Ahoj všichni, děkuji za příspěvky a také za SZ děkuji.
Ano asi nejlepší kontakty na lodě budou zatím výstavy, teď v Praze a pak Bratislava atd...je toho na březen celkem dost.
Jinak já vůbec nejsem vyhraněn pouze na motorovku, ale jak už tak několik let honím vítr na surfu, tak jsem si řekl, že s lodí už to nechám na motoru, i když jak často vidím, tak většina plachetnic jezdí v Hr a v It většinou na motory, moc větru v potřebné síle a směru nemají, a je to pohodlnější, ale tím samo neříkám, že neplachtí... to je ale zase jiné téma...
Ty maríny jsou samo každá s jinou reputací, někde super, jinde zase bez služeb, a ano u takové lodi právě suchý dok v zimě, nějaký ten servis, to je vše spíše o zkušenostech, protože zajistit stání na vodě v maríně anebo na suchu to uděláš vlastně po netu z kanclu, ale prakticky pak můžeš narazit na spousty pro a proti...ale loď nechci proto, abych jezdil do Hr na hausbót, který stojí v maríně a já si tam leštím okýnka...

to fakt nechci...
Jinak to připojení vody a elektriky k lodi jsem hlavně myslel, kde popř jak se vyprazdňuje odpadní nádrž z wc, to asi není součástí kotvení v maríně ne?
Jestli se ptám hloupě tak sorry, ale vůbec netuším, jak se taková fekálka v lodi vyprázdní ?- a jak, pokud to tedy neteče do moře

...jasný že ne...
Ten naftový motor asi dává smysl, i když jsem koukal, že třeba co se mi líbí Jeanneau Merry 895 nebo 1095 dávají dva závěsné, a tam jsou i benziny i diesely....dělají fakt nádherné lodě...a líbí se mi ta celozavíratelná a prosklená horní kajuta, takže zavřeš posuvné dveře, můžeš si odskočit někam atd....
Takže ještě jednou děkuji za rady, všechny určo prověřím a budu rád za každé postrčení kupředu, biť jen o píď....
