MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka

Příspěvekod copy » úte lis 05, 2013 10:08 am

Zhanam akekolvek informacii o marinizovanom motore PSA HDI pre pouzitie vo vytlacnej lodi.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř lis 06, 2013 6:32 pm

Pokud vím, tak Vetus nabízel marinizovaný Peugeot 1,9D nebo TD

To byl alespoň spolehlivý motor. Ale HDI bych ani náhodou do lodi nechtěl.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » stř lis 06, 2013 6:37 pm

jazdim HDI (Citroen) a TDS (BMW)v autach cca od 2003 roku. HDI bez akehokolvek problemu. TDS kus od kusu, ale vzdy nieco. A o TDI od VW mi staci to, co pocujem od znamych.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř lis 06, 2013 8:47 pm

Já si marinizuji VW 1,9 D. Hlavně žádnou elektroniku do lodě! Ještě kdyby se to dalo natočit klikou,tak je to ideální....
juro
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 170
Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO

Příspěvekod juro » stř lis 06, 2013 8:59 pm

motor z Žiguli sa dá:))
natočiť kľukou.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř lis 06, 2013 9:20 pm

No místo něj dávám teď VW, ale chtěl bych Tě vidět ho klikovat v lodi :lol:
juro
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 170
Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO

Příspěvekod juro » stř lis 06, 2013 9:21 pm

:oops:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 06, 2013 10:33 pm

Elektronické vstrekovanie už dávajú aj do 20 koňových prívesákov a pri výkonoch okolo 100 koní je variabilné časovanie ventilov sacích aj výfukových bežné a o elektrike ani nehovorím, je zaliata v plaste a vidíš tam prd čo tam je. Pri riečnej plavbe by som sa moderného motora nebál. Tieto motory dávajú dvojnásobný výkon pri polovičnej váhe ako staré dízle.
Ja som nedávno pozeral na môj Peugeot 1,9 TDI a zistil som, že na uloženie do lode by sa museli dosť zložito vyrobiť úchyty na uloženie na silenbloky. To je prvá vec čo treba skontrolovať a druhá je ako pripojiť lodnú prevodovku. Ak nemáš blízko k strojárskej dielni, tak na to prestaň myslieť. Ušetríš si peniaze, nervy a čas.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř lis 06, 2013 11:02 pm

Proto pracuji s VW :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 07, 2013 8:28 am

Ja ho mám tiež :)
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 9:56 am

TDI od VW sa predavaju marinizovane
http://www.mercurymarine.com/engines/di ... i/?model=0
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 07, 2013 10:04 am

:) Kto na to má si kupuje motory z fabriky, kto na to nemá si ho snaží spraviť sam. Niekoho to dokonaca aj baví.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 10:12 am

amatersky marinizovany Peugeot/Citroen 1.9D
http://www.youtube.com/watch?v=G2oXdp-9aY4

sakra preco by to neslo s HDI?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 07, 2013 10:22 am

A prečo by to nemalo ísť z HDI? Samozrejme že to ide. Akurát niektorí ludia sú konzervatívni, väčšinou na základe svojich skúseností a sú presvedčený, že do lode je najlepší čo najjednoduchší motor, kde je najzložitejšia súčiastka vstrekovacie čerpadlo. Ak sa pokazí motor, loď je neovladatelná a odstaviť ju pri brehu nie je vždy tak jednoduché. V tú chvílu je takáto loď plavebnou prekážkou a takýto zážitok si kapitán pamätá do konca svojho života. Čím je viac súčastí v motore, ktoré sa môžu pokaziť, tým viac sa ich pokazí.
Ako som písal inde, ja budem mať v mojej malej kajutovke najmodernejší motor so vstrekmi, ale ak sa mi na ňom niečo doďube, tak pomocou pádla dokážem dostať loďf do bezpečia. S velkou loďou sa môžeš len modliť.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 10:39 am

ak by som to chcel hnat k dokonalosti, tak najlepsie je toto http://greenlinehybrid.com/Greenline-33 ... rettyPhoto

kajutovka 33 (kludne by mi stacila 25ka) s hybridnym pohonom diesel/solar+baterky..
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 07, 2013 10:43 am

AMEN :) nejspokojenější jsem byl, když jsem měl tohle : http://www.youtube.com/watch?v=99GfAzGE9yc& jen žhavrní bylo elektrický, a navíc ještě starter, když jsem byl línej točit :D
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 11:15 am

to je ale muzealny kousek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 07, 2013 11:26 am

Máš pravdu, ale běhal 50 let bez opravy, a všechny díly, i samotný motor se vyrábějí dodnes! Vyrábí se od r 1932, a v 70tých letech k tomu přidali starter,dynamo(později alternátor) a elektrické žhavení. vyrábí se jedno, nebo dvouválec, buďto s vratkou, nebo se stavitelnou vrtulí, jako jsem měl já ;) Hodně ho používají rybáři, nebo do záchraných člunů, kde je ruční startování podmínkou. :roll:
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv lis 07, 2013 12:07 pm

Ty motory se pouzivaji i na mensich horskych chatach bez elektriky. Delalo to elektriku a zaroven to topilo
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 12:09 pm

diely..
diely na hdi motory su halierova zalezitost, kedze za 200-300 eur kupis v nemecku sice otlcenu, ale pojazdnu xsaru alebo xantiu s 2.0 hdi motorom..
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv lis 07, 2013 12:14 pm

Koupis motor HDi....Synovec ma nejakej WW a nekde vzal spatnou naftu a oprava ho stala 40 litru.
Tak na more, kde jses rad ze nejakou naftu koupis, bych to nechtel. Spis nez na moderni motor a spotrebu bych koukal predevsim na spolehlivost. Na prehradu a reku to tolika nevadi, kdyz motor klekne.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 12:24 pm

chcem to vyhradne na Dunaj. No a s naftou - zetoracky odkalovac pred motor, to pomoze v 99% pripadoch.. mam ho aj na aute. Nieco podobne ako ten original lodny.
Obrázek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 07, 2013 12:47 pm

Hele, kdo chce kam, pomozme mu tam :roll: VW 1,9 D Ti pojede do 3litrů, když mu naložíš, tak do 5ti, co očekáváš od HDI? o litr míň?
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv lis 07, 2013 1:13 pm

Ta nafta neni az tolik o necistotach, ty filtry ma snad kazdy motor. Ale co ma za
prisady, kolik je tam parafinu, repkoveho oleje a cim to prodejci napancujou. Tomu filtr nepomuze. Obcas je o tom neco v TV. Treba ten Zetor sezere horsi naftu bez problemu, ten HDi chcipne. S benzinem to same, HIGH technika klekne, Skoda 105 jede dal.

Nekdo si rad hraje s technikou a tolika toho nenapluje, nekdo radsi pluje a je spokojenej i s jednoduchou , letama vyzkousenou technikou.

Mozna Ti tady nekdo napise, co je na Dunaj vhodnejsi, mozna privesnej motor, nezabere v lodi misto. Pro stejnej uzitny prostor muze byt mensi lod.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 07, 2013 1:17 pm

na rovinu - vadi mi ako tie VW diesle klepu, mal som tu cest s TDI v oktavke aj passate, brnela mi z toho noha na plyne. V lodi to bude klepat celou lodou..

nasiel som taky blog, porovnanie HDI a TDI
http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html

takto popisal predchodcov TDI a HDI
Nezmar VW 1.9TD 55kW je motor, ze kterého tédéíčko vychází. Motor měl tvrdší chod, a dost vibroval. Výborně startoval, na rozdíl od Fordů, Opelů, Fiatů… Postrádal mezichladič. Na sklonku své životnosti šel hůře natočit teplý, protože žhavil jen studený. A tak, když studený nebyl, komprese už nestačila stlačit naftu na poprvé. Historie VW diesel sahá až do roku 1976, kdy byl představen motor 1,5D 55kW.

Téžévé PSA 1.9 TD 66kW, ze kterého vychází hádéíčko, byl konstrukčně výborně navržen, běžel bez vibrací a hluku. Bylo jasné, že frantíci si na rýsovacích prknech hráli déle. Měl mezichladič, byl tedy výkonnější a měl rád otáčky. Žhavil teplý i studený a tak u něho těžko na první pohled poznat, zda má najeto 250, nebo 350tkm. Startoval také výborně.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů