délka nohy u závěsných motorů

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Boblbee
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

délka nohy u závěsných motorů

Příspěvekod Boblbee » pon čer 30, 2014 11:38 pm

ahoj,
dnes jsme si plácli :o)
a pořídili naši vysněnou loď, člun o délce cca 5 metrů a šíře 1,7 metru. Loď je nutno osadil závěsným motorem s dlouhou nohou.
Zajímá mne, je délka nohy nějak typovaná? Od jaké délky se dá noha označit jako dlouhá? Vyrábějí se stále motory s dlouhou nohou, nebude problém sehnat takový motor třeba nový?
Děkuju za radu ( bude jich myslím víc :o) )
Petr
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: délka nohy u závěsných motorů

Příspěvekod david » úte črc 01, 2014 8:38 am

Ahoj, tohle téme už je tady od roku 2008. Příště doporučuju víc hledat, než zakládat nová.

modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1478&postdays=0&postorder=asc&start=0
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte črc 01, 2014 8:42 am

Myslím, že všechny značky vyrábějí s dlouhou, krátkou.
Jakou nohu si zvolíš = dle výšky zrcadla:
- zrcadlo: 381mm (krátká noha), => na motoru: vzdál. vrch zrcadla až kavit. deska cca = 411 ÷450mm
508mm (dlouhá noha)
635mm (extra dlouhá noha)
Uživatelský avatar
Boblbee
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Boblbee » stř črc 02, 2014 3:00 pm

moc díky za radu a za odkaz, pomohli jste mi
Uživatelský avatar
Boblbee
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Boblbee » úte črc 08, 2014 11:56 pm

doufám, že se neptám na něco, co už tu bylo několikrát zodpovězeno ( odpověď jsem bohužel nikde nenašel )
prosím jak přesně změřit jak dlouhou nohu motoru potřebuji?
Jak mi radí Knoki:
- zrcadlo: 381mm (krátká noha), => na motoru: vzdál. vrch zrcadla až kavit. deska cca = 411 ÷450mm
508mm (dlouhá noha)
635mm (extra dlouhá noha)

odkud kam ale mám správně měřit?
Vrch zrcadla je míněna horní hrana zrcadla na kterou se motor nasadí?

díky za pomoc a nekamenujte mne prosím za možná přihlouplý dotaz :)
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř črc 09, 2014 1:27 am

Boblbee píše:Vrch zrcadla je míněna horní hrana zrcadla na kterou se motor nasadí?


jo.

A antikavitační deska by měla být cca 2,5 - 5 cm pod dnem. u klouzáků se to ladí po milimetrech. čím je antikav. deska výš, tím to v kluzu jede líp, ale když se to přežene, bere vrtule vzduch. jsou tvary dna, že může být i nad , ale není to moc běžné a jen u dost rychlých člunů, což ti asi nehrozí
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř črc 09, 2014 6:58 am

Napsal jsem špatně: kavitační deska (David to džentlmensky přešel) - správně mělo být: antikavitační deska.
Uživatelský avatar
adrian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 89
Registrován: stř črc 23, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava/Dunaj

Příspěvekod adrian » pát led 16, 2015 10:23 am

Zdravim Vas.

Chcel by som si kupit zavesny motor na plachetnicu Lanaverre L17 a neviem si poradit s dlzkou nohy. S motormi nemam ziadne skusenosti.
Vyska zrkadla na plachetnici je 44cm, co je priblizne aj vyska hladiny od vrchnej hrany zrkadla. AK som sa spravne docital tak by mala byt antikav doska do 5cm pod spodnou castou trupu, zrkadla.
Prosim Vas o info ci tato podmienka plati pre vsetky tvary trupov. Plachetnica ho ma smerom dozadu vyvyseny.
Rozmyslal som o motore Tohatsu 5Hp ( pre mna asi naj), ktory ma ale dlzky nohy po antikav platnu 43,5 (S) a 56,2(L).
Mam trochu obavy s kratkej kde by bola kav doska zarovno hladiny a v pripade ak bude hladina zvlnena co je pre prevadzku plachetnice standardne prostredie aby som motor naznicil. (vrtula nad hladinou na vlnach?).
Pri L nohe by bola doska 12cm pod hladinou.

Dakujem za kazdu odpoved.

Adrian
Uživatelský avatar
marekparek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod marekparek » pát led 16, 2015 11:39 am

čau, sice se v tom moc nevyznám, ale předpokládám, že u plachetnice a s motorem 5k nemusíš tolik řešit, jestli je antikavitační deska pod, nebo nad hranou zracadla. Jde spíš o to, aby byl propeler (a impeler) dostatečně ponořený. Vzhledem k tomu, jak na plachetnicích bývá motor daleko od zracadla, tak se při vlnobití může dostat propeler v extrémním případě úplně z vody, proto se na plachetnicích používají motory s nohou co nejdelší L, nebo XL. Některé firmy tyto motory označují jako verze pro plachetnice. Dvanáct centimetrů antikavitační desky od hladiny je podle mého názoru málo, ale třeba na to bude mít někdo jiný názor
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát led 16, 2015 11:54 am

antikavitační deska má být pod hladinou. Kolem 5cm, víc je zbytečnost. A taky nutno počítat s tím, že se ti záď při plavbě ponoří, takže motor je za plavby víc ponořenej než když loď stojí. Loďka je to malá, takže bych přikládal větší váhu zatížení posádkou než vynořování nohy vlivem podmínek plavby.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát led 16, 2015 1:37 pm

to jsou takový kecy o ničem.

ta loď le krátká a když někdo při přistávacím manévru vleze na příď, záď půjde z vody tím i motor - bude řvát vejfuk nad vodou, vrtule brát vzduch, blbě chladit apod.. Proto dej dlouhou nohu a nepřemejšlej, jestli bude pod dnem 5, 10 nebo 15 cm.

na netu bys taky mohl najít nějaký fotky s motorem
Naposledy upravil(a) david dne pát led 16, 2015 8:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pát led 16, 2015 2:08 pm

Přesně jak píše David, proto jsem dal taky s L-nohou a je to OK. Obrázek
Uživatelský avatar
adrian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 89
Registrován: stř črc 23, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava/Dunaj

Příspěvekod adrian » pát led 16, 2015 8:10 pm

Dakujem za prispevky, dlha noha bude zrejme najlepsim riesenim.

Obrázek
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » sob led 17, 2015 3:38 pm

My, co jezdíme na nafukovací barace nebo soulodí z kánoí, máme zase raději krátkou nohu, nebo nejlépe Rummlere, ale ten už je historie.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned led 18, 2015 12:15 am

asi to bude spíš Tummler, ale lepší by bylo motorveslo :lol:
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » ned led 18, 2015 8:47 am

Omlouvám se, Měl to být opravdu Tummler, překlep jsem. Motorové veslo znám jem ten starý typ co ještě někde používají rybáři. Ale na tyhle menší loďky není problém dát k boku plovák a mezi něj a bok lodi zavěsit motůrek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti