První kapitánování s parádní bouří

Rady pro začínající jachtaře

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
AllVladin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 17, 2016 12:28 pm
Reputace: 6

První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod AllVladin » úte zář 27, 2016 1:31 pm

První kapitánování ve skratce ;)

Čas: 10.9.2016-24.9.2016
Oblast: Střední Jadran - Skradin - Vis - Hvar - Kornati - Telaščica..
Posádka: Já(25), 5 borců (cca 23-26), 2 dámy (23,24)
Zkušenosti: Já (na lodi poprvé po kurzu), Zbytek (na lodi nikdy)
Loď: Bavaria38C 2008
Ujeto: cca 400-500Nm (ještě musím změřit přesně)

Příprava ve stylu "jsi mladý blb, a všechny zabiješ. Nevíte o co jde a jste magoři..." Lidi bývají omezení občas holt (převážně starší lidé). Nákup surovin (400x plech radka, cca 40l samohonky, nějaké ty klobásy, pár beden vína atd...)

Day1: Murter, přebrání lodi, vysvětlení uzlů, mejdan a grilování (nevyplouváme)

Day2: Murter-Murter, vyplouváme (jen motorujem), slunce celý den, vítr 5-10knt, všichni zkoušej osmičky, oběd kotvení (slanica), večer zpátky do Betiny, mejdan, grilování, komat...

Day3: Murter-Žirje-Skradin, vyplouváme, zaďák (8-12) až na Žirje takže motýl a couračka, v Murterském moři hejno delfínů (větší sem neviděl), na Žirje odpolední jídlo, lov ryb, koupačka, večer motor po setmění na Šibenik (výhled) a po řece do Skradinu (všude plno - kotva), všichni mejdan, bůhví kdo hlídal (ne sranda, ale dost vyčerpávající po celém dni.)

Day4:Skradin-Skradin, ráno po řece dolů pro slávky, potom trénink uvazování k molu, lidi už začínají tušit, čištění slávek, odpoledne na pevnost ve městě, večer mejdan slávky a pártying.

Day5:Skradin-Kremlik, dopoledne (pro nás tak 13:00) na Krka (nuda, lidi a omezení (nesmí se ani dýchat)) Potom byboatem před jezero a odjezd (motor). Večer ve zlarinu (plno), primošten (plno), tak nakonec kremlik. čistíme loď doplňujem vodu (konečně) a dáváme grilovačku a parádní párty na plovoucí marině.

Day6:Kremlik-Biševo-Vis, vyplouváme ráno ostře na vítr směr itálie (cca 26knts, obě plachty, cca 9-10 uzlů) po čtyrech hodinách a dvou zvraceních první réčko už daleko za dohledem pevniny a dolů směr Biševo (vítr sílí na 29knt, sundaváme plachty lidem je zle), motorujem do Biševa kde nás marinero vyhodí kuli předpovědi počasí (zažíváme hodně nepříjemné vlny k večeru, přídí to házelo šíleně, lidi zelení strachy). Dohled pevniny lidi uklidnil a večer molujeme na jihu Visu (zdejší marinero nás narval na poslední místo mezi dva katamarány, které bylo tak o metr užší než naše loď=roztržený obal na fendr u jednoho katamaránu). (osobě nechápu lidi, co si balí fendery do bavlněných pytlíků, to je jako jíst s vidličkou strčenou v igelitovym pytlíku). Večer mejdan na Visu, zdejší molo dost vysoké takže vylézání sranda.

Day7:Vis-Hvar, vyplováme jižně podél Visu na motor, lidi po včerejšku nechtějí plachty ani vidět. Zvedá se vítr a v rádiu celý den Gale warning. Snaha zakotvit na jiho-východě Visu zbytečná, vlny cca metr a půl neustále házejí s lodí i v chráněné zátoce. Všem je zle. Rozhoduji zdali přejet na motor moře na Hvar nebo objet Vis ze severu a schovat se. Vyplouváme na Hvar. Vlny cca metr a něco z boku, vítr cca 19-24knts, zima a lehký déšť. lodí to bez plachet hází jak prase což si lidi nenechají vysvětlit. Děláme párky. Za dvě hodiny už se uvazujem na Hvaru na bójce. První noc neplatíme. Večer brutální mejdan v nějakým báru (Kiva?), ráno se divím že jsme všichni.

Day8:Hvar, rozhodli jsme se zůstat, je tu krásně průhledná voda, spoustu mladých holek a parádní kluby. Večer přijel marinero ať zaplatíme, dostal 200kn a rozhodli sme se po dalším mejdanu odjet. Večer teda loučení s Hvarem, je to tam fakt pěkné.

Day9:Hvar-Brač-Šolta-Drvenik, nejrizikovější den celé plavby, naše první opravdová bouře. Už ráno u Hvaru na jihu na dohled velká tornáda nasávající vodu z moře, obloha černá jak dealer z Václaváku a citelně se zvedal vítr. Jeli jsme kolem Hvaru ze západu na díru mezi Bračem a Šoltou a moře bylo najednou jako zrcadlo, vítr ustal na cca 0-1knt a mi motorovali až na Brač kde jsme dotankovali plnou (radši). Rozhodli jsme se vyjet ještě ten večer na sever (cca 17:00) a na oleji jsme si pohodově motorovali (cca 6knt rychlost) kolem Šolty nahoru. Za námi najednou začlo hustě pršet nad Bračem, obloha se zatáhla a zvedal se vítr (z jihu, ujížděli jsme tomu). Řekl jsem si, že tomu ujedeme na Drvenik a tam se schováme (zátoka vypadala velmi krytě). Neujeli. Bouře za námi se sice moc nepřibližovala, nicméně jsem nečekal že se kolem nás udělají 4 další a sejdou se přímo tam, kde jsme projížděli. Všichni si na můj povel vzali vesty (až na mě, neměl jsem odvahu pustit se kormidla). Vítr foukal 40-45knts, v poryvech k 50ti a byla tma jako v pytli. Vykašlal sem se na všechno co nebylo přivázaný, nechal sem si posadit všechny kolem abych viděl že mi někdo nevypadl a podle navionixu z mobilu (kolem nebylo vidět nic, jen řev větru, deště a mega vlny) jsem nějak odmotoroval na Drvenik. Tam bylo plno, všichni byli v háji a podělaný strachy tak sme pustili kotvu a ve velkym větru a brutálním dešti hlídali celou noc (dvakrát komplet překotvit). Celou noc tam jezdili pomlácený lodě takže se člověk stejně moc nevyspal. Asi můj největší vítr zatím, uprostřed tý bouřky mě to reálně fakt nadzdvihávalo od kormidla.. funny... večer při hlídání mejdan, alkohol lidi trochu uklidnil a padali i návrhy do toho vyjet ze srandy znovu... tak to má být ;)

Day10:Drvenik-Zlarin, Ráno vstáváme a mizíme dřív než nás někdo naúčtuje, ve třech (zbytek spí/zvrací/netuší) motorujeme až nahoru na zlarin (moře už klidné) kde se uvazujeme na molo a jdeme všichni spát (konečně) (na zlarinu není ani sprcha, zato je tam pláž pro psy). Večer mejdan jako prase (na přežití), načerpání vody a příprava na kornaty

Day11: Zlarin-Žirje, A přišla Bora, všechno kvetlo (i moře) ... Vítr 26knt a vlny i v zátoce, při odplouvání jsme trošku ťukli loď vedle, ale nic viditelného (jen se otřely boky). Na plné plachty zadobočně až na žirje, kde se nám líbilo snad nejvíc. Na bójce v přírodě paráda, sice platíme, ale večer grilujeme na pláži na ohni, zpíváme a paříme až do rána, takže to za to stálo. Nádhernej ostrov s výšlapem na výhled, toalety v přírodě a v zátoce dno vidět i v osmi metrech dokonale. Lovíme ryby. Potěšilo mě, že když jsme na chvíli přestali zpívat, tak další dvě lodě v zátoce začaly (nějaký chorvatský řev, nebylo tomu rozumět) takže se bavila zřejmě celá zátoka.

Day12: Žirje-Velká kuřba-Vrulje, na plachty vyplouváme ze žirje na seber, obědváme u velké kuřby, kde se sice nedá kotvit, ale kluci na byboatu museli vylézt na čouda nahoru, tak jsem tam motoroval kousek od břehu. Po obědě na sever do Kornatu až na Vrulje, super západ slunce, večer zadarmo na bóji od nějaký zavřený restaurace a parádní mejdan. Začíná docházet pivo, víno i tvrdej. Začínají těžké časy.

Day13: Mana-Telaščica-Murter, už nám to končí, ráno si dva borci půjčili byboat a jeli z Vrulje na Manu na byboatu vylézt na nějakou skálu, cca v jedenáct sme jeli za nima a vysadili lidi na Maně, zůstal sem na lodi sám tak sem vyplul na moře a zkoušel první solo plachtění na plné plachty (super věc, nic kolem jen já a loď, vítr cca 18-23 takže nic moc ale stačilo). Pak jsem je vyzvedl na maně a jeli jsme na Telaščicu, kde jsme uplatili strážný a za 100 kun nechali loď na bóji, než si neprohlídnem jezero (nic moc). K večeru se západem slunce jsme vyjeli malou proversou z kornatu a zamířili do Murteru naposledy na plné prádlo (vítr ze začátku 12knts, později v noci až 27knts takže paráda). Západ slunce výbornej a loď proti sílícímu větru z pevniny zrychlovala. V osm už ve tmě jsme jeli necelých 9knt na plachty s náklonem jako prase, takže jsme sundali genou a na půlku hlavní s pomocí Štefana (náš lodní motor už dostal jméno) jsme jeli dál. Lidi začali pít už na lodi, asi z euforie že je to za nimi, takže jsem začínal mít docela strach. Přece jen celkem vítr a tma jak v pytli. Rozdal sem úkoly a hlídal okolí. Kousek před koncem Murterského moře nás brutálně vyděsil jakýsi ohromný kruh z drátů nebo z čeho uprostřed moře cca metr nad vodu (pohyblivý), průměr tak 15metrů. Doteď netuším co to bylo ale minuli jsme to tak o čtyři metry (naštěstí si toho někdo všiml) neosvětlené jak chorvat na lodi. Super. Dojeli jsme do Murteru uvázali se na mole vedle další české posádky a zpracovali veškeré zbytky alkoholu co jsme měli. Je to za námi.

Day14: Celý den úklid, zajetí pro naftu do vedlejší zátoky, čištění a vybalování lodě a zklamání, že už nám to končí. Večer ještě na večeři do hospody utratit kuny a domů. Loď 100% v pořádku a záloha vrácena. Z lidí mám pocit že by jeli klidně znovu takže za mě spokojenost ;)

Otázky: Chorvati jezdí v noci bez jakýchkoliv světel normálně, nebo jsme náhodou potkali 300 sebevrahů v lodičkách během dvou týdnů?
Neví někdo, co mohl bejt ten neosvětlenej kruh v moři?
Proč si chorvati balí fendery do extrémě fragilních bavlněných pytlíků?

Díky za trpělivost, jen sem to chtěl někde nasdílet aby bylo vidět že i bez tuny zkušených lidí, ostříleného skippera a dokonalého počasí se dá zažít na Jadranu sranda.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 27, 2016 2:37 pm

Pěkné.
Buď rád, že jste to všichni ve zdraví přežili. Ale mládí do 30 toto neřeší.

Až budeš upřesňovat ujeté míle, podívej se, jestli náhodou neměříš v kilometrech.
Na tomhle plácku ujet 400 Nm, to byste museli hodně kličkovat. Orientačním naklikáním trasy do MapSource (Garmi) je to nejkratší cestou málo přes 200 Nm
Uživatelský avatar
AllVladin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 17, 2016 12:28 pm
Reputace: 6

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod AllVladin » úte zář 27, 2016 3:06 pm

Pravdou je, že jsem vzdálenosti jen odhadoval.. Z Kremliku na Vis sme najeli přez 50NM za 9 hodin... tak sem bral tak průměr 30-40 za den, což by dalo těch 400... v km to nemám ale je to dobrý poukaz, hned sem kontroloval...

Na druhou stranu jsme některé dny jezdili hodně málo, nakonec uvidíme kolik to vyplivne, mám uložené přímo tracky z cest, akorát jak byl občas člověk v kocovině, zapoměl to často zapnout na začátku... celkem tracky mi dávají aktuálně cca 275 NM, ale chybí v nich asi 3 dny a je tam hodně mezer kdy se zapomnělo... ještě to dopočítám ale myslim že těch 400 není nereálných... jsme se hodně motali no, zkoušeli různé kravinky a podobně ono to naskáče ;)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 27, 2016 3:42 pm

AllVladin píše:..... tak sem bral tak průměr 30-40 za den, což by dalo těch 400... ......
,

Takových dnů nemáte moc. Jsem zvědav až to přeměříš. Jaká bude pišvejcova konstanta.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 27, 2016 3:51 pm

Určitě to byla plavba, na které jste si užili.
Čísla nejsou podstatná.
Zůstanou Ti kamarádi, kteří pojedou příště.

A vo to go.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod tkruska » úte zář 27, 2016 3:52 pm

Uživatelský avatar
Jarda885
, jsou lidi, kteri na mori i pluji...se s tim smir :lol:

Uživatelský avatar
AllVladin
, pekny report. Sice trochu vice alkoholu, nez by se asi hodilo vzhledem k situaci, ale to se vekem zlepsi...mozna ;)
Vitr jste meli slusny. Takoveto zkusenosti te posunou zas dal a hlavne zjistis co si jeste muzes dovolit a co uz ne.

Jo jinak, vitej na foru !
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 27, 2016 3:56 pm

tkruska píše:@Jarda885, jsou lidi, kteri na mori i pluji...se s tim smir :lol:

.....


Tome, máš pravdu.
Na většině plaveb nejsou takové prodlevy, jak je popsáno v úvodním reportu.
Ale na moře (většinou) nejezdíme pro výkony, ale pro srandu a pohodu. A to na této plavbě zřejmě bylo.
Uživatelský avatar
AllVladin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 17, 2016 12:28 pm
Reputace: 6

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod AllVladin » úte zář 27, 2016 4:16 pm

Chlapi díky za reakce ;)

Jasně, chtěli sme spíše zátokovačku, koupačku a chlastačku a navíc sme netušili do čeho jdeme (já trochu, ostatní vůbec). Takže to dopadlo dokonale ;)

Už začínám plánovat další misi (asi skandinávie tentokrát), chce to víc zkušeností s jinými podmínkami ;)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 27, 2016 5:07 pm

Jsi mladý odvážný námořník.Držím palce.
Ve Skandinávii je větší zima, ale hlavně není tak dobré značení nebezpečných míst na moři.
Chorvatsko je jediná lokalita, kde je označen (obrazně řečeno) každý šutr. Kterákoliv jiná oblast vyžaduje mnohem větší navigační pozornost. S tím souvisí méně alkoholu.
Svým odchovancům doporučuji nejprve několikrát Chorvatsko, pak jinou oblast.
Po první plavbě v těžkých podmínkách se dostavuje euforie. Člověk propadne myšlence, že umí. Není to pravda.

Neodrazuji. Pouze upozorňuji na velký rozdíl při vedení lodě.
Uživatelský avatar
AllVladin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 17, 2016 12:28 pm
Reputace: 6

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod AllVladin » čtv zář 29, 2016 12:38 pm

Díky všem za vyjádřenou podporu ;)

Ještě poprosím, netuší někdo odpověď na otázky citované v úvodním příspěvku? jen ze zvědavosti...

Kruh v moři, obalené fendery a světla
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod err_ » čtv zář 29, 2016 12:44 pm

Farma. Na ryby nebo skeble. Fendry nebo pneumatiky tam jsou pro rybare.
Uživatelský avatar
Andrejjeep
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 567
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Andrejjeep » čtv zář 29, 2016 12:47 pm

Obalené fendre? no z väčšej časti asi bussines :D
Pekne to vyzerá, dá sa to pekne potlačiť, že to čosi stojí no presvedčíme zákazníka o nevyhnutnosti a potrebe aby si všetko obalil.
Za normálnych okolností pokiaľ fender nie je od zasratý od blata, vtlačené kamienky do gumy tak nieje asi potreba.

A.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod kapo » čtv zář 29, 2016 1:00 pm

ahoj,rýbaři světla ve Středomoří moc neřeší,obaly na fendry někdo používá protože fendr se ušpiní o molo a pak zamaže loď.Pak musíš fendr vydrhnout nějakým abrazivem a loď taky-Cif atd. Mám na mysli soukromé lodě.Obal sundáš po sezoně a hodíš do pračky.Nejhorší jsou staré pneumatiky,které při delším stání spolehlivě začerní bok lodi.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod err_ » čtv zář 29, 2016 2:57 pm

Kruh byla asi farma, jak jsem psal. Plout by nemela, vetsinou je ukotvena. Zalezi, co bylo mysleno tim plutim, co do smyslu vzdalenosti. Treba se jen posouva v ramci kotevni linky. Posuny jsou kvuli niceni koralu vykaly a take kvuli koncentraci parazitu.

K opletum na fenderech: Nevim, jak moc spite v baliku, ale pokud mate fender opleteny, guma o lak lodi pri posunu nevrze, jak by tomu bylo normalne. Co se tyce necistot, je to spise kontraproduktivni. Nachyta se na to vsechno.

Dva fendery s navlekem jsem dostal darem, tak jsem si ten rozdil zkusil. idealne pouzivam neopletene a pro spani v baliku nebo k druhe lodi dam s navlekem.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Lachtan » čtv zář 29, 2016 9:20 pm

Jednu emergencypneumatiku bych nezatracoval. Zatímco se vám trhají fendry i s modními hadříčky, popř. reklamní molitánky závodních tryskáčů u drných zdí při větším vlnění, pneu vydrží i hrubé podmínky. Navíc se dá použít na 100 m lano s vidlicí na zádi s kotvou jako stabilizační prvek při opravdu bordelu ze zadu na velkém moři.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod err_ » čtv zář 29, 2016 9:48 pm

Na pneu to chce ale lod :-) Treba takovy pracovni 18m remorker ...
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod MartinB » čtv zář 29, 2016 11:45 pm

err_ píše:Na pneu to chce ale lod :-) Treba takovy pracovni 18m remorker ...

Tak na tuhle loď co píšeš err_ bys musel sehnat pneumatiku z takového to maxináklaďáku co vozí rudu v povrchových dolech :crazy:
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod err_ » pát zář 30, 2016 12:09 am

No to snad ani ne ... Tenhle ma 17.7 metru

147997822_1_big.jpg
147997822_1_big.jpg (56.29 KiB) Zobrazeno 11950 x
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod MartinB » pát zář 30, 2016 8:16 am

Jsem nenapsal přesně, myslel jsem za učelem:
"Navíc se dá použít na 100 m lano s vidlicí na zádi s kotvou jako stabilizační prvek při opravdu bordelu ze zadu na velkém moři."
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod kapo » pát zář 30, 2016 10:09 am

Lachtan píše: Zatímco se vám trhají fendry i s modními hadříčky,

návleky na fendry a pneumatiky jsme si vyráběli už za totáče většinou z hrubé pytloviny takže to určitě není jen módní záležitost . Většinou na soukromá mola jako stabilní fendr který tam zůstává celou sezónu a nemusíš při každém odplutí a připlutí manipulovat s fendry.
Uživatelský avatar
Ondrais
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Břevnov

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod Ondrais » pát lis 18, 2016 11:13 am

Hezký počtení, celkem, jsem se u toho i pobavil. Štěstí přeje odvážným. Z mého pohledu to vypadá že jste nějaký přípravě moc nedali ( ale samo neznám skutečnost ) a moc se s tím nepárali. Tak si řikám, jestli už ve svých 32 letech moc nepáprdatim s tim všim plánováním, přípravou a bezpečností :-)
Každopádně jste si to asi parádně užili, tak palec nahoru že jste to i s tim chlastem takhle zvládli ;-)
Uživatelský avatar
AllVladin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 17, 2016 12:28 pm
Reputace: 6

Re: První kapitánování s parádní bouří

Příspěvekod AllVladin » úte led 10, 2017 2:55 pm

No příprava :-D

Příprava pro mne znamenala minimálně pročtení tohoto fóra, všech dostupných knížek o fungování plachet (což je na kurzu řečeno jen tak lehce teoreticky) a potom studium map oblastí, kam jsem si říkal že bychom se mohli dostat.

Ono je problém, když člověk vůbec netuší, jak na to budou lidi reagovat... Byli skvělí o tom žádná, ale před plavbou jsem měl trochu pocit, že je velmi pravděpodobné, že strávíme 14 dní v Murteru u pláže :-D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů