
Hudba na lodi
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Ahoj,rad bych se s Vami podelil o svou nedavnou zkusenost co se reproduktoru v kokpitu tyce.
Pred dvema tydny jsem pomahal kamaradovi preplavit jeho novou starou 23 stopovou plachetnici z Brightonu do Portsmouth. Docela slusne vybavenou lod koupil v zime a mel na ni najeto asi jen 2 hodiny, to kdyz ji testoval okolo mariny.Vypluti bylo naplanovano kvuli odlivu na patou na rano,taky jsme to chteli stihnou do Portsmouth jeste pred setmenim.
Po prijezdu do mariny jsme trosku potrapili motor,kteremu se po nocnim mraziku nachtelo spolupracovat,nachystali lod a presne podle planu v sedm vypluli. Kdyz jsem se zacal shanet po nejakem plotteru ci jine navigaci vytahl kolega uhledny, orginalne zabaleny balicek s tim, ze ji kazdopadne ma,jen to nejak nestihl pres tyden nainstalovat, a ze to tedy provede behem plavby.No budiz.Drive nez se dostaneme do oblasti melcin okolo Selsey Bill tak nas ceka cca 5 hodin pohodove plavby oblasti s dostatecnou hloubkou,takze casu na montaz je dost,rikal jsem si.
Asi po hodine plavby kolega zacal s instalaci.Asi po dalsi hodine pri cteni manualu v kajute ve vlnach neco malo pres metr mu nejak prestal fungovat naramek proti morske nemoci nebo co a zacal krmit rybicky.
A vytrvale...
Jelikoz tedy z instalace plotteru zatim seslo,dalsi dobrovolnik na pobyt v kajute se mezi nami dvema uz nenasel, usoudili jsme coby stari mazaci, ze ho vlastne ani nepotrebujem.Ze tyhle elektronicke hracicky stejne stoji za h.vno,furt se to kazi,a pravy namornik si vystaci s kompasem. Nastavil jsem kurz na Owers,nejjiznejsi boji oznacujici melciny pri vjezdu do vychodniho Solentu,ubral par stupnu pro vyrovnani vlivu proudu a snosu a frceli jsme.Lodicka jela paradne,coz nas ani neprekvapilo,design od van de stad. Co nas ale po nekolika hodinach plavby prekvapilo radne bylo zjeveni boje East Borough Head namisto ocekavane Owers.Nejak nas to prilis stahlo doprava.Chvilku jsme podumali jakpak jsme se to asi vyskytli o pet mil severneji naz jsme meli byt,obvinili proud,prece jen se mohl projevit silny jarni odliv,nastavili novy jizni kurz na Owers a dal jsme to neresili.
Resit jsme to zacali az kdyz jsme asi osm mil od pobrezi hrkli pres melcinu ktera tam podle mapy vubec nemela byt...
Do peti vterin pote co ustaly ty hnusne rany od kylu presla kolegu morska nemoc,za dalsich 5 minut bylo nainstalovano GPS a cca za hodinu se nam i tep ustalil na normalnich hodnotach...
Dukladne jsme prolezli lod abychom se ubezpecili ze nam nikde netece. No a pak zacali zkoumat na obrazovce plotteru, kde to teda vlastne jsme.Z nasi pozice bylo zrejme,ze jsme se zase nejakym zahadnym zpusobem ocitli prilis vpravo.Pri tom jsme poorali jeden z jazyku melciny, ktery zasahoval nejdal nasim smerem.
Pak jsme zaregistrovali,ze kurz zobrazeny na obrazovce se nejak napadne lisi od kurzu na kompasu.Asi o 35 stupnu.No a pri pohledu na reproduktor namontovany asi 30 centimetru vpravo od kompasu nam to konecne docvaklo. Magnet v reproduktoru nemohla strelka kompasu v tehle vzdalenosti proste nechat bez povsimnuti...
Zbytek plavby probehl uz v celkem v poklidu,tedy pokud nepocitam to asi hodinove hledani mooringu v Gosportu,o ktere nam bylo telefonem z mariny sdeleno ze je jednoduche ho najit, nebot se nachazi hned vedle lodi jmenem Carmelita.Kterazto informace je v noci v zalivu kde kotvi tisice lodi pomerne na h.vno.Mooring jsme nakonec nasli ale nadavali jsme nad takovym nezodpovednym pristupem k zakaznikum jeste ve chvili, kdy uz jsme bezmocne drepeli na dne nafukovaci dinghy posazene uprostred hlubokeho bahna cca 100 metru od zacatku nejblizsiho mola ...miluji prilivove vody... hlavne v noci a kdyz je venku kolem nuly...
Mimochodem,nevite nekdo jaka je asi BEZPECNA vzdalenost kompasu od repraku?

Pred dvema tydny jsem pomahal kamaradovi preplavit jeho novou starou 23 stopovou plachetnici z Brightonu do Portsmouth. Docela slusne vybavenou lod koupil v zime a mel na ni najeto asi jen 2 hodiny, to kdyz ji testoval okolo mariny.Vypluti bylo naplanovano kvuli odlivu na patou na rano,taky jsme to chteli stihnou do Portsmouth jeste pred setmenim.
Po prijezdu do mariny jsme trosku potrapili motor,kteremu se po nocnim mraziku nachtelo spolupracovat,nachystali lod a presne podle planu v sedm vypluli. Kdyz jsem se zacal shanet po nejakem plotteru ci jine navigaci vytahl kolega uhledny, orginalne zabaleny balicek s tim, ze ji kazdopadne ma,jen to nejak nestihl pres tyden nainstalovat, a ze to tedy provede behem plavby.No budiz.Drive nez se dostaneme do oblasti melcin okolo Selsey Bill tak nas ceka cca 5 hodin pohodove plavby oblasti s dostatecnou hloubkou,takze casu na montaz je dost,rikal jsem si.
Asi po hodine plavby kolega zacal s instalaci.Asi po dalsi hodine pri cteni manualu v kajute ve vlnach neco malo pres metr mu nejak prestal fungovat naramek proti morske nemoci nebo co a zacal krmit rybicky.


Jelikoz tedy z instalace plotteru zatim seslo,dalsi dobrovolnik na pobyt v kajute se mezi nami dvema uz nenasel, usoudili jsme coby stari mazaci, ze ho vlastne ani nepotrebujem.Ze tyhle elektronicke hracicky stejne stoji za h.vno,furt se to kazi,a pravy namornik si vystaci s kompasem. Nastavil jsem kurz na Owers,nejjiznejsi boji oznacujici melciny pri vjezdu do vychodniho Solentu,ubral par stupnu pro vyrovnani vlivu proudu a snosu a frceli jsme.Lodicka jela paradne,coz nas ani neprekvapilo,design od van de stad. Co nas ale po nekolika hodinach plavby prekvapilo radne bylo zjeveni boje East Borough Head namisto ocekavane Owers.Nejak nas to prilis stahlo doprava.Chvilku jsme podumali jakpak jsme se to asi vyskytli o pet mil severneji naz jsme meli byt,obvinili proud,prece jen se mohl projevit silny jarni odliv,nastavili novy jizni kurz na Owers a dal jsme to neresili.
Resit jsme to zacali az kdyz jsme asi osm mil od pobrezi hrkli pres melcinu ktera tam podle mapy vubec nemela byt...

Do peti vterin pote co ustaly ty hnusne rany od kylu presla kolegu morska nemoc,za dalsich 5 minut bylo nainstalovano GPS a cca za hodinu se nam i tep ustalil na normalnich hodnotach...

Dukladne jsme prolezli lod abychom se ubezpecili ze nam nikde netece. No a pak zacali zkoumat na obrazovce plotteru, kde to teda vlastne jsme.Z nasi pozice bylo zrejme,ze jsme se zase nejakym zahadnym zpusobem ocitli prilis vpravo.Pri tom jsme poorali jeden z jazyku melciny, ktery zasahoval nejdal nasim smerem.
Pak jsme zaregistrovali,ze kurz zobrazeny na obrazovce se nejak napadne lisi od kurzu na kompasu.Asi o 35 stupnu.No a pri pohledu na reproduktor namontovany asi 30 centimetru vpravo od kompasu nam to konecne docvaklo. Magnet v reproduktoru nemohla strelka kompasu v tehle vzdalenosti proste nechat bez povsimnuti...
Zbytek plavby probehl uz v celkem v poklidu,tedy pokud nepocitam to asi hodinove hledani mooringu v Gosportu,o ktere nam bylo telefonem z mariny sdeleno ze je jednoduche ho najit, nebot se nachazi hned vedle lodi jmenem Carmelita.Kterazto informace je v noci v zalivu kde kotvi tisice lodi pomerne na h.vno.Mooring jsme nakonec nasli ale nadavali jsme nad takovym nezodpovednym pristupem k zakaznikum jeste ve chvili, kdy uz jsme bezmocne drepeli na dne nafukovaci dinghy posazene uprostred hlubokeho bahna cca 100 metru od zacatku nejblizsiho mola ...miluji prilivove vody... hlavne v noci a kdyz je venku kolem nuly...


Mimochodem,nevite nekdo jaka je asi BEZPECNA vzdalenost kompasu od repraku?

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host