Rekonstrukce přívěsu
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Berty, a dokázal bys popsat, jak je to udělané mechanicky? Mně připadá, že můj mechanismus v paknách neumí při couvání zcela odbrzdit už z principu, ale možná, při určitém seřízení ......
Mám to takto:
píst v oji při brždění nebo couvání zatlačí na páčku, která tahá za lanka jdoucí do bubnů. Za stejná lanka tahá páka ruční brzdy umístěné na oji.
Na štítu brzdy je páka, která při brždění tlačí přední stranu spodní pakny dolů (náběžná). Zadní strana spodní pakny je opřená o zadní stranu horní pakny a je plovoucí - není nijak opřená o štít. Přední strana horní pakny je opřená o pevný doraz na štítu.
Ta páka, která při brždění tlačí přední stranu spodní pakny dolů je opřená o jakýsi pružný člen udělaný z několika kuželovitě tvarovaných podložek, které tvoří takový "vlnovec".
Když se tedy přibržďuje za jízdy, tak se obě pakny chovají jako náběžné a k dosažení dostatečného brzdného účinku stačí síla rozpínací páky opřené o vlnovec, který se neztlačí. Při couvání potom tření paken tyto posouvá proti rozpínací páce a zřejmě ztlačí vlnovec, čímž se rozpínací síla na pakny zmenšuje a buben se protočí. Principielně to podle mne nemůže odbrzdit úplně.
Napadá mne jen, že by mohlo záležet na seřízení táhla od oje. Pokud je moc nakrátko, přívěs sice krásně přibržďuje, ale při couvání možná páka rozpíná pakny moc, a i když se ztlačí vlnovec, tak to moc brzdí. Možná by to chtělo seřídit tak, aby při maximálním ztlačení oje byl dosažen akorát maximální potřebný brzdný účinek pro intenzivní brždění a při couvání by potom vlnovec v brzdě umožnil dostatečné odbrždění.
Znáte někdo tenhle mechanismus? Víte jak ho seřídit?
Mám to takto:
píst v oji při brždění nebo couvání zatlačí na páčku, která tahá za lanka jdoucí do bubnů. Za stejná lanka tahá páka ruční brzdy umístěné na oji.
Na štítu brzdy je páka, která při brždění tlačí přední stranu spodní pakny dolů (náběžná). Zadní strana spodní pakny je opřená o zadní stranu horní pakny a je plovoucí - není nijak opřená o štít. Přední strana horní pakny je opřená o pevný doraz na štítu.
Ta páka, která při brždění tlačí přední stranu spodní pakny dolů je opřená o jakýsi pružný člen udělaný z několika kuželovitě tvarovaných podložek, které tvoří takový "vlnovec".
Když se tedy přibržďuje za jízdy, tak se obě pakny chovají jako náběžné a k dosažení dostatečného brzdného účinku stačí síla rozpínací páky opřené o vlnovec, který se neztlačí. Při couvání potom tření paken tyto posouvá proti rozpínací páce a zřejmě ztlačí vlnovec, čímž se rozpínací síla na pakny zmenšuje a buben se protočí. Principielně to podle mne nemůže odbrzdit úplně.
Napadá mne jen, že by mohlo záležet na seřízení táhla od oje. Pokud je moc nakrátko, přívěs sice krásně přibržďuje, ale při couvání možná páka rozpíná pakny moc, a i když se ztlačí vlnovec, tak to moc brzdí. Možná by to chtělo seřídit tak, aby při maximálním ztlačení oje byl dosažen akorát maximální potřebný brzdný účinek pro intenzivní brždění a při couvání by potom vlnovec v brzdě umožnil dostatečné odbrždění.
Znáte někdo tenhle mechanismus? Víte jak ho seřídit?
Jestli je to náprava a brzda Knott (podle popisu asi je) zavolej do Knottu - mají tam servis na telefonu, myslím, že je tam pan Bauer, nech si poslat návod na obsluhu, údržbu a seřízení. Já jej momentálně nemohu najít, že bych jej nascenoval a poslal. Myslím, že mají svého prodejce a servis i v Praze, určitě ti odborně poradí ke komu zajet, nebo pošlou ten návod. Popsat ti to momentálně nemohu protože loď stojí na přívěsu v garáži a kvůli délce mám demontované oje s brzdou i částí tažné tyče. (odpojeno v lámacím kloubu) Pokud dlouho nejezdím zdvihnu rám i s lodí tak abych odlehčil nápravě.
Berty
Berty
Ahoj
Informace k dotazu Denise a Richarda /vlákno Avar 29/ týkající se maximálních rozměrů vozidel a jízdních souprav.
197/2006 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 2. května 2006,
kterou se mění vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické
způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.
Ministerstvo dopravy (dále jen "ministerstvo") stanoví podle § 91 odst.
1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti
za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících
zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění
zákona č. 307/1999 Sb., (dále jen "zákon") k provedení § 2 odst. 5 až
8, § 19 odst. 8, § 72 odst. 3 a § 76 odst. 1 zákona:
Čl.I
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o
technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znění vyhlášky č. 100/2003 Sb., se mění takto:
1. V § 15 odst. 1 písm. d) se bod 4 zrušuje.
2. V § 15 se na konci odstavce 1 doplňuje věta "Hmotnost připadající na
jednu nápravu dvojnápravy a trojnápravy přípojných vozidel nesmí
překročit 10 t.".
3. V § 16 odstavec 1 zní:
"(1) Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav včetně
nákladu jsou
a) největší povolená šířka
1. vozidel kategorie M1 ............................. 2,50 m,
2. vozidel kategorií M2, M3, N, O,
OT, T ............................................ 2,55 m,
3. vozidel s tepelně izolovanou nástavbou,
u které je tloušťka stěn větší
než 45 mm ........................................ 2,60 m,
4. dvoukolových mopedů .............................. 1,00 m,
5. ostatních vozidel kategorie L .................... 2,00 m,
6. přípojných vozidel za dvoukolová
motorová vozidla ................................. 1,00 m,
7. samojízdných a výměnných tažených
strojů, nesených pracovních strojů
v soupravě s nosičem a traktorů za podmínek
stanovených v § 22 odst. 4 ....................... 3,00 m,
8. tramvají ......................................... 2,65 m,
b) největší povolená výška
1. vozidel, včetně sběračů tramvají
a trolejbusů v nejnižší pracovní
poloze ........................................... 4,00 m,
2. vozidel kategorie L .............................. 2,50 m,
3. vozidel kategorií N3, O4, určených pro
přepravu vozidel ................................. 4,20 m,
4. souprava tahače
s návěsem ................................ 4,00 m + 2 % výšky,
c) největší povolená délka
1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu
a návěsu ........................................ 12,00 m,
2. a) autobusu se dvěma nápravami .................. 13,50 m,
b) autobusu se třemi
a více nápravami ............................. 15,00 m,
3. kloubového dvoučlánkového autobusu
a trolejbusu .................................... 18,75 m,
4. kloubového tříčlánkového autobusu
a trolejbusu .................................... 22,00 m,
do největší povolené délky autobusů
se započítává jakákoliv odnímatelná
výbava, například schrána na lyže,
5. soupravy tahače s návěsem ....................... 16,50 m,
6. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem ........................................ 18,75 m,
7. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem kategorie O4 určeným pro
přepravu vozidel ................................ 20,75 m,
8. vozidla kategorie L ............................. 4,00 m,
9. tramvaje (sólo) včetně spřáhel .................. 18,00 m,
10. soupravy tramvají a kloubové tramvaje
včetně spřáhel .................................. 40,00 m,
11. soupravy traktoru s jedním přívěsem
(návěsem) ....................................... 18,00 m,
12. soupravy traktoru s přípojným
pracovním strojem ............................... 18,00 m,
13. soupravy samojízdného stroje s podvozkem
pro přepravu pracovního
zařízení stroje ................................. 20,00 m,
14. soupravy se dvěma přívěsy nebo
s návěsem a jedním přívěsem ..................... 22,00 m.
Do celkové délky vozidla (jízdní soupravy)
se nepočítá délka nakládacího satelitního
vozíku, který je v přepravní poloze
namontován vzadu na vozidle, pokud
nepřesahuje vozidlo o více než 1,20 m.".
4. V § 18 odst. 3 větě třetí se slova " "STOP" nebo "POLICIE STOP" "
nahrazují slovy " "STOP", "POLICIE STOP", "POZOR KOLONA" nebo "STOP
KOLONA" " a větě páté se slova " "STOP" nebo "POLICIE STOP" " nahrazují
slovy " "STOP", "POLICIE STOP", "POZOR KOLONA" nebo "STOP KOLONA
Další právní normy naleznete také zde
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... _name=vyhláška&PC_8411_l=197/2006&PC_8411_ps=10&PC_8411_text=terminologie#10821
Pepa
Informace k dotazu Denise a Richarda /vlákno Avar 29/ týkající se maximálních rozměrů vozidel a jízdních souprav.
197/2006 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 2. května 2006,
kterou se mění vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické
způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.
Ministerstvo dopravy (dále jen "ministerstvo") stanoví podle § 91 odst.
1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti
za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících
zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění
zákona č. 307/1999 Sb., (dále jen "zákon") k provedení § 2 odst. 5 až
8, § 19 odst. 8, § 72 odst. 3 a § 76 odst. 1 zákona:
Čl.I
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o
technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znění vyhlášky č. 100/2003 Sb., se mění takto:
1. V § 15 odst. 1 písm. d) se bod 4 zrušuje.
2. V § 15 se na konci odstavce 1 doplňuje věta "Hmotnost připadající na
jednu nápravu dvojnápravy a trojnápravy přípojných vozidel nesmí
překročit 10 t.".
3. V § 16 odstavec 1 zní:
"(1) Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav včetně
nákladu jsou
a) největší povolená šířka
1. vozidel kategorie M1 ............................. 2,50 m,
2. vozidel kategorií M2, M3, N, O,
OT, T ............................................ 2,55 m,
3. vozidel s tepelně izolovanou nástavbou,
u které je tloušťka stěn větší
než 45 mm ........................................ 2,60 m,
4. dvoukolových mopedů .............................. 1,00 m,
5. ostatních vozidel kategorie L .................... 2,00 m,
6. přípojných vozidel za dvoukolová
motorová vozidla ................................. 1,00 m,
7. samojízdných a výměnných tažených
strojů, nesených pracovních strojů
v soupravě s nosičem a traktorů za podmínek
stanovených v § 22 odst. 4 ....................... 3,00 m,
8. tramvají ......................................... 2,65 m,
b) největší povolená výška
1. vozidel, včetně sběračů tramvají
a trolejbusů v nejnižší pracovní
poloze ........................................... 4,00 m,
2. vozidel kategorie L .............................. 2,50 m,
3. vozidel kategorií N3, O4, určených pro
přepravu vozidel ................................. 4,20 m,
4. souprava tahače
s návěsem ................................ 4,00 m + 2 % výšky,
c) největší povolená délka
1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu
a návěsu ........................................ 12,00 m,
2. a) autobusu se dvěma nápravami .................. 13,50 m,
b) autobusu se třemi
a více nápravami ............................. 15,00 m,
3. kloubového dvoučlánkového autobusu
a trolejbusu .................................... 18,75 m,
4. kloubového tříčlánkového autobusu
a trolejbusu .................................... 22,00 m,
do největší povolené délky autobusů
se započítává jakákoliv odnímatelná
výbava, například schrána na lyže,
5. soupravy tahače s návěsem ....................... 16,50 m,
6. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem ........................................ 18,75 m,
7. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem kategorie O4 určeným pro
přepravu vozidel ................................ 20,75 m,
8. vozidla kategorie L ............................. 4,00 m,
9. tramvaje (sólo) včetně spřáhel .................. 18,00 m,
10. soupravy tramvají a kloubové tramvaje
včetně spřáhel .................................. 40,00 m,
11. soupravy traktoru s jedním přívěsem
(návěsem) ....................................... 18,00 m,
12. soupravy traktoru s přípojným
pracovním strojem ............................... 18,00 m,
13. soupravy samojízdného stroje s podvozkem
pro přepravu pracovního
zařízení stroje ................................. 20,00 m,
14. soupravy se dvěma přívěsy nebo
s návěsem a jedním přívěsem ..................... 22,00 m.
Do celkové délky vozidla (jízdní soupravy)
se nepočítá délka nakládacího satelitního
vozíku, který je v přepravní poloze
namontován vzadu na vozidle, pokud
nepřesahuje vozidlo o více než 1,20 m.".
4. V § 18 odst. 3 větě třetí se slova " "STOP" nebo "POLICIE STOP" "
nahrazují slovy " "STOP", "POLICIE STOP", "POZOR KOLONA" nebo "STOP
KOLONA" " a větě páté se slova " "STOP" nebo "POLICIE STOP" " nahrazují
slovy " "STOP", "POLICIE STOP", "POZOR KOLONA" nebo "STOP KOLONA
Další právní normy naleznete také zde
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... _name=vyhláška&PC_8411_l=197/2006&PC_8411_ps=10&PC_8411_text=terminologie#10821
Pepa
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Legalizace přívěsu
Taky mám pěkný oříšek. Koupil jsem brzděný přívěs pro loď, který na sobě nikde nemá registrační čísla, ale je zjevně kdysi dávno tovární výroby (takže opticky vypadá jakž takž). K němu mám papíry a SPZ z nějakého jiného podobného přívěsu. Technická na SPZ už prošla. Papíry jsou napsané na původního majitele.
A teď dotaz: Je nějaká šance na legalizaci? Jak papíry přepsat na mě a přitom je spojit s mým neregistrovaným vlekem? Nebo vyjde levněji koupit zcela nový vlek? Anebo se vyplatí riskovat 5 bodů a 5000 pokutu při dvou přejezdech ročně (eventuelně si půjčit autovlek a celé to vozit na něm)?
A teď dotaz: Je nějaká šance na legalizaci? Jak papíry přepsat na mě a přitom je spojit s mým neregistrovaným vlekem? Nebo vyjde levněji koupit zcela nový vlek? Anebo se vyplatí riskovat 5 bodů a 5000 pokutu při dvou přejezdech ročně (eventuelně si půjčit autovlek a celé to vozit na něm)?
MilaneR, dle mého soudu, bržděný přívěs "s papíry" má nějakou a ne zrovna malou hodnotu. Určitě se tedy vyplatí pokusit se o zlegalizování.Je to to nejjednodušší, co nůžeš udělat. O identifikaci přívěsů se dočteš na začátku tohoto vlákna.
Technický průkaz na tebe musí odhlásit stávající majitel.
Ty by jsi jej měl do deseti dnů přihlásit
Při přihlášení musíš předložit doklad o technické kontrole a doklad o platném povinném ručení.
Doklad o platném povinném ručení musí mít již stávající majitel při přepsání /odhlášení/ přívěsu na tebe. Bez tohoto dokladu žádný úřední úkon na evidenci vozidel neuskuteční.
Tedy
Pokud je dle technického průkazu rok výroby před rokem 1994, na oj blízko „čuby“ raznicemi vyťukej číslo podvozku dle TP /výška číslic je asi 12 mm – mohu upřesnit/
Zkontroluj, zda odpovídá rozměr pneumatik dle TP
Zkontroluj, zda odpovídá barva dle technického průkazu, pokud ne, přívěs přetři – bude jako nový.Doufám, že i TP je na přívěs bržděný.
Ověř, zda šířka a délka přívěsu není v dramatickém rozpru s TP /lze upravit/
Proveď s ním technickou kontrolu s použitím papírů jež máš
Následně uzavři pojištění – povinné ručení
Teprve nyní stávající majitel odhlásí přívěs na tebe.
Po odhlášení /nebo i společně/ provedeš přihlášení na svoji osobu.
Myslím, že v tom není žádný neřešitelný problém.
Pepa
Technický průkaz na tebe musí odhlásit stávající majitel.
Ty by jsi jej měl do deseti dnů přihlásit
Při přihlášení musíš předložit doklad o technické kontrole a doklad o platném povinném ručení.
Doklad o platném povinném ručení musí mít již stávající majitel při přepsání /odhlášení/ přívěsu na tebe. Bez tohoto dokladu žádný úřední úkon na evidenci vozidel neuskuteční.
Tedy
Pokud je dle technického průkazu rok výroby před rokem 1994, na oj blízko „čuby“ raznicemi vyťukej číslo podvozku dle TP /výška číslic je asi 12 mm – mohu upřesnit/
Zkontroluj, zda odpovídá rozměr pneumatik dle TP
Zkontroluj, zda odpovídá barva dle technického průkazu, pokud ne, přívěs přetři – bude jako nový.Doufám, že i TP je na přívěs bržděný.
Ověř, zda šířka a délka přívěsu není v dramatickém rozpru s TP /lze upravit/
Proveď s ním technickou kontrolu s použitím papírů jež máš
Následně uzavři pojištění – povinné ručení
Teprve nyní stávající majitel odhlásí přívěs na tebe.
Po odhlášení /nebo i společně/ provedeš přihlášení na svoji osobu.
Myslím, že v tom není žádný neřešitelný problém.
Pepa
Ještě bych se vrátil k možné délce lodi, jež můžeme přepravit za OA.
Podstatné z novely vyhlášky pro nás je
"(1) Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav včetně
nákladu jsou
c) největší povolená délka
6. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem ........................................ 18,75 m,
Mnohokrát jsem na dálničních odpočívadlech viděl tažné vozidlo 8-9 m s přívěsem 9m /krokoval jsem to/ Tedy tato jediná míra je závazná. Je to i logické. Souprava je definována jako celek. Pomíjím definici max. délky vozidla 12 m /některé více/.
Chci li převážet loď 8,5 m potřebuji přívěs s konstrukční délkou rovněž cca 8,5 m
Loď bude od koule posunuta o cca 70 cm, ale o 70 cm může přesahovat za přívěs dozadu /maximálně 100 cm/. Pozor, délka povoleného přesahu nákladu vzadu /max. 100 cm/ je započítávána do maximální délky soupravy.
Tedy přívěs soupravy je 850´+ 70 =920 cm.
Na tažné vozidlo zbývá
18,75 – 9,2 = 9,55
Problém bude se stěžněm. Předpokládejme 10 m.
Přes přívěs může být náklad max. 100cm, to znamená, že stěžeň může přečnívat 30 cm vzadu za lodí , ale bude ještě 50 cm před koulí. To může být problém, především pokud tažné vozidlo bude dodávka např. IVECO
Tedy lepší je konstrukční délka přívěsu stejná jako loď +70 cm /odsunutí lodě za kouli/.
8,5 + 0,7 = 9,2 m
stěžeň přesah 80 cm dozadu
Zadní část soupravy bude 10m
Na tažné vozidlo zůstává 8,75 m. Tolik nemá ani dlouhé IVECO.
Jinak řečeno, přepravíme loď o délce
18,75 mínus délka tažného vozidla mínus cca 150 cm .
Pokud bude tažné vozidlo osobní teréní auto, dostáváme se k délce lodi přes 10m.
Závěr: Délka lodi nebude limitující faktor ohraničující velikost přepravované lodě-
Nebude to pravděpodobně ani výška.
Zbývá šířka 250cm nebo max. 280 cm
Největším omezením tedy bude váha max. 3500 kg – váha přívěsu
Abychom využili možnou délku, nezbývá než sundat kýl s balastem
a vést jej na druhém přívěsu
Pepa
Podstatné z novely vyhlášky pro nás je
"(1) Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav včetně
nákladu jsou
c) největší povolená délka
6. soupravy motorového vozidla s jedním
přívěsem ........................................ 18,75 m,
Mnohokrát jsem na dálničních odpočívadlech viděl tažné vozidlo 8-9 m s přívěsem 9m /krokoval jsem to/ Tedy tato jediná míra je závazná. Je to i logické. Souprava je definována jako celek. Pomíjím definici max. délky vozidla 12 m /některé více/.
Chci li převážet loď 8,5 m potřebuji přívěs s konstrukční délkou rovněž cca 8,5 m
Loď bude od koule posunuta o cca 70 cm, ale o 70 cm může přesahovat za přívěs dozadu /maximálně 100 cm/. Pozor, délka povoleného přesahu nákladu vzadu /max. 100 cm/ je započítávána do maximální délky soupravy.
Tedy přívěs soupravy je 850´+ 70 =920 cm.
Na tažné vozidlo zbývá
18,75 – 9,2 = 9,55
Problém bude se stěžněm. Předpokládejme 10 m.
Přes přívěs může být náklad max. 100cm, to znamená, že stěžeň může přečnívat 30 cm vzadu za lodí , ale bude ještě 50 cm před koulí. To může být problém, především pokud tažné vozidlo bude dodávka např. IVECO
Tedy lepší je konstrukční délka přívěsu stejná jako loď +70 cm /odsunutí lodě za kouli/.
8,5 + 0,7 = 9,2 m
stěžeň přesah 80 cm dozadu
Zadní část soupravy bude 10m
Na tažné vozidlo zůstává 8,75 m. Tolik nemá ani dlouhé IVECO.
Jinak řečeno, přepravíme loď o délce
18,75 mínus délka tažného vozidla mínus cca 150 cm .
Pokud bude tažné vozidlo osobní teréní auto, dostáváme se k délce lodi přes 10m.
Závěr: Délka lodi nebude limitující faktor ohraničující velikost přepravované lodě-
Nebude to pravděpodobně ani výška.
Zbývá šířka 250cm nebo max. 280 cm
Největším omezením tedy bude váha max. 3500 kg – váha přívěsu
Abychom využili možnou délku, nezbývá než sundat kýl s balastem
a vést jej na druhém přívěsu
Pepa
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tak na Slovensku nám tiež prijali nový zákon a to 725/2004, súviselo to pravdepodobne so vstupom do EU. Myslel som si že budú v ČR a SR rovnaké, ale asi každá džamahíria može mať svoju verziu, lebo v tom našom som sa dočítal že: šírka nákladu môže byť 255 cm, šírka prívesu O1, O2 230 cm, dĺžka vrátane nákladu 8m platí pre prípojné vozidlá O1 a O2 s gulou podla ISO 50. Výška 1,8 násobok rozchodu kolies prívesu,najviac však 3 m, váha ťahaného podla techničáku auta, ale nesmie byť ťažšie ako auto a samozrejme podla vodičáku. Vyššie uvedené platí pre vozidlá M,N a O1 a O2.
Vyčítal som to z učebnice pre autoškoly. Buď som zle čítal, buď je tá kniha nepresná, alebo je to naozaj tak.
Vyčítal som to z učebnice pre autoškoly. Buď som zle čítal, buď je tá kniha nepresná, alebo je to naozaj tak.
- Nemo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 113
- Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
- Kontaktovat uživatele:
Lubor píše:Trochu jsem se na ceny ptal, není to až tak dramatické. Potřebuju jen nápravu a ta se prý dá pořídit už lehce nad 10 tis.
Pepo, když použiju Tvoje názvosloví, tak moje obava se týká trnu. Je to čtyřhranný jekl, který prochází robustní kyvkou a je s ní svařený. Kyvka je pak dutý svařenec spec. tvaru, něco jako spodní kyvná ramena zavěšení předních kol auta. Nápravnice vypadá v pohodě, roztržení rozhodně nehrozí. Pokud něco hrozí, tak je to zborcení zkorodovaného trnu namáhaného krutem. Ale je to tak silnostěnné, že se mi to nezdá pravděpodobné. Jenže koroze je svině a pod původními víčky dutých trnů zřejmě dlouho zůstávala vlhkost, která tam pracovala. Cit pro techniku mi říká: "to vydrží", ale raději bych měl jistotu.
Ještě bych měl dotaz k couvání. Moje náprava má automatiku, ale ucouvat to je o spojku. Hrozně to brzdí. Jaké to je s modernějšími nápravami?
Ahoj všichni,
jestli se nemýlím, je řeč o problémech při couvání s nájezdovou brzdou? Já jsem před lety postavil obytný karavan a právě pro tento problém jsem od nájezdovky upustil a vybavil ho brzdou kyvadlovou. Couvat můžu kdy se mi zachce. Přitom závaží se dá posouvat na kyvadlové páce a tím seřídit podle potřeby citlivost brzdy. Je to bezporuchové, nedá se to ohnout a poškodit, je to pod vlekem. Občas stačí jen lehce promazat. Životnost je možné počítat na desítky let. Když občas vyměníte brzdovou kapalinu, není co řešit. Veškeré tlaky a kruty za jízdy jdou do oje přívěsu. U nájezdové brzdy je to právě brzda, kam se soustředí všechny tlaky a kruty. Pokud se jen nepatrně válec mechanického převodu nájezdové brzdy ohne, přestane brzda pracovat a je konec.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl bych poradit ohledně přívěsu pod loď:
Mám dvouosý bržděný vlek a nápravy jsou spojené na krajích Uprofilem (jsou k němu napevno přišroubovány a celé je to přes třmeny zespodu přitaženo k vlastnímu rámu vleku a teprve nad rámem vleku je ploutev lodi.
Viz foto:
Mě napadlo, že ty tři příčné výztuhy rámu bych prořízl aby se ploutev lodi dala posadit až k nápravám přidal ještě jednu před ploutev a s tou podélně propojil první dvě a tu poslední bych udělal spojovací (loď se bude na vleku ještě šoupat více dopředu kvůli těžišti, takže ploutev by byla před poslední výztuhou) aby se dalo s lodí najet na vlek a rám zůstal vzadu propojený při přepravě.
Takže by to vypadalo asi takhle:
A jde mi o to, jaký na to máte názor, ovlivní se výrazně pevnost rámu, může to dělat nějaké problémy, nebo by to mělo být v pohodě? Nebo je to totální nesmysl?
Touhle úpravou bych dostal loď na vleku o cca 20cm níž. Ještě všechny nosníky co tam jsou jsou obdelníkového průřezu 40x120mm síla stěny 3mm.
Na vleku beztak budu vařit, mumím navařit podélnou výztuhu oje, která tam nevím proč není a vlek se dost houpe pružností materiálu, takže do budoucna stejně půjde komplet na zinek.
Mám dvouosý bržděný vlek a nápravy jsou spojené na krajích Uprofilem (jsou k němu napevno přišroubovány a celé je to přes třmeny zespodu přitaženo k vlastnímu rámu vleku a teprve nad rámem vleku je ploutev lodi.
Viz foto:
Mě napadlo, že ty tři příčné výztuhy rámu bych prořízl aby se ploutev lodi dala posadit až k nápravám přidal ještě jednu před ploutev a s tou podélně propojil první dvě a tu poslední bych udělal spojovací (loď se bude na vleku ještě šoupat více dopředu kvůli těžišti, takže ploutev by byla před poslední výztuhou) aby se dalo s lodí najet na vlek a rám zůstal vzadu propojený při přepravě.
Takže by to vypadalo asi takhle:
A jde mi o to, jaký na to máte názor, ovlivní se výrazně pevnost rámu, může to dělat nějaké problémy, nebo by to mělo být v pohodě? Nebo je to totální nesmysl?
Touhle úpravou bych dostal loď na vleku o cca 20cm níž. Ještě všechny nosníky co tam jsou jsou obdelníkového průřezu 40x120mm síla stěny 3mm.
Na vleku beztak budu vařit, mumím navařit podélnou výztuhu oje, která tam nevím proč není a vlek se dost houpe pružností materiálu, takže do budoucna stejně půjde komplet na zinek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů