
Kvíz -> Poznáte toto plavidlo ? -> METZELER Brigant
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Kvíz -> Poznáte toto plavidlo ? -> METZELER Brigant
Naposledy upravil(a) Milos dne pát říj 12, 2007 11:24 am, celkem upraveno 1 x.
- kojot
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 61
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha-západ
Podle mě je to německý Metzeler.Podobný gumák jsem kdysi koupil přes anonci(jen clun) a bylo to moje první plavidlo s motorem 2 hp na moři.(chorvatsko).Užili jsme si s ním hodně legrace,ten můj clun byl starej 32 let!!! a na delších plavbách mezi ostrůvky sme ho museli dofukovat i za jízdy.
Voda do něj taky tekla proudem a to jsme to museli vylévat růčo,špric klapku to ještě nemělo.Ale nedal jsem na něj dopustit
,holt námořničina je dřina. 



- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9292
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 175
- Kontaktovat uživatele:
kojot má pavdu. Metzeler jedna z nejstarších firem ...ale myslím Rakouských.
V roce 1989 je koupil Grabner:
HISTORY
1989: Introduction on the market OUSIDE and new raft boats. Doubling of the production plant. Purchase of the METZELER production plant. Therefore the only manufacturer of hot vulcanized quality boats in Europe.
Company headquarter: A-3350 HAAG Niederösterreich
Boat factory: A-4131 KIRCHBERG Oberösterreich
http://www.grabner-sports.at/index.php?id=50&L=2

V roce 1989 je koupil Grabner:
HISTORY
1989: Introduction on the market OUSIDE and new raft boats. Doubling of the production plant. Purchase of the METZELER production plant. Therefore the only manufacturer of hot vulcanized quality boats in Europe.
Company headquarter: A-3350 HAAG Niederösterreich
Boat factory: A-4131 KIRCHBERG Oberösterreich
http://www.grabner-sports.at/index.php?id=50&L=2

- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
vyhodnotenie
No, zdá sa že neradno podceniť informačný potenciál tohoto fóra!
Kojot má pravdu. Je to Metzeler Brigant, 420cm plachetnička alebo gumák motoráčik s možnosťou zavesiť myslím až 25 HP prívesný motor. Drevená robustná a dosť ťažká ale aj tuhá podlaha, nafukovací kýl. Dve sklopné bočné plutvy, výklopné kormidlo. Na plachtenie si zvyknem brať zo sebou aj elektromotor s jednou alebo dvomi 17A gelovými baterkami. Ten sa dá používať aj s nasadeným kormidlom.
Mal som ho pred rokmi aj v Chorvátsku, ale je skôr určený na sladkú vodu, pri mori a jazde na motor boli problémy s pomerne malým priemerom nafukovacích válcov (väčšie vlny pri posádke viac ako 3-4 ľudí sa začínali prelievať dnu). Pre plachtenie je nejlepšie ísť sám, maximálne dvaja (to som v dobrom vetre dokonca predbiehal trajekty na trase Drvenik - Hvar).
Takže kojot je víťaz! Týmto mu odovzdávam štafetu s právom zadať daľšiu úlohu!

Kojot má pravdu. Je to Metzeler Brigant, 420cm plachetnička alebo gumák motoráčik s možnosťou zavesiť myslím až 25 HP prívesný motor. Drevená robustná a dosť ťažká ale aj tuhá podlaha, nafukovací kýl. Dve sklopné bočné plutvy, výklopné kormidlo. Na plachtenie si zvyknem brať zo sebou aj elektromotor s jednou alebo dvomi 17A gelovými baterkami. Ten sa dá používať aj s nasadeným kormidlom.
Mal som ho pred rokmi aj v Chorvátsku, ale je skôr určený na sladkú vodu, pri mori a jazde na motor boli problémy s pomerne malým priemerom nafukovacích válcov (väčšie vlny pri posádke viac ako 3-4 ľudí sa začínali prelievať dnu). Pre plachtenie je nejlepšie ísť sám, maximálne dvaja (to som v dobrom vetre dokonca predbiehal trajekty na trase Drvenik - Hvar).
Takže kojot je víťaz! Týmto mu odovzdávam štafetu s právom zadať daľšiu úlohu!




- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj.
No to mě mrzí, že mám v poslední době tak málo času a nedostal jsem se k tomuto kvízu dřív. Člun bych hravě poznal, protože když jsem za hluboké totality jezdíval s karavanem do "Jugošky", byl to velmi častý doplněk campingové výbavy turistů z A a D, který jsem jim nesmírně záviděl. Mimo jiné mě okouzloval ten elegantní banánovitý tvar. A hlavně, tenhle gumák vlastně zapříčinil mou touhu po mořeplavbě. A jelikož byl pro mě tehdy nedostupný, sehnal jsem si starší polský Gryf (škoda že už nemám fofo, to by byla otázečka do kvízu...) s motorem Moskva (tuším asi 8 či 9 PS) a za hromového řevu jsem v oblacích dýmu brázdil přilehlé moře. Mělo to jen jednu drobnou vadu. Charošij sovětskyj lodní motor nesnášel vodu a vlhko. Po půlhodince jízdy ve skluzu zvlhla elektroinstalace (fajfky byly z poctivého bakelitu) a bylo po legraci. Z počátku jsem z toho byl poněkud rozvrkočenej a vysoušel, pulíroval atd....abych se co nejdříve zase rozjel. Pak mi došla marnost takového počínání (zvláště o dovolené když má být pohoda) a prostě jsem jen sundal kryt z motoru, zapálil si cigárko a nechal pro změnu chvíli makat sluníčko. Ono to časově vyšlo nastejno. Nikdy nezapomenu na nevěřící výraz jakéhosi kanadského majitele motoráku, který nemohl pochopit, že dvě nahatá individua, polehávající na člunu s evidentně nefunkčním motorem a poměrně daleko od břehu nemají žádný problém a pomoc nepotřebují. Vrátil se k nám chudák třikrát!
Wlady
No to mě mrzí, že mám v poslední době tak málo času a nedostal jsem se k tomuto kvízu dřív. Člun bych hravě poznal, protože když jsem za hluboké totality jezdíval s karavanem do "Jugošky", byl to velmi častý doplněk campingové výbavy turistů z A a D, který jsem jim nesmírně záviděl. Mimo jiné mě okouzloval ten elegantní banánovitý tvar. A hlavně, tenhle gumák vlastně zapříčinil mou touhu po mořeplavbě. A jelikož byl pro mě tehdy nedostupný, sehnal jsem si starší polský Gryf (škoda že už nemám fofo, to by byla otázečka do kvízu...) s motorem Moskva (tuším asi 8 či 9 PS) a za hromového řevu jsem v oblacích dýmu brázdil přilehlé moře. Mělo to jen jednu drobnou vadu. Charošij sovětskyj lodní motor nesnášel vodu a vlhko. Po půlhodince jízdy ve skluzu zvlhla elektroinstalace (fajfky byly z poctivého bakelitu) a bylo po legraci. Z počátku jsem z toho byl poněkud rozvrkočenej a vysoušel, pulíroval atd....abych se co nejdříve zase rozjel. Pak mi došla marnost takového počínání (zvláště o dovolené když má být pohoda) a prostě jsem jen sundal kryt z motoru, zapálil si cigárko a nechal pro změnu chvíli makat sluníčko. Ono to časově vyšlo nastejno. Nikdy nezapomenu na nevěřící výraz jakéhosi kanadského majitele motoráku, který nemohl pochopit, že dvě nahatá individua, polehávající na člunu s evidentně nefunkčním motorem a poměrně daleko od břehu nemají žádný problém a pomoc nepotřebují. Vrátil se k nám chudák třikrát!
Wlady
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti