Koupě přívěsu

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Koupě přívěsu

Příspěvekod Johna » pát zář 07, 2007 10:16 am

Ahoj, jak jsem četl jiné příspěvky, myslím že mě dokážete poradit v mém problému. Chtěl bych si koupit přívěs a mám teď jednu nabídku. Je to někdo kdo ho postavil (už třetí) doma. Je bez SPZ. Co vše bych si o něm měl zjistit (po stránce dokladů) abych pak neměl problém na technické a registraci? Doufám že jsem napsal všechny nutné info (vlastně jich zatím víc nevim). Moc děkuji za radu. Pokoušel jsem se hledat, ale nic kloudného jsem nenašel.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát zář 07, 2007 11:04 am

Já bych do toho asi nešel. Nenapsal jsi teda jakou ti dává cenu, ale pokud bych svolil, tak jedině s podmínkou, že třeba dám zálohu a zbytek až po přihlášení. A i tak se vystavuješ nebezpečí problémů při uplaňování 24 měsíční záruky, kterou máš na běžné výrobky.
Nebylo by jednodušší za 10-11 tisíc koupit origoš a udělat mu nádstavbu na míru lodě?
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pát zář 07, 2007 11:09 am

No mě se ho právě kvůli těm možnejm problémům taky moc nechce kupovat.
A kde se dá sehnat za těch (kolem) 10.000,-? Já jsem právě bohužel všude viděl jednou tak drahý. Myslel jsi přímo lodní vozejk (základní rám) nebo jakýkoliv vozejk a přestavět ho na lodní?
(myslel jsem si že odpovíš první právě ty. Děkuji :) )
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9292
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 175
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát zář 07, 2007 11:14 am

Proto abych ti poradil mi chybí základní parametr: velikost lodě a váhy (lodě nebo vozíku co chceš) :?
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pát zář 07, 2007 11:19 am

jaj, na to sem zapoměl :sorry:
Je to zas ta moje okruhovka- 420 * 180 cm a váha cca 150kg.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát zář 07, 2007 11:31 am

Ale to jsem si našel v minulém Johnově topicu.... :jupi:

EDIT: No já nejsem ten pravý na odpovídání na toto téma. Vlastní loď nemám a zkušenosti s taháním také ne. Ale mám pocit, že to tu někde už bylo řešeno.
Já už musím vypínat a valím do Brna, tak nemám čas. Ale než jsem odpovídal, nechal jsem si ve vyhledavači nabídku najít. Také si nejsem jistý, nakolik jsou vhodné běžné vozíky třeba z OBI. Ale na tvých 150 kg by to snad mohlo být jedno...
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvekod RadekS » pát zář 07, 2007 11:57 am

Já měl loď podobných parametrů jako ty a vozil jsem ji na nornálním nákladním vozíku. Akorád jsem udělal místo předního a zadního čela takový jesle pro loď z hranolů a prken. Omotaný to bylo hadrama, aby se loďka neodřela. Provizorka za půl hodiny a makalo to několik let. Vozejk doma byl, takže zadarmo. Pokud budeš kupovat, tak ojetej zeženeš kolem 6 litrů, novej kolem 12.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát zář 07, 2007 12:38 pm

Johna píše:jaj, na to sem zapoměl :sorry:
Je to zas ta moje okruhovka- 420 * 180 cm a váha cca 150kg.


na tu bych vozik mel, jak na neho spechas? k prodeji by byl koncem rijna.
v pripade zajmu dej mail a ja poslu fotky
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » čtv zář 20, 2007 9:26 pm

Na 420-ku to zrovna vymýšlím. Moje představa je taková, že do korby běžného přívěs.vozíku s 2m ložnou plochou svařím konstrukci pod lodˇ, na které bych ji následně dopravoval do vody a zpět / vozík doma mám /. Chci, aby to byl schopen zvládnout jeden člověk, aby se mi na ten vozík pod lodˇvešly i jiné propriety, které nerad dávám do lodě, aby jsem zároveň přepravil i stěžeň 5,5m. Jestli vymýšlím již vymyšlené, dejte mi prosím vědět...
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

technika

Příspěvekod MARIS » čtv zář 20, 2007 9:40 pm

Myslím ,že nejlepší by bylo,kdybys se podíval do CTL ky,kde a kdy jsou nejbližší závody 420 tek,a zajel se na jejich vozíky podívat a případně nafotit.Určitě tam inspiraci najdeš.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Kalkulace.

Příspěvekod Ferdinand » pát zář 21, 2007 7:33 am

Legalizace hotového vozíku, je možná.
1. Zajdeš na Městský úřad na Dopravní inspektorát a tam zažádáš o povolení ke stavbě jednoho
vozíku.
To Tě bude stát asi 1 000 Kč. rok 2004 - teď možná budou chtít víc.
2. Seženeš si potvrzení od nějakého svářeče se státní zkouškou, že Ti to svařoval.
Další peníze. Nevím kolik. Třeba nic nebude chtít stačí lahev portského :D
3. Seženeš si potvrzení od nějakého elektrikáře s živnostenským oprávněním a příslušnými
zkouškami, že Ti to po elektrické stránce zprovoznil.
Další blíže neurčená částka.
4. Zajedeš na STK, která provádí - uvádí do provozu nové vozíky a tam proběhne technická
prohlídka vozíku, včetně jeho ofocení a přeměření. Doklad od žehličky, nápravy, elektrikáře,
svářeče.
Rok 2004 - chtěli asi 1 200 Kč.
5. Pošlou Tě do autorizovaného autoservisu a tam Ti narazí to evidenční číslo.
Servis si za to vezme 800 Kč.
6. S tím vším se vrátíš na Městský úřad na DI a tam dostaneš značky.
Teď už si nemůžu vzpomenout co za ty značky chtějí - 200?, 400? fakt si už nevzpomínám.
7. Halí belí to je myslím celý ;) Dobrou noc děti.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » sob zář 29, 2007 4:04 pm

to Ferdinand
Po mně, na bržděný vlek, chtěli ještě výkresy s pevnostním výpočtem, návodem k použití a seznam náhradních dílů. I když pochybuju, že se na to díval někdo, kdo tomu výpočtu rozumí.
to Johna
Vauriena, cca 100kg (i když naložený o hodně víc), jsem vozil na obyčejném přívěsu, kde jsem přední a zadní čelo z vodovzdorné překližky vyřezal do tvaru lodi. Na zadní čelo jsem pak ještě při vytahování lodě dosazoval na zadní čelo takový malý kolečka přes který jsem tu loď vytáhl sám a suchou nohou. Jo to byla pohoda :) s malou lodičkou. Ale na kajutovce se zase líp žije :good: .
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » úte říj 02, 2007 9:51 pm

Já zkusil obojí a vrátil jsem se k té malé lodičce. Nějak mě to víc vyhovuje, žádné problémy se spouštěním, kotvením, transportem,energií,doklady.... a přitom si pojezdím stejně nebo lépe než s velkou.
Uživatelský avatar
Petan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: úte bře 13, 2012 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Město na Vltavě se 4 komorami

Příspěvekod Petan » pon bře 19, 2012 3:26 pm

A co když koupím přívěs i s lodí v Německu? Tam má to jejich TÜV, ale slyšel jsem, že když je starší osmi let tak mi ho sem nepřevedou. Je to pravda? Co pak zbývá? Převést si ho na sebe a jezdit s ním na něm. značkách? A převedou mi ho tam, když mám bydliště v ČR? Co je k tomu potřeba?
Uživatelský avatar
bialuci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod bialuci » pon bře 19, 2012 4:26 pm

Ahoj. Řeším teď stejné téma ale zatím jen v pc. Vozejk jsem pořídil na podzim se štěstím ve výprodeji za 11tis. Zatím jsem vymyslel tohle:

http://bialuci.rajce.idnes.cz/nastavba/

Představa je taková, že někde na parkovišti u vody schodím loď na manipulační vozík, který povezu schovaný pod lodí a šup s ní do vody.

Zkuste poradit z čeho udělat "lože" ve kterým bude sedět loď při převozu. Dřevěvé hranoly potažené kobercem?
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pon bře 19, 2012 4:28 pm

Ahoj.Na STK i na registru vozidel mají nový předpis.Platí,že co jezdí v EU,to je možné zde legálně přihlásit.Mám to vyzkoušené na dvou vlecích,jeden rv1983,druhý 1992 na dvou registrech ME a PZ.
mikiviki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 178
Registrován: ned srp 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mikiviki » pon bře 19, 2012 5:57 pm

od kdy mají ten nový předpis ? V minulém roce ještě platilo, že co nemá homologaci, nepřihlásíš. Na stáří nezáleží. Na štítku musí být vyznačena homologace od výrobce.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » pon bře 19, 2012 6:43 pm

Ahoj,fishmaster má pravdu,asi před čtrnácti dny jsem si dovezl z NL karavan.Nejdříve dovozová STK 1400 Kč,potom registrace 2000 Kč,značka 700 Kč.Problém s přihlášením vleku z EU již není.ještě počítej s tím, že jestli ho potáhneš sám po ose cca 150Euro za pojištění a převozní číslo.To jsem chtěl jenom doplnit o co se ta cena navýší.Taky je nutný původní velký techničák.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pon bře 19, 2012 6:49 pm

Homologace je vyznačená vždy,ale u starších není Evropská.To je to jakési E???.Na úřadech sami nevědí co vlastně chtějí.Pokud to nemá E-cosi,tak je přihlášení dovozu o něco dražší.Třeba u skůtru bez E-homologace jsem platil 1200 navíc,ale prošlo to a už legálně jezdím.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon bře 19, 2012 11:41 pm

Skvělá zpráva s tím přihlašováním! Hned to půjdu otestovat :-)

Jinak homologace nejen nemusí být vyznačená, ona právě na lodních přívěsech nemusí být vůbec, to byl ostatně důvod, proč odmátali přihlašovat ty uvedené do provozu dříve jak před osmi roky. Přívěs jako celek totiž homologaci nemá, tu mají jen některé jeho prvky /brzda, nápravy, čuba).
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » úte bře 20, 2012 9:37 am

bialuci píše:Ahoj. Řeším teď stejné téma ale zatím jen v pc. Vozejk jsem pořídil na podzim se štěstím ve výprodeji za 11tis. Zatím jsem vymyslel tohle:

http://bialuci.rajce.idnes.cz/nastavba/

Představa je taková, že někde na parkovišti u vody schodím loď na manipulační vozík, který povezu schovaný pod lodí a šup s ní do vody.

Zkuste poradit z čeho udělat "lože" ve kterým bude sedět loď při převozu. Dřevěvé hranoly potažené kobercem?


bialuci - vymyslel jsi to dobře? Většina vozíků má délku ložné plochy tak 180cm a délku oje asi 60 cm. To je asi 150 cm od koule po osu nápravy. Při délce trupu 420cm budou tak 2/3 za osou nápravy. Celý to bude mít těžiště hrozně vzadu a na kouli se to bude zvedat.
Další otázka je, jak budou vidět zadní světla a značka, pokud přesahuje náklad dobře o metr..

Já jsem to řešil podobně, udělal jsem na vozíku výřezy v předním a zadním čele. Nafouklý Zoom 310 se tam vešel jen tak tak.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2303
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte bře 20, 2012 10:07 am

Tohle je asi nejkratsi vozejk se kterym 420cm jakz takz jde:

Obrázek

Konkretne to je TITBIT 08D 13R, lozna plocha 260cm, oj cca 75cm, vzdalenost napravy od koule kousek pres 2m.

S vetsim motorem vzadu by i tohle byl problem. Abych mel kolem 50kg na kouli, lodicka musela az nad zadni kapotu, ale Eda tam na to misto ma, s novym autem by to bylo o dost horsi.
mikiviki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 178
Registrován: ned srp 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mikiviki » úte bře 20, 2012 11:11 am

Felixi: Přívěs jako celek homologaci má ! ;) Dále jsou to nápravy a nájezdová brzda s čubou :-) V případě, že vozík celkovou homologaci E nemá, přihlásit se to muselo jako stavba .
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte bře 20, 2012 12:17 pm

Mikiviky, právě to, že přívěs jako celek homologaci nemá, bylo důvodem, proč ani po změně vyhlášky v roce 2006 (do 2006 bylo v ČR možno přihlásit pouze vozidlo, které bylo uvedeno do provozu v zemi EU nejvýše 8 let před českým přihlášením, od 2006 je možno přihlásit jakékoliv vozidlo, homologované v EU) nebylo přívěs možno přihlásit. Je možné, že se zase něco změnilo ohledně homologací přívěsů, ale před šesti lety to bylo takhle.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2303
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte bře 20, 2012 1:39 pm

Ten predpis byl takovej, ze co melo typovy schvaleni v zemi EU, tak se prihlasit dalo, ale co byla jednotliva stavba se prihlasit nedalo, jedno jestli vlek nebo auto.

Dneska ale i maly vyrobci vleku typovy schvaleni maji, tak by ten dovoz mel byt vicemene v pohode.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host