AA a AAA
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
K samovybíjení baterií dochází chemickými postupy uvnitř hermeticky uzavřené baterie bez ohledu na prostředí ve kterém se nachází. Pokud vlivem vodivého
okolního prostředí dochází k propojení kontaktu + a -, jedná se o zkrat. A při něm dochází k poměrně silnějšímu vybíjení baterie než při samovybíjení.
Je třeba si ujasnit pojmy co to samovybíjení vlastně je.
okolního prostředí dochází k propojení kontaktu + a -, jedná se o zkrat. A při něm dochází k poměrně silnějšímu vybíjení baterie než při samovybíjení.
Je třeba si ujasnit pojmy co to samovybíjení vlastně je.
Dík Tatas za upřesnění v názvosloví, otázka přesto zústává otevřená. Při přeplavbě jsme jako záložní zdroj koupili balík nových baterií a z důvodů ochrany je nechali v origo balení. Podle zjištěných informací, by bylo jistější je přeměřit a tak jde o to zda a jak je znovu zabalit. Přeci jenom po jisté době je sůl a vlhko všude.
- FordPerfect
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
Dobre ste to tu zamotali. Tvrdy elektricky zdroj je taky, ktory dokaze dodat v kratkom case velku energiu bez velkeho poklesu napatia. Maximalny vybijaci prud akumulatora je dany jeho vnutornym odporom. Cim nizsi je vnutorny odpor, tym vyssi prud a akumulator mozete nazvat 'tvrdsi'. Vnutorny odpor akumulatora je dany jeho chemiou a konstrukciou. Nevhodnym vybijacim/nabyjacim rezimom sa okrem ineho zvysuje vnutorny odpor a tym padom sa zhorsuje schopnost dodavat vysoke prudy. Novy akumulator je potrebne prehnat 3-5 nabijacimi cyklami ale ziadnym voodoo neznizite konstrukcny vnutorny odpor, jedine co dokazate je dodrbat dobry akumulator. U NiMH akumulatorov schopnost dodavat vysoke prudy obvykle nejde ruka v ruke s kapacitou akumulatora.
Ak viete co chcete, netreba chodit do ziadnych specialnych predajni. Na internete najdete vsetky potrebne informacie: kapacita, vnutorny odpor, medzny vybijaci a nabijaci prud, nabijaciu vybijaciu krivku pre dva typy zatazi a rovnako parametre pre nabijaci proces. Napriklad GP NiMH AA - High Drain (13A).
'Hlupe' fast nabijacky nabijaju pomerne vysokym prudom po cca 80-85% kapacity, potom ten prud znizia az kym nedetekuju minimalny narast (alebo pokles napatia) a vtedy nabijanie skoncia. Problem je v tom ze castokrat nedobijaju do 100% kapacity, prechadzaju na trickle charging prilis skoro alebo na druhej strane akumulator prebijaju. Prebijanie prudom vyssim ako 0.1 x C (nie je to Coulomb ale kapacita akumulatora) moze skoncit exploziou clanku (mnozstvo uvolneneho vodika je prilis velke aby bolo zachytene v akumulatore).
Inteligentne nabijacky maju lepsi algoritmus, manualu volbu dobijacieho prudu, kontroluju aj teplotu akumulatora a adekvatne upravia vybijaci/nabijaci prud. Obvykle dobijaju AKU v kazdej sachte individualne. Zazracne nabijacky mavaju rozne nabijacie profily pre rozne typy, druhy a znacky AKU, vyrovnavanie AKU v sade a rozne pulzne mody. [s]Naviac aj umyvaju riad a vysavaju.[/s] Oops, nechal som sa uniest.
Kupte si inteligentnu rychlonabijacku alebo obycajnu nabijacku ktora ma nabijaci prud 0.1C AKU s kapacitou ktore budete pouzivat najcastejsie. Nabije ich spolahlivo a castokrat lepsie ako hlupy fastcharger. Rovnako AKU neprebije a ani ho nebude extremne prehrievat. Akurat ze si pockate a ak vyznamne zvysite kapacitu pouzivanych akumulatorov nikdy ich nedobije naplno.
Samovybijanie je interny proces v AKU. Je to dosledok konstrukcie, je dany najma materialom separatora a sposobom (presnostou) vyroby. Cim vyssia teplota AKU, tym rychlejsie sa samovybija a obvykle plati aj ze, cim vyssia kapacita, tym rychlejsie sa samovybija. To ci je vzduch slany alebo nie je - je AKU uplne jedno.
Ak viete co chcete, netreba chodit do ziadnych specialnych predajni. Na internete najdete vsetky potrebne informacie: kapacita, vnutorny odpor, medzny vybijaci a nabijaci prud, nabijaciu vybijaciu krivku pre dva typy zatazi a rovnako parametre pre nabijaci proces. Napriklad GP NiMH AA - High Drain (13A).
'Hlupe' fast nabijacky nabijaju pomerne vysokym prudom po cca 80-85% kapacity, potom ten prud znizia az kym nedetekuju minimalny narast (alebo pokles napatia) a vtedy nabijanie skoncia. Problem je v tom ze castokrat nedobijaju do 100% kapacity, prechadzaju na trickle charging prilis skoro alebo na druhej strane akumulator prebijaju. Prebijanie prudom vyssim ako 0.1 x C (nie je to Coulomb ale kapacita akumulatora) moze skoncit exploziou clanku (mnozstvo uvolneneho vodika je prilis velke aby bolo zachytene v akumulatore).
Inteligentne nabijacky maju lepsi algoritmus, manualu volbu dobijacieho prudu, kontroluju aj teplotu akumulatora a adekvatne upravia vybijaci/nabijaci prud. Obvykle dobijaju AKU v kazdej sachte individualne. Zazracne nabijacky mavaju rozne nabijacie profily pre rozne typy, druhy a znacky AKU, vyrovnavanie AKU v sade a rozne pulzne mody. [s]Naviac aj umyvaju riad a vysavaju.[/s] Oops, nechal som sa uniest.

Kupte si inteligentnu rychlonabijacku alebo obycajnu nabijacku ktora ma nabijaci prud 0.1C AKU s kapacitou ktore budete pouzivat najcastejsie. Nabije ich spolahlivo a castokrat lepsie ako hlupy fastcharger. Rovnako AKU neprebije a ani ho nebude extremne prehrievat. Akurat ze si pockate a ak vyznamne zvysite kapacitu pouzivanych akumulatorov nikdy ich nedobije naplno.
Samovybijanie je interny proces v AKU. Je to dosledok konstrukcie, je dany najma materialom separatora a sposobom (presnostou) vyroby. Cim vyssia teplota AKU, tym rychlejsie sa samovybija a obvykle plati aj ze, cim vyssia kapacita, tym rychlejsie sa samovybija. To ci je vzduch slany alebo nie je - je AKU uplne jedno.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tak si myslím, že sis tímto teď již celkem zbytečným elaborátem zadělal na problém. Dá se čekat, že budeš žádán o sdělení konkrétních značek a tipů aku
a k tomu ty nejlepší nabíječky co tu jsou. Protože tak to tady chodí. Hlavně ti co z toho pochopí houbeles vždy vyžadují pouze super věci (čluny, motory atd.).
Ti co o tom něco ví, tak zachovají klid a budou dále používat běžné značky a až odejdou, tak zase něco koupí. V těch slušnějších nabíječkách, které jsou
běžně k dostání tak moc výběr není a zde bylo řečeno takřka vše již dříve. Pochybuji, že někdo sebelepším zacházením s aku se alespoň vzdáleně přiblížil
deklarovanému počtu cyklů uváděnému výrobci. (Chtěl bych vidět tu evidenci cca 1000 záznamů u běžného uživatele. Dříve si pořídí novější typ s větší kapacitou, nebo vymění Ni-Cd za Ni-Mh či Li-Pol.)
a k tomu ty nejlepší nabíječky co tu jsou. Protože tak to tady chodí. Hlavně ti co z toho pochopí houbeles vždy vyžadují pouze super věci (čluny, motory atd.).
Ti co o tom něco ví, tak zachovají klid a budou dále používat běžné značky a až odejdou, tak zase něco koupí. V těch slušnějších nabíječkách, které jsou
běžně k dostání tak moc výběr není a zde bylo řečeno takřka vše již dříve. Pochybuji, že někdo sebelepším zacházením s aku se alespoň vzdáleně přiblížil
deklarovanému počtu cyklů uváděnému výrobci. (Chtěl bych vidět tu evidenci cca 1000 záznamů u běžného uživatele. Dříve si pořídí novější typ s větší kapacitou, nebo vymění Ni-Cd za Ni-Mh či Li-Pol.)
Elaborátů zde je přehršle a dle mého, pro běžného uživatele asi zbytečně. Jako osvěta a nějaké info které člověk může mít v podvědomí dobré, ale jinak opravdu stačí napsat dvěma třemi větami za a, za b, za c. Tyto baterie dobré, tyto výborné, tato nabíječka na nic, tato může být, tato je výborná.
Já to mám vyřešené. Moc tomu sice nerozumím, nic mimořádného jsem se nedozvěděl. Přístroje a zařízení mám většinou s originálními dobíjecími akumulátory (jestli se to tak dá říci), nebo používám normální kvalitní alkalické baterie. Svou nabíječku a jednou sadou dobíjecích baterií jsem popsal na začátku. No a pokud jsem něco nepřehlédl, žádná zde uváděná informace mě tuto volbu nezpochybnila. Ale ani nepotvrdila vhodnost (co se týká baterií), takže jsem se nic nedozvěděl.
Jinak řečeno tataSi, ten výčet by těm více i méně znalým pomohl daleko více, než složité teorie
Já to mám vyřešené. Moc tomu sice nerozumím, nic mimořádného jsem se nedozvěděl. Přístroje a zařízení mám většinou s originálními dobíjecími akumulátory (jestli se to tak dá říci), nebo používám normální kvalitní alkalické baterie. Svou nabíječku a jednou sadou dobíjecích baterií jsem popsal na začátku. No a pokud jsem něco nepřehlédl, žádná zde uváděná informace mě tuto volbu nezpochybnila. Ale ani nepotvrdila vhodnost (co se týká baterií), takže jsem se nic nedozvěděl.
Jinak řečeno tataSi, ten výčet by těm více i méně znalým pomohl daleko více, než složité teorie

- FordPerfect
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
Nakresli mi vybijaci profil a ja ti vyberiem najvhodnejsi AKU.
Ziadne zazracne recepty neexistuju. Pre najlepsie vysledky musi byt bateria prisposobena zatazi. Specialne aplikacie, napr. modelari si ziadaju specialne riesenia. Modelar pozna svoj vybijaci profil (motory, serva), zalezi mu aj na par percentach kapacity, rychly pokles napatia mu vadi (motory, serva!) a navyse chce nabijat co najrychlejsie.
Bezne NiMH sa pomerne rychlo samovybijaju. Cim vyssia teplota tym rychlejsie a cim vyssia kapacita tym rychlejsie. Specialne NiMH (napr. bezne dostupny Eneloop) si podrzia energiu podstatne dlhsie. Cyklovanie u NiMH AKU (vybitie/nabitie) pri pravidelnom pouzivani nie je potrebne, pri dlhsom nepouzivani vyzaduju 2-3 cykly na plne obnovenie kapacity. Lacne rychlonabijacky obvykle nerobia AKU dobre. Nie koli tomu ze nemaju vysoky nabijaci prud ale koli tomu ze nedobijaju do plnej kapacity resp. AKU prebijaju. Pri nabijani/vybijani AKU je to s teplotou naopak ako pri ulozeni - nizka teplota je na skodu. Preto nabijacka s nizkym prudom nedokaze AKU nabit na plnu kapacitu (nezohreju sa) a preto fotak s NiMH AKU urobi v na lyzovacke 10 fotiek a zhasne. Vybijanie vysokym prudom znizuje zivotnost (pocet cyklov) AKU, to je fakt s ktorym sa treba zmierit.
Bezny clovek urobi najlepsie kupou NiMH s nizkym samovybijanim. Sanyo Eneloop (biely alebo cierny) a primerana nabijacka je dobra volba. Alternativ je dnes uz mnoho: GP Recyko+, Kodak Precharged, Ansmann Maxe, Maha Imedion, Duracell StayCharged a co ja viem co este. ENELOOP zatial stracal kapacitu najpomalsie a daval mi aj najvyssi prud.
U zariadeni kde su potrebne vysoke prudy je potrebne drzat sa informacii vyrobcu - obvykle to ma vyskusane a odporuca/dodava konkretne typy AKU. Takyto AKU ma zvycajne nizsiu kapacitu a laicka vymena za AKU s vyssou kapacitou vedie k nadavaniu na vyrobcu AKU/nabijacky pretoze takyto AKU je maksi ako odporucany a pri vyssom prudovom odbere dochadza k poklesu napatia a zariadenie zhasne resp. oznaci AKU za vybite.
Primarne zdroje (baterie - alkalicke clanky) su vhodne ako zaloha, resp. pre kazdeho kto baterie pouziva iba obcas. Specialne pripady ako fotaky/blesky, vykonne LED lampy, ale aj vysielacky s vyssim vykonom, ci napriklad Spot Messanger a zariadenia pouzivane v chlade urcite ziskaju pouzitim litiovych BAT ako Energizer Lithium Ultimate. Pozor, litiove alkaline maju vyssie napatie clanku - je dobre overit si ci to zariadenie znesie.

Bezne NiMH sa pomerne rychlo samovybijaju. Cim vyssia teplota tym rychlejsie a cim vyssia kapacita tym rychlejsie. Specialne NiMH (napr. bezne dostupny Eneloop) si podrzia energiu podstatne dlhsie. Cyklovanie u NiMH AKU (vybitie/nabitie) pri pravidelnom pouzivani nie je potrebne, pri dlhsom nepouzivani vyzaduju 2-3 cykly na plne obnovenie kapacity. Lacne rychlonabijacky obvykle nerobia AKU dobre. Nie koli tomu ze nemaju vysoky nabijaci prud ale koli tomu ze nedobijaju do plnej kapacity resp. AKU prebijaju. Pri nabijani/vybijani AKU je to s teplotou naopak ako pri ulozeni - nizka teplota je na skodu. Preto nabijacka s nizkym prudom nedokaze AKU nabit na plnu kapacitu (nezohreju sa) a preto fotak s NiMH AKU urobi v na lyzovacke 10 fotiek a zhasne. Vybijanie vysokym prudom znizuje zivotnost (pocet cyklov) AKU, to je fakt s ktorym sa treba zmierit.
Bezny clovek urobi najlepsie kupou NiMH s nizkym samovybijanim. Sanyo Eneloop (biely alebo cierny) a primerana nabijacka je dobra volba. Alternativ je dnes uz mnoho: GP Recyko+, Kodak Precharged, Ansmann Maxe, Maha Imedion, Duracell StayCharged a co ja viem co este. ENELOOP zatial stracal kapacitu najpomalsie a daval mi aj najvyssi prud.
U zariadeni kde su potrebne vysoke prudy je potrebne drzat sa informacii vyrobcu - obvykle to ma vyskusane a odporuca/dodava konkretne typy AKU. Takyto AKU ma zvycajne nizsiu kapacitu a laicka vymena za AKU s vyssou kapacitou vedie k nadavaniu na vyrobcu AKU/nabijacky pretoze takyto AKU je maksi ako odporucany a pri vyssom prudovom odbere dochadza k poklesu napatia a zariadenie zhasne resp. oznaci AKU za vybite.
Primarne zdroje (baterie - alkalicke clanky) su vhodne ako zaloha, resp. pre kazdeho kto baterie pouziva iba obcas. Specialne pripady ako fotaky/blesky, vykonne LED lampy, ale aj vysielacky s vyssim vykonom, ci napriklad Spot Messanger a zariadenia pouzivane v chlade urcite ziskaju pouzitim litiovych BAT ako Energizer Lithium Ultimate. Pozor, litiove alkaline maju vyssie napatie clanku - je dobre overit si ci to zariadenie znesie.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
A co takovéto srovnání. Jsou tam odkazy i na další testy. Ty Ansmanny se nějak vytrácejí z obchodů a při tom hodnocení zde se tomu moc nedivím.
Sanyo ve všech provedeních pořád vychází nejlépe. Jak se bude jmenovat po fůzi s Panasonicem se uvidí. http://www.ledmania.cz/aa/test-tuzkovych-baterii
Sanyo ve všech provedeních pořád vychází nejlépe. Jak se bude jmenovat po fůzi s Panasonicem se uvidí. http://www.ledmania.cz/aa/test-tuzkovych-baterii
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ďakujem všetkým čo sa zúčastňujú tejto diskusie a sú ochotní zverejniť svoje znalosti a poznatky. Pred odchodom na hory som sa vydal kúpiť Sanyo Eneloop 2000 a nejakú inteligentnú plnoautomatickú nabíjačku. Bohužial som sa nedostal do špeci obchodu, a tak informácie od personálu 0,00 nič, na návod som nevidel lebo sú tam supermalé písmená a v predajni príjemné nevtieravé osvetlenie, až šero.
Dospel som k záveru že najlepšie bude kúpiť to čo je tu osvedčené, teda Sanyo Eneloop 2000 a k tomu nabíjačku Sanyo. Predáva sa to v sete, tak predpokladám, že sa tie jednotlivé baterky nabíjajú samostatne, prípadne to majú ošetrené. Na stránkach predajcov informácie k tým nabíjačkam žiadne, idem do GMka a skúsim šťastie.
Dám prednosť Eneloop 2000 pred 2500 z dôvodu vyššieho počtu nabíjacích cyklov, pretože verím, že to čo uvádzajú je maximum možného a v praxi to nebude dosiahnutelné. A tiež sú skorej nabité, čo býva výhodou.
Dospel som k záveru že najlepšie bude kúpiť to čo je tu osvedčené, teda Sanyo Eneloop 2000 a k tomu nabíjačku Sanyo. Predáva sa to v sete, tak predpokladám, že sa tie jednotlivé baterky nabíjajú samostatne, prípadne to majú ošetrené. Na stránkach predajcov informácie k tým nabíjačkam žiadne, idem do GMka a skúsim šťastie.
Dám prednosť Eneloop 2000 pred 2500 z dôvodu vyššieho počtu nabíjacích cyklov, pretože verím, že to čo uvádzajú je maximum možného a v praxi to nebude dosiahnutelné. A tiež sú skorej nabité, čo býva výhodou.
Jo tataSi, kdysi jsem na tyto stránky také narazil. Mám dojem že právě pod vlivem těchto testů jsem opustil Duracell a začal používat Energizer Ultimate Lithium. Jen škoda, že to je z roku 2008. Doba letí dál...
Pokud bych si Deni dnes kupoval dobíjecí baterie, já bych šel určitě do těch co uváděl Heavy: http://www.alza.cz/sanyo-xx-eneloop-aa- ... 216925.htm , ty se mě líbí. Nebo možná ještě: http://www.alza.cz/tuzkove-akumulatory- ... d62661.htm Někdy je méně více, ale skoro vždy je více ještě více. Nedokáži odhadnout za kolik let provedu 500 nabíjecích cyklů, ale něco mě říká, že mě to nemá trápit.
Co se týká nabíječky, není to tak jisté jak píšeš. Která nabíjí 2/4 a která 1-4 je vidět v přehledu: http://www.alza.cz/baterie-a-nabijeni/n ... =1446&po=1 ,nebo poznáš zda nabíjí při vložení jednoho článku.
Pokud bych si Deni dnes kupoval dobíjecí baterie, já bych šel určitě do těch co uváděl Heavy: http://www.alza.cz/sanyo-xx-eneloop-aa- ... 216925.htm , ty se mě líbí. Nebo možná ještě: http://www.alza.cz/tuzkove-akumulatory- ... d62661.htm Někdy je méně více, ale skoro vždy je více ještě více. Nedokáži odhadnout za kolik let provedu 500 nabíjecích cyklů, ale něco mě říká, že mě to nemá trápit.
Co se týká nabíječky, není to tak jisté jak píšeš. Která nabíjí 2/4 a která 1-4 je vidět v přehledu: http://www.alza.cz/baterie-a-nabijeni/n ... =1446&po=1 ,nebo poznáš zda nabíjí při vložení jednoho článku.
- FordPerfect
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
Eneloop 2000 su OK. Aj Eneloop sady s nabijackou su OK (tie co maju v GME). Maju nizsi trochu nizsi vykon (2 AKU im trvaju priblizne polovicny cas oproti 4 AKU) ale nabijaju kazdu sachtu oddelene. Nakoniec, ti chalani sa celkom vyznaju tak ti poradia.
V GME SK sa daju kupit rozumne nabijacky FK Technics uz od 14 Euro, inteligenta pomala (250mA) nabijacka BC-250. Ak budes vyberat medzi IPC-1 a IPC-1L tak pribalene veci k IPC-1 stoja za ten cenovy rozdiel 11 Euro.
Plus vyssi maximalny nabijaci prud.
PS: Do GME mozem ist s tebou, potrebujem reklamovat IPC-1, jedna sachta ma zle teplotne cidlo, okamzite po zacati nabijania zacne znizovat prud az na nulu. Ked ovsem najdem blocek.
V GME SK sa daju kupit rozumne nabijacky FK Technics uz od 14 Euro, inteligenta pomala (250mA) nabijacka BC-250. Ak budes vyberat medzi IPC-1 a IPC-1L tak pribalene veci k IPC-1 stoja za ten cenovy rozdiel 11 Euro.

PS: Do GME mozem ist s tebou, potrebujem reklamovat IPC-1, jedna sachta ma zle teplotne cidlo, okamzite po zacati nabijania zacne znizovat prud az na nulu. Ked ovsem najdem blocek.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Dyť je to jenom sranda. Myslím, že pro naše potřeby stačí prakticky jakékoliv Ni-Mh aku s kapacitou přez 2000mA. Stejně jich mám sebou více sad. Pořádné
značky foťáků je již dávno nepoužívají a do ostatní elektroniky je to fuk. Těch nabíječek s á 1 článkem moc není (ani ta od Enelope a hlavně jí to nabíjení
trvá dosti dlouho) a ta tady omílaná stačí. Sám to beru jako srandu k rozproudění nějaké zábavy i když to někteří berou strašně vážně. ( viz ty elaboráty)
značky foťáků je již dávno nepoužívají a do ostatní elektroniky je to fuk. Těch nabíječek s á 1 článkem moc není (ani ta od Enelope a hlavně jí to nabíjení
trvá dosti dlouho) a ta tady omílaná stačí. Sám to beru jako srandu k rozproudění nějaké zábavy i když to někteří berou strašně vážně. ( viz ty elaboráty)
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
FordPerfect, do GM chcem ísť na prieskum, ale už sedím asi 3 hod pred PC a robím si obraz a začína sa vyjasnievať. Dík za ponuku.
Tatasi, máš pravdu, je to sranda, ale len do doby keď to prestane byť sranda. Ja som starý zodpoveďák a tak ma naštve, ak sa dobre pripravím keď idem do hôr a GPS mi zhasne po dvoch hodinách a náhradné, tiež nabíjacie batérie zhasnú rovnako. Takže namiesto GPS môžem niesť v batohu radšej placačku rumu. Takže dobré batérie potrebujem, technický vývoj v tejto oblasti ide mimo mňa a tak čo neviem, na to sa opýtam. Lína huba, hotové neštestí.
Tatasi, máš pravdu, je to sranda, ale len do doby keď to prestane byť sranda. Ja som starý zodpoveďák a tak ma naštve, ak sa dobre pripravím keď idem do hôr a GPS mi zhasne po dvoch hodinách a náhradné, tiež nabíjacie batérie zhasnú rovnako. Takže namiesto GPS môžem niesť v batohu radšej placačku rumu. Takže dobré batérie potrebujem, technický vývoj v tejto oblasti ide mimo mňa a tak čo neviem, na to sa opýtam. Lína huba, hotové neštestí.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
>do ostatní elektroniky je to fuk
To plati jestli ta elektronika ja delana na AKU NiMh. Porad se prodavaji i veci ktere jsou napajeny uhlikozinkovejma clankama. Ty maji 1,5V a NiMh maji 1.2V. Takze pokud to ma i funkci ze to ukazuje stav baterek, muze to ukazovat ze jsou NiMh vybite....U kazdeho clanu je o 0.3V mene.
Aby si nekdo udelal kapacitni zkousku a dokazal si je dat do sad umi asi z tech tady dikutujicich asi malokdo. ja treba bych to dokazal...ale nedelam to. mam zkratka vic sad a voltmetr. Kdyz se to vybije, tak se vybije treba i jen jeden clanek, voltmetrem ho najdu a nahradim jinym. I tohle asi mozna polovina diskutujich nezvladne a tak si holt musi do batohu pridat nejakou sadu navic.
Protoze si trochu hlidam nabijeni a vybijeni, tak nepamatuju ze bych tak za poslednich 10 let vyhodil nejaky clanek jako vadny. samozrejme ze jim klesla kapacita, ale ten si dokazu voltmetrem zmerit a vymenim ho.
Pokud tady nekdo psal o jinych nez NiMh, tak ty jsou nachylnejsi k tomu jak se s nima zachazi Co jiny typ AKU, to potrebuje jiny typ nabijecky ( teda vetsinou ) Takove AKU jsou vetsinou v sadach zavarene v igelitu, tak cidlo teploty maji v sobe a samo to potom chce original nabijecku.
Jinak tech nelogickejch veci okolo AKU je vic...Koupim od rakosnika AKU svitilnu ( jakoukoliv ) a kdyz AKU odejde a chci koupit nove jsou v 99% i o 100% drazsi...
Vyvoj nabijecek jde rychle dopredu, co byla nejlepsi nabijecka pred mesicen, dnes uz je urcite nekde lepsi, jen vedet jaka a kde. Uz se kouma na tom jak k nabijeni vyuzit hluk okoli...teplotu tela, chveni nano vlaken.
Neni to utopie, treba tech elementu co budou brat elekriku ze zvuku jich na desku daji i nekolik stovek, tisicu.
jde jen o to jak zvladnout technologii, aby to bylo levnejsi jak treba solarka. Urcite si pamatujete na ruske filmy, kdyz nekde na Sibiri si svitil petrolejkou a cylindru byl prstenec a hralo mu radio. To uz meli nekdy v 60 letech. Co maji dnes mozna ani nevime. Treba vyrobu nejnovejsich solarnich clanku si hlidaji vic jak tajemstvi atomovek. Takze ty nejnovejsi technologije vojaci uvolni az kdyz najdou lepsi. Takze co si koupime je jiste uz davno zastarale a ty nejnovejsi veci bysme ani nezaplatili.
Jinak se nedivte modelarum ze hledaji to nejpepsi. Kdyz nekomu prestane jit GPS tak se zase tak nic zasadniho nestane kdyz treba dve hodiny nepujde. Jakmile vysadi u letadelka AKU, tak ztrati moznost ovladani a leptadlo uleti, nebo v lepsim pripadne se rozbije o zem, ale neco si pozbira. Tak tam ta cena AKU je zlomek ceny modelu.
To plati jestli ta elektronika ja delana na AKU NiMh. Porad se prodavaji i veci ktere jsou napajeny uhlikozinkovejma clankama. Ty maji 1,5V a NiMh maji 1.2V. Takze pokud to ma i funkci ze to ukazuje stav baterek, muze to ukazovat ze jsou NiMh vybite....U kazdeho clanu je o 0.3V mene.
Aby si nekdo udelal kapacitni zkousku a dokazal si je dat do sad umi asi z tech tady dikutujicich asi malokdo. ja treba bych to dokazal...ale nedelam to. mam zkratka vic sad a voltmetr. Kdyz se to vybije, tak se vybije treba i jen jeden clanek, voltmetrem ho najdu a nahradim jinym. I tohle asi mozna polovina diskutujich nezvladne a tak si holt musi do batohu pridat nejakou sadu navic.
Protoze si trochu hlidam nabijeni a vybijeni, tak nepamatuju ze bych tak za poslednich 10 let vyhodil nejaky clanek jako vadny. samozrejme ze jim klesla kapacita, ale ten si dokazu voltmetrem zmerit a vymenim ho.
Pokud tady nekdo psal o jinych nez NiMh, tak ty jsou nachylnejsi k tomu jak se s nima zachazi Co jiny typ AKU, to potrebuje jiny typ nabijecky ( teda vetsinou ) Takove AKU jsou vetsinou v sadach zavarene v igelitu, tak cidlo teploty maji v sobe a samo to potom chce original nabijecku.
Jinak tech nelogickejch veci okolo AKU je vic...Koupim od rakosnika AKU svitilnu ( jakoukoliv ) a kdyz AKU odejde a chci koupit nove jsou v 99% i o 100% drazsi...
Vyvoj nabijecek jde rychle dopredu, co byla nejlepsi nabijecka pred mesicen, dnes uz je urcite nekde lepsi, jen vedet jaka a kde. Uz se kouma na tom jak k nabijeni vyuzit hluk okoli...teplotu tela, chveni nano vlaken.
Neni to utopie, treba tech elementu co budou brat elekriku ze zvuku jich na desku daji i nekolik stovek, tisicu.
jde jen o to jak zvladnout technologii, aby to bylo levnejsi jak treba solarka. Urcite si pamatujete na ruske filmy, kdyz nekde na Sibiri si svitil petrolejkou a cylindru byl prstenec a hralo mu radio. To uz meli nekdy v 60 letech. Co maji dnes mozna ani nevime. Treba vyrobu nejnovejsich solarnich clanku si hlidaji vic jak tajemstvi atomovek. Takze ty nejnovejsi technologije vojaci uvolni az kdyz najdou lepsi. Takze co si koupime je jiste uz davno zastarale a ty nejnovejsi veci bysme ani nezaplatili.
Jinak se nedivte modelarum ze hledaji to nejpepsi. Kdyz nekomu prestane jit GPS tak se zase tak nic zasadniho nestane kdyz treba dve hodiny nepujde. Jakmile vysadi u letadelka AKU, tak ztrati moznost ovladani a leptadlo uleti, nebo v lepsim pripadne se rozbije o zem, ale neco si pozbira. Tak tam ta cena AKU je zlomek ceny modelu.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ten rozdíl v napětí u většiny elektroniky není na závadu, protože valná většina (možná všechna) zařízení běhají na o dost nižším napětí než je z baterek a rozdíl řeší stabilizátorem na vstupu. O speciálních aku pro modeláře tady nemá cenu hovořit. To je zvláštní kasta a ta ví co je třeba. Raději toho již nechme protože
ten, kdo tuto diskuzi vyvolal problém vyřešil.
ten, kdo tuto diskuzi vyvolal problém vyřešil.
Zdá se že už všechno bylo řečeno, ale já mám přesto ještě dotazeček.
Dal jsem vybít/nabít a podíval jsem se na to, co mě ta má moudrá krabička o článcích píše. Na pozici 1, 2 a 3, 4 mám dva páry, které stále používám spolu.
U voltů mě to ukazovalo zleva doprava: 1,44 | 1.44 | 1.43 | 1.43 |
U Ah (opravdu to jsou Ah?) pak 2,94 | 2,73 | 2,74 | 2,82 |
Čiliže na volty spolu užívat levý pár a pravý pár, na Ah 1+4 a 2+3. Já vím že to jsou rozdíly minimální, nechci se tu bavit o desetinkách. Ale z principu, později to mohou být rozdíly větší, co tedy prát v potas. Volty, nebo Ah?
Dal jsem vybít/nabít a podíval jsem se na to, co mě ta má moudrá krabička o článcích píše. Na pozici 1, 2 a 3, 4 mám dva páry, které stále používám spolu.
U voltů mě to ukazovalo zleva doprava: 1,44 | 1.44 | 1.43 | 1.43 |
U Ah (opravdu to jsou Ah?) pak 2,94 | 2,73 | 2,74 | 2,82 |
Čiliže na volty spolu užívat levý pár a pravý pár, na Ah 1+4 a 2+3. Já vím že to jsou rozdíly minimální, nechci se tu bavit o desetinkách. Ale z principu, později to mohou být rozdíly větší, co tedy prát v potas. Volty, nebo Ah?
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Ale no tak.Už zase rejpání?To to nestačilo?
Dodatek:Asi už jsem podrážděnej.


Dodatek:Asi už jsem podrážděnej.

Naposledy upravil(a) fishmaster dne úte led 03, 2012 7:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů