Češi nechápou sílu, kterou dává městu přístav
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
All-e, All-e, ty to tu nesleduješ. Tých čo sa nás po rieke do mora priplavili je tu celá kopa.
Ja zasa dúfam, že do tej doby čo ja sa budem vládať plaviť po Dunaji, ten kanál Dunaj Labe Odra nepostavia. Už teraz tu / na Dunaji/ na môj vkus pláva príliš vela lodí a za môjho života spravili príliš vela regulácií. Možno sa to niekomu páči ak je rieka zregulovaná a nákladné lode sa po nej plavia v štvorstupe, mne teda nie. Chvalabohu že je kriza a Eurozóna má iné problémi.
Myslím že páni od vodných ciest v ČR by najlepšie spravili, ak by splavnili Labu pri Dečíne a potom by sa ukázalo, kolko tovaru sa bude na lodiach voziť. Ale v čase keď je železničné kargo vyťažene na polovicu a skoro všetko sa vozí na kamionoch, tak sa mi zdá túžba budovať vodnú cestu ako číre bláznovstvo.
Ja zasa dúfam, že do tej doby čo ja sa budem vládať plaviť po Dunaji, ten kanál Dunaj Labe Odra nepostavia. Už teraz tu / na Dunaji/ na môj vkus pláva príliš vela lodí a za môjho života spravili príliš vela regulácií. Možno sa to niekomu páči ak je rieka zregulovaná a nákladné lode sa po nej plavia v štvorstupe, mne teda nie. Chvalabohu že je kriza a Eurozóna má iné problémi.
Myslím že páni od vodných ciest v ČR by najlepšie spravili, ak by splavnili Labu pri Dečíne a potom by sa ukázalo, kolko tovaru sa bude na lodiach voziť. Ale v čase keď je železničné kargo vyťažene na polovicu a skoro všetko sa vozí na kamionoch, tak sa mi zdá túžba budovať vodnú cestu ako číre bláznovstvo.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Tak s ekologii - podle me se tezko da poprit, ze ze vsech dopravnich staveb je vodni cesta tou nejmensi prekazkou a zapadne do krajiny nejvic. A ta mantra s obnovou mokradu - voni je ti predkove nerusili jen tak z pleziru. Treba jeste za prvni republiky tu byla vcelku bezne malarie. Kdyz bylo tam, co je dneska severoceska uhelna panev jezero(v realu spis hlubsi bazina), byla to oblast nejvic zasazena TBC. Vo tom ze orna puda se hodi snad taky neni sporu. Vsechno ma svuj rub i lic - i ty meandrujici reky a mokrady.
- velkejtom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
Michal 123 :podívej se na cokoliv o "kanálu" Rýn Mohan Dunaj potom vykládej něco o meandrech a mokřadech.
Nevědět o tom že je to dílo lidský ruky nepoznáš že to je umělě vybudovaný.
Navíc zelený aktivismus je v podstatě jen kšeft zabalenej do rádoby ušlechtilých ideálů
Kolik tun nákladu uveze kamion a s jakým zatížením životního prostředí ?
Kolik tun nákladu uveze vlak a s jakým zatížením životního prostředí?
Kolik tun nákladu uveze říční loď a s jakým zatížením životního prostředí ?
Když si na tohle odpovíš bude ti to jasný.
Proč je teda celá západní Evropa protkána sítí kanálů a proč tam vzkvétá lodní doprava ........ určitě to bude proto že je to drahý a neperspektivní
Za celým problémem v ČR stojí silná autodopravní lobby pro kterou je současný stav samozřejmě naprosto výhodný a parta ekoblbů v čele s Arnikou jim hrajou do karet (vůbec bych se nedivil kdyby je i sponzorovali)
Jsme jeden z mála evropských státu bez moře a při naší vychytralosti si i ten jeden přístup k moři pomocí Labe radši necháme "vzít" kvůli plácání prknem o hladinu rybníka partou rádoby milovníků přírody.
Nevědět o tom že je to dílo lidský ruky nepoznáš že to je umělě vybudovaný.
Navíc zelený aktivismus je v podstatě jen kšeft zabalenej do rádoby ušlechtilých ideálů
Kolik tun nákladu uveze kamion a s jakým zatížením životního prostředí ?
Kolik tun nákladu uveze vlak a s jakým zatížením životního prostředí?
Kolik tun nákladu uveze říční loď a s jakým zatížením životního prostředí ?
Když si na tohle odpovíš bude ti to jasný.
Proč je teda celá západní Evropa protkána sítí kanálů a proč tam vzkvétá lodní doprava ........ určitě to bude proto že je to drahý a neperspektivní

Za celým problémem v ČR stojí silná autodopravní lobby pro kterou je současný stav samozřejmě naprosto výhodný a parta ekoblbů v čele s Arnikou jim hrajou do karet (vůbec bych se nedivil kdyby je i sponzorovali)
Jsme jeden z mála evropských státu bez moře a při naší vychytralosti si i ten jeden přístup k moři pomocí Labe radši necháme "vzít" kvůli plácání prknem o hladinu rybníka partou rádoby milovníků přírody.
- drool
- nováček na fóru
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát črc 20, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Děčín
Ale ne...
Pro Velkejtom:
Po delším sledování tohoto webu (organizátorům díky moc za něj!) jsem se odhodlal k prvnímu příspěvku. Nechci se pouštět do nějakých zbytečných hádek, webové diskuze jsou toho plné a nemá to valnou cenu, ale tvůj příspěvek je plný urážek a demagogie.
Předně přiznávám, že se považuju za toho ekoblba, který navíc bydlí v Děčíně a mám tedy právo k tomu něco říct (zaplácat prknem, jak píšeš):
1. Lidi, kteří se tu angažují proti jezům nedostávají peníze od nikoho. Jejich motivace jsou jiné a proto v dněšním ekonomickém věku tak dráždí, že? "Kdo je platí? Kdo je řídí?"
2. Lodní doprava fungovala doposud i bez jezu. Pokud vím, Labe je většinu roku splavné, jez tedy splavnost sice prodlouží, ale nevyřeší situaci pod jezy (Drážďany - D. Žleb).To, jestli se to nakonec vyplatí nebo ne nikdo nedokáže spočítat. Jez tu ale bude navždy.
3. Lodní doprava vychází ekologiky nejlíp, ale je pomalá a hodí se hlavně pro velkooběmové materiály. Mě by docela zajímalo, co si zastánci jezů a lodní dopravy představují, že by se u nás mělo vozit a kam? Písek, uhlí, obilí? Nebo co? Auta? Bydlel jsem posledních několik let dokonce přímo v Loubí u překladiště a co se teď vozí je hlavně šrot (obilný i železný) a občas železná ruda nebo dřevo. Opravdu lukrativní a perspektivní byznys, který stojí za to podpořit nějakou tou miliardou z veřejných peněz (ovšem plus deset procent pro Ratha a spol.)
4. Stavba tohoto díla by znamenala, že by se veškerý materiál převážel přes centrum Děčína, jiná cesta není (možná po vodě?) a to jsou tisíce kamionů po několik let, to si opravdu nepřeju.
Na tohle téma by sedalo povídat dlouho, tolik jen to nejpalčivější z pohledu "druhé strany".
Luboš Beneš
Po delším sledování tohoto webu (organizátorům díky moc za něj!) jsem se odhodlal k prvnímu příspěvku. Nechci se pouštět do nějakých zbytečných hádek, webové diskuze jsou toho plné a nemá to valnou cenu, ale tvůj příspěvek je plný urážek a demagogie.
Předně přiznávám, že se považuju za toho ekoblba, který navíc bydlí v Děčíně a mám tedy právo k tomu něco říct (zaplácat prknem, jak píšeš):
1. Lidi, kteří se tu angažují proti jezům nedostávají peníze od nikoho. Jejich motivace jsou jiné a proto v dněšním ekonomickém věku tak dráždí, že? "Kdo je platí? Kdo je řídí?"
2. Lodní doprava fungovala doposud i bez jezu. Pokud vím, Labe je většinu roku splavné, jez tedy splavnost sice prodlouží, ale nevyřeší situaci pod jezy (Drážďany - D. Žleb).To, jestli se to nakonec vyplatí nebo ne nikdo nedokáže spočítat. Jez tu ale bude navždy.
3. Lodní doprava vychází ekologiky nejlíp, ale je pomalá a hodí se hlavně pro velkooběmové materiály. Mě by docela zajímalo, co si zastánci jezů a lodní dopravy představují, že by se u nás mělo vozit a kam? Písek, uhlí, obilí? Nebo co? Auta? Bydlel jsem posledních několik let dokonce přímo v Loubí u překladiště a co se teď vozí je hlavně šrot (obilný i železný) a občas železná ruda nebo dřevo. Opravdu lukrativní a perspektivní byznys, který stojí za to podpořit nějakou tou miliardou z veřejných peněz (ovšem plus deset procent pro Ratha a spol.)
4. Stavba tohoto díla by znamenala, že by se veškerý materiál převážel přes centrum Děčína, jiná cesta není (možná po vodě?) a to jsou tisíce kamionů po několik let, to si opravdu nepřeju.
Na tohle téma by sedalo povídat dlouho, tolik jen to nejpalčivější z pohledu "druhé strany".
Luboš Beneš
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Drool
Ad 1) Jak ktery. Verim tomu, ze 95% jich to dela z presvedceni. Zajimavejsich je ovsem tech 5%.
Ad 2) No, mozna vetsinu roku. Velmi tesnou vetsinu... Cihni odpoved na 3)
Ad 3) Cokoliv. Auta, spotrebni zbozi... Kdyz koupis kontajner "neceho" v Cine(rekneme v saghaji) a chces ho dovest do maticky prahy tak cesta do hamburku trva 28 dni. Opravdu je takovej rozdil ty 2 dny o ktery by trvala doprava lodi proti doprave vlakem? jesti zbozi dorazi 30, nebo 32 den je totiz sumak, to dobrymu planovaci nevadi, dulezity je vedet, ze ten den dorazi, a ne ze se pod decinem na 4 mesice zasekne, jako se ted bezne deje. Vodni doprava je s just in time kompatibilni.
Ad 4) Tisice kamionu po dobu nekolika let? To jako tri, ctyri kamiony denne kolem baraku vam stoji za to bourit se? Tehle protestu jsem zazil, v realu vzdy spis dopravy kvuli omezenim ubude... Prd - vystavba neboli, a brzo prejde.
Ad 1) Jak ktery. Verim tomu, ze 95% jich to dela z presvedceni. Zajimavejsich je ovsem tech 5%.
Ad 2) No, mozna vetsinu roku. Velmi tesnou vetsinu... Cihni odpoved na 3)
Ad 3) Cokoliv. Auta, spotrebni zbozi... Kdyz koupis kontajner "neceho" v Cine(rekneme v saghaji) a chces ho dovest do maticky prahy tak cesta do hamburku trva 28 dni. Opravdu je takovej rozdil ty 2 dny o ktery by trvala doprava lodi proti doprave vlakem? jesti zbozi dorazi 30, nebo 32 den je totiz sumak, to dobrymu planovaci nevadi, dulezity je vedet, ze ten den dorazi, a ne ze se pod decinem na 4 mesice zasekne, jako se ted bezne deje. Vodni doprava je s just in time kompatibilni.
Ad 4) Tisice kamionu po dobu nekolika let? To jako tri, ctyri kamiony denne kolem baraku vam stoji za to bourit se? Tehle protestu jsem zazil, v realu vzdy spis dopravy kvuli omezenim ubude... Prd - vystavba neboli, a brzo prejde.
- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tak to vidite, lodni doprava je pomala, nehodici se pro vetsinu nakladu a fungovala v Decine i bez pl. komor, samozrejme, kdysi a kdesi. Kvuli nekterym bude v CR vzdycky, s prominutim prd a ne plavebni cesta. Jeste je potreba zacit vytahovat brouky co se utopi pri zvyseni hladiny etc.
Kanal DOL by se mel rozhodne postavit, byl by to neuveritelny prinos pro CR, minimalni zasah do prirody, urcite by se na tom spousta lidi pri stavbe nezakone a nekorektne obohatila, tak jak mame my Cesi ve zvyku. To by jsme ale nemohli stavet prakticky nic.
V Decine by se meli zacit kameny z Pastyrske steny odlamovat ve vetsim mnozstvi a padat (diky pusobeni CD a silnice) na hlavu tem co brani stavbe plavebnich stupnu, aby se probudili.
Problem Decina spociva (jedna se o usek Decin-Usti) v tom, ze bud voda neni (nejezdime, neni kde), nebo ji je malo (musime prelozit napr. na 150 ponor), nebo ji je tak akorat (velmi ridky jev, jezdime plus minus normalne) a nebo ji je trochu vic nez akorat (bereme priprez - vlecny clun - traktor) nebo ji je o dost vic nez akorat (bereme vlecny clun a ten pod zeleznicnim mostem v Decine casto ani nepomuze - byl jsem toho nekolikrat svedkem) Vysledek je, ze po jedne takove zkusenosti se kazdy zapado-evropsky barkar vykasle, na to ztracet cas a palivo v CR a jeste mene vydelat. Labe je rekou stredohorskeho typu, tudiz rozdilne stavy vodni hladiny jsou na dennim poradku (staci kdyz trochu vydatne zaprsi).
A no potom je lodni doprava pomala (Decin-Usti casto plavba na vice nez den), nehodici se na ruzne druhy nakladu, nerozvijejici se v CR jelikoz k nam radsi nikdo nechce jezdit, protoze nevi co ho tu potka. Jinak je ricni plavba velmi vyhodna (ekonom.), dostatecne rychla a hodici se pro prakticky vsechny druhy nakladu (viz kontenerizace plavby).
To, ze ricni plavba nedava praci jen lidem pracujicim na lodi, ve spedici a nebo v pristavu je snad jasne. I kdyz i toto nekteri nechapali.
A to se tyka i kanalu DOL.

Kanal DOL by se mel rozhodne postavit, byl by to neuveritelny prinos pro CR, minimalni zasah do prirody, urcite by se na tom spousta lidi pri stavbe nezakone a nekorektne obohatila, tak jak mame my Cesi ve zvyku. To by jsme ale nemohli stavet prakticky nic.
V Decine by se meli zacit kameny z Pastyrske steny odlamovat ve vetsim mnozstvi a padat (diky pusobeni CD a silnice) na hlavu tem co brani stavbe plavebnich stupnu, aby se probudili.
Problem Decina spociva (jedna se o usek Decin-Usti) v tom, ze bud voda neni (nejezdime, neni kde), nebo ji je malo (musime prelozit napr. na 150 ponor), nebo ji je tak akorat (velmi ridky jev, jezdime plus minus normalne) a nebo ji je trochu vic nez akorat (bereme priprez - vlecny clun - traktor) nebo ji je o dost vic nez akorat (bereme vlecny clun a ten pod zeleznicnim mostem v Decine casto ani nepomuze - byl jsem toho nekolikrat svedkem) Vysledek je, ze po jedne takove zkusenosti se kazdy zapado-evropsky barkar vykasle, na to ztracet cas a palivo v CR a jeste mene vydelat. Labe je rekou stredohorskeho typu, tudiz rozdilne stavy vodni hladiny jsou na dennim poradku (staci kdyz trochu vydatne zaprsi).
A no potom je lodni doprava pomala (Decin-Usti casto plavba na vice nez den), nehodici se na ruzne druhy nakladu, nerozvijejici se v CR jelikoz k nam radsi nikdo nechce jezdit, protoze nevi co ho tu potka. Jinak je ricni plavba velmi vyhodna (ekonom.), dostatecne rychla a hodici se pro prakticky vsechny druhy nakladu (viz kontenerizace plavby).
To, ze ricni plavba nedava praci jen lidem pracujicim na lodi, ve spedici a nebo v pristavu je snad jasne. I kdyz i toto nekteri nechapali.
A to se tyka i kanalu DOL.

- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- velkejtom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
sorry takže cituji článek z Reflexu
Mýty proti lodní dopravě
Reflex 31/2012 - 02.08.2012 - Text: DUŠAN ŠRÁMEK
Česko je jediný evropský stát, jenž nemá ani přes říční soustavu plavební spojení s mořem. Chybí tak důležité dopravní spojení s Německem. Změnit to má VÝSTAVBA JEZU NA LABI u Děčína, který by se mohl začít stavět již za tři roky.
Vybudováním jezu by došlo ke splavnění Labe od státní hranice s Německem až do Přelouče, respektive do Pardubic. Neexistence přímého vodního spojení s mořem má řadu negativních ekonomických dopadů. Likvidace jednoho z konkurenčních přepravních módů totiž prodražuje dovážené zboží.
Je to jedno z vysvětlení, proč jsou u nás některé výrobky dražší než v Německu. Například u zboží z Číny jde 20 procent přepravní ceny na cestu do Hamburku a 80 procent spolkne cesta z tohoto severoněmeckého přístavu na naši státní hranici.
Za nižšími koncovými cenami v Německu jsou mimo jiné i nižší tarifní poplatky například podél Rýna či severoněmeckých kanálů, tedy všude tam, kde má železnice přirozenou konkurenci. Odhaduje se, že vybudováním labského jezu by u nás dosavadní poplatky za dopravu klesly až o čtyřicet procent.
VOLNO NA SILNICÍCH
Navíc splavnění Labe přináší obrovské příležitosti pro tradiční obory českého hospodářství. Například pro stavebnictví či strojírenství, které by se tak mohly podílet na výrobě a přepravě velkých technologických celků, jež dnes nelze převážet na silnici ani po železnici.
Z lodní přepravy by těžilo i země dělství. A také tady by se promítla do koncové ceny potravin. Není divu – jedna loď naloží až čtyřicet kamiónů. Díky vodní dopravě by klesla nejenom cena zboží, ale i objem výfukových plynů, a snížil by se provoz na přetížených pozemních komunikacích. I přes jednoznačné ekonomické přínosy je výstavba jezů dlouhodobě napadána některými ekologickými organizacemi, například sdružením Arnika, a to i za cenu používání zavádějících argumentů.
ZELENÝ LOBBING
V ČT například prohlásil její zástupce, že zvířata i rostliny, které se vyskytují v Labském údolí, se nevyskytují nikde jinde v celé Evropě. Jenže podle biologického průzkumu je to nesmysl. Žádný živočišný či rostlinný druh, jenž by se v rámci Evropy vyskytoval pouze v dotčeném labském kaňonu, neexistuje. Podobně se to má i s dalšími argumenty, které Arnika veřejnosti servíruje.
Předpokládané stavební úpravy počítají s využitím překladiště v Děčíně-Rozbělesích, jímž by mělo projet denně na dvě stě kamiónů. Podle ekologů budou jezdit přes centrum města směrem na dálnici D8, čímž neúměrně zatíží místní komunikace a životní prostředí. Jenže stačí pohled do mapy, aby si kdokoli zjistil, že tomu bude přesně naopak. Rozbělesy se nacházejí v průmyslové zóně blízko plánovaného přivaděče na D8, a tak kamióny do centra města vůbec nepojedou.
Za "bohulibými" argumenty se skrývají prosté lobbistické zájmy. Organizace velmi často a úzce spolupracuje s německým sdružením BUND, přičemž jako červená nit se všemi společnými akcemi táhne jeden prvek: odpor a hanění vodní dopravy, a naopak nekritické obhajování dopravy železniční.
Sdružení BUND, pod jehož taktovkou akce především probíhají, je přitom aktivním a dlouholetým členem organizace Allianz pro Schiene (Aliance pro koleje), která zcela otevřeně lobbuje za posilování železničního dopravního módu. Její členové jsou napojeni na německého státního přepravce Deutsche Bahn a jiné subjekty podnikající na železnici, jimiž jsou také z největší části financováni. Právě němečtí železniční přepravci by byli výstavbou jezu nejvíce ohroženi.
PĚT PROCENT HDP
Rozšíření dopravního spojení s Německem by s ohledem na naše vzájemné hospodářské propojení přineslo další společné podnikatelské příležitosti. V neposlední řadě jde i o rozvoj celého jednoho přepravního odvětví – českého rejdařství, jež kvůli neřešené situaci spěje neodvratně k zániku. Ušlé příležitosti z neexistence přímého námořního spojení vypočítal Svaz dopravy na pět procent HDP při stejné produktivitě práce.
Vzájemná dopravní propustnost mezi Českou republikou a Německem se navíc blíží svému kritickému bodu. I se započítáním současné recese se odhaduje, že naplněnosti přepravních kapacit na železnici a silnici by mělo být dosaženo kolem roku 2025.
Vedle hospodářského prospěchu, který jez přinese České republice zvýšením dopravní prostupnosti s okolním světem, stavba přinese i nepopiratelná plus pro životní prostředí, ačkoli ekologisté z Arniky a podobných spolků vehementně tvrdí opak. To, z čeho tak rádi obviňují průmysl, tedy z nekalého lobbingu i za cenu zkreslování údajů a účelového matení veřejnosti, tady platí především o nich samotných. Je otázkou, zda to dělají výhradně z důvodu ideologické zaslepenosti, anebo se za jejich aktivitami skrývají nejasné privátní zájmy.



Mýty proti lodní dopravě
Reflex 31/2012 - 02.08.2012 - Text: DUŠAN ŠRÁMEK
Česko je jediný evropský stát, jenž nemá ani přes říční soustavu plavební spojení s mořem. Chybí tak důležité dopravní spojení s Německem. Změnit to má VÝSTAVBA JEZU NA LABI u Děčína, který by se mohl začít stavět již za tři roky.
Vybudováním jezu by došlo ke splavnění Labe od státní hranice s Německem až do Přelouče, respektive do Pardubic. Neexistence přímého vodního spojení s mořem má řadu negativních ekonomických dopadů. Likvidace jednoho z konkurenčních přepravních módů totiž prodražuje dovážené zboží.
Je to jedno z vysvětlení, proč jsou u nás některé výrobky dražší než v Německu. Například u zboží z Číny jde 20 procent přepravní ceny na cestu do Hamburku a 80 procent spolkne cesta z tohoto severoněmeckého přístavu na naši státní hranici.
Za nižšími koncovými cenami v Německu jsou mimo jiné i nižší tarifní poplatky například podél Rýna či severoněmeckých kanálů, tedy všude tam, kde má železnice přirozenou konkurenci. Odhaduje se, že vybudováním labského jezu by u nás dosavadní poplatky za dopravu klesly až o čtyřicet procent.
VOLNO NA SILNICÍCH
Navíc splavnění Labe přináší obrovské příležitosti pro tradiční obory českého hospodářství. Například pro stavebnictví či strojírenství, které by se tak mohly podílet na výrobě a přepravě velkých technologických celků, jež dnes nelze převážet na silnici ani po železnici.
Z lodní přepravy by těžilo i země dělství. A také tady by se promítla do koncové ceny potravin. Není divu – jedna loď naloží až čtyřicet kamiónů. Díky vodní dopravě by klesla nejenom cena zboží, ale i objem výfukových plynů, a snížil by se provoz na přetížených pozemních komunikacích. I přes jednoznačné ekonomické přínosy je výstavba jezů dlouhodobě napadána některými ekologickými organizacemi, například sdružením Arnika, a to i za cenu používání zavádějících argumentů.
ZELENÝ LOBBING
V ČT například prohlásil její zástupce, že zvířata i rostliny, které se vyskytují v Labském údolí, se nevyskytují nikde jinde v celé Evropě. Jenže podle biologického průzkumu je to nesmysl. Žádný živočišný či rostlinný druh, jenž by se v rámci Evropy vyskytoval pouze v dotčeném labském kaňonu, neexistuje. Podobně se to má i s dalšími argumenty, které Arnika veřejnosti servíruje.
Předpokládané stavební úpravy počítají s využitím překladiště v Děčíně-Rozbělesích, jímž by mělo projet denně na dvě stě kamiónů. Podle ekologů budou jezdit přes centrum města směrem na dálnici D8, čímž neúměrně zatíží místní komunikace a životní prostředí. Jenže stačí pohled do mapy, aby si kdokoli zjistil, že tomu bude přesně naopak. Rozbělesy se nacházejí v průmyslové zóně blízko plánovaného přivaděče na D8, a tak kamióny do centra města vůbec nepojedou.
Za "bohulibými" argumenty se skrývají prosté lobbistické zájmy. Organizace velmi často a úzce spolupracuje s německým sdružením BUND, přičemž jako červená nit se všemi společnými akcemi táhne jeden prvek: odpor a hanění vodní dopravy, a naopak nekritické obhajování dopravy železniční.
Sdružení BUND, pod jehož taktovkou akce především probíhají, je přitom aktivním a dlouholetým členem organizace Allianz pro Schiene (Aliance pro koleje), která zcela otevřeně lobbuje za posilování železničního dopravního módu. Její členové jsou napojeni na německého státního přepravce Deutsche Bahn a jiné subjekty podnikající na železnici, jimiž jsou také z největší části financováni. Právě němečtí železniční přepravci by byli výstavbou jezu nejvíce ohroženi.
PĚT PROCENT HDP
Rozšíření dopravního spojení s Německem by s ohledem na naše vzájemné hospodářské propojení přineslo další společné podnikatelské příležitosti. V neposlední řadě jde i o rozvoj celého jednoho přepravního odvětví – českého rejdařství, jež kvůli neřešené situaci spěje neodvratně k zániku. Ušlé příležitosti z neexistence přímého námořního spojení vypočítal Svaz dopravy na pět procent HDP při stejné produktivitě práce.
Vzájemná dopravní propustnost mezi Českou republikou a Německem se navíc blíží svému kritickému bodu. I se započítáním současné recese se odhaduje, že naplněnosti přepravních kapacit na železnici a silnici by mělo být dosaženo kolem roku 2025.
Vedle hospodářského prospěchu, který jez přinese České republice zvýšením dopravní prostupnosti s okolním světem, stavba přinese i nepopiratelná plus pro životní prostředí, ačkoli ekologisté z Arniky a podobných spolků vehementně tvrdí opak. To, z čeho tak rádi obviňují průmysl, tedy z nekalého lobbingu i za cenu zkreslování údajů a účelového matení veřejnosti, tady platí především o nich samotných. Je otázkou, zda to dělají výhradně z důvodu ideologické zaslepenosti, anebo se za jejich aktivitami skrývají nejasné privátní zájmy.
- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Nechci komentovat, ani konkretizovat jejich zviditelnovani se, a teke to delat nebudu. Na zpusoby a chovani nekterych ECO organizaci jsem zdrave alergicky, a take obcas pod vlivem adrenalinu mozna i nefer a podly. Diskuse s ECOaktivistama je jako souboj s vetrnymi mlyny a ztrata casu. Vetsinou je to slovo proti slovu. Je potreba je proste "prevalcovat medialne" nebo jinou zakonnou formou (v pripade jezu/neznam jine). Filozofove jsou prijemnym a potrebnym feedbackem... ale na tom by to melo skoncit. Jiny priklad = D8, lide trpet muzou, ale par metru rezervace zastavet dalnici je problem - jak je videt, tak predevsim u nas.
"Cituji z jejich webu"
Protože dlouhodobě dochází k útlumu nákladní lodní dopravy, bylo by podle sdružení Arnika rozumnější vynakládat finance raději na revitalizace vodních toků a skutečně účinnou protipovodňovou ochranu.
To co je tucne bych lehce vulgarnim zpusobem popsal takto: jelikoz nejsme schopni postavit dva vodni stupne, tak k nam nikdo nejezdi a jezdit nebude... rejdari nejsou voli a nebudou vyhazovat penize za propluti tak obtizneho useku jako je usek Statni hranice/Usti nad Labem;
Vim o tom useku svoje, 5 let jsem na te vode vesloval.
Dalsi moudra ZDE
Prosim no flame
tohle je muj pohled na vec.

"Cituji z jejich webu"
Protože dlouhodobě dochází k útlumu nákladní lodní dopravy, bylo by podle sdružení Arnika rozumnější vynakládat finance raději na revitalizace vodních toků a skutečně účinnou protipovodňovou ochranu.
To co je tucne bych lehce vulgarnim zpusobem popsal takto: jelikoz nejsme schopni postavit dva vodni stupne, tak k nam nikdo nejezdi a jezdit nebude... rejdari nejsou voli a nebudou vyhazovat penize za propluti tak obtizneho useku jako je usek Statni hranice/Usti nad Labem;
Vim o tom useku svoje, 5 let jsem na te vode vesloval.

Dalsi moudra ZDE

Prosim no flame

- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Lehkou a neprimou diskretizaci vyse uvedeneho souslovi rad v jinotaji napisu: kdo predevsim nechce vodni dopravu?? (hmm CD?)
jini dopravci?? Co je idealni nastroj k pozastaveni projektu?? (hmmm Arnika?) Arnika je neziskovka co?? (Ano)
Takze asi nebude nikomu fakturovat sluzby ne?? --- dajenka: slo by to bez faktury?? (Samozrejme...) Nerikam, ze tento
uvedeny priklad musi byt 100% pravdou, ale tak to dneska funguje...
jini dopravci?? Co je idealni nastroj k pozastaveni projektu?? (hmmm Arnika?) Arnika je neziskovka co?? (Ano)
Takze asi nebude nikomu fakturovat sluzby ne?? --- dajenka: slo by to bez faktury?? (Samozrejme...) Nerikam, ze tento
uvedeny priklad musi byt 100% pravdou, ale tak to dneska funguje...
Nám se staví D8 (tedy momentálně je stavba opět po x-té zastavena)za vesnicí. V těchto průtazích ale dle mého nejde o ekologii, ale o veliké peníze. Ekoteroristická združení totiž dostávají od státu tím víc peněz, čím více bojkotují zájmy státu a to díky tomu, že vykazují činnost. Nedostávají však ale pouze dotace od státu, ale jde i o peníze, které dostávají představitelé těchto organizací od místních podnikatelů do kapes. Jsou totiž i podniky, které jako jeden nejmenovaný motorest, kterému se odkloněním dopravy podstatně sníží tržby a který údajně takto nejmenovaným osobám platí za průtahy v řádech desítek až stovek tisíc ročně. Sice se to po okolí jen povídá, ale na každým šprochu.... však to znáte.Viky_CZ píše:Zacinam chapat proc tak dlouho stavime D8.
Téměř všichni místní jsou pro co nejrychlejší dostavbu D8, ale bohužel v průtazích se angažují lidé z jiných částí republiky, jako např. brněnský pan ekoterorista Patrik ze sdružení Děti Země.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Tady zbejvá snad jenom citovat Shakespearea"nemoci zoufalý tlak,zoufalými prostředky bývá tišen...nebo vůbec ne."
Nemám rád extrémizmus a to v nijaké podobě,na druhou stranu jesti nutno najít jistou rovnováhu.No a nebýt ECO aktivistů,tak ....no...každej snad ví,kam lidi dostali tuhle planetu...a vše živé na ní.Bude li tlak kapitálu na devastaci,musí být v zájmu rovnováhy vyvíjen tlak obrácenej.Je li akce silná,reakce by měla být taky bouřlivá,nicméně adekvátní...Jenom že kdo z vás,ctěný účastníci zájezdu mi tu hranici ukáže...???Dneska to už tak je,každej si bude prosazovat svoje a vůbec nikoho nesere,že i na úkor zbytku světa.No a bude někdo z vás tvrdit,že něco je důležitější,než třeba endemická žába...???Nebo jinej nesmysl...??Jestli jo,tak pak nikdo o ničem,nic neví,nýbrž se jenom domnívá....A na to dojel i Hitler...
howk
Monty
Nemám rád extrémizmus a to v nijaké podobě,na druhou stranu jesti nutno najít jistou rovnováhu.No a nebýt ECO aktivistů,tak ....no...každej snad ví,kam lidi dostali tuhle planetu...a vše živé na ní.Bude li tlak kapitálu na devastaci,musí být v zájmu rovnováhy vyvíjen tlak obrácenej.Je li akce silná,reakce by měla být taky bouřlivá,nicméně adekvátní...Jenom že kdo z vás,ctěný účastníci zájezdu mi tu hranici ukáže...???Dneska to už tak je,každej si bude prosazovat svoje a vůbec nikoho nesere,že i na úkor zbytku světa.No a bude někdo z vás tvrdit,že něco je důležitější,než třeba endemická žába...???Nebo jinej nesmysl...??Jestli jo,tak pak nikdo o ničem,nic neví,nýbrž se jenom domnívá....A na to dojel i Hitler...
howk
Monty
- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- sklenar_jakub
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 403
- Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
...nebyt (mozna nebit) EKOteroristu, tak lidi (ti neEKOteroristi) znici planetu, ne, prominte tomu neverim (muj nazor). Podle me planetu vzdy nejvice nicila slaba technologie ruku v ruce se slabou vedou a technikou. EKOteroristi nikoho nezachranuji. Svet muze zachranit jen hi-technology a zdravy rozum.
A rozhodne nesouhlasim s tim, ze D8 nebo plavebni stupne nejak zasadne nici ekosystem a nevim co jeste. 


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů