PLB / "osobní EPIRBS"boja

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv bře 05, 2015 10:44 am

err_ >> Diky kanalum jsou navic ruzna omezeni i pro lode. Napr. zakaz kanalovkam plout do oblasti more a na IJsselmeer a pod. Predpisu je dost, postupne je procitam.

No to když do rádia přimotáš ještě kam která loď kam smí a nesmí, tak to z toho bude kompletní guláš.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv bře 05, 2015 10:50 am

err_ píše:bedo, LRC me vazne netrapi. Navic na vnitrnich tocich. Na komoru volam bud VHF nebo mobilem. Vseobecne myslim, ze MF na lodi nepotrebuju. Viva satelit.

Nahrazuje minimalne tyhle tri prukazy:
všeobecný průkaz operátora námořní pohyblivé služby (GOC),
omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (ROC),
omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC).

pricemz o ctvrtem si to overuji dopisem z CTU


Pises nesmysly o DSC. Zde prosim ke studiu:
http://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec ... !PDF-E.pdf

.


všeobecný průkaz operátora námořní pohyblivé služby (GOC),
omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (ROC),
To Ti take nenahradi.

GOC a ROC ti SRC nenahradi, to jsou prukazy pro velke lode, teda pro toho kdo to dela z povolani a musi toho umet vic.

GOC je zase VHF/MF/HF nahrazuje SRC a LRC, ne naopak
ROC je zase VHF nahrazuje SRC ne naopak
To jsou prukazy na lode podlehajici konvenci solas

Src / lrc je v podstatě to samé ale při zařízení nepodléhajíci konvenci solas. Tam patri jachty.

Mas prukaz " omezeny " tak nemuze nahradit prukaz vseobecny. SRC nepodleha konvenci solas.

Tom se uz dostavame daleko, podlehajici solas, nepodlehajici solas.

U toho GOC a ROS budou vyzadovat vetsi znalosti.

Take z principu jakykoliv prukaz VHF neni pro provozovani VHF/MF/HF

Nemuzu popsat tech 50 stranek co tam je. Ale neslouzi to jen k volani o pomoc.
Pokud ten prukaz SRC mate, tak tam jiste rikali na co se to smi pouzivat.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv bře 05, 2015 10:55 am

Vykopiroval jsem to spatne. Nahrazuje radiotelefonistu a operatora SRC.
Ten vycet operatoru je samozrejme chyba a nesmysl.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv bře 05, 2015 11:03 am

Takže bez dalších nesmyslů dohadů a dalších zavádějících informací. Zde stanovisko od ČTU:

Průkaz pod písmenem k, tedy omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC) je uznán a dokonce i určen k použití i na vnitřních tocích.

Je to tedy tak jak jsem psal, nahrazuje radiotelefonistu jak omezeného, [s]tak všeobecného[/s] + je to operátor SRC, DSC. Je to tedy totožný průklaz jako RYA SRC DSC



Příště tedy pánové, když už rozumy, tak jen jako ověřené informace.
Naposledy upravil(a) err_ dne čtv bře 05, 2015 1:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv bře 05, 2015 12:18 pm

err
Je to tedy tak jak jsem psal, nahrazuje radiotelefonistu jak omezeného, tak všeobecného + je to operátor SRC, DSC. Je to tedy totožný průklaz jako RYA SRC DSC

zase to neni pravda, SRC je jen na VHF a vseobecny prukaz je na vsechny pasma. Ten nahradi jen LRC.

SRC nahradi jen omezeny prukaz radiotelefonisty.

Na nasich rekach se HF prestalo pouzivat pred hromadou let zpet, mozna 20 let. Tak kdo jezdi jen na nasich vodach Vseobecny prukaz nepotrebuje.

je to asi narocny. To SRC a ROC ti oproti omezenemu radiotelefonistovi dovoluje pouzit DSC, ale porad jen na VHF.

Vseobecneho telefonistu nahradi LRC a GOC s tim ze muzou pouzivat DSC.

Hlavni je SRC , ty ostatni privlasky jako RYA a DSC na tom nic nemeni. To SRC udava rozsah jeho pouziti
Zacalo to tim ze nekteri maji za to ze prukaz od RYA ma vetsi rozsah opravneni, nema. Rozdil je jen v platnosti a prodluzovani.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv bře 05, 2015 12:34 pm

Je to skutecne tak? Mas to overeno nebo si to jen myslis, stejne tak jak pises o DSC?
Muzes uvest nejaky zdroj informaci, odkud cerpas?

Ted jsem volal na CTU, abych tva tvrzeni vyvratil nebo potvrdil, ale kompetentni osoba je na obede.
Jak dorazi, zavolam znovu, vysledek zase napisu.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv bře 05, 2015 12:41 pm

Na prukaz muzou dopsat to RYA a DSC. Ale samotne SRC Te opravnuje pouzit DSC na VHF a pouzivat FONE na VHF. Nepotrebuje to byt na prukazu napsane. Co tam ktera zeme napise na to vliv nema. Asi se doctes ze to je hlavne pro pribrezni plavbu. Na volne more je LRC.

podle CTU

všeobecný průkaz operátora námořní pohyblivé služby (LRC),
omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC).
nikde nepisou o DSC a presto ho muzes pouzivat.


EU stanovila nejake datum do kdy musi byt vsechny prukazy ( na cokoliv s mezinarodni platnosti ) harmonizovane, to znamena stejne osnovy uceni a stajne otazky a to aby jejich prukaz byl platny, musi to mit odsouhlasene od uradu EU. Jestli dobihaji nejake stare prukazy, tak to muze byt vselijak, nove se uz urcite vydavaji v cele EU stejne.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv bře 05, 2015 1:53 pm

Tak jsem telefonoval s CTU polovinu cesty do Prahy. Jsem pro, at je tady po kazde pri vzdy zaver, ktery je presny a jednoznacny i pro jine zajemce, kteri si to pak prectou. At se chudaci pak nedivi jako ja s registraci lode a MMSI.

Takze ti timto davam s malymi niancemi za pravdu v tom, ze prukaz vseobecneho radiotelefonisty umoznuje pouzit HF, MF s omezenim na vnitri toky.

takze jsem se mel zdrzet dodatku o nahrade a napsat:

Průkaz pod písmenem k, tedy omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC) je uznán a dokonce i určen k použití i na vnitřních tocích.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv bře 05, 2015 2:40 pm

Omezeny prukaz radiotelefonisty opravnuje obsluhovat VHF ve vnitrnich vodach u nas a na mori v pobreznich vodach. My more nemame, tak by melo v tomhle rozsahu platit i jinde. Jak je to ve vnitrnich vodach jinehom statu se zjisti jen tam.

Vseobecny prukaz radiotelefonisty je o level vys, tak urcite nezakazuje pouzivat LW/MW/HF na mori, kdyz omezeny to povoluje. Nehlede na to ze to plavba labsko oderska, nebo jak se to jmenuje to HF ze vsech lodi sundala a dala stanice VHF. Jestli maji lode co muzou z Labe na more, tak ty to HF muzou mit.


Jeste k tem prukazum, v pouziti jen ve vlastnim statu si muzou stanovit podminky, teda kazdy stat klidne jine podminky.


Je potreba to chapat ze omezeny prukaz opravnuje jen na VHF
Vseobecny prukaz opravnuje na vsechny pasma co pouzivana na marine komunikaci.

U nas se pise omezeny nebo vseobecny

jinde pisou
Generał nebo restricted operator certifikate - neni to stejne....?

tohle bude dobre
Průkaz pod písmenem k, tedy omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC) je uznán a dokonce i určen k použití i na vnitřních tocích.


Porad se tady probiraji prukazy, ale asi malo z vas dovede plne vyuzivat i rucku, o pevne stanici nemluve. Ty jsou uz chytrejsi jak my. Kdo z vas vi co je to CTCSS, lepe subtony, DTMF, tonova volba. K cemu se to puziva? Ze se tim nechaji zmacknutim par tlacitek automaticky vyzadat ruzne zpravy z pobrezni stanice, treba predpoved WX, presny cas atd. To ale kazda pobrezni stanice neumi, tak byste si sem takove informace meli davat. Staci se v marine, pristavu podivat na infotabulku a opsat alespon kmitocty a jestli nektera stanice na vyzadani hlasem, nebo volby DTMF poskytne dalsi info. Nemusi mit DCS, plati cim novejsi stanice, tim vic toho umi.
Naposledy upravil(a) Beda dne čtv bře 05, 2015 2:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv bře 05, 2015 2:42 pm

Ahoj
Tak jak s tím vším teď naložit?

Jedna věc je co tvrdí úředník s kterým jsi mluvil.
Druhá věc je co je nadefinováno písemně, je tu celkem přesně vymezeno co je co:

157/2005 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 19. dubna 2005,

o náležitostech přihlášky ke zkoušce k prokázání odborné způsobilosti k obsluze vysílacích rádiových zařízení, o rozsahu znalostí potřebných pro jednotlivé druhy odborné způsobilosti, o způsobu provádění zkoušek, o druzích průkazů odborné způsobilosti a době jejich platnosti
Ministerstvo informatiky stanoví podle § 150 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb. , o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), (dále jen "zákon") k provedení § 26 odst. 5 zákona :

§ 1
Pro účely této vyhlášky se rozumí
i) námořní pohyblivou službou radiokomunikační služba mezi pobřežními stanicemi a lodními stanicemi nebo mezi lodními stanicemi navzájem sloužící k zajištění bezpečnosti a provozu námořní plavby,
j) radiotelefonní službou na vnitrozemských vodních cestách radiokomunikační služba mezi pobřežními stanicemi a lodními stanicemi nebo mezi lodními stanicemi navzájem nebo mezi pobřežními stanicemi navzájem sloužící k zajištění bezpečnosti a provozu vnitrozemské plavby, 1

§ 2
Druhy průkazů odborné způsobilosti
k) omezený průkaz operátora námořní pohyblivé služby (SRC - Short Range Certificate) opravňující jeho držitele k obsluze lodní stanice, využívající kmitočtová pásma velmi krátkých vln systému GMDSS, která nemá podmínku vybavení systémem GMDSS.

Já osobně se budu řídit tím co říkají právní úpravy, s radami úředníků mám osobně pár dost špatných zkušeností :( .
Mám to totiž jednoduché, průkazy mám oba.

Začíná mi to připomínat zákopovou válku, dále se nehodlám zúčastňovat ;)
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv bře 05, 2015 2:57 pm

Je v tom vsem gulas...co je pobrezni stanice?....Kamarad slouzil jako radiooperator na Pobrezni stanici Bratislava.... Uz take neni.
Byla pobrezni stanice Radio Prag. Take uz neni.

Takze pojem pobrezni stanice by se mohla nazvat kazda pevna stanice na zemi, ktera zodpovida za nejaky kus more, povodi atd. Kdyz se to prezene tak treba Pobrezni stanice Vranovska prehrada..

Ono je to asi jako se vsema vyhlaskama, ta ma tri listy a provadeci predpis 50 listu a k tomu se my nedostaneme, to je jen pro urad.
Naposledy upravil(a) Beda dne stř bře 11, 2015 4:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
aTrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod aTrej » pát bře 06, 2015 11:16 pm

Snazil som sa dohladat podklady k registracii mojej PLB, bohuzial emailovu komunikaciu uz nemam. Ale mam za to, ze S/N rsp. GPS/PLB CODING na bojke je urcene pre trh UK. Ale nejako som zneistel pri citani sprievodneho listu, co mi poslali so stitkami s HEX ID. Konkretne posledny odstavec. Teda vychadzam z toho, ze nazov registra „UK distress and Security Beacon Registry“ je len pomenovanie registra a nie vymedzenie jeho teritorialneho posobenia. Trochu som zmateny jeho prekladom, kde sa pise ...pre pripadne pouzitie na pevnine v UK ... Pripajam v prilohe. ???

Jardo885, pridelene MMSI ani osobne a ani k lodi sa neviaze na registraciu PLB. Vypis zo spominaneho registra obsahuje iba udaje o vyrobcovi a type boje, S/N, Hex ID, kontaktne udaje o drzitelovi, datum registracie a emergency detail, co su dva kontakty na blizke osoby. Kolonka MMSI je prazdna. A to napriek tomu, ze som ziadost daval cez Ofcom, ktore moju boju v ich zozname eviduje a ktory mi pridelil mi osobne MMSI.

Takze mam za to, ze na obsluhu PLB nie je potrebny ziaden preukaz alebo teda neviem preco sa tu riesia preukazy. Ta moja bojka ma iba dve tlacitka TEST a ON. Koli tomu robit SRC mi pride pritiahnute za vlasy.


Obrázek
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob bře 07, 2015 11:02 am

aTrej píše:Snazil som sa dohladat podklady k registracii mojej PLB, bohuzial emailovu komunikaciu uz nemam. Ale mam za to, ze S/N rsp. GPS/PLB CODING na bojke je urcene pre trh UK. Ale nejako som zneistel pri citani sprievodneho listu, co mi poslali so stitkami s HEX ID. Konkretne posledny odstavec.

Teda vychadzam z toho, ze nazov registra „UK distress and Security Beacon Registry“ je len pomenovanie registra a nie vymedzenie jeho teritorialneho posobenia. Trochu som zmateny jeho prekladom, kde sa pise ...pre pripadne pouzitie na pevnine v UK ... Pripajam v prilohe. ???

Jardo885, pridelene MMSI ani osobne a ani k lodi sa neviaze na registraciu PLB. Vypis zo spominaneho registra obsahuje iba udaje o vyrobcovi a type boje, S/N, Hex ID, kontaktne udaje o drzitelovi, datum registracie a emergency detail, co su dva kontakty na blizke osoby. Kolonka MMSI je prazdna. A to napriek tomu, ze som ziadost daval cez Ofcom, ktore moju boju v ich zozname eviduje a ktory mi pridelil mi osobne MMSI.

Takze mam za to, ze na obsluhu PLB nie je potrebny ziaden preukaz alebo teda neviem preco sa tu riesia preukazy. Ta moja bojka ma iba dve tlacitka TEST a ON. Koli tomu robit SRC mi pride pritiahnute za vlasy.




To je skoda ze nevis dalsi podrobnosti. Muze to platit jen pro Anglii. Neco snad psal Lynx. Neco ma a plati to jen v Anglii. Cte to tady, tak neco napise.

SRC,,,kdyz chces marine bojku na lod, musis mit MMSI a to bez SRC a registrace lode nedostanes. Usetris par tisic, ale muzes take usetrit nejakou desitku tisic rodine za pohreb.
SRC...Uz se tady psalo ze se setkal s tim ze nemel prukaz SRC, tak mu vypnuli na stanici DSC. Nekde to nekontrolujou, nekde ano. Spolehat na to??

Nikdo nevi co vsechno je v cene bojky zahrnuto. Muze tam byt nejaky poplatek za kazdou bojku ktery vyrobce posle do zachraneho centra, podle toho do ktereho ta bojka patri. ( jen moje spekulace ). Tak Te bude hledat to centrum.
Nekde jsem narazil na statistiku z USA, ze asi 90% volani o pomoc pres DSC je neopravnenych, tak pocitejte s tim ze to budou chtit overit. U tech osobnich telefon, na lodni stanici zpetny dotaz. Jak to funguje popisoval Kapitan_Cono. Nekteri to jeho psani zpochybnovali, studoval to na namorni akadeniji ve Stetine a par roku tam potom vyucoval navigaci, tak to jiste musi znat, kdyz to vyucoval. Teda o bojich na lodich, o alarmu pres DSC

Psalo se ze zadny nas jachtar na mori nezahynul....Sednes do auta v klidu....TV ukazuje polovicku televiznich zprav autobouracky...

Takze udelat si SRC, kdyz si beru lod, zjistim si jak je vybavena, DSC, boje atd, takova zase bude stat o nejaky tisic vic.

Jak psal Baharis, Uhersky Brod versus auta, letadla. Letadlo 400 mrtvejc a stale je to nejbezpecnejsi doprava.....Auto, letadlo tisice mrtvych a nemate strach do toho sednout, teda vetsina, Nasi jachtari ( zadny mrtvej )jsou na spici a mate strach.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » sob bře 07, 2015 3:29 pm

Toto vlákno je o PLB.

Řešit tady vysílání radiostanicemi, DSC, průkazy opravňující k .... je zaplevelování tématu. Nikdo to tu hledat nebude.
Na všechny další otázky jsou zde na JI samostatná vlákna.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob bře 07, 2015 6:23 pm

Jardo vlakno se jmenuje

PLB / "osobní EPIRBS"boja

To neni presne. Na WEBu
http://www.epirb.com/
se pise

PLB jsou mensi a vydrzi vysilat minimalne 24 hodin.
Pisou ze to funguje jako osobni boje na sousi i mori, o omezeni nepisou.
Na 406 Mz pisou vykon 5W
O prukazu nepisou.

EPIRBs jsou vetsi a funguji minimalne 48 hodin a nejsou to osobni boje..
Na 406 MHz pisou vykon 5W
Je potreba radioprukaz
Uživatelský avatar
aTrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod aTrej » ned bře 08, 2015 6:44 am

O EPIRB som sa zatial nezaujimal a Neny riesil pre seba tiez PLB, tak ma to trochu zmiatlo. Davnejsie som na strankach vyrobcu mojej bojky cital clanok o uspesnej zachrane starsej panej tusim z Kanady niekde v horach na Novom Zelande. Nedavalo mi to zmysel s tymi preukazmi. V kazdom pripade SRC mam. :-)

Potrebujem zmenit udaje v registri, potazmo im zadam dotaz na tie moje otazniky, ak by mal niekto este nejake mozem dopisat.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » ned bře 08, 2015 11:27 am

Bedo,

to vlákno je o PLB.

Heslo "osobní EPIRB boja" je přiblížení významu zkratky Personal Life Boy.
Už vůbec to není o vysílačkách.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » úte bře 10, 2015 11:57 am

:-) pro Bedu je kazde vlakno o vysilackach :-) :-) :-)
Uživatelský avatar
aTrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod aTrej » úte bře 10, 2015 4:04 pm

Len aby bolo jasno. Nevadilo mi, ze sa tu pise o papieroch. Iba som sa sprosto opytal, lebo mi to nejako nedavalo zmysel a Jardo sa pytal na MMSI. Osobne si od Bedu vzdy rad precitam aj tie ham reporty, bohuzial jedine co s tym viem urobit. :D
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř bře 11, 2015 12:57 pm

Ještě jednou.

EPIRB jsou určeny pro lodě.
PLB jsou osobní.
Obojí vysílá nouzové signály při ohrožení života. Když se topíš, nemusíš být schopen použít vysílačku. Bóje vysílá opakovaně (hlavně souřadnice) až do vybití baterie. Záchranný tým má možnost tě najít.

Na MMSI jsme narazili při diskuzi o registracích PLB.
Nová informace je, že dnes se dá MMSI vyřídit i pro osobu. Dříve to bylo možné jen pro loď.
Pro registraci PLB lze použít buď osobní MMSI nebo ID tohoto zařízení.
Registrace je nutná, aby záchranné týmy věděly, koho mají zachraňovat a jaké nasadit prostředky.

Pro PLB není potřeba žádného průkazu. Proto jsem chtěl zastavit diskuze o průkazech. Ta patří do jiného vlákna.
Tady to nikdo hledat nebude.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » stř bře 11, 2015 4:44 pm

Jarda885 píše:Ještě jednou.

EPIRB jsou určeny pro lodě.
PLB jsou osobní.
Obojí vysílá nouzové signály při ohrožení života. Když se topíš, nemusíš být schopen použít vysílačku. Bóje vysílá opakovaně (hlavně souřadnice) až do vybití baterie. Záchranný tým má možnost tě najít.

Na MMSI jsme narazili při diskuzi o registracích PLB.
Nová informace je, že dnes se dá MMSI vyřídit i pro osobu. Dříve to bylo možné jen pro loď.
Pro registraci PLB lze použít buď osobní MMSI nebo ID tohoto zařízení.
Registrace je nutná, aby záchranné týmy věděly, koho mají zachraňovat a jaké nasadit prostředky.

Pro PLB není potřeba žádného průkazu. Proto jsem chtěl zastavit diskuze o průkazech. Ta patří do jiného vlákna.
Tady to nikdo hledat nebude.


MMSI je popsano tady, je to pro lode a pobrezni stanice.
http://www.navcen.uscg.gov/?pageName=mtMmsi

MMSI Overview
Maritime Mobile Service Identities (MMSIs) are nine digit numbers used by maritime digital selective calling (DSC), automatic identification systems (AIS) and certain other equipment to uniquely identify a ship or a coast radio station.

err_ neni to jen o vysilani, ale jak ziskat MMSI, tak toho uz bylo popsano dost. Jako jachtar, soukromnik asi tezko dostanes MMSI bez prukazu alespon SCR. MMSI je spjato s jednou lodi.

Pokud se neco vydava pro osobni PLB, bude to neco jineho. Je na to nejaky odkaz? Bude jen nejake Hex ID, jak pise eTREJ.

Jardo MMSI a prukaz patri k sobe. Kdyz bude jachta napsana na firmu tak to muze byt jinak. Uz to tady bylo popisovane jak to ma s jachtou kterou ma registrovanou na svoji firmu, dokonce si ji zalozil v HR aby nemel problemy, jake uz nevim, ale to s pridelanim cisla nema nic spolecneo.

Nasel jsem jen:
Na rozdíl od bójí EPIRB, které jsou registrovány na konkrétní plavidlo a musí být znovu registrovány, pokud se přestěhovali do jiné lodi, PLB je registrováno na osobu, a tak může být provedeno s vámi, ať jste kdekoliv - na moři, turistika, horské túry nebo v jakémkoli dálkovém ovládání místo nebo situace, kde můžete potřebovat záchranu.

Osobni...PLB bude mit nejake ID, ale ne MMSI. ledal jsem na google, vsude popisujou na co to je, jak to funguje, ale nenasel jsem jake ID to dostane.

Asi se plete dohromady MMSI a ID.

Kde je ze MMSI se prideluje osobam a neni jen pro lode.

Vychazim z toho ze pro ATIS se vydava i nejake narodni cislo pro lode ktere nemaji MMSI. To cislo je take identifikace lode a je narodni.

ATIS use on the Trans-European Inland Waterway network and connecting waterways is mandated by the Regional Arrangement Concerning the Radiotelephone Service on Inland Waterways (RAINWAT) agreements, which also prohibit the use of Digital Selective Calling (DSC) where ATIS is required, except in some near-coastal areas, or in sea-like areas of The Netherlands.

Tady pisou ze na rekach se nesmi pouzivat DSC.....Tak err_ prukaz SCR te opravnuje pouzivat VHF radiostanici na rekach, ale DSC se nesmi na rekach pouzivat, bylo by to k nicemu, nikdo to ve vnitrozeni u nas nesleduje.
Naposledy upravil(a) Beda dne stř bře 11, 2015 5:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř bře 11, 2015 5:11 pm

V tomto vlákně pár příspěvků výše je problematika osobních MMSI zhrnuta Lynxem:

lynx píše:............ Ve Velké Británii se před časem o osobních MMSI rozpoutala rozsáhlá diskuze. Hodně lidí, zejména instruktoři a nájemní kapitáni, argumentovalo tím, že jsou pokaždé na jiné lodi a nemůžou MMSI pořád měnit. Britská státní správa jim vyšla vstříc. .........
V Británii to jde, věř mi, jedno osobní MMSI jsem někomu pomáhal od Ofcomu získat. (Podotýkám, že legálně.)


Jestli půjde PLB zaregistrovat bez MMSI pouze na její ID ověřuje err_
Mimochodem ID dává výrobce PLB. Chápu to jako obdobu výrobního čísla. Už je nikdo nepřiděluje dodatečně.
Taky píše v tomto vlákně.
Netřeba to dál rozvolňovat. Počkejme, co vyřídí err_
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » stř bře 11, 2015 10:30 pm

Vydrzte, popisu. ted jsem na lodi, tak moc nevyrizuju, ale zda se zatim nic nechteji.
Uživatelský avatar
Sidney
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 01, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha-východ

Re: PLB / "osobní EPIRBS"boja

Příspěvekod Sidney » pát kvě 13, 2016 5:50 pm

Zdravím námořníci, tak jsem to dočetl až sem a nejsem z toho moudrý. Chci koupit PLB, protože si myslím, že na Baltu a v Severním moři se může hodit a život určitě stojí za víc než 10 000Kč i v Chorvatsku. Myslel jsem, že tu zjistím jakou bóji vybrat ohledně frekvencí, jakým záludnostem se vyhnout, jak ji zaregistrovat, či jaké další poplatky mně čekají. Vidím, že PLB je v našich končinách ještě v plenkách. Trochu jsem rozpačitý, že se podobná bóje prodává zde na shopu GME - MT410G s GPS a není možné získat relevantní informace o zaregistrování a způsobu používání atd. Jestli je to jiná problematika tak se omlouvám. To skutečně tady na fóru není nikdo kdo PLB má? I tak díky za info. Zdeněk
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Re: PLB / "osobní EPIRBS"boja

Příspěvekod err_ » pát kvě 13, 2016 7:09 pm

Tady se stala velká změna. O 1.1.2016 si každý registruje PLB sám, přímo na COSPAS-SARSAT. Registrace je zdarma. Registruje se ID PLB. Nic jiného nepotřebuješ. Níže v odkazu je přesný popis. Já jsem registroval svázaně s EPIRB a MMSI, to ale umožňují jen některé země, kompatibilní s přímým vstupem do databází. Tohle je nové a lepší - jednodušší. Pokud chceš za každou cenu vysílat české předčíslí, řekni si o to na prodejně, kde to budeš kupovat. Popis, jak to udělat, co jsem dával ve vláknu Moje top pro loď stále platí. Poplatek za to je 40 EUR.


Zde je návod na registraci. https://www.cospas-sarsat.int/en/774-registering-your-beacon

* Prosím, aby se ti, co nemohou doložit zdroj a podložit svá tvrzení, zdrželi vkládání zavádějících informací a úvah.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti