avalon píše:pekne si to spravil ale este mas ,,rezervy,, kukni co vsetko este mozes pristavit

Avalon... neblázni... hore nadstavovať v žiadnom prípade. Však ma vietor prevráti !
Na dĺžku či šíru, možno áno...

avalon píše:pripajam aj tvoju fotku pre rychle porovnanie

No a táto fotka nie je moja !!!

... ale tá fotka ma prekvapila ! Lebo ja som nikdy na tom mieste nezakotvil..
V prístave vtedy bol trocha chaos ..
Jeden obsadil miesto druhému, druhý obsadil moje miesto a ja som obsadil miesto tretiemu...
No a ten tretí, mi potom prekotvil ( uzamknutú !) moju loď na to miesto kde si ju vyfotil...
Ahoj Ismael
Dobre si to všimol, tie žeriavy sú (aj) niekedy spojené.
Hydraulický valec sa ovláda jednotlivo, ale keď je to hore prepojené, tak sa to zdvíha jedným valcom.
Pri spúšťaní dole otvorím jeden valec (druhý to ešte drží) a potom druhým valcom spúšťam celé ...
Ešte tým valcom.
Tie žeriavy som kúpil červenej farby (inej farby nemali)
Žeriavy som pekne rozobral, zavesil v garáži na strop a pekne pretrel základnou farbou.
Trocha som zapatlal valce farbou a nemal som doma riedidlo (mal som to na lodi) Na druhý deň som tú farbu už nevedel dostať žiadnym riedidlom dole !
Trocha ma to štvalo, ale som sa rýchlo vynašiel. Zobral som jemnučký kotúč na leštenie nerezu a pekne som tú farbu odstránil.
Valce boli krásne ligotavé ,a ja spokojný.
No spokojný som bol len do chvíle, kým neprišiel prvý dážď !
Po daždi na druhý deň valce zhrdzaveli, ako keby boli z kovošrotu !!!
Ja blbec, som myslel že valce sú z nerezu a preto som ich krásne preleštil.
Ale oni boli (asi) len trocha ponerezované...
Samozrejme že pri spúšťaní (teraz už zhrdzavených) valcov sa potentovalo na jednom valci tesnenie a valec prepúšťa olej !
No teraz ma po vytiahnutí lode čaká demontáž žeriavov a odniesť do servisu. Valce si dám spraviť určite z nerezu.
