Převodovka Mercury 500, rozborka - sborka

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Převodovka Mercury 500, rozborka - sborka

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob úno 23, 2008 5:58 pm

Prosím o radu. Vytáhl jsem z převodovky řadící hřídel a nejde mi tam zpět. :cry:
Zatím se mi nechce vyndavat hřídel vrtule, nemám spec klíč na povolení kroužku. Mám ale obavu, že to jinak sestavit nepůjde, že se totiž bude muset povytáhnout hřídel vrtule, aby si tam řadící hřídel sedla. :?

Dělal jste to někdo, nebo víte jak na to? Předpokládám, že to bude u ostatních Mercury podobné, i když tenhle je již opravdu historický.
Kdyby se tu náhodou našel někdo znalý, tak bych si ještě dovolil rozšířit dotaz. Jak vyndat z převodovky hřídel od motoru? Nenašel jsem tam žádný pojistný či šroubovací kroužek. Domnívám se, že bude nutné vyndat hřídel vrtule a tím se uvolní svislá hřídel od motoru. Je to tak?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob úno 23, 2008 8:12 pm

Měj jsem podobný problém se stařičkou Yamahou, kterou jsem přivezl domů v krabici od banánů. Zašel jsem s fleškou k dealerovi Yamaha a šikovná slečna mi za kafe a bombonieru na ní stáhla z jejich počítače jak dílenskou přiručku( manuál) tak katalog ND a návod k obsluze. Pak už to byla krásná skládačka typu Puzzle.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned úno 24, 2008 12:36 pm

Tak jsem dneska na tom dělal a už si můžu odpovědět sám, aby to tu bylo, kdyby to někdo další potřeboval.

Na řadící hřídeli v převodovce je na drážkách nasazená vačka, která tlačí na tyčku, která posouvá kulisu řazení a proti tlačí pružina. Pokud se vytáhne řadící hřídel z převodovky, pružina posune vačku mimo díru a už tam ta hřídel dát nejde. :!:

Musí se to opravdu celé rozebrat. Vyndat hřídel vrtule, pak jde vyndat hlavní hřídel od motoru a pak jde vyndat ozubené kolo pro jízdu dopředu, za kterým je ta vačka.
Montáž zřejmě bude probíhat v pořadí:
Vačka + hřídel řazení
Ozubené kolo pro jízdu vpřed
Hlavní hřídel od motoru
Hřídel vrtule s vloženou tyčkou pro přenos síly od vačky řazení
Domeček ložisek oz. kola zpátečky a hřídel vrtule
.......

Ještě pár poznámek:
podařilo se mi to rozebrat bez poškození, ale musel jsem udělat spec. klíč na povolení matky domečku ložiska hřídele vrtule (trubka průměru 70mm s vypilovaným cimbuřím a navařenou pákou). Rval jsem to metrovou trubkou, než to povolilo. Závit je tam pravý.
Další oříšek byl vytáhnout domeček ložisek hřídele vrtule a oz. kola zpátečky. Musel jsem si udělat stahovák.
Na hlavní hřídeli od motoru je oz. kolo pojištěné matkou s pravým závitem. Vačka jde namontovat různě, pozor při montáži, aby to správně řadilo.
Samozřejmě příslušná gufera, těsnění a podložky do správných míst.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon úno 25, 2008 9:07 am

Lubore, do budoucna si sežeň manuál na opravy bývá také na na mikrofiší nebo v tištěné podobě. Já jsem tak sehnal man. na Force 90 nemusíš pak nad tím tak dloho maturovat.
Berty

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů