Boarncruiser z Holandska
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- toms
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Boarncruiser z Holandska
Ahoj,
Mám pocit, že jedno z osvědčených témat, které se zde na fóru vždy chytnou jsou rady s výběrem lodi. Tak jedno přidávám.
Našel jsem teď na prodej říční loď co by se mi líbila a uvažují o koupi. Tak si rád poslechnu jakékoliv pozitivní i negativní komentáře a to jak s lodí tak její budoucí registrací ČR. Jedná se o Boarncruiser http://loyalyachts.com/en/used-boats/90200/boarncruiser-940-gsak/
Tomáš
Mám pocit, že jedno z osvědčených témat, které se zde na fóru vždy chytnou jsou rady s výběrem lodi. Tak jedno přidávám.
Našel jsem teď na prodej říční loď co by se mi líbila a uvažují o koupi. Tak si rád poslechnu jakékoliv pozitivní i negativní komentáře a to jak s lodí tak její budoucí registrací ČR. Jedná se o Boarncruiser http://loyalyachts.com/en/used-boats/90200/boarncruiser-940-gsak/
Tomáš
Doporucuji zaregistrovat lod v NL a nechat si vystavit ICP. A to hned pri koupi. I pokud bys pak chtel CR vlajku, budes to mit jednodussi.
Naposledy upravil(a) err_ dne úte črc 14, 2015 10:53 pm, celkem upraveno 1 x.
- toms
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ICP rozhodně chci. Podle stavu lodi bych možná s lodí zůstal do příštího roku někde na západě a do ČR plul až příští rok. A na to nějakou registraci potřebuji. Jen musím prodávajícího k provedení registrace v NL nějak přesvědčit. Aktuálně mi nabízí potvrzení, že loď nebyla nikdy registrována.
Jestli mám správné informace tak registraci a bez domorodce v NL nedělám.
Jestli mám správné informace tak registraci a bez domorodce v NL nedělám.
Na motorak udelas registraci bez problemu. A na zaklade te registrace budes mit to ICP. Je to RDW, stahni si formular a zajdi v NL na postu. Pak ti to dojde domu. A do CR nespechej. Mimo toho, ze nesmis kotvit, nenaleznes snad zadne "vyhody". A nez se prokouses Holandskem, Belgii, pripadne Nemeckem, nasledne Francii a pripadne Svycarskem, budes v hlubokem duchode.
Hlavne si nic neztezuj. Jak budes resit kazde ctyri roky technickou, zbytecne platit za vlajku a pod. a nakonec se ani nevyspis na rece ...
Hlavne si nic neztezuj. Jak budes resit kazde ctyri roky technickou, zbytecne platit za vlajku a pod. a nakonec se ani nevyspis na rece ...
Naposledy upravil(a) err_ dne úte črc 14, 2015 10:16 pm, celkem upraveno 1 x.
- vili69
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 64
- Registrován: stř pro 03, 2014 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: v létě NL
Ahoj, mám stejnou zkušenost jako err_. Registraci v ČR nebrat. Maximálně můžeš mít pocit, že jsi vlastenec, ale jinak je to k ničemu. V zásadě máš dobré informace - bez domorodce nebo bydliště v NL to dost drhne. Navíc holanďani většinou upřímně nechápou naši snahu pořád něco někam registrovat. Oni nic takového prakticky nepotřebují a myslí si, že jinde je to stejné. Zkus tu doporučenou registraci přes ANWB - na poště. Musím ale říct, z vlastní zkušenosti, že někdy nechtějí takovou loď zaregistrovat, protože registrace přes ANWB má být údajně jen pro čluny s rychlostí nad 20km/h (snelle boot) - taky moje osobní zkušenost, ANWB je holandský automotoklub. To, co šlo dva roky zpět, dnes už někdy nejde. Kdyby byl problém, zkus doevemakelaar.nl, ti mají umět zajistit zápis do holandského tzv. "velkého" rejstříku, tzv. "kadaster" i pro cizince.
Taky můžu vřele doporučit sjezdit Holandsko a pak se teprve vydat dále. Já se už třetí sezónu motám pouze po Frísku, a pokud si vezmeš i kolo, je to opravdu na dlouho. A když tak porovnávám ceny a úroveň servisu (služeb), kotvení a zimování třeba s opěvovaným Chorvatskem, tak to porovnání je neporovnatelné. Je jasné, že v Holandsku není takové vedro jako na jihu, ale to mi právě postupem času začíná vyhovovat...
Přeji ti mnoho štěstí.
Taky můžu vřele doporučit sjezdit Holandsko a pak se teprve vydat dále. Já se už třetí sezónu motám pouze po Frísku, a pokud si vezmeš i kolo, je to opravdu na dlouho. A když tak porovnávám ceny a úroveň servisu (služeb), kotvení a zimování třeba s opěvovaným Chorvatskem, tak to porovnání je neporovnatelné. Je jasné, že v Holandsku není takové vedro jako na jihu, ale to mi právě postupem času začíná vyhovovat...
Přeji ti mnoho štěstí.
Na ten velky registr je prave potreba Holandan a navic je to dosti drahe. Tomu se vyhni. Stahni si zadost od RDW a bez na tu postu. Pak si zazadej o ICP na ANWB. To bohate staci pro celou EU. A jinde s tou lodi asi hned tak nebudes. RDW registrace je naporad, ICP jednou za dva roku obmenis za 30E. A da se to postou. Odkazy jsem tady na to vsechno vcetne postupu uz dal. Zkus vyhledat Registrace lode v NL. Tak at ti to dopadne a myslim, ze pokud tam zacnes plout, hned tak stejne neuteces.
A pokud nebudes vedet co, pouzij v NL vysilacku, kontak jsem na sebe nechal v tlacharne. Rad pomuzu, bude-li to mozne a nebudu-li zrovna nekde na ostrovech.
A pokud nebudes vedet co, pouzij v NL vysilacku, kontak jsem na sebe nechal v tlacharne. Rad pomuzu, bude-li to mozne a nebudu-li zrovna nekde na ostrovech.
- toms
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dík za rady. NL registraci beru rozhodně jako základ. Už proto, že do Čech spěchat nehodlám. Holandsko, Francie, Belgie, Německo, … to je na dlouho. Navíc bych řekl, že takováto loď je v ČR bez úprav vlastně neregistrovatelná. Prošel jsem si ještě(a ne poprvé) internet a vlákno kde probírá registrace v Holandsku. Moje představa je řešit to tak jak to vyřešil dedko. To co potřebuji je ICP od ANWB a to taky chci, aby mi prodejce zařídil.
RDW jak to já chápu je něco jiného. Je to registrace pro rychlé čluny a ta je povinná i pro Holanďany. Nicméně platí jen NL a někde kde ji uznávají (Belgie, Německo a Anglie), ale jinde ICP nenahradí.
Snad se s prodejcem dohodnu. Ještě jsem našel na webu alternativu využít právní kancelářu. Když to nebude drahé tak proč ne. Nicméně můj problém je jinde potřebuji se na loď dojet podívat a rozhodnout se, ale nemám tento měsíc čas. Tak je reálné, že se loď v mezičase prodá a bude vše vyřešeno.
RDW jak to já chápu je něco jiného. Je to registrace pro rychlé čluny a ta je povinná i pro Holanďany. Nicméně platí jen NL a někde kde ji uznávají (Belgie, Německo a Anglie), ale jinde ICP nenahradí.
Snad se s prodejcem dohodnu. Ještě jsem našel na webu alternativu využít právní kancelářu. Když to nebude drahé tak proč ne. Nicméně můj problém je jinde potřebuji se na loď dojet podívat a rozhodnout se, ale nemám tento měsíc čas. Tak je reálné, že se loď v mezičase prodá a bude vše vyřešeno.
Tloustkomer ti pujci ve vetsine pujcoven naradi. Jde ale o levnejsi modely, ktere neumi merit pres barvu. Takze si zagoogli a neco si o tom i dohledej. Neni to jen o tom vzit tloustkomer a merit. Je nutne pristroj nakalibrovat. Pak je take dulezity rozsah tloustek, ktere bys chtel merit a take s jakou presnosti. Tlouskomery, merici od 0,1mm uz neco stoji a spise vzdy narazis na rozsahy 0,5mm , spise pak od 1mm. A to uz je v kritickych mistech treba vic, nez bys potreboval. To same je s naterem a pod.
Pokud mas silne podezreni, na problem, je muze byt nutne vzit vrtacku, udelat dirku, zmerit to a bud vystrihnout a zavarit nebo jen zavarit. Jakykoli tloustkomer ti stejne nezmeri rez.
Pokud chces merit jen material, mer suplerou zakonceni, zbavene barvy.
Pokud mas silne podezreni, na problem, je muze byt nutne vzit vrtacku, udelat dirku, zmerit to a bud vystrihnout a zavarit nebo jen zavarit. Jakykoli tloustkomer ti stejne nezmeri rez.
Pokud chces merit jen material, mer suplerou zakonceni, zbavene barvy.
- catamaran
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Původní otázka zněla, co říkáme na tu loď. No já si osobně myslím, že je dost drahá. Má 110 koníků, což je dost. Podle toho co píšeš, že chceš plout povícero, tak při takovém výkonu budeš mít aspoň o 2 litry větší spotřebu (můj názor/zkušenost z půjčoven). Má dost vysoký bimini, některé mosty nepodpluješ, buď budeš muset sklápět a nebo čekat. Na druhou stranu se mi líbí VOLVO PENTA, záruka kvality. Pokuď ti nebude vadit spotřeba, tak výkon využiješ v proudových řekách, což se v Německu hodí. Před 6 lety jsem čuchl k jachtingu. Rok nato jsem byl posedlý REINKE 10. Moc nechybělo a měl jsem ji. Nakonec vyhrál dům, který už dnes stojí. Mezitím jsem plul na chartrovkách na mořích, řekách apod. Zjistil jsem jaké výhody ma říční loď proti plachetce. Teď se už 2 roky poohlížím po 8 až 10 metrů dlouhých kanálovkách. Zkusil jsem i najít někoho pro společnou koupi tu na JI, to nevyšlo. Nakonec jsem potkal na jedné dovolené obyčejného kluka v mém věku(nejachtaře), který do toho semnou jde a chystáme koupit na jaře 2016 podobnou loď té tvoji, ale trochu levněji.
Např ZDE.
Jestli chceš, tak ti sem občas hodím nějaký link na loď co najdu na netu. Jinak Holandsko je nádherná země, neuděláš špatně, když tam zůstaneš minimálně jednu sezónu.
Cat...
Upraveno: nefungoval odkaz.....
Např ZDE.
Jestli chceš, tak ti sem občas hodím nějaký link na loď co najdu na netu. Jinak Holandsko je nádherná země, neuděláš špatně, když tam zůstaneš minimálně jednu sezónu.
Cat...
Upraveno: nefungoval odkaz.....
- toms
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dík za poznatky ohledně tloušťkoměru.
Loď se silnějším motorem volím záměrně. Nechci s lodí jen na kanály, ale podívat se i evropské řeky. Tak hledám něco silnějšího. U standardních 50 koní mám obavu, že neprojedu ani v Magdeburgu. Spotřeba je samozřejmě druhá strana mince. Podle prodejce loď jede 13-14km/h a má spotřebu 5l/hod. Samozřejmě výkon motoru se využije tak v 10% doby a jinak to bude jen spotřeba navíc. Motor VOLVO PENTA taky beru jako lepší volbu než nějaký Mercedes nebo Hanomag. Blbý je že loď má nádrž jen na 200 l. Poměr potřebná a dosahovaná rychlost lodi je pro největší strašák a neznámá.
Já vysloveně hledám loď s kajutou v přídi, potom kormidelna a na zádi kuchyňka s jídelním koutem. Obvyklé uspořádání je obrácené, ale s ohledem na prostor preferuji toto uspořádání lodě, připadá mi že dává lepší využití vnitřního prostoru a díky kormidelně posunuté vpřed i větší venkovní palubu. Bimini beru jako něco navíc, co klidně odmontuji.
Loď se silnějším motorem volím záměrně. Nechci s lodí jen na kanály, ale podívat se i evropské řeky. Tak hledám něco silnějšího. U standardních 50 koní mám obavu, že neprojedu ani v Magdeburgu. Spotřeba je samozřejmě druhá strana mince. Podle prodejce loď jede 13-14km/h a má spotřebu 5l/hod. Samozřejmě výkon motoru se využije tak v 10% doby a jinak to bude jen spotřeba navíc. Motor VOLVO PENTA taky beru jako lepší volbu než nějaký Mercedes nebo Hanomag. Blbý je že loď má nádrž jen na 200 l. Poměr potřebná a dosahovaná rychlost lodi je pro největší strašák a neznámá.
Já vysloveně hledám loď s kajutou v přídi, potom kormidelna a na zádi kuchyňka s jídelním koutem. Obvyklé uspořádání je obrácené, ale s ohledem na prostor preferuji toto uspořádání lodě, připadá mi že dává lepší využití vnitřního prostoru a díky kormidelně posunuté vpřed i větší venkovní palubu. Bimini beru jako něco navíc, co klidně odmontuji.
- toms
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dík za veškeré příspěvky. V mezičase jsem postoupil v pořízení lodě o kus dál. Loď jsem si byl v Holandsku prohlednout a mile mě překvapila. Sice jsem nesehnal na půjčení tloušťkoměr, ale vnitřek trupu nikde nevykazoval jedinou známku rzi. V trupu absolutní sucho a pod nátěrem hladký plech bez jakékoliv známky koroze. Podle prodejce se prý holandské lodě vyráběly z plechu o tloušťce min. 5 mm, tak tloušťky trupu bych se nebál. Celá strojovna svědčí o tom, že majitel se staral. Na motoru je poznat, že nějakou sílu má. Podle brokera se jedná o loď ze série vyráběné pro němce na Rýn, proto motor 109 hp. No, spotřeba se uvidí. Stav interiéru odpovídá použité lodi. Na vnějšku je vidět, že majitel loď před dvěma lety odstavil, potřebuje nátěry. Každopádně loď mě připadá v dobrém stavu a se slušným vybavením, čekal jsem horší. Tak jsem se v podstatě dohodl na koupi a na další loď už jsem se ani nejel podívat.
Broker se uvolil, že mi vyřídí ICP, tak snad další problém z krku. Sice z začátku moc nechápal, k čemu, ale vysvětlily jsme si to. Ještě, že i web ANWB přímo uvádí, že možnost registrace na cizince prostřednictvím holanďan a je přímo určena pro brokera. Broker skončil diskusi na to téma dotazem zda jsme opravdu v EU, že je to u nás nějaké složité.
Brzo přijde na řadu praktické ověření stavu lodi na trase Maastricht – Praha. Až bude pojištění a ICP vyrazím. Zatím netuším kudy a kam. Že není voda na Labi je pro nás normální, ale ono už i na Rýnu je pod 1 m vody. Když nezaprší tak to bude nutno vzít kanály na sever a až potom navázat na Dortmund-Ems-Kanal a Mittellandkanal. Zatím řeším pojistku a pomalu balím výbavu na loď. Postupně taky uvažuji co dál. Jsem čím dál, tím víc rozhoduji nakonec doplout na zimu a jaro do ČR. Najít místo kde loď vytáhnou z vody a udělat údržbu. Hlavně nátěry.
Zajímavost loď nemá kormidelní kolo, ale joystick
Tomáš
Broker se uvolil, že mi vyřídí ICP, tak snad další problém z krku. Sice z začátku moc nechápal, k čemu, ale vysvětlily jsme si to. Ještě, že i web ANWB přímo uvádí, že možnost registrace na cizince prostřednictvím holanďan a je přímo určena pro brokera. Broker skončil diskusi na to téma dotazem zda jsme opravdu v EU, že je to u nás nějaké složité.
Brzo přijde na řadu praktické ověření stavu lodi na trase Maastricht – Praha. Až bude pojištění a ICP vyrazím. Zatím netuším kudy a kam. Že není voda na Labi je pro nás normální, ale ono už i na Rýnu je pod 1 m vody. Když nezaprší tak to bude nutno vzít kanály na sever a až potom navázat na Dortmund-Ems-Kanal a Mittellandkanal. Zatím řeším pojistku a pomalu balím výbavu na loď. Postupně taky uvažuji co dál. Jsem čím dál, tím víc rozhoduji nakonec doplout na zimu a jaro do ČR. Najít místo kde loď vytáhnou z vody a udělat údržbu. Hlavně nátěry.
Zajímavost loď nemá kormidelní kolo, ale joystick
Tomáš
Naposledy upravil(a) toms dne stř říj 07, 2015 4:22 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


