
Plavby na gumáku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Sejde z očí, sejde s mysle
Bol som pozerať v Hainburgu ten sklz, bol som aj na priehrade v Čunove, a pozrel som aj sklz v Medveďove. Závisí to od počasia a ako je kto otužilý. Rozmýšlal som že keď bude 15 stup.C cez niektorý výkend tak by som vyrazil na štichpróbu. Ale keď sa to dostane niekam k dvadsiatke tak bez problémov.

Ahoj,už jsem se tady zmiňoval,testoval jsem dvagumáky na moři v Chorvatsku,start ve Splitu a cíl v Umagu.
Pokud nám to časově vycházelo,některý ostrov jsme i objížděli,např,RAB,MALI LOŚINJ,KRK.atd.
Proto se nebojte s dobrým člunem udělat nějakou turistiku,stojí to určitě za to.
Držím Vám palce a ahoj.
K.B.
Pokud nám to časově vycházelo,některý ostrov jsme i objížděli,např,RAB,MALI LOŚINJ,KRK.atd.
Proto se nebojte s dobrým člunem udělat nějakou turistiku,stojí to určitě za to.
Držím Vám palce a ahoj.
K.B.
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Koupil jsem cyklomapu Dunaje od Blavy dál, a protože bych řek že se tady pletou pojmy, tak by to bylo třeba vysvětlit, podle mapy je zdrž Hrušov a navazuje VD Gabčíkovo.Mám dotaz, kde začíná zákaz plavby malých lodí(do 5m a 20Kw), je možné Čelisťova plout proti proudu - ptám se proto, že tam jsou značené nějaké penziony a za druhé je možné, například na kolečkách přesunout se do starýho Dunaje na VD Hrušov?
Líbilo by se mi se ubytovat v nějakým tom penziénu v Čelistově a jeden den plout proti proudu směr Vídeň a druhý den směrem opačným starým koryrem a nechce se mi gumák dvakrát foukat.
Danda
Líbilo by se mi se ubytovat v nějakým tom penziénu v Čelistově a jeden den plout proti proudu směr Vídeň a druhý den směrem opačným starým koryrem a nechce se mi gumák dvakrát foukat.
Danda
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Máš gumák na podvozku, alebo ho prevážaš zbalený? V Čilistove je hotel, ale ten je od vody dosť ďaleko, ale k hotelu patrí blízka marína, takže to by bolo elegantné riešenie, ale over si či je otvorená, pretože je len sezónna.
Alebo sa dá stanovať na brehoch zdrže Hrušov, na lavej strane / brané po prúde/ sú udržiavané rybárske fleky, ak by bol nejaký prázdny tak ho využi.
Prívodný kanál začína približne pri dedine Báč.
Preniesť do starého toku sa dá kúsok od priehrady Hrušov, pri drevenom altánku za priehradou je sklz do priehradného jazera a keď prejdeš cez cestu /cez hrádzu/ a pôjdeš dolu kopcom cez lesík asi 100 m po prašnej ceste, tak prídeš ku sklzu do starého toku. Bohužial ten je asi po 5 km presypaný kameňmi a prenáša sa po lavej strane. Treba prenášať asi 50 m a je to tam dosť mizerné.
Na google Earth je to všetko pekne vidieť. Môžem pozrieť a napísať ti súradnice.
Ja som už gumák dovliekol, zajtra ho dávam do pohotovosti a možno ho aj skúsim dať na vodu. Takže ak budeš pripravený a bude pekné počasie daj vedieť a môžme vyraziť. Kludne príď hneď s gumákom. Samozrejme sa môžu pridať aj ďalší záujemcovia.
Alebo sa dá stanovať na brehoch zdrže Hrušov, na lavej strane / brané po prúde/ sú udržiavané rybárske fleky, ak by bol nejaký prázdny tak ho využi.
Prívodný kanál začína približne pri dedine Báč.
Preniesť do starého toku sa dá kúsok od priehrady Hrušov, pri drevenom altánku za priehradou je sklz do priehradného jazera a keď prejdeš cez cestu /cez hrádzu/ a pôjdeš dolu kopcom cez lesík asi 100 m po prašnej ceste, tak prídeš ku sklzu do starého toku. Bohužial ten je asi po 5 km presypaný kameňmi a prenáša sa po lavej strane. Treba prenášať asi 50 m a je to tam dosť mizerné.
Na google Earth je to všetko pekne vidieť. Môžem pozrieť a napísať ti súradnice.
Ja som už gumák dovliekol, zajtra ho dávam do pohotovosti a možno ho aj skúsim dať na vodu. Takže ak budeš pripravený a bude pekné počasie daj vedieť a môžme vyraziť. Kludne príď hneď s gumákom. Samozrejme sa môžu pridať aj ďalší záujemcovia.
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Gumák mám v autě, včera jsem byl zajet motor, takže koupím pár drobností a hlavně musim udělat druhý pokus na kolečka, pěkně jsem je namyslel, ale nevydržely .Zítra ukažu foto.
Tak že jestli tomu dobře rozumím z jednoho místa se na starý i nový Dunaj kloudně nedostaneš.Vlastně tomu nerozumim vůbec, koukal jsem na google Earth a podle toho
je vedle dunaje ten kanál a ten spojenej s Dunajem vůbec neni, musíš spouštět na hlavní tok(bavim se o tom Čelistovu
Danda
Tak že jestli tomu dobře rozumím z jednoho místa se na starý i nový Dunaj kloudně nedostaneš.Vlastně tomu nerozumim vůbec, koukal jsem na google Earth a podle toho
je vedle dunaje ten kanál a ten spojenej s Dunajem vůbec neni, musíš spouštět na hlavní tok(bavim se o tom Čelistovu
Danda
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Dunaj je priehradou v Čunove rozdelený na dva toky ktoré sa spájajú pri dedine Sáp. Jeden je starý tok a druhý je prívodný kanál, popri prívodnom kanále je ešte derivačný kanál kde tečie priesaková voda.
Starý tok je neprejazdný pre lodnú dopravu. Športové motorové lode sú plavebne obmedzené pretože plavebná komora ktorou sa dá dostať do starého toku je neprevádzkovaná, tak isto aj komora v Dunakiliti a navyše je ešte presypaný kamennou hrádzou. Takže starý tok je splavný len pre malé plavidlá ktoré je možné prenášať.
Prívodný kanál je plavebná dráha a je to v podstate odklonený hlavný tok ktorý tečie medzi nasypanými hrádzami niekolko metrov nad okolitou krajinou. Prívodný kanál privádza vodu do hydroelektrárne v Gabčíkove. Lode prekonávajú ten výškový rozdiel pomocou plavebnej komory.
Kto to pochopil tak že sú tam dva priehradné múry vzdialené od seba asi 30 km, tak ten to pochopil správne. Jedna priehrada je v Čunove a druhá v Gabčíkove.
Sklz v Hainburgu je udržiavaný velmi dobre pretože slúži riečnej polícii a hasičom.
Starý tok je neprejazdný pre lodnú dopravu. Športové motorové lode sú plavebne obmedzené pretože plavebná komora ktorou sa dá dostať do starého toku je neprevádzkovaná, tak isto aj komora v Dunakiliti a navyše je ešte presypaný kamennou hrádzou. Takže starý tok je splavný len pre malé plavidlá ktoré je možné prenášať.
Prívodný kanál je plavebná dráha a je to v podstate odklonený hlavný tok ktorý tečie medzi nasypanými hrádzami niekolko metrov nad okolitou krajinou. Prívodný kanál privádza vodu do hydroelektrárne v Gabčíkove. Lode prekonávajú ten výškový rozdiel pomocou plavebnej komory.
Kto to pochopil tak že sú tam dva priehradné múry vzdialené od seba asi 30 km, tak ten to pochopil správne. Jedna priehrada je v Čunove a druhá v Gabčíkove.
Sklz v Hainburgu je udržiavaný velmi dobre pretože slúži riečnej polícii a hasičom.
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Díval jsem se na hotel i botel - v přístavu Kormorán a jako výchoz
í bod se mi docela líbí
Po tvém upřesnění mi je jasné, že po proudu se moc jet nedá, leda převést lod autem pod Gapčíkovo.Botel Kormorán otvírají 4.4, takže až to bude vypadat na teplý víkend, tak bych rád přijel otestovat Dunaj.Kam se da proti proudu v pohode doplout, aby to nebyla křeč?
Nebo je druhá možnost sejít se v Haiburgu a jesli je tam kemp, tak přespat a jeden den jet k Vídni a druhej ke Gabčíkovu. Je tady víc lidí co by to v Dubnu , až se oteplí oslovilo?Tedy kdyby se Denis to uvolil vést.Já si na poprvé proplout Blavu sám asi moc netroufám
Danda
í bod se mi docela líbí
Po tvém upřesnění mi je jasné, že po proudu se moc jet nedá, leda převést lod autem pod Gapčíkovo.Botel Kormorán otvírají 4.4, takže až to bude vypadat na teplý víkend, tak bych rád přijel otestovat Dunaj.Kam se da proti proudu v pohode doplout, aby to nebyla křeč?
Nebo je druhá možnost sejít se v Haiburgu a jesli je tam kemp, tak přespat a jeden den jet k Vídni a druhej ke Gabčíkovu. Je tady víc lidí co by to v Dubnu , až se oteplí oslovilo?Tedy kdyby se Denis to uvolil vést.Já si na poprvé proplout Blavu sám asi moc netroufám
Danda
Naposledy upravil(a) danda dne pát dub 04, 2008 8:23 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
To Danda, Vovský a ďalší. Rád vás všetkých privítam, ale aby som si to ujasnil tak Danda spomínal že by najskorej uvítal nejaké zaškolenie, ukážku plavby po Dunaji a až potom by prišiel na dlhšie, povedzme výkend. Ak by ste to chceli takto, tak si dohodneme operatívne nejakú peknú sobotu, nedelu.Kludne to môže byť aj táto sobota ak bude pekné počasie.
Ak by ste radšej prišli hneď na výkend, tak predpoveď počasia musí byť ako tak stabilná a musíte sa rozhodnúť či do stanu, alebo do hotelu. Ak by sme išli do stanu, tak sa pustíme dolu po prúde, nájdeme pekný flek a na druhý deň to vykĺžeme speť. Ak by ste išli do hotelu tak by sme mohli vyraziť od priehrady smerom proti prúdu, niekam cez Bratislavu do Rakúska a potom speť.
Ideálne by bolo teraz napísať kto má záujem.
Ešte upozornenie, podmienka je náhradná vrtula.
Ak by ste radšej prišli hneď na výkend, tak predpoveď počasia musí byť ako tak stabilná a musíte sa rozhodnúť či do stanu, alebo do hotelu. Ak by sme išli do stanu, tak sa pustíme dolu po prúde, nájdeme pekný flek a na druhý deň to vykĺžeme speť. Ak by ste išli do hotelu tak by sme mohli vyraziť od priehrady smerom proti prúdu, niekam cez Bratislavu do Rakúska a potom speť.
Ideálne by bolo teraz napísať kto má záujem.
Ešte upozornenie, podmienka je náhradná vrtula.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Náhoda je blbec, škrkneš vrtulu o plytčinu a čo spravíš? Proti prúdu nevypádluješ ani kilometer. Ak nemáš skúsenosti s plavbou po rieke tak je lahko možné vrtlu očesať, alebo úplne zničiť. Voda v Dunaji nie je priezračná ako na mori, v ohyboch rieky sa tvoria plytčiny a pristávanie tiež nesie zo sebou určité riziko. Dôležité je vedieť čítať vodu, ak máš za sebou vodácku minulosť tak to nie je problém. Ak to neovládaš, tak ti určitý čas potrvá kým to spoznáš.
Výhodou malých motorov /napr. 15 k/ je to, že pri náraze vrtule o dno ho nadhodí a nepríde k totálnemu zničeniu vrtule.
Výhodou malých motorov /napr. 15 k/ je to, že pri náraze vrtule o dno ho nadhodí a nepríde k totálnemu zničeniu vrtule.
Dá se od dědiny Sap nebo od Medveďova plavat proti proudu do starého koryta Dunaje, na gumáku s motorem 5 HP obsazeném dvěma osobami ?
S občasným převážením člunu po souši na kolečkách a stálým žraním komáry počítám, vůbec však neznám místní přostředí, zejména rychlost proudu a také vhodnost okolí k několikadennímu pobytu pod stanem apod.
Musím přiznat že mi Denis nasadil pěkného brouka do hlavy, kdy jsem začal uvažovat o silnějším motoru 8-10 HP který by šel na můj člun a mohl bych se snad připojit k některým navrhovaným plavbám, ale po zvážení všech kladů a záporu jsem zůstal u stávajícího vybavení a pokud stávající vybavení je pro Dunaj naprosto nevhodné, budu muset zůstat u Vltavy a Labe kde je taky krásně, ale občas mne přepadá zvědavot a touha po změně.
Přeji Vám aby se Vám plánovaná plavba vydařila a aby Vás potěšila.
S občasným převážením člunu po souši na kolečkách a stálým žraním komáry počítám, vůbec však neznám místní přostředí, zejména rychlost proudu a také vhodnost okolí k několikadennímu pobytu pod stanem apod.
Musím přiznat že mi Denis nasadil pěkného brouka do hlavy, kdy jsem začal uvažovat o silnějším motoru 8-10 HP který by šel na můj člun a mohl bych se snad připojit k některým navrhovaným plavbám, ale po zvážení všech kladů a záporu jsem zůstal u stávajícího vybavení a pokud stávající vybavení je pro Dunaj naprosto nevhodné, budu muset zůstat u Vltavy a Labe kde je taky krásně, ale občas mne přepadá zvědavot a touha po změně.
Přeji Vám aby se Vám plánovaná plavba vydařila a aby Vás potěšila.
- Olivero
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha/Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,musim reagovat,neda mito v tych miestach pri dunaji som vyrastal a stravil tam vela casu na cundroch a rybackach a chodim tam dodnes ale uz pomenej. Tohto casu uz 10rokov zijem v Prahe ale Bratislavu a dunajske ramena nastevujem da sa povedat pravidelne vzdy ked sa da.Je tam nadherna priroda mnoho vtactva a ked vyjde rok tak aj mrte komarou.
Od Sapu sa samozrejme do dunaja dostanes a myslim ze nejake prenasanie po susi a podobne pokial nepojdes do dunajskych ramien tak nestretnes, ale bola by chyba sa do dunajskych ramien nepozriet a da sa tam sice clekom pekne bludit ale v dnesnej dobe GPS skoro vsetko vyriesi.Miesta na taborenie urcite najdes a kazdy den ine. Po hlavnom toku dunaja,(myslim dunaja a nie privodneho kanalu na vodne dielo Gabcikovo) sa podla mojho nazoru z 5k gumakom proti prudu vysolichas aspon budes mat cas prezerat prirodu (Denis ale chalani co mate s 5HP skusenosti na dunaji opravte ma ked si myslite ze nie lebo som to z 5HP gumakom proti prudu neskusal).Ale mozno lepsia moznost ako sa dostat do stareho toku dunaja je pustit sa z vrchu od cunova (zdr Hrusov Danubium) bud priamo po starom toku do rkm 1851 alebo o kus nizsie a bez prenasania od rkm.1842.Pre lepsiu predstavivost som nafotil novu mapu dunaja a tam sa mozes skusit zorientovat.
tu je obal mapy ktoru si skus zohnat:
tu je plhny odkaz: http://img401.imageshack.us/img401/1107 ... apyzz2.jpg
este pridam aj cele foto tejto mapy.
Od Sapu sa samozrejme do dunaja dostanes a myslim ze nejake prenasanie po susi a podobne pokial nepojdes do dunajskych ramien tak nestretnes, ale bola by chyba sa do dunajskych ramien nepozriet a da sa tam sice clekom pekne bludit ale v dnesnej dobe GPS skoro vsetko vyriesi.Miesta na taborenie urcite najdes a kazdy den ine. Po hlavnom toku dunaja,(myslim dunaja a nie privodneho kanalu na vodne dielo Gabcikovo) sa podla mojho nazoru z 5k gumakom proti prudu vysolichas aspon budes mat cas prezerat prirodu (Denis ale chalani co mate s 5HP skusenosti na dunaji opravte ma ked si myslite ze nie lebo som to z 5HP gumakom proti prudu neskusal).Ale mozno lepsia moznost ako sa dostat do stareho toku dunaja je pustit sa z vrchu od cunova (zdr Hrusov Danubium) bud priamo po starom toku do rkm 1851 alebo o kus nizsie a bez prenasania od rkm.1842.Pre lepsiu predstavivost som nafotil novu mapu dunaja a tam sa mozes skusit zorientovat.
tu je obal mapy ktoru si skus zohnat:

tu je plhny odkaz: http://img401.imageshack.us/img401/1107 ... apyzz2.jpg
este pridam aj cele foto tejto mapy.
- Olivero
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha/Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tu je slubena mapa na stiahnutie: http://leteckaposta.cz/file/415681991.1 ... 28d1e5eba6
PS: prosim admina ak by mohol byt problem z mapou, (autorske pravo a pod...) tak nech tento prispevok odmaze, moc sa v takychto veciach nevyznam, dakujem
PS: prosim admina ak by mohol byt problem z mapou, (autorske pravo a pod...) tak nech tento prispevok odmaze, moc sa v takychto veciach nevyznam, dakujem
- Olivero
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha/Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Mimochodom som tu mapu kupoval v Prahe za 99Kc.Tu je odkaz na obchod: http://www.kiwick.cz
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Olivero píše:... Po hlavnom toku dunaja,(myslim dunaja a nie privodneho kanalu na vodne dielo Gabcikovo) sa podla mojho nazoru z 5k gumakom proti prudu vysolichas aspon budes mat cas prezerat prirodu (Denis ale chalani co mate s 5HP skusenosti na dunaji opravte ma ked si myslite ze nie lebo som to z 5HP gumakom proti prudu neskusal)....
Ja som isiel s 5HP Johnsonom na gumaku 3,5m (2 dospeli + decko) proti prudu aj pod Starym mostom v Bratislave, kde je Dunaj najrýchlejší. Dalo sa, ale mal som čas - peši po brehu by to bolo aj 2-3x rýchlejšie.

V starom koryte je prietok podstatne menší, takže sa to dá.
- Olivero
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha/Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tu este prikladam kratky text informacie pre vodakov - male plavidla na tomto useku dunaja:
http://img179.imageshack.us/img179/7609/textmapauo4.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/7609/textmapauo4.jpg
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
kzeman píše:Dá se od dědiny Sap nebo od Medveďova plavat proti proudu do starého koryta Dunaje, na gumáku s motorem 5 HP obsazeném dvěma osobami ?
S občasným převážením člunu po souši na kolečkách a stálým žraním komáry počítám, vůbec však neznám místní přostředí, zejména rychlost proudu a také vhodnost okolí k několikadennímu pobytu pod stanem apod.
Musím přiznat že mi Denis nasadil pěkného brouka do hlavy, kdy jsem začal uvažovat o silnějším motoru 8-10 HP který by šel na můj člun a mohl bych se snad připojit k některým navrhovaným plavbám, ale po zvážení všech kladů a záporu jsem zůstal u stávajícího vybavení a pokud stávající vybavení je pro Dunaj naprosto nevhodné, budu muset zůstat u Vltavy a Labe kde je taky krásně, ale občas mne přepadá zvědavot a touha po změně.
Přeji Vám aby se Vám plánovaná plavba vydařila a aby Vás potěšila.
Na tvoju otázku v prvej vete, od Sápu proti proti prúdu starého koryta sa plaviť dá. Z Medveďova to nie je možné, lebo je tam veľmi silný prúd, najme pod Medveďovským mostom, dalo by sa ísť samozrejme blízko pri brehu, ale hrozí rozbitie vrtule o kamene, pretože sú tam spevňované brehy.
Pre teba by bolo ideálne splavovať zo Sápu, alebo z Medveďova po prúde niekam dolu do Komárna a pre auto sa vrátiť autobusom.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
kzeman píše:Dá se od dědiny Sap nebo od Medveďova plavat proti proudu do starého koryta Dunaje, na gumáku s motorem 5 HP obsazeném dvěma osobami ?
S občasným převážením člunu po souši na kolečkách a stálým žraním komáry počítám, vůbec však neznám místní přostředí, zejména rychlost proudu a také vhodnost okolí k několikadennímu pobytu pod stanem apod.
Musím přiznat že mi Denis nasadil pěkného brouka do hlavy, kdy jsem začal uvažovat o silnějším motoru 8-10 HP který by šel na můj člun a mohl bych se snad připojit k některým navrhovaným plavbám, ale po zvážení všech kladů a záporu jsem zůstal u stávajícího vybavení a pokud stávající vybavení je pro Dunaj naprosto nevhodné, budu muset zůstat u Vltavy a Labe kde je taky krásně, ale občas mne přepadá zvědavot a touha po změně.
Přeji Vám aby se Vám plánovaná plavba vydařila a aby Vás potěšila.
Na tvoju otázku v prvej vete, od Sápu proti proti prúdu starého koryta sa plaviť dá. Z Medveďova to nie je možné, lebo je tam veľmi silný prúd, najme pod Medveďovským mostom, dalo by sa ísť samozrejme blízko pri brehu, ale hrozí rozbitie vrtule o kamene, pretože sú tam spevňované brehy.
Pre teba by bolo ideálne splavovať zo Sápu, alebo z Medveďova po prúde niekam dolu do Komárna a pre auto sa vrátiť autobusom.
- cervik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Ahoj ešte ja...Nedaj sa vôdec vyplašiť ,Denis má pravdu , ale ak vieš čítať vodu, vypádluješ aj s Orlicou! Dunaj v Medveďove tečie ozaj rýchlejšie, ale pozri vodostav ,ak má Bratislava okolo 3- 3,5 m dôjdeš s 5 k v pohode až do Čuňova. / len pozor na vrtulu, budeš dosť kopírovať breh a tam sú zatopené hrádze ,alebo plytčiny.Takže znova --- to čítanie vody. Ale určite to vyskúšaj, je čo pozerať. / nezabudni repelent
/

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host