Pár neobjektivních informací z chorvatských ostrovů, poslední týden v srpnu 09
Loď B40 r.v.02, charter Ecos, Trogir
Po květnové „zkušenosti“ s tímto charterem v Zadaru, jsem se důkladněji zabýval kontrolou lodě,i s vědomím toho, že to není právě čerstvá rybička. Protože stejně jako v Zadaru jsem
nikde neviděl potapěče, jedna z prvích otázek předávajícímu skiperovi byla, zda mají potapěče a jestli je spodek lodi ok. Odpověděl, že potapěč je on, a že loď je ok.Tak jsem mu
to věřil, ale později osobně zkontroloval./kupodivu ani při vracení lodě jsem nikde potapěče
neviděl, možná kontrolují v noci J/
Kromě nefungujícího autopilota a nedotankované nafty v lodi /dejavu Ecos Zadar/
jsem jiné závady nenašel, takže jsme po natankování v Trogiru v 16:00 vypluli
/v průběhu plavby zjištěna netěsnost čerpadla vody z nádrží a zkratující vedení bilgepumpy/
První kotvení Hvar, zátoka Pelegrin, kotva po několikátém pokusu stále nedrží k mé spokojenosti a vosy zahajují podvečerní útok , druhý pokus v krásné zátoce Spilica /oprava Parja!/, po dohadování s místním obyvatelem se již za tmy přesouváme do zátoky Duga, zde klidná noc na kotvě, bez poplatku, bez společnosti jiných lodí
Neděle – motorování Korčula, zátoka Gubeša /Gradina/ na kotvě, bez poplatku, v zátoce i bóje, cca 15 lodí, restaurace s relativně normálními cenami
Pondělí – většinou na motor Lastovo, nejprve krásná zátoka Kručica, po dalším útoku vos v počtu cca 10 ks na osobu zátoka Zaklopatica, tentokrát ne Triton, ale chci nechat
vydělat Aragostě, což se mi docela podařilo, protože posádka udělala útratu 2800,- Kn
a ti milí chorvatští lidé se nestyděli na účet připsat Strunja Brod 50,- Kn,
od května se také probrali správci Národního parku Lastovo, takže á 20,- Kn za dospělého,
v celé zátoce cca 10 lodí
Úterý – motorování Korčula, pěkná zátoka Zavalatica, pod vodou smeťák, takže na motor
do pěkné zátoky nalevo od vesnice Brna, zde na kotvě a vyvázání ke břehu, 132,- Kn
s účtem nějakému ožralovi s průkazkou, alespoň odvezl odpad
na dně zátoky spousta starých kotev vhodných k uvázání, 5 lodí v zátoce
Středa – půl na půl plachtění a motorování na Vis, Komiža, 330,- Kn za mooring, po 15 té hodině zbývá u mola cca 10 míst …………pro 20 lodí
Čtvrtek – konečně fouká takže plachty cca 3/4 cesty na Brač, zátoka Lučice, 200,- Kn za bóji,
odpad neodveze, mají to zakázané pod šílenou pokutou
, v zátoce restaurace s cenami Hiltonu,
20 lodí a katošů
Pátek – se zajíždˇkou na Dugi Rat /fakt nevím, co na tom ty lidi vidí/ a se zastávkou v Milně
kvůli dotankování, nejhezčí odpoledne celé plavby, kurz Trogir na stabilní NW vítr 20-
24 uzlů, plné plachty a B40 to ostře proti do 22 zvládá bez refování, nádhera
Trogir marina - večer připluli Poláci, jeden zvrací přímo na molu /slivovici/, ve 4 ráno je pro Italy nejspíš ideální doba dělat bordel a řvát
Check out – nahlášení závad, zkrat u vedení bilgepumpy je prý kvůli vlhkosti, kdo by si to pomyslel,
slečna v kanceláři by měla jet na dlouhou dovolenou, udivení, že první dotankování po nich chci zaplatit /tak jsem byl se skiperem ze soboty domluvený/
Parkování a dopravení věcí na loď a zpět je v Trogiru obrovský problém, málo místa a moc aut,zlatý Split, Zadar nebo Sukošan, sprchy nedostatečné, smradlavější vodu jsem v marině také ještě nečichal
Resumé – když hledám levnou loď a nemám nároky vezmu Ecos, když chci jistotu a nevadí mi trochu připlatit jedu s NYA nebo AC, nechci utrácet – nakoupím doma nebo na pevnině,
mám peněz jak šlupek a dám je za mizerný servis – stravuji se po konobách.
Martin