Co obnáší technická kontrola aneb návštěva technika ze SPS
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Kam s tim ho....? Tak to už je spíš filozofická otázka.
Prostě vyhláška něco říká a tomu je potřeba se přizpůsobit. Asi neni o čem diskutovat. To jak to pak kdo dělá v praxi už na technický nikdo neovlivní ne? Mimochodem při technický se zkoumá aktuální stav. Nikoliv to, co je pak v praxi používáno. Až to začne bejt problém, tak se např. hlídky vybaví kontrastní kapalinou, kterou při kontrole spláchnou v záchodě a ve dřezu. Pak už budou jen koukat, jestli
je voda kolem lodě zbarvená, tedy to vyteklo ven, nebo je to OK a tedy v jímce.
Do tý doby je to diskuze o tom, co je předmětem problému.
a vlastně i pak.
Prostě když máš dřez a (nebo) záchod atd., tak musíš mít jímku a pouštět to do ní tečka. Odpad z jímky pak likvidovat v souladu s... Kdo to nedělá, tak porušuje....
Na silnici taky, když jedu 130, tak mě půlka dálnice předjíždí. Prostě porušování předpisů existuje stejně dlouho, jako předpisy samotný. Kdo chce moralizovat, může, ale pak je dobrý odebrat se do tlahárny.
Já jsem rád, že jsem se zatim při technických setkal jen s opravdu rozumnýma chlapama. Zkontrolovali to podstatný z hlediska bezpečnosti mojí a mýho okolí, vysvětlili, popovídali atd. Prostě příjemná chvilka s někym, kdo lodím rozumí a úřednicky nemachruje!

Prostě vyhláška něco říká a tomu je potřeba se přizpůsobit. Asi neni o čem diskutovat. To jak to pak kdo dělá v praxi už na technický nikdo neovlivní ne? Mimochodem při technický se zkoumá aktuální stav. Nikoliv to, co je pak v praxi používáno. Až to začne bejt problém, tak se např. hlídky vybaví kontrastní kapalinou, kterou při kontrole spláchnou v záchodě a ve dřezu. Pak už budou jen koukat, jestli
je voda kolem lodě zbarvená, tedy to vyteklo ven, nebo je to OK a tedy v jímce.

Do tý doby je to diskuze o tom, co je předmětem problému.

Prostě když máš dřez a (nebo) záchod atd., tak musíš mít jímku a pouštět to do ní tečka. Odpad z jímky pak likvidovat v souladu s... Kdo to nedělá, tak porušuje....
Na silnici taky, když jedu 130, tak mě půlka dálnice předjíždí. Prostě porušování předpisů existuje stejně dlouho, jako předpisy samotný. Kdo chce moralizovat, může, ale pak je dobrý odebrat se do tlahárny.

Já jsem rád, že jsem se zatim při technických setkal jen s opravdu rozumnýma chlapama. Zkontrolovali to podstatný z hlediska bezpečnosti mojí a mýho okolí, vysvětlili, popovídali atd. Prostě příjemná chvilka s někym, kdo lodím rozumí a úřednicky nemachruje!
- vitrvevlasech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žižkov
Hezký den,
tak jsem se právě vrátil z oné technické.
A věřte nevěřte, TECHNICKOU JSEM NEDOSTAL.
A zde je seznam nešvarů:
1) Benzínová hadička položena na sací fitr (který nikdy nehřeje) nicméně dochází k otřesům a každý otřes snižuje životnost hadičky. (to se snadno pořeší uchycením hadičky)
2) Odvětrání prostoru baterií. Mám umístěné baterie asi metr a půl od nádrže, nicméně nejsou odděleny bariérou, při spalování (obsahu baterií) dochází k úniku (ehm oxidu uhličitého) a ten je třeba větrat, podobně jako u baterií může dojít k jiskření a to v přítomnosti par benzinových - benzinová nádrž poblíž přináší velký problém. To bude složitější na řešení
3) Bilge pumpa, to se tu řešilo. Musí být jak manuálně tak automaticky spustitelná. Pro akutní problém - při potápění lodi, je jistě vhodné použít automat, ale při jemné havárii, tzn že se do lodě dostane jisté množství vody a závada je odstraňována. Pak by bylo lepší onu vodu (špinavou z lodi) odčeprat do jímky, tedy do nádrže, protože kromě chlazení motoru, by žádná voda z lodě neměla jít přímo zpět do vody.
(Byl jsem odkázán na vyhlášku 223/1990 - příloha 2)
4) Poziční světlo (má chyba, byl uvolněný šroubek)
5) Plynová bomba musí být umístěna ve speciální nádobě, by při možném úniku plynu nedošlo k otrávení či vznícení. Speciální nádoba musí mít u dna hadičku, která plyn, jenž unikne - odvede ven z lodi. (nechci si dělat další díru do lodi - trupu, takže řešení je odstranit plyn z lodě úplně)
6) Pojistky by měly být snadno přístupné, bohužel technik zapomněl, nestihl dodělat dvířka k el. skříňce. (to bude pro mě opět technický oříšek,... ale to se dá)
7) Velikost mé lodě hovoří o dvou alespoň 2kg hasících přístrojích. (mám jeden, má chyba, seženu další)
... odešel se slovy, v tomto stavu vám nemohu dát technickou. A já se ptám, kdopak říkal, že se inspektor mrkne jen na číslo motoru?
Nu což, myslím, že to nejsou zase takové šílené nároky, vše je v rámci bezpečí posádky lodě. Naštěstí jsem šel na technickou o několik měsíců dříve než bylo třeba.
Lukáš
tak jsem se právě vrátil z oné technické.
A věřte nevěřte, TECHNICKOU JSEM NEDOSTAL.
A zde je seznam nešvarů:
1) Benzínová hadička položena na sací fitr (který nikdy nehřeje) nicméně dochází k otřesům a každý otřes snižuje životnost hadičky. (to se snadno pořeší uchycením hadičky)
2) Odvětrání prostoru baterií. Mám umístěné baterie asi metr a půl od nádrže, nicméně nejsou odděleny bariérou, při spalování (obsahu baterií) dochází k úniku (ehm oxidu uhličitého) a ten je třeba větrat, podobně jako u baterií může dojít k jiskření a to v přítomnosti par benzinových - benzinová nádrž poblíž přináší velký problém. To bude složitější na řešení
3) Bilge pumpa, to se tu řešilo. Musí být jak manuálně tak automaticky spustitelná. Pro akutní problém - při potápění lodi, je jistě vhodné použít automat, ale při jemné havárii, tzn že se do lodě dostane jisté množství vody a závada je odstraňována. Pak by bylo lepší onu vodu (špinavou z lodi) odčeprat do jímky, tedy do nádrže, protože kromě chlazení motoru, by žádná voda z lodě neměla jít přímo zpět do vody.
(Byl jsem odkázán na vyhlášku 223/1990 - příloha 2)
4) Poziční světlo (má chyba, byl uvolněný šroubek)
5) Plynová bomba musí být umístěna ve speciální nádobě, by při možném úniku plynu nedošlo k otrávení či vznícení. Speciální nádoba musí mít u dna hadičku, která plyn, jenž unikne - odvede ven z lodi. (nechci si dělat další díru do lodi - trupu, takže řešení je odstranit plyn z lodě úplně)
6) Pojistky by měly být snadno přístupné, bohužel technik zapomněl, nestihl dodělat dvířka k el. skříňce. (to bude pro mě opět technický oříšek,... ale to se dá)
7) Velikost mé lodě hovoří o dvou alespoň 2kg hasících přístrojích. (mám jeden, má chyba, seženu další)
... odešel se slovy, v tomto stavu vám nemohu dát technickou. A já se ptám, kdopak říkal, že se inspektor mrkne jen na číslo motoru?
Nu což, myslím, že to nejsou zase takové šílené nároky, vše je v rámci bezpečí posádky lodě. Naštěstí jsem šel na technickou o několik měsíců dříve než bylo třeba.
Lukáš
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
No závad tam máš docela dost a dvě dosti vážné proto ti to nedal . 1 ty baterie ty musí bejt v kastlíku a s odvětránim a druhá v ážná ta bomba PB nemá odtok . jak ti jednou nateče ten plyn do lodi blbě ho odtamtud dostaneš jinak by ti to na ty ostatní nedodělky dal. ja odvětrávám baterie el.ventitátorem (nevýbušný) bomby mám pro jistotu venku v kastlíku. i lednice musí mít odtok z lodi
- vitrvevlasech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žižkov
Je to naprosto zasloužené, že mi tu technickou nedal. Měl pravdu. O problému s plynem jsem věděl (ačkoliv přechozí majitel to tak měl celou dobu a v pohodě technickou dostal).
Baterie též připojené stejně, opět to u něj problém nebyl, u mě ano. Plynovou bombu vyhodím, stejně nejsem kafař, problém je s těmi bateriemi, jestli jen stačí přepážka mezi nádrží a baterií a průduch k baterkám do kormidelny, nebo by bylo vhodné udělat díru do trupu a hnát možný plyn z baterií ven. Nechci dělat díry do trupu, je to zbytečně riskantní. Tzn když udělám průduch a baterie oddělým přepážkou od vzdálené nádrže myslím, že by to mohlo projít.
- Pan z SPS byl pohodář, správný chlap. Nepochybně by mávl rukou nad uvolněným světlem. Nicméně se tam toho ukázalo více a to už chtěl řádně pořešit.
Myslím, že i tu Bilge pumpu by mi odpustil, neb na to jsem se ho zeptal já sám
podobně jako jsem mu připomněl plynové zařízení. Jsem já to tatar, ale nemohu si pomoci, chci bezpečnou plavbu
takže když bude mít má loď technickou musí být SAKRA bezpečná 
Baterie též připojené stejně, opět to u něj problém nebyl, u mě ano. Plynovou bombu vyhodím, stejně nejsem kafař, problém je s těmi bateriemi, jestli jen stačí přepážka mezi nádrží a baterií a průduch k baterkám do kormidelny, nebo by bylo vhodné udělat díru do trupu a hnát možný plyn z baterií ven. Nechci dělat díry do trupu, je to zbytečně riskantní. Tzn když udělám průduch a baterie oddělým přepážkou od vzdálené nádrže myslím, že by to mohlo projít.
- Pan z SPS byl pohodář, správný chlap. Nepochybně by mávl rukou nad uvolněným světlem. Nicméně se tam toho ukázalo více a to už chtěl řádně pořešit.
Myslím, že i tu Bilge pumpu by mi odpustil, neb na to jsem se ho zeptal já sám



- vitrvevlasech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žižkov
Plyn na lodi mě akorát otravuje, nicméně posádka KAFAŘI prostě nutně potřebují mít ráno kafe. Tak to musím nějak pořešit.
Když to nepůjde, nenajdu nikoho kdo by byl schopný a ochotný to dát dohromady půjde bomba i s hořákem ven z lodi
a budu mít klid.
Bohužel to samé nemohu udělat u baterií, tam zkusím nějak nainstalovat tu přepážku + ono odvětrání.
Nyní jsem se dočetl:
1.04.6. Kajutova plavidla musi byt vybavena minimalne dvema uzavratelnymi unikovymi
pruchody na volnou palubu, umoznujici unik osob z vnitrnich prostoru plavidla, z nichz jeden muze
byt proveden jako nouzovy v provedeni zevnitr oteviratelneho prulezu, svetliku apod., umistenymi
v predni a zadni casti nastavby nebo na pridi a zadi plavidla. Kazdy z unikovych pruchodu musi
byt o rozmeru minimalne 0,5 m x 0,4 m, nebo o prumeru minimalne 0, 50 m. Pruchody musi byt
opatreny dvermi, kryty, poklopy apod., tesnenymi alespon proti strkajci vode.
Viz vyhláška 223/1195Sb Příloha 2.
- Netuším jak to máte vy ostatní, ale já mám jen jeden vstup do kajuty, předním oknem by se protáhlo za možných šílených akrobacií malé dítě, hodně hubené.
Ještě, že nikdo není tak důsledný, aby začal řešit každou drobnost. Nebo budu muset udělat díru do střechy kajuty, nebo hůře do špice lodi (na příď), která je pevná díky dokonalému žebrování.
Lukáš
Když to nepůjde, nenajdu nikoho kdo by byl schopný a ochotný to dát dohromady půjde bomba i s hořákem ven z lodi

Bohužel to samé nemohu udělat u baterií, tam zkusím nějak nainstalovat tu přepážku + ono odvětrání.
Nyní jsem se dočetl:
1.04.6. Kajutova plavidla musi byt vybavena minimalne dvema uzavratelnymi unikovymi
pruchody na volnou palubu, umoznujici unik osob z vnitrnich prostoru plavidla, z nichz jeden muze
byt proveden jako nouzovy v provedeni zevnitr oteviratelneho prulezu, svetliku apod., umistenymi
v predni a zadni casti nastavby nebo na pridi a zadi plavidla. Kazdy z unikovych pruchodu musi
byt o rozmeru minimalne 0,5 m x 0,4 m, nebo o prumeru minimalne 0, 50 m. Pruchody musi byt
opatreny dvermi, kryty, poklopy apod., tesnenymi alespon proti strkajci vode.
Viz vyhláška 223/1195Sb Příloha 2.
- Netuším jak to máte vy ostatní, ale já mám jen jeden vstup do kajuty, předním oknem by se protáhlo za možných šílených akrobacií malé dítě, hodně hubené.
Ještě, že nikdo není tak důsledný, aby začal řešit každou drobnost. Nebo budu muset udělat díru do střechy kajuty, nebo hůře do špice lodi (na příď), která je pevná díky dokonalému žebrování.
Lukáš
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
kde to je psané nevím ale na plavebce v děčíně ti to poví jak silný plech to má být. vím že na loˇ6,5METRU CHTĚJÍ 3mm na loˇ10m taky 3mm minimum. taky potom koukají jak jsou žebra takže ti na 12metrů bude stačit min. 3mm ale žebra budou po 30cm příklad. Praha vs Ďečín se dost lišila. co chtěli v děčíně v praze ne tam tu sílu plechu moc neřešili.toms píše:Tloušťka trupu 3 mm. Je to někde napsané? Ve vyhlášce nic nevidím. Jde mi o to jak se tloušťka mění s velikosti lodě. Očekává že na 5 m loď bude jiná než na 15 m.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Museji se odvětrávat i AGM baterie?
Asi ne co?
Jinak teda koukam, co to po tobě všechno chtěli. No u mě na plachetnici to bylo jednoduchý... Ot. Máte vestavěnej motor? Od. nemam, Ot. máte dřez s vodou? Od. nemam, Ot. máte plyn? Od nemam, Ot. máte 230V? Od. nemam.....
Jak jsem psal, baterie mam AGM. Ty se neodvětrávaji. Vařim na vařiči. Letos jsem objednal kufříkový vařiče s vestavěnou bombičkou. Dosud jsem měl dvouvařič s bombou na hadici. Zjišťuji, že mít ten vařič i s bombou ve společnym prostoru s nádrží na benál nebyl nejchytřejší nápad.
Vodu jsem doinstaloval až po technický, ale odpad stejně nemam. Prostě vylejváme dřez.
Odvod z lednice mam do jímky pod podlahu. Bilge pumpu budu instalovat až teď. Vyhláška jen říká, že musí být umístěna v nejnižšim bodě lodě a musí mít hadici, která dosáhne ven. Asi nic složitýho.

Jinak teda koukam, co to po tobě všechno chtěli. No u mě na plachetnici to bylo jednoduchý... Ot. Máte vestavěnej motor? Od. nemam, Ot. máte dřez s vodou? Od. nemam, Ot. máte plyn? Od nemam, Ot. máte 230V? Od. nemam.....

Jak jsem psal, baterie mam AGM. Ty se neodvětrávaji. Vařim na vařiči. Letos jsem objednal kufříkový vařiče s vestavěnou bombičkou. Dosud jsem měl dvouvařič s bombou na hadici. Zjišťuji, že mít ten vařič i s bombou ve společnym prostoru s nádrží na benál nebyl nejchytřejší nápad.
Vodu jsem doinstaloval až po technický, ale odpad stejně nemam. Prostě vylejváme dřez.

- vitrvevlasech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žižkov
Myslím, že přiznávat plynový sporák byl můj nesmysl. Ani ho nepoužívám. Ale tak když se zeptal co plyn, ukázal jsem. Tekoucí vodu nemám, motor mám vestavěný.
Řeším tak trochu nešvary technikovi. Bohužel asi neměl čas či chuť udělat vše pořádně, viz tu skříňku na pojistky. Dále tu hadici přes sání, to rozhodně pana s sps nepotěšilo.
A nakonec ony baterie, že já jsem hňup, toť jasné - proto jsem si také pozval "odborníky" a chyba lávky.
Řeším tak trochu nešvary technikovi. Bohužel asi neměl čas či chuť udělat vše pořádně, viz tu skříňku na pojistky. Dále tu hadici přes sání, to rozhodně pana s sps nepotěšilo.
A nakonec ony baterie, že já jsem hňup, toť jasné - proto jsem si také pozval "odborníky" a chyba lávky.
- vitrvevlasech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žižkov
Pak máte velké štěstí, co já bohužel ne. Ale z hlediska bezpečnosti je to logické, umístit je dál od nádrže a ukrýt je v nějakém větraném boxu.
Je také možné, že jsou dnes inspektoři z Plavební správy přísnější, důsledněji pohlížejí na vyhlášky.
Já se jen modlím, aby nezačali řešit, to že Alka má skutečně pouze jeden výstup z kajuty.
Je také možné, že jsou dnes inspektoři z Plavební správy přísnější, důsledněji pohlížejí na vyhlášky.
Já se jen modlím, aby nezačali řešit, to že Alka má skutečně pouze jeden výstup z kajuty.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Martin88 píše:maxik1958 píše:Na vsech mých lodīch byly baterie v motorovem prostoru, a nikdo mi to nevytkl, ostatne tak byly um
ístěnē už od výrobce
v motorovém prostoru oddělené přepážkou a odvětrané - s tím nemůže být problém
OT:byls to dneska Ty u PČR zbraně?
jj, byl jsem tam


jinak v obor wartasu byla baterka hned za prepazkou motoroveho prostoru, na ni byl vypinac, a zadna jina upava krom drzaku bateie tam nebyla, mozna berou otevreny cluny jinak


- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
maxik1958 píše:Martin88 píše:maxik1958 píše:Na vsech mých lodīch byly baterie v motorovem prostoru, a nikdo mi to nevytkl, ostatne tak byly um
ístěnē už od výrobce
v motorovém prostoru oddělené přepážkou a odvětrané - s tím nemůže být problém
OT:byls to dneska Ty u PČR zbraně?
jj, byl jsem tamproc ses neohlasil, pokecali by jsme
![]()
jinak v obor wartasu byla baterka hned za prepazkou motoroveho prostoru, na ni byl vypinac, a zadna jina upava krom drzaku bateie tam nebyla, mozna berou otevreny cluny jinakOmlouvam za transkrypci, pisi z tabletu
zrovna jsi parkoval transportera kdyz jsem vychazel z budovy a bohuzel jsem spechal do rachoty,tak snad jindy

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host