Kúpa lode v Holandsku

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Kúpa lode v Holandsku

Příspěvekod dedko » pát led 04, 2013 6:50 pm

Už dlhšie zvažujem kúpiť loď tak hľadám na nete a natrafil som v Holandsku na túto loď.
Preto chcem poprosiť tunajších o radu.
Má niekto takúto, alebo podobnú loď ? Alebo sa niekto plavil na niečom podobnom ?
Loď by sa mala plaviť po Dunaji
.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Google preklad

Lodenice: Áno.
Dĺžka: 9m. Šírka: 3M.
Draft: 0,80 m Hmotnosť: -
Materiály: Oceľ Spí: 4-6
Počet valcov: 4-valec
Palivo: Motorová nafta Motor: Vnútri lode
Značka a typ motora: Mercedes
Objem palivovej nádrže: 300L. Power: 55hp.
Svetlá výška: Áno.
Nahraj obrázok Záznam nenájdený: Áno, New! Vetus! Convertible: -
WC: Áno. ow Wc
Chladnička: Áno.
Hob: Áno, 3-horák (plyn)
Rádio: Áno. Obloženie: Nedávno kompletne re ingetimmerd od stolárov!
Nádrž na vodu - obsah: 100L.
Podrobnosti / údržba: Veľmi dobre udržiavané a v super stave dvore krížniku rok: 1976. Loď je plne vybavená a taktiež uzavretý kokpit, ktorý je ideálny pre všetky poveternostné podmienky pre vedenie! V poslednej dobe sa celý interiér renovovaný pomocou shipwright a tiež je nová vrtuľa umiestnená značku: Vetus. V hornej časti kabíny, je loď vybavená solárnymi článkami tak, aby 2 nedávno nové 240amper. Batérie `s neustále dobíjať. Celá loď vyzerá čistý a uprataný a je veľmi vhodné, pretože odplávať! Kokpit je veľmi priestranný a ponúka okrúhly stôl, ktoré sú všetky vybavené vankúšmi a drevenými lavicami / podlaha. Boedt predné sedadlo, ako loď `s 4 osoby (spanie), a tiež má pekný veľkosti drezu, WC, umývadlo, varič, atď, atď! Stručne povedané, len super zábava jachty, takže môžete odplávať !

Za vaš názor, Ďakujem.....
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pát led 04, 2013 6:57 pm

Dedko, loďka je to velmi pěkná a byla by perfektní i na ty francouzské kanály, tady bys určitě neměl problémy s fotobuňkou u zdymadel.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát led 04, 2013 7:03 pm

Na podobny jsem se trochu plavil, ale hlavne jsem mel moznost se seznamit s jeji technikou. Lod sice vyrobena taky asi v roce 1976 nebo hodne podobne, ale motor Mercedes byl z roku 53. Pri vyssi zatezi ma motor neustale problemy s mazanim a chlazenim. Momentalne to jezdi bez termostatu, aby mel motor nizkou teplotu a udrzel tlak oleje.

Trup lodi ma misto kylu sirokou bednu, ve ktery je umistenej motor a nadrz na naftu. Samozrejme takova bedna klade dost velkej odpor vode, lod ma maximalni rychlost 12.5km/h, kterou ovsem nevydrzi dlouho, obvykle neco cestou upadne. Cely trik je v tom, ze v NLD kanalova lod prakticky nepotrebuje jet rychlejc nez 8km/h.

Krome toho byla cela lod prorezla a jenom diky husty barve se nepotopila. Tahle co ukazujes je tak krasna, ze to taky vypada na hustou barvu nedavno instalovanou.

Asi te nepotesim, ale tohle jsem videl na vlastni oci, snad tak nevypada kazda. :-)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pát led 04, 2013 7:08 pm

Jsem hlavně přes plachetnice, ale něco málo jsem jel i na podobných lodích.

Není mi jasné, jestli má loď přední příčný motor, anglicky bowtruster, foneticky německy "bukštrál".
U této velikosti bych to hodně požadoval.

U holanské lodě by tam mohlo být i topení. Ve specifikaci jsem nenašel odkaz zda je nebo není.

Určitě bys hodně zvednul svůj komfort a pohodu. Zase víc zaplatíš za naftu.

.
Naposledy upravil(a) Jarda885 dne pát led 04, 2013 7:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát led 04, 2013 7:11 pm

Viki nestraš.

Každopádně to chce prohlídku lodi a pokud jsou solidní, nebude problém loď vyjeřábovat a důkladně prohlédnout i podponorovou část. Asi by nebylo odvěci vzít sebou někoho, kdo dokáže změřit tloušťku obšívky, případně si tam někoho zajistit, kdo to prohlédne.

Jinak loď vypadá podle fotek velice pěkně, ale z vlastní zkušenosti vím, že fotky dokáží klamat.

Každopádně přeji hodně štěstí při výběru a abys narazil na poctivého prodejce.
Uživatelský avatar
catamaran
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 514
Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
Reputace: 25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod catamaran » pát led 04, 2013 7:14 pm

Ahoj Dědko,

já se plavil na podobné lodi v Holandsku. Já měl ocelovku asi o 6 metrů delší. Byla postavená v NL. Motor cca 150PS. Za celý týden jsme spotřebovali 85litrů nafty. Upluli jsme asi 35hodin na cca 2.000otáček, takže si dokážeš spočítat jak moc málo to papalo. Asi bych to sem ani neměl psát. Akorát spustím vlnu kritiky. Vrátím se ale k lodi. Za ten týden jsem měl možnost vidět spousty NL lodí a musím jen chválit. Všechno dobře řešené a hlavně dobře ovladatelné. Tu co máš na fotkách se mi mooooc líbí. Takovou nějakou bych si taky představoval. Hi hi!

Určitě bych ji netahal do SK. Nechal bych ji v NL a jezdil prvně tam. Maríny jsou tam levné. Myslím, že to bylo něco kolem 1-2€/1metr.


Tady ta loďka má jednu vzácnost. Místo stanu má zadeklovanej celej kokpit. Na 9 metrech délky budeš mít hodně prostoru k bydlení.

Všiml jsem si jedné věci co je třeba hlídat. V den příjezdu do půjčovny na nás z jedné lodi začal mávat postarší pán a začal s nám mluvit česky. Bavili jsme se co tam dělá a tak. Říkal, že je truhlář a opravuje vnitřky lodí. Matně si vzpomínám co říkal, ale jedno si pamatuji přesně. Lodě v NL hrozně hnijí a smrdí a že se musí často měnit interiér. Možná to byl i ten důvod proč to vyměnili u té tvé.

Nechceš sem napsat, kolik taková lodička stojí?

Cat...
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát led 04, 2013 7:55 pm

Dedko skúsenosti žiaľ nemám, ale každopádne to chce vidieť. Pri hľadaní na internete sa zameraj na lode čo sú na suchu. Tam je vidieť celé casco. Keď Ti nejak pomôže moja nemčina tak sa ozvi! rád pomôžem. Skús aj Nemecko. Tie lode z Holandska majú skoro vždy slabé motory.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát led 04, 2013 8:15 pm

Súhlas,fotky často klamú, loď treba vidieť in natura. Ja som si nechal loď prezrieť odbornou firmou, nebolo to lacné ale presne viem čo loď skrýva. Na meranie hrúbky plechu obšívky majú prístroje a vedia na ktoré miesta sa zamerať. V ruke mám správu a viem čo v najbližšej budúcnosti môže zlyhať. Inak aj dosť staré lode bývajú vo výbornom stave. Holanďania často lode používajú ako plávajúce chaty a relatívne málo sa plavia, až na výnimky. V maríne kde mám loď niektoré lode sa za celý rok ani nepohnú zato vedľa mňa štvorročná loď a majiteľ bol s ňou už trikrát v Paríži.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 04, 2013 8:47 pm

Vnútorné hnitie zariadenia v lodi je spôsobené vnútornou vlhkosťou z varenia, dýchania, ktorá sa zráža na ocelovom trupe, tzv. rosný bod. Tie lode namajú izoláciu, ale Hollandia a Slovensko je rozdiel, takže u nás by to malo byť suché a problém bude skôr s prehrievaním v lete. Píšu že interier je po rekonštrukcii, takže u nás ti to vydrží hodne dlho a s prehrievaním sa nejako postupne popasuješ.
Motor to nemá slabý, naopak, na výtlačnú plavbu je mierne predimenzovaný, na tak velkú loď je použitelné maximum výkonu tak 35 koní, odhadom. Viac je príjemná rezerva. Mercedes dízel je známy svojou výdržou, istotne ťa prežije. Na výpočet rýchlosti ekonomickej a maximálnej je vzoreček, David ho vysype z rukávu, ja ho musím pohladať. Tipol by som že maximálka bude 15-18 km, teda po Dunaji sa budeš plýžiť, ale máš času dosť, kam by si sa hnal.

Zadok lode je dosť široký, tak by to zvádza k tomu, že by mohla mať silnejší motor a vyššiu rýchlosť, ale je to ocelovka, teda váha poriadna, sklz nehrozí a hlavne vzhladom k ponoru 80 cm by som si tipol, že bude mať kíl, teda bude to riečno morská loď.

Leto v Hollandsku a na jeseň sa hlásim do posádky na preplavbu, ty platíš naftu a jedlo, ja alkohol :D .
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát led 04, 2013 8:55 pm

Vzorecek rika max 18, hull speed 10.

PS... neni Dedko nahodou abstinent?
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát led 04, 2013 8:56 pm

To si si Denis vymyslel veeeľmi dobre vzhľadom na to že dedko je abstinent.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 04, 2013 9:52 pm

ixxo, ale vieš kolko vypijem ja? To bude drahá plavba :lol:
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát led 04, 2013 10:20 pm

Tak v tom prípade by mohli byť náklady 50 na 50 :good:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát led 04, 2013 10:34 pm

Dědko, protože se tu již vyjádřili téměř všichni co na Dunaji nebyli a ani na Labi pod Střekovem, dovolím si malou poznámku.
Na Dunaji jsem teda taky nebyl, jen jsem na něj koukal ze břehu pod Vídní. Nevím jaký byl stav, zda normál nebo nízký. Vysoký nebyl, břehy čouhaly vysoko. Každopádně proud jako kráva, Já šacoval 8 – 10km/h, ale to ty jistě víš a znáš daleko líp. :)
S touhle lodí, která bude mít lepší cesťák 11- 12, plnej 15 – a ne dlouho, neb mašina nemá moc koní, tak posuď sám, jestli poplaveš dopředu, či po zádi splouvat.

Na bukhstrahl se můžeš při týhle dýlce klidně vyprdnout, pokud je odpovídající kormidlo, stačí dostat lodˇdo ruky. :whist:

Víš z jak tlustýho plechu je? NL běžně staví z 4 – 5mm, ale pokud by byla původem z D, bude nejspíš ze slabšího. Něco by napověděla její váha.
Uživatelský avatar
Pefry2012
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pefry2012 » pát led 04, 2013 10:59 pm

Ahoj,

moje zkusenost z NL je ta, ze motor pri jizde podobnou lodi 11m, stejny vykon, byl tak hlucny, ze jsme vsichni travili cas venku na zadni palube a ten kdo byl uvnitr, pro to musel mit padny duvod.
Ale plavalo to urcite pres 17km/h - upozornovali nas, abychom si na to dali pozor, ze pak lidi nadavaji a vlny bouchaji do brehu a uvazanych lodicek.

Byli jsme tam na podzim, kdy zacinala byt trosku zima rano a dost uvnitr kondenzovala voda na kovovych stenach.

asi to chce opravdu zajet vyzkouset.


petr
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » sob led 05, 2013 11:52 am

Snad uplne se stejnou lodi plul v listopadu kamarad pri Ledove plavbe a byl jsem z ni naprosto fertig.
Abysme setrili naftu,tak jsem se k nemu vyvazal a motor s prehledem utahl obe lode /Vrany - Modrany/,ovladani lode jednoduche,takze za kormidlem i v komorach zustaval jeho asi 15ti lety syn,na lodi spousta mista a dobre usporadany salon,
takze jestli je lod osetrena,tak jediny problem by mohl byt s rychle tekoucim Dunajem.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » sob led 05, 2013 1:21 pm

Ahojte

Surcouf, ak tú loď kúpim, tak nie je vylúčené, že počas prepravy do SK sa na Francúzke kanále znova vrátim.

Viky_CZ, uvidím či tú loď naozaj nedrží pohromade len tá farba. Dúfam že nie !

Jarda885, tá loď má ten ("bukštrál“ čelová vrtuľa, dokormidlovák ) Kúrenie nemá ale to sa dá vyriešiť ale na tom kúrení, mi moc záleží.

Charlie. či ten predajca je poctivý to sa uvidí.


Catamaran, keby Holandsko nebolo tak ďaleko tak tú loď určite nechám tam. Mať loď a do roka sa dva krát na nej povoziť, to by nebolo ono. Na nete som prezrel hromadu lodí a táto ma oslovila hlavne kvôli tomu zakrytému kokpitu. Podobné lode, ročník 1975 až 80, sa predávajú od 10 OOO do 25 000 Eur.
Cena tejto lode, je ešte v jednaní, možno sa podarí niečo vyjednať smerom dole.

Ozzie, Nemecké inzeráty som taktiež prezrel, a skoro všetky podobné lode sú dovezené z Holandska.
No a čo sa týka Tvojej nemčiny, tak teraz momentálne ju nepotrebujem. Ale v budúcnosti samozrejme s ňou počítam a danke za ochotu .

Ixxo, Ty si nechal loď prezrieť firme, ak to nie je tajomstvo, koľko to stálo ?

Denis, keď sa teraz pozerám von oknom, tak sa už celkom teším ako sa budem v lete v lodi vyhrievať (prehrievať) Samozrejme to prehrievanie sa dá vyriešiť.
Denis, ak sa loď kúpi, tak sa môžeš na tej preplavbe zúčastniť, (a nie len Ty ale každý kto má záujem) ale si daj pozor, aby som do tej doby nezačal piť a potom by Ťa to vyšlo sakramensky draho.

David, ja horný Dunaj trocha poznám a práve to mi robí problém, či ten motor bude dostačujúci. Vlastne ja mám v pláne loď používať na dolnom Dunaji. Hlavne ako pojazdnú chatku, od Bratislavy po Budapešť, kde ten prúd je už slabší, Kotvenie je už zabezpečené v Maďarsku u kamaráta. Ale aj výlet do Viedne ma láka. Je ešte možnosť na lodi vymeniť motor za nový a trocha silnejší, alebo namontovať dozadu prídavný motor, tak ako to v BA vyriešili Fíni na 16 tonovej lodi. Neviem si predstaviť, keby sa mi na Dunaji stalo to, čo sa nám prihodilo minulý rok v Štrasburgu s Linderom na Ríne.
Zatiaľ o lodi viem len toľko, ako sa píše na inzeráte. Hrúbku plechu a váhu lode zatiaľ nepoznám.


Minulí rok v Grécku sme spoznali Holandský manželský pár, ktorý sa už siedmi rok, plavia so svojou 14 m plachetnicou po svete a Holanďan mi prisľúbil pomoc pri kúpe lode. Kamarát Grennhorn mu zaslal mail aj s adresou na predajcu, on tam zatelefonoval a dohodol sa s predajcom že na loď sa príde osobne pozrieť cca ôsmeho januára. Teraz už len čakám ako Holanďan ohodnotí loď a potom sa rozhodnem, či má zmysel do Holandska vycestovať. Vlastne do Holandska vycestujem koncom apríla s ixxom, pripraviť jeho loď na sezónu a ešte mám niekoľko lodí vyhliadnutých, tak si ich potom obzrieme.

Zatiaľ každému ďakujem a potom dám vedieť ako to dopadlo.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob led 05, 2013 2:04 pm

plech je 4 -6, dneska jsem se toho všim na začátku popisu lodě. zato o bughstrahlu ani čára..?
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » sob led 05, 2013 2:25 pm

Ahoj David
Toto nevieš čo znamená ?

Boegschroef: Ja, Nieuw!! VETUS!!

google mi to preložilo takto :?

nahraj obrázok Záznam nenájdený:
Áno, New! Vetus!
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob led 05, 2013 2:31 pm

che che, příště radši dávej originál!! :lol:

mám asi chytřejší překladač: Příďová vrtule: Ano, New! Vetus! :good:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » sob led 05, 2013 2:38 pm

dedko

dobře, žes dal překlad strýčka Gugla. Nevím, jak bychom to četli v Holandštině.
Akorát ten bukštrál jsem tam nenašel.

Dík.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » sob led 05, 2013 2:45 pm

Davide

Vidím že predaj lodí máš pod svojou kontrolou a tvoje znalosti siahajú móóóc ďaleko. :lol:
Toto mi nerob ! Ja tú loď chcem a by ma mrzelo keby ju niekto vyfúkol !!!!!! :gun:
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob led 05, 2013 4:14 pm

Dedko, minimálně někoho s magnetometrem bych s sebou vzal, protože podle fotek má loď dost nový nátěr. Obvykle to znamená, že majitel buď chce vylepšit šance své šance v prodeji, nebo že opravdu zalakoval věci, se kterými, kdyby byly vidět by ji mohl nabídnout jenom v Kovošrotu. Je to tak půl na půl, nikdy se nedá předem odhadnout, co z toho platí.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob led 05, 2013 4:20 pm

dedko,

ááále kdepák, jsem jen ze zvědavosti „co to udělá“, použil to, co jsi napsal v hollandštině. A strejda Googl, ale CZ :good: , to přeložil richtig. :o

Na koukání po lodích tu jsou jiný, já mám co mám a už bych po devátý neměnil - nestavěl. 8x stačilo a na důchod tak akorát.



Naopak ti přeju ať koupě vyjde, ale hlavně, abys byl s ní spokojenej. Teda s tou lodí. :jupi:
Uživatelský avatar
Pefry2012
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pefry2012 » sob led 05, 2013 6:21 pm

Ahoj, ciste teoreticky, jak mas tu prepravu naplanovanou?
Petr

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host