak napíš adminovi, rád ti pomôže.
Ak si sa v tejto veci už tak angažoval, tak skús prosím ťa zistiť aký užitočný výtlak má Sport, na akú váhu nákladu bol projektovaný. Kamarát Viktor má podobný čln menší ako Sport a zo starým 30 HP Chryzlerom a nákladom asi 400 kg jazdí pohodlne v sklze rýchlosťou 30-40 km/hod.
Ak si sa v tejto veci už tak angažoval, tak skús prosím ťa zistiť aký užitočný výtlak má Sport, na akú váhu nákladu bol projektovaný. Kamarát Viktor má podobný čln menší ako Sport a zo starým 30 HP Chryzlerom a nákladom asi 400 kg jazdí pohodlne v sklze rýchlosťou 30-40 km/hod.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Ahoj Denisi. Našel jsem nějakou Tvoji mailovou adresu, na robur...,tak Ti zkusím poslat to, co jsem posílal Livotovi, 6 mailů s okopírovanýmí tabulkami, grafy, vysvětlivkami a pod. Je to ze dvou knih. Jestli to umíš, prosím, zkus do mého příspěvku vložit ty odpovídající přílohy podle čísel img. Tam, kde v mém příspěvku odkazuji na určité číslo img, tak tam vložit odpovídající přílohu img, z mého mailu.
Já jsem fakt lama. Neumím to, zkoušel jsem několikrát a nejde mi to. Zmenšování obrázků, pixely a pod., jde mimo mne. Umím to jen přidat k obyčejnému mailu.
Na Sport 50 nemám žádný plány, kontakt, ani nikde poblíž ho nemají.
A tohle jsem posílal Livotovi jako SZ. Ctím soukromí a proto se Livotovi předem omlouvám, že to dám sem.
-------------------------------- SZ.
Na rovinu Ti říkám: Podepřít Sporta plováky, vyřešil bys část Tvého problému, ale vytvořil bys hrozný paskvil. Primární problém je v tom, že rychlost plavby kolem 12 - 16 km/h, pro kterou ses rozhodl, leží u vetšiny lodí v přechodovém režimu.
Podívej se v mailu č.3, na img 499. Tabulka č.6 a č.7.
Tudíž by se spíše hodil ten člun Dunaj, co někdo odkazoval ve fóru. Je to myslím polokluzák. Dno je tvaru V, směrem dopředu stoupá, vzadu zrcadlo. Ale na rozdíl od kluzáku jsou Outory zaoblené. Na img 499 je dno polokluzáku znázorněno nahoře vlevo.
-----------------------------------
Outor je dole boční hrana, kde se spojuje dno s bokem. Pravý kluzák má outor ostrý, někdy zvýrazněný odtrhovou lištou, která má funkci v hydrodynamice stejnou, jako vztlakové klapky na křídle letadla. Při výtlakové plavbě ostrý outor kluzáku brání plynulému obtékaní vody kolem trupu lodi. Vznikají škodlivé víry, které zvyšují plavební odpor, ovlivňují Reynoldsovo číslo. To je určité tzv. podobnostní číslo, které se používa při výpočtech pro konstrukci lodí a letadel, nebo při výpočtech odporu vzduchu při zkoušení nových modelů aut ve větrném tunelu.
Ale při klouzavé plavbě může se voda rychle odtrhnout od ostrého outoru bez škodlivých vírů a odporu. Pokud je na outoru odtrhová lišta, tak stoupá vztlak dna člunu. Jako by to dno bylo širší, větší.
-----------------------------------
Pro nás na malou plavbu proto byli dávnějc vytvořeny různé grafy a vzorce, které nám umožňují jednoduchým způsobem vypočítat potřebné údaje pro výkon motoru a rychlost lodě. V mailu č.1, je obrázek img 494. Na grafu vpravo, svislý údaj je koeficient odporu ,,Kr". Vychází z výsledku vysoce sofistikovaných vzorců pro výpočet odporu a Reynoldsova, nebo Froudeho čísla. Malý dovětek: Nejde o Sigmunda Freuda, otce psychoanalýzy, nýbrž o Wiliama Frouda.
-----------------------------------
Pro Tebe by byl ideální člun 5 - 5,5 m dlouhý, široký tak 120 - 140 cm. Výtlačné dno, vzadu zakončené malým zrcadlem, které začíná kousek nad hladinou. Pokud je při obsazení lodě dolní část zrcadla pod hladinou, tak při pohybu vpřed vzniká vzadu škodlivý vír, odpor. Když zvýšiš rychlost kupř. dvojnásobně, ze 4 km/h na 8 km/h, tak odpor stoupá ne dvojnásobně, ale trojnásobně. Zrovna tak stoupá potřebný výkon motoru.
Je to vidět v mailu č.2, na obr. img497., ten graf o odporu lodi v závislosti na tvaru lodi.
----------------------------------
Pokud chceš nějaký šikovný člun koupit, tak se Ti poohlídnu po zahraničních bazarech, serverech. Výsledky bych Ti poslal a vybírání už je na Tobě.
Ale musíš mi říct, jaká délka člunu, šířka, kluzák, nebo výtlačný, s kabinou, nebo bez kabiny. A kolik máš na to chechtáků.
Levné čluny jsou v Polsku, Ještě levnější někdy v Německu. Nejlevnější v Holandsku, Švédsku, pár lidí už si odtamtud loď přivezlo.
UFF, na stará kolena snad budu vyučovat hydrodynamiku a konstrukci plavidel.
Tak mne nějak u toho vyschlo v krku.
samoliter.
Já jsem fakt lama. Neumím to, zkoušel jsem několikrát a nejde mi to. Zmenšování obrázků, pixely a pod., jde mimo mne. Umím to jen přidat k obyčejnému mailu.
Na Sport 50 nemám žádný plány, kontakt, ani nikde poblíž ho nemají.
A tohle jsem posílal Livotovi jako SZ. Ctím soukromí a proto se Livotovi předem omlouvám, že to dám sem.
-------------------------------- SZ.
Na rovinu Ti říkám: Podepřít Sporta plováky, vyřešil bys část Tvého problému, ale vytvořil bys hrozný paskvil. Primární problém je v tom, že rychlost plavby kolem 12 - 16 km/h, pro kterou ses rozhodl, leží u vetšiny lodí v přechodovém režimu.
Podívej se v mailu č.3, na img 499. Tabulka č.6 a č.7.
Tudíž by se spíše hodil ten člun Dunaj, co někdo odkazoval ve fóru. Je to myslím polokluzák. Dno je tvaru V, směrem dopředu stoupá, vzadu zrcadlo. Ale na rozdíl od kluzáku jsou Outory zaoblené. Na img 499 je dno polokluzáku znázorněno nahoře vlevo.
-----------------------------------
Outor je dole boční hrana, kde se spojuje dno s bokem. Pravý kluzák má outor ostrý, někdy zvýrazněný odtrhovou lištou, která má funkci v hydrodynamice stejnou, jako vztlakové klapky na křídle letadla. Při výtlakové plavbě ostrý outor kluzáku brání plynulému obtékaní vody kolem trupu lodi. Vznikají škodlivé víry, které zvyšují plavební odpor, ovlivňují Reynoldsovo číslo. To je určité tzv. podobnostní číslo, které se používa při výpočtech pro konstrukci lodí a letadel, nebo při výpočtech odporu vzduchu při zkoušení nových modelů aut ve větrném tunelu.
Ale při klouzavé plavbě může se voda rychle odtrhnout od ostrého outoru bez škodlivých vírů a odporu. Pokud je na outoru odtrhová lišta, tak stoupá vztlak dna člunu. Jako by to dno bylo širší, větší.
-----------------------------------
Pro nás na malou plavbu proto byli dávnějc vytvořeny různé grafy a vzorce, které nám umožňují jednoduchým způsobem vypočítat potřebné údaje pro výkon motoru a rychlost lodě. V mailu č.1, je obrázek img 494. Na grafu vpravo, svislý údaj je koeficient odporu ,,Kr". Vychází z výsledku vysoce sofistikovaných vzorců pro výpočet odporu a Reynoldsova, nebo Froudeho čísla. Malý dovětek: Nejde o Sigmunda Freuda, otce psychoanalýzy, nýbrž o Wiliama Frouda.
-----------------------------------
Pro Tebe by byl ideální člun 5 - 5,5 m dlouhý, široký tak 120 - 140 cm. Výtlačné dno, vzadu zakončené malým zrcadlem, které začíná kousek nad hladinou. Pokud je při obsazení lodě dolní část zrcadla pod hladinou, tak při pohybu vpřed vzniká vzadu škodlivý vír, odpor. Když zvýšiš rychlost kupř. dvojnásobně, ze 4 km/h na 8 km/h, tak odpor stoupá ne dvojnásobně, ale trojnásobně. Zrovna tak stoupá potřebný výkon motoru.
Je to vidět v mailu č.2, na obr. img497., ten graf o odporu lodi v závislosti na tvaru lodi.
----------------------------------
Pokud chceš nějaký šikovný člun koupit, tak se Ti poohlídnu po zahraničních bazarech, serverech. Výsledky bych Ti poslal a vybírání už je na Tobě.
Ale musíš mi říct, jaká délka člunu, šířka, kluzák, nebo výtlačný, s kabinou, nebo bez kabiny. A kolik máš na to chechtáků.
Levné čluny jsou v Polsku, Ještě levnější někdy v Německu. Nejlevnější v Holandsku, Švédsku, pár lidí už si odtamtud loď přivezlo.
UFF, na stará kolena snad budu vyučovat hydrodynamiku a konstrukci plavidel.
Tak mne nějak u toho vyschlo v krku.

- livot
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Prisel jsem sem pro radu a myslim, ze muj problem (nebo hodne podobny) resi vice lidi. Proto trpim i neustale ponizovani a utoky od ubozaka s nickem tataS, ktery pise naproste nesmysly uplne "mimo misu". Proto opakuji - bud tak laskavy - nedelej ze sebe jeste vetsiho pitomce a dal uz na me nereaguj !!!
Naopak MOC dekuji borcum, kteri maji snahu pomoci, zvlast Denisovi a samoliterovi, samozrejme nyni i halladinovi a dalsim, kteri pisi k veci a precetli si vse od zacatku.
Naprosto presne to popsal Denis :
Ano, mam Sporta a z neznalosto problematiky jsem myslel, ze existuje zpusob jak vyvazit vetsi vahu nakladu silnejsim motorem, prip. nejakymi upravami tak, jak je to treba u aut (kterymi se jiz hodne let zivim). Z tohoto omylu jsem zde byl rychle vyveden, proto jsem poprosil o pomoc pri vyberu jineho vhodneho clunu i motoru.
Mozna zase vzbudim u nekterych posmech a opovrzeni ale rad bych toto koupil co nejlevneji, treba i na ukor krasy a image, jde mi jen o funkcnost. To z toho duvodu, ze jsem clovek zivici se rukama, ktery se jednou, max. dvakrat do roka dostane na vodu, kde se chce venovat predevsim svemu konicku (i tak dost fin. narocnemu) - foceni a uzivat si pohodu samoty a klidu mimo civilizaci. Proto moje predstava byla do cca 50 tis.
Co jsem posledni rok sledoval inzerce v cechach i venku, myslim, ze to neni predstava nerealna... Clun bych rad s krytou spici (zvykl jsem si na to, je to fajn ale neni to podminka, radeji s nizsimi boky, bez kajuty a hlavne aby zvladal tech min. 500kg nakladu a trochu i nejake vlny...
Tot vse, nic vic - nic min. Bude-li mi nekdo napomocen, predem dekuji a rad se i odmenim. Nechci tu uz dal nekomu vadit s "hloupymi dotazy stale dokola", zde je prip. muj mejlik : livot@atlas.cz
Naopak MOC dekuji borcum, kteri maji snahu pomoci, zvlast Denisovi a samoliterovi, samozrejme nyni i halladinovi a dalsim, kteri pisi k veci a precetli si vse od zacatku.
Naprosto presne to popsal Denis :
Denis píše:Tatasi, problém je v tom že si nepochopil podstatu veci, podstatu toho čo trápi Livota. Napriek tomu že dosť jasne ten problém pomenoval. On totiž nejazdí na susednú pláž, nechodí sa povoziť z dlhej chvíle na hodinku dve po rybníku. On chodí na fotosafari v Dunajskej delte a tam si neskočíš na benzínku autom do susednej dediny. Je úplne jasné že chce jazdiť s čo najlahším motorom s čo najmenšou spotrebou. Zistil že to čo má nesplňuje jeho požiadavky a preto sa opýtal presne v tom vlákne v ktorom sa opýtať mal: Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby. Libor Janko velmi precízne naformuloval tieto slová názvu vlákna a Livot sa chce len dostať k poznaniu podstaty problému a nájsť vhodné riešenie. Som presvedčený že keby sa jednalo o fotografovanie, tak Livot bude radiť nám všetkým a možno bude ťažko chápať, že my s trojtisícovími foťákmi chceme mať dokonalé snímky. Ak má /majú/ na lodi 50 kg fotovýstroje, tak sú asi fotografickí nadšenci a nie skúsení vodný motoristi.
Ludia čo jazdia dlhé štreky vedia čo to je jazdiť na výpary, obložený prázdnymi bandaskami. Čím večší výkon motoru, tým je vyššia jeho váha a o to menej nákladu, alebo benzínu zoberieš zo sebou. A preto Livot hladá ako velký čln potrebuje, ako velký motor k nemu teba, akú to bude mať spotrebu? A ďalšie následné veci s tým spojené ako napríklad velkosť prívesu a ťažného auta. Pretože nemôže experimentovať donekonečna, tak sa pýta a prosí o radu. Rady ako kúp si nový čln za milion sú mu k ničomu, lebo ten milion nemá a ak by ho mal tak bude kupovať asi niečo iné. Jednoducho hladá optimálne riešenie, čo je na tom zlého?
Toto vlákno a preberaná téma je dobrá a ako moderátor nedovolím ho zanešváriť neobsažnými príspevkami. Keď neviete poradiť, nechajte to tak.
Ano, mam Sporta a z neznalosto problematiky jsem myslel, ze existuje zpusob jak vyvazit vetsi vahu nakladu silnejsim motorem, prip. nejakymi upravami tak, jak je to treba u aut (kterymi se jiz hodne let zivim). Z tohoto omylu jsem zde byl rychle vyveden, proto jsem poprosil o pomoc pri vyberu jineho vhodneho clunu i motoru.
Mozna zase vzbudim u nekterych posmech a opovrzeni ale rad bych toto koupil co nejlevneji, treba i na ukor krasy a image, jde mi jen o funkcnost. To z toho duvodu, ze jsem clovek zivici se rukama, ktery se jednou, max. dvakrat do roka dostane na vodu, kde se chce venovat predevsim svemu konicku (i tak dost fin. narocnemu) - foceni a uzivat si pohodu samoty a klidu mimo civilizaci. Proto moje predstava byla do cca 50 tis.
Co jsem posledni rok sledoval inzerce v cechach i venku, myslim, ze to neni predstava nerealna... Clun bych rad s krytou spici (zvykl jsem si na to, je to fajn ale neni to podminka, radeji s nizsimi boky, bez kajuty a hlavne aby zvladal tech min. 500kg nakladu a trochu i nejake vlny...
Tot vse, nic vic - nic min. Bude-li mi nekdo napomocen, predem dekuji a rad se i odmenim. Nechci tu uz dal nekomu vadit s "hloupymi dotazy stale dokola", zde je prip. muj mejlik : livot@atlas.cz
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Zkušenosti ze života.
Livote. Nejsem žádný borec, jen si dobře pamatuji staré pořekadlo: Zapomněl starý vlk, že byl nezkušeným štěnětem. Proto mám trpělivost a snažím se pomoct. Zrovna tak pomáhám s paraglidingem, ultralighty, vysokohorskou turistikou, vodáctvím.
Stíhačka mi jednou řekla: Kdybys najednou potkal všechny lidi, cos jim v životě pomohl, a každý Ti koupil pivo, tak měsíc nevylezeš z opice.
K tomu bručounství: Může být den blbec, klidně i týden, měsíc blbec. I mne se stalo, tuším dvakrát, co jsem tu registrován. Chytli ve mne saze, a vylítl jsem. No, snad jsem to ustál, když jsem ještě tady.
TataSe bych nezatracoval, on to možná vidí svým pohledem a má právo vyjádřit názor. Ale co je důležité, má zkušenosti a znalosti a je pro tohle fórum užitečný.
Snad mne admin nesmázne, že jsem se rozkecal
.
Teď k věci. Průběžně budu procházet nějaké zahraniční servery, bazary, inzeráty. Vhodné lodě dle Tvého zadání Ti budu posílat mailem. samoliter.
----------------------------
Vzkaz pro Denise: 6 mailů odesláno. Pokud bys je nedostal, tak mi napiš v SZ platnou mailovou adresu.
Stíhačka mi jednou řekla: Kdybys najednou potkal všechny lidi, cos jim v životě pomohl, a každý Ti koupil pivo, tak měsíc nevylezeš z opice.
K tomu bručounství: Může být den blbec, klidně i týden, měsíc blbec. I mne se stalo, tuším dvakrát, co jsem tu registrován. Chytli ve mne saze, a vylítl jsem. No, snad jsem to ustál, když jsem ještě tady.
TataSe bych nezatracoval, on to možná vidí svým pohledem a má právo vyjádřit názor. Ale co je důležité, má zkušenosti a znalosti a je pro tohle fórum užitečný.
Snad mne admin nesmázne, že jsem se rozkecal

Teď k věci. Průběžně budu procházet nějaké zahraniční servery, bazary, inzeráty. Vhodné lodě dle Tvého zadání Ti budu posílat mailem. samoliter.
----------------------------
Vzkaz pro Denise: 6 mailů odesláno. Pokud bys je nedostal, tak mi napiš v SZ platnou mailovou adresu.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1982
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 41
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Čítam toto fórum s miešanými pocitmi. Jedna strana chce radu, druhá strana radí, Tatasa už odstrelili (nemali!). Ten chlap má pravdu, len sa nevie pretvarovať.
Vychádzam zo seba: Na fotosafari do delty Dunaja by som určite nešiel s spomínaným člnom Sport. Ten čln nato neni vhodný. 50 kg.- ú fotovýstroj, čo spomína Denis neni kde dať v tom člne. Prirátajte palivo, pitie, jedlo, batožinu a pasažierov! Ten čln je na poobedňajšiu rekreačnú plavbu s rodinkou. Posledný týždeň som prechádzal dosť rôzne inzeráty a sú tam zaujímavé kajutové lode aj okolo 5 - 6000 Euro. Práve malá kajutka je to čo na fotoexpedícii oceníte. Môže pršať, fúkať a tie drahé kamery aspoň schováte. Expedície vždy boli drahé. Ja nehovorím, aby si kúpil loď za melóny, ale na ten Sport zabudni.
Vychádzam zo seba: Na fotosafari do delty Dunaja by som určite nešiel s spomínaným člnom Sport. Ten čln nato neni vhodný. 50 kg.- ú fotovýstroj, čo spomína Denis neni kde dať v tom člne. Prirátajte palivo, pitie, jedlo, batožinu a pasažierov! Ten čln je na poobedňajšiu rekreačnú plavbu s rodinkou. Posledný týždeň som prechádzal dosť rôzne inzeráty a sú tam zaujímavé kajutové lode aj okolo 5 - 6000 Euro. Práve malá kajutka je to čo na fotoexpedícii oceníte. Môže pršať, fúkať a tie drahé kamery aspoň schováte. Expedície vždy boli drahé. Ja nehovorím, aby si kúpil loď za melóny, ale na ten Sport zabudni.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti