MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- geus
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Za prvé nechápu proč si tam nedáš originál marine motor. Ten snad patří do lodě. Za druhé dávat tam motor od žebožroutů je zoufalost. Když motor z auta tak mercedes nebo VW. můj medvěd po 20ti letech chytá napoprvé jak v létě tak při mínus 25. a to klidně 3měsíce stojí. žabožrout mi nechytá při mínus 2. Mám v lodi DAF 120koní obsah asi 4,5litrů a jezdím do 5litrů 6ti válec klasika tak co bych něco někde vymejšlel dej tam perkins to jsou super motory vše na ně koupíš do šroubku. A poslední KDO CHCE KAM dál to každej zná
-
Beda
- radioamatér

- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pocti si tady.
http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html
Je zajímavé, že HDI k dosažení 66kW intercooler nemá, možná nepotřebuje. Je stále velmi tichý, používá moderní systém commonrail, technologii piezoelektrického ovládání vstřikovací trysky. Pozor na špatnou naftu.
Zajímavá úvaha je okolo spotřeby a spolehlivosti. Staré dvou litrové turbodiesely jezdily velmi svižně, se spotřebou okolo 6,5l/100km a vše bylo mechanické, tedy bytelné. Moderní motory s přímým vstřikem mají lehce nižší spotřebu, vyšší výkon, točivý moment, nižší emise, ale motor je propletený čidly, kabely a řídícími jednotkami. Nevím jestli moderní snižování objemu, downsizing, povede tam kam jít má.
Jeste k tem KW......Na Vltave vedle lode Alffi staly motoracky, ze ta jeho plachetnicka vypadala jako jejich zachrany clun. Tak je k tomu pohonu asi potreba pokazde jiny vykon. Peknou lodicku ma treba Viky, da to na prives, odveze i stovky km za Skodou 130., nema extra problem to dat na vodu, nemusi mit jerab.
Takze nenapsal zakladni vec, na jak velkou lod to chce.
http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html
Je zajímavé, že HDI k dosažení 66kW intercooler nemá, možná nepotřebuje. Je stále velmi tichý, používá moderní systém commonrail, technologii piezoelektrického ovládání vstřikovací trysky. Pozor na špatnou naftu.
Zajímavá úvaha je okolo spotřeby a spolehlivosti. Staré dvou litrové turbodiesely jezdily velmi svižně, se spotřebou okolo 6,5l/100km a vše bylo mechanické, tedy bytelné. Moderní motory s přímým vstřikem mají lehce nižší spotřebu, vyšší výkon, točivý moment, nižší emise, ale motor je propletený čidly, kabely a řídícími jednotkami. Nevím jestli moderní snižování objemu, downsizing, povede tam kam jít má.
Jeste k tem KW......Na Vltave vedle lode Alffi staly motoracky, ze ta jeho plachetnicka vypadala jako jejich zachrany clun. Tak je k tomu pohonu asi potreba pokazde jiny vykon. Peknou lodicku ma treba Viky, da to na prives, odveze i stovky km za Skodou 130., nema extra problem to dat na vodu, nemusi mit jerab.
Takze nenapsal zakladni vec, na jak velkou lod to chce.
Naposledy upravil(a) Beda dne čtv lis 07, 2013 1:45 pm, celkem upraveno 1 x.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
geus píše:Za prvé nechápu proč si tam nedáš originál marine motor. Ten snad patří do lodě. Za druhé dávat tam motor od žebožroutů je zoufalost. Když motor z auta tak mercedes nebo VW. můj medvěd po 20ti letech chytá napoprvé jak v létě tak při mínus 25. a to klidně 3měsíce stojí. žabožrout mi nechytá při mínus 2. Mám v lodi DAF 120koní obsah asi 4,5litrů a jezdím do 5litrů 6ti válec klasika tak co bych něco někde vymejšlel dej tam perkins to jsou super motory vše na ně koupíš do šroubku. A poslední KDO CHCE KAM dál to každej zná
kdeze su tie casy dobrych dieslov v Mercedese.. Tie skoncili pianom W123, max. nasledujucim W124. Po skusenostiach s ML CDI mam teraz ML 430 benzin..
Asi nebude nahoda, ze Mercedes dava do A a B klasy, do Citanu, a zrejme aj do najlacnejsieho C-cka teraz naftove motory Renault (teda zabozruta).
VW motor nechcem ani vidiet.
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Hele s turbem si v lodi přiděláš velký starosti, ale je to Tvoje loď dej si tam co chceš! VW 1,9 D jsem zažil ve 3lodích, proto si ho teď stavím znovu Mám ho i v 2 autech, žena má stejný obsah od renaulta, a s VW se třeba krouťák nedá srovnat. To co já mám mezí 2-2500 otáček, má rendl o 1000 vejš, a ty u lodě potřebuješ právě kroutící moment při nízkých otáčkách, ale opravdu si tam dej co se Ti líbí 

- geus
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
2500 otáček o tom se mi může zdát já točím tak 1200 a to je idealní jede to 12 a žere málo. 1600ot to je jen výjimečně při velké vodě u komor. Ano W124 tam to končí ten mám. Ale včej je problém tam dát ten marine motor je jich na výběr hodně.. Perkins,Caterpilar, Volvo penta,Deutz,Hatz, Mercedes, Thornycroft atd
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Nebudu zasahovat do marinizace motorů, protože o tom prakticky nic nevim.
V autech se ale docela vyznam. Frantíky nesnášim. Když bych si ale měl vybrat mezi motorama, tak kam se hrabe VW na starý dobrý frantíky. Starý pažouti a citráci nakroutily klidně mego a nijak je to neobtěžovalo. Chtělo to jen pravidelně měnit olej. Stejně, jako starý dobrý medvědi a bramboráci. To co se dělá teď je pěkný, ale pořád se to se...re.
Co se týká zvuku a kultivovanosti tak se starý VW nedaji srovnat ani se stařičkym traktorem, kterej měl děda. Ty krámy se klepou, jako by měly zimnici. Všechno se to v tom motoru hádá, div, že se to nerozpadne. Vždyť už to přiznala i sama automobilka, že ty motory zrovna nevynikaly.
Možná je to spolehlivej motor.... teda říká se to o něm, ale jinak je to sr...ačka největší.
Jinak ale souhlasim s názorem, že do lodě co nejméně elektroniky a podobných "vychytávek".
V autě je to o tom, že se výrobci předhání v desetinkách litru spotřeby, emise a podobný věci, který jsou na lodi úplně fuk. Na lodi je jedno, jestli to baští o půl litru víc, nebo míň. Hlavní je spolehlivost.
Na druhou stranu motor v mym autě je tak důkladně monitorovanej, že mi počítač vždycky se značnym předstihem hlásí problémy. Když člověk neni vohnout, tak si to včas opraví. Zatim se mi nestalo, že by mě auto nechalo někde na silnici.
Teda s výjimkou pochcávky 1.9d. Tam odešlo nějaký čidlo a motor prostě nejel.
V autech se ale docela vyznam. Frantíky nesnášim. Když bych si ale měl vybrat mezi motorama, tak kam se hrabe VW na starý dobrý frantíky. Starý pažouti a citráci nakroutily klidně mego a nijak je to neobtěžovalo. Chtělo to jen pravidelně měnit olej. Stejně, jako starý dobrý medvědi a bramboráci. To co se dělá teď je pěkný, ale pořád se to se...re.
Co se týká zvuku a kultivovanosti tak se starý VW nedaji srovnat ani se stařičkym traktorem, kterej měl děda. Ty krámy se klepou, jako by měly zimnici. Všechno se to v tom motoru hádá, div, že se to nerozpadne. Vždyť už to přiznala i sama automobilka, že ty motory zrovna nevynikaly.
Možná je to spolehlivej motor.... teda říká se to o něm, ale jinak je to sr...ačka největší.
Jinak ale souhlasim s názorem, že do lodě co nejméně elektroniky a podobných "vychytávek".
V autě je to o tom, že se výrobci předhání v desetinkách litru spotřeby, emise a podobný věci, který jsou na lodi úplně fuk. Na lodi je jedno, jestli to baští o půl litru víc, nebo míň. Hlavní je spolehlivost.
Na druhou stranu motor v mym autě je tak důkladně monitorovanej, že mi počítač vždycky se značnym předstihem hlásí problémy. Když člověk neni vohnout, tak si to včas opraví. Zatim se mi nestalo, že by mě auto nechalo někde na silnici.
Teda s výjimkou pochcávky 1.9d. Tam odešlo nějaký čidlo a motor prostě nejel.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
vdaka za odpovede.
Co ma laka na commonrail, je pomer hmotnost/vykon. HDI-cko ma vyrazne odlahceny blok oproti staremu TD. Otazka ci ist skor k robustnemu tazkemu motoru, alebo k lahsiemu, ale komplikovanejsiemu.
Rozmyslam nad 1,9TD, pripadne 2,5TD. Nie je to az tak stary motor, beha ich na mraky, hlavne 2,5TD je uplny nezmar, ktory zozerie hocico, ziadne naroky na extra kvalitu paliva. 92koni je dostacujucich.
Pre tych, ktori mi zazlievaju, ze nemam rad VW motory - zijem v Nemecku prevaznu cast roka, nedaleko Hannoveru, kde je VW fabrika (napr. Amarok sa vyraba tam). Zamestnanci maju zlavy na auta z VAG koncernu, mam aj susedov, ktori su zamestnanci - a ani ti nevychvaluju VW motory do neba.
Co ma laka na commonrail, je pomer hmotnost/vykon. HDI-cko ma vyrazne odlahceny blok oproti staremu TD. Otazka ci ist skor k robustnemu tazkemu motoru, alebo k lahsiemu, ale komplikovanejsiemu.
Rozmyslam nad 1,9TD, pripadne 2,5TD. Nie je to az tak stary motor, beha ich na mraky, hlavne 2,5TD je uplny nezmar, ktory zozerie hocico, ziadne naroky na extra kvalitu paliva. 92koni je dostacujucich.
Pre tych, ktori mi zazlievaju, ze nemam rad VW motory - zijem v Nemecku prevaznu cast roka, nedaleko Hannoveru, kde je VW fabrika (napr. Amarok sa vyraba tam). Zamestnanci maju zlavy na auta z VAG koncernu, mam aj susedov, ktori su zamestnanci - a ani ti nevychvaluju VW motory do neba.
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
copy píše:amatersky marinizovany Peugeot/Citroen 1.9D
http://www.youtube.com/watch?v=G2oXdp-9aY4
sakra preco by to neslo s HDI?
1. Protože ta elektronika není stavěná na prostředí v lodi
2. bude třeba řešit x problémů s adaptací - výfuky mají kat, lambdy, filtr P.Č. a jejich nečinnost elektronika vyhodnocuje jako poruchu. Je to na ty účely příliš komplikovaný motor, aby to šlo lehce upravit.
Jeden známý předělával 1,9TDI od VW do lodi a to tak, že namísto elektronikou řízeného čerpadla tam dal vstř. pumpu ze starších 1,9TD, ale musel ji seřídit. Výsledek je TDI bez elektroniky jako velmi spolehlivá kombinace. Byl to ten první TDI 66 KW, ne PD.
Co mne taky ještě odrazuje od těch Commonrailů je jejich citlivost na kvalitu nafty.
No a taky lodě jak známo se blbě tlačí do servisu.........
- Charlie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
bokal píše:2. bude třeba řešit x problémů s adaptací - výfuky mají kat, lambdy, filtr P.Č. a jejich nečinnost elektronika vyhodnocuje jako poruchu. Je to na ty účely příliš komplikovaný motor, aby to šlo lehce upravit.
S filtrem pevných částic bych si hlavu nedělal, ten se dá jednoduše demontovat a úpravou v ŘJ defakto vymazat. Tak jak se to dělá u aut kde FAP umře, a jsou i HDi-čka které FAP filtr vůbec nemají - montovali se podle země určení daného vozu.
V autě 2,2HDi ve slabý 98kW verzi mám ke vší spokojenosti (i když silnější 170PS vezre bi autu slušela víc), ale do lodi bych takový motor taky nechtěl, zlatý když je motor v lodi bez elektroniky.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
maxik1958 píše:Jak chceš chladit turbo? Pominu značku motoru, každý má své
Turbo by tam musel dát samozřejmě jiný, marine, chlazený. Musí dodržet požadavky vyhlášky o maximální teplotě každé části motoru.
http://www.youtube.com/watch?v=7aN_DTBhp2c
Maxiku, ty bys určitě to věděl přesně. Moje laická představa je taková, že z původního motoru zůstane něco, jako polomotor. Je potřeba udělat komplet nový svody, koupit marine turbo, vyrobit nový chlazení vody a oleje atd. atd.
No a na závěr natahat všechny čidla a tomuhle všemu nově nastavit elektroniku. Tlaky na turbu, obejít čidla tlaku ve výfuku atd.
A taky se nesmí zapomenout na to, že motory v autech se dost zásadně chladí proudícím vzduchem při samotný jízdě. Výrobci s tím počítají a tak si můžou dovolit ubrat výrazně na hmotě bloku.
Další věc je ta, že automobilový motory nejsou stavěný na trvalý poskytování plnýho (ani polovičního) výkonu. Novější generace jsou na tom o poznání hůř!!
Je potřeba si uvědomit, že neustálý zvyšování výkonu, snižování spotřeby a snižování hmotnosti je možný jen díky přesnějším výpočtům a simulacím. Co to znamená? V zásadě hlavně to, že motory jsou hnaný na hranici možností materiálů. Jaká koliv změna provozních podmínek od těch spočítaných znamená KO.
Zkuste si zapřáhnout 3,5t vlek za moderní auto a jet svižnějš. Uvidíte, že neni možný ten motor uchladit. A to pořád nejede na plnej výkon.
Starý litinový motory (jako třeba ten VW sr... 1,9) byly ještě tak předimenzovaný, že to snad v lodi zvládly.
Možná Maxík by nám tu mohl říct, co ten motor dělá při 2h plavbě na plnej knedlík.
No ale všechno jde, když se chce.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
-
Beda
- radioamatér

- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
jj. Denis psal ze bez zamecnicke dilny se do toho nepoustet.....To same je s tou elektronikou , zastavis v servisu a uz zaplatis ze Ti otevrou kapotu. Ta uprava nastaveni se urcite nepovede napoprve. A problem bude dostat to k lodi, spis lod dovest k te masince. Znamej si nechal udelat jen kompletni diagnostiku na Octavii a dal pres 10 litru. Nic mu nedelali, jen pomerili...
Uz par lidi se vzdalo auta jen proto ze mu nedokazali tu elektroniku v servisu dat do kupy. Ma to nekolik stupnu..varovani ze je neco spatne...necha Te to dojet se snizenym vykonem...chcipne hned. Samozrejme se to lisi, typ od typu.
Ze zkusenosti, v kolbence nam zastavil NC karuselovy lis Trumatic a origo servis tam jezdil tri mesice..... az nasli spatne olejove prasatko..nebylo vubec ve schematech. Pri uvadeni stroje do chodu rikali ze to muze opravovovat zena v domacnosti ve spolupraci s horkou linkou. Nevejsi stroj uz byl pripojeny k internetu a nechala se diagnostika delat na dalku, za nerestansky penize.....
Vstrikovaci lis Demag....museli jsme koupit kompletni osazeni desek s elektronikou, prijel servis, nasel spatnou a ostatni se zase slozite vracelo do nemecka.
Dneska jsou uz HI_tech ledaskde, urcite za vetsi penize a v tom aute se ta cena rozpusti v najetych km. To asi u lode ktera najede za rok par motohodin neni. Takze je asi jen pocit u srdicka ze mas neco mimoradneho. Neco takoveho si dat na plachtnici a vydat se na ocean by asi byl risk. Ta marinaci se urcite na kolene poradne neudela. A koupit to je palba, jak je tady psano.
Koukam jak tady jdou naroky kupredu. Kdyz jsem pred lety prisel, tak bylo zadane aby se vse lesklo, aby bylo na lodi co nejvic vzacnych drevin.
Uz par lidi se vzdalo auta jen proto ze mu nedokazali tu elektroniku v servisu dat do kupy. Ma to nekolik stupnu..varovani ze je neco spatne...necha Te to dojet se snizenym vykonem...chcipne hned. Samozrejme se to lisi, typ od typu.
Ze zkusenosti, v kolbence nam zastavil NC karuselovy lis Trumatic a origo servis tam jezdil tri mesice..... az nasli spatne olejove prasatko..nebylo vubec ve schematech. Pri uvadeni stroje do chodu rikali ze to muze opravovovat zena v domacnosti ve spolupraci s horkou linkou. Nevejsi stroj uz byl pripojeny k internetu a nechala se diagnostika delat na dalku, za nerestansky penize.....
Vstrikovaci lis Demag....museli jsme koupit kompletni osazeni desek s elektronikou, prijel servis, nasel spatnou a ostatni se zase slozite vracelo do nemecka.
Dneska jsou uz HI_tech ledaskde, urcite za vetsi penize a v tom aute se ta cena rozpusti v najetych km. To asi u lode ktera najede za rok par motohodin neni. Takze je asi jen pocit u srdicka ze mas neco mimoradneho. Neco takoveho si dat na plachtnici a vydat se na ocean by asi byl risk. Ta marinaci se urcite na kolene poradne neudela. A koupit to je palba, jak je tady psano.
Koukam jak tady jdou naroky kupredu. Kdyz jsem pred lety prisel, tak bylo zadane aby se vse lesklo, aby bylo na lodi co nejvic vzacnych drevin.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
dakujem za vsetky, aj negativne odpovede.
Je mi samozrejme jasne, ze cim zlozitejsi motor, tym viac veci sa na lodi moze pokazit.
K PSA motorom vsak mam vztah profesionalny (roky odrobene u importera Citroen, blizkost fabriky PSA Trnava, a znamosti priamo vo fabrike). Preto PSA.
Dnes sa uz hladky diesel snad ani nevyraba, myslim do auta - jedine mozno nejake Lombardini pre malotraktory a kosacky. A to ze "neda sa" a "kup si hotovy" - to mi je samozrejme jasne, ale preco potom, ked tu niekto zavesi foto plachetnice s osmozou "jak Brno" mu nepisete aby to podpalil a kupil si novu? Vzdy je to o pokusoch a omyloch.
Dostal som sukromnu spravu - do akej lode chcem ten motor davat. Viem zatial len tolko, ze to bude stopro trojkylova lod, pre jej lahky nabeh do sklzu resp. polosklzu. Velkost lode vyberiem podla vahy a rozmerov motora.
V plane mam teraz nakup motora Iveco Sofim 2.5D z dodavky Citroen 25 ("hranate Ducato"), alebo novsieho PSA 2.5D T9A -DJ5 z Citroenu Jumper. Su to klasicke komorkove diesle bez turba.
Nasiel som v Nemecku firmu, ktora vie marinizovat (v podstate akykolvek) automotor. Je to autoservis kusok za Lipskom, mam to na trase, takze buduci tyzden sa tam zastavim. Po telefone mi vyber motora odobrili.
http://www.kfzwerkstattschott.de/mariti ... kw-motors/ Samozrejme podebatujem aj o moznostiach marinizacie HDI-cka..
Este ako perlicku prikladam link http://www.donau-boote.de/showthread.php?t=2503 - madar z Budapesti, ktoriy do 10t tazkej vyradenej hlinikovej lode z armady zabudoval 2x motor Audi 2.5 TDI. Tiez pokus-omyl, sam priznava ze este treba popracovat na chladeni.
Je mi samozrejme jasne, ze cim zlozitejsi motor, tym viac veci sa na lodi moze pokazit.
K PSA motorom vsak mam vztah profesionalny (roky odrobene u importera Citroen, blizkost fabriky PSA Trnava, a znamosti priamo vo fabrike). Preto PSA.
Dnes sa uz hladky diesel snad ani nevyraba, myslim do auta - jedine mozno nejake Lombardini pre malotraktory a kosacky. A to ze "neda sa" a "kup si hotovy" - to mi je samozrejme jasne, ale preco potom, ked tu niekto zavesi foto plachetnice s osmozou "jak Brno" mu nepisete aby to podpalil a kupil si novu? Vzdy je to o pokusoch a omyloch.
Dostal som sukromnu spravu - do akej lode chcem ten motor davat. Viem zatial len tolko, ze to bude stopro trojkylova lod, pre jej lahky nabeh do sklzu resp. polosklzu. Velkost lode vyberiem podla vahy a rozmerov motora.
V plane mam teraz nakup motora Iveco Sofim 2.5D z dodavky Citroen 25 ("hranate Ducato"), alebo novsieho PSA 2.5D T9A -DJ5 z Citroenu Jumper. Su to klasicke komorkove diesle bez turba.
Nasiel som v Nemecku firmu, ktora vie marinizovat (v podstate akykolvek) automotor. Je to autoservis kusok za Lipskom, mam to na trase, takze buduci tyzden sa tam zastavim. Po telefone mi vyber motora odobrili.
http://www.kfzwerkstattschott.de/mariti ... kw-motors/ Samozrejme podebatujem aj o moznostiach marinizacie HDI-cka..
Este ako perlicku prikladam link http://www.donau-boote.de/showthread.php?t=2503 - madar z Budapesti, ktoriy do 10t tazkej vyradenej hlinikovej lode z armady zabudoval 2x motor Audi 2.5 TDI. Tiez pokus-omyl, sam priznava ze este treba popracovat na chladeni.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
maxik1958 píše:Aspoň tak, s terbem bi sis opravdu přidělával problémy, nehledě na fakt jeho minimální účinosti při nízkých otáčkách
prave ten priebeh vykonovej krivky pri turbodiesli ma laka. Na volnobeh mi je jedno, aky to ma vykon, to sa bude vrtula tocit naprazdno.
Prave si pisem s francuzom, ktory ma v lodi 1.9TD z Peugeota 306 a Z-nohu, desat rokov bez problemov..

- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
denis spovedam ho co sa da
vraj vacsinu marinizacnych veci ma odtialto http://www.lancingmarine.com/
noo a co mam kamosa stavitela lodi slovaka, tak ten ma zas odhovara. vraj na trojkyl si mam dat dva motory, aj kvoli bezpecnosti na Dunaji - ze vraj dva dieselove Lombardini po 30 koni nebudu vazit spolu tolko ako ten jeden PSA 2.5D, a ze bud lod obratnejsia.. tak ja uz fakt neviem. Chcel som jeden silnejsi diesel alebo TD, a ako rezervu benzinovy privesny.
vraj vacsinu marinizacnych veci ma odtialto http://www.lancingmarine.com/
noo a co mam kamosa stavitela lodi slovaka, tak ten ma zas odhovara. vraj na trojkyl si mam dat dva motory, aj kvoli bezpecnosti na Dunaji - ze vraj dva dieselove Lombardini po 30 koni nebudu vazit spolu tolko ako ten jeden PSA 2.5D, a ze bud lod obratnejsia.. tak ja uz fakt neviem. Chcel som jeden silnejsi diesel alebo TD, a ako rezervu benzinovy privesny.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Denis, kompletna marinizacna sada aj s atestami pre otypovanie sa da kupit na hladky PSA 1.9D v UK za 2100 eur bez dane, na TurboD za 2.600€ + DPH. No a ten 1.9TD je 90 PS, alebo s medzichladicom 115 konovy.
2,5D vraj nie je do lode vhodny, je prilis robustny blok a teda tazky.
http://www.streamenvironmental.co.uk/ma ... ngines.php
Vidis to tam na boku?

2,5D vraj nie je do lode vhodny, je prilis robustny blok a teda tazky.
http://www.streamenvironmental.co.uk/ma ... ngines.php
Vidis to tam na boku?

- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
No a teraz porozmyslaj o privesaku cca 110 koni, hydraulicke riadenie a dopredu dokormidlovak. Bez problemov, hned a o moc drahsie to nebude. Na spotrebu sa vykasli, kolko hodin najazdis? Ak 200, tak budes frajer. Rozdiel medzi naftou a benzinom bude zanedbatelny. Chce to len jedno, vzdat sa myslienky na 10 tonovu lod jazdiacu v sklze.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů





.