Škrábance na kýlu
Škrábance na kýlu
Při dnešním předávání lodi potápěč údajně objevil škrábance na kýlu lodě, mám to zítra řešit s base managerem.
Nejsme si na lodi vědomí, že bychom někde, byť je škrtli, ponor lodi je 2,1 metru.
Přístroje jsou B&G, loď Hanse, charter Croatia yachting.
Do charterový prý přišlo info z lodě, že jsme byli na hloubce 1,57 m, prostě kravina a nesmysl z přístrojů.
Myslím, že nás chtějí ojebat o kus kauce.
Máte někdo s tímto zkušenost a radu, jak postupovat ? Díky predem
Nejsme si na lodi vědomí, že bychom někde, byť je škrtli, ponor lodi je 2,1 metru.
Přístroje jsou B&G, loď Hanse, charter Croatia yachting.
Do charterový prý přišlo info z lodě, že jsme byli na hloubce 1,57 m, prostě kravina a nesmysl z přístrojů.
Myslím, že nás chtějí ojebat o kus kauce.
Máte někdo s tímto zkušenost a radu, jak postupovat ? Díky predem
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrábance na kýlu
Jo, vojebat o kauci. Klasika u některých charter firem v HR.
Moc s tím nenaděláš. Zkušenost podobná - igelitka na propeleru....večer tam ještě nebyla.
My řešili přes českého zástuce u kterého byla loď objednaná a zaplacená (YachtNet). A pak už jen záleží jakou má tento partner chartrovky vyjednávací sílu.
U nás nakonec proběhlo bez "ztráty kytičky". Telfonát do ČR a oni pak do HR. A bylo vyřešeno.
Sám s tím těžko něco uděláš. Zavolej svému "zástupci" v ČR. Víc ti nemůžu poradit.
Moc s tím nenaděláš. Zkušenost podobná - igelitka na propeleru....večer tam ještě nebyla.
My řešili přes českého zástuce u kterého byla loď objednaná a zaplacená (YachtNet). A pak už jen záleží jakou má tento partner chartrovky vyjednávací sílu.
U nás nakonec proběhlo bez "ztráty kytičky". Telfonát do ČR a oni pak do HR. A bylo vyřešeno.
Sám s tím těžko něco uděláš. Zavolej svému "zástupci" v ČR. Víc ti nemůžu poradit.
Re: Škrábance na kýlu
Díky za tip, pravda, zkontaktuju je
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Škrábance na kýlu
Potápěč si poškození zpravidla fotí. Být tebou chtěl bych vidět snímky. ještě lépe i nějaké předchozí.
Re: Škrábance na kýlu
Jojo, fotku budu chtít vidět, to je jasný
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Škrábance na kýlu
Kde všade jste pluli, a co to je za charterovku - základnu? Jestli to není tajný 

Re: Škrábance na kýlu
Chorvatsko - z Marina Kastela, Velí Drvenik, Víš, Korčula - Vela Luka, Hvar - Vrbovská, Živogošče Porat, Brač - Supetar a zpět do Maríny.
Charter je Croatia yachting,, loď Hanse 415, r.v.2017
Charter je Croatia yachting,, loď Hanse 415, r.v.2017
Re: Škrábance na kýlu
Takže resume je 826 Euro. 400 práce (údajně pretesneni kýlu) a 2x213 jeřáb.
Na fotce vidět vepředu na torpédu osoupnuty kýl na bílou barvu a cca 5 cm čtverečných odloupnute barvy až na rezaty kov kýlu. V kombinaci s hlášením lodě, že prý je na 1,57 m hloubky (samozřejmě blbost) a vlhkosti u těsnění a šroubů kýlu (opravdu vlhko, žádna souvislá hladina vody) jsou to při mě opravdu blbě rozdané karty.
Příště asi bude řešit pojištěním kauce
Na fotce vidět vepředu na torpédu osoupnuty kýl na bílou barvu a cca 5 cm čtverečných odloupnute barvy až na rezaty kov kýlu. V kombinaci s hlášením lodě, že prý je na 1,57 m hloubky (samozřejmě blbost) a vlhkosti u těsnění a šroubů kýlu (opravdu vlhko, žádna souvislá hladina vody) jsou to při mě opravdu blbě rozdané karty.
Příště asi bude řešit pojištěním kauce
- Jarek02
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 37
- Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Brno
Re: Škrábance na kýlu
Díky za sdílení zkušenosti! ...jdu řešit pojištění kauce na letošek.
By mě zajímalo, jak chlapci vysvětlili, že se loď s ponorem 2,1m dostala na 1,5m hloubky...s kýlem pod úrovní dna toho loď moc nenapluje.
Já mám v plánu si při přebírání lodě vodotěsnou kamerou kýl zkontrolovat..už jsem o těchto ojebávkách slyšel několikrát.
By mě zajímalo, jak chlapci vysvětlili, že se loď s ponorem 2,1m dostala na 1,5m hloubky...s kýlem pod úrovní dna toho loď moc nenapluje.
Já mám v plánu si při přebírání lodě vodotěsnou kamerou kýl zkontrolovat..už jsem o těchto ojebávkách slyšel několikrát.
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Škrábance na kýlu
Mají k tomu hlášení o hloubce 1,57 nějaké GPS souřadnice, nebo alespoň časový údaj? (vrtá mi hlavou kde by to eventuálně mělo být. např. ten Drvenik Velí když se nestojí u mola, ale bokem pod hospodou)
Spíš to ale bude pozůstatek z předchozích plaveb a čekání na nepojištěnou kauci
Spíš to ale bude pozůstatek z předchozích plaveb a čekání na nepojištěnou kauci

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrábance na kýlu
Presne jak píše Jarda.Cekaji az nekdo bude bez pojištění kauce.
Pises ze je to orezle.Jak to muze za den dva zreznout?
Evidentne starsi zalezitost.Zkusil bych se tomu postavit a odmitnout to platit.
Obcas to zkouší, jak je kdo asertivni.
Ale jinak do budoucna pomůže jen objednavat u prověřených a spolehlivych partneru jak v CR tak HR.
Pises ze je to orezle.Jak to muze za den dva zreznout?
Evidentne starsi zalezitost.Zkusil bych se tomu postavit a odmitnout to platit.
Obcas to zkouší, jak je kdo asertivni.
Ale jinak do budoucna pomůže jen objednavat u prověřených a spolehlivych partneru jak v CR tak HR.
Re: Škrábance na kýlu
GPS hlášení je z místa, kde máme bezpečné 3m hloubku.
Senzor, který to hlásí je umístěn pry na dně lodě.
Kterém při předání mi na můj dotaz řekne, že údaj o hloubce je udaj pod kýlem ne od vodotrysky.
Fotky z minuleho předání nebyly, ale checkout byl v pořádku, tím pádem bez fotek. To je asi ok, fotky potápěč nedělá, když není důvod.
Jak píšu výše - má hlaseni, být dementní o malé hloubce, má odřenou barvu na kýlu, na jednom místě odlouplou, tam rez - prý je kýl pod barvou běžné orezlý, v kastlíku pod podlahou v salonu slané vlhko, prostě jak píšu, blbě rozdané karty.
V den, kdy jsme přistávali, stal v přístavu Čech, koukal na nás a nadával na přístroje B&G, tak teď mu trochu dávám i za pravdu.
Teď už to nezměníme.
POUČENÍ - v budoucnu určitě pojištění kauce.
Při převzetí lodě kontrola průsaku vody z spodní části lodě, speciálně u šroubů přichycení kylu. Po vyplutí hned v první zátoce kontrola spodku lodě někým, kdo se rád potápi (já to nejsem) a ideálně záznam na kameru
Senzor, který to hlásí je umístěn pry na dně lodě.
Kterém při předání mi na můj dotaz řekne, že údaj o hloubce je udaj pod kýlem ne od vodotrysky.
Fotky z minuleho předání nebyly, ale checkout byl v pořádku, tím pádem bez fotek. To je asi ok, fotky potápěč nedělá, když není důvod.
Jak píšu výše - má hlaseni, být dementní o malé hloubce, má odřenou barvu na kýlu, na jednom místě odlouplou, tam rez - prý je kýl pod barvou běžné orezlý, v kastlíku pod podlahou v salonu slané vlhko, prostě jak píšu, blbě rozdané karty.
V den, kdy jsme přistávali, stal v přístavu Čech, koukal na nás a nadával na přístroje B&G, tak teď mu trochu dávám i za pravdu.
Teď už to nezměníme.
POUČENÍ - v budoucnu určitě pojištění kauce.
Při převzetí lodě kontrola průsaku vody z spodní části lodě, speciálně u šroubů přichycení kylu. Po vyplutí hned v první zátoce kontrola spodku lodě někým, kdo se rád potápi (já to nejsem) a ideálně záznam na kameru
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Škrábance na kýlu
Takže ten váš konkretní případ je už nejspíš uzavřen.
Přidám jen malé zamyšlení, třeba pro ostatní: čidla hloubkoměru bývají umístěna na dně trupu, což je +- 0,5 m pod hladinou.Tam je pro ně výchozí bod. Přístroj, zobrazující hloubku zpravidla umožnuje nastavit tzv. offset, neboli posunout hodnotu nahoru či dolů. Takže když dám např. těch + 0,5, tak potom ukazuje hloubku od vodorysky. Jestliže má loď např ponor oněch 2,1 m, Tak po nastavení - 1,6 bude ukazovat hloubku pod kýlem. Na charterové lodi ale asi nikdo s jistotou neví, co tam kdo kdy nastavil. Teda technik by to vědět měl, ale hodnotu lze sérií prokliků dodatečně změnit. Není to úplně jednoduché, ale s pomocí návodu od výrobce to jde. Před vyplutím je dobré si toto vše ověřit třeba měřením (umístění čidla + olovnice), nebo aspoň porovnáním s nějakou známou ověřenou hloubkou.
Někdo nastavuje hloubku pod kýlem (snad kvůli bezpečí), já považuju za lepší nastavení od hladiny. Pak to aspoň souhlasí s mapama. No a ponor a výšku stěžně je pro sklerotiky dobré napsat viditelně na samolepku
Když bych se jen hypoeteticky vrátil k úvodnímu tématu vlákna, tak pokud onen hlásič nabonzoval hloubku 1,57 m a byl umístěn někde na dně a neměl nastaveno či možnost korekce (offsetu), tak už to v mnou uváděném příkladu 3 cm drhne
P.S. Jo a přístroje B&G dle mého názoru zas tak špatný nejsou. Obecně - přístroje, počítače a jiná udělátka dělají jen to a v té kvalitě, co a jak je naučili lidé.

Přidám jen malé zamyšlení, třeba pro ostatní: čidla hloubkoměru bývají umístěna na dně trupu, což je +- 0,5 m pod hladinou.Tam je pro ně výchozí bod. Přístroj, zobrazující hloubku zpravidla umožnuje nastavit tzv. offset, neboli posunout hodnotu nahoru či dolů. Takže když dám např. těch + 0,5, tak potom ukazuje hloubku od vodorysky. Jestliže má loď např ponor oněch 2,1 m, Tak po nastavení - 1,6 bude ukazovat hloubku pod kýlem. Na charterové lodi ale asi nikdo s jistotou neví, co tam kdo kdy nastavil. Teda technik by to vědět měl, ale hodnotu lze sérií prokliků dodatečně změnit. Není to úplně jednoduché, ale s pomocí návodu od výrobce to jde. Před vyplutím je dobré si toto vše ověřit třeba měřením (umístění čidla + olovnice), nebo aspoň porovnáním s nějakou známou ověřenou hloubkou.
Někdo nastavuje hloubku pod kýlem (snad kvůli bezpečí), já považuju za lepší nastavení od hladiny. Pak to aspoň souhlasí s mapama. No a ponor a výšku stěžně je pro sklerotiky dobré napsat viditelně na samolepku

Když bych se jen hypoeteticky vrátil k úvodnímu tématu vlákna, tak pokud onen hlásič nabonzoval hloubku 1,57 m a byl umístěn někde na dně a neměl nastaveno či možnost korekce (offsetu), tak už to v mnou uváděném příkladu 3 cm drhne

P.S. Jo a přístroje B&G dle mého názoru zas tak špatný nejsou. Obecně - přístroje, počítače a jiná udělátka dělají jen to a v té kvalitě, co a jak je naučili lidé.
Re: Škrábance na kýlu
Přidám svůj názor. Jsou to podvodníci. Doba je zlá a musí kompenzovat dva měsíce. Devadesát procent charterových lodí pro monitoring (tracking) používá Sentinel. Ten neposílá data sbíraná ze sítě na lodi kromě baterií. A připravují světla, topení a podobně. Pro tracking má vlastní anténu a pracuje nad standartní mapou, nikoli nad námořní typu Navionics. Maximálně má Anchor alarm a pak může poslat sms či mail. Nikoli však hloubku, ale pohyb mimo zadaný kruh, či pohyb obecně např z maríny. Prostě Ti kecali. Co se týče sondy hloubky ať je jakákoli, domnívám se, že offset nehraje žádnou podstatnou roli. Každý den po více hodinové plavbě mám v systému pokud si dám zobrazit minimální hloubku za cestu údaj 1-3m, přestože jsem tutově jel ve vodách kde bylo 5 netrů a více. Prostě projede pod sondou jedna větší ryba či hejno malých a je to. Stane se tak v osmi případech z deseti. Ale jim tato data nechodí. Je i systém, který tato data umí monitorovat a poslat přes net, ale ten Croatia Yachting tutově nemá. Prostě tě okradli o ranec. Jediná šance je skočit s foťákem pod loď po příjezdu do maríny a udělat si fotku šroubu a kýlu s časovým údajem. Stejně tak před cestou.... Což je hnus. Já jsem smířený s tím, že někde jde holt letos slušnost stranou. Smutné..... Mimochodem jsem fotkou a poněkud zvýšeným hlasem jednou uhájil požadavek na zaplacení potápěče navíc pro odstranění kousku sítě ze šroubu.....ale dal si ho tam potápěč sám. Přeji příště více štěstí či slušnější společnost.
- mipe
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Bratislava
Re: Škrábance na kýlu
Ešte by si mohol pridať meno lode. Ak sú to šmejdi, budú na hrdzavé škrábance vyberať možno celú sezónu.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Škrábance na kýlu
Libor píše:........Cekaji az nekdo bude bez pojištění kauce.
.........
S tím názorem nesouhlasím. Když jsem měl pojištěnou kauci, tak se mi vždy snažili napsat do protokolu kdejakou kravinu. Argument byl "oč Ti jde, platí to přece pojišťovna".
Dnes kauci pojišťuji akorát, když mám výcvik nováčků. Už nepojišťuji ani když jedu na regatu jako loď rozhodčích.
Chovám se k chorvatům slušně, nechci po nich drobnosti a pitomosti. Nechávám opravovat před vyplutím jenom důležité věci. Ostatní jím říkám Opravte až budete mít čas. Vím, že kdybych je při přebírání vytočil, dají mi to za týden při odevzdání lodě šežrat a nemám šanci. Oni vždycky ví, na co Tě jsou schopni utáhnout. Pokud loď jezdí každý týden, nemají čas na větší opravy. Ví o spoustě závad, které neopravili. Taháš za slabý konec. Nemá cenu provokovat při přebírání. Focení považuji za blbost. Jenom si zaděláváš na problém. Už jsem to na JI psal několikrát.
Slušného partnera, kterým jim nedělá víc problémů než musí mají rádi a chtějí, aby se vrátil.
Chorvatsko je balkán. Neplatí tam zvyklosti civilizovaných zemí. Komu se to nelíbí, ať tam nejezdí. Nebo se smíří s tím, že bude platit.
Re: Škrábance na kýlu
Kolik stala lod pred slevou a po sleve?
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Škrábance na kýlu
Ahoj,
za sebe musím říct, že poslední asi 3 - 4 roky jsem nejezdil v HR na charterové, ale na majitelské lodi. Takže zkušenost z posledních 3 let nemám. Ale moje zkušenost s charterovou společností Adriatic Charter (nasmlouváno přes prodejce v Brně), od které jsem si lodě půjčoval deset let, byla taková, že jsem 2x měl kontakt lodě se dnem, vždy jsem to nahlásil před vracením lodě, vždy to potapěč zkontroloval a konstatovali, že není nic poškozeného, přesto že na dně kýlu byly škrábance. Měl jsem pojištění kauce a k tomu tuším 100 E vratná kauce. Vždy mi vratnou část vrátili celou svýjimkou případu, kdy se podařilo ulomit pant prkénka na WC a to mi za nový pant něco strhli.
Pokud byl tedy nějaký problém z mé strany, tak jsem to hlásil a jinak upozorňoval na problémy, které jsem nezpůsobil, ale měli by o nich vědět.
Takže asi je to o konkrétní charterové společnosti a jejich praktikách. Koneckonců i od toho je tady tohle fórum, abychom si mohli vyměnit zkušenosti.
Pavel
za sebe musím říct, že poslední asi 3 - 4 roky jsem nejezdil v HR na charterové, ale na majitelské lodi. Takže zkušenost z posledních 3 let nemám. Ale moje zkušenost s charterovou společností Adriatic Charter (nasmlouváno přes prodejce v Brně), od které jsem si lodě půjčoval deset let, byla taková, že jsem 2x měl kontakt lodě se dnem, vždy jsem to nahlásil před vracením lodě, vždy to potapěč zkontroloval a konstatovali, že není nic poškozeného, přesto že na dně kýlu byly škrábance. Měl jsem pojištění kauce a k tomu tuším 100 E vratná kauce. Vždy mi vratnou část vrátili celou svýjimkou případu, kdy se podařilo ulomit pant prkénka na WC a to mi za nový pant něco strhli.
Pokud byl tedy nějaký problém z mé strany, tak jsem to hlásil a jinak upozorňoval na problémy, které jsem nezpůsobil, ale měli by o nich vědět.
Takže asi je to o konkrétní charterové společnosti a jejich praktikách. Koneckonců i od toho je tady tohle fórum, abychom si mohli vyměnit zkušenosti.
Pavel
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host