Plavba po Dunaji
Moderátoři: Pepa, david, vilma
To danda: Mám na zrcadle rovněž dva jekly 50cm od sebe, ale jsou delší a kolečka jsou přidělány na rovných "hranolech" kde si výšku mohu nastavovat. Většinou člun na kolečkách převážím sám a boční stabilita je velice dobrá, protože si výšku nastavuji dle terénu, obyčejně kolečka nastavuji do 10 cm ode dna člunu.
Po spuštění na vodu kolečka dávám nahoru, aby mi v člunu nezavazela. Kolečka jsem si přidělal na tenkostěnný jekl síly 25mm, abych při plavbě kdy jsou kolečka nahoře, mohl dutinu profilu využít pro jiné účely, ALE to se mi neosvědčilo, protože při jízdě to drnčí a tak používám původního provizoria, dřevěné hranolky na které jsou kolečka od kočárku přišroubovány 12-kou šroubem v dřevě.
Kromě nedrnčení to má taky tu výhodu, že se kolečka nepotápí.
Protože mám obavy že kolečka časem prasknou a mohly by poškodit člun, tak jsem si již kolečka koupil, předělám to opět na jekl a pokusím se drnčení nějak odstranit. Problém je pouze v tom, že pokud je stávající věc funkční, tak jsem hrozně líný než se odhodlám to předělat, ale myslím že tímto problémem netrpím pouze já.
Po spuštění na vodu kolečka dávám nahoru, aby mi v člunu nezavazela. Kolečka jsem si přidělal na tenkostěnný jekl síly 25mm, abych při plavbě kdy jsou kolečka nahoře, mohl dutinu profilu využít pro jiné účely, ALE to se mi neosvědčilo, protože při jízdě to drnčí a tak používám původního provizoria, dřevěné hranolky na které jsou kolečka od kočárku přišroubovány 12-kou šroubem v dřevě.
Kromě nedrnčení to má taky tu výhodu, že se kolečka nepotápí.
Protože mám obavy že kolečka časem prasknou a mohly by poškodit člun, tak jsem si již kolečka koupil, předělám to opět na jekl a pokusím se drnčení nějak odstranit. Problém je pouze v tom, že pokud je stávající věc funkční, tak jsem hrozně líný než se odhodlám to předělat, ale myslím že tímto problémem netrpím pouze já.
To danda.
Dando.
Moje řešení použití koleček pro gumák /3,6m motor 15k/.Na zrcadlo přišroubuješ pásovinu,ve které budou zašroubovány šrouby d 8mm.Mezera mezi hlavou šroubu a pásovinou musí odpovídat tloušťce stěny jeklu.Do jeklu vyvrtáš díry.do kteých lehce projde hlava šroubu.Potom propiluješ drážku,asi 9mm širokou,do které se zasune dřík šroubu..V dolní části jeklu provrtáš díry a navaříš trubku,jako osu pro kolečko.Ideální je bantamové kolečko z korbice zajistíš závlačkou.Jekl s kolečkem nasadíš na hlavy šroubů a zajistíš zasunutím do propilobané drážky.A je hotovo.Trochu problém je s vysunutím jeklu z hlav šroubů.Ale s trochou cviku vše zvládneš.Vše je samozřejmě z nerezu./seženeš v kovošrotě nebo kde se dá,kolečka koupíš v jakémkoliv kovomatě nebo baumarketu/.Pro ilustraci přikládám foto.Případné kritiky upozorňuji,že mám odzkoušené a vše perfektně funguje.

Dando.
Moje řešení použití koleček pro gumák /3,6m motor 15k/.Na zrcadlo přišroubuješ pásovinu,ve které budou zašroubovány šrouby d 8mm.Mezera mezi hlavou šroubu a pásovinou musí odpovídat tloušťce stěny jeklu.Do jeklu vyvrtáš díry.do kteých lehce projde hlava šroubu.Potom propiluješ drážku,asi 9mm širokou,do které se zasune dřík šroubu..V dolní části jeklu provrtáš díry a navaříš trubku,jako osu pro kolečko.Ideální je bantamové kolečko z korbice zajistíš závlačkou.Jekl s kolečkem nasadíš na hlavy šroubů a zajistíš zasunutím do propilobané drážky.A je hotovo.Trochu problém je s vysunutím jeklu z hlav šroubů.Ale s trochou cviku vše zvládneš.Vše je samozřejmě z nerezu./seženeš v kovošrotě nebo kde se dá,kolečka koupíš v jakémkoliv kovomatě nebo baumarketu/.Pro ilustraci přikládám foto.Případné kritiky upozorňuji,že mám odzkoušené a vše perfektně funguje.




Naposledy upravil(a) vovsky dne sob dub 05, 2008 9:25 am, celkem upraveno 1 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Já si právě objednal Suzumar 320, a nevím, kdy příjde. Ale budu mít jen Tohatsu 5 HP.
Na Dunaj bych se podíval hrozně rád, pokud by nevadil ten motor. Ale tak za měsíc, až budu mít člun.
Vovsky,
byl bys tak laskav, a popsal rozměry ( hroubku atd ) těch pásovin ?
Na Dunaj bych se podíval hrozně rád, pokud by nevadil ten motor. Ale tak za měsíc, až budu mít člun.
Vovsky,
byl bys tak laskav, a popsal rozměry ( hroubku atd ) těch pásovin ?
Naposledy upravil(a) halladin dne sob dub 05, 2008 10:17 am, celkem upraveno 1 x.
To Vovsky
nevyzera to zle, len mi skus prosim ta objasnit, co to je bantamové kolečko z korbice
Mozno pre vas z Ciech samozrejmost, ale fakt si neviem predstavit, co by to mohlo byt.
Este mam jednu otazku, torchu nechapem system aretacie jekla na hlavach tych sroubov. Predstavujem si to tak, ze vaha clna to tam drzi, ale nevypadnu to kolecka do vody, ked vojdes na vodu s clnom?
nevyzera to zle, len mi skus prosim ta objasnit, co to je bantamové kolečko z korbice

Mozno pre vas z Ciech samozrejmost, ale fakt si neviem predstavit, co by to mohlo byt.
Este mam jednu otazku, torchu nechapem system aretacie jekla na hlavach tych sroubov. Predstavujem si to tak, ze vaha clna to tam drzi, ale nevypadnu to kolecka do vody, ked vojdes na vodu s clnom?
I ty Brute?
Korbice neboli kolečka je ruční vozík na převážení čehokoliv,písku hlíny kamení atd.Máš to kolečko tam vyfotografované.Způsob držení jeklu na šroubech jsi pochopil dobře,při vjezdu do vody kolečka nevypadnou protože jsou tam lehce na těsno,aby se třeba při delší jízdě moc neviklaly,a navíc vztlak je tlačí vzhůru.Jak říkám trochu problém je při sundávání jeklu z hlav šroubů zvláště ve vodě,ale dá se to.Jednoduché,levné rychlé,jsem s tímo způsobem velice spokojen.vov
Korbice neboli kolečka je ruční vozík na převážení čehokoliv,písku hlíny kamení atd.Máš to kolečko tam vyfotografované.Způsob držení jeklu na šroubech jsi pochopil dobře,při vjezdu do vody kolečka nevypadnou protože jsou tam lehce na těsno,aby se třeba při delší jízdě moc neviklaly,a navíc vztlak je tlačí vzhůru.Jak říkám trochu problém je při sundávání jeklu z hlav šroubů zvláště ve vodě,ale dá se to.Jednoduché,levné rychlé,jsem s tímo způsobem velice spokojen.vov
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
to vovský
klasické řešení co píšeš, znám, okoukal jsem to na výstavách.
To co jsem proved já bylo vymyšlený tak, abych kolečka mohl vozit sebou,zasunutý obráceně
a aby nevadily v řízení, tak tam byl ten odskok, který se motoru vyhýbal
problém právě vzniká kvůli té látce v rohu zrcadla a válce a proto nejdou úchyty kol dát dál od sebe abys při překlopení kol zachoval řiditelnost motoru, ještě uvidim jestli použiju silnostěnný profil, nebo jesli rezignuju na vožení koleček během plavby.Provděpodobnější je možnost 2
díky za snahu pomoci
Danda
P.S.Jak tam nasazuješ motor, když to máš tak krátký- sklopený?
klasické řešení co píšeš, znám, okoukal jsem to na výstavách.
To co jsem proved já bylo vymyšlený tak, abych kolečka mohl vozit sebou,zasunutý obráceně
a aby nevadily v řízení, tak tam byl ten odskok, který se motoru vyhýbal
problém právě vzniká kvůli té látce v rohu zrcadla a válce a proto nejdou úchyty kol dát dál od sebe abys při překlopení kol zachoval řiditelnost motoru, ještě uvidim jestli použiju silnostěnný profil, nebo jesli rezignuju na vožení koleček během plavby.Provděpodobnější je možnost 2
díky za snahu pomoci
Danda
P.S.Jak tam nasazuješ motor, když to máš tak krátký- sklopený?
To je sice pravda,ale neumím si přestavit,že bych člun vlekl kilometr daleko po břehu,cestou necestou.Ono je to myšleno na sjetí pár metrů od auta do vody.Na nějaké dlouhé vlečení to není ,při váze lodi i s motorem a ješte po špatné cestě by asi uchycení zrcadla dostalo pěkně zabrat.Ale poslední možnost je vézt kolečka ssebou v člunu.vov
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jasně, ale tam může překážet, nebo poškrábat loď Mě napadá řešení s jekly o dvou průměrech, kdy menší - s kolečky se nasouvá buď zdola pro transport lodi po zemi, anebo shora pro jízdu na vodě do jaklu většího průměru upevněného na zrcadle. Úchyty toho na zrcadle by musely být navařeny z boku, samozřejmě.
Pokud ovšem existují takové profily, což nevím .
Pokud ovšem existují takové profily, což nevím .

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Vyrábať, alebo nevyrábať? To je obvyklá dilema. Ale ak majú preklápacie kolieska za 160,-euro tak už ani nie je čo váhať, www.ems-marine.com
Voziť kolieska zo sebou, alebo nie podla mňa závisí od toho kam poplávam. Ak idem napríklad táboriť, tak je dobré čln vytiahnuť na breh. Dôvodov na to je viac, hladina rieky kolíše, nedá sa spolahlivo zakotviť a vyviazať, čln ohrozujú vlny od velkých lodí, nedá sa kotviť na brehu a podobne. Ak sa idem len previesť tak nie je nutné ich brať so sebou, ale tiež je to pohodlnšie ich mať pri sebe, pretože ak pristávam tak ich hneď nahodím, gumák vytiahnem a idem pre auto. Ak ich nemám so sebou tak čln len povyťiahnem na breh a idem pre auto. Samozrejme ak mám auto 10 m od brehu kde pristávam tak to je jedno.
Ja som si kolieska tiež vyrábal a aby boli nepotopitelné, tak namiesto antikorového jeklu /trubky/ som použil lepený dubový hranolček. K zrkadlu je pripevnený na hulváta šroubami cez zrkadlo. To preto aby sa dal čln ťahať aj po velmi zlom teréne. Kolieska sa vo vode vďaka velkému vztlaku dávajú dolu dosť ťažko. Ale ide to a potom ich našroubujem znútra. Ak som v člne nalahko, tak diery sú vysoko nad hladnou, takže kolieska môžem nechať v aute ak treba a diery nemusím štuplovať. Ak idem na ťažko tak spodná diera je skoro na úrovni hladiny.
Ešte jednu nevýhodu majú kolieska na pevno a to keď sa dáva čln na vodu na plytkom brehu s bahnitým dnom. Kolieska sa zapichnú do bahna, čln na ne tlačí svojou váhou a aj keby už mohol plávať tak nepláve lebo je podopretý kolieskami. A dať vtedy tie kolieska dolu to je naozaj masaker. Neviem či by to s tými preklápacími nešlo lahšie.
Inak v tom EMS marine majú mnoho dobrých doplnkov na gumák za docela príjemné ceny. Napr. taška pod sedačku s tapacírungom na sedačku š. až 115 cm stojí 59,-euro a podobná taška ale termo, teda chladnička stojí 69,80.
Voziť kolieska zo sebou, alebo nie podla mňa závisí od toho kam poplávam. Ak idem napríklad táboriť, tak je dobré čln vytiahnuť na breh. Dôvodov na to je viac, hladina rieky kolíše, nedá sa spolahlivo zakotviť a vyviazať, čln ohrozujú vlny od velkých lodí, nedá sa kotviť na brehu a podobne. Ak sa idem len previesť tak nie je nutné ich brať so sebou, ale tiež je to pohodlnšie ich mať pri sebe, pretože ak pristávam tak ich hneď nahodím, gumák vytiahnem a idem pre auto. Ak ich nemám so sebou tak čln len povyťiahnem na breh a idem pre auto. Samozrejme ak mám auto 10 m od brehu kde pristávam tak to je jedno.
Ja som si kolieska tiež vyrábal a aby boli nepotopitelné, tak namiesto antikorového jeklu /trubky/ som použil lepený dubový hranolček. K zrkadlu je pripevnený na hulváta šroubami cez zrkadlo. To preto aby sa dal čln ťahať aj po velmi zlom teréne. Kolieska sa vo vode vďaka velkému vztlaku dávajú dolu dosť ťažko. Ale ide to a potom ich našroubujem znútra. Ak som v člne nalahko, tak diery sú vysoko nad hladnou, takže kolieska môžem nechať v aute ak treba a diery nemusím štuplovať. Ak idem na ťažko tak spodná diera je skoro na úrovni hladiny.
Ešte jednu nevýhodu majú kolieska na pevno a to keď sa dáva čln na vodu na plytkom brehu s bahnitým dnom. Kolieska sa zapichnú do bahna, čln na ne tlačí svojou váhou a aj keby už mohol plávať tak nepláve lebo je podopretý kolieskami. A dať vtedy tie kolieska dolu to je naozaj masaker. Neviem či by to s tými preklápacími nešlo lahšie.
Inak v tom EMS marine majú mnoho dobrých doplnkov na gumák za docela príjemné ceny. Napr. taška pod sedačku s tapacírungom na sedačku š. až 115 cm stojí 59,-euro a podobná taška ale termo, teda chladnička stojí 69,80.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Chlapi, nie že by som tu ja bol ten najdisciplinovanejší, ale v tejto téme sú tie kolieska TOTÁLNE od veci a pri tom je to super téma. Takže nebojte sa zakladať vlastné pokeci, tento sa kludne mohol volať "Kolieska na gumáku". Aj by som to ako moderátor presunul, ale pretože som moderátor na baterky tak prosím vás niekoho kdo je na 220 aby to spravil.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jeden krátký topik ke kolečkům na gumáku už je.
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1250
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1250
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Halladin má pravdu, ale nie všetky sú ohnuté. Výhodou tých ohnutých tyčiek ja aj v tom že koliesko sa dostáva pod zrkadlo a je bližšie k ťažisku lode.
Tie moje kolieska majú tyčku samozrejme rovnú a manipulácii s motorom vôbec nebránia. Mám ovšem tie menšie kolieska, priemer asi 25 cm. Dobre je ich vidno na fotkách v mojom topicu Po Dunaji cez Maďarsko http://img179.imageshack.us/my.php?imag ... 330aw7.jpg
Tie moje kolieska majú tyčku samozrejme rovnú a manipulácii s motorom vôbec nebránia. Mám ovšem tie menšie kolieska, priemer asi 25 cm. Dobre je ich vidno na fotkách v mojom topicu Po Dunaji cez Maďarsko http://img179.imageshack.us/my.php?imag ... 330aw7.jpg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti