Používání VHF na lodi

Vše o spojeni VHF, GPS, GSM, UMTS atd.

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Používání VHF na lodi

Příspěvekod terrier » stř říj 31, 2007 12:05 pm

Baharisi můžete mi vysvětlit proč používate kanal 16 nevidím to totiž poprvé? Když je určen pouze na may day a pan pan. Nedá se domluvit, třeba pro tento server na jiném kanálu v určitou hodinu. Já nevím, třeba pět hodin odpoledne kanál 82. Mě může vždy roztrhnout když mám puštěnou šestnáctku letím do podpalubí tam se domlouvají dva němci, češi, chorvati atd na přechodu na jiný kanál a dost se naběhám. Nejhorší na tom je, že pozoruji že mi začíná být jedno jestli tam někdo něco žbrblá a přitom by možná potřeboval pomoc, které se mu nedostane. Pro mně byl a je kanal 16 svatý, poslouchám a vstupuji do toho pouze když se něco děje a jsem blízko a mohl bych tam být potenciálně první.

Pamatuji si jak letos na Vrgadě připoután k bójce jsem poslouchal may day nějaké lodě na útesech, do toho se ozval Maltézský Sokol, byl nejblíž, potom kapitanát a do toho dva němci co si dávali sraz na jiném kanálu. Fakt jsem něvěděl kdo je kdo a kdo na který kanál má jít kam až kapitanát udělal přítrž.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Kanál

Příspěvekod Richard » stř říj 31, 2007 12:12 pm

Je to o kázni a respektu ... komunikace na 16. kanále je snadná - každý jej má nastavený stand-by a tak se člověk dovolá. Na následné přepnutí na jiíný kanál se zapomíná. Je to podobné jako respektování dopravních světel tam, kde se nikdo nedívá. A anonymita v éteru je ještě vyšší.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

spoluplavba více lodí

Příspěvekod MARIS » stř říj 31, 2007 3:16 pm

To Terrier,
ptal ses konkretně sice Baharise,ale pár vět ode mě.Zkus zapřemýšlet.Budeš plout padesát mil od pobřeží,a začne ti hořet loď.Naladíš si 16tý kanál ,a budeš volat o pomoc.Koho se dovoláš?Když budou mít všichni naladěné vysílačky na jiný kanál než 16,tak tě uslyší maximálně na kapitanátě na pobřeží.Pokud budeš mít takový dosah.A lodě,které poplují docela v tvé blízkosti,nebudou vědět o ničem.Proto je povinnost,pokud je loď vybavena VHF,mít ji zapnutou na kanálu 16.Ano,když ji chceš použít na jinou komunikaci než krizovou,tak máš hned přejít na jiný kaná podle domluvy s protějškem.Ale to už je o té morálce.
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » stř říj 31, 2007 5:38 pm

Hodne lodi uz ma vysilacky dualni, takze tam je to s poslechem jineho kanalu a monitorovani 16 v pohode. Nicmene 16 kanal je primarne urcen i k vyvolavani. Nicmene o jeho zneuzivani vime kazdy sve. A tady chci rict, ze v Chorvatsku to hodne delaji i cesi posilneni alkoholem - zpivani, idiotsky vzkazy, ci domluva kde zakotvit.
Vsechno je to o DOBRE NAMORNI PRAXI, ta se nam z toho nejak vytraci.
Uživatelský avatar
tomaskre
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 166
Registrován: čtv úno 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod tomaskre » stř říj 31, 2007 6:12 pm

ahojte,

16 kanál slouží(jak píše jirkaM) na dobu nezbytně nutnou i k vyvolání a následně přechodu na jiný kanál.........myslím, že je tady řečeno dost pravdivých a realných informací k tomuto problému ......

Ale nápad "zabrat" kanál pro jachting.info není vůbec od věci !!!!!

Sem pro!
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř říj 31, 2007 6:58 pm

Tak v podstatě Terrier dostal fundovanou odpověď a není na co odpovídat. Správně chlapci. :thmbup:
Jen shrnu. Kanál číslo 16 je svolávací a každá loď vybavená vysílačkou je povinna ji mít zaplou a naladěnou na šetnáctce. Pokud se nejedná o volání MAYDAY, PANPAN, nebo SECURITE (tato komunikace probíhá zde), je povinnost si domluvit jiný - volný kanál a přejít na něj.

Toto mimochodem patří k základním znalostem kapitánů, kteří dělají české papíry u MDaS :?

Ještě k těm němcům. Představme si, že máme na jednu stranu 5 mil loď s hlášením MAYDAY, a na druhou stranu 5 mil dva němce. Němci neslyší MAYDAY, MAYDAY neslyší němce. Ty a kapitanát slyší obě komunikace a správně němce utnul. Jinak nedělali nic špatného. K domlouvání na volném kanále šestnácta slouží.
To je jen mé vysvětlení, jak to mohlo být.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů