zkušenosti s Suzuki DF 2,5
Moderátoři: vilma, Pepa, david
zkušenosti s Suzuki DF 2,5
Ahoj, máte někdo nějaké zkušenosti s čtyřtaktem Suzuki DF 2,5 a motory Suzuki obecně ?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Jak zde již několikrát bylo uvedeno, Suzuki dělá motory 4,5,a6Hp i pro Johnsona. Motory jsou lehké, výkonné a cenově vyhovující
(asi jako Tohatsu). Je o ně v Evropě i USA zájem ale mají málo prodejců a servisů. Jako jedny z mála mají 3stars za čistotu vzduchu a
EURO 1. Bohužel jako všechny čtyřtakty startují na více cuknutí. Já mám 6ku a jsem s ní spokojen. Mám ji hlavně kvůli HR.
(asi jako Tohatsu). Je o ně v Evropě i USA zájem ale mají málo prodejců a servisů. Jako jedny z mála mají 3stars za čistotu vzduchu a
EURO 1. Bohužel jako všechny čtyřtakty startují na více cuknutí. Já mám 6ku a jsem s ní spokojen. Mám ji hlavně kvůli HR.
Já ten motor potřebuju na 550kg plachetnici pro případ extrémního počasí. V sobotu jsem měl ten 2,5Hp v ruce, startoval na první škub, běžel pěkně potichu a hmotnost 13-14 kg je myslím minumum co jde na trhu sehnat. Honda má svou 2,3 s 13 kg ale ta je vzduchem chlazená... mám pocit že proto je trochu hlučnější a v neposlední řadě je o cca 4t dražší.
Servisu se nebojím, oleje si vyměním a jestli se něco pokazí při max 10 hodinách za rok tak to snad bude za hodně dlouho. Nemyslím že potřebuju s mým využitím servis na každém rohu.
Děkuju a těším se na další postřehy.
Servisu se nebojím, oleje si vyměním a jestli se něco pokazí při max 10 hodinách za rok tak to snad bude za hodně dlouho. Nemyslím že potřebuju s mým využitím servis na každém rohu.
Děkuju a těším se na další postřehy.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Kamaráta som nabláznil na motorizáciu plavby, z dvoch gumotexáckych kajakov si vyrobil katamaran a naň zavesil práve Suzuky 2,5. Už bol aj na vode, splavovali Malý Dunaj.
Motorom je nadšený. Myslím že je to dobrá volba.
Ja mám tiež štvortakt Merkury 5 k a to štartovanie sa mi zdá úplne v pohode, akurát sily do toho musím vložiť ako na 15 k dvojtakt.
Motorom je nadšený. Myslím že je to dobrá volba.
Ja mám tiež štvortakt Merkury 5 k a to štartovanie sa mi zdá úplne v pohode, akurát sily do toho musím vložiť ako na 15 k dvojtakt.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pravda je, že ta 6ka má najetých teprve asi 30 hodin. Před tím jsem měl 5ku Johnsona 2takt (zase SUZUKI) a ten startoval lépe ale když nenaskočil na po třetí, tak se uchlastal. U 6ky trvá déle než napumpuje benzín, když je zvednutá delší dobu. Na to horší
startování u 4taktů si stěžuje více lidí. Nepochybuji, že Merkury na Slovensku startují bez problémů ale mě Suzuki 6ka 4takt v HR
startoval hůře. To ještě neznamená, že bych si nekoupil 2,5ku. Ta 2,5ka se dělá jenom s krátkou nohou a na plachetnicích bývají
většinou s dlouhou. Osobně bych koupil raději Tohatsu 3,5 2takt. Ten koník je dobrej a při občasným popojetí by to neměl být
problém s trochou smrádečku. Jinak 2,5 Honda 4takt je vzduchem chlazená (odpadá problém s vrtulkou vodní pumpy), o málo
dražší, stejně těžká a dělá se i v elku.
startování u 4taktů si stěžuje více lidí. Nepochybuji, že Merkury na Slovensku startují bez problémů ale mě Suzuki 6ka 4takt v HR
startoval hůře. To ještě neznamená, že bych si nekoupil 2,5ku. Ta 2,5ka se dělá jenom s krátkou nohou a na plachetnicích bývají
většinou s dlouhou. Osobně bych koupil raději Tohatsu 3,5 2takt. Ten koník je dobrej a při občasným popojetí by to neměl být
problém s trochou smrádečku. Jinak 2,5 Honda 4takt je vzduchem chlazená (odpadá problém s vrtulkou vodní pumpy), o málo
dražší, stejně těžká a dělá se i v elku.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ta spojka funguje stejně jako u mopedů. Při přidání plynu od vyšších otáček zabere plynule. Ono to řazení může být také s problémy.
Při delším prodloužení píny odpadá problém s řazením a není tam vrtulka a tím pádem se nemusí rozdělávat noha na výměnu.
Johnson je Suzuki do 6Hp jednoválec! Dvouválce 4a6Hp 4takt jsou Johnson originál hlavně pro USA.
Při delším prodloužení píny odpadá problém s řazením a není tam vrtulka a tím pádem se nemusí rozdělávat noha na výměnu.
Johnson je Suzuki do 6Hp jednoválec! Dvouválce 4a6Hp 4takt jsou Johnson originál hlavně pro USA.
To je přesně to k čemu směřuju. Řadící páčka z boku bude při montáži na levobok u kormidla a předpokládám, že když už budu motor muset použít tak se mi moc nebude chtít se tam natahovat a budu mít jinou práci. I v případě totálního bezvětří se natahovat přes zadní palubu k motoru nebude nic moc. Začíná se mi zdát že jednoduší obsluha stojí za ty peníze navíc.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to Denis: Já jsem měl tu Suzuki v HR 20 dní. Byl nový, měl natočeno cca 15 hodin v sudu na střeše a tak byl dosti syrový. Jak jsem ale
pozoroval, tak tam hodně lidí mělo větší problém se startováním čtyřtaktů. Možná je to tím, že benzinová čerpadla jsou podtlaková a ne
mechanická a je rozdíl mezi pracovními cykly dvou a čtyřtaktních motorů. Zvláště nyní když se snaží zlepšit výfukové plyny a používají
chudší směs, která potom vyžaduje rychlejší otáčky motoru k nastartování. Uvidím letos, to by už měl být motor trochu zaběhaný.
U větších motorů je ruční startování bez dekompresoru u čtyřtaktu kvůli většímu kompresnímu tlaku než u dvoutaktu vždy problem.
Většinou se to řeší převodem jako u startéru.
Jinak bych řekl, že tyto čtyřtakty jsou konstrukčně stejné u všech značek a že to není otázka pouze značky ale způsobu použití sytiče a
k tomu otevření klapky. U auta to řeší automatika. Snad to v příštích letech vyřeší také nějakým automatickým sytičem jako u aut.
Já jsem používal celý život dvoutakty u kterých jsem již věděl co a jak a proto mě to dělá problém. U auta se vstřikováním, když před
startováním prošlápneš plyn jako u karburátorového motoru, tak také nechce startovat.
pozoroval, tak tam hodně lidí mělo větší problém se startováním čtyřtaktů. Možná je to tím, že benzinová čerpadla jsou podtlaková a ne
mechanická a je rozdíl mezi pracovními cykly dvou a čtyřtaktních motorů. Zvláště nyní když se snaží zlepšit výfukové plyny a používají
chudší směs, která potom vyžaduje rychlejší otáčky motoru k nastartování. Uvidím letos, to by už měl být motor trochu zaběhaný.
U větších motorů je ruční startování bez dekompresoru u čtyřtaktu kvůli většímu kompresnímu tlaku než u dvoutaktu vždy problem.
Většinou se to řeší převodem jako u startéru.
Jinak bych řekl, že tyto čtyřtakty jsou konstrukčně stejné u všech značek a že to není otázka pouze značky ale způsobu použití sytiče a
k tomu otevření klapky. U auta to řeší automatika. Snad to v příštích letech vyřeší také nějakým automatickým sytičem jako u aut.
Já jsem používal celý život dvoutakty u kterých jsem již věděl co a jak a proto mě to dělá problém. U auta se vstřikováním, když před
startováním prošlápneš plyn jako u karburátorového motoru, tak také nechce startovat.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Míro, podívej se na tento odkaz, už jsem ho sem někam jednou dával, myslím, že to je zajímavá cena: http://sport.listings.ebay.de:80/Aussen ... ngItemList
Ahoj Jirka
Ahoj Jirka
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tataS píše:Obávám se, že až zjistíš všechny okolnosti kolem nákupu na eBay....
Nechci jim dělat dealera


Zdravím všechny, Jirka

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Jaké okolnosti na eBay ?????
Co jsem udělal první obchod na eBay, vždycky začínám tam. Když nenajdu co hledám, jdu do eshopu...
Na eBay se obchodují také nové věci se zárukou od normálních obchodníků- je to pro ně další prodejní kanál
Nedalo mi to a pročetl jsem si to poctivě.
A jedná se opravdu o nové motory se zárukou.
Např. tento http://cgi.ebay.de/JOHNSON-2-5PS-4Takt- ... dZViewItem
Poslal jsem i dotaz na dopravu a během 10 min přišla odpověď (tak rychlí nejsou ani na hotlinkách českých eshopů) - do ČR 30,-EUR.
Obchodník je spolehlivý (100% pozitivní ze 170 realizovaných obchodů)
Taky si myslím že cena 510,-EUR včetně dopravy až domů za nový JOHNSON 2,5PS 4Takt je dobrá...
Jedinná věc, co lze vytknout, je návod v němčině. Ale to jako problém nevidím (možná někdo).
Co jsem udělal první obchod na eBay, vždycky začínám tam. Když nenajdu co hledám, jdu do eshopu...
Na eBay se obchodují také nové věci se zárukou od normálních obchodníků- je to pro ně další prodejní kanál
Nedalo mi to a pročetl jsem si to poctivě.
A jedná se opravdu o nové motory se zárukou.
Např. tento http://cgi.ebay.de/JOHNSON-2-5PS-4Takt- ... dZViewItem
Poslal jsem i dotaz na dopravu a během 10 min přišla odpověď (tak rychlí nejsou ani na hotlinkách českých eshopů) - do ČR 30,-EUR.
Obchodník je spolehlivý (100% pozitivní ze 170 realizovaných obchodů)
Taky si myslím že cena 510,-EUR včetně dopravy až domů za nový JOHNSON 2,5PS 4Takt je dobrá...
Jedinná věc, co lze vytknout, je návod v němčině. Ale to jako problém nevidím (možná někdo).
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to Libor: ta cena dopravy je podezřele malá. U EMS by 20 kg stálo asi 1500,- Kč. A taky představa vyřizování reklamace někde v Němcích
není zrovna lákavá. Já mám se zárukou nákupu přez eBay.de horší zkušenost hlavně co se týče jejich podmínek, které jsou odlišné od
našich a tak když něco beru, tak nepočítám s uplatněním záruky.Ty jejich obchodníci po internetu jsou silně podobní našim. Prodají
cokoliv ale ne co mají sami na skladě a potom hoň záruku.
není zrovna lákavá. Já mám se zárukou nákupu přez eBay.de horší zkušenost hlavně co se týče jejich podmínek, které jsou odlišné od
našich a tak když něco beru, tak nepočítám s uplatněním záruky.Ty jejich obchodníci po internetu jsou silně podobní našim. Prodají
cokoliv ale ne co mají sami na skladě a potom hoň záruku.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jirka_TEC_Tce píše:tataS píše:Obávám se, že až zjistíš všechny okolnosti kolem nákupu na eBay....
Nechci jim dělat dealera, ale myslím, že ty Jonsony 2,5 4t za 480 € jsou loňský, nový a s dvouletou zárukou, nic víc jsem tam se svou slabší němčinou neobjevil. A taky myslím, že je to lepší řešení než kupovat číňana za 16 000,- Kč. Chtěl jsem jen přispět troškou do mlýna.
![]()
Zdravím všechny, Jirka
Ten číňan 4 koně je za necelých 9.000,-Kč.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host