MacGregor 26

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Otocny stazen na MG26M

Příspěvekod Milos » pát úno 06, 2009 6:08 pm

To natacanie je iba asi +- 45 stupnov na obe strany, takze spiatocka sa nekona. :lol: Salingy a vanty sa nenatacaju. Su uchytene na stazen otocne. Funguje to, akurat pri slabom vetre je treba trochu rucne pomoct prekonat trenie v ulozeni.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát úno 06, 2009 6:20 pm

No , tedy Miloši,
nemohl si chvilku počkat ? ;)
Já už vymýšlel technické provedení možnosti otočit ten stěžeň při převrácení lodě na kýl :mad: ,, a plachtění v obrácené poloze, přičemž polozatopená kabina by plnila funkci potápěčského zvonu.

A Ty mi to pokazíš :x 8)
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát úno 06, 2009 6:24 pm

Už jsem si to prohlédl na videu,je to dobře vymyšlené,i když si myslím,že to obtékání profilu stěžně až tolik nepomůže.
No a Ficcus je opravdu fiškus,má to u mě jak v reifajsence. :gun:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1708
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát úno 06, 2009 7:02 pm

Tak už se nezlob, předsedo :D
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát úno 06, 2009 8:18 pm

A už jsi viděl abych se někdy zlobil? ;)
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » pon úno 09, 2009 12:41 am

slahoun píše:Miloši,
uvažuji taky o koupi mekouše. Mám vyčtené informace, zhlédnuté video a než se s ní budu seznamovat v reálu, rád bych, kdyby ji pokud možno objektivně zhodnotil nějaký majitel či provozovatel - ovšem ne amík. U nás vím pouze o tobě. Myslíš, že bys mohl v rámci fóra popsat své zkušenosti s touto lodí ? Nechci zrovna žádnou chválu, prostě prosím - jestli máš do toho chuť - napiš o ní co uznáš za vhodné z pozice toho, kdo má s lodí vlastní zkušenosti.
dík

ahoj,loni jsem podnikl velky obchod a privezl jsem macgregora 26m z floridy.Na podzim jsem ho zkoušel na orliku a na jaře s ním chci odjet do řecka.
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » pon úno 09, 2009 2:05 pm

to alan
Jakpak jsi ho dostal přes velkou louži ?
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » pon úno 09, 2009 10:07 pm

slahoun píše:to alan
jakpak jsi ho dostal přes velkou louži ?

No to je zprávna otázka.Díval jsem se na home page a videl jsem , že macgregory firma nakláda do kontejneru,tak jsem si říkal,že to nemá chybu,ale spletl jsem se,protože v usa se použivají pro vnitrostatní prepravu na šířku 100 inchove kontejnery,ale pro morskou plavbu a pro evropskou dopravu 92 inchove kontejnery.A v tom byla ta zápletka,ale nakonec jsem to dokázal.Nedej na reci,ze ta lod je poddimenzovana,taham ji za espasem naprosto bez problému, na vode sedí, podle mého názoru je podstatné,že splnuje americké technické normy,a hlavně podminky amerického pojistení,procetl jsem desitky stranek na google,a mam ten pocit,že v mnoha pripadech jsou to to tlachy lidí,kterí proste na lodi neumí jezdit,samozřejmě,že ta lod je kompromis,ale naprosto bezvadny,protože se dá tahat je podle meho skromnéhjo názoru schopna plavby na moři,a ma spoustu dalsich uzivatelskych výhod.V minulosti uz jsem vlastnil lod a tak se na to dívám i z hlediska udržby a provozních nákladů.al
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon úno 09, 2009 10:17 pm

prosim Te a reseni te zapletky? :) budu hadat,bud jsi roztloukl velkym kladivem ten kontejner do vice sirky anebo jsi naopak ztloukl McGregora aby byl uzsi.... :? ?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

MacGregor 26M v kontajneri.

Příspěvekod Milos » úte úno 10, 2009 12:48 am

Proste sa tam zmesti - aj s ochranou na bokoch nastrihanou z kobercov. Natesno. Uz som ich zopar z kontajnera (vzdy fungl noveho) vytahoval - je to presna praca. Kontajner nesmie byt starsi, obuchany, inac tam mekac nevlezie. :)
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » úte úno 10, 2009 3:59 am

A co když ho zrovna nevhodně bouchnou hned při té první cestě s Mekoušem? :whist:
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte úno 10, 2009 5:48 am

Tak ho nepřevezmeš. Jako třeba balík na poště. :whist:
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » úte úno 10, 2009 9:13 am

to alan
Alane, to je pro mne ohromně zajímavá cesta, co jsi prošlápl, takže jestli dovolíš, budu ještě zvědavý. Bavíme se o nové lodi koupené od dealera ve státech nebo o starší jeté ?
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » úte úno 10, 2009 10:18 am

slahoun píše:to alan
Alane, to je pro mne ohromně zajímavá cesta, co jsi prošlápl, takže jestli dovolíš, budu ještě zvědavý. Bavíme se o nové lodi koupené od dealera ve státech nebo o starší jeté ?

Lod je dodávána s vlekem,a před nakládkou je nutno odmontovat nápravu,je prišroubovaná na čtyřech šroubech a pak rám s lodí vtahnout na kulatině do kontejneru,v mém případe to vyslo az na druhý pokus.V obecné rovině platí,že američtí prodejci mají závazné doporučení od výrobce neprodávat lodě do evropy,protože na to mají exkluzivitu evropští prodejci,no je to země obchodní svobody.al 603418165
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » stř úno 11, 2009 4:12 pm

Kvoli pohodlnnej manipulacii s lodou na privese (s demontovanými diskami) v kontajneri sluzia pomocne kolieska priskrutkovane na náprave. S tou kulatinou to musela byt dost pakaren.
Okrem problemov s pripadnym uplatnenim zaruky ta asi cakaju problemy aj s legalnym prihlasenim lode (aj privesu) v EU - US verzie nemaju prislusny certifikat ani pozadovanu vybavu.
Kolko ta vysla doprava lode do EU?
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » stř úno 11, 2009 10:04 pm

Milos píše:Kvoli pohodlnnej manipulacii s lodou na privese (s demontovanými diskami) v kontajneri sluzia pomocne kolieska priskrutkovane na náprave. S tou kulatinou to musela byt dost pakaren.
Okrem problemov s pripadnym uplatnenim zaruky ta asi cakaju problemy aj s legalnym prihlasenim lode (aj privesu) v EU - US verzie nemaju prislusny certifikat ani pozadovanu vybavu.
Kolko ta vysla doprava lode do EU?

Takže popořade,.Nakládka a vykládka lodě jenom na rámu,bez nápravy a kol nebyl žádný problem.Lod jsem provozoval celý podzim a byla v pořádku,ale jsem skeptický k uplatnování záruky na zboží dovezené z usa v obecné rovině,ale s tím jsem do koupě lodě šel. S přihlášením lodě jsem neměl nejmenší problem.Samozřejmě přihlásit vlek je problém,ale o tom se píše na chatu výše.Lod jsem vezl z Miami do Prahy a doprava mě vyšla okolo čtyř tisíc dolarů.ahoj Al.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » čtv úno 12, 2009 9:04 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PxmDYpj_lo8&feature=related[/youtube]
Ahoj našel jsem něco o McG,možná už to tu bylo,ale je to zajímavý a je tam toho víc.Ahoj
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv úno 12, 2009 11:30 pm

pekne ,vypada podle vas stav okolniho more na tech avizovanych 45 knotu? me se to teda moc nezda.... :hmm:
david
moderátor
Příspěvky: 5869
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 231
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát úno 13, 2009 12:07 am

dan píše:pekne ,vypada podle vas stav okolniho more na tech avizovanych 45 knotu? me se to teda moc nezda.... :hmm:


to už jsme dva, ani zdánlivej, natož skutečnej
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » čtv čer 18, 2009 9:38 am

Ahoj,přišlo jaro,a tak jsem utíkal do Čedoku,a koupil jsem listky na loď společnosti Anek Lines,z Benátek do Patras,naložili jsme macgregora26,a ve čtyřech jsme vyrazili,společně s Hoblíkem,bratrancem Jiřím a americkým důchodcem.Loď jsem táhl za Espasem nebyl s tím žádný problém.U Salzburku začalo pršet,klesala teplota a pred Villachem začalo sněžit.Přespali jsme v lodi ve sněhu před italskou hranicí.Ráno jsme sklouzli do Benátek,kde bylo krásně a svítilo sluničko.U nakládky lodě jsem musel doplatit vlek,protože mě prodali v čedoku listek,pouze na malého bobíka,celkem stál velký vlek s lodí přes třista euro,ale to bylo korekt.Cesta lodí trvala asi třicet hodin,ale on deck byl bazén a vše ostatní potřebné.Z Patras jme odjeli na ostrov Aegina,kde jsem se domluvil s Gregorym,v jeho skladišti lodí,na ustájení lodě,cena je devadesát euro měsíčně a padesát za dání lodě do moře jeřábem,další den jsme vyrazili na Poros,trochu foukalo,mekouš se držel co to šlo,ale když jsme dojeli k Methaně tak jsem chtěl vytáhnout flosnu,ale místo toho jsem užasnul,hlava mě to nebrala,protože místo flosny jsem se koukal na mořské dno.Dotyčnou jsme někde ztatili,doteď mi to není jasné jak se to stalo.Samozřejmě jsme ji nenašli a Saronské moře budou vypouštět až na podzim.Moc nám pomohl Miloš,hlavně radou s další monáží flosny,Miloši,ještě jednou diky,půjdem na pivo.Flosnu jsme objednali v Soluni a za dva dny ji přivezla poštovní dodávka,za 46 eur,rychle spolehlivě.Když jsme dojeli zpět na Aeginu mekouše jsme vyjeřábovali šoupli jsme ho na vozík ,odjeli domu a já tam jedu zase za týden,ale to už poletím.Z Pirea na Aeginu je to raketou pulhodinka.Mejte se,Alan
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

MacGregor26M - je to plachetnica?

Příspěvekod Milos » úte lis 24, 2009 9:33 pm

Poznámka na úvod: Príspevok bol presunutý z diskusie "Motorsailer snů 18 až 19 stop ~5,5m" ako reakcia hlavne na príspevky dľa citátov hodnotiacich estetické kvality MG:
simon píše: je to fakt skareda lod
halladin píše:Škaredá loď ? Ani náhodou :D

Proti gustu žiadna dišputa ... estetické kritériá máme rôzne, každý to vidí svojimi očami, plachetnice, motorky, ženy. ;)
[align=center]Obrázek[/align]
Vám sa tiež nepáči? Nevadí. Mne sa mekáč páči, a basta. :smash:
A zdá sa snáď, že sa nebavíme o plachetnici? :blink:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Ak niekoho zaujímajú aj daľšie fotky či videá mekáčov plachtiacich či motorujúcich sklzom, nájde trebárs ich tu: http://www.macgregor26.com/photo_galler ... eather.htm alebo http://macgregorexport.com/video.htm

Mám získané nejaké skúsenosti s plavidlom MacGregor26M, a veľa som aj naštudoval z rôzných užívateľských fór - najväčšie je asi http://www.macgregorsailors.com/forum/index.php

K hmotnosti MG26M - štandardne celková max hmotnosť prívesu s loďou je 2000kg (v GB udávajú až 2500kg), reálne ak sa ráta prázdna loď s motorom a takelážou cca 1450kg, s prerobeným originálnym AL prívesom bez váhovej rezervy sa asi dá zmestiť do celkových 1700kg (zvládne WW Passat, alebo SUV).
Felix, na príves 800kg s MG26M ťažko. :idea:

Staršie verzie malých lodí MG - Venture, boli koncipované najprv ako plachetnice, neskôr MacGregor19 bola asi v súlade s Felixovým hodnotením skôr motorák. MG19 aj váhovo zodpovedá tomu čo píše Felix - cca 800kg asi aj s motorom do 40HP a takelážou. Vyrábala sa istú dobu paralelne s väčšími 26 stopovými MG.
Podobne MacGregor26X s výklopnou plutvou. Šachta významne brzdila ... zadok mal ploché dno vhodné skôr na rýchle motorovanie na hladkej vode.
Do 2003 sa ich predalo 5000, potom nastúpil MacGregor26M s vysúvacou plutvou. Trup vykazuje čiastočný návrat k tradičným tvarom, vpredu jeho ostrý tvar dobre preráža vlny a zadok je tiež viac do V, umožní rýchlu plavbu aj vo vlnách. Takeláž pevnejšia, natáčací sťažeň v hornej časti vyplnený penou.

Zaiste takáto ľahko transportovateľná hybridná loď plachetnica/motorák je kompromisom - ale pomerne vyváženým z oboch či otroch koncov.
Na Dunaji pri plavbe s plnomotorákmi na mekáča chvíľku treba počkať, ale moc to nevadí, aj tak nikoho nebaví valiť hodiny v kuse.
No a na Balatone som sa spontanne zúčastnil na verejnej regate koncom sezóny 2008, a skoro pol dňa - doobeda, kým fúkalo slabo - s ľahkým mekáčom sa presúval v poli stále vpred (balast som na zadak nechal prázdny, kýl vysunul na 1/4 a ponoril iba jedno kormidlo). Keď potom prifúklo, už to išlo mnohým iným lepšie, refovali sme asi prví, ale udržali sme sa v pelotone lodí podobnej veľkosti a mekáč si získal istý rešpekt nie len v mojich očiach.

Navyše cenu síce žiadnu nevyhral, ale v "domovskej" maríne bol vtedy aj tak suverénne prvý! (podvečer zase prestalo fúkať... :P)

Mám aj nepriamu skúsenosť z Grécka, jachtár Alan (viď predošlý príspevok) z Prahy tam má nového mekáča - natrvalo. Časť leta strávili plavbou na ňom. Napriek tomu že stratili v hrubom mori kýl (?chybka - ťahali ho zaseknutý vinčnou ?), loď ich ani ako plachetnica nesklamala. Nový kýl som im prostredníctvom gréckeho dealera zabezpečil do 48 hodín :type: - za cca 300 USD. :thmbup:

To Halladin - Mekáč je aj s balastom ľahší ako kajutové plachetnice alebo motoráky jeho veľkosti. Ale balast v nádrži tvorenej dvojitým dnom samozrejme nie je tak účinný ako olovo na konci pevného kýlu. Príliš silný vietor nie práve tá správna šálka kávy - a MG26M má oficiálne certifikát pre CE kategoriu C. Aj keď spolupracovník britského predajcu - starý jachtársky vlk, ma ubezpečoval, že od 6 Bf začína s MG26 ten správny jachting (viď fotečky).
Sú tu aj možnosti tunningu - ťažký 60HP prívesný motor nahradiť malým kickerom o pár kilách a pár HP.
Laminátovú dutú plutvu v spodnej časti vyplniť Pb brokmi, alebo ju zosiliť a nasadiť bombu (prototyp MG26 La Perla Noire), takeláž spevniť ...väčšie plachty atď - ale mnohí tunia opačne, inštalujú trebars 140HP 4takt Suzuki ... každému podľa gusta, ale narušia tým istý jemne ladený kompromis.

Halladin, ak pôjdeš cez BA, ozvi sa a mekáča si môžeš ošáhnuť na vode alebo na suchu (to platí nie iba pre Halladina)
A 4.-7.3.2010 bude k dispozícii vystavený na BOAT SHOW Bratislava 2010 asi v bielej aj modrej verzii, s motormi Yamaha 50/60FT a Evinrude E-TEC 60E. (BTW má tu prosím, niekto s E-TEC skúsenosti - napíšte SZ)
... uffff :sorry: som sa akosi rozšupol...

Na záver - podľa mňa to je plachetnica :) aj keď nie závodná, ani "oceánska".
Ale pustil by som sa s ňou kľudne aj cez Atlantik (keby som musel utiecť pred šibenicou) :lol:
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte lis 24, 2009 9:35 pm

asi se prijdu pristi rok podivat, mohu-li jeste :)
...nazivo to vypada vzdycky jinak
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » úte lis 24, 2009 10:10 pm

A zase drobná Poznámka na úvod: Príspevok bol prekopírovaný z diskusie "Motorsailer snů 18 až 19 stop ~5,5m" ako reakcia na úvahy o vhodnej veľkosti transportovateľnej jazerno-riečno-morskej lodi (8m dĺžka, 2.5m šírka):

Pridám sa so súhlasom so spomínanými mierami vhodnej lode pre nás vnútrozemcov - a po skoro 3 ročnej skúsenosti konštatujem, :)
že pre jazernú (Balaton=super revír!), morskú (HR+Grecko) aj riečnu (Dunaj) plavbu a ľahkú prepraviteľnosť je jednoznačne "mekáč" vhodný viacbojový kandidát ;)
dĺžka cca 8m, šírka 2.45m, ponor 30cm / 175cm, vysúvací kýl - plutva, výklopné kormidlá, motor do 60HP (fajn na kĺzanie skoro štyridsiatkou proti prúdu Dunaja), hmotnosti cca 1156kg (z toho 136kg plechový balast v dne lode)+200kg(cca motor+výbava)+521kg(vodný balast napúšťam iba pre plachtenie) + posádka (max 6). Plachty - hlav. 15.79m2, Jib 12.08m2, Genoa 19.14m2, Genaker 32.52m2.
Ročný mooring? :whist: Loď skladujem väčšinou na dvore a neriešim antifouling ktorý aj dosť brzdí.
No a samospádnym pohybom kurzu USD aj výhodná cena ... bohužiaľ hlavne až teraz. :) :(

Sen? Ja som si ho tak trochu začal plniť. 8)

+ doplňam:
Simon, každý vodák je na Boat Show BA 2010 vítaný, obvzlášť keď je JI pozitívny! A pre teba špeciálne bude v lodnej chladničke pripravené nejaké dobré s prívlastkom.
Všeobecne, ak poplánuje niekto cestu cez Bratislavu, a chce si mekáča pozrieť - nech mi dá vopred vedieť cez SZ
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv lis 26, 2009 5:39 pm

Miloši, jestli to dobře chápu, nemáš na Mekoušovi antifouling? Po týdnu na moři, příp po delší době na Dunaji stačilo umýt trup a gelcoat je nedotčený?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv lis 26, 2009 6:30 pm

Je to skoro tak. Na Boat Bratislava 2009 bol mekáč po jednej sezóne a dal vyleštiť skoro všade za doobedie práce.

Často bol prevážaný - skoro za každým výjazdom z vody zakročila wapka a mikrovláknová rukavica. Najdlhšie bol vyše 2 mesiacov na Dunaji, mesiac na Balatone, Jadran 12 dní.
Dve sezóny samozrejme drobné stopy zanechajú, nie iba porastu.

Už som dávnejšie uvažoval nad ochranou typu Coopercoat (práve je o ňom aktuálny príspevok), ktorý je výnimočne vhodný aj pre trailerboaty. Má tvrdý neotierajúci sa hladký nebobtnavý nenasiakavý povrch, nebrzdí loď, znáša aj vysušenie a preto JE vhodný pre trailerboaty ako je MacGregor.
No a pred aplikáciou každého AF je aj tak treba spodok vziať šmirglom - a je teda jedno či lesk už narušil porast alebo je dno fungl nové.
Keď bol mekáž nový, bolo mi ľúto zadreť doň šmirglom, navyše som ešte nevedel o vhodnom AF spomínaného typu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host