Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Kelnasek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 163
- Registrován: pon čer 25, 2012 2:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Otrokovice
Denis přesně tvou radu jsem vyzkoušel ale marně!
Byl jsem ve třech největších obcodech v kraji a bud byli úplne mimo!
nebo mě doporučili barvu na bazény ze je to tutovka a ze to nepotrebuje
Zádný základní nátěr !
Ani v podnikové prodejně color laku jsem nepochodil dle představ !
Chci použit nejaký program od International nebo Sea-line .
Ale popis v e-shopech je pro me matoucí a kdo se ma orienovat v názvech :
Topcoat,interdek,dura gloss,dura tock,Atd......
Byl jsem ve třech největších obcodech v kraji a bud byli úplne mimo!
nebo mě doporučili barvu na bazény ze je to tutovka a ze to nepotrebuje
Zádný základní nátěr !
Ani v podnikové prodejně color laku jsem nepochodil dle představ !
Chci použit nejaký program od International nebo Sea-line .
Ale popis v e-shopech je pro me matoucí a kdo se ma orienovat v názvech :
Topcoat,interdek,dura gloss,dura tock,Atd......
- rxd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte srp 20, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Co se tyce zakladovky, tam moc zkusenosti nemam ale kouk bych se po nejakem epoxy zakladovce/plnici. Tam jde o to co od toho zakladu cekas, potrebuje dobre chytnout na epoxy a idealne brousitelny aby sel vyrovnat. Proto kdyz ti nekdo bude vypravet ze nepotrebujes zaklad tak di jinam. Bez zakladu je to dobre na kul v plote nebo vrata ale ne na lod.
Pokud to chces fakt pekny tak kup International Topcoat, to je uzasna barva, Renovoval jsem s ni laminatovej kajak a byl jsem z toho uplne unesenej. Nejsem moc zkusenej lakyrnik a tahle barva pracuje za tebe. Je dobra nad caru ponoru, takze pokud budes lod nechavat ve vode bude treba jeste antifoul. Na druhou stranu ta barva tak dobre kryje a je draha ze to cloveka nuti udelat treba 2 natery, bohuzel je to pak dost tenke a lehce se to odre. Na tom kajaku mam myslim pouze dva natery, protoze to po nich vypadalo jako nove tak jsem toho nechal, spodek uz je ale osoupany jak s tim clovek obcas prejede po plazi.
Pokud to chces fakt pekny tak kup International Topcoat, to je uzasna barva, Renovoval jsem s ni laminatovej kajak a byl jsem z toho uplne unesenej. Nejsem moc zkusenej lakyrnik a tahle barva pracuje za tebe. Je dobra nad caru ponoru, takze pokud budes lod nechavat ve vode bude treba jeste antifoul. Na druhou stranu ta barva tak dobre kryje a je draha ze to cloveka nuti udelat treba 2 natery, bohuzel je to pak dost tenke a lehce se to odre. Na tom kajaku mam myslim pouze dva natery, protoze to po nich vypadalo jako nove tak jsem toho nechal, spodek uz je ale osoupany jak s tim clovek obcas prejede po plazi.
- shooter
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Kelnasek píše:Denis přesně tvou radu jsem vyzkoušel ale marně!
Byl jsem ve třech největších obcodech v kraji a bud byli úplne mimo!
nebo mě doporučili barvu na bazény ze je to tutovka a ze to nepotrebuje
Zádný základní nátěr !
Ani v podnikové prodejně color laku jsem nepochodil dle představ !
Chci použit nejaký program od International nebo Sea-line .
Ale popis v e-shopech je pro me matoucí a kdo se ma orienovat v názvech :
Topcoat,interdek,dura gloss,dura tock,Atd......
Ahoj
já mám na lodi lak od Sindat Plzeň nyní Sincolor lakoval jsem s tím kdysi okruhovku a před 4 lety kajutovku Drží to vcelku dobře.Tady Dal jsem na doporučení pod ponor Epoxi 3x základ 3x vrch.(válečkem) a nahoru polyuretan stříkanej chce to nechat odpočnout dle návodu jinak to bublinkuje . Kolega vedle na bojce to měl 14 let každou sezónu na vodě a pak už to začínalo pelíchat.
Použil jsem jen základní řadu barev ale míchaj i RAL. prodaj i po plechovce a jsou to prúmyslový laky poptej jejich obchoďáka.
Šutrák
Názvy: každý tomu nějak říká.. je to jen jejich obchodní označení... Sea.Line například polyuretanové barvy nazývá "TopCoat" - vrchní pohledová vrstva a epoxidový základ s plničem má "Epoxy Lightweight primer" - tedy lehčený epoxidový základ s plničem,,,
Epoxidový základ s plničem:
Jak bylo řečeno, pokud ti někdo řekne, že nemusíš použít, jdi od prodejce co nejdál... Epoxidový základ není jen nějaká základovka jako je u malířských barev do interiérů...
Epoxidový základ funguje jednak jako adhézní vrstva/můstek mezi podkladovým materiálem (tmel, gelcoat, laminát) a vrchní vrstvou - tedy TopCoatem. Zároveň při více vrstvách, které se při aplikaci do sebe slijí, ti vytvoří antiosmotickou bariéru, což se určit neztratí ba naopak.
No ale teď k postupu:
1) Tmel, který tam momentálně máš: před aplikací lehce zbrousíš.. broušením sice docílíš "hladšího" povrchu, ale především zvětšení plochy pro přilnavost materiálu (bavíme se v mikroskopickém měřítku...). Tím pádem má základ větší plochu pro přilnutí a lépe drží. Po přebroušení vše důkladně očistíč a odmastíš. Bacha! Nepoužívat aceton, dalším krokem je aplikace epoxidu a s tím si aceton nerozumí!!!
2) Epoxidový základ u Internationalu můžeš nanést pouze válečkem nebo štětcem, Sea-Line můžeš aplikovat krom toho i stříkací pistolí. Je to docíleno ředidlem, které pro to namíchali.. ono se to sice nezdá, ale pokud aplikuješ základ stříkáním, výrazně uspoříš čas a síly. Navíc je to "mezivrstva" a tak neřešíš pohledovou stránku. Sea-Line má dokonce v nabídce dva odstíny základu - bílou a šedou, takže můžeš aplikovat vrstvy střídavě a při vyrovnávacím broušení tak mít přehled o tom, kam jsi se probrousil - nevypadá to tak, ale zase to ulehčí a zpříjemní práci
3) Pokud aplikuješ základ stříkáním, další výhoda - nemusíš vrstvy mezi sebou přebrušovat a v rozmezí 20-40 minut po nanesení první vrstvy nastříkat druhou a třetí - vrstvy se tak slejou dohromady a netvoří tak syndrom "cibule".
4) Až vytvrdne základ, opět ho lehce přebrousíš, očistíš a naneseš TopCoat. Záleží pro jaký se rozhodneš. Podle toho jaký způsob aplikace zvolíš (stříkání vs. válečkování) se rozhodneš pro ředidlo. Pokud řešíš jestli jednosložkovou nebo dvousložkovou barvu, určitě bych bral dvou. Polyuretan se používá právě z důvodu, že barva obsahuje složky plastů. Navíc vytvrzovací proces je zde řízen většinou druhým komponentem - tedy tvrdidlem. Ředidlo pak slouží pouze k naředění objemu. Další výhodou u lodních polyuretanů je, že bývají většinou "High gloss", tedy mají rovnou upravené pigmenty tak, aby měly charakter lesklé barvy. Výhodou je tak pěkný povrch.
Nicméně určitě bych nenatíral loď jen jednou vrstvou, ale určitě dvěma. Opět, polyuretany na lodě jsou specificky namíchané do těch nejtěžších podmínek - tedy dobře drží proti UV záření, soli a nečistotem.
5) Poud budeš mít po zaschnutí barvy viditelné tahy štětcem a jiné nedokonalosti při natírání, stačí to vyřešit leštidlem. Dost se tak toho zamaskuje.
International je celkem fajn. Pár věcí jsem s ním nanesl a nějak tak to pracovalo dobře.. ale na druhou stranu, komu se chce dávat za 0,75l bílé skoro 1300,- když to jde i o polovinu levněji?
Epoxidový základ s plničem:
Jak bylo řečeno, pokud ti někdo řekne, že nemusíš použít, jdi od prodejce co nejdál... Epoxidový základ není jen nějaká základovka jako je u malířských barev do interiérů...
Epoxidový základ funguje jednak jako adhézní vrstva/můstek mezi podkladovým materiálem (tmel, gelcoat, laminát) a vrchní vrstvou - tedy TopCoatem. Zároveň při více vrstvách, které se při aplikaci do sebe slijí, ti vytvoří antiosmotickou bariéru, což se určit neztratí ba naopak.
No ale teď k postupu:
1) Tmel, který tam momentálně máš: před aplikací lehce zbrousíš.. broušením sice docílíš "hladšího" povrchu, ale především zvětšení plochy pro přilnavost materiálu (bavíme se v mikroskopickém měřítku...). Tím pádem má základ větší plochu pro přilnutí a lépe drží. Po přebroušení vše důkladně očistíč a odmastíš. Bacha! Nepoužívat aceton, dalším krokem je aplikace epoxidu a s tím si aceton nerozumí!!!
2) Epoxidový základ u Internationalu můžeš nanést pouze válečkem nebo štětcem, Sea-Line můžeš aplikovat krom toho i stříkací pistolí. Je to docíleno ředidlem, které pro to namíchali.. ono se to sice nezdá, ale pokud aplikuješ základ stříkáním, výrazně uspoříš čas a síly. Navíc je to "mezivrstva" a tak neřešíš pohledovou stránku. Sea-Line má dokonce v nabídce dva odstíny základu - bílou a šedou, takže můžeš aplikovat vrstvy střídavě a při vyrovnávacím broušení tak mít přehled o tom, kam jsi se probrousil - nevypadá to tak, ale zase to ulehčí a zpříjemní práci
3) Pokud aplikuješ základ stříkáním, další výhoda - nemusíš vrstvy mezi sebou přebrušovat a v rozmezí 20-40 minut po nanesení první vrstvy nastříkat druhou a třetí - vrstvy se tak slejou dohromady a netvoří tak syndrom "cibule".
4) Až vytvrdne základ, opět ho lehce přebrousíš, očistíš a naneseš TopCoat. Záleží pro jaký se rozhodneš. Podle toho jaký způsob aplikace zvolíš (stříkání vs. válečkování) se rozhodneš pro ředidlo. Pokud řešíš jestli jednosložkovou nebo dvousložkovou barvu, určitě bych bral dvou. Polyuretan se používá právě z důvodu, že barva obsahuje složky plastů. Navíc vytvrzovací proces je zde řízen většinou druhým komponentem - tedy tvrdidlem. Ředidlo pak slouží pouze k naředění objemu. Další výhodou u lodních polyuretanů je, že bývají většinou "High gloss", tedy mají rovnou upravené pigmenty tak, aby měly charakter lesklé barvy. Výhodou je tak pěkný povrch.
Nicméně určitě bych nenatíral loď jen jednou vrstvou, ale určitě dvěma. Opět, polyuretany na lodě jsou specificky namíchané do těch nejtěžších podmínek - tedy dobře drží proti UV záření, soli a nečistotem.
5) Poud budeš mít po zaschnutí barvy viditelné tahy štětcem a jiné nedokonalosti při natírání, stačí to vyřešit leštidlem. Dost se tak toho zamaskuje.
International je celkem fajn. Pár věcí jsem s ním nanesl a nějak tak to pracovalo dobře.. ale na druhou stranu, komu se chce dávat za 0,75l bílé skoro 1300,- když to jde i o polovinu levněji?

- Kelnasek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 163
- Registrován: pon čer 25, 2012 2:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Otrokovice
Tmelení broušení paluby .
Naprosto pohodová práce nanášení tmelu stěrkou cca 6.hod
Zaškrabávaní a broušení cca 8.hod
nějaké foto:
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 151501.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 131052.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 131191.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 151388.jpg
Naprosto pohodová práce nanášení tmelu stěrkou cca 6.hod
Zaškrabávaní a broušení cca 8.hod

nějaké foto:
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 151501.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 131052.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 131191.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 151388.jpg
- Kelnasek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 163
- Registrován: pon čer 25, 2012 2:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Otrokovice
Zdravím.
Tak po delší pauze něco málo z letošní práce na lodi.
Udělal jsem komplet tmelení základní a anti-osmotický nátěr a vrchní barvu.
Byl to boj bylo to náročné jak fyzicky tak psychicky a finančně také náročnější.
Ale po nekonečném broušení Je lod natřená
Foto zde :
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 012842.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 053148.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 064355.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 113377.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 114673.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4609.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4608.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4611.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4612.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4610.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4613.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4965.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4966.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4968.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4969.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4970.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... -kopie.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3309.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3312.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 033730.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3317.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 033920.jpg
A protože už mě chyběla lod na které bych jezdil tak jsem pořídil ještě jednu lod na hraní a na práci ale tohle jsem si nemohl odpustit!
Je to krasná dřevěná okruhová Evropa ale je krásně postavená .
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3888.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3889.jpg
Tož tak pro letošní léto!
Tak po delší pauze něco málo z letošní práce na lodi.
Udělal jsem komplet tmelení základní a anti-osmotický nátěr a vrchní barvu.
Byl to boj bylo to náročné jak fyzicky tak psychicky a finančně také náročnější.
Ale po nekonečném broušení Je lod natřená

Foto zde :
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 012842.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 053148.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 064355.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 113377.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 114673.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4609.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4608.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4611.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4612.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4610.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4613.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4965.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4966.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4968.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4969.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... PR4970.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... -kopie.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3309.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3312.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 033730.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3317.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... 033920.jpg
A protože už mě chyběla lod na které bych jezdil tak jsem pořídil ještě jednu lod na hraní a na práci ale tohle jsem si nemohl odpustit!
Je to krasná dřevěná okruhová Evropa ale je krásně postavená .

http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3888.jpg
http://kelnasek.rajce.idnes.cz/Sprint_S ... G_3889.jpg
Tož tak pro letošní léto!

- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Ahoj kamaráde,
taky ji stavím. Je s podivem, že se ještě v této době najdou nadšenci, kteří se do toho takto pustí.
Vlasta
gensedlcany@seznam.cz
taky ji stavím. Je s podivem, že se ještě v této době najdou nadšenci, kteří se do toho takto pustí.
Vlasta
gensedlcany@seznam.cz
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re:
Vicky7 píše: Po přebroušení vše důkladně očistíč a odmastíš. Bacha! Nepoužívat aceton, dalším krokem je aplikace epoxidu a s tím si aceton nerozumí!!!
Ahoj,lod mám obroušenou, jsem ted ve fázi před natíráním ,čím to nejlíp odmastit ? Dal jsem za barvy od internationalu celkem ranec



Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
kapo píše:Vicky7 píše: Po přebroušení vše důkladně očistíč a odmastíš. Bacha! Nepoužívat aceton, dalším krokem je aplikace epoxidu a s tím si aceton nerozumí!!!
Ahoj,lod mám obroušenou, jsem ted ve fázi před natíráním ,čím to nejlíp odmastit ? Dal jsem za barvy od internationalu celkem ranectak bych nerad aby se to nějak
,ještě se mi zdá,že gellcoat je po odbroušení starých nátěrů dost hladkej,bral jsem to 80tkou papírem,ze začátku ještě jemnějším - 180 - rady kamarádů se dost různily....
je to potřeba ještě zdrsnit ? A potom před antifoulingem,je zase potřeba to nějak odmastit a zdrsnit ? V návodu jsem našel jen časy pro nátěry...
Jasně, stručně, věcně:
1) Je mi líto, že jsi musel pořídit International, když to jde o polovinu levněji se stejnou kvalitou a vyšší přidanou hodnotou (získanými informacemi).


2) Ve všech aplikacích platí: zbrousím, očistím, natřu, zbrousím, očistím, natřu... a tak dále....
3) Já používám čistič a odmašťovač od Sea-Line. Není na bázi acetonu a tak nereaguje s epoxidovými nátěry, které pak aplikuji. Navíc neobsahuje výpary...(http://www.sea-line.cz/stetce-valecky-prislusenstvi/41-odmastovac-a-cistic.html)
4) Gelcoat a broušení - záleží na typu polyesterové pryskyřice. Gelcoat by jsi rozhodně neměl broušení poškrábat. Zbroušením ho máš zmatnit, ale nevytvořit zbytečně rýhy (zrnitostmi 60 a méně). Takže opatrně. Také záleží na tom zda brousíš ručně nebo strojově....
5) Antifouling - zbrousíš opět původní antifouling. Pokud máš pod antifoulingem základ (a ten by jsi tam měl mít), tak ten jen lehce zdrsníš, podle toho jak moc půjde dolu a jak bude prosvítat gelcoat pod ním zvolíš zda přidáš nový základ nebo ne. Pak naneseš antifouling. Ten při dalších vrstvách nemusíš přebrušovat...
Ale zase záleží podle výrobce. Já mám jako jediý na trhu epoxidový základ, který můžeš stříkat stříkací pistolí a nově má Sea-Line jako jediný v Evropě antifouling bez aktivních částic - antifouling který bude splňovat novinku z EU...
Kdyby byly nějaké otázky, stačí napsat SZ

Viktor
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9348
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Odpověď fundovaná, avšak v jednom nepřesná, není to jediný epoxid, který lze stříkat pistolí.
Popíšu jak jsem to dělal kdysi dávno já. Už to tu někde je.
Na nový trup jsem dal 4 vrstvy Gelshield 200. Trup byl zcela nový. Ten jsem velmi jemně zdrsnil ručně smirkem, zrno si už nepamatuji.
Ten drží jako bohovská víra dodnes.
Pak přímo na Gelshield 200 bez dalšího rovnou antifouling 2x. Po letech přímo na něj další obnovovací vrstva.
Pokud víš co tam je tak je z poloviny vyhráno, můžeš po očištění přetřít stejným. Pokud nevíš, doporučuji zbrousit, ale je to hrozná práce...
Jedno ilustrační foto (černý grafitový antifouling a Pavel):
Popíšu jak jsem to dělal kdysi dávno já. Už to tu někde je.
Na nový trup jsem dal 4 vrstvy Gelshield 200. Trup byl zcela nový. Ten jsem velmi jemně zdrsnil ručně smirkem, zrno si už nepamatuji.
Ten drží jako bohovská víra dodnes.
Pak přímo na Gelshield 200 bez dalšího rovnou antifouling 2x. Po letech přímo na něj další obnovovací vrstva.
Pokud víš co tam je tak je z poloviny vyhráno, můžeš po očištění přetřít stejným. Pokud nevíš, doporučuji zbrousit, ale je to hrozná práce...

Jedno ilustrační foto (černý grafitový antifouling a Pavel):
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Ahoj posílám znovu. Důležité je také silikonentferner. Nevymýšlejme vymyšlené. Mě tu před lety doporučily firmy, co profesionálně lakují lodě stříkat autolakem. Po mizerné zkušenosti s International jsem se rozhodl pro autolak. Výsledek je úžasný po více než 10 letech..
Nejsem lakýrník, jsem amatér, strojař. Pracoval jsem celou dobu v automatizaci.
Naší loď jsme stavěli 1973.
Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měkká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou, i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.
Před 10 lety jsme loď stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030
Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Boky a paluba – obrousit bruskou Festo rotační oscilační a hrubost 100 – 120
Odmastit ředidlem a otřít dobře silikon entferner.
Nástřik pistolí s kompresorem. 4 až 6 nástříků
Autolakovna Ti namíchá jakýkoli auto odstín jen si vybrat.
Eventuální záclonu, prach nebo mouchu vybrousíš kotoučem 1000 a vyleštíš pastou
Naše loď je základní bílá bez tonování. Ale to je věc vkusu. Bezbarvý lak jsem nepoužil, myslím, že se používá na metalic.
Barvu jsem stříkal pistolí s kompresorem, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
Je rozdíl nátěr pod vodou a nad vodou. International 707 vodu nesnáší a i nad vodoryskou se mi dělaly bublinky.
U autolaku této problém na bokách lodi není. Nevím, jestli je ho možné použít pod vodou.
Já bych doporučil pod vodou epoxy Hempels Light Primer. Stříkal jsem ho bez problému.
Na dno používám 30 let VC 17, nástřik elektrickou pistolí každých 5 let, po vytažení umyji dno jen houbou.
Po vytažení loď umyjeme a na jaře navaxujeme.. je stále jak nová
Vicky 7 - To je pokus o reklamu???? – Píšeš: Já mám jako jediný na trhu epoxidový základ, který můžeš stříkat stříkací pistolí a nově má Sea-Line jako jediný v Evropě antifouling bez aktivních částic - antifouling který bude splňovat novinku z EU... S ekologickéma antifoulingama tu jsou děsivý zkušenosti. Takový antifouling je tak dobrý asi na plavbu kolem Světa u Třeboně
Nejsem lakýrník, jsem amatér, strojař. Pracoval jsem celou dobu v automatizaci.
Naší loď jsme stavěli 1973.
Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měkká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou, i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.
Před 10 lety jsme loď stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030
Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Boky a paluba – obrousit bruskou Festo rotační oscilační a hrubost 100 – 120
Odmastit ředidlem a otřít dobře silikon entferner.
Nástřik pistolí s kompresorem. 4 až 6 nástříků
Autolakovna Ti namíchá jakýkoli auto odstín jen si vybrat.
Eventuální záclonu, prach nebo mouchu vybrousíš kotoučem 1000 a vyleštíš pastou
Naše loď je základní bílá bez tonování. Ale to je věc vkusu. Bezbarvý lak jsem nepoužil, myslím, že se používá na metalic.
Barvu jsem stříkal pistolí s kompresorem, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
Je rozdíl nátěr pod vodou a nad vodou. International 707 vodu nesnáší a i nad vodoryskou se mi dělaly bublinky.
U autolaku této problém na bokách lodi není. Nevím, jestli je ho možné použít pod vodou.
Já bych doporučil pod vodou epoxy Hempels Light Primer. Stříkal jsem ho bez problému.
Na dno používám 30 let VC 17, nástřik elektrickou pistolí každých 5 let, po vytažení umyji dno jen houbou.
Po vytažení loď umyjeme a na jaře navaxujeme.. je stále jak nová
Vicky 7 - To je pokus o reklamu???? – Píšeš: Já mám jako jediný na trhu epoxidový základ, který můžeš stříkat stříkací pistolí a nově má Sea-Line jako jediný v Evropě antifouling bez aktivních částic - antifouling který bude splňovat novinku z EU... S ekologickéma antifoulingama tu jsou děsivý zkušenosti. Takový antifouling je tak dobrý asi na plavbu kolem Světa u Třeboně
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Libor píše:Odpověď fundovaná, avšak v jednom nepřesná, není to jediný epoxid, který lze stříkat pistolí.
Popíšu jak jsem to dělal kdysi dávno já. Už to tu někde je.
Na nový trup jsem dal 4 vrstvy Gelshield 200. Trup byl zcela nový. Ten jsem velmi jemně zdrsnil ručně smirkem, zrno si už nepamatuji.
Ten drží jako bohovská víra dodnes.
Pak přímo na Gelshield 200 bez dalšího rovnou antifouling 2x. Po letech přímo na něj další obnovovací vrstva.
Pokud víš co tam je tak je z poloviny vyhráno, můžeš po očištění přetřít stejným. Pokud nevíš, doporučuji zbrousit, ale je to hrozná práce...![]()
Jedno ilustrační foto (černý grafitový antifouling a Pavel):
Tak to se omlouvám. Nikdy jsem se nesetkals tím, že by někdo aplikoval International pistolí... jsi pro mě první. Koukl jsem do datasheet a píšou, že ano, že lze aplikovat pistolí. Zajímalo by mě jak to kryje. Beru to, OMLOUVÁM se a už nebudu říkat, že mám jediný stříkatelný epoxid!
Pavel-Sulc píše:Ahoj posílám znovu. Důležité je také silikonentferner. Nevymýšlejme vymyšlené. Mě tu před lety doporučily firmy, co profesionálně lakují lodě stříkat autolakem. Po mizerné zkušenosti s International jsem se rozhodl pro autolak. Výsledek je úžasný po více než 10 letech..
Nejsem lakýrník, jsem amatér, strojař. Pracoval jsem celou dobu v automatizaci.
Naší loď jsme stavěli 1973.
Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měkká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou, i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.
Před 10 lety jsme loď stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030
Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Boky a paluba – obrousit bruskou Festo rotační oscilační a hrubost 100 – 120
Odmastit ředidlem a otřít dobře silikon entferner.
Nástřik pistolí s kompresorem. 4 až 6 nástříků
Autolakovna Ti namíchá jakýkoli auto odstín jen si vybrat.
Eventuální záclonu, prach nebo mouchu vybrousíš kotoučem 1000 a vyleštíš pastou
Naše loď je základní bílá bez tonování. Ale to je věc vkusu. Bezbarvý lak jsem nepoužil, myslím, že se používá na metalic.
Barvu jsem stříkal pistolí s kompresorem, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
Je rozdíl nátěr pod vodou a nad vodou. International 707 vodu nesnáší a i nad vodoryskou se mi dělaly bublinky.
U autolaku této problém na bokách lodi není. Nevím, jestli je ho možné použít pod vodou.
Já bych doporučil pod vodou epoxy Hempels Light Primer. Stříkal jsem ho bez problému.
Na dno používám 30 let VC 17, nástřik elektrickou pistolí každých 5 let, po vytažení umyji dno jen houbou.
Po vytažení loď umyjeme a na jaře navaxujeme.. je stále jak nová
Vicky 7 - To je pokus o reklamu???? – Píšeš: Já mám jako jediný na trhu epoxidový základ, který můžeš stříkat stříkací pistolí a nově má Sea-Line jako jediný v Evropě antifouling bez aktivních částic - antifouling který bude splňovat novinku z EU... S ekologickéma antifoulingama tu jsou děsivý zkušenosti. Takový antifouling je tak dobrý asi na plavbu kolem Světa u Třeboně
Ano prokoukl jsi mě.. byla to reklama.. ty tu teď píšeš o Hemplu a doporučení taky

- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Hmm já nejsem z branže, jsem amatér, mé hobby je manuální práce s kovem, dřevem a co s tím souvisí.
Nejsem lakýrník, jsem amatér, strojař. Pracoval jsem celou dobu v automatizaci.
nemám žádnou firmu ani neberu provizi za reklamu. Snažím se předat mé positivní, ale i negativní zkušenosti.
International 707 jsem také stříkal.
Nejsem lakýrník, jsem amatér, strojař. Pracoval jsem celou dobu v automatizaci.
nemám žádnou firmu ani neberu provizi za reklamu. Snažím se předat mé positivní, ale i negativní zkušenosti.
International 707 jsem také stříkal.
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Libor: smaž prosím můj příspěvek, jinak mě tady zase budou všichni veřejně mučit...
Pro ostatní: tak já nebudu psát jak SE TO MÁ SPRÁVNĚ DĚLAT, protože by jsem si asi vždy přihodil nějakou tu reklamu... a radši tady pište JAK BY JSTE TO ASI UDĚLALI... to je totiž přesně problém fóra i toho co kapo zmínil... někdo mu řekne aby brousil s 80, někdo s 180... a co on teď má dělat? Jemu prodejce nic neřekl není to poprvé co tohle slyším...
Já mu poradím a rád, ale chci mít tu možnost na sebe upozornit. Mě nedělá problém mu říct jak to správně udělat! Když mu to konkurent neumí říct, tak hold co mi zbývá....
Jako jestli máte problém, že čas od času mám v příspěvku odkaz na sebe OK... ale je to fér? Před týdnem jsem tady někomu napsal do vlákna jak je to s materiály.. dal jsem si s tím práci, investoval čas a vysvětlil myslím jasně co je co... neuveřejnil jsem na sebe kontakt - nic.. a výsledkem bylo "poplácání" v podobě několika kladných ohodnocení od uživatelů... takže suma sumárum: informace nám dej, to my rádi ale reklamu si sem necpi... tady jsem přihodil reklamu a jak to dopadlo... to není fér.. podle mě ne.... kór když každý ví, že tenhle obchod nemám na živobytí, ale aby mi to zaplatilo náklady na jachting jako takový...
To je můj názor... já to co tady píšu (své rady, poznámky apod.) nepíšu stylem "mám pocit že to je..." nebo "myslím si"... já patřím mezi ty, kteří mohou říct "já vím jak to je..."
Když zavoláte třeba do Havla, tak ten Vám řekne, že za hodinu osobní konzultace chce 1000,- bez DPH. Já když mi někdo zavolá a řekne, že má loď na císařské, tak se seberu, dojedu tam MHDéčkem a klidně mu investuji svůj volný čas... za nic!!! Můžete klidně říct, že je to moje blbost, ale já to beru jako svoji výhodu a slušnost! A tak to mám i tady. Řeknu klidně jak na to ale zmíním kdo jsem...
Když se tu shodnete, že to opravdu takto nechcete, budu to akceptovat a odteď budu jen komentovat vlákna stylem "já bych to dělal jinak..."
A poznámka k základům: International - překvapilo mě to, přiznávám. Co znám jeden servis v Chorvatsku, nadávali, že to musí válečkovat, protože přes pistoli to leze jen přes trysku 2,0 a k tomu to ztrácí plnící efekt.. takže člověk musí stříkat na vícekrát... ale to je dáno zase tím, že tyhle nátěry jsou všeobecně velmi husté.
Hempel - ten jde stříkat, ale má stejný problém. Je buď potřeba extrémní tryska 2,0 nebo se to musí moc naředit a pak to je opravdu jen jako základová barva... ale to pak už moc valně neplní póry.
Tím nechci říct, že to nejsou kvalitní značky! To vůbec neříkám. Hempel i International jsou skvělé barvy... ale za ty peníze by se musely samy na tu loď nanést aby jsem to kupoval... což je ale zase otázka politiky prodejců... do toho jim mluvit nechci...
Toť za mě vše.
Pokud chcete a tímto vznáším dotaz na Libora... smažte můj profil. Smažte moje občasné reklamy, ale smažte prosím zároveň veškeré moje příspěvky, které reklamy neobsahovaly ať máme čistý stůl.
Já nemám problém sdílet svoje znalosti a know how, ale úplně pro nic to dělat nechci... myslím, že už takhle se dost rozdávám...
Viktor
Pro ostatní: tak já nebudu psát jak SE TO MÁ SPRÁVNĚ DĚLAT, protože by jsem si asi vždy přihodil nějakou tu reklamu... a radši tady pište JAK BY JSTE TO ASI UDĚLALI... to je totiž přesně problém fóra i toho co kapo zmínil... někdo mu řekne aby brousil s 80, někdo s 180... a co on teď má dělat? Jemu prodejce nic neřekl není to poprvé co tohle slyším...
Já mu poradím a rád, ale chci mít tu možnost na sebe upozornit. Mě nedělá problém mu říct jak to správně udělat! Když mu to konkurent neumí říct, tak hold co mi zbývá....

Jako jestli máte problém, že čas od času mám v příspěvku odkaz na sebe OK... ale je to fér? Před týdnem jsem tady někomu napsal do vlákna jak je to s materiály.. dal jsem si s tím práci, investoval čas a vysvětlil myslím jasně co je co... neuveřejnil jsem na sebe kontakt - nic.. a výsledkem bylo "poplácání" v podobě několika kladných ohodnocení od uživatelů... takže suma sumárum: informace nám dej, to my rádi ale reklamu si sem necpi... tady jsem přihodil reklamu a jak to dopadlo... to není fér.. podle mě ne.... kór když každý ví, že tenhle obchod nemám na živobytí, ale aby mi to zaplatilo náklady na jachting jako takový...
To je můj názor... já to co tady píšu (své rady, poznámky apod.) nepíšu stylem "mám pocit že to je..." nebo "myslím si"... já patřím mezi ty, kteří mohou říct "já vím jak to je..."
Když zavoláte třeba do Havla, tak ten Vám řekne, že za hodinu osobní konzultace chce 1000,- bez DPH. Já když mi někdo zavolá a řekne, že má loď na císařské, tak se seberu, dojedu tam MHDéčkem a klidně mu investuji svůj volný čas... za nic!!! Můžete klidně říct, že je to moje blbost, ale já to beru jako svoji výhodu a slušnost! A tak to mám i tady. Řeknu klidně jak na to ale zmíním kdo jsem...
Když se tu shodnete, že to opravdu takto nechcete, budu to akceptovat a odteď budu jen komentovat vlákna stylem "já bych to dělal jinak..."

A poznámka k základům: International - překvapilo mě to, přiznávám. Co znám jeden servis v Chorvatsku, nadávali, že to musí válečkovat, protože přes pistoli to leze jen přes trysku 2,0 a k tomu to ztrácí plnící efekt.. takže člověk musí stříkat na vícekrát... ale to je dáno zase tím, že tyhle nátěry jsou všeobecně velmi husté.
Hempel - ten jde stříkat, ale má stejný problém. Je buď potřeba extrémní tryska 2,0 nebo se to musí moc naředit a pak to je opravdu jen jako základová barva... ale to pak už moc valně neplní póry.
Tím nechci říct, že to nejsou kvalitní značky! To vůbec neříkám. Hempel i International jsou skvělé barvy... ale za ty peníze by se musely samy na tu loď nanést aby jsem to kupoval... což je ale zase otázka politiky prodejců... do toho jim mluvit nechci...
Toť za mě vše.
Pokud chcete a tímto vznáším dotaz na Libora... smažte můj profil. Smažte moje občasné reklamy, ale smažte prosím zároveň veškeré moje příspěvky, které reklamy neobsahovaly ať máme čistý stůl.
Já nemám problém sdílet svoje znalosti a know how, ale úplně pro nic to dělat nechci... myslím, že už takhle se dost rozdávám...
Viktor
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Hmm nějak Ti nerozumím. Reklama je informace jako každá jiná. A zároveň informace co kde a k čemu koupit je skvělá.
Jen mi zarazila Tvoje informace, že nejde stříkat.
Jestli stříkat, válečkovat nebo štětcem.. to je na mnoha okolnostech. Teď jsem lakoval teakové podlážky krátkosrstým válečkem matný bezbarvý lak Epifanes. Výsledek je úžasný a rychlý.
Jen mi zarazila Tvoje informace, že nejde stříkat.
Jestli stříkat, válečkovat nebo štětcem.. to je na mnoha okolnostech. Teď jsem lakoval teakové podlážky krátkosrstým válečkem matný bezbarvý lak Epifanes. Výsledek je úžasný a rychlý.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
No.....koukám,že je to tu samá tolerance 
Za sebe chci říct,že jsem velmi rád když mi lidé jako Vicky7 nebo Denis poradí.Vím,že vím o určitých věcech ho**o a tak jsem za každou radu rád a je slušnost za ni i poděkovat i když se jí třeba řídit nebudu.Protože i když ten co mi poradí ve své nejlepší víře,přece jen já nesu zodpovědnost a taky je to o dobrém pocitu.
Proč to tady vlastně říkám.Silně mě nasírá slovíčkaření a mletí o cypovinách.Já jsem tu například,že se chci něco naučit od těch co něco umí,ale když těm lidem se to tu znechutí,tak kdo nám poradí?
Jo a barvy od International používám taky........bo je mám pořád ještě zdarma


Za sebe chci říct,že jsem velmi rád když mi lidé jako Vicky7 nebo Denis poradí.Vím,že vím o určitých věcech ho**o a tak jsem za každou radu rád a je slušnost za ni i poděkovat i když se jí třeba řídit nebudu.Protože i když ten co mi poradí ve své nejlepší víře,přece jen já nesu zodpovědnost a taky je to o dobrém pocitu.
Proč to tady vlastně říkám.Silně mě nasírá slovíčkaření a mletí o cypovinách.Já jsem tu například,že se chci něco naučit od těch co něco umí,ale když těm lidem se to tu znechutí,tak kdo nám poradí?
Jo a barvy od International používám taky........bo je mám pořád ještě zdarma


- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Já teda vidím značný rozdíl mezi přístupy:
a) jestli chceš poradit, přijď do mé firmy, nebo si kup můj kurs
a
b) tady je má rada ...... následuje rada ..... jsem ten a ten a působím tam a tam.
a) jestli chceš poradit, přijď do mé firmy, nebo si kup můj kurs
a
b) tady je má rada ...... následuje rada ..... jsem ten a ten a působím tam a tam.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Trochu mě mrzí ,že můj možná naivní dotaz vyvolal takovou debatu ,při koupi barev jsem se radil s majiteli AVARU ,kteří mi celkem vše odborně vysvětlili ale jsou to lidi ,kteří s těmi barvami dlouhodobě pracují,takže spoustu věcí je pro ně samozřejmých.Zajímala mě osobní zkušenost kamarádů jachtařů,kteří prováděli obnovu nátěrů na podponorové části starší lodě,u které nevěděli jaké barvy byly púvodně použity.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Moje stavba Plachetnice Sprint ST-600
Tak když už teda plkáme mimo téma....
1. rada amatéra - rada dle nejlepšího vědomí a svědomí. Je tu samozřejmě riziko, že nebude správná.
2. rada profesionála - totéž co u amatéra, ale navíc ještě snaha nacpat vlastní produkt.
No a to je oč tu běží. Už jste potkali obchodníka, který by hanil to co prodává? Všichni ostatní mají předraženej hnuj, jen já vám prodám zaručeně to nejlepší.
Třeba já na diskuzní fóra chodím výhradně pro rady prvního typu.
No a nebo tu z toho udělejme inzertní server..... vlastně o tom tu rozhoduje výhradně majitel.
1. rada amatéra - rada dle nejlepšího vědomí a svědomí. Je tu samozřejmě riziko, že nebude správná.
2. rada profesionála - totéž co u amatéra, ale navíc ještě snaha nacpat vlastní produkt.
No a to je oč tu běží. Už jste potkali obchodníka, který by hanil to co prodává? Všichni ostatní mají předraženej hnuj, jen já vám prodám zaručeně to nejlepší.
Třeba já na diskuzní fóra chodím výhradně pro rady prvního typu.
No a nebo tu z toho udělejme inzertní server..... vlastně o tom tu rozhoduje výhradně majitel.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů