TOHATSU 20 HP vs SUZUKI 20 HP
Moderátoři: vilma, Pepa, david
TOHATSU 20 HP vs SUZUKI 20 HP
motor na gumak 3,6m. Ktory vybrat?
Suzuki je lahsi o par kil, ale drahsi cca o 400 EUR. na oba motory som nasiel len dobre referencie.
Stoji tych par kil vahy za tie peniaze?
Suzuki je lahsi o par kil, ale drahsi cca o 400 EUR. na oba motory som nasiel len dobre referencie.
Stoji tych par kil vahy za tie peniaze?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Určitě menší spotřeba, protože to hlídá elektronika a odpadá starost s karburátorem (uchlastání, nutnost dávat sytič i u teplého motoru, ucpávání trysek a pod, pravidelný
chod i studeného motoru všechno jako je rozdíl mezi autem s karburátorem a elektonickým vstřikováním). Tento motor startuje i ručně bez akumulátoru (přídavného napětí
pro ovládání elektroniky). Určitě těch 400 éček za to stojí.
chod i studeného motoru všechno jako je rozdíl mezi autem s karburátorem a elektonickým vstřikováním). Tento motor startuje i ručně bez akumulátoru (přídavného napětí
pro ovládání elektroniky). Určitě těch 400 éček za to stojí.
- martasik
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř srp 20, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Ahoj, řešil jsem stejné dilema 20HP Mercury, Honda a Suzuki. Honda má menší krout. moment, Suzuki je lehčí, ale pokud bude něco v benzínu tak je náchylnější, častější potřeba servisu tak jsem nakonec vzal Mercury výhoda řazení na píně. Ještě jsem ho nevyzkoušel, čekám na příznivější počasí. Mnoho zdaru při výběru 

- vasilacer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 74
- Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim,já to stále ještě řeším,myslím že servis mám dost daleko na všechny značky,(Olomouc) a vybírám taktéž mezi Suzuki,Mercury a Hondou ,Suzuki považuju za nejlepší, kvůli vstřikování ale bojím se toho častějšího servisu,to bych pak v autě moh dost najezdit,tak nevim jstli nevybrat klasiku karbec ktery mě par let možná vydrží bez servisu.. (např,olej nebo svíčky si každy vymění sám) ,Díky za rady. Vl.
vasilacer - a Tohatsu si nepozeral?
info, co mam od predajcu - takze bez zaruky:
Rozdiel medzi Tohatsu 20HP a Suzuki 20HP:
- Suzuki je ľahšia o 6,5kg
- Akcelerácia je lepšia u Tohatsu (testované)
- Tohatsu dosahovalo pri teste vyššiu maximálnu rýchlosť (na rovnakom člne)
- Spotreba je lepšia cca o 0,5-1,0L /hod. voči Suzuki
- Tohatsu je o trochu menej hlučnejšie (93dB voči 95dB)
- Krútiaci moment je väčší u Tohatsu (25,5NM voči 23,7NM)
- Tohatsu je momentálne jediný motor, ktorý sa kompletne vyrába v Japonsku
info, co mam od predajcu - takze bez zaruky:
Rozdiel medzi Tohatsu 20HP a Suzuki 20HP:
- Suzuki je ľahšia o 6,5kg
- Akcelerácia je lepšia u Tohatsu (testované)
- Tohatsu dosahovalo pri teste vyššiu maximálnu rýchlosť (na rovnakom člne)
- Spotreba je lepšia cca o 0,5-1,0L /hod. voči Suzuki
- Tohatsu je o trochu menej hlučnejšie (93dB voči 95dB)
- Krútiaci moment je väčší u Tohatsu (25,5NM voči 23,7NM)
- Tohatsu je momentálne jediný motor, ktorý sa kompletne vyrába v Japonsku
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Len potom nechápem čo tu vypisuješ.
Máš možnosť kúpiť si najlepší motor na svete v tejto kategórii, tak si ho kúp. Alebo neveríš reklame?
U mňa by poradie bolo nasledovné: 1. Suzuki 2. Honda 3. Evinrude(ten ale začína od 25 HP) 4. Yamaha 5. Mercury 6. Tohatsu. Tohatsu je vlastne Mercury a dnes je úplne jedno kde sa ten motor vyrobil. A ešte niečo, radenie majú všetky na píne.

U mňa by poradie bolo nasledovné: 1. Suzuki 2. Honda 3. Evinrude(ten ale začína od 25 HP) 4. Yamaha 5. Mercury 6. Tohatsu. Tohatsu je vlastne Mercury a dnes je úplne jedno kde sa ten motor vyrobil. A ešte niečo, radenie majú všetky na píne.
- pupi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 191
- Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
Vlastnil som Suzuki 20HP dve sezóny. Zostavu som predal, lebo idem do niečoho silnejšieho. Ale keby som si mal znovu vybrať 20HP, tak po tých skúsenostiach a porovnaniach s inými ho kúpim zase bez najmenšieho zaváhania len s elektrickým štartom. Najazdených cez 200hodín, bez jediného problému, štartovanie vždy na 1 krát.
Ozzie píše:Len potom nechápem čo tu vypisuješ.Máš možnosť kúpiť si najlepší motor na svete v tejto kategórii, tak si ho kúp. Alebo neveríš reklame?
U mňa by poradie bolo nasledovné: 1. Suzuki 2. Honda 3. Evinrude(ten ale začína od 25 HP) 4. Yamaha 5. Mercury 6. Tohatsu. Tohatsu je vlastne Mercury a dnes je úplne jedno kde sa ten motor vyrobil. A ešte niečo, radenie majú všetky na píne.
snazim sa ziskat vsetky dostupne informacie,nic viac. Odpovede typu "jednoznacne suzuki" su sice fajn, ale preco, to malokto napise. Kamos ma Tohatsu 30 a neda nan dopustit. Druhy ma Suzuki 20 a tiez chvali. Len zhanam viac konkretnych skusenosti. Keby bola vaha a cena rovnaka, neriesim. A to radenie na pine u mercury je predsa len ine ako u ostatnych. aspon aj to tak chapem, ze ma radenie priamo na pake otocnym mechanizmom. ale nevidel som to nazivo.
pupi píše:Vlastnil som Suzuki 20HP dve sezóny. Zostavu som predal, lebo idem do niečoho silnejšieho. Ale keby som si mal znovu vybrať 20HP, tak po tých skúsenostiach a porovnaniach s inými ho kúpim zase bez najmenšieho zaváhania len s elektrickým štartom. Najazdených cez 200hodín, bez jediného problému, štartovanie vždy na 1 krát.
prezradis co si si vybral?
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Kazdej si chvali co ma doma. Ja tvrdim a za tim si stojim ne neni mezi mercury, johnson, evinrude, suzuki, yamaha, honda. Skoro zadnej rozdil vsechny jsou skoro stejne kvalitni jeden ma lepsi vahu jeden jinak razeni ale vsechny jsou stejne a navic nekdy stejne jsou a meni se jen znacka. Takze nekdy kecy tyto jsou sra. Ky jen jen to ze nekdo koupil ojetej a nekdo s nim blbe zachazel tecka.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Predbehol si ma Geus. Dík nemusím to písať
Kúpou motora sa všetko len začína. Potrebuješ aj servis a podľa možnosti dobrý. Skús sa priblížiť ku kúpe z tohto pohľadu. Zastúpenie značky na SK, dostupnosť súčiastok, vzdialenosť od servisu, cena za hodinu práce, resp. za jednotlivé úkony atď.
Ja som mal Suzuki, servis som robil sám. Súčiastky som kupoval v Allroundmarine. Mne to vyhovovalo.

Ja som mal Suzuki, servis som robil sám. Súčiastky som kupoval v Allroundmarine. Mne to vyhovovalo.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
mixi, neviem akú máš kondičku a ako si s krížami, ale motor čo NAJLAHŠÍ . Jedine Suzuki, alebo Hondu a bez elektrického štartéra, pretože ten zdvíha váhu. Dobíjanie je aj bez elektroštartu. Ak nebudeš jazdiť dlhé trasy, tak potom si vyber podla nižšej ceny. Ak dlhé trasy, tak potom Hondu, Suzuky sa trochu chveje v ruke, nič moc, ale po hodinke jazdenia mi to vadilo. Krútiaci moment nerieš, pri tvojom člne, nemá to žiadny význam. Ja som mal Hondu 20koní a mal som ju na malom kajuťáčiku, ktorý aj s posádkou a vybavením mal asi 550 kg a čln išiel ako blesk
v rámci skromných možností malého člna, ale s 25 HP motorom už nešiel o moc rýchlejšie. A na spotrebu tiež kašli, to je úplne zanedbatelná položka, ten rozdiel v spotrebe rôznych motorov. Výhodou Hondy je že importér je na Slovensku, takže v prípade potreby náhradné diely budú možno trochu rýchlejšie v tvojich rukách, ale ani to nie je žiadny dôvod. Nový kvalitný motor sa nekazí. Jedine že by si ho dorasoval ty.

Denis dakujem,
nemienim motor nikam nosit ani prenasat. dam ho na cln ktory je na voziku a tam bude stale. takze 6kg hore dole ma netrapi. el start beriem ako bonus pohodlnosti. Spotreba ma ako pises prilis nezaujima. Krutiaci moment detto.
takze pojdem po cene, uvidim, ako sa jednotlivi predajcovia vyfarbia
nemienim motor nikam nosit ani prenasat. dam ho na cln ktory je na voziku a tam bude stale. takze 6kg hore dole ma netrapi. el start beriem ako bonus pohodlnosti. Spotreba ma ako pises prilis nezaujima. Krutiaci moment detto.
takze pojdem po cene, uvidim, ako sa jednotlivi predajcovia vyfarbia

- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Suzuki se systémem vstřikování určitě výrazně zlepší chod motoru bez závislosti na teplotě, hlavně studený starty.
Ale mě osobně by zajímalo, jaký to má vliv na spolehlivost. Na karburátoru se nemělo co pokazit, max se vyčistliy trysky a plovákovka.
Kdyby to ale mělo být tak jako současné motory v autech, tak to bych o to nestál.
Jsou už s tím nějaké zkuěenosti?
Ale mě osobně by zajímalo, jaký to má vliv na spolehlivost. Na karburátoru se nemělo co pokazit, max se vyčistliy trysky a plovákovka.
Kdyby to ale mělo být tak jako současné motory v autech, tak to bych o to nestál.
Jsou už s tím nějaké zkuěenosti?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů