Holandské kanály
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- s/y Pietro Filipi
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř lis 09, 2005 9:33 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Králíky
Holandské kanály
Čua, nemáte někdo zkušenosti z cestování na motoráku po holandských kanálech?? Zajímá mě kolem toho de-facto všechno...legislativa, možný problémy, jak je to se stanováním kolem kanálů, kolik stojí známka pro loď atd. Díky za každý info.
Jarda
Jarda
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Já si myslím, že expert na kanály je u nás Josef Blecha. Ten by mohl vše potřebné vědět a na stránkách má všechny možný informace a kontakty.
http://www.canalboating.cz/C-uvod.php
http://www.canalboating.cz/C-uvod.php
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Libor píše:Já si myslím, že expert na kanály je u nás Josef Blecha. Ten by mohl vše potřebné vědět a na stránkách má všechny možný informace a kontakty.
http://www.canalboating.cz/C-uvod.php
No koukal sem na Canalboatig pana Blechy a můžu říct, že přinejmenším mlží okolo nutnosti papírů na vedení lodě a vysilačky. Mit průkaz operátora vysilačky není u nás podmínkou pro vydání VMP - tuzem a mezinárodní řeky. Stejně není potřeba papíry do 4kW a místy - např. Německo do 15kW, Holandsko vůbec žádné. A dělat marinu v Kolíně ( teda ne nad Rýnem ) mi připadá poněkud, no nevím jak bych to řek. Nová marina v Žernosekách zeje prázdnotou a to je o cca 150 km cizincům blíž, na jezeře. celkem atraktivním místě Českého Středohoří. A tuzemáci - nevím kam bych odtaď každý víkend jezdil - na Klejnárku, nebo snad do Chvaletic??
- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
david píše:Libor píše:Já si myslím, že expert na kanály je u nás Josef Blecha. Ten by mohl vše potřebné vědět a na stránkách má všechny možný informace a kontakty.
http://www.canalboating.cz/C-uvod.php
No koukal sem na Canalboatig pana Blechy a můžu říct, že přinejmenším mlží okolo nutnosti papírů na vedení lodě a vysilačky. Mit průkaz operátora vysilačky není u nás podmínkou pro vydání VMP - tuzem a mezinárodní řeky. Stejně není potřeba papíry do 4kW a místy - např. Německo do 15kW, Holandsko vůbec žádné. A dělat marinu v Kolíně ( teda ne nad Rýnem ) mi připadá poněkud, no nevím jak bych to řek. Nová marina v Žernosekách zeje prázdnotou a to je o cca 150 km cizincům blíž, na jezeře. celkem atraktivním místě Českého Středohoří. A tuzemáci - nevím kam bych odtaď každý víkend jezdil - na Klejnárku, nebo snad do Chvaletic??
No je pravda, že tam Pepa Blecha nějaké nepřesnosti a nemá tam napsané úplně všechno. Ale co se týká maríny Kolín a dalších budovaných jsem jednoznačně pro. To ty maríny stavíme jenom pro cizince nebo i pro nás? Když pak vyjedeš na řeku, máš problém, kde zůstat s lodí aby byla trochu zabezpečená. Jó v Praze toho je dost, ale jinde né.
Ahoj,
my jsme byli na kanálech v Holandsku vloni. Loď jsme měli půjčenou přes www.dutchmasters.cz. Dali nám spoustu rad a info a nakonec všechno klaplo. Platí se kotvení ve městech (7-10 Euro za loď) a zvedání mostů. My jsme byli první týden v červenci a ještě tam nebyli Němci, vybrali jsme Frísko, protože jsme byli s dětmi a byla to super dovolená. Kotvení mimo města má charterovka předplacené. Doporučili nám i trasu, ale my jsme pluli déle, takže jsme stihli daleko víc. Po pár dnech pařáků (lodě jsou super vybavené proti dešti, ale ne proti horku), jsme se v kanálech i jezerech přes jejich špínu i koupali a všichni jsme to přežili ). Lodě půjčují většinou od soboty od rána do pátku odpo a my jsme nechtěli řídit v noci, tak jsme s sebou měli stany a spali jsme v kempu. Jinak je dobrý se trochu připravit doma (na webu je všechno), protože se nás majitel zeptal, jestli už jsme byli na lodi, my řekli, že ano a už jsme pluli ani jsme se nestačili rozkoukat. Ale je fakt, že Holanďani jsou pohodáři, na nějakou chybku nehledí. A za dva dny jsi jak doma, pokud tedy umíš německy a anglicky, abys dal trochu dohromady jejich info, všechno je totiž v holandštině. Ale bylo to moc fajn.
my jsme byli na kanálech v Holandsku vloni. Loď jsme měli půjčenou přes www.dutchmasters.cz. Dali nám spoustu rad a info a nakonec všechno klaplo. Platí se kotvení ve městech (7-10 Euro za loď) a zvedání mostů. My jsme byli první týden v červenci a ještě tam nebyli Němci, vybrali jsme Frísko, protože jsme byli s dětmi a byla to super dovolená. Kotvení mimo města má charterovka předplacené. Doporučili nám i trasu, ale my jsme pluli déle, takže jsme stihli daleko víc. Po pár dnech pařáků (lodě jsou super vybavené proti dešti, ale ne proti horku), jsme se v kanálech i jezerech přes jejich špínu i koupali a všichni jsme to přežili ). Lodě půjčují většinou od soboty od rána do pátku odpo a my jsme nechtěli řídit v noci, tak jsme s sebou měli stany a spali jsme v kempu. Jinak je dobrý se trochu připravit doma (na webu je všechno), protože se nás majitel zeptal, jestli už jsme byli na lodi, my řekli, že ano a už jsme pluli ani jsme se nestačili rozkoukat. Ale je fakt, že Holanďani jsou pohodáři, na nějakou chybku nehledí. A za dva dny jsi jak doma, pokud tedy umíš německy a anglicky, abys dal trochu dohromady jejich info, všechno je totiž v holandštině. Ale bylo to moc fajn.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Moje plavba Frískem před pěti lety: Frísko na lodi
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned čer 13, 2010 12:31 pm, celkem upraveno 1 x.
- martin6v4
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát kvě 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Katwijk, The Netherlands
- Kontaktovat uživatele:
Holandsko- kanaly
Ahoj, bydlim v Holandsku a zkusennosti s plavbou po kanalech mam zatim omezenou na oblast Katwijk a jezero Kaag. Povoleni k provozovani clunu do rychlosti 20 km nepotrebuji. Na lodi musi byt Plavebni manual I. pro pripad kontroly. Doporucuje se take manual c. 2, kde jsou vsechny prakticke informace o planovanych trasach- vyska mostu, poplatky apod. Manual je v holandstine, anglicky jsem zatim nesehnal. V kazdem obchodu s lodnim prislusenstvim nebo ve specializovanych obchodech pro turisty jsou k dostani plavebni mapy jednotlivych oblasti. Take existuje DVD s digitalni mapou kanalu.
Holandani jsou docela toleratni a pohodovi. Kanaly jsou ve vybornem stavu, vse je dobre znacene, hloubka je okolo 5-6 metru. V obydlenych mistech se doporucuje snizit rychlost (cca 6-9 km/hod., nekdy i mene). Nemely by se delat za clunem vlny, ktere by moc rozhoupaly kotvici lode u brehu. Na jezere Kaag jsem se jednou uvazal v male zatoce. K veceru prisel vyberci, zda zde prespim. Bohuzel nevim polatek, protoze jsem za chvili odjizdel. Pro pripad dalsich dotazu uvadim svoji e-mailovou adresu: martin6v4@yahoo.de
Hezky den
Martin
Holandani jsou docela toleratni a pohodovi. Kanaly jsou ve vybornem stavu, vse je dobre znacene, hloubka je okolo 5-6 metru. V obydlenych mistech se doporucuje snizit rychlost (cca 6-9 km/hod., nekdy i mene). Nemely by se delat za clunem vlny, ktere by moc rozhoupaly kotvici lode u brehu. Na jezere Kaag jsem se jednou uvazal v male zatoce. K veceru prisel vyberci, zda zde prespim. Bohuzel nevim polatek, protoze jsem za chvili odjizdel. Pro pripad dalsich dotazu uvadim svoji e-mailovou adresu: martin6v4@yahoo.de
Hezky den
Martin
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
ahoj. z holadska jsem se právě vrátil. s dětma greewelingen meer je v případě pěkného počasí absolutní špice. pozítří se tam znovu vracím a bez dětí absolvuji kanály. již po druhé. mám tam svou loď. jestli chceš, můžeš se přidat. ozvi se na long.bridge@centrum.cz. na malé plavidlo nepotřebuješ vůbec nic, jen peníze na naftu a jídlo. ahoj pepik.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Na holandských kanálech, konkrétně ve Frísku, jsme natáčeli vloni na podzim. Mohu jenom doporučit Pavla Kocfeldu, bez něj bychom asi měli všechno mnohem složitější. Je to pohodář, který samovolně vyrábí dobrou náladu a dokonale se tam vyzná, počínaje výškami mostů a konče dobrými hospodami.
Ohledně papírů - stačí spolehnout se na pronajímatele, netroufne si půjčit loď, ke které by doklady byly zapotřebí, aniž by je zkontroloval. Holanďané jsou pohodáři a třeba špatné parkování řeší lístečkem pod stěrač, na kterém je prosba, aby řidič příště zaparkoval lépe, ale když už někdo udělá opravdový malér, tak ho to přijde hodně draho. A půjčit "papírovou" loď člověku bez dokladů by pro charterovku malér byl.
Ohledně mostů - některé jsou opravdu hodně nízké a trasu je nutno plánovat s ohledem na výšku lodě.
Ohledně placení za mosty - na mostě je z dálky viditelná cedule, kolik se platí za zvednutí. Ve městech je to často tak, že se platí jen za vplutí do města (tzn. u prvního mostu) a vnitřní mosty ve městě už jsou v ceně. Od kapitána se očekává, že propluje svižně a obratně a nebude zdržovat auta, která čekají před mostem. Stalo se nám, že jsme pluli opatrně, protože za mostem byla zatáčka a my nevěděli, co na nás může vybafnout, a most už nám nad hlavami šel dolů. Mosty mají pracovní hodiny, pokud připluješ večer, spíš před mostem. Výšky mostů a pracovní doba těch otevíracích jsou v průvodci a v plavebních mapách, charterovky lodě vybavují obojím (pouze v holandštině). Za mosty se platí drobnými do dřeváku, je potřeba mít drobných hromadu. Cena 0,5 - 3,5 eura.
Ohledně plavebních znaků - existují místní speciality typu "proplutí povoleno pro lodě do výšky x metrů" atd.
Něco o plavbě po kanálech je na webu www.motortv.cz, web nemá zrovna intuitivní ovládání, takže je třeba zvolit "yacht and life", potom ve vodorovném menu první položku "video" a pak se proklikat k listopadu, pod nímž se skrývá 13. díl o holandských kanálech. Doporučuji otvírat tenhle web v Exploreru, video vyžaduje ke spuštění instalaci Silverlightu (nabídne ji). Další informace z Holandska se skrývají také v říjnovém 8. dílu.
Ohledně papírů - stačí spolehnout se na pronajímatele, netroufne si půjčit loď, ke které by doklady byly zapotřebí, aniž by je zkontroloval. Holanďané jsou pohodáři a třeba špatné parkování řeší lístečkem pod stěrač, na kterém je prosba, aby řidič příště zaparkoval lépe, ale když už někdo udělá opravdový malér, tak ho to přijde hodně draho. A půjčit "papírovou" loď člověku bez dokladů by pro charterovku malér byl.
Ohledně mostů - některé jsou opravdu hodně nízké a trasu je nutno plánovat s ohledem na výšku lodě.
Ohledně placení za mosty - na mostě je z dálky viditelná cedule, kolik se platí za zvednutí. Ve městech je to často tak, že se platí jen za vplutí do města (tzn. u prvního mostu) a vnitřní mosty ve městě už jsou v ceně. Od kapitána se očekává, že propluje svižně a obratně a nebude zdržovat auta, která čekají před mostem. Stalo se nám, že jsme pluli opatrně, protože za mostem byla zatáčka a my nevěděli, co na nás může vybafnout, a most už nám nad hlavami šel dolů. Mosty mají pracovní hodiny, pokud připluješ večer, spíš před mostem. Výšky mostů a pracovní doba těch otevíracích jsou v průvodci a v plavebních mapách, charterovky lodě vybavují obojím (pouze v holandštině). Za mosty se platí drobnými do dřeváku, je potřeba mít drobných hromadu. Cena 0,5 - 3,5 eura.
Ohledně plavebních znaků - existují místní speciality typu "proplutí povoleno pro lodě do výšky x metrů" atd.
Něco o plavbě po kanálech je na webu www.motortv.cz, web nemá zrovna intuitivní ovládání, takže je třeba zvolit "yacht and life", potom ve vodorovném menu první položku "video" a pak se proklikat k listopadu, pod nímž se skrývá 13. díl o holandských kanálech. Doporučuji otvírat tenhle web v Exploreru, video vyžaduje ke spuštění instalaci Silverlightu (nabídne ji). Další informace z Holandska se skrývají také v říjnovém 8. dílu.
V Holandsku na kanálech jsem byl letos třetí týden v červnu.Dělali jsme okruh ve středním Holandsku,asi 200 km.Rotterdam,Gouda,Amsterdam,Utrecht.Bylo to super,počasí vyšlo,teplo, málo deště.Plavba byla tak,jak popisuje Felix.Do dřeváku jsme platili jen 2x,spoustu mostů jsme podpluli,někdy šlo opravdu jen o cm,ostatní byly zadarmo.Komory byly také zadarmo,jen do Amsterdamu se platilo 10E,ale pozor,neberou hotovost,jen na platební kartu.
Trochu nás překvapilo to kotvení zadarmo ve volné přírodě.Téměř všude byl zákaz vyvazování a parkování.A tam kde se vyvazovat mohlo,tam nás stejně skásli o 5 E.Jinak jsme na noc kotvili v marinách,od 10 do 15 E.Ale celkově to bylo super,všem vřele doporučuju,i když to zase tak moc nebylo o jachtingu,ale spíše o turistice.Holandsko je nádherná,čistá a upravená země.
Příští rok zkusím Frísko.
Trochu nás překvapilo to kotvení zadarmo ve volné přírodě.Téměř všude byl zákaz vyvazování a parkování.A tam kde se vyvazovat mohlo,tam nás stejně skásli o 5 E.Jinak jsme na noc kotvili v marinách,od 10 do 15 E.Ale celkově to bylo super,všem vřele doporučuju,i když to zase tak moc nebylo o jachtingu,ale spíše o turistice.Holandsko je nádherná,čistá a upravená země.
Příští rok zkusím Frísko.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
vovsky píše:...Trochu nás překvapilo to kotvení zadarmo ve volné přírodě.Téměř všude byl zákaz vyvazování a parkování.A tam kde se vyvazovat mohlo,tam nás stejně skásli o 5 E...
Nevím, jak v ostatních provinciích, ale ve Frísku jsou na kanálech mimo civilizaci vyhrazená a značená místa k vyvázání. V sezóně se na nich vybírá poplatek, mimo sezónu ne. V místě jsou drobné civilizační vymoženosti jako vyvazovací kolíky, zpevněný břeh, lavičky, ohniště a kontejnery na odpadky. Bývá tam také posečeno a vyhrabáno.
Údajně (nezkoušeli jsme to) se také lze domluvit s majiteli soukromých zátok, jsoucích obvykle na dohled od statku. V sezóně prý bývají nepřístupní, protože žádostí je mnoho a oni nechávají kotvit především své známé, mimo sezónu záleží na dojmu, který člověk udělá. Ochotně prý vycházejí vstříc při pomoci v nouzi, typicky v případě porouchaného motoru.
Rád bych znovu otevřel toto téma,právě se vracím ze služ. cesty z Amsterdamu,neodolal jsem a musel jsem se povozit po grachtech alespoň výletní lodí a měl bych ke zkušeným pár otázek.Na většině zakotvených lodí v Amsterdamu byla nalepená jakási známka s číslem,trohu mi to připomínalo chorvatskou vignetu,nevíte,jak to tam funguje?A jak je to s proplouváním po kanálech,jen do těch nejmenších byl zákaz vplutí značkou,jinak jsem si žádného omezení nevšiml,znamená to,že se svou lodí bych mohl po Amsterdamu normálně plout?Něco mi říká,že ne,alespoň jsem tam žádnou jinou loď plout, kromě těch výletních,neviděl,jak to tedy je?A pokud bych chtěl vyrazit do Holandska po vodě,kolik je to asi km,kolik asi času bych měl počítat z Mělníka do Amsterdamu při rychlosti cca 10km/h,jak časté jsou komory na Mitellandkanalu,jakékoliv další zkušenosti a poznatky.Děkuji
- pripluv
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 199
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Něco mi říká, že Amsterdamem na své lodi jen tak nepropluješ. My jsme tak učinili v roce 2004, ale všichni na nás pak hleděli vyjeveně, že se tam prý nesmí Ale nevím.
Z ČR do Amsterdamu jsme jeli letos. Můžu se ti doma podívat na přesnější itinerář plavby, ze Žernoseckého jezera do Amsterdamu nám to zabralo něco pod deset dní myslím. Ale nějak jsme to nehnali. Na kanálech máš stejně omezenou rychlost na 12 km/h. Komor je na kanálech docela dost, ale dá se pověsit za nákladní lod, co si komory domlouvají rádiem. Případně si dohnat jinou loď .
Je škoda zůstat v Amstru, fajn jsou i jezera Markermeer a IJsselmeer, doporučuji navštívit ostrov Pampus či Naarden (v přístavu za Euro půjčí kola), pak se vydat nahoru na sever. Zpátky je ideální odvézt loď na vleku, dovolují-li to rozměry.
Z ČR do Amsterdamu jsme jeli letos. Můžu se ti doma podívat na přesnější itinerář plavby, ze Žernoseckého jezera do Amsterdamu nám to zabralo něco pod deset dní myslím. Ale nějak jsme to nehnali. Na kanálech máš stejně omezenou rychlost na 12 km/h. Komor je na kanálech docela dost, ale dá se pověsit za nákladní lod, co si komory domlouvají rádiem. Případně si dohnat jinou loď .
Je škoda zůstat v Amstru, fajn jsou i jezera Markermeer a IJsselmeer, doporučuji navštívit ostrov Pampus či Naarden (v přístavu za Euro půjčí kola), pak se vydat nahoru na sever. Zpátky je ideální odvézt loď na vleku, dovolují-li to rozměry.
Já mám trošku obavu z plavby po Rýnu,ten proud je vážně fofr,nevím,jestli by se to dalo s motorem 15HP zvládnout,sice by to bylo z kopce dolů,ale přece jen může nastat situace,že budu potřebovat plout chvíli proti,případně nějaké manévrování,myslíte,že je to v pohodě?Nazpátek bych to asi řešil po silnici.Mně se ta plavba po grachtech v Amsterdamu taky moc nezdá,přece jen těch výletních lodí je tam dost a pokud by se jim tam pořád někdo motal,asi by z toho nadšení nebyli.Ale zajímala by mě ta pravidla,jestli je to dané nějakou vyhláškou,značky se zákazem plavby jsem tam vážně neviděl.
- toms
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A jak je to s proplouváním po kanálech,jen do těch nejmenších byl zákaz vplutí značkou,jinak jsem si žádného omezení nevšiml,znamená to,že se svou lodí bych mohl po Amsterdamu normálně plout?
Nejsem žádný znalec holandských kanálů, ale když jsem se vloni chystal na plavbu okolo Amstrdamu, tak jsem si ty říkal proč se nepodívat do centra a jestli je to vůbec možné. Po studiu místních pravidel jsem došel k závěru, že plavba v městě není nijak nestandardně omezována a tak jsme vyrazily. No do města jsem se nedostaly. Zastavil nás hned první most za nádražím. Naše loď se pod něj nevešla to patřil k těm vyšším. Od domorodců jsem se dozvěděl, že most se zvedá jen v noci na hodinu (myslím že od 1:00). No kdybych uměl jazyk místního kmene tak bych si to přečetl v plavební příručce, nebo kdyby ji vydali jinak než holandsky.
Takže podle mě se na městské kanály může, ale chce to opravdu malou loď.
Tomáš
HighSea.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů