Příspěvekod Denis » stř lis 06, 2013 6:08 pm
Copy a Kolibri, Dunaj tiečie v určitých častiach rýchlosťou max. 12 km/hod a to od Novej stráže pred Komárnom až po Viedeň. Samozrejmä nie v celopm úseku, ale len v určitých úsekoch. Inde ide trochu pomalšie, povedzme 10 km. Pod Komárnom je to pohodička, ale aj v Maďarsku okolo Vyšegrádu to má tiež grády. Ak je vasoký stav, tak vtedy je rýchlosť ešte večšia. Takže s gumáčikom sa Kolibri pod Medveďovským mostom asi nepreplavíš. Dá sa plávať samozrejme mimo plavebnej dráhy, pri brehu, ale tam je to komplikované plytčinami a najme výhonovými hrádzami z lomového kameňa, ktoré sú kolmé na breh a ich úlohou je hnať vodu do prúdnice. Ja som tak tento rok jazdil a chce to detailne poznať trasu, byť velmi trpezlivý, treba mať hĺbkomer a je velmi dobré, ak zapadajúce slnko nesvieti rovno do očí.
To je Copy čiastočne odpoveď aj na tvoju otázku. Každá loď jazdiaca vo výtlaku má svoju ekonomickú rýchlosť a potom má ešte maximálnu. Rozdielv rýchlosti medzi ekonomickou a maximálnou nie je velký, velký je však rozdiel v spotrebe. Ja myslím, že v tvojom prípade by loď mala mať tak silný motor, aby dokázala ísť aspoň hodinu maximálnou rýchlosťou, na prekonanie kritických miest. V ekonomickom režime by mala byť schopná ísť aspoň 12 km/hod. Myslím, že ocelovka dlhá 7-8 m a široká 2,50 toho nebude schopná. Je na to vzorec, takže trochu teórie by prospelo a ideálne by bolo loď vyskúšať pred kúpou na stojatej vode a s GPS zmerať rýchlosť. Čo sa týka dvoch motorov, ak budeš mať v lodi veterána, tak by som si istotne namontoval záložný motor, štvortaktný benzínový prívesný.