MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte lis 12, 2013 9:21 pm

Já ne, já si marinizuju 8)
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » úte lis 12, 2013 9:38 pm

maxik :thmbup: :thmbup:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte lis 12, 2013 10:06 pm

Kedysi bylo prd a tak musel člověk zkoušet ledacos. Někdy z toho ovšem vznikli hrozné příšernosti. Dnes je výběr a možnosti podstatně
větší a tak je jednodušší dosáhnout dobrých a kvalitních výsledků. Přesto se pořád vyskytují lidé, kteří se za každou cenu snaží jít cestou
pokud možno co nejvíce komplikovanou a ve srabu volají "hilfe, hilfe". Většinou až s delším odstupem času (pokud vůbec) přiznají svůj omyl.
Většinou s přibývajícím věkem člověk příjde na to, že je levnější a rychlejší použít ověřené postupy a materiály, nebo pokud na to nemá,
tak se na to vyprdnout. Ovšem vymýšlet a přemýšlet nad řešením problémů mě osobně příjde zajímavější, než sledování stupidních
programů v TV a tak také se zájmem sleduji zdejší diskuzi. Jako vyučený nástrojař, bych šel cestou marinezace toho motoru z Pola,
který je tak detailně popsán od Němců od Lipska. Je na tom vidět,že to mají do detailu vymakaný a asi to bude fungovat. Ten motor
1,5 TD je docela jednoduchý a na něm bych si vyzkoušel své možnosti. Jít hned do něčeho silného bez osobních zkušenosti s tímto
problémem je značně nejisté. Většina takovýchto pokusů skončila po čase s motorem v koutě garáže, nebo ve sběrně. Je to podobné
jako se stavbou lodě. Většina stavitelů, kteří se vrhli bez zkušeností na stavbu velké lodě, tak ji nedodělali. Je tady dosti příkladů.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte lis 12, 2013 11:43 pm

maxik1958 píše:Já ne, já si marinizuju 8)


ještě dodej jak dlouho a kdy hodláš vyplavat ;)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř lis 13, 2013 9:05 am

No, marinizuju už 3. VW 1,9D, tentokrát konečně do svý lodi (ty dva běhaj bez problémů) a vypluju až budu mít Poseidona hotovýho.Okopíroval jsem si z ETKY marinizační sadu, a dělám to podle toho, jenom přírubu na starter upravuji z kusu převodovky,protože vratku mám hnanou hřídelý, a výměník je z nerezu, místo hliníku Danykopy teď přišel se zlepšovákem, tak to tentokrát udělám podle něj(je to jednodušší na výrobu) Ještě tentokrát dám setrvák z 2,5ky, který je těžší, takže budu moct dolů s volnoběhem :roll:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 13, 2013 11:52 am

co je ETKA?

VW nevyvažuje kliku se setrvákem dohromady? Nedoporučuje se při demontáži ani setrvák přesadit na dírách.

torzní kmity ze setrváku do převodovky řešíš jak?

dej bacha při nerez výměníku, abys někde neměl něco z mědi
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř lis 13, 2013 8:46 pm

ETKA je program,kde jsou všechny díly VW koncernu,počínaje broukem,až po nejnovější. Je tam objednací číslo, obrázek, popis, a cena u VW v eurech, z mědi na motoru nic nemám( krom nějakých těsnících ó krouzků pod banja, a pod čidlama, myslíš že je mám vyměnit za hliníkový :mad: S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění, jenom je značená poloha proti 1 válci, a to jen někde, třeba na Golfu jsem to nenašel. Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou :roll:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 13, 2013 11:18 pm

z mědi na motoru nic nemám( krom nějakých těsnících ó krouzků pod banja, a pod čidlama, myslíš že je mám vyměnit za hliníkový :mad:

to bych tě ani nenutil. :lol: jen abys někam do okruhu vody nedal třeba měděnou trubku.

S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění.

no já bych spíš řek, že se setrvák běžně nemění. tak leda věnec, když často startuješ nastartovanej motor :lol:

Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou :roll:

to jo, jen by neměl bejt, zvlášť homokineťák, na setrváku natvrdo a je těžkej problém s vyúhlováním, pokud je jen jeden a celý se to třepe na silentblocích
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 8:53 am

U Poseidona je výhoda, že hřídelové vedení je dlouhé (motor je v přídi) takže první část k vratce,vede rovně,od vratky k tlačnému ložiku je to taky rovně, a stevenka má úhel cca 10 stupňů
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 14, 2013 2:53 pm

tak nemec predsa len vie, ako na to.

Obrázek
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1392
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv lis 14, 2013 3:01 pm

a pre mna to znamena, ze musim zhanat vacsiu lod :?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 4:35 pm

Nakonec je vždycky každá loď malá, takže volíš správně ;)

To David, myslíš,že bych na setrvák měl dát Hardy? Mám z Žigula, co v Poseidonu byl :?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 14, 2013 4:40 pm

sice nevidím detail, ale ta wasrpumpa na vačce se mi vůbec nelíbí. olej se nechladívá vodou z řeky, jsou to pro něj šoky a v zimě nejde ohřát, nebo za dlouho a ještě by se našlo, kdyby se hledalo :lol:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 14, 2013 4:57 pm

maxik1958 píše:To David, myslíš,že bych na setrvák měl dát Hardy? Mám z Žigula, co v Poseidonu byl :?



Záleží na důvodu. Pokud kvůli vycentrování, tak klidně – ale MUSÍ MÍT ORG CENTRÁŽ nebo ti to vyletí i s kardankou. Kvůli torzním kmitů to jde taky, ale viděl jsem i případy,
kdy to s ní bylo horší – moc pružila.

Na torz. kmity se dává unášeč s pružinama tak, jak jsou na spojkovým talíři – stejnej důvod. Taky záleží co máš za vratku, ty s vekým košem s planetama to snáší hůř, koš je těžkej, je to vlastně druhej setrvák může jít do opozice setrváku motoru

jo, je to vývoj :lol:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 5:51 pm

Mám 25ku LEWO, a není pro mne problém tam nechal lamelu, a vytáhnout náhon z ní, alespoň bude setrvák ještě těžší, i když ne po obvodu :? A už jsem psal, že mezi motorem a vratkou bude hřídel ;) takže žádný koš...
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv lis 14, 2013 6:01 pm

neřeší tenhle problém v autech dvouhmota?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv lis 14, 2013 6:10 pm

Taky to muze elegantne vyresit pětiválec. Ten ma v uvrati dycky jenom jeden pist. ;-)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 6:19 pm

Ty unašeče jsem viděl dva druhy, s perama a s gumama, zatím jsem to nikam do lodí nedával,taky nikde nebyla vratka na přírubu :roll: a problém není, ale vždycky je co zlepšovat :? Ne že bych na 5tivál neměl dost místa, ale už takhle to bude docela letadlo, a ještě bych musel řešit vrtuli..... :? A hlavně tohle mám rozdělaný, a vyzkoušený ;)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv lis 14, 2013 7:19 pm

Viky_CZ píše:Taky to muze elegantne vyresit pětiválec. Ten ma v uvrati dycky jenom jeden pist. ;-)
Pokud vím tak jejlepší chod má řadový šestiválec alespoň to vždy v servisu říkali
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 14, 2013 8:23 pm

tím košem s planetama jsem myslel právě třeba to, co dělá v Lewu zpátečku. ale v něm tu zrovna nemá moc velkej průměr. Já mám tlumení s brkama.
Na Avii jsem měl hardygumu z Š 1203 a na přírubu vratku co dávali na Zily 8mi válce. Ta měla koš téměř průměru Avie a plnej železa.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » čtv lis 14, 2013 9:21 pm

copy píše:tak nemec predsa len vie, ako na to.

Obrázek


Ale to na fotce , pokud dobře vidím je starý dobrý motor 1,9TD, tedy 2 motory typu XUD
takže němec nešel do HDI

Jakpak je to ale s legislativou na přihlášení takové přestavby motorů?

asi v r. 2005 jsem měl motorák 8m s V8/5,7litru, dost žrout a tak jsem jej chtěl nahradit Dieslem mercedes
OVšem na SPS mi to radikálně zamítli, podle nových předpisů jen originály motory s CE.
Ale třeba je to zase jinak.
Každopádně bych se nejdříve ujistil, že to bude možné legalizovat.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 10:55 pm

Přihlášení motoru odmítám řešit (jsou na to i jiný vlákna) Poseidon má v německých papírech v kolonce motor, napsáno: zabudovaný, to jsou veškeré údaje, které tamní úřady potřebují, to že u nás z toho někdo dělá pakárnu mne krom jiného v tomto případě nezajímá :mad:To David, Hardy ze Žigula má stejné rozměry jako 1203kový (RVHP :P ) jenom je tvrdší, tak co myslíš, spojková lamela, nebo Hardy?? :roll:
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne čtv lis 14, 2013 11:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv lis 14, 2013 10:56 pm

Kolik stojí lodní motor a kolik motor z auta + jeho předělání?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 14, 2013 11:32 pm

Motor byl za 2ku,(najeto 98000 km) Marinizace do 10 000,- ale to se s tím s e r u, každý šroub ven, nový pozink, všechen hliník opískovat, a leštit balotinou, atd, chci to mít nejen funkční, ale i hezký :roll:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 14, 2013 11:42 pm

mně stačí, když je motor hezkej vevnitř. :whist: s tou hardy a RVHP jsi zapomněl na F125 - Poláka

nejsem příznivcem oddělené vratky od motoru. a když ,tak na jednom konci kardanky hardy s centráží a druhým kardan. celý pokud možno rovně - to píšeš. čím víc nevyváženejch hmot, tím větší bordel

kdo sem zas dal velkou fotku? admin power!

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů