Zkusenosti z Jadranu (Agana - Hvar - Korcula - Mljet)
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
Zkusenosti z Jadranu (Agana - Hvar - Korcula - Mljet)
Nazdar,
nedavno jsem se vratil z platby po Jadranu, kde jsem ziskal par zajimavych zkusenosti, tak bych se s vami o ne chtel podelit.
Jeli jsme po trase Agana - Palmizana - Korcula - Pomena (Mljet), zazitky budu popisovat postupne podle mist, ne chronologicky, jak se staly.
Marina Agana - prijemna mala marina, nevyhodou je, ze se parkuje docela daleko od lodi (50-200m) a voziky na prevoz veci se zde moc nevyskytuji. Da se docasne zajet bliz, ale tim dojde k zablokovani cesty. Parkovne na bylo v roce 2007 150Kn na auto a tyden
Palmizana - stoji zde novy majak Gr (2) 2s (pisu po pameti a jen jsem to odkoukal, mozna je to trochu jinak), jsou i nova plovouci mola s mooringy. Socialni zarizeni je stale stejne poddimenzovane.
Korcula - v marine se nam nikdy nepodarilo zakotvit - byly dva pokusy, jednou cca o pul osme vecer, podruhe o pul ctvrte odpoledne, nadhanec nam vzdy ukazal, ze maji plno, i kdyz viditelne byly takova 3-4 mista volna.
Da se kotvit ve vedlejsi zatoce Luka, "Sedmicky" tvrdi, ze kotva moc nedrzi, nas tam udzela 2x, pravda, foukalo maximalne 7 uzlu. Hloubka je zde od 9 do 13 metru. Nejblizsi dalsi pristav je v Orebici, kde je ale mala hloubka (2m) nebo marina Lumbarda (zde jsem osobne nebyl, ale mam zpravy, ze je vyvazani OK). I z Lumabrdy jezdi taxiky do Korculy.
Pokud pojedete podel brehu z Korculy do Lumbardy, tak kolem pristavu u ostruvku Badija a Planjak jsou dve nezakreslene melciny, kde je hloubka cca 2,5 metru, tak se neleknete.
Pomena - pokud se chcete schovat pred burou nebo tramontanou, muzu doporucit kotveni za ostruvkem Pomestak naproti Pomene, je zde sice hluboko, ale da se zajet blizko ke brehu, kotva drzi a ostruvek vyborne chrani (pro ilustraci na volnem mori bura kolem 30 uzlu, za ostruvkem v narazech max 15, vlneni je prakticky neznatelne).
V pripade vyvazani u mistnich hospod je k dispozici elektrina a jestli jsme se dobre divali, tak nekde i voda. Samozrejme se pocita s utratou, ceny jidel zacinaly na 80 Kn za biftek.
Mate-li nekdo nejaky pripominky, nebo dotazy, rad je zodpovim, bude-li to v mych silach ;)
Paw
nedavno jsem se vratil z platby po Jadranu, kde jsem ziskal par zajimavych zkusenosti, tak bych se s vami o ne chtel podelit.
Jeli jsme po trase Agana - Palmizana - Korcula - Pomena (Mljet), zazitky budu popisovat postupne podle mist, ne chronologicky, jak se staly.
Marina Agana - prijemna mala marina, nevyhodou je, ze se parkuje docela daleko od lodi (50-200m) a voziky na prevoz veci se zde moc nevyskytuji. Da se docasne zajet bliz, ale tim dojde k zablokovani cesty. Parkovne na bylo v roce 2007 150Kn na auto a tyden
Palmizana - stoji zde novy majak Gr (2) 2s (pisu po pameti a jen jsem to odkoukal, mozna je to trochu jinak), jsou i nova plovouci mola s mooringy. Socialni zarizeni je stale stejne poddimenzovane.
Korcula - v marine se nam nikdy nepodarilo zakotvit - byly dva pokusy, jednou cca o pul osme vecer, podruhe o pul ctvrte odpoledne, nadhanec nam vzdy ukazal, ze maji plno, i kdyz viditelne byly takova 3-4 mista volna.
Da se kotvit ve vedlejsi zatoce Luka, "Sedmicky" tvrdi, ze kotva moc nedrzi, nas tam udzela 2x, pravda, foukalo maximalne 7 uzlu. Hloubka je zde od 9 do 13 metru. Nejblizsi dalsi pristav je v Orebici, kde je ale mala hloubka (2m) nebo marina Lumbarda (zde jsem osobne nebyl, ale mam zpravy, ze je vyvazani OK). I z Lumabrdy jezdi taxiky do Korculy.
Pokud pojedete podel brehu z Korculy do Lumbardy, tak kolem pristavu u ostruvku Badija a Planjak jsou dve nezakreslene melciny, kde je hloubka cca 2,5 metru, tak se neleknete.
Pomena - pokud se chcete schovat pred burou nebo tramontanou, muzu doporucit kotveni za ostruvkem Pomestak naproti Pomene, je zde sice hluboko, ale da se zajet blizko ke brehu, kotva drzi a ostruvek vyborne chrani (pro ilustraci na volnem mori bura kolem 30 uzlu, za ostruvkem v narazech max 15, vlneni je prakticky neznatelne).
V pripade vyvazani u mistnich hospod je k dispozici elektrina a jestli jsme se dobre divali, tak nekde i voda. Samozrejme se pocita s utratou, ceny jidel zacinaly na 80 Kn za biftek.
Mate-li nekdo nejaky pripominky, nebo dotazy, rad je zodpovim, bude-li to v mych silach ;)
Paw
- jojoch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
není-li místo v marině v Korčule, dá se bezpečně vyvázat naproti na Pelješacu ve Viganji .. mooringy tam nejsou, ale nábřeží je dlouhé, se železnými kruhy, takže kotvu a nacouvat .. k dispozici je elektřina a voda, sprchy asi ne .. deset kroků je obchod .. protože v pelješackém kanále umí funět jak sfiňa, tak pokud tam není moc loděk, dá se přirazit bokem .. hloubka těsně u mola je asi 2.5 metru
korčulanská marina je dílko
.. zacouvat tam je ve větru na orosené čelo .. i když nejsem škodolibý, pozorovat některé "piloty" při zajíždění nebo vyjíždění stálo za to .. hlavně ráno, to se bez kontaktu podařilo tak jedné loďce ze tří
na Palmižaně už do mariny nezajíždím, zůstávám na kotvě v zátoce na druhé straně ostrova (jak ona se to jenom jmenuje, hlava děravá...) .. kotva na 5-10m, chráněná, oblíbená, takže plno lodí a přitom vždy volné místo, tři čtyři hospody, na břehu odpadkové koše, uklízené každý den .. letos se tam ale objevily vosy, stejně jako ve všech ostatních zátokách Sv.Klimenta
.. do sprchy v marině se stačí vylodit na člunu a přejít 200m po betonové cestičce kaktusovým rájem .. teď se tam ale objevila nová vrata, takže se chodí přímo přes jednu z hospod .. už mi to připadalo divný...
korčulanská marina je dílko

na Palmižaně už do mariny nezajíždím, zůstávám na kotvě v zátoce na druhé straně ostrova (jak ona se to jenom jmenuje, hlava děravá...) .. kotva na 5-10m, chráněná, oblíbená, takže plno lodí a přitom vždy volné místo, tři čtyři hospody, na břehu odpadkové koše, uklízené každý den .. letos se tam ale objevily vosy, stejně jako ve všech ostatních zátokách Sv.Klimenta

Ludek: posadce, ktera pak sla vecer na obhlidku mariny se zdalo, ze si z toho spis delaj VIP marinu, kotvily tam prej samy lode s exotickejma vlajkama (Svedsko, Norsko, Novej Zeland apod), asi jsme od pohledu smrdeli malem ;)
jojoch: o kotveni na druhy strane Sv. Klementa jsem taky uvazoval, zatoku znam a vypada luxusne, ale precejen klid na mooringu je k nezaplaceni (predtim jsme dve noci kotvili, tak jsem se chtel vyspat ;))
jojoch: o kotveni na druhy strane Sv. Klementa jsem taky uvazoval, zatoku znam a vypada luxusne, ale precejen klid na mooringu je k nezaplaceni (predtim jsme dve noci kotvili, tak jsem se chtel vyspat ;))
Moje posadka se tam dala do reci s jinou posadkou, ktera se tam taky neuchytla, prej to zkouseli telefonem a ani tuk, proste jim rekli, ze to v Korcule nejde - nevim, jak jinde, uz jsem si parkrat rikal, ze bych to i vyuzil, ale vzdycky jsme se nekam vmackli (ovsem krome Korculy). Mas s tim nejaky zkusenosti?
- dumber
- 1. DONÁTOR
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Cau, ja som bol v Korculi tento rok dvakrat v juni, a parkovat sa dalo, takze VIP to nebude
Ale je pravda, ze som tam prisiel okolo obeda.
Parkovanie je tam naozaj na "orosene celo" mna to stalo utrhnute svetlo (cudzia lod do nas sfukol vietor) a ja som si tiez po vymotani z mouringov musel na ukludnenie hodit jedneho plznika po odplavani. Nastastie bez skrabanca ci uz na mojej, alebo druhych lodiach

Ale je pravda, ze som tam prisiel okolo obeda.
Parkovanie je tam naozaj na "orosene celo" mna to stalo utrhnute svetlo (cudzia lod do nas sfukol vietor) a ja som si tiez po vymotani z mouringov musel na ukludnenie hodit jedneho plznika po odplavani. Nastastie bez skrabanca ci uz na mojej, alebo druhych lodiach

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
dumber píše:Cau, ja som bol v Korculi tento rok dvakrat v juni, a parkovat sa dalo, takze VIP to nebude
Ale je pravda, ze som tam prisiel okolo obeda.
Parkovanie je tam naozaj na "orosene celo" mna to stalo utrhnute svetlo (cudzia lod do nas sfukol vietor) a ja som si tiez po vymotani z mouringov musel na ukludnenie hodit jedneho plznika po odplavani. Nastastie bez skrabanca ci uz na mojej, alebo druhych lodiach
Asi jsem měl vždy štěstí, ale na Korčule jsem se v marině pkaždé chytil i kolem 16, 17 hod...Vždy v srpnu. Ale velkopanské manýry opravdu mají..

Korčula:
Plně souhlasím s tím, že za normálních okolností je kotvení v marině Korčula anabáze, plno lodí a lidí (je to zkrátka pomerně vyhledávaná destinace, ale myslím, že město stojí za to). Pokud je tam volné místo podle personálu není volné, protože je určené pro větší lodě (které většinou nepřiplují) a stejně zůstane prázdné ...
Když ale přijedeš ve čtvrtek nebo v pátek (květen), nemáš problém, marina je skoro prázdná (místo si pak můžeš vybrat)
Lumbarda:
Mám z Lumbardy jednu zkušenost. Připluli jsme cca v půl jedné ráno, tma jako v pytli, červený maják ve vjezdu nefungoval (přístavní hráz byla vidět až jsme byli tak 20 m od ní),
v celém přístavu svítila pouze jedna bludička, která zhasla chvíli po vyvázání stejně jako elektřina na molech vůbec. Toalety
a sociálky zamčené ...
Plně souhlasím s tím, že za normálních okolností je kotvení v marině Korčula anabáze, plno lodí a lidí (je to zkrátka pomerně vyhledávaná destinace, ale myslím, že město stojí za to). Pokud je tam volné místo podle personálu není volné, protože je určené pro větší lodě (které většinou nepřiplují) a stejně zůstane prázdné ...
Když ale přijedeš ve čtvrtek nebo v pátek (květen), nemáš problém, marina je skoro prázdná (místo si pak můžeš vybrat)
Lumbarda:
Mám z Lumbardy jednu zkušenost. Připluli jsme cca v půl jedné ráno, tma jako v pytli, červený maják ve vjezdu nefungoval (přístavní hráz byla vidět až jsme byli tak 20 m od ní),
v celém přístavu svítila pouze jedna bludička, která zhasla chvíli po vyvázání stejně jako elektřina na molech vůbec. Toalety
a sociálky zamčené ...
- Luboson
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Courchevel píše:Vidím, že zkušennosti s ACI Korčula máte opravdu všichni velmi špatné. Já měl, alespoň do roku 2008 zkušennost, že se dá "upíchnout" docela bez problémů, ale zřejmě jsem měl pouze vždy štěstí. Loni jsem se zkusil vyvázat u městského mola, ale byl jsem nekompromisně vykázán. Dá se vyvázat na vedlejším molu, které je pro místní, místa je tam celkem dost, ale nejsou tam morningová lana, takže jedině na kotvu,ale pozor na nerovné a mělké dno moře. Mě držela bezpečně, ale protože město již dobře známe, raději jsem večer odpolul do Pomeny. Ale rozhodně Korčula stojí za návštěvu, romantika večerních uliček je nazapomnutelná a v nepřeberném množství chorvatských historickcý měst jedinečná.
Protože jsem na tomto fóru svoji chybou byl zaregistrován 2x, případné dotazy a reakce prosím směřovat na nick "Luboson"

korcula
Cau letos v polovine cervna jsme korculu navstivyli , jeli jsme dve lode , do korculi jsme prileli kolem jedne rano , a samozrejme plno a protoze nefoukalo tak jsme prirazili bokem k mestskemu molu .
bylo to na konci mola za megajachtama smerem do stredu mesta .
nikdo nas nevyhodil a tak jsme spokojene a v klidu udelali nocni prohlidku mesta uvarili veceri popili a sli spat.
rano se ukazalo ze byla velika chyba prirazit bokem druha lod se jeste vyvazala na tu prvni ,hodil se spring mezi lodma a mezi prvni lodi a molem .
rano kolem sedme nas probudilo houpani , zacal foukat NW kolem 15-25 knotu, a na vnejsi lodi ktera byla vice sportovni Elan 40 nebyl moc silnej motor (jak to tak byva)megajachty zacali vytahovat kotvy ktere meli misto muringu a sami meli problemy .
mi protoze jsme byli na konci a tam uz se zacina zvedat dno je tam mala plazicka , tak ze cca 4 m za lodi uz bylo moc melko .
no nastal problem jak odjet .
pribehl chorvatskej pikolik a zacal nas vyhazovat , jenze mi meli problem vnejsi lod to tlacilo na vnitrni , zkouseli jsme ruzne pres vazaky lano motorem vpred ale lod se ani nehla prid ne a ne dostat proti vetru .
pikolikovy jsme rekli ze mame problem ze potrebujem clun aby nam odtahl spicku proti vetru , on zase ze sme tam nemeli parkovat , znate to
no nakonec prijel na silnym gumaku ,hodili jsme mu lano postupne vytahl prid prvni i druhe lode zaplatili jsme mu 300 kun a byli jsme radi ze to takhle dobre dopadlo.
nechteli jsme poskodit lode a tak jsme radsi zvolili bezpecne reseni s pomocnou lodi.
No ponauceni pro priste .
Potom jsme jen prepluli kanal a zakotvili v marine v orebici,NW vitr zesiloval a mel narazy od 15-35 knotu a tak jsme ten den nevypluli.
Hloubka v orebici vazne neni moc velika ale nase lode s ponorem do 2 metru v pohode ,pak tam prijela nejaka 52 stopa placetnice a mistni pohunek ji doporucil ze to neni bezpecno pro tak velikou lod a tak odjela .V prubehu dne tam nakonez zaparkovalo jeste asi deset lodi .
V noci jsem pochopil proc to nebylo bezpecne pro lode nad 42 stop.
v pul druhe rano prisla narazova bora (i kdyz jsme byly schovani za horami co jsou na peljesacu)v narazech fouklo az 48 knotu, cela lod se rozklepala a to uz jsem koukal co se deje ,kolem hlavy mi proletlo zachrane kolo kus plachty z bimini,polstrovani ze sedacky z nejakeho motoraku a pak se projevilo proc jen mensi lode .
muringy nejsou moc daleko od mola a i mi jelikoz jsme meli dod 40 stop jsme meli zad 10 cm od betonoveho mola.
nevahal jsem nastartoval motor a podle vetru pridaval abych lod od mola dostal a napnul zadni lana a pote dotahl muring na krev.
v tom prisel dalsi naraz a tak jsem chvili drzel lod na motoru a pak dotahl muring co sel.
par okolnich lodi se trochu otlouklo o betonove molo , ale jinak vse dobre dopadlo.
Tot moje zkusenost s korculou a orebicem
omlouvam se ze jsem se tu trosku vic rozepsal
vetru zdar.
bylo to na konci mola za megajachtama smerem do stredu mesta .
nikdo nas nevyhodil a tak jsme spokojene a v klidu udelali nocni prohlidku mesta uvarili veceri popili a sli spat.
rano se ukazalo ze byla velika chyba prirazit bokem druha lod se jeste vyvazala na tu prvni ,hodil se spring mezi lodma a mezi prvni lodi a molem .
rano kolem sedme nas probudilo houpani , zacal foukat NW kolem 15-25 knotu, a na vnejsi lodi ktera byla vice sportovni Elan 40 nebyl moc silnej motor (jak to tak byva)megajachty zacali vytahovat kotvy ktere meli misto muringu a sami meli problemy .
mi protoze jsme byli na konci a tam uz se zacina zvedat dno je tam mala plazicka , tak ze cca 4 m za lodi uz bylo moc melko .
no nastal problem jak odjet .
pribehl chorvatskej pikolik a zacal nas vyhazovat , jenze mi meli problem vnejsi lod to tlacilo na vnitrni , zkouseli jsme ruzne pres vazaky lano motorem vpred ale lod se ani nehla prid ne a ne dostat proti vetru .
pikolikovy jsme rekli ze mame problem ze potrebujem clun aby nam odtahl spicku proti vetru , on zase ze sme tam nemeli parkovat , znate to

no nakonec prijel na silnym gumaku ,hodili jsme mu lano postupne vytahl prid prvni i druhe lode zaplatili jsme mu 300 kun a byli jsme radi ze to takhle dobre dopadlo.
nechteli jsme poskodit lode a tak jsme radsi zvolili bezpecne reseni s pomocnou lodi.
No ponauceni pro priste .
Potom jsme jen prepluli kanal a zakotvili v marine v orebici,NW vitr zesiloval a mel narazy od 15-35 knotu a tak jsme ten den nevypluli.
Hloubka v orebici vazne neni moc velika ale nase lode s ponorem do 2 metru v pohode ,pak tam prijela nejaka 52 stopa placetnice a mistni pohunek ji doporucil ze to neni bezpecno pro tak velikou lod a tak odjela .V prubehu dne tam nakonez zaparkovalo jeste asi deset lodi .
V noci jsem pochopil proc to nebylo bezpecne pro lode nad 42 stop.
v pul druhe rano prisla narazova bora (i kdyz jsme byly schovani za horami co jsou na peljesacu)v narazech fouklo az 48 knotu, cela lod se rozklepala a to uz jsem koukal co se deje ,kolem hlavy mi proletlo zachrane kolo kus plachty z bimini,polstrovani ze sedacky z nejakeho motoraku a pak se projevilo proc jen mensi lode .
muringy nejsou moc daleko od mola a i mi jelikoz jsme meli dod 40 stop jsme meli zad 10 cm od betonoveho mola.
nevahal jsem nastartoval motor a podle vetru pridaval abych lod od mola dostal a napnul zadni lana a pote dotahl muring na krev.
v tom prisel dalsi naraz a tak jsem chvili drzel lod na motoru a pak dotahl muring co sel.
par okolnich lodi se trochu otlouklo o betonove molo , ale jinak vse dobre dopadlo.
Tot moje zkusenost s korculou a orebicem

omlouvam se ze jsem se tu trosku vic rozepsal

vetru zdar.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů