ELEKTROPOHON
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Svobodak
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 757
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
tataS píše:...Tak to je další povídání zbytečné. Pohybuješ se ve světě fantazie. Řešením by byla kapesní atomová elektrárna.
No to je aspon fakticka a jasna odpoved. Diky.
Viky_CZ píše:No.... 5HP se jeste da, ale chce to aspon 36V rozvod. Akorat se mi zda, ze mas nejaky prehnany pozadavky na vykon, protoze 15HP spis vypada jako dostatecnej vykon pro hlavni pohon na mori a ne pro zalozak.
Nemam zadne prehnane pozadavky. Zajima mne, jestli takove reseni i pro mou lod existuje a z tohoto vlakna jsem nabyl 'chybne' dojmu, ze snad i ano.
Zda se vsak, ze spise ne. To mne mrzi, budu muset dal zustat u ropnych derivatu.
Jako zalozak, bych mohl pouzit tech 5 HP, kterou mam na gumak.
S 2,5 HP proti vetru, ci proudu neni nadeje na uspech.
Ale diky za info.
Zdenda12345 píše:Třeba má výletní parník....
Nemam parnik, lod jsem pojmenoval o kousek vyse
.
Pavel
- Viky_CZ
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ono je otazka, k cemu se ten pohon pouzije, podle toho se voli reseni a to samozrejme stoji nejaky penize. Jestli jsi pouzival 5HP motor s "normalnim" sroubem, tzn. treba 7" stoupani, tak je klidne mozny, ze pri takhle tezky lodi jsi ve skutecnosti z duvodu nizkych otacek pouzival treba jenom 2HP. Coz samozrejme u pohonu navrzenyho specialne pro tuhle lod nepripada v uvahu, tam by se musel propeler volit spravne teda pro rychlost cca 10km/h pri maximalnich otackach motoru.
Dalsi otazka je, jak moc velkej odpor klade stezen, lana a sbaleny plachty. To je ve vetru pomerne zasadni. Pokud bys ovsem byl srozumen s tim, ze pohon slouzi k pohonu za bezvetri, tak si s tim nemusis delat starosti.
Ono se to da spocitat pomerne snadno. Vzhledem k tomu, ze benzinovej motor zere cca 0.4litru na kWh, tak podle spotreby motoru muzes priblizne dopocitat, jakej vykon skutecne pouzivas. Je to dany vyhrevnosti paliva a dalsim vecma. Pohon 2kW teda odpovida spotrebe pod litr na hodinu pohodovy plavby. Muzes si to nekdy s tim 5HP zkusit, jet za litr na hodinu. U myho Parsuna je to asi 1/3 plynu.
Dalsi otazka je, jak moc velkej odpor klade stezen, lana a sbaleny plachty. To je ve vetru pomerne zasadni. Pokud bys ovsem byl srozumen s tim, ze pohon slouzi k pohonu za bezvetri, tak si s tim nemusis delat starosti.
Ono se to da spocitat pomerne snadno. Vzhledem k tomu, ze benzinovej motor zere cca 0.4litru na kWh, tak podle spotreby motoru muzes priblizne dopocitat, jakej vykon skutecne pouzivas. Je to dany vyhrevnosti paliva a dalsim vecma. Pohon 2kW teda odpovida spotrebe pod litr na hodinu pohodovy plavby. Muzes si to nekdy s tim 5HP zkusit, jet za litr na hodinu. U myho Parsuna je to asi 1/3 plynu.

- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Svoboďák, tiež som z tých, čo o elektrike vedia asi tolko že kope, takže do Tullnu na rozumy som posielal práve tých, čo chcú niečo riešiť a majú dojem že to dokážu. Fakt je tam množstvo riešení a to preto, že nikde v Rakúsku na vode, okrem riečných dopravných ciest, sa nemôže používať spalovací motor. Takže by si tým ušetrili prácu, získali by prehlad o technológiach a cenách.
Ja som pragmatik a preto je moje riešenia pre moju potrebu jednoduché. Chcem plachtiť s 5metrovou plachetničkou na Neziderskom jazere, kúpim si teda prívesný elektromotor, asi Minkotu a dám do loďky nabitý 100Ah AGM akumulátor. Silu elektromotora odhadnem tak, že si od Miloša požičiam jeho elektromotor a podla toho sa zariadim. Ak by riešenie vychádzalo príliš náročne, tak prispôsobím svoju plavbu technickému vybaveniu. Maximálne som ochotný kúpiť ešte jeden akumulátor a riešiť, či motor bude 12V, alebo 24V. A na iných vodách, kde sa dá použiť spalovací motor, tam ho požijem. Okrem Neziderského jazera je to Slezká Harta. Balaton, Lipno, Kráľová sa dá zo spalovacím motorom.
Ja osobne beriem plavbu ako návrat k prírode a motor beriem len ako nevyhnutnosť. Nechcem v lodi množstvo komfortu a s ním spojené velké nároky na výrobu elektriny. Na uspokojenie mojej elektrospotreby práveže musí postačovať motor osadený v lodi. Na rieke je to absolútne bez problémov a na mori uvidím, ale predpokladám že ak by nastal deficit, tak ho vyrovnám fotovoltaikou.
Ja som pragmatik a preto je moje riešenia pre moju potrebu jednoduché. Chcem plachtiť s 5metrovou plachetničkou na Neziderskom jazere, kúpim si teda prívesný elektromotor, asi Minkotu a dám do loďky nabitý 100Ah AGM akumulátor. Silu elektromotora odhadnem tak, že si od Miloša požičiam jeho elektromotor a podla toho sa zariadim. Ak by riešenie vychádzalo príliš náročne, tak prispôsobím svoju plavbu technickému vybaveniu. Maximálne som ochotný kúpiť ešte jeden akumulátor a riešiť, či motor bude 12V, alebo 24V. A na iných vodách, kde sa dá použiť spalovací motor, tam ho požijem. Okrem Neziderského jazera je to Slezká Harta. Balaton, Lipno, Kráľová sa dá zo spalovacím motorom.
Ja osobne beriem plavbu ako návrat k prírode a motor beriem len ako nevyhnutnosť. Nechcem v lodi množstvo komfortu a s ním spojené velké nároky na výrobu elektriny. Na uspokojenie mojej elektrospotreby práveže musí postačovať motor osadený v lodi. Na rieke je to absolútne bez problémov a na mori uvidím, ale predpokladám že ak by nastal deficit, tak ho vyrovnám fotovoltaikou.
- vlastikptacek
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 46
- Registrován: pát lis 16, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
Jsme na tom asi podobně - mám menší loď (24ft),jezdím zatím jen na Orlíku a mám tam 3,5 HP benzíňák a říkal jsem si,jak by bylo hezké vyjet z maríny potichu na baterie...ale toto řešení s dostatečným výkonem je dostidrahé - myslím třeba toto - Torqeedo 2.0 (60 tis), 2xbaterie 100 Ah(10 tis) a dobíjení na mole či záložní centrála kdyby přeci jen došel proud. Stejně si nejsem jist že by to proti větru plulo když třeba začne fičet a potřebuju zrefovat nebo přistát. Asi to elektro vzdám...
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Pre Surcoufa, tvoja požiadavka pohonu plachetničky elektromotorom v príbrežných vodách je síce obzvlášť špecifická, ale už som tu raz upozornil na nemeckých plavcov okolo zemegule, ktorý mali loď vybavenú elektromotorom. Sú spomínaní na stránkach Bobyho Schenka , pozri "umweltsegler". Takže nie je to nič nereálne.
Osobne si myslím, že by si mal prejsť od slov k činu. To nepíšem preto, žeby som ťa chcel zahriaknuť /zakřiknout/, ale preto. aby si pre svoj sen začal zberať praktické skúsenosti. Ja to vidím tak, že v lete máš kopec volna. Kup si za malý peniaz jolu, nejakú plachetničku, dorob si na ňu plátenú strechu, prípadne tak, aby si v nej mohol aj spať, kup si lacný čínsky elektromotor, jeden 100 Ah trakčný akumulátor a fotovoltaický panel. K tomu veslá, plachty, prípadne nejaký benzínagregát a uvidíš. Plavba je to velmi pekná, až mierne dobrodružná, na rieke príjemný ludia, dobré reštaurácie, čo viac si možno želať.
Osobne si myslím, že by si mal prejsť od slov k činu. To nepíšem preto, žeby som ťa chcel zahriaknuť /zakřiknout/, ale preto. aby si pre svoj sen začal zberať praktické skúsenosti. Ja to vidím tak, že v lete máš kopec volna. Kup si za malý peniaz jolu, nejakú plachetničku, dorob si na ňu plátenú strechu, prípadne tak, aby si v nej mohol aj spať, kup si lacný čínsky elektromotor, jeden 100 Ah trakčný akumulátor a fotovoltaický panel. K tomu veslá, plachty, prípadne nejaký benzínagregát a uvidíš. Plavba je to velmi pekná, až mierne dobrodružná, na rieke príjemný ludia, dobré reštaurácie, čo viac si možno želať.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Pro Denisa-já už mám svou koncepci taky docela jasnou a již mám také prvé praktické kroky za sebou a nešel jsem cestou Číny, neb si říkám, že nejsem tak bohat, abych kupoval příliš levné věci, takže jsem šel cestou Minn Koty, protože to je prověřená kvalita a zkušenost a ostatní jen kopírují a také mají i komplexní sortiment doplňků a příslušenství. Je to Endura C2 34 s příkonem 384 W a stála mne myslím necelé 4 tisíce
Jen jsem zatím zvolil blbou loď, neb ten můj miniraft místo toho, aby klouzal po hladině, tak před sebou a pod sebou hrne vodu. Přesto ale dokázal s motorkem o příkonu 384 W hrnout tu vodu proti proudu na Zbraslavi i v Kralupech. Samozřejmě to nebyla závratná rychlost, ale jel jsem dopředu proti proudu na 65 AH baterku několik hodin.
Pro Pavla: pro tvou loď mi podle tabulek vychází pro mořské podmínky diesel motor o výkonu cca 7,75Hp, což by odpovídalo elektromotoru s tlačnou silou cca 145liber. podle Minnkoťáckých tabulek si 101liberní motor poradí s lodí až do 2300kg a 160 ti liberní dvojmotor až s 3600kg. Samozřejmě to jsou motory stavěné na sílu a ne na rychlost, u plachetnic ale o rychlost tolik nejde . Existuje také řešení osadit loď stabilním elektromotorem s příkonem cca 2,25 KW/24 V s 2 500 otáčkami a klasickou hřídelí skrz dno a budeš tam mít i tu rychlost, když osadíš správný propeler. Motorek je bratru za 10 000,-CZK. Popovídáme v Hodoníně. JJ
Pro Bédu: vůbec bych nebral jako kriterium co je na charterových lodích, protože zájem charterovek je nakoupit lodě co nejlevněji a náklady provozu platí klienti. Tudíž pro mne je směrodatné jaké lodě si nechají stavět majitelé a ti mají zcela jiný přístup.
Jen jsem zatím zvolil blbou loď, neb ten můj miniraft místo toho, aby klouzal po hladině, tak před sebou a pod sebou hrne vodu. Přesto ale dokázal s motorkem o příkonu 384 W hrnout tu vodu proti proudu na Zbraslavi i v Kralupech. Samozřejmě to nebyla závratná rychlost, ale jel jsem dopředu proti proudu na 65 AH baterku několik hodin.
Pro Pavla: pro tvou loď mi podle tabulek vychází pro mořské podmínky diesel motor o výkonu cca 7,75Hp, což by odpovídalo elektromotoru s tlačnou silou cca 145liber. podle Minnkoťáckých tabulek si 101liberní motor poradí s lodí až do 2300kg a 160 ti liberní dvojmotor až s 3600kg. Samozřejmě to jsou motory stavěné na sílu a ne na rychlost, u plachetnic ale o rychlost tolik nejde . Existuje také řešení osadit loď stabilním elektromotorem s příkonem cca 2,25 KW/24 V s 2 500 otáčkami a klasickou hřídelí skrz dno a budeš tam mít i tu rychlost, když osadíš správný propeler. Motorek je bratru za 10 000,-CZK. Popovídáme v Hodoníně. JJ
Pro Bédu: vůbec bych nebral jako kriterium co je na charterových lodích, protože zájem charterovek je nakoupit lodě co nejlevněji a náklady provozu platí klienti. Tudíž pro mne je směrodatné jaké lodě si nechají stavět majitelé a ti mají zcela jiný přístup.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne úte led 22, 2013 12:19 am, celkem upraveno 1 x.
- vlastikptacek
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 46
- Registrován: pát lis 16, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
Problém je že bych se asi necítil na lodi až tak bezpečně kdybych nevěděl zda mě to z nějaké obtížnější situace dostane....nevím zda ono porovnání síly spalovacích motorů a elektromotorů (3hp = MinnKota 55) můžu brát doslova....nejlépe asi opravdu vyzkoušet ale při pořizovacích cenách elektromotorů a motorů vůbec je to dost riziko
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Při cenách vhodných akum.+ dostatečně výkonné nabíječky to za cca 35000 Kč je přece úplná sranda. Ovšem jak pro koho. http://eshop.fulgurbattman.cz/produkt/b ... -19875.htm
http://www.chytapust.cz/vision-oloveny- ... a/d-71995/
http://czmarine.cz/08-1_karvin_files/ka ... karvin.pdf http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g131.JE ... HP%29.html
http://www.chytapust.cz/vision-oloveny- ... a/d-71995/
http://czmarine.cz/08-1_karvin_files/ka ... karvin.pdf http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g131.JE ... HP%29.html
A co tenhle http://www.karvin.cz/?page=hlavni_stranka koukám už tu je
Naposledy upravil(a) seldi dne úte led 22, 2013 3:06 pm, celkem upraveno 1 x.
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ty ceny jsou lidové ovšem v EUR. http://www.karvin.cz/?page=ceniky
Všichni tady mají vždy starost co je nejlepší (člun, motor apod), tak tady mohou tu kvalitu i finančně ocenit, možná bez mrknutí oka a ne fňukat co to stojí.
to seidi:Místo teček před a za odkazem nech volné místo.Jinak to nejde otevřít.
Všichni tady mají vždy starost co je nejlepší (člun, motor apod), tak tady mohou tu kvalitu i finančně ocenit, možná bez mrknutí oka a ne fňukat co to stojí.
to seidi:Místo teček před a za odkazem nech volné místo.Jinak to nejde otevřít.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Pri tom Karvine ma zaujalo toto: dvakrát nižší spotřeba el. energie oproti ostatním DC elektromotorům
účinnost elektromotoru 85%
Ako môže mať elektromotor 2x nižšiu spotrebu? Vždy boli za tými elektromotormi nejaké odrby, napr, výkon udávaný v librách ťahu motora. Moc im neverím.
Niekde sa tu raz písalo, že udávané Ah batérie znamená využitelnosť tej batérie, Ak je tam 100 Ah, tak tolko sa dá odtial vybrať, časom táto kapacita poklesne o 10? percent.
Ešte by ma zaujímala regulácia otáčok, výkonu elmotora. Najčastejšie je tam dopredu 1,2,3,4,5, a dpzadu 1,2,3. Ak dám dopredu 1, tak to znamená že spotrebujem 4x menej el. ako keď dám dopredu? Nie je v tej regulácia nejaká finta, zádrhel?
účinnost elektromotoru 85%
Ako môže mať elektromotor 2x nižšiu spotrebu? Vždy boli za tými elektromotormi nejaké odrby, napr, výkon udávaný v librách ťahu motora. Moc im neverím.
Niekde sa tu raz písalo, že udávané Ah batérie znamená využitelnosť tej batérie, Ak je tam 100 Ah, tak tolko sa dá odtial vybrať, časom táto kapacita poklesne o 10? percent.
Ešte by ma zaujímala regulácia otáčok, výkonu elmotora. Najčastejšie je tam dopredu 1,2,3,4,5, a dpzadu 1,2,3. Ak dám dopredu 1, tak to znamená že spotrebujem 4x menej el. ako keď dám dopredu? Nie je v tej regulácia nejaká finta, zádrhel?
- Surcouf
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
To porovnání jsem si já nevymyslel a dělali to odborníci a uživatelé v Anglii a jedná se samozřejmě o výkon na propeleru, ne na klice benzíňáku a každý snad víte, že u benzíňáku ten výkon je udáván na klice a platí pouze u maximálních otáček. Výkon na propeleru je zcela o něčem jiném.
Těm Anglánům tam to srovnání účinnosti vychází takto: EM 55 - 3,HP; EM 80 - 4,4 HP; EM 101 - 5,6 HP; EM 160 - 8,8 HP a je to porovnání účinnosti v tahu na propeleru.
Co se týče těch motorů řady EM, tak ty mají všechny plynulé elektronické řízení otáček podle zátěže, takže berou přesně podle okamžité potřeby. Tu pulsní elektronickou regulaci má Minnkota u všech vyšších tříd od traxxise až po EM. pouze Endura má tu jednoduchou stupňovitou regulaci,
U té Endury 55 je to takto: 1/14A , 2/18A , 3/24A , 4/30A , 5/50A
Karvin sice vypadá jako solidní kovářská práce, ale je taky nesmyslně předražený a vypráví o sobě pohádky stejně jako Torqeedo, Fyzikální zákony neočůrají a pertetum mobile to není
Těm Anglánům tam to srovnání účinnosti vychází takto: EM 55 - 3,HP; EM 80 - 4,4 HP; EM 101 - 5,6 HP; EM 160 - 8,8 HP a je to porovnání účinnosti v tahu na propeleru.
Co se týče těch motorů řady EM, tak ty mají všechny plynulé elektronické řízení otáček podle zátěže, takže berou přesně podle okamžité potřeby. Tu pulsní elektronickou regulaci má Minnkota u všech vyšších tříd od traxxise až po EM. pouze Endura má tu jednoduchou stupňovitou regulaci,
U té Endury 55 je to takto: 1/14A , 2/18A , 3/24A , 4/30A , 5/50A
Karvin sice vypadá jako solidní kovářská práce, ale je taky nesmyslně předražený a vypráví o sobě pohádky stejně jako Torqeedo, Fyzikální zákony neočůrají a pertetum mobile to není
Naposledy upravil(a) Surcouf dne úte led 22, 2013 6:14 pm, celkem upraveno 2 x.
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Oni u těchto motorů uvádějí, že to má elektronickou regulaci výkonu. To znamená, že do motoru pouští pulsní regulace pouze tolik ampérů kolik je třeba
pro předvolený stupeň otáček. Takováto tyristorová regulace výkonu se používá v menším u lustrů a vysavačů. Určitě se nejedná o takové hračky pro
rybáře, jako MinKota a pod. S tím se již dá trochu jezdit.
Ten údaj o kapacitě akum. se udává kolik má max. ale vyčerpat můžeš tak 60% a časem méně.
http://sdeleni.idnes.cz/co-jsou-trakcni ... deleni_ahr
http://www.solarnimoduly.cz/jaky-akumulator.html
pro předvolený stupeň otáček. Takováto tyristorová regulace výkonu se používá v menším u lustrů a vysavačů. Určitě se nejedná o takové hračky pro
rybáře, jako MinKota a pod. S tím se již dá trochu jezdit.
Ten údaj o kapacitě akum. se udává kolik má max. ale vyčerpat můžeš tak 60% a časem méně.
http://sdeleni.idnes.cz/co-jsou-trakcni ... deleni_ahr
http://www.solarnimoduly.cz/jaky-akumulator.html
Naposledy upravil(a) tataS dne úte led 22, 2013 5:31 pm, celkem upraveno 2 x.
- bahno
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Jasne - prevody, chlazeni, prubeh kroutaku... vsechno to hovori pro elektriku. Ale proste neverim tomu, ze by fungovala jako 4x vykonejsi spalovak(u nej je vykon na klice, zatimco tech 0.8HP je prikon toho elektomotoru, vykon bude mensi). Takze: zdroj?
Regulace je u tehle motoru delane prepinanim odbocek na vinuti toho motoru a rozhodne neni linearni. Ma 32LB zere na maximum 300W, ale na 4/5 jen 150W. Chtelo by to zbastlit PWM regulaci, ale nemuzu se k tomu nejak dokopat.
Regulace je u tehle motoru delane prepinanim odbocek na vinuti toho motoru a rozhodne neni linearni. Ma 32LB zere na maximum 300W, ale na 4/5 jen 150W. Chtelo by to zbastlit PWM regulaci, ale nemuzu se k tomu nejak dokopat.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Tak když to dělali odborníci z Anglie, tak se tomu dá určitě věřit.
Sešlo se pár chytrých hlav, a není náhodou, že ty chytrý hlavy jsou z Anglie..... a postavili motor s účinností 86%
Kolik mají jiný motory účinnost? Tušim, že taky minimálně tolik. Myslim, že rozdíl v účinnosti super v Anglii postavenýho točivýho elektrickýho stroje se zase tak moc od účinnosti "čínskýho" točivýho elektrickýho stroje moc lišit nebude.
Zásadní rozdíly jsou vždycky jen v ovládání. No v systému 1,2,3,4,5, toho asi moc převratnýho neudělali.
Elektro pohon funguje! Má svý výhody i nevýhody. Má i svoje omezení, ale sorry za mou skepsi. Zázraky se nedějí.
elektromotůrek 400W nikdy neudělá srovnatelnou službu se spalovákem 3.500W. To by ten spalovák musel mít v převodovce ztrátu výkonu 90%.
400W je odběr 33 A ze 12V baterie. S kapacitou 140 Ah tak vystačíš na 2-3 hodinky plavby plnou parou.
Pletu se v odhadech hodně?
Sešlo se pár chytrých hlav, a není náhodou, že ty chytrý hlavy jsou z Anglie..... a postavili motor s účinností 86%
Kolik mají jiný motory účinnost? Tušim, že taky minimálně tolik. Myslim, že rozdíl v účinnosti super v Anglii postavenýho točivýho elektrickýho stroje se zase tak moc od účinnosti "čínskýho" točivýho elektrickýho stroje moc lišit nebude.
Zásadní rozdíly jsou vždycky jen v ovládání. No v systému 1,2,3,4,5, toho asi moc převratnýho neudělali.
Elektro pohon funguje! Má svý výhody i nevýhody. Má i svoje omezení, ale sorry za mou skepsi. Zázraky se nedějí.
elektromotůrek 400W nikdy neudělá srovnatelnou službu se spalovákem 3.500W. To by ten spalovák musel mít v převodovce ztrátu výkonu 90%.
400W je odběr 33 A ze 12V baterie. S kapacitou 140 Ah tak vystačíš na 2-3 hodinky plavby plnou parou.
Pletu se v odhadech hodně?
- shooter
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Já bych vám do toho s dovolením vleťel u profi El pohonú lodí se používá BLDC motorú.TZN že ten motor má většinou vinutí vyvedené extra a rotor je permanentní magnet.Laciný rybářský maj jen odpory v noze takže je ekonomika stejně v háji. Před pár lety jsem překopal alternátor a honil jsem to modelářským regulátorem.Cvičně jsem reguloval pulzy a buzení celkem to chodilo.Točilo to kolem 5000 otáček (měřeno)Měl jsem to napasovaný na noze z orlíka ale skončilo to na tom že jsem dodělával plachetnici a nebyl čas.ješte k tomu možná dojde mám neodymy a novej rotor jen to dopasovat.Jenže na orlíku je možný benzínem takže DF 5 zatím zvítězila
Šutrák
Šutrák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti



