Jo chápu,montuju to skutečně podle výkonu vstupního zařízení,tedy altíku nebo nabíječky,která takový výkon samozřejmě nemá.
Ale věř mi,skloubit 2 altíky na motoru,jeden od propelleru,solárka 8 ks-(dva typy) elektrocentrála a nabíječka 230v,někdy je něco hezkého si to namalovat,pak to zapojíš a ono to stejně nejde tak,jak by mělo,i když tam ty útlumy jsou a načítají se!
Omlouvám se za to,že jsem zkraje nenapsal,že se to kupuje podle toho vstupního proudu a ne akumulátorů a dík,že jsi na to upozornil.
Pokazila sa mi loď
Moderátoři: Pepa, david, vilma
A o tom,co je a není běžný už sám začínám pochybovat.Do roku 2005 jsem servisoval jednu loď,motorák,kterej měl 12ks 150Ah akumulátorů.
A mám dva dvojstěžníky od Amela,je pravda že jsou všechny plachty v elektrice a tam je 8 Aku trakčních po 150Ah a 2 startovací 100 Ah.
Tak a teď mi řekni,je to běžné nebo ne?
A mám dva dvojstěžníky od Amela,je pravda že jsou všechny plachty v elektrice a tam je 8 Aku trakčních po 150Ah a 2 startovací 100 Ah.
Tak a teď mi řekni,je to běžné nebo ne?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5869
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 231
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
kus píše:A o tom,co je a není běžný už sám začínám pochybovat.Do roku 2005 jsem servisoval jednu loď,motorák,kterej měl 12ks 150Ah akumulátorů.
A mám dva dvojstěžníky od Amela,je pravda že jsou všechny plachty v elektrice a tam je 8 Aku trakčních po 150Ah a 2 startovací 100 Ah.
Tak a teď mi řekni,je to běžné nebo ne?
Ahoj Karlíku. Tady se baví lidi, kteří, aspoň si myslím, opravdu víc jak jednu startovací a jednu - dvě trakční nemají.( I tak toho maj jak vidět plný kecky) Pravda je, že na tlačáku je to jinak, ale to jsme jinde. A sám píšeš, že jsi takové loďi servisoval za 15 let tři. Pokud jde o kloubení, já mám dva altíky l2 a 24V, 5 baterek, nabíječku, měnič, dvě topení a další kraviny. Sám jsem je před 6 lety křížil no a zatím mi nezmutovaly.
btw. přijedeš v sobotu ???

-
- moderátor
- Příspěvky: 5869
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 231
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
kus píše:Já ještě k tomu jak píšeš,to plně chápu,ale ti co to prodávají to takhle špatně popisují.Pokud si to u nich koupíš,budou se ti ptát na aku a ne na alternátor! Já tě plně chápu,ale já s tím nic nenadělám a už jsem se s tím setkal i v Itálii a o Chorvatech ani nemluvě.
tím je jen vidět, že tomu sami nerozuměj, teda ti prodávající. Musíš jezdit do civilizace a ne do afriky.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
david píše:Dále nevím proč by měly být odděleny vstupy, když každý dobíjecí vstup ( altik, solár, nabíječka ) má sám na konci diody nebo je to polovodič sám o sobě, no a tím je jednosměrně odělen.
Na tohle jsem reagoval tím, že to že něco má být odolné neznamená, že to odolné je.
Prostě moje příhoda z praxe. A poučení z ní: Věř, ale čemu věříš měř.
Jinak já celkem chápu ty příspěvky od kus (kusa? kuse?). Nebastlí, montuje vymyšlené.
Průměrnej nečech nekutil ví, že tam je velká děsně těžká škatule, ke který jsou přišroubovaný dva dráty, a na tý škatuli je napsáno 150Ah. A podle toho nakupuje.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5869
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 231
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Strycek_Bidlo píše:david píše:Dále nevím proč by měly být odděleny vstupy, když každý dobíjecí vstup ( altik, solár, nabíječka ) má sám na konci diody nebo je to polovodič sám o sobě, no a tím je jednosměrně odělen.
Na tohle jsem reagoval tím, že to že něco má být odolné neznamená, že to odolné je.
Prostě moje příhoda z praxe. A poučení z ní: Věř, ale čemu věříš měř.
Jinak já celkem chápu ty příspěvky od kus (kusa? kuse?). Nebastlí, montuje vymyšlené.
Průměrnej nečech nekutil ví, že tam je velká děsně těžká škatule, ke který jsou přišroubovaný dva dráty, a na tý škatuli je napsáno 150Ah. A podle toho nakupuje.
Jasný že nebastlí. Je servisák, potřebuje to mít tutový a zákazník to zaplatí. To je jasný a dělám to taky tak, když jde o kšeft. Sobě můžu bastlit co chci a taky to chodí, leckdy líp než originál.
A k tomo odolné. To je jako s tou jeptiškou a svíčkou. Vždycky se něco může potento, ale v tomhle případě bys mohl dávat do série diod třeba 1O, s tím že můžou kleknout. A třeba tě vůbec nenapadlo, že například vedení altík - startér ( altík -baterky, jak kde) není jištěné a když odejdou diody v altíku tak vybiješ nebo vyhoříš. Dal sis tam pojistku ?? nebo další diodu??

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
¨Tak čau Davide.
Máš asi pravdu,ty děliče montuju i na fungl nové lodě,z továrny to nepovažují za nutné,ty Amely servisuju stále,už 15 let a těch děličů jsem namontoval i s motorákama asi 80.
To si přesně nepíšu,tydle úpravy,ale ve 3 případech jsem to stejně neroschodil,tam to asi zmutovalo,např,na novym Volvu mě pořád odcházela dioda na altíku a byla dost speciální,kvůli místu byla malá-asi chlazení slabé,ale to se někdy stane,že se něco nepovede.
Mám to jako noční můru,když si na to vzpomenu.....
Máš asi pravdu,ty děliče montuju i na fungl nové lodě,z továrny to nepovažují za nutné,ty Amely servisuju stále,už 15 let a těch děličů jsem namontoval i s motorákama asi 80.
To si přesně nepíšu,tydle úpravy,ale ve 3 případech jsem to stejně neroschodil,tam to asi zmutovalo,např,na novym Volvu mě pořád odcházela dioda na altíku a byla dost speciální,kvůli místu byla malá-asi chlazení slabé,ale to se někdy stane,že se něco nepovede.
Mám to jako noční můru,když si na to vzpomenu.....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů