MANUÁL K JOHNSON 5hp
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to david: Nedalo mi to a hledal jsem u všech velkých olejářských firem oleje MARINE. K mému překvapení je nikdo v nabídce nemá. jedině oleje pro dvoutakty s certifikací TC-W3 a to ještě někdo. Nakonec jsem přece jen něco našel a mám dojem, že jsem se zmýlil,
protože pro travní sekačky jsou jiné oleje. U firmy Fuchs jsem u olejů MARINE našel toto:
Description
Fuchs Titan PSW 12. oils are superior quality Trunk Piston Engine oils (TPEO) specifically formulated for use in four stroke marine and
Power Generation engines.
http://www.fuchstz.com/acrobat1/200%20S ... 2%20RO.pdf
Třeba ti to pomůže v odhalování pravdy o tom jak nás odírají pod záminkou MARINE. Já jsem již starý dědek ale pořád se nechci dát
jen tak pumpnout.
protože pro travní sekačky jsou jiné oleje. U firmy Fuchs jsem u olejů MARINE našel toto:
Description
Fuchs Titan PSW 12. oils are superior quality Trunk Piston Engine oils (TPEO) specifically formulated for use in four stroke marine and
Power Generation engines.
http://www.fuchstz.com/acrobat1/200%20S ... 2%20RO.pdf
Třeba ti to pomůže v odhalování pravdy o tom jak nás odírají pod záminkou MARINE. Já jsem již starý dědek ale pořád se nechci dát
jen tak pumpnout.
Je pravda,že pro lodě je vše předražené a že nás odírají,ale zrovna u olejů bych to tak neviděl.Do Passatu dám za litr oleje Castrol SLX 600,-Kč a do Suzuki DF15 za Suzukimarine jen 240,-Kč /když ho koupím v 5l balení tak dokonce jen 150,-/
obojí je na rok.Je pravda,že v autě ujedu za rok daleko více,než na člunu.
obojí je na rok.Je pravda,že v autě ujedu za rok daleko více,než na člunu.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
tataS píše:to david: Nedalo mi to a hledal jsem u všech velkých olejářských firem oleje MARINE. K mému překvapení je nikdo v nabídce nemá. jedině oleje pro dvoutakty s certifikací TC-W3 a to ještě někdo. Nakonec jsem přece jen něco našel a mám dojem, že jsem se zmýlil,
protože pro travní sekačky jsou jiné oleje. U firmy Fuchs jsem u olejů MARINE našel toto:
Description
Fuchs Titan PSW 12. oils are superior quality Trunk Piston Engine oils (TPEO) specifically formulated for use in four stroke marine and
Power Generation engines.
http://www.fuchstz.com/acrobat1/200%20S ... 2%20RO.pdf
Třeba ti to pomůže v odhalování pravdy o tom jak nás odírají pod záminkou MARINE. Já jsem již starý dědek ale pořád se nechci dát
jen tak pumpnout.
musím řícit, že mě to přestalo bavit. tak jenom shrnutí mého stanovisk a pohledu:
-johnson na všechny motory od 6 HP, pokud jsou mazané směsí, na plný výkon píše 25:1, ne jen na 6 a 8HP. stačí si to najít a má to má logiku. tak že drobný detail je u tatse.
- plný výkon je když dáš plnej plyn, počkáš až se roztočí na max a ubereš jen co nepatrně klesnou otáčky ( njinak to děsně žere ) mluvím o dvoutaktu. Nepředpokládá se, že budeš motůrek o 4 koních honit na plno. Ale u 5,6 a víc už klidně, dáš ho na gumák a do kluzu jinak než v max režimu nepude.
-benzín stárně jako my, ale naše motory nejsou motory formel 1, takže jestli 3 nebo 5 měsíců je fuk. dokud se o tom nemluvilo, nikoho to před lety ani nenapadlo, naopak v ropných krizích si ho blbci lili do vany
- pokud omylem nebo úmyslně nalaješ mix do 4taktu, nestane se nic, kouřit bude jako dvoutakt
-nesmíš nalejt 4taktní olej do mixu - odepíšeš svíčky
- nejsem dealer olejů a je mi putna co si kdo kam naleje. jen z vlastní zkušenosti vím, že jsou oleje, co jim voda nevadí a ty. co jim vadí - tedy převodové oleje
-to, že ti motor po zimě nešel bych spíš přičet těm opičím kapkám a jejich předávkování než starému benzínu.
- pokud je v benzínu nebo naftě voda, je to vidět prostým okem a ne že se nám v byndasce za jízdy zničeho nic z benzínu vytřepe. je ji potřeba odstranit nelépe šprickou-cuckou nebo vypustit spodem a ne velfobínama a jinejma drahejma šmejdama.
Tak. Hodně zdaru a začněte konečně jezdit, je tu na Vltavě děsně mrtvo.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to david: neměl jsem v úmyslu Tě nějak nasrat ale když jsi na začátek tak vyjel, tak jsem si dopřál trochu zábavy. Můj bývalý schef
se kterým jsem 10 let pracoval, dělal dlouhá léta v Benzině v laborce a tak od něho vím, že se s oleji dělají různé podfuky. Voda v
benzínu je částečně z výroby, částečně od dlouhého skladování v nádržích (strategické reservy), částečně ji tam přidávají nepoctivý
pumpaři (ti hlavně do nafty, tam se to lépe stratí), v zimě hlavně za mrazů se voda více vysráží a kdo jezdí s poloprázdnou nádrží
a nevyjíždí ji do konce, tak si ji tam může dost vozit a proto se do benzínu přidával Velfobin, který je lihového původu a váže vodu.
Teď již nejsou dlouhodobé mrazy, při kterých se to nejvíce projevovalo. Při kontrolách na pumpách již za komoušů byly pumpy,kde se
té vody nacházelo hodně a těm jsme se vyhýbali. A teď to bude ještě horší. Zničená dieslová čerpadla u nynějších motorů mívá na svědomí voda a lehký topný olej. Nejlepší jak dostat vodu ze starého benzínu je nevylévat až do dna kanystr a použít hustý cedník
s plenou dvojitou. To protůrování motoru vždy nepomůže, protože hlavní tryska bývá na dně plovákové komory, kdežto volnoběžná
a sytičová je výše. Proto mají plovákové komory u dna vypouštěcí šroubek (nejspíše dobře vědí proč ho tam stále dělají). Opravdu stačí
kulička vody (v benzínu dělá vždy kuličku) a ucpe ti hlavní trysku nejen u lodního motoru. U motorky pomůže s ní před startem zahýbat
ze strany na stranu a rozmíchat to aby to motor vzal. S lodním motorem to jde těžko.
K těm speciálním olejům. Marine oleje mají efekt pokud s motorem jezdíš celý rok a máš jej na vodě. Pokud jedeš občas nebo o dovolené v HR a jinak je mimo vodu, tak ten efekt mizí a stačí běžné oleje předepsané viskozity. Ono tam těch zázračných přísad tak moc není. U všech olejů ti výrobce zaručuje dobrou mazivost odolnost proti vodě, nerezivost a tisíce dalších věcí. Když se podíváš na technické hodnoty olejů od velkých výrobců, tak se složení moc neliší. Samozřejmě když máš výkoný motor a chceš ho honit, tak tam
naleješ něco lepšího. Jinak jsem při porovnávání hodnot zjistil, že takřka všichni u sudového balení, které má stejné hodnoty jako
malé uvádějí, že je pro diesly i pro benzíny.
U auto olejů jsou důležité certifikace pro jednotlivé značky, což je u lodních také, nenašel jsem nic specielně pro Suzuki. je to dáno
složením materiálu bloku motoru, pístů, výstelek pouzder a jiným.
Jelikož jezdím již takřka jenom o dovolené v HR (tady není prakticky kde) nechávám motor přes zimu suchý a oleje tam naleju před
odjezdem a po příjezdu je vypustím. Tím dodržím termín výměny od výrobce a zamezím stárnutí oleje. Oleje používám normální a nemám s tím cca 30 let žádný problém. Za komoušů tady ty oleje nebyli a taky se nic nestalo. A o ekoloterorismu nikdo nevěděl.
S tím mastnějším benzínem s tebou souhlasím akorád mě už ty dvoutakty děsně smrdí i při normálním poměru, natož při zvýšeném.
V Tebou uvedeném odkazu na Johnsona neměli motory vnitřní nádrž jenom tu na 12 litrů a tak si neumím představit jak bys to
reguloval. Pořád na plný koule jezdit nebudeš. Pokud by tam byla ta interní, tak bych to pochopil. Na vojně jsem dělal staršího
mechanika u výsadkových vojsk a měl jsem na starost 50 Jaw 350, tak dobře vím , že když tam kluci lili více oleje (přesně dle tvé
teorie o mazání při výsokém výkonu), tak z karburátorů kapal olej a svíčky byli pořád zakarbonované, čímž klesnul k nule isolační
odpor isolantu a nepálili. Nehledě na zaolejované výfuky, které potom výkon snižovali a konečný efekt byl opačný. u Trabantů a Wart
burgů to bylo totéž. Honit slabý motor je podobné jako chtít závodit s Jawou 50 Pionýr ale z toho většinou časem každý vyroste.
V příručkách od menších lodních motorů přímo uvádějí, že jsou pro rekreaci a že není vhodné jezdit delší dobu na vysoké otáčky.
Jak je to u větších nevím. Za pobytů ve světě lidé kteří byli na tyto motory odkázáni s nimi zacházeli dost šetrně a oleje tam lili
různé. Ono totiž na Dálném východě měli motory všech značek ale ty super oleje tam jaksi nebyli. A to samé na Ukrajině, na Sibiři u
Moskvy, St. Petersburgu a jinde. Přesto tam ty staré vyběhané motory jezdili celý rok po vodě na obyčejné oleje.
Dosti již keců a raději mě prozraď, kde bych mohl vyzkoušet moji novou lodičku s motorem na plné pecky. Zkusil jsem vyrobit
podle fotek ty velké ploutve co tu byli v odkazu (Lifters, Amíci mě je nechtějí poslat) a jsem zvědav co s tím udělá 6Hp motorek.
se kterým jsem 10 let pracoval, dělal dlouhá léta v Benzině v laborce a tak od něho vím, že se s oleji dělají různé podfuky. Voda v
benzínu je částečně z výroby, částečně od dlouhého skladování v nádržích (strategické reservy), částečně ji tam přidávají nepoctivý
pumpaři (ti hlavně do nafty, tam se to lépe stratí), v zimě hlavně za mrazů se voda více vysráží a kdo jezdí s poloprázdnou nádrží
a nevyjíždí ji do konce, tak si ji tam může dost vozit a proto se do benzínu přidával Velfobin, který je lihového původu a váže vodu.
Teď již nejsou dlouhodobé mrazy, při kterých se to nejvíce projevovalo. Při kontrolách na pumpách již za komoušů byly pumpy,kde se
té vody nacházelo hodně a těm jsme se vyhýbali. A teď to bude ještě horší. Zničená dieslová čerpadla u nynějších motorů mívá na svědomí voda a lehký topný olej. Nejlepší jak dostat vodu ze starého benzínu je nevylévat až do dna kanystr a použít hustý cedník
s plenou dvojitou. To protůrování motoru vždy nepomůže, protože hlavní tryska bývá na dně plovákové komory, kdežto volnoběžná
a sytičová je výše. Proto mají plovákové komory u dna vypouštěcí šroubek (nejspíše dobře vědí proč ho tam stále dělají). Opravdu stačí
kulička vody (v benzínu dělá vždy kuličku) a ucpe ti hlavní trysku nejen u lodního motoru. U motorky pomůže s ní před startem zahýbat
ze strany na stranu a rozmíchat to aby to motor vzal. S lodním motorem to jde těžko.
K těm speciálním olejům. Marine oleje mají efekt pokud s motorem jezdíš celý rok a máš jej na vodě. Pokud jedeš občas nebo o dovolené v HR a jinak je mimo vodu, tak ten efekt mizí a stačí běžné oleje předepsané viskozity. Ono tam těch zázračných přísad tak moc není. U všech olejů ti výrobce zaručuje dobrou mazivost odolnost proti vodě, nerezivost a tisíce dalších věcí. Když se podíváš na technické hodnoty olejů od velkých výrobců, tak se složení moc neliší. Samozřejmě když máš výkoný motor a chceš ho honit, tak tam
naleješ něco lepšího. Jinak jsem při porovnávání hodnot zjistil, že takřka všichni u sudového balení, které má stejné hodnoty jako
malé uvádějí, že je pro diesly i pro benzíny.
U auto olejů jsou důležité certifikace pro jednotlivé značky, což je u lodních také, nenašel jsem nic specielně pro Suzuki. je to dáno
složením materiálu bloku motoru, pístů, výstelek pouzder a jiným.
Jelikož jezdím již takřka jenom o dovolené v HR (tady není prakticky kde) nechávám motor přes zimu suchý a oleje tam naleju před
odjezdem a po příjezdu je vypustím. Tím dodržím termín výměny od výrobce a zamezím stárnutí oleje. Oleje používám normální a nemám s tím cca 30 let žádný problém. Za komoušů tady ty oleje nebyli a taky se nic nestalo. A o ekoloterorismu nikdo nevěděl.
S tím mastnějším benzínem s tebou souhlasím akorád mě už ty dvoutakty děsně smrdí i při normálním poměru, natož při zvýšeném.
V Tebou uvedeném odkazu na Johnsona neměli motory vnitřní nádrž jenom tu na 12 litrů a tak si neumím představit jak bys to
reguloval. Pořád na plný koule jezdit nebudeš. Pokud by tam byla ta interní, tak bych to pochopil. Na vojně jsem dělal staršího
mechanika u výsadkových vojsk a měl jsem na starost 50 Jaw 350, tak dobře vím , že když tam kluci lili více oleje (přesně dle tvé
teorie o mazání při výsokém výkonu), tak z karburátorů kapal olej a svíčky byli pořád zakarbonované, čímž klesnul k nule isolační
odpor isolantu a nepálili. Nehledě na zaolejované výfuky, které potom výkon snižovali a konečný efekt byl opačný. u Trabantů a Wart
burgů to bylo totéž. Honit slabý motor je podobné jako chtít závodit s Jawou 50 Pionýr ale z toho většinou časem každý vyroste.
V příručkách od menších lodních motorů přímo uvádějí, že jsou pro rekreaci a že není vhodné jezdit delší dobu na vysoké otáčky.
Jak je to u větších nevím. Za pobytů ve světě lidé kteří byli na tyto motory odkázáni s nimi zacházeli dost šetrně a oleje tam lili
různé. Ono totiž na Dálném východě měli motory všech značek ale ty super oleje tam jaksi nebyli. A to samé na Ukrajině, na Sibiři u
Moskvy, St. Petersburgu a jinde. Přesto tam ty staré vyběhané motory jezdili celý rok po vodě na obyčejné oleje.
Dosti již keců a raději mě prozraď, kde bych mohl vyzkoušet moji novou lodičku s motorem na plné pecky. Zkusil jsem vyrobit
podle fotek ty velké ploutve co tu byli v odkazu (Lifters, Amíci mě je nechtějí poslat) a jsem zvědav co s tím udělá 6Hp motorek.
tataS píše:to Renda: Vltava je dlouhá a pochybuji, že to jde po celé délce.
Trochu se ostýchám Tobě = mazákovi

http://www.spspraha.cz/vodnicesty/kdeplout.htm

Zároveň se omlouvám za

co Vy na to , moderátoři

To tataS: Klidně se dál s Davidem "pošťuchujte", nejsem sám kdo si to přebere a potřebné z toho vybere.
Ty ploutve jsem si taky udělal, ale ještě neodzkoušel, protože to mám k vodě přes 100 km a jsem zvědavý jestli to bude k užitku a nebo pouze k poučení.
Předpokládám, že po odzkoušení se o výsledky podělíš.
Ty ploutve jsem si taky udělal, ale ještě neodzkoušel, protože to mám k vodě přes 100 km a jsem zvědavý jestli to bude k užitku a nebo pouze k poučení.
Předpokládám, že po odzkoušení se o výsledky podělíš.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to Renda: Za mazáka se rozhodně nepovažuji a zásadně se vyjadřuji pouze k tomu o čem něco vím. Kolem motorů se točím od 15 let a
jeden čas jsem se tím živil. Kožní alergie na olej mě od toho odstavila. S úctou vzhlížím k hochům co stavějí lodě, protože jsme v 60tých
letech stavěli hausboty a tak vím co je to za práci. Tvoji činnost zde sleduji též s úctou, protože vím, že bych na to neměl. VMP neboli
něco podobného mám od roku 67 a protože jsem to potom nepotřeboval, tak jsem se ani nezajímal o obnovu a nevím jestli mě ještě
platí. Po třech letech v invalidním důchodu, když jsem se už dostal z nejhoršího, mě přestalo bavit pouze hlídat vnučku a začal jsem se
zajímat i o internet. Protože jsem samouk, tak všechny moje činnosti zde nejsou dokonalé (viz pravopis). S člunem s motorem jezdím
asi 30 let a vystřídal jsem jich řadu. Nemám potřebu od 15.10. do 15.5. čtyři hodiny denně se honit na kousku řeky rychlostí nad 25km
a platit za to nesmyslné peníze. Po revoluci jsem restitucemi přišel o garáž i dílnu, kde jsme si s tím hráli. Teď jako chromajzl si můžu
dovolit jenom to co schovám v bytě a vlastními silami dostanu na vodu v HR. Nemám zájem se vyvyšovat ale neuznávám resolutní
tvrzení bez položení konkretními podklady. Vím, že štouráním do lidí z nich člověk občas dostane zajímavé informace (pokud tam jsou)
a ve snaze mít pravdu ti řeknou i co nechtěli. Na té vojně se jednalo o jednotku hloubkového průzkumu a celý život jsem těžil z toho, co
jsem se tam naučil.
Dosti vzdychání, jdu vařit oběd, vnučka má hlad.
P.S. Dík za odkaz jenom potvrdil moji domněnku, že tady není kde jezdit. Do vztlaku dostanu člun ve dvou takřka vždy a tak bych asi ty
ploutve neměl kde zkusit.
jeden čas jsem se tím živil. Kožní alergie na olej mě od toho odstavila. S úctou vzhlížím k hochům co stavějí lodě, protože jsme v 60tých
letech stavěli hausboty a tak vím co je to za práci. Tvoji činnost zde sleduji též s úctou, protože vím, že bych na to neměl. VMP neboli
něco podobného mám od roku 67 a protože jsem to potom nepotřeboval, tak jsem se ani nezajímal o obnovu a nevím jestli mě ještě
platí. Po třech letech v invalidním důchodu, když jsem se už dostal z nejhoršího, mě přestalo bavit pouze hlídat vnučku a začal jsem se
zajímat i o internet. Protože jsem samouk, tak všechny moje činnosti zde nejsou dokonalé (viz pravopis). S člunem s motorem jezdím
asi 30 let a vystřídal jsem jich řadu. Nemám potřebu od 15.10. do 15.5. čtyři hodiny denně se honit na kousku řeky rychlostí nad 25km
a platit za to nesmyslné peníze. Po revoluci jsem restitucemi přišel o garáž i dílnu, kde jsme si s tím hráli. Teď jako chromajzl si můžu
dovolit jenom to co schovám v bytě a vlastními silami dostanu na vodu v HR. Nemám zájem se vyvyšovat ale neuznávám resolutní
tvrzení bez položení konkretními podklady. Vím, že štouráním do lidí z nich člověk občas dostane zajímavé informace (pokud tam jsou)
a ve snaze mít pravdu ti řeknou i co nechtěli. Na té vojně se jednalo o jednotku hloubkového průzkumu a celý život jsem těžil z toho, co
jsem se tam naučil.
Dosti vzdychání, jdu vařit oběd, vnučka má hlad.
P.S. Dík za odkaz jenom potvrdil moji domněnku, že tady není kde jezdit. Do vztlaku dostanu člun ve dvou takřka vždy a tak bych asi ty
ploutve neměl kde zkusit.
Mně připadá, že z informací SPS vyplývá, že když odvezež člun třeba do Podolí, můžeš se tam prohánět ve skluzu dokud Tě to bude bavit a na odzkoušení klapek je to fajn. Klidně bych se jel juknout s Tebou. Také by mě to zajímalotataS píše:to Renda: P.S. Dík za odkaz jenom potvrdil moji domněnku, že tady není kde jezdit. Do vztlaku dostanu člun ve dvou takřka vždy a tak bych asi ty ploutve neměl kde zkusit.

tak já nevím...
Vyšší rychlostí mimo výtlačný režim je možné plout ve vzdálenosti větší než 25 m od břehu pouze na Labi a Vltavě při průběžné plavbě v těchto úsecích:
Řeka Úsek
Labe od ř. km 102,2 Chvaletice po státní hranici se SRN
Vltava od ř. km 91,5 Třebenice po soutok s Labem, včetně ústí Berounky po přístav Radotín
Vltava od ř. km 135,0 Kamýk n/Vlt. po ř. km 140,0
to tataS: Čtu to dobře??
Řeka Úsek
Labe od ř. km 102,2 Chvaletice po státní hranici se SRN
Vltava od ř. km 91,5 Třebenice po soutok s Labem, včetně ústí Berounky po přístav Radotín
Vltava od ř. km 135,0 Kamýk n/Vlt. po ř. km 140,0

to tataS: Čtu to dobře??
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: tak já nevím...
Renda píše:Vyšší rychlostí mimo výtlačný režim je možné plout ve vzdálenosti větší než 25 m od břehu pouze na Labi a Vltavě při průběžné plavbě v těchto úsecích:
Řeka Úsek
Labe od ř. km 102,2 Chvaletice po státní hranici se SRN
Vltava od ř. km 91,5 Třebenice po soutok s Labem, včetně ústí Berounky po přístav Radotín
Vltava od ř. km 135,0 Kamýk n/Vlt. po ř. km 140,0
to tataS: Čtu to dobře??
jasně že dobře. celé splavné labe a vltava z mělníka do třebenic je zatím bez omezení, časem bude asi 7O km/h
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Asi jste mne ukecali. Mě by se líbilo místo na Strakonické u železničního mostu, tam byl dobrý vjezd do vody, nebo na Císařské louce.
Jezdilo se tam za benzínkou přez můstek kolem autokempinku. Bývalo tam zimoviště lodí a servis na ně. Kdysi jsem tam míval
lodičku přes zimu a taky jsem tam kdysi koupil člun Lodestar a motor. Nevím jak se ten chlap jmenoval nějak jako Nun. Za povodně
je to vyplavilo a nevím jestli tam jsou. Mívali tam malé přístaviště a jezdil tam přívoz z Podolí. Koukal jsem na Maps.Google.com a to
přístaviště tam je vidět ale ty jeho buňky ne. Budu tam muset zajet se podívat. Také tam bývala v létě hospůdka.
Viděl bych to tak koncem května nebo začátkem června v sobotu t.j. 31.5. nebo 7.6. podle počasí. Dle dlouhodobé předpovědi má být
mizerné počasí i v květnu. Vím, že ty mapy jsou cca 2 roky staré ale tam se to tak rychle neměnilo.
Jezdilo se tam za benzínkou přez můstek kolem autokempinku. Bývalo tam zimoviště lodí a servis na ně. Kdysi jsem tam míval
lodičku přes zimu a taky jsem tam kdysi koupil člun Lodestar a motor. Nevím jak se ten chlap jmenoval nějak jako Nun. Za povodně
je to vyplavilo a nevím jestli tam jsou. Mívali tam malé přístaviště a jezdil tam přívoz z Podolí. Koukal jsem na Maps.Google.com a to
přístaviště tam je vidět ale ty jeho buňky ne. Budu tam muset zajet se podívat. Také tam bývala v létě hospůdka.
Viděl bych to tak koncem května nebo začátkem června v sobotu t.j. 31.5. nebo 7.6. podle počasí. Dle dlouhodobé předpovědi má být
mizerné počasí i v květnu. Vím, že ty mapy jsou cca 2 roky staré ale tam se to tak rychle neměnilo.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
tataS píše:Asi jste mne ukecali. Mě by se líbilo místo na Strakonické u železničního mostu, tam byl dobrý vjezd do vody, nebo na Císařské louce.
Jezdilo se tam za benzínkou přez můstek kolem autokempinku. Bývalo tam zimoviště lodí a servis na ně. Kdysi jsem tam míval
lodičku přes zimu a taky jsem tam kdysi koupil člun Lodestar a motor. Nevím jak se ten chlap jmenoval nějak jako Nun. Za povodně
je to vyplavilo a nevím jestli tam jsou. Mívali tam malé přístaviště a jezdil tam přívoz z Podolí. Koukal jsem na Maps.Google.com a to
přístaviště tam je vidět ale ty jeho buňky ne. Budu tam muset zajet se podívat. Také tam bývala v létě hospůdka.
Viděl bych to tak koncem května nebo začátkem června v sobotu t.j. 31.5. nebo 7.6. podle počasí. Dle dlouhodobé předpovědi má být
mizerné počasí i v květnu. Vím, že ty mapy jsou cca 2 roky staré ale tam se to tak rychle neměnilo.
Nun tam je, ale po povodni táboří hned u Strakonické co je Shellka. Hospoda je co byla, ale není co bejvala. Sjezd je až na konci Cindy , proti Vyšehradu, ale zamčenej. Klíče za poplatek, nevím kolik, v loděnici Yacht club cisařská louka - lépe se domluvit - 6O6 732 O94 MilošTeubner.
Na vodě je pěkně furt! at´rosničkáři říkaj co chtěj.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj všichni, ještě k tomu mému Johnsonovi: motor jsem pověsil na sud, vypustil oleje (všechno šlo pěkně povolit ale ten matroš na vypouštěcích šroubech je měkotina),
vytáhl jsem starý benzín a všechno pěkně povyměňoval. Běží jako hodinky, aspoň co se dá v tom sudu poznat. Ani moc nevibruje. Takže ještě uděláme nějaké potřebnosti na loďce a pojedeme ho vyzkoušet na Dalešice. Chci se Vás ještě zeptat, k čemu že je dobrý ten umělohmotný šroub, či co to je, dole asi 15cm pod motorem na noze. Ta úplně spodní vazelinová maznička je taky nevím přesně nač. Snad mazání otáčení motorem.
A nazávěr jsem nevydedukoval, co se vypouští tím šroubem zespodu na motoru směrem do moře, hned vedle rukojeti na přenášení (nedaleko té dírečky co teče chladící voda)
Ať nám všem letos ty motory pořádně běhají. Kurňa Maňa.
teista
vytáhl jsem starý benzín a všechno pěkně povyměňoval. Běží jako hodinky, aspoň co se dá v tom sudu poznat. Ani moc nevibruje. Takže ještě uděláme nějaké potřebnosti na loďce a pojedeme ho vyzkoušet na Dalešice. Chci se Vás ještě zeptat, k čemu že je dobrý ten umělohmotný šroub, či co to je, dole asi 15cm pod motorem na noze. Ta úplně spodní vazelinová maznička je taky nevím přesně nač. Snad mazání otáčení motorem.
A nazávěr jsem nevydedukoval, co se vypouští tím šroubem zespodu na motoru směrem do moře, hned vedle rukojeti na přenášení (nedaleko té dírečky co teče chladící voda)
Ať nám všem letos ty motory pořádně běhají. Kurňa Maňa.
teista
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ten umělohmotný šroub je na regulaci volnosti otáčení motorem a tou mazničkou (je jich na motoru více) se mažou všechna místa,
kde dochází k pohybu. Je dobré použít vazelinu odolnou vodě (pokud jezdíš na moři tak marine), kterou tam pumpuješ mazacím lisem až začne lézt ven čistá vazelina. Pokud tam nechce jít napumpovat, tak to rozeber a vyčisti.
Ten šroubek vedle malé trubičky jsem tady již popisoval výše. Je tam závit 10x1,25 a šroubuje se tam nástavec na hadici k proplachování (prodává se jako příslušenství zvlášť). Nesmíš být zahleděn jenom do svého motoru a předčti si vše co se tu již uvádělo.
Většina těch problémů se tu již probírala.( O tom šroubu to bylo speciálně k tvému dotazu 14.4.. Z toho je patrno jak sleduješ odpovědi).
kde dochází k pohybu. Je dobré použít vazelinu odolnou vodě (pokud jezdíš na moři tak marine), kterou tam pumpuješ mazacím lisem až začne lézt ven čistá vazelina. Pokud tam nechce jít napumpovat, tak to rozeber a vyčisti.
Ten šroubek vedle malé trubičky jsem tady již popisoval výše. Je tam závit 10x1,25 a šroubuje se tam nástavec na hadici k proplachování (prodává se jako příslušenství zvlášť). Nesmíš být zahleděn jenom do svého motoru a předčti si vše co se tu již uvádělo.
Většina těch problémů se tu již probírala.( O tom šroubu to bylo speciálně k tvému dotazu 14.4.. Z toho je patrno jak sleduješ odpovědi).
Naposledy upravil(a) tataS dne ned kvě 18, 2008 5:26 pm, celkem upraveno 1 x.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Díky, nechtěl jsem tím šroubem točit nazdařbůh. Takže se s ním dá motor zřejmě úplně zaaretovat. To by se mi hodilo.
Příspěvky sleduju pozorně, určitě aspoň na vlastním linku, něco jsi někde poplet.
Ještě jedna věc se mi moc nelíbí, a sice to, že ta chladící voda neteče stále plynulým proudem.
Občas jenom kape,pak se zase spustí. (že by ta chladící vrtulka?)
teista
Příspěvky sleduju pozorně, určitě aspoň na vlastním linku, něco jsi někde poplet.
Ještě jedna věc se mi moc nelíbí, a sice to, že ta chladící voda neteče stále plynulým proudem.
Občas jenom kape,pak se zase spustí. (že by ta chladící vrtulka?)
teista
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
teista píše:Díky, nechtěl jsem tím šroubem točit nazdařbůh. Takže se s ním dá motor zřejmě úplně zaaretovat. To by se mi hodilo.
Příspěvky sleduju pozorně, určitě aspoň na vlastním linku, něco jsi někde poplet.
Ještě jedna věc se mi moc nelíbí, a sice to, že ta chladící voda neteče stále plynulým proudem.
Občas jenom kape,pak se zase spustí. (že by ta chladící vrtulka?)
teista
jestli ho zkoušíš v sudu, může si brát bubliny od výfuku, taky ta dírka může být přicpaná - při chodu motoru v ní zašťourej drátkem, dřív neš půjdeš po pumpě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů