Moje TOP pro loď
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Mam typ na obrazky modry, ale v barve sede, navic mam pravy, levy, pravy ...
Takze pravdu nemas, na barve vubec nezalezi. Psal jsem o typu. Jde o ten palec. Ten modry ma palec skladaci a vychylujici se. Takze je pomerne tezke, aby vyskocil, kdy zjsi na lane a jen to povolis.
Lezu s tim casto a jsem rad, ze jsem to nasel. Tohle je overeno praxi.
---
Co se techniky lezeni tyce, je mozne jumary pouzit i tak jak pises. provazat naslapky na oba a lezt prava, leva. Ja to mam udelane tak, aby kdyz stojim a montuji na spici stezne, tak abych stal obouma nahama a pripadne, kdyz si to pritahnu, tak si sednu do sedaku. Stojmo jsi na spici stezne, ktery ti konci v oblasti prsou, protoze tam je kladka a jumar vyse nevytahnes. Sedet muzes kolem salingu, kdyz upevnuji kabel na osvetleni paluby nebo zavesuji lazujack do kladky.
Take se to da spojit s brzou a pod, ale to at si kazdy pak domysli, jak mu to bude nejlepe vyhovovat. Tudy cesta ale jiste vede a navrhnute reseni je funkcni, bezpecne a overene.
Hlavne prosim, znovu zduraznuji, dejte si na to druhe lano alespon ten dvojity prusik, pokud by vam bylo lito penez za dalsi jumar.
.
Takze pravdu nemas, na barve vubec nezalezi. Psal jsem o typu. Jde o ten palec. Ten modry ma palec skladaci a vychylujici se. Takze je pomerne tezke, aby vyskocil, kdy zjsi na lane a jen to povolis.
Lezu s tim casto a jsem rad, ze jsem to nasel. Tohle je overeno praxi.
---
Co se techniky lezeni tyce, je mozne jumary pouzit i tak jak pises. provazat naslapky na oba a lezt prava, leva. Ja to mam udelane tak, aby kdyz stojim a montuji na spici stezne, tak abych stal obouma nahama a pripadne, kdyz si to pritahnu, tak si sednu do sedaku. Stojmo jsi na spici stezne, ktery ti konci v oblasti prsou, protoze tam je kladka a jumar vyse nevytahnes. Sedet muzes kolem salingu, kdyz upevnuji kabel na osvetleni paluby nebo zavesuji lazujack do kladky.
Take se to da spojit s brzou a pod, ale to at si kazdy pak domysli, jak mu to bude nejlepe vyhovovat. Tudy cesta ale jiste vede a navrhnute reseni je funkcni, bezpecne a overene.
Hlavne prosim, znovu zduraznuji, dejte si na to druhe lano alespon ten dvojity prusik, pokud by vam bylo lito penez za dalsi jumar.
.
- hruby4
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 80
- Registrován: ned srp 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žďár nad Sázavou - Tes 678 BT
Jo to mas pravdu ze na barve nezáleží. Ja osobne mam levy žlutý pravy modrý. A nemuzes se splést. Je to o palcich a kdyz je prohodis tak se to blbe ovládá. Ale jsou i lide kteri treba toto nevedi jak se to rozlišuje-palce.ale hlavne je potreba lano v jumaru zajistit karabinou jinak se muze stát ze lano vysmekne
Ano, to jsem nenapsal. Udelam edit, ze je treba koupit pravy/levy. Ale predpokladam, ze se poradi v prodejne. Clovek by se mel umet alespon uvazat a sedak si taky musi zkusit. teda nemusi, ale mel by. takze nejaka komunikace v prodejne je treba. Kazdopadne, stezen je 12 a vice metru a nikdo taky jen tak neskoci z okna ve ctvrtem patre ...
Drina to zase takova neni. proto mas obe nohy v tom jednom oku. Patama k sobe a mezi spickama stezen. Vlastne delas jen drepy. Takze kazdy kdo ma prukaz a delal u doktora drepy, ten to fyzicky zvladne ...
A ted vazne: pocitam s odpovednym pristupem. Je to ale bezpecnejsi a lepsi i nez lezt po stupackach. Riziko padu se zajistenim je mnohem mensi.
A doporucuji prvni vystup pouze k salingum a zpet. pro ziskani techniky.

A ted vazne: pocitam s odpovednym pristupem. Je to ale bezpecnejsi a lepsi i nez lezt po stupackach. Riziko padu se zajistenim je mnohem mensi.
A doporucuji prvni vystup pouze k salingum a zpet. pro ziskani techniky.
Stejnym zpusobem. Je povoluji vzdy jeden palec. Proto jsou do sedaku lanka ze vsech jumaru. Takze kdyz je jeden povoleny, tak dva drzi, kazdy na jinem lane. Takze si sednes, zavesis se, stahnes nozni, bezpecnostni. postavis se, stahnes hrudni. A tak az dolu. Jde to celkem rychle, prestoze to popis nenaznacuje. Lana jsou navic zamcena do jumaru pres karabiny, takze pokud by se seknul palec, nevypadnou.
Techniku jsem resil i s bezpecakem a pripravovali jsme to na stene, nez jsme to jel vyzkouset. Tak myslim, ze je to reseni nad pomery dobre a v situaci, kdy se lod muze houpat na vlnach, clove ruzne povlavat kolem stezne na zebricich a stupackach bez zasadniho jisteni je to i varianta nejbezpecnejsi.
Jsou i zarizeni, jako steznove vytahy, kladkostroje a ostatni, ty jsou ale vzdy zalozeny jen na jednom lane.
Techniku jsem resil i s bezpecakem a pripravovali jsme to na stene, nez jsme to jel vyzkouset. Tak myslim, ze je to reseni nad pomery dobre a v situaci, kdy se lod muze houpat na vlnach, clove ruzne povlavat kolem stezne na zebricich a stupackach bez zasadniho jisteni je to i varianta nejbezpecnejsi.
Jsou i zarizeni, jako steznove vytahy, kladkostroje a ostatni, ty jsou ale vzdy zalozeny jen na jednom lane.
Jak jsem psal vys. Tu osmu bezpecak zamitl. Protoze jek shodis ten nozni blokant, hned jedes a na osmu se nezavesis, pokud neni v tahu. A vytahnout ji nemuzes vys, protoze stezen ti konci v pulce hrudi.
Tenhle zpusob je pro kazdyho. A da se naucit za pul hodiny az hodinu. Proto jej uvadim, zda se mi siroce pouzitelny.
.
Tenhle zpusob je pro kazdyho. A da se naucit za pul hodiny az hodinu. Proto jej uvadim, zda se mi siroce pouzitelny.
.
Ono je to s tim mym topovanim zoufale. Ja nez se diky financim pro neco rozhodnu, tak rok neni zadna doba ..
Mam toho ale jeste dost. Vcetne vejicek, potahu, oleju, regulatoru, solaru, omezovacu, sprchy, zachodu, cele vybaveni lode
...
---
a pak jsou veci, ktere nevim a musim napred zkusit. jako ted ty lavice, s tim bude souviset lak nebo olej, lepidla. To si tady prectete ale az tak za rok, rok a pul, az to slunicko a sul trosku proveri ...

Mam toho ale jeste dost. Vcetne vejicek, potahu, oleju, regulatoru, solaru, omezovacu, sprchy, zachodu, cele vybaveni lode

---
a pak jsou veci, ktere nevim a musim napred zkusit. jako ted ty lavice, s tim bude souviset lak nebo olej, lepidla. To si tady prectete ale az tak za rok, rok a pul, az to slunicko a sul trosku proveri ...
Nouzová ucpávka hřídele
Moje TOP nouzová ucpávka hřídele je duše od kola
Asi jste si všimli. S velkým respektem jsem se zde dotazoval na výměnu hřídelní ucpávky, až jsem se k tomu nakonec na vodě neodhodlal a vyměnil ji až před týdnem. A ukázalo se, že stačilo vážně jen málo a potřeboval bych zamezit průtoku kolem ucpávky. Byl jsem ale natolik zděšen kapající vodou do lodi, že jsem hledal, co budu dělat, až se to tedy vyvalí. A tak od léta vozím v lodi duši od kola, v pytlíku s páskama, přidělanou u stevenky. A věřte, sázím na to hodně. Je to vážně elegantní způsob, jak ucpat případný prosak. Je to tak jednoduché, že si rázem vzpomenete na legendární hlášku v podání ještě legendárnějšího herce ... No jistě! Ale ruku na srdce, kdo z vás s sebou vozí prázdnou duši od kola?
Popisovat to nebudu. Zde je odkaz, který jsem si před téměř rokem vygooglil sám a který mě tak motivoval. Tak snad to pomůže i vám.
Pro nevladnoucí angličtinou = ventilek je důkležitý, zabraňuje sjíždění. Zbytek je vidět v pohodě. A je lépe mít zařazenou rychlost.
Video s postupem:
https://www.youtube.com/watch?v=wOs5OAWgttc
Ilustracni obrazek:
.
Moje TOP nouzová ucpávka hřídele je duše od kola
Asi jste si všimli. S velkým respektem jsem se zde dotazoval na výměnu hřídelní ucpávky, až jsem se k tomu nakonec na vodě neodhodlal a vyměnil ji až před týdnem. A ukázalo se, že stačilo vážně jen málo a potřeboval bych zamezit průtoku kolem ucpávky. Byl jsem ale natolik zděšen kapající vodou do lodi, že jsem hledal, co budu dělat, až se to tedy vyvalí. A tak od léta vozím v lodi duši od kola, v pytlíku s páskama, přidělanou u stevenky. A věřte, sázím na to hodně. Je to vážně elegantní způsob, jak ucpat případný prosak. Je to tak jednoduché, že si rázem vzpomenete na legendární hlášku v podání ještě legendárnějšího herce ... No jistě! Ale ruku na srdce, kdo z vás s sebou vozí prázdnou duši od kola?
Popisovat to nebudu. Zde je odkaz, který jsem si před téměř rokem vygooglil sám a který mě tak motivoval. Tak snad to pomůže i vám.
Pro nevladnoucí angličtinou = ventilek je důkležitý, zabraňuje sjíždění. Zbytek je vidět v pohodě. A je lépe mít zařazenou rychlost.
Video s postupem:
https://www.youtube.com/watch?v=wOs5OAWgttc
Ilustracni obrazek:

.
Vějička, frklík
Má TOP vějička pro loď je WINDEX 15
Když jsem loď koupil, byla jedna nožička této vějičky ulomená a občas se zasekla. No nevadí, dá se plout i s jednou, ale postupem času při vytváření úkolů pro údržbu, jsem výměnu vějičky přeci jen také zařadil. Není to zásadní investice a tak byl plán krátkodobý a realizace rychlá. Nejtěžší bylo vymyslet, jak se bezpečně dostat nahoru ( modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8027&highlight=oprava+v%ECj ) . Ale po nalezení výše popsaných TOP jumarů jsem to zdárně provedl.
Nákup nové vějičky není velkou položkou v knize údržby lodě. Tak jsem vybíral náhradu poměrně široce. Vše bylo dostupné a vše jsem mohl koupit. Ale musím s pravdou ven, výběr se mi příliš nepovedl. Na základě domněnky, že nerezová vějička, s odrazovou reflexní plochou je pro moji loď to pravé, jsem zakoupil ji. Vějička je funkční, ale je líná. Přeci jen je třeba trošku vetšího větru, než uzná za vhodné přizpůsobit svou polohu. Také asi v polovině sezóny jsem pozoroval, že se vějička naklání, dle houpání lodě. Myslel jsem, že jsem lajdácky patřičně nedotáhl spodní šroub, což se při opakovaném výletě na stěžeň ale ukázalo jako mylné. Vějička byla dotažená na všech místech kde měla, jen si vlastní váhou a neustálým kývánim vytvořila v nosné tyčce vůli.
Tento rok tedy budu měnit vějičku zpět na WINDEX 15. Nechci totiž celou sezónu nosit přilbu.
Windex:
Nerez PE současná:
.
Má TOP vějička pro loď je WINDEX 15
Když jsem loď koupil, byla jedna nožička této vějičky ulomená a občas se zasekla. No nevadí, dá se plout i s jednou, ale postupem času při vytváření úkolů pro údržbu, jsem výměnu vějičky přeci jen také zařadil. Není to zásadní investice a tak byl plán krátkodobý a realizace rychlá. Nejtěžší bylo vymyslet, jak se bezpečně dostat nahoru ( modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8027&highlight=oprava+v%ECj ) . Ale po nalezení výše popsaných TOP jumarů jsem to zdárně provedl.
Nákup nové vějičky není velkou položkou v knize údržby lodě. Tak jsem vybíral náhradu poměrně široce. Vše bylo dostupné a vše jsem mohl koupit. Ale musím s pravdou ven, výběr se mi příliš nepovedl. Na základě domněnky, že nerezová vějička, s odrazovou reflexní plochou je pro moji loď to pravé, jsem zakoupil ji. Vějička je funkční, ale je líná. Přeci jen je třeba trošku vetšího větru, než uzná za vhodné přizpůsobit svou polohu. Také asi v polovině sezóny jsem pozoroval, že se vějička naklání, dle houpání lodě. Myslel jsem, že jsem lajdácky patřičně nedotáhl spodní šroub, což se při opakovaném výletě na stěžeň ale ukázalo jako mylné. Vějička byla dotažená na všech místech kde měla, jen si vlastní váhou a neustálým kývánim vytvořila v nosné tyčce vůli.
Tento rok tedy budu měnit vějičku zpět na WINDEX 15. Nechci totiž celou sezónu nosit přilbu.
Windex:

Nerez PE současná:

.
Tak se musim pochvalit za peclivy vyber doporucene vesty. Vesta Secumar Survival 275 byla pri velkem testu 15 dostupnych znacek na trhu v kategorii 275N vyhlasena jako vitez. Zvolena vesta v nizsi kategorii ma tedy na cem stavet. Test poradal holandsky casopis Waterkampioen, ktery patri mezi hlavni periodika v NL.
.
.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
pawlik píše:Z hudebních nástrojů vozíme běžně kytaru a akustickou baskytaru, na lodi se pro ně místo vždycky najde. Jen kvůli dopravě to někdy nejde (letadlo, moc lidí v malém autě apod.), to potom volím raději sopránové ukulele, sice nevydá tóny hromadného ničení ale dá se na něj zahrát IMHO rozmanitěji. A pro ženu mikro djembíčko zvící dvanácti centimetrů.
k té akustické baskytaře se přidávám, kontrabas je moc velký na jachtu (hlavně tedy na převoz do auta). Bezpražcovou akustickou baskytaru ozvučuji malým přenosným kombem.
IsatPhone2 - prakticky
Tak se zadarilo a mohl jsem jej zakoupit drive nez za uvadeny rok. Stal o cosi mene pres Amazon. Rovnou jsem zakoupil i predplacenou SIM. Zvolil jsem SIM od operatora BlueCosmo. Byl nejlevnejsi. To jsem ale neudelal prilis dobre. kazde dobiti by nasledne bylo drazsi o desitky dolaru. Takze standardni finta na duverivce, jako jsem ja: "Kup levne a pak draze plat!" Proto jsem presel k Orbital SatCom. ten ma zastoupeni i v Anglii, ktere si me automaticky prevzalo a i kdyz se jedna o sluzbu USA, plati tak pro ni zakony EU. Coz bych v ramci pripadne reklamace jiste uvital. Dobijim tak rychle a trimesicni dobiti me vyjde o 20 USD levneji. Na mail je reakce v pracovni dobe behem hodiny az dvou, po pracovni dobe reaguji pak dalsi den.
Vlastnosti telefonu a sluzby:
Telefon je jak stara, prastara Nokie
Display je sice barevny, ale barvama se setri. Vse je designovano do pokudmozno textoveho, jednoducheho menu. To ma za vyhodu skutecne dobrou citelnost i na slunicku. Ikonkam se samozrejme vyhnout neslo
Volani:
Prvni prihlaseni do site pri delsi dobe neaktivnim telefonu je delsi. Rekl bych treba i 2- 3 minuty. Take, co me zarazilo, byl pravy opak meho smysleni o vyhodach pripojeni na stacionarni, vysokoorbitalni druzici. U nas na severozapade totiz musime mit viditelnost na jizni nebe. Primo k rovniku, nad kterym se ta vesmirna potvora vznasi. Pokud stojim tedy v radiovem stinu, je to se spojenim komplikovanejsi, nekdy i nemozne. Pravym opakem je i zde zminovana sluzba iridium. Ta diky vzajemnemu routingu az 60 druzic na nizke orbite pokryje vsechny uhly.
Rozdil je v tom, ze iridium diky routingu opozduje signal. Dochazi tak k lagu. Na jeho velikosti zalezi take na vasem umisteni. Signal se predava z druzice na druzici az k pozemnimu komunikacnimu centru.
Inmarsat naopak kiomunikuje primo. telefon -> jen jedna druzice-> pozemni centrum.
Vlastni hovor byl cisty, v zasade bez poznatelneho zpozdeni.Doslo ovsem k mirnemu zkresleni hlasu. Ne nijak zasadnimu.
Data:
Data jsou vseobecne tragedie. Jsou velmi draha. V zasadejeden MB stoji jako hodina telefnovani. Proto je nutne vyuzivat komprimatoru styu XGate a pod. bez toho to skutecne nelze.
Zkousel jsem i pripojeni, kdy jsem pres telefon vyuzil terminalove sluzby SSH s kompresi. Slo to a dokonce jsem si i tak precetl mail, ktery mam na linuxu, ale lag tam je znatelny. Nicmene pres mutt a s kompresi ssh jsem se bezpecne k mailu pripojil a objem dat nebyl zdrcujici (moc ale nechybelo).
GPS:
GPS je jen jako prijimac a tracker. Lze odesilat zafixovanou GPS polohu bud jako SMS nebo e-mail.
Navigovat na waypoint nelze.
Bezpecnost
Zasadni upozorneni pro vsechny je, ze ackoli se uvadi a na videu je videt emergency button, je jako napr. DSC nenaprogramovany a tedy neaktivni! Pro aktivaci se konfiguruje jaky typ emergency volani po jeho stisknuti se ma aktivovat. Ja jsem tedy nakonfiguroval SMS a mail s odeslanim souradnic a zpravou.
Take je samozrejme nutne vedet, ze se vasi zpravou bude nekdo zabyvat. K tomu jsem za cca 12 dolaru na rok zaplatil sluzbu u GEOS Alliance (http://www.geosalliance.com/) pro celou rodinu. S pojistenim vyloh za 15.95 na osobu. Spolecnost bude aktivne monitorovat sit. Pokud vytocim 911 (pozor ne 112), tak ani nemusim nic dalsiho delat. To same plati pro ono tlacitko. Jako prijemce zprav se nastavi uvedena sluzba a po stisknuti a kontrolnim telefonatu uvedene osobe, ktera vi, kde jste a umi anglicky se zacne zachranovat.
Zde v EU je mozna i rychlejsi primo zavolat na nejblizsi SAR stanici.
Shrnuto tedy:
Nevim, zda jsem s ohledem na uvedene vyse vybral skutecne idealne. Jsem ale smiren a v zasade i spokojen. jsem si vedom nedostatku a akceptuji je.
Tak to jen tak pro info, pokud byste nad necim uvazovali ...

Tak se zadarilo a mohl jsem jej zakoupit drive nez za uvadeny rok. Stal o cosi mene pres Amazon. Rovnou jsem zakoupil i predplacenou SIM. Zvolil jsem SIM od operatora BlueCosmo. Byl nejlevnejsi. To jsem ale neudelal prilis dobre. kazde dobiti by nasledne bylo drazsi o desitky dolaru. Takze standardni finta na duverivce, jako jsem ja: "Kup levne a pak draze plat!" Proto jsem presel k Orbital SatCom. ten ma zastoupeni i v Anglii, ktere si me automaticky prevzalo a i kdyz se jedna o sluzbu USA, plati tak pro ni zakony EU. Coz bych v ramci pripadne reklamace jiste uvital. Dobijim tak rychle a trimesicni dobiti me vyjde o 20 USD levneji. Na mail je reakce v pracovni dobe behem hodiny az dvou, po pracovni dobe reaguji pak dalsi den.
Vlastnosti telefonu a sluzby:
Telefon je jak stara, prastara Nokie


Volani:
Prvni prihlaseni do site pri delsi dobe neaktivnim telefonu je delsi. Rekl bych treba i 2- 3 minuty. Take, co me zarazilo, byl pravy opak meho smysleni o vyhodach pripojeni na stacionarni, vysokoorbitalni druzici. U nas na severozapade totiz musime mit viditelnost na jizni nebe. Primo k rovniku, nad kterym se ta vesmirna potvora vznasi. Pokud stojim tedy v radiovem stinu, je to se spojenim komplikovanejsi, nekdy i nemozne. Pravym opakem je i zde zminovana sluzba iridium. Ta diky vzajemnemu routingu az 60 druzic na nizke orbite pokryje vsechny uhly.
Rozdil je v tom, ze iridium diky routingu opozduje signal. Dochazi tak k lagu. Na jeho velikosti zalezi take na vasem umisteni. Signal se predava z druzice na druzici az k pozemnimu komunikacnimu centru.
Inmarsat naopak kiomunikuje primo. telefon -> jen jedna druzice-> pozemni centrum.
Vlastni hovor byl cisty, v zasade bez poznatelneho zpozdeni.Doslo ovsem k mirnemu zkresleni hlasu. Ne nijak zasadnimu.
Data:
Data jsou vseobecne tragedie. Jsou velmi draha. V zasadejeden MB stoji jako hodina telefnovani. Proto je nutne vyuzivat komprimatoru styu XGate a pod. bez toho to skutecne nelze.
Zkousel jsem i pripojeni, kdy jsem pres telefon vyuzil terminalove sluzby SSH s kompresi. Slo to a dokonce jsem si i tak precetl mail, ktery mam na linuxu, ale lag tam je znatelny. Nicmene pres mutt a s kompresi ssh jsem se bezpecne k mailu pripojil a objem dat nebyl zdrcujici (moc ale nechybelo).
GPS:
GPS je jen jako prijimac a tracker. Lze odesilat zafixovanou GPS polohu bud jako SMS nebo e-mail.
Navigovat na waypoint nelze.
Bezpecnost
Zasadni upozorneni pro vsechny je, ze ackoli se uvadi a na videu je videt emergency button, je jako napr. DSC nenaprogramovany a tedy neaktivni! Pro aktivaci se konfiguruje jaky typ emergency volani po jeho stisknuti se ma aktivovat. Ja jsem tedy nakonfiguroval SMS a mail s odeslanim souradnic a zpravou.
Take je samozrejme nutne vedet, ze se vasi zpravou bude nekdo zabyvat. K tomu jsem za cca 12 dolaru na rok zaplatil sluzbu u GEOS Alliance (http://www.geosalliance.com/) pro celou rodinu. S pojistenim vyloh za 15.95 na osobu. Spolecnost bude aktivne monitorovat sit. Pokud vytocim 911 (pozor ne 112), tak ani nemusim nic dalsiho delat. To same plati pro ono tlacitko. Jako prijemce zprav se nastavi uvedena sluzba a po stisknuti a kontrolnim telefonatu uvedene osobe, ktera vi, kde jste a umi anglicky se zacne zachranovat.
Zde v EU je mozna i rychlejsi primo zavolat na nejblizsi SAR stanici.
Shrnuto tedy:
Nevim, zda jsem s ohledem na uvedene vyse vybral skutecne idealne. Jsem ale smiren a v zasade i spokojen. jsem si vedom nedostatku a akceptuji je.
Tak to jen tak pro info, pokud byste nad necim uvazovali ...
- AliceKarch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: úte led 15, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Libeňský ostrov
Re
Když se přijímá hovor, tak kredit taky ubývá ? Nebo jen když někam volám . Děkuji za odpověď
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti