Kotvení na Slezské Hartě
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Libore, jak je vlastně ten tvůj motor silnej ? Sice jsem googloval, ale našel jsem nějakou zmínku o tahu v librách, ale koně tam nebyly
A jak dlouho to akumulátor vydrží zásobovat ? Anebo těch akumulátorů je třeba víc ?
Překvapila mě nízká cena toho motoru - i když vlastně překvapit při troše přemýšlení neměla. Elektromotor je jednoduchej proti spalovacímu.
A jak dlouho to akumulátor vydrží zásobovat ? Anebo těch akumulátorů je třeba víc ?
Překvapila mě nízká cena toho motoru - i když vlastně překvapit při troše přemýšlení neměla. Elektromotor je jednoduchej proti spalovacímu.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
to halladin:
elektromotory udávají sílu/tah v kilech (librách). Nikdy jsem to neviděl udávané v koních. No snad by to přepočítat šlo. Těch 30 liber u Minn Koty je tah nějakých 13,6 kg.
to mikiviki:
kde jsi sehnal klíče od závory? Počasí bylo dnes ještě OK. Snad víkend vyjde, ale předpověď je špatná. Dej vědět až tam zase budeš.
elektromotory udávají sílu/tah v kilech (librách). Nikdy jsem to neviděl udávané v koních. No snad by to přepočítat šlo. Těch 30 liber u Minn Koty je tah nějakých 13,6 kg.
to mikiviki:
kde jsi sehnal klíče od závory? Počasí bylo dnes ještě OK. Snad víkend vyjde, ale předpověď je špatná. Dej vědět až tam zase budeš.
halladin píše:No, myslel jsem srovnání se spalovacími motory - ty mají výkon v koních.
Jak srovnat jejich výkon ?
Přibližně to zjistíš z příkonu elektromotoru - ten by měl být uveden.
pměr mezi 1 kw a 1 ks je 1:1,34 /nebo 1,36/ nejsem si jist
tedy 1 kw/1000w/=1,36ks
Samozřejmě příkon nerovná se výkon.
Je zde účinnost el. motoru, případně jiné stráty /tření, ložiska atd./
Pepa
Naposledy upravil(a) Pepa dne stř zář 26, 2007 9:21 am, celkem upraveno 1 x.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Je to takto:
kilowatt 100
koňská síla 134,10218586563
kůň 135,96211551613
Pokud budeme uvažovat účinnost el. motoru 100% (zaokrouhlíme pak směrem dolů), příkon Min Koty 30 jsem našel po velkém hledání: 30A při max. rychlosti, tak nám vyjde:
30 x 12= 360W
0,360 x 1,341=0,482 PS
Můžeme tedy říct, že to není ani půl koně
Stejně lze spočítat další el. motory. Ušetřím ostatním práci a zde je tabulka (proud je zvýrazněn):
Model Napětí (V) Regulace rychlosti Maximizér Indikátor stavu aku. Hmotnost (kg) Délka nohy (cm) Tah (lbs) Tah (kg) Proud při max. rychlosti (A) Max. hmot. plavidla (kg) Cena s DPH
kilowatt 100
koňská síla 134,10218586563
kůň 135,96211551613
Pokud budeme uvažovat účinnost el. motoru 100% (zaokrouhlíme pak směrem dolů), příkon Min Koty 30 jsem našel po velkém hledání: 30A při max. rychlosti, tak nám vyjde:
30 x 12= 360W
0,360 x 1,341=0,482 PS
Můžeme tedy říct, že to není ani půl koně
Stejně lze spočítat další el. motory. Ušetřím ostatním práci a zde je tabulka (proud je zvýrazněn):
Model Napětí (V) Regulace rychlosti Maximizér Indikátor stavu aku. Hmotnost (kg) Délka nohy (cm) Tah (lbs) Tah (kg) Proud při max. rychlosti (A) Max. hmot. plavidla (kg) Cena s DPH
- Endura 30 1 2 5/3 ne ne 6,8 76 30 13,6 30 780 5 390
- Endura PRO 32 12 5/3 ne ne 6,8 76 32 14,5 30 840 6 100
- Endura 36 12 5/3 ne ne 7,7 91 36 16,3 36 960 8 200
- Endura PRO 38 12 5/3 ne ne 7,7 91 38 17,3 40 1020 8 500
- Endura 40 12 5/3 ne ne 8,0 91 40 18,3 42 1100 9 200
- Endura 46 12 5/3 ne ne 9,2 91 46 21 42 1250 10 900
- Endura 50 12 5/3 ne ne 9,6 91 50 22,7 42 1350 12 200
- Endura 55-36" 12 5/3 ne ne 9,8 91 55 25 50 1450 13 200
- Endura 55-42" 12 5/3 ne ne 9,8 107 55 25 50 1450 13 200
- Vector 55 12 5/3 ne ne 10 91 55 25 50 1450 13 900
- Vector 55-3x 12 plynulá ano ano 11 91 40 25 50 1450 23 000
- Maxxum 40 T 12 plynulá ano ano 8,4 91 40 18,3 42 1100 15 600
- Maxxum 55 T-36" 12 plynulá ano ano 11 91 55 25 50 1500 19 400
- Maxxum 55 T-42" 12 plynulá ano ano 11 107 55 25 50 1500 19 400
- Maxxum 70 T 24 plynulá ano ano 11 91 70 30 42 1700 22 900
- Power Drive 40 12 plynulá ano ano 12 122 40 18,3 42 1100 19 900
- Power Drive 55 12 plynulá ano ano 13 122 55 25 50 1450 27 900
- Power Drive 55AP 12 plynulá ano ano 13 122 55 25 50 1450 38 000
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
halladin píše:Díky, Libore.
Ještě jeden dotaz - jaké používáte akumulátory ? Normální automobilové, anebo jsou nějaké speciální ? Pro jachtaře ?
Já zatím nemám na lodi žádnou elektriku, ale něco bych chtěl na jaře spáchat.
Jedno světlo v kabině, případně něco u hlav kójí a nějakou zásuvku jako bývá v autě.
Na akumulátory je tady spešl vlákno.
Tam se dozvíš i to co nechceš.
Není třeba to opakovat neustále dokola.
Zásobování lodi elektrikou je vždycky problém a kompromis.
Na takovéto všeobecné osvětlení vnitřku, jen aby jsi nezabloudil, bych doporučoval malá solární svítidla.
Používá se to na zahradách.
Není to na čtení, to ani náhodou ale spacák případně vařič najdeš.
Důležité je, že si zbytečně nevyčerpáš hlavní zdroj.
Koupil jsem loni v Baumaxu (akce na podzim. Cena 97 Kč v nerezu ), jeden zkušební kus a nechal ho fungovat celou zimu na zahradě.
Na jaře ještě v pohodě svítil.
Pouze jsem hned na začátku pokusu, vyměnil dobíjecí baterku za jinou, s větší kapacitou.
Dále to bude chtít dobastlit vypínač. U originálu chybí. Prostě ve dne nabíjí, po setmění to čidlo zapne a svítí to.
No na dobastlení, by toho bylo ještě víc ale nechci to už moc rozvádět. Nepáslo by to do tohoto topicu.
Ahoj, alffa
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
halladin píše:Díky, pohledám.
Jenže to solární svítidlo - myslíš přes den na palubě, a večer přenést do kabiny ?
Ne ne.
Buď zabudovat na střechu nástavby (někam kam se pravděpodobně nebude šlapat), nebo plně rozebrat a dobastlit.
Technických řešení by bylo mnoho. Tady ale na to fakt není prostor.
S kotvením na Hartě to nemá nic společného. Nikdo jiný než Ty by to tady nehledal.
Pokud Tě to zajímá založ klíďo nový topic, s patřičným názvem, můžeme to rozvinout.
alffa
- jarhro
- nováček na fóru
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát říj 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Břidličná
mikiviki píše:tam jsem dojel "by padlunk "a táhl jsem z sebou takovou zelenou skříň, kterou jsem si půjčil v přístavu a ve které jsem dopádloval nazpět ku břehu Motor jsem koupil i z lodí, ale benzíňák a tak budu shánět nějakej elektrickej. Mimochodem jaký by mi kdo doporučil ? Ten můj ZEFIR je 500kg váhy.
skřín je břidličnáku
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 178
- Registrován: ned srp 19, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Tak my jsme už od neděle z vody venku. Vytáhnutí z vody šlo lépe, než spouštění. Při spouštění jsem měl zadek auta až za molem Jěště, že mé auto je vysoký aerodynamický zázrak Každopádně dodatečně děkuji majiteli skříně za možnost dopravovat se na bojku Teď už jen hledám někoho, kdo mi loďku zrenovuje ku obrazu mému (lak, nerez, atd) Apropo, nevíte o někom kdo má prostor, možnost a chuť si vydělat mrzký peníz omlazením mé plachetky ?
Naposledy upravil(a) mikiviki dne ned úno 10, 2008 8:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů